Dotąd sobie radzę. ........ A tu już ginę. A to właśnie ma być główna funkcja całego "projektu" - tzn porównanie dwóch pomiarów /z dwóch czujników/ i reakcja przekaźnika tylko wtedy kiedy pierwszy odczytał więcej niż drugi. Właśnie tego "porównania" nie umiem ugryźć bo nie potrzebny mi górny czy dolny ustalony poziom tylko różnica między nimi ile by...
Dla mnie najbardziej niepojęte jest rozumowanie i wypowiedzi niektórych userów na tym forum. A naprawdę bardzo ciężko sobie wyobrazić sytuację że silnik został wysłany do remontu i przyszedł do warsztatu który teraz będzie zakładał osprzęt, układ paliwowy, kolektory termostat i wrzucał to do auta.
Witam Jak zwykle najprostsze rozwiązania są najlepsze. Proponuję Ci, abyś zastosował zwykły termostat pomieszczeniowy z kapilarą. Konieć kapilary montujesz na kolektorze instalacji CO i ustawiasz załączenie na ok. 30-35 deg C, a wyłączenie na ok 25-30 deg C. Termostat ma wyj. przekaźnikowe, więc albo załączesz nim bezpośrednio pompę, albo stosujesz...
Przez przekaźnik i krzyźowo. Ja mam z 3 źródeł więc można. Potrzeba ci jeszcze jakiś prosty termostat elektryczny.
Woda się wychładza jezeli jest sterownik różnicowy to tak nie powinno być bo jezeli woda na kolektore ma mniejszą temperaturę niz w bojlerze to pompka powninna nie pracować nochyba ze sterownik działa na zasadzie termostatu
OK Czyli: 4 szt. paneli np. JA SOLAR 500 W (a może 5 szt.) Grzałka 1500 W 36 V Przekaźnik mechaniczny Zasilacz do przekaźnika Termostat Miałem zakładać kolektor ciśnieniowy słoneczny 150 l, ale jednak zdecyduję się na panele fotowoltaiczne i grzałkę w bojlerze.
Nie napisałeś czy w w/w pomieszczeniu jest internet Jak jest można zastosować suple https://gui-generic-builder.supla.io/ Na czym polega restart sterownika kolektorów ? Może do tego wystarczy zwykły termostat cyfrowy lub analogowy ?
Ja chłodnice wymontowuje i polewam elektrolitem czeka 10 minut i spłukuje wodom wszystkie zabrudzenia organiczne są zjedzone przez kwas i chłodnica jest czysta. Ale zacznij od termostatu bo mniej roboty , termostat znajduje się nad kompresorem przy kolektorze wydechowym w silniku d12
Zgadza się, ale nie rozumiem takiego działania. Chyba, że ten kolektor, to nie termostat dużego obiegu, tylko zawór nagrzewnicy.
Witam. Przeszukałem całe forum ale nieznalazłem momentu dokrecania głowicy,pokrywy zaworów,pompy wody,obudowy termostatu,kolektorów. Niestety w serwisówce nic niepodają,tak wiem że razem z uszczelką głowicy powina być karta.Jutro odbieram wszystkie cześci i chciałbym złożyć to dobrze. Renault Megane kombi 1999 1.6 16v k4m 700 .Dzięki za odpowiedzi i...
Zlany płyn był syfiasty ale mógł być nigdy nie wymieniany, chłodnice przelewałem wodą - wygląda na drożną. Załączenie ogrzewania i dmuchawy niewiele daje bo dmucha zimnym. Trochę mi się nie chce wierzyć że trzy termostaty i wszystkie trafione, nie bardzo chcę wyjmować go na próbę bo jest tragiczny dostęp, żeby wymienić termostat trzeba ściągać kolektor...
Dzień Dobry, Posiadam termostat różnicowy tr 22 do kolektorów słonecznych i najprawdopodobniej uszkodzona jest sonda bo sterownik cały czas jest załączony. Sond wygląda jak kropelka lakieru nie jest to taka typowa w aluminiowej rurce. Gdzie mogę dokupić taką sondę? Karol
SylwekK masz na myśli chłodzenie basenu , a ja ustawie termostat na chłodzenie kolektorów. Czyli woda załącza się przy np. 30 stopniach , a wyłączy się przy 25. Nietypowo podszedłeś do tematu. Widzę problem: Słoneczko grzeje > nagrzewa kolektor > rusza pompa > napływa zimna woda o temp. 15°C i termostat wyłącza pompę > woda się zatrzymuje i cykl się...
Są dwa i to w obudowie termostatu w kolektorze ssącym niema żadnych czujników ani w jednopunkt ani wielopunkt
Przedewszystkim, wkładają mikser, po usunięciu którego raczej na pewno trzeba wymienić uszczelkę między przepustnicą a kolektorem. Mikser jest właśnie w tym miejscu. Często też blokują termostat powietrza (taka klapa, które przełącza czy powietrze do przepustnicy idzie z głównego wlotu czy z wlotu nad kolektorem wydechowym).
Deutz Fahr nie robi silników. Tylko Deutz. Silniki wolnossące nie miały sterowania na wentylatorze tylko doładowany i 6 cylindrów. Miał termostat w kolektorze wydechowym. Jeśli to sprzęgło wiskozowe..... To nie jest sprzęgło wiskozowe. ....... Po co zabierasz głos w temacie o którym nie masz pojęcia? Co więcej silnika na oczy nie widziałeś.
W zetorze z lewej strony silnika na wysokości ostatniego cylindra powinna być zaślepka. Tam montuje się podgrzewacz. A jak nie ma to pozostaje wpiąć w przewód najlepiej idący od termostatu do kolektora. Montaż na wężu od chłodnicy to mało efektowne miejsce.
Naprawione. Termostat powietrza znad kolektora dawał ciągle gorące powietrze do dolotu. Wniosek taki, że najlepiej sprawdzić najpierw pierdoły. Teraz śmiga jak przecinak.
Ehh, zgadza się... zapomniałem. Tam jest tylko jakiś czujnik w kolektorze dolotowym. Na szczęście termostat nie jest drogi. Wymień i daj znać.
Układ chłodzenia w polonezie odpowietrza się przez wykręcenie czujnika teęperatury płynu, lub ściągnięcie cienkiego przewodu, łączącego obudowę termostatu z kolektorem ssącym.Następnie zalewamy układ do czasu aż z powstałego otworu wypłynie ciecz chłodząca.
Pompa cyrkulacyjna jakis termostat elektroniczny zeby załączał pompę po nagrzaniu solarow i wymieniał wode miedzy elektrycznym a slonecznym bojlerem. Plus że sloneczny jest cisnieniowy a nie grawitacyjny
Jeżeli parownik jest podgrzewany z węża który idzie na podgrzewanie kolektora ssącego to w czasie wzrostu temperatury silnika i otwierania termostatu przymyka się jednocześnie przepływ wody na kolektor ssący.Jeżeli na grzybek termostatu jest nałożona guma to odcina przepływ wody całkowicie i parownik będzie oszroniony.
Tak byłoby najprościej i najlepiej . Mam zrobiony już układ z edw 12/02 -sterownik pieca , który pracował i po zmianie na lepszy chciałbym go wykorzystać . Dodatkowo w przyszłości będzie dopisany termostat do kolektora słonecznego. Byłbym wdzięczny za podpowiedz , ewentualnie inne materiały na których można byłoby podpatrzec i nauczyć się .
Nie pamiętam dokładnie gdzie jest w tym modelu.Może być w obudowie termostatu lub w kolektorze dolotowym i prawdopodobnie ma dwa piny.Mogę się jednak mylić.
Tak ciężko zajrzeć co z termostatem??
4. Gdzie znajduje się termostat w VB 2.0 X20XEV? Czy w miejscu 1 czy 2 na zdjęciu: 1 tam jest termostat za paskiem rozrzadu element 2 to cewka zapłonowa czujnik wentylatora jest na chłodnicynapewno 1 a moze i 2 jeden czujnik powinien byc na kolektorze ssacym on daje wartosc na deske opel tak czesto robił. mam nadzieje że choc troche pomogłem
Jak błąd jest cały czas to przy użyciu dobrego testera (vas ,odis, vcds) można zobaczyć parametry i jednoznacznie wytypować usterkę w kilka minut. Co do czujników płynu to już pisałem , jeden jest w obudowie termostatu pod kolektorem ssącym za przepustnicą, drugi może być na wylocie z chłodnicy , instalacja też może być przyczyną.
Czujnik moźe być w dwóch miejscach .Na obudowie termostatu lub na kolektorze ssącym ztyłu silnika.Zasymuluj 4kOm-5kOm.
To pierwszy a nie ostatni cylinder. 120 °C jest ok. Poza tym tak naprawdę nie wiadomo co mierzysz i gdzie. I czy komplet osłon masz. A na zdjęciu jest BF6L 913. Z wentylatorem sterowanym termostatem. Zresztą jest widoczny w kolektorze wydechowym. Więc zacznij od tego jaki masz konkretnie silnik skoro pytasz o silnik.
Sam tez wymieniałeś termostat, ten pod dolnym kolektorem...
Termostat znajduje się patrząc z przodu samochodu po prawej stronie silnika pod wężem od kolektora dobry dostęp dobrze go widać jak się odsunie wąż
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
I odpowiedni termostat sterujący pompką - aby nie chłodzić wody
Nie pod kolektorem ssącym, tylko pod termostatem i tylko ten występuje!!! Silnik B5234T7 200KM.
Rezystory podciągające z zakresu 2.2kR...10KR są potrzebne z tego powodu, że LM393 ma wyjścia otwarty kolektor.
Termostat jest, ale nie w każdym silniku. Masz układ z modułem czy termostat sterujący w kolektorze wydechowym. Silnik z jedną czy dwoma chłodnicami silnika. Jest też chłodnica hydrauliki? Czujnik temperatury, ile ich masz? Poza tym profesjonalne firmy dają 1rok gwarancji, bez limitu. Więc możesz z niej skorzystać. Inna sprawa że jeżeli miałeś w filtrze...
No więc tak panowie. Silnik jest całkowicie sprawny w co szczerze mówiąc podświadomie wierzyłem. Żadne tam sondy, egr-y, katalizatory czy inne paskudztwa nie były winne spadkowi mocy po rozgrzaniu. Winowajcą okazał się...... termostat powietrza znad kolektora. Cały czas dawał gorące powietrze do dolotu. Sam termostat jest właściwie sprawny tylko zawór...
Dzień dobry, dziękuję za Waszą pomoc, ale Po nocy silnik odpala z dotyku, brak błędów sterownika silnika, po odpaleniu silnik pracuje ok, nie szarpie, nie dymi, ma moc. Nie ważne czy przejadę 10 czy 300 kilometrów, jest ok, dopóki nie zgaszę i po 5 minutach znowu kręcenie na 3-4 razy, nie chcę męczyć rozrusznika, kręcenie w sekwencjach po 3-4 sekundy...
Jeśli to dzieje się na mrozie to sprawdź czy masz jeszcze termostat powierza, rurę do kolektora i blachę na wydechu, a może już zgubiona :)
A może coś więcej ktoś mi podpowie na temat zastosowanego oszklenia, odległości, materiałów. Mark 42 dzięki za odpowiedź podeślij jak możesz coś na temat twojego rozwiązania - termostatu.
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Odnoga tej rury, ktora skierowana jest w strone rozrzadu, powinna byc polaczona z blacha na kolektorze wydochowym. U Ciebie jest ona zaklepana, zagieta. Tam jest termostat. Zimny silnik ciagnie cieple powietrze z kolektora zeby sie szybciej zagrzal. Pozniej sie przestawia i ciegnie ta dluzsza odnoga spod lampy mozna tak powiedziec. Te termostaty tam...
Mam podłączony w ten sposób kolektor słoneczny w szeregu z piecem gazowym Termet. Z wyjścia kolektora słonecznego mam postawiony mieszacz CWU ustawiony na 55'C Podaje na piec który moduluje mocą w zależności od temperatury wejścia . Problemem jest w tym że przy temperaturze np 50 'C nie powoduje wyłączenia pieca tylko grzeje z minimalną mocą . Co powoduje...
W takim razie nie wystarczy ten czujnik z wentylatora, który podałem. Przecież on właśnie startuje przy 20*C, a podejrzewam, że jak zimą temperatura w kolektorze na słońcu ją osiągnie, to po chwili i tak będzie rosła. Chyba, że zajdzie słońce. Znowu ten sam czujnik wyłącza wentylatory przy temperaturze niższej niż 20*C. Jest sens montować dodatkowy...
O czymś takim myślałem, ale to chyba będzie działać odwrotnie, niż trzeba: termostat dostanie napięcie z cieplejszego termistora. Wypadałoby włączyć te diody w odwrotną stronę i dodać jakieś źródło prądowe między wejściem termostatu, a masą. To "źródło prądowe" to może być tranzystor NPN (emiter do masy, kolektor do wejścia termostatu, stały prąd do...
No jak - może suszarką, opalarką skoro działa na powietrze znad kolektora.
Czujnik temp. znajduje się w głowicy silnika pod kolektorem, natomiast gniazdko na kolanku jest do sterowania termostatem elektrycznym bo takowy się tam znajduje...
Tak kolega ma racje szukaj w okolicach termostatu. albo tez w okolicach pod kolektorem sącym.
U mnie wyłącza się takze na 5 biegu (skrzynia), a załącza jak tylko zacznie pracować wiatrak na drugim biegu (bieg wiatraka). Jezeli u Ciebie tak sie nie dzieje, musisz szukać po kolei: Czujnik temperatury chłodnicy, bezpieczniki, termostat na kolektorze dolotowym, sprężarka. Schemat manualnej klimatyzacji do modelu 1,9tdi - rocznik 1994 masz poniżej....
Witam Kolegów. Od czego mogę zaadoptować termostat na 25 - 35 °C?. Ma on sterować wentylatorem ok. 15 W w słonecznym kolektorze powietrznym. Szukam czegoś taniego (do 10 zł). Może być nieregulowany i nieizolowany.
Kranika w bloku silnika użyjesz gdy będziesz chciał spuścić tylko część płynu chłodniczego (poniżej poziomu głowic). Kranik u dołu chłodnicy pozwala wypuścić całość płynu. Płyn chłodniczy wlewa się do chłodnicy. Układ, według instrukcji, jest samoodpowietrzający i trzeba trochę poczekać, aż płyn wypełni kanały w głowicach. Nie próbuj przypadkiem gnieść...
Jestem z zawodu mechanikiem samochodowym i obserwuję jak to działa w różnych autach ale nie mogę odnieść do ursus-a Planowałem żeby nie spawać kolektora wciąć się w gumowe kolanko [posiadam podobne tylko że trójnik]między kolektorem a termostatem a powrót na dół do chłodnicy Termostat posiadam sprawny
Na filmiku bardzo ładnie widać to co opisał emeryt2. Miałem tak kiedyś w swoim, stało się to na trasie i musiałem gumki z majtek użyć żeby przepustnica z wtryskiem się trzymała kolektora. :D Co do wycieku to wymień całą tą plastikową obudowę termostatu na nową, dużo nie kosztuje a w tych silnikach to standard że się deformują a czasem nawet pękają i...
Upiekłem termostat w piekarniku do 80st C, nadal termostat nie zareagował. Rurka od kolektora ssącego do rurki nagrzewnicy jest zimna !!! czy tak ma być ? Jak może być zatkany obieg przez kolektor ssący?
czy jak wymienię termostat na nowy to będą nadal ubytki Będą nadal. Wycieka płyn, np na łączeniach przewodów, z chłodnicy, grzejnika nagrzewnicy - tego co nie grzeje, cieknie z kolektora ssącego, lub uszczelka pod głowicą.
Czyli na gazie masz ubogą mieszankę, jak na benzynie trzyma 90*C to zostaw termostat w spokoju. Jeśli kolektor jest pęknięty to musisz go wymienić i nie powinieneś tak jeździć, bo uszkodzisz głowicę.
nowe, wieści... po dokładnym obejrzeniu silnika przy jego pracy zauważyłem spory wyciek płynu tak jakby spod głowicy, tuż pod kolektorem i pod termostatem, nad czwartym tłokiem licząc od lewej... zdjąłem głowice i uszczelka wygląda dość solidnie...czy to jednak będzie uszczelka?
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek. Bzdura!!! W silniku X14XE czujnik temp silnika znajduje się koło termostatu od strony rozrządu ,przy filtrze powietrza!
Potrzebuję jeszcz momenty dokręcenia śruby dużego koła łańcucha rozrządu, śrub kolektora ssącego, śrub kolektora wydechowego, śrub listwy wtryskowej, śruby obudowy termostatu i śruby napinacza paska wielorowkowego? Może być schemat silnika z wyszczególnionymi momentami dokręcenia. z góry dziekuje za informacje.
dziś zauważyłem jeszcze ,że kable (kostka przypięta do obudowy termostatu) idące w stronę kolektora ssącego są urwane drugiego końca nie znalazłem ktoś wie od czego one są i gdzie znaleźć ich drugi koniec??
termostat założony, wczoraj znowu zrobił się mokry kolektor wydechowy. Mam brak pomysłów co to moze byc za przyczyna?
saskia możesz rozwinąć opis, a poza tym skąd 12 termostatów za grosze?
jest w nim grzaleczka 1,5kW z termostatem więc mnie zabezpiecza w dni bez słońca.
Czy masz sprawny termostat w filtrze powietrza? Na kolektorze wydechowym jest podgrzewane powietrze do gaźnika czy ta "puszka" jest cała oraz rura idąca od niej do filtru powietrza?
nagrzewnica demontowana płukana wręcz powiem, że stan jej jest nowy dodam, że przed wymianą płynu i termostatu grzało wszystko prawidłowo, pózniej miałem awarię kolektora dolotowego ( wywalilo dziurę od strony zaworu podciśnieniowego) wymieniony jest drugi z klapkami w środku - jak sprawdzić działanie " gruszki" ?
To jest klapka z termostatem, która kieruje powietrze albo z nad kolektora wydechowego, albo bezpośrednio z wlotu ( zima/lato), zasadniczo aż takiego wpływu na spalanie nie ma
Jak długo bedzie się grzało to niech Cię głowa nie boli. Zainwestuj w termostat różnicowy do kolektorów i sam będzie pilnował kiedy włączyć i wyłączyć pompę. Do takiego układu wystarczy mały ciśnieniowy zbiornik wyrównawczy. W zasadzie można i bez niego. Ze wzrostem temp. rozszerza się sama rura i nie ma niebezpieczeństwa rozerwania jej. Za to trzeba...
Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego. Dodatkowo jeszcze jest obudowa termostatu.
Do tego kompletu możesz dodać bardzo proste zabezpieczenia, termostaty przylgowe są typowe do podłogówki, w przypadku stwierdzenia zbyt dużej temp. na zasilaniu (kolektor lub mieszacz) podłogówki ów termostat odcina zasilanie zazwyczaj pompy.:D Pozdrawiam Jerzy
Pod spodem w kolektorze ssącym a nie w obudowie termostatu /bardzo ciężko podejrzeć/.
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
A chociaż wiadomo tak mniej więcej gdzie On może być? Czy w bloku czy koło termostatu czy może na chłodnicy gdzieś? obleciałem termostat i od strony kolektorów wydechowych nie widać nic kompletnie może u mnie też ktoś jakąś śrubą zaślepił mam jeszcze fiestę starą i też nie działa czujnik i na termostacie jest śruba i nie daleko ucięty taki sam przewód...
Proste, na początek sprawdź oporność grzałki termostatu, powinno być kilka, kilkanaście omów. Jak więcej, termostat do wymiany, jak ok, szukasz w prądach. Te silniki nie mają jakichś tendencji do zarastania kolektorów ssących, z tym największy problem miała Alfa. Co nie znaczy, że nie można sprawdzić, dla upewnienia się.
1. Jak chcesz temp ustawić stała ma być? 2. Bc547 Bc548 BC847 itp... Źle podłączyłeś przekaźnik brak diody zaporowo równolegle do cewki. Dajesz Vcc -> cewka przekaźnika -> C kolektor tranzystora -> emiter tranzystora do masy. I gaszenie łuku na przekaźniku albo warystor na 275V AV Albo kondensator z opornikiem.
Falują obroty Renault Megane 1 1.4 16v 1999rok Witam proszę o pomoc w sprawie falujących obrotów w tym pojedzie rano po całej nocy 2000tys obrotów spadają dopiero po 10 minutach a jak się wyjedzie to zaczynają faowac w granicach od 1000 do 2500 Rzeczy wykienione: Silniczek krokowy Świece Cewki Termostat Czujnik temperatury Czujnik ciśnienia w kolektorze...
Ja mam u siebie zamontowany w kolektorze termostat regulowany bimetalowy, który włącza pompy przy zadanej temperaturze i wyłącza gdy temperatura jest niższa od zadanej.Ten termostat załatwia mi całą sprawę z pompami. Natomiast na dmuchawę mam drugi termostat, który wyłącza się przy zadanej temp. Pozatym ten drugi termostat ma dodatkowy wyłącznik (bezpieczeństwa)...
Albo czujnik temperatury (jednoprzewodowy) wkręcony w kolektor dolotowy szwankuje, albo nowy termostat okazał się wadliwy (to się zdarza)
górna rura bardzo gorąca do kolanka przy chłodnicy a chłodnica zimna Tak jest i będzie . Zwróć uwagę na którym wężu jest termostat . Jest na dolnym wężu chłodnicy . Otworzy się to chłodnica zrobi się gorąca . I jeszcze mała uwaga . Cienki wężyk ten od góry chłodnicy do zbiorniczka ma po drodze tzw. podgrzewacz odmy . Nr części 036 121 188b . jest umieszczony...
Witam wszystkich. Posiadam viciaka w v klasie 2000r 2.2cdi 108 638 . Mój problem polega na podciśnieniu. Pare dni temu zabrałem sie za wymiane swiec, filtrów, termostatu, czyściłem egr, kolektor cały dolotowy, wszystko poskładałem i jakoś działa ale muła ma, nie chce sie wkręcić na obroty więcej jak 3tys. Wydaje mi sie że pomyliłem prewody podciśnienia,...
ale nie wmawiam nikomu głupot, że jakoby solary wodne są do bani. Nie są do bani, a jednak ludzie masowo instalują fotowoltaikę a nie kolektory. Ciekawe dlaczego? Żeby było tylko do grzania wody to kup 2 panele 500 W i mikrofalownik 1 kW. Po cholere mikrofalownik do instalacji grzania wody? Wystarczy zwykły sterownik z PWM i buforem ładunku, za parę...
problem jest w działaniu termostatu w tym silniku jak silnik mocno ciepły to termostat ogranicza przepływ przez kolektor ssący i parownik się szroni. O ile nie ma problemu zimą to latem może się pojawić więc najlepszym rozwiązaniem jest podłączenie równoległe do nagrzewnicy i tu żeby nie tracić za wiele ciepła w kabinie można trochę skryzować przeływ...
Witam posiadam Poloneza Caro 1.6 Abimex,a problem mam taki. Obroty silnika na rozgrzanym silniku klarują się na poziomie 1000/1200 obr.nin podczas podjeżdżania do świateł jak wcisne sprzęgło obroty wskakują na 2000 tys i tak się utrzymuje dopòki się nie zatrzymam. Byłem na analizatorze spalin wychodzi bogata mieszanka na niskich obrotach ,na wysokich...
sonda na kompie wykazuje zmienne dawki paliwa ..tzn....z odczytu wynika że raz za duża raz za mała dawka...zastanawiam sie nad lewym powietrzem..wszystkie węże i rury sprawdzałem..ale jak sobie dobrze przypominam to zaczeło sie dziać przy wymianie termostatu..a dojście do niego nie jest łatwe,mechanik wspominał coś o uchylaniu kolektora ssącego...może...
To Logo Solar Keymark, jest to znak jakości dla elementów systemów solarnych. Głównie dla Kolektorów i raczej nie pasuje dla termostatu. Na stronie Solar Keymark nie znalazłem informacji że przetestowali Thera-4 Classic Seria T3000. Widocznie producent umieścił znaczek żeby termostat lepiej się sprzedawał. Pozdrawiam
Zrezygnowałem z wielu zakładanych funkcji i wykorzystałem termostat-sterownik różnicowy TR-1 firmy e-politek.
80° lub 85°C w zaleznosci od wersji. Przy okazji: pisalem wyzej, ze czujnik temp. znajduje sie na obudowie termostatu. To nie calkiem prawda. W tym silniku termostat jest przy pompie, na dole, z tylu silnika. Czujnik jest na kolektorze wyjsciowym wody, tam, gdzie w wiekszosci silnikow jest termostat. Powodzenia, Georges
bo są 3, jeden, na obudowie termostatu jest połączony z wskaźnikiem temperatury, drugi na kolektorze ssącym z ecu, a w chłodnicy jest wyłącznik termiczny wentylatora
Witam! Trzeba sprawdzić szczelność kolektora pod wtryskiem (często wciąga uszczelkę) i termostat! Pozdrawiam!
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
chyba zlokalizowalem usterke - to zaden termostat ani nic takiego - przy kolektorze rura z filtru powietrza ma uplywnosc-uszczelka troche puszcza i przedostaje sie falszywe powietrze,,,silnik spala na tej uplywnosci tyle ze sie w pale nie miesci - 12 litrow na 100 km przy pojemnosci 1,1l 60 KM.....radze Ci to samo sprawdzic...jesli nie czujesz to posyp...
Nie tak to działa w tych silnikach. Tu jest klapka sterowana termostatem bimetalicznym. Takie coś, o czym piszesz, to było w monowtryskach np. Felicji SPI, Audi 80 ABT.
To będę musiał sprawdzić na zimnym silniku. Tylko może być problem ze zdjęciem osłony bo trzeba sondę wykrecic bo inaczej obudowa termostatu przeszkadza
Witam. Od dłuższego czasu zmagam się z zbyt dużym spalaniem w mojej Astrze. Byłem już u 5 mechaników żaden nie wpadł na przyczynę dużego spalania. Spalanie wynosi 12,5 l w mieście. Co już mam sprawdzone: lambda wymieniona. czujnik wymieniony temp na kompa sprawdzone przewody paliwowe mapsesnor sprawny rozrząd sprawdzony przepustnica wyczyszczona jak...
Wg mnie najprościej jest podłączyć bezpośrednio panele (połączone szeregowo) do jednej grzałki 2 kW (na 230V) przez termostat, który wyłączy ją przy wzroście temperatury bufora. Nie jest to rozwiązanie super optymalne ale na początek wystarczy. Są też sterowniki MPPT dostępne na znanym portalu aukcyjnym. Pamiętaj tylko by podłączyć grzałkę przez specjalny...
Jeszcze nie , wyczytałem że to może być termostat powietrza. Przy filtrze powietrza , kieruje powietrze albo z nad kolektora (ciepłe) albo z zewnatrz zimne. Grzałem go suszarką aż parzył, i nie zamyka klapki (cały czas leci ciepłe z nad kolektora)
W tym silniku nie ma przeplywomierza.To o co pytasz to membrana sterujaca klapka termostatu powietrza.Sterowana jest podcisnieniem z kolektora ssacego.No dobra a jak odpalisz bez filtra na benzynie to zobacz jak paliwo leci z wtrysku na przepustnice jak chodzi na wolnych obr i jak probujesz dodac gazu .Przy dodaniu gazu powinno mocniej szprycowac.
Witam. Monokrystaliczne czy polikrystaliczne oto jest pytanie. Jedni mają takie inni inne. Jedni kierują się ceną w przeliczeniu na wat, a inni miejscem na działce (dachu) w stosunku do wydajności panela. Trudno tu radzić, trzeba mierzyć siły na zamiary i uwzględnić potrzeby. Szeregowo (max 1000V), równolegle czy mieszany, to również zależy ... . Ale...
posiadam scorpio 98r problem byl i jest tego typu ze nie leci ciepłe powietrze nawet na maksie do tego dochodzila co jakis czas spadajaca temp ktora po chwili wracala na normal. zostal wymieniony termostat i przy okazji kolektor ssacy skutek tego temperarura sie trzyma w miare choc na chwilke spada i wraca i nadal nie ma cieplego ogrzewania. a wczoraj...
Problem rozwiązany. Błąd czujnika temp był, ale później jak się okazało poprzedni właściciel nie zamontował również termostatu. Auto wiecznie nie dogrzane. * Sonda Bosch - 340zł * Czujnik temp org zielony - 40zł * Termostat org - 100zł - wadliwy, otworzył się i tak został - 100 w plecy :) * Termostat WAHLER za bodajże 55zł - pracuje prawidłowo. * Krócieć...
Co do przegrzewania być może tylko termostat, choć dziwi mnie to słabe ogrzewanie (może tylko zapowietrzony układ).
obrotnica kolektorów regulator kolektorów sterownik kolektorów
naprawa zaworu zwrotnego polonez odcięcie monitor matryca uszkodzona
moduł komfort termet porażenie prądem
Renault Laguna 2.0 dCi – kod błędu zPP380/P0380, usterka świec żarowych, objawy i naprawa Alpina AT4 84 A – zespół tnący nie opuszcza się, diagnostyka cięgna i mechanizmu podnoszenia