JJednak jeżeli świeciła się kontrolka za wysokiej temperatury silnika to miał 120 stopni i nie wróżę usterki termostatu jako jedynej przyczyny wywalania płynu. Nie przesadzaj. Jednorazowe podniesienie temperatury raczej od razu uszczelki nie uszkadza. Więcej - efekt może wyjść dopiero za jakiś czas.
W korku są zaworki pilnujące ciśnienia, jak jeden go nie upuszcza, to może później wywalać płyn, albo inne głupie rzeczy, jak np jakiś wąż "sam" spadnie, albo się rozerwie. Ten płyn to sam wywala, nie to, że ty odkręcasz korek?
może zastanów się czemu po osiągnięciu 100 stopni wentylator się nie włączył dopisz jeszcze jakie audi jaki silnik i rok czy gotuje się też podczas jazdy?
Powierzchnia bloku była w dobrym stanie. Nie było ubytków. Dzisiaj zauważyłem że gdy wyciągnę termostat to po zalaniu chlodnicy płynem przy odkręconym korku na odpalonym silniku nie wyrzuca płynu a przez przewód powrotny leci płyn. Jeśli jednak ręką ścisnę wąż od termostatu to zaczyna wywalać płyn a przez cienki przewód nie leci już płyn
Termostat sobie podaruj (nie zakładaj), bo to zbyt mały obieg (mało płynu w układzie i on by się musiał już po 2min. otworzyć :D ) Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)
Czujnik cieczy w chłodnicy, czujnik płynu w zbiorniczku, termostat, wentylator oraz korek. Te elementy mogą robić problem. Sytuacja u mnie jest opisana wyżej, być może masz termostat uwalony? Auto zagotuje się termostat nie puści na duży obieg i za duże ciśnienie w małym obiegu powoduje wywalenie płynu? Trzeba sprawdzić czy wentylatory załączają się...
Tylko po co zakręcałeś korek z pełnym zbiornikiem, gdy nie odpowietrzony układ... Odpalasz zimny silnik z odkręconym korkiem, dolewasz płyn i nagrzewasz silnik zmieniając obroty (do 2-2.5 t obr) Gdy otwiera się termostat płyn podnosi się wraz z powietrzem, nadmiar wywala, zakręcasz korek i już.
dany232 to jest właśnie sprawdzenie domowymi sposobami uszczelki pod głowicą skoro ci płyn wywala to znaczy że jest pęknięta i spaliny się przedostają do ukłądu chłodzenia i tu się zaczyna problem a termostat w takiej sytuacji ma niewiele do powiedzenia bo silnik się rozgrzewa do granic możliwości i termostat i tak się otwiera nagrzany nie przez płyn...
Znalazłem śrubkę ale odkręciłem i płyn nie leci, wyjąłem ten termostat i włączyłem obieg wody, płynu nie wywala natomiast nie wywala mi wody odpowietrznikiem, czyżby termostat był uszkodzony?
Dać do zimnej wody i podgrzewać jednocześnie za pomocą termometru patrzeć czy i w jakiej temperatuże termostat się otworzy.
Czyli może być uszczelka ? Dodam jeszcze,że jak samochód sie rozgrzeje i sie przejedzie pare km,to płyn wywala górą,mechanik robił test na CO2 i po 2 minutach płyn zrobił sie zielony. Zmienił termostat i wentylator wraz z modułem,bo były spalone. Potem sprawdzał jeszcze raz i powiedział,ze masa nie dochodzi do termostatu i dlatego wywala płyn. Węże...
Mam problem a mianowicie : wywala mi płyn w czasie jazdy z zbiorniczka , nie załącza się wentylator na 1i 2 bieg (sprawdzałem i działa ) wyjmowałem wtyczkę i na zasadzie zwarcia , sprawdzałem tez sterownik i działa (przekładałem do innego auta i tam normalnie, wymieniłem czujnik temperatury przy chłodnicy, wymieniłem termostat , test na uszczelkę zrobiony...
Termostat był wymieniany pół roku temu, bo nie załączał i wywalało wodę. Wszystkie płyny są w normie. Ale czy płyn do wspomagania powinno się wymieniać? Co do wiatraka to właśnie się nie załączał ani przy odpalonym silniku ani po wyłączeniu. Nawet silnik nie był gorący. Czy dojadę z taką pompą do polski? jak go szlag trafi to mam po zawodach? czy po...
Wywala mi płyn chłodniczy w golfie 4 2.3 v5 termostat nowy na postoju mocno sie grzeje przy szybszej jeździe normalna temperatura głowica i uszczelka sprawna
Witam ,kolego zagrzej auto do temperatury roboczej, nastepnie sprawdz weze czy dwa sa tak samo twarde? czy maja podobna temperature? jezeli dolny jest odczuwalnie zimniejszy, i wczesniej sprawdziles termostat -gwarancja ze jest dobry-mozliwie ze twoja chlodnica kwalifikuje sie do wymiany jest zasyfiona w srodku, osobiscie przedmuchal bym ja sprezonym...
najlepszy jest i tak superb z super koniami , jak ostro depne od zera do 200 płyn sie gotuje i wywala kontrolke płynu :) A to dlatego że nie wymyślili jeszcze termostatu elektronicznego, zwykły termiczny pewnie nie zdąży się otworzyć.
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
No właśnie wiem, ale szukałem ogólnie i wszędzie twierdzą, że nie ma żadnych odpowietrzników takich jak ja mam np. u siebie i że Fabia się sama odpowietrzy jak otworzy się termostat.
A to nie jest tak, że ten układ powinien się sam odpowietrzać. Węże nie są twarde, test na CO był robiony i niby nic nie wskazuje, tzn. kolor się nie zmienia. Dodano po 58 Zrobiłem jeszcze jeden test i jeździłem bez termostatu i jest dokładnie tak samo. Wywala płyn ze zbiorniczka.
Termostat nie puszcza.
Po wyjęciu termostatu, auto nie łapie temperatury i płynu już nie wywala. Czyli uszkodzona jest głowica. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Ale już drugiego dnia ujechałem ze 6 km auto według wskaźnika nawet się całkiem nie rozgrzało a tu temperatura spada prawie do zera stanąłem otwieram maskę a ze zbiorniczka leci płyn i powietrze odczekałem chwile dolałem odrobinę płynu i powrót do domu i tu zaskoczenie samochód doszedł do optymalnej temperatury i nic się nie dzieje co to za dziwy....
Witam ! Taki efekt kiedyś miałem jak była uszkodzona uszczelka pod głowicą , albo źle została założona . Jak był taki efekt w samochodzie osobowym to było mikro-pęknięcie w bloku i dopiero jak się silnik nagrzał to wywalało płyn z chłodnicy. Brak termostatu powodowałby dłuższe nagrzewanie się silnika.
Witam -jak sie nie myle to masz jeden czujnik temp.A jezeli miałby uszkodzoną uszczelke to :spaliny by wywalało w naczyniu wyruwnawczym lub z naczynia wyruwnawczego by w miarę szybko giął płyn a z rury wydechowej wydobywałaby sie podejzana para wodna(duzo).a jesli chodzi o termostat to przy jakiej temperaturze ci wywala płyn czy odrazu jak włączysz...
https://obrazki.elektroda.pl/8722602300_... Wrzuciłem termostat do garnka i zagotowałem. Jeszcze przed wrzeniem wody się otworzył, chyba jest jednak dobry. Wywiercę w nim dziurkę i dam znać co na to Audi. Dodano po 1 Nic ta dziurka nie dała… ręce opadają, grzeje się do 100 stopni, przewody twarde jak skały. Po otwarciu zbiorniczka...
https://youtube.com/shorts/EzTghzKfwWg?s... Czy ta sytuacja jest normalna? Auto odpalone odpowietrznik 1 2 odkręcony płynu brak... Dlatego jak jeżdżę teraz to jak dostaje temperatury to wywala płyn bo się rozpręża a nie ma obiegu bo skoro tam płyn nie leci to chyba dalej też nie idzie nie jak odpowietrznik jest przed termostatem...
Trzeba zbadać temperaturę zamarzania płynu a następnie termostat. Do ilu stopni się grzeje? Jeśli nie wywala płynu a wskazówka nie wchodzi na czerwone to tylko się cieszyć:) No chyba że czujnik albo wskaźnik uszkodzony i fałszuje temperaturę.
ociz normalnie odpala dzisiaj :) ... tylko właśnie zastanawiam się czy to może być termostat czy raczej ta uszczelka ... jeżeli wymienię uszczelkę a to okaże się np termostat albo co innego to nie będę zbyt zadowolony - a ja niestety gówno się znam na samochodach
Witam Sama wymiana płynu nic nie da bo jest to tylko czynnik chłodzący , jak twierdzisz wymieniałaś chłodnicę i pomijam oberwanie ale czy przed wymiana ogrzewanie działało popawnie i czy temperatura silnika rosła tak jak teraz ? Można spróbować przepłukać układ bo jeśli w chłodnicy był szlam to i w pozostałej części układu może zalegać błoto . Warto...
Witam mam problem z hyundaiem 2.5 d a mianowicie gotuje i wyrzuca płyn uszczelkę pod głowicą wymieniłem planowanie oraz szczelność też była termostat wyciągnięty a płyn dalej gotuje temperaturę pokazuje normalnie w momencie wywalania wody zacząłem sprawdzać obieg i u góry gorący wąż a na dole zimny chłodnica też zimna ogrzewanie też zimne. wyciągnąłem...
Chodzi Ci o ten cienki wąż na górze zbiorniczka tak ? jeżeli tak to nie zauważyłem żeby coś się pompowało z niego a teraz jeszcze tak pomyślałem czy może to nie jest tylko korek od zbiorniczka ?? lecz czy przy zalaniu płynu po wymianie termostatu nie powinno wywalać do góry
pompa to jakiś zamiennik z roku 2011(rok produkcji).Pasek napięty dobrze poniewarz na rolce jest strzałka(rozrząd z mechanicznym napinaczem) właśnie może to pompa bo chłodnica jest zimmna gdy wywala płyn a termostat założyłem nowy ?
jeżeli nie możesz odpowietrzyć lub co odpowietrzysz to się znowu zapowietrza najprędzej jest nieszczelna uszczelka pod głowicą, zwróć uwagę czy przy zakręconym korku sztywnieją węże wodne i czy po odkręceniu wywala płyn , sprawdź termostat . Koszt takiej naprawy z 500 zł z gratami i szlifowaniem płaszczyzny .
Myślę ze to będzie uszczelka pod głowica .ale proponuje sprawdzić tez najpierw termostat i pompę wody a temperaturę jaka pokazuje przy wywalaniu płynu .
Witam- jeśli wywala płyn przez zakręcony korek to trzeba z kontrolować termostat czy puszcza po nagrzaniu silnika obieg płynu na chłodnice .--- jeżeli puszcza termostat na chłodnice i wentylator pracuje oraz nagrzewnica grzeje dobrze w środku to pozostanie do wymiany uszczelka pod głowicą (przed rozbieraniem należy stwierdzić zawartość spalin w płynie...
Witam, mam problem z moim Mini S R53. W aucie nie działa ogrzewanie, na postoju przy odpalonym silniku minimalnie czuć cieple powietrze tylko z lewej strony, dodatkowo po nagrzaniu silnika wywala płyn z wyrównawczego. Wymieniona pompa wody i termostat, nadal to samo. Układ odpowietrzony. Wykonałem test szczelności głowicy i również nie wskazuje na uszkodzoną....
Ja bym nic nie szukał , tam jest termostat 92'C i układ musi być gorący. Dopuki nie gotuje płynu lub nie wywala korkiem to nie ma co gdybać.
Witam, potrzebuje waszej opinii bo nie wiem co robic mój problem jest taki posiadam opla Corse D 2007 r mam problem z ustaleniem co mu jest dotychczas samochód nie psul się ostatnio zaczyna szwAnkowac termostat wymieniłem 2 razy raz daje ciepła powietrze raz nie sprawdziłem głowicę na testerze ale nic nie wykazuje A płyn raz wywala mi pod ciśnień innym...
Wywala na goracym na zimnym nic czyli termostat do wymiany?
Honda CR-V I 2.0 +LPG 1999r. Latem upalił się zawór wydechowy i była robiona kompletna regeneracja głowicy, nowe zawory, uszczelniacze, planowanie itp itd, nowy rozrząd z pompą wody i termostat, nowy korek chłodnicy. Od 2 tygodni podczas jazdy autostradowej auto się gotuje, tzn temperatura prawie na pion, z chłodnicy górny przewód gorący i korkiem wywala...
termostat wymieniony, wentylator nadal się nie włącza, po wejściu w ustawienia można sprawdzić temperaturę płynu i przy 110 wywala płyn przez zbiornik wyrównawczy,
jeśli nie grzeje,to termostat padł.Oczywiście uzupełnij płyn który wyciekł i sprawdz to co napisał kolega wyżej,tzn.czy wywala na ciepłym czy na zimnym silniku.
Odświeżę temat. Przyprowadził mi klient Audi A3 1,6 AVU, z wiadomością, że auto było już u kilku mechaników, elektryków itp. przyniósł ze sobą reklamówkę nowych oryginalnych termostatów i czujników a auto po ich wymianie ponoć dalej się gwałtownie grzało stwierdzono że nie otwiera termostatu. Siedziałem nad tym dość długo z chęcią rozwiązania problemu...
Witam,co by nie zaśmiecać forum napisze tutaj,posiadam Tolka 1,8 95r,dziś sprawił mi psikusa,otóż,wywala mi płyn chłodniczy,gotuje i wywala zbiorniczkiem wyrównawczym,wymieniłem termostat ale nic to nie dało,przewody są miękkie,jedynie robi się ciśnienie na przewodzie od zbiorniczka wyrównawczego,temperatury wysokiej nie łapie,ok 90st. Mam nadzieję...
Suzuki Swift Sport 1,6 benzyna z 2009 roku, model RS416, silnik M16A Samochodem jeździ mój syn, według jego opowieści Swift zaczął się gotować i wywalać płyn zbiorniczkiem wyrównawczym, pierwsza diagnoza – termostat. Termostat wymieniony (Gates), sprawdzony czujnik temperatury - OK, sprawdzony wentylator chłodnicy – OK, załącza się około 100 i wyłącza...
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
Cześć, mam problem z manem TGA 26.440 Sprawdzona została gtowica, jest szczelna, gilzy nie są przysiadnięte, problem jest taki że| wywala ptyn przez baczek wyrównawczy. Pompa wody nowa, termostaty też, kompresor powietrza odłączony. chtodnica egr sucha. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu.
witaj miałem podobne problemy i mogę Ci pomóc, znam doskonale ten silnik. słuchaj na początek wywal całkowicie termostat i zaobserwuj czy robi ci się ciśnienie w układzie. jeżeli nie i wszystko jest ok głowicę masz dobrą. zamontuj spowrotem termostat i dokładnie musisz odpowietrzyć cały układ - najważniejszym obwodem jest obw. podgrzewacza termostatu...
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
mam problem z oplem astra 1.7 td 96 r wywala mi korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym? wentylator i termostat są ok nowa chłodnica i czujnik temperatury co robić??
Panowie nowy objaw, jak puści termostat wodę na chłodnice to ciśnienie spada.....:?::| Słuchaj my się tu rozwodzimy a jest tak jak pisałem, układ jest ciśnieniowy więc węże są raczej twarde jak auto się zagrzeje i to że spada ciśnienie po otwarciu termostatu jest możliwe - otwiera się duży obieg. Jeżeli jeździsz autem i nie wywala Ci płynu ze zbiorniczka...
Nie wywala płynu zbiorniczkiem, jeździłem z ręcznikiem papierowym wokół niego, więc termostat i korek też odpadają. Na weekendzie będę wyciągał chłodnicę kolektora, da się ją wyciągnąć bez ściągania kolektora? Czekam jeszcze na tester szczelności uszczelki głowicy... dla pewności jeszcze to sprawdzę.
ostatnio po przejechaniu trasy 120km sprawdziłem waz na dole chłodnicy i byl zimny na gorze goracy. Wentylator sie kreci, a temp stoi na okolo 95 stopni. Nie wchodzi wyzej ale tez nie schodzi nizej do normalnej 90. czy samochod stoi czy jedzie temp ma około 95 stopni. Rok temu jak mi termostat strzelił i nie otwieral duzego obiegu to samochod szybko...
Zobacz ile masz płynu w chłodnicy. Jak mało dolej płynu do chłodnicy pod korek (na zimnym silniku) i uruchom silnik. Jak się zagrzeje na tyle że termostat włączy duży obieg (przez chłodnicę) to będziesz widział czy jest przepływ płynu przez otwarty korek. Jak nie będzie przepływu, to termostat się nie otwiera lub pompa nie pompuje. Jakby płyn wywalało...
pojawianie się pęcherzy powietrza przy włączonym rozgrzanym silniku, przy odkręconym korku wlewu, To wg mnie świadczyłoby o tym, że dochodzi do zawrzenia płynu - prawdopodobnie tak jak napisał poprzednik przycina się termostat lub nie załącza się w porę wentylator lub nie załącza się wcale. Gdyby była przedmuchana uszczelka pod głowicą, to płyn wywalałoby...
Witam, Autko jak w temacie po dłuższej jeździe wywala płyn chłodniczy ze zbioriczka. Test na zawarcie spalin w układzie zrobiony i jest ok, korek w zbiorniczku wymieniony, termostat. Podejrzewam chodniczke egr miał ktoś podobny przypadek.
Witam, posiadam dokładnie taki sam problem jak autor tematu... moje auto to vectra a GT z klimą, silnik c20ne, rok 1995. Otóż dokładnie w chwili załżczenia wentylatora zaczyna wywalać płyn, dodam że zostały wymienione: - termostat - załącza się przy 93 st - czujnik załaczajacy wentylator - przy 97 st ...no i uszczelka pod głowicą :cry: , i dalej to...
Zmieniłem termostat, wcześniej takze czujnik temperatury bo stawała na 70 stopniach teraz jest temperatura na zegarze ok jednak przy dłuższej jeździe wyrzuca płyn przez zbiorniczek wyrównawczy. Przed zmianą termostatu, robiło cisnienie w wężu idącym do chłodnicy tak ze potrafiło go zedrzec z krućca, po zmianie termostatu węże są ok, tylko wywala przez...
Witam mam następujący problem z moim Toledo. Jest to toledo 1 z silnikiem 2.0 16V 150km o oznaczeniu ABF. a mianowicie po nagrzaniu gotuje się płyn w zbiorniczku i wywala go. Problem zaczął się po wymianie termostatu. Moim zdaniem układ jest zapowietrzony ale proszę o radę jak go mogę odpowietrzyć lub jeśli się myle to co innego może być przyczyną gotowania...
Witam. Panowie u mnie to samo. Ogrzewanie raz działa raz nie działa. Płyn pod korek wywala nawet na zimnym silniku po 2 dniach stania. Wymieniony korek i termostat. Umyty układ specjalnym środkiem. 2-3 jest dobrze a później jakby układ się zapowietrzal od środka. Test na spaliny robiony 2 razy i wynik negatywny. Nie kopci, nie szarpie. Płyn czysty i...
jak auto ma przejechane tylko 180 tys to może to być tylko uszczelka pod głowicą. Twoje obiawy na to wskazują. Musiał być jeszcze przez jakiś czas obserwować czy olej nie miesza się z woda lub na odwrót. Czyli sprawdzaj poziom oleju i wody. Możliwe jest rownież wada termostatu, gdyż Skoro nie otwiera jednego z obiegow to wytwarza się się ciśnienie i...
Witam. Może ktoś pomoże problem ogromny nie wiem co robić nie chce znowu ściągać głowicy. Problem zaczą się od braku płynu i grzania przyczyną była uszczelka pod głowicą było czuć z wydechu płyn chłodniczy i dymił ale płyn cały czas kipił uszczelka wymieniona woda w 3 cyl. Termostat nowy pompa sprawdzona chłodnica drożna i problem polega na tym że auto...
Dokładnie jak w poście wyżej, generalnie te auta same się odpowietrzają , jeżeli "wywala" płyn jest coś nie tak, do powyższych sugestii dodam jeszcze termostat może sie nie otwierać. Powodzenia.
Jest to corsa D 1,4 i 2010 r chodzi mi o termostat,jest on sterowany elektronicznie,został wymieniony ponieważ za późno otwierał się i wywalało płyn korkiem.Sprawdziłem komputerem otwarcie następuje około 105 stopni.Jedno mnie zastanawia że podczas jazdy chłodnica jest chłodna i temperatura na wylocie jest około 30 stopni,jak chwilkę pochodzi na postoju...
Witam mam problem z audi a4 b6 1.9 tdi 130 km Auto się dość szybo nagrzewa do 90 stopni (po przejechaniu 2km) Gdy się przyspieszy trzyma 90 stopni gdy się puści gaz temperatura wzrasta do 110 stopni i zaraz maleje na 90 Wymieniony termostat wymieniona pompa wody oraz korek od zbiorniczka płyn znika węże twarde odkręcę korek płyn wywala Co to może być...
Mam identyczny przypadek od jakiegoś czasu. Jak się z nim uporam to umieszczę info. Narazie wymieniłem termostat (bez zmian) i korek na zbiorniku wyrównawczym, bo mi przez korek płyn wywalało i też bez większego efektu. Ogrzewanie działa jak chce i są ubytki płynu chłodzącego. Zabieram się teraz za wymianę pompy bo może mi przez nią płynu ubywać jak...
cięgna są ok. kilka dni temu zaczął wywalać płyn ze zbiorniczka przy nagrzanym silniku w bloku słychać bulgotanie płynu.czy może to być wadliwy termostat.czy siadła uszczelka pod głowicą. olej w silniku jest czysty. jutro zmienie jeszcze termostat.powietrze leciało jusz bardzo ciepłe
Mam pytanie. Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w silniku 2.0 16v 150km. Prosiłbym o wypowiedzi osoby które mają taki silnik w samochodach i już borykały się z tym problemem. Objawy są takie że gdy silnik się zagrzeje to płyn zaczyna bulgotać i wywala ze zbiorniczka. Objawy te wystąpiły po wymianie termostatu.
Jeśli układ jest sprawny, tzn. dławiki w przewodach odpowietrzających nie są zapchane to układ odpowietrza się po pierwszym przjechaniu się, a raz odpowietrzony nie zapowietzy się sam. Ale jeśli wywala płyn kanałem w zbiorniku to masz ewidentnie nadciśnienie w układzie. Są dwie drogi: uszczelka pod głowicą (lub głowica) albo chłodnica spalin, jeśli...
Jeżeli do tematu doszło LPG to trzeba zakręcić zawór mechaniczny przy butli (bo elektrozawory nieraz przepuszczają)wypalić gaz aż silnik zgaśnie i sprawdzać objawy zapowietrzania układu i wywalania płynu na benzynie .Jeżeli objawy nadal nie ustąpią pozostanie uszczelka głowicy.
Chłodnica do wymiany . Podobną sytuację miałem w lagunie tzn na postoju dobrze , przy małej prędkości do ok 60 km/h również dobrze a powyżej 80 km/h wywalało płyn . Może u kolegi jest podobnie .
samochód normalnie nagrzewa do 90stopni więc czujnik od temperatury odpada. Gdy włącze ogrzewanie w samochodzie temperatura nie spada więc termostat odpada. ...... ale dziwi mnie to że po przejechaniu 120KM nie włączył się wentylator ani razu. Nie wiem czemu kolega wyklucza termostat, a dziwi się że wentylator się nie załącza. Nic kolega nie napisał...
a sprawdzałeś czy wąż górny i dolny do chłodnicy maja taką samą temperaturę?? jak nie to termostat tylko by wywalało przez korek chodzi równo silnik na sprawdzenie uszczelki pomiar ciśnienia
witam mam problem tego typu w golfie 4 z silnikiem 1.6sr 100km po wymianie pierscieni wywala płyn ze zbiorniczka. czym to moze byc zpowodowane? po rozgrzaniu temp 90stopni, ogrzerwanie działa. termostat otwiera sie.
Korek oryginalny z serwisu BMW. Głowica została sprawdzona pod względem szczelności płaszcza wodnego wszystko było ok dodatkowo zostaly dotarte zawory. Uszczelka pod głowica nowa. Teraz gdy jest wyjęty termostat zobaczyłem ze po około 4 km zaczęła temperatura dochodzić do czerwonego pola, dodatkowo kiedy jest włączony ciepły nawiew to leci zimne powietrze.
Witam. Znowu proszę o pomoc. W moim audi normalnie cuda. Objawy to brak ogrzewania, cały czas zimna chłodnica, cały czas zapowietrza się układ i płyn wywala zbiorniczkiem wyrównawczym. Chyba do nagrzewnicy nie podaje płynu i dlatego nie ma ogrzewania. dzisiaj wymieniłem termostat i nagrzewnica sprawdzona i odkamieniona. Dodam że rok temu wymieniłem...
Zacznij od wymiany korka na chłodnicy i przepłukaj cały układ bierzącą wodą.Wywal termostat. Ogrzewanie musi być sprawne,układ nie zapowietrzony i sprawne wentylatory chłodnicy. Jeśli nadal wywala płyn to albo uszkodzona pompa wody,albo "nie pali na wszystkie gary"albo ma zatkany układ wydechowy albo niestety pęknięty blok silnika. Przy jakiej temperaturze...
Dziś zmieniłem powiem czy pomogło chciałem zrobić test głowicy ale nie ma szans zagrzałem do 90 założyłem to z płynem i czekałem auto się zagotowało i wywaliło ten niebieski płyn przez tą nenzuórkę Dodano po 30 korek nie pomógł wywala płyn zbiorniczkiem już nie wiem co robić nawet tego testu nie da się zrobić.mam pytanie czy jakby było 2 przekaźniki...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Panowie radzący, czy w tych przypadkach nie będzie przegrzewania się silnika? Czy temperatura na zegarach nie będzie skakała? Czy nie będzie wywalało płynu z układu? Rozumiem, chęć pomocy to szlachetna zaleta. Ale trzeba umieć pomagać, dobrymi chęciami to piekło jest wybrukowane.
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
miałem podobną sytuację w golfie II ! wywalało wodę węże puchły i temperatura skakała. wymieniłem dwie głowice trzy uszczelki, termostat,czujnik temperatury i chłodnicę!!! i nic!!!!! a co się okazało USZKODZONY KOREK WLEWU PŁYNU!!! za 5zł
Witam, mam problem. CORSA zaczęła się gotować, wymieniliśmy termostat, pompę . Nie pomogło, więc wymieniliśmy uszczelkę pod głowicą i chłodnice. Układ odpowietrzony, korek wymieniony. Nadal ten sam problem, na postoju auto zaczyna się po 10 minutach przegrzewać, wywala płyn ze zbiornika wyrównawczego. Co jeszcze może być przyczyną ?
Witam. Mam problem, zagrzał mi się samochód, bo okazało się że nagle ubyła woda z chłodnicy, gdy silnik się grzał nie włączył się wiatrak. Jedyne co było widoczne to to że jest zepsuty trójnik gazu, więc go wymieniłem, gdy dolałem płynu do chłodnicy tak jak należy, zaczął wywalać podczas jazdy płyn do pojemniczka obok chłodnicy, znajomy mechanik polecił...
Test zrobiony i płyn niebieski bez zmian. Po wyjęciu termostatu przestało wywalac a za to ubywa lekko podczas pracy przy otwartym korku. Trochę nie rozumiem zależności tych dwóch przypadków.
Wymieniłem rozrząd i brak ciepłego powietrza, co jakiś czas wywala płyn. Węże niezbyt twarde, dodatkowa pompka pompuje płyn. Stara pompa cieczy na rozrządzie miała konkretne łopaty, nowa o połowę mniejsze i osłonięte plastikiem. Nawet po wymianie termostatu Dolny wąż ciepły tylko 5 cm dalej zima. Chłodnica zima.
chłodnica przy 100 stopniach nie jest gorąca, auto jest bez termostatu i dalej to samo. A jak się dobrze odpowietrza układ? Dodano po 2 ale w tym momencie nie wywala płynu, tylko czasami trzeba otworzyć zbiornik aby płyn powrócił do zbiornika
Witam, Po około 20 km jazdy zapala się kontrolka od układu chłodzenia, płyn się gotuje. Chłodnica zimna. Ale co ciekawe na biegu jałowym silnik normalnie sie grzeje, po chwili chodnica też się nagrzewa i następnie rusza wentylator. Kontrolkę wywala tylko podczas jazdy:/ Co jest grane? Termostat? Uszczelka pod głowicą? (olej w silniku jest ok, płyn utrzymuje...
znaczy nie do końca... termostat przy 110* "puszcza"... więc można uznać, że da radę się otworzyć sam ;) co do temperatury pracy to z reguły samochód trzyma 106* (+/- wiadomo) :) przy czym, jak się mocno "depta" po gazie to temperatura utrzymuje się w granicach 95* (ot taki myk zauważyłem ) tak, że jak jeździsz i utrzymuje się wszystko poniżej 110*...
Zrobiłem bypass - mogę włączyć pompkę i ominąc termostat. To nie wina termostatu - niemożliwe, żeby 3 pod rządy były wadliwe. Kilka razy po szybkiej jeździe i zatrzymaniu (latem) wodę wylało. Płynu nie wylewa, ale trochę kapie, więc latem lepiej niech kapie woda. Nie dzieje się to zawsze, nie wiem od czego to zależy, czasem w korku w upale przejadę,...
Witam, jak w temacie. Wcześniej mondeo wywalało masowo wodę/płyn (czasem temp. szła w górę z powodu braku wody/płynu), ciężko było stwierdzić co to bo mechanik sprawdził pompę głowicę no ogólnie posprawdzał. Wymieniony został termostat dla pewności. Dziś słyszałem jakby powietrze z zbiorniczka (tak jakby wody nie było) lecz woda była. pomyślałem, zapowietrzony...
Aktualizacja sytuacji: 1. uzupełniłem płyn chłodzący w zbiorniczku do poziomu max. 2. odpowietrznik znalazłem tylko na wężach nagrzewnicy przy grodzi kabinowej (za filtrem powietrza) 3. wymieniłem czujnik temperatury oraz termostat na nowe części. Auto na biegu jałowym (na luzie) przy obrotach 900 równo pracuje, temperatura powoli wzrasta do 90st .C...
Odłącz przewody chłodzące od kompresora , zaślep tak żeby kompresor był bez kontaktu z płynem chłodzącym , i żeby można było zapalić motor , 10 ,15 min. niech popracuje(to nie groźne dla kompresora bez wody) zatrzymaj motor poczekaj chwilkę i sprawdź czy wywala wodę jak wyrzuci to dalej, do sprawdzenia pompa wodna- może wirnik być luźny na wałku pompy...
Nie jeden by się cieszył z szybkiego nagrzewania czy coś ci się psuje /gotuje/wywala płyn?Bo wygląda iż wszystko jest ok.-ten czujnik w obudowie termostatu jest od wentylatora-informacja do modułu jak stracą połączenie z czujnikiem te przewody to będzie chodził cały czas wentylator,czujnik na wskaźnik jest pod spodem tej obudowy. Ps.Swoją drogą nie...
Witam. Posiadam Golfa II 1.6 D. Kiedy temperatura nie przekracza połowy skali to dmucha ciepłe powietrze( nie gorące), a kiedy przekracza połowę momentalnie zaczyna dmuchać zimnym. Zmieniłem termostat chłodnicę i nagrzewnicę na nowe i to nie pomogło. Wyczytałem że mam zagrzać autko i poczekać aż otworzy się termostat przy czym mam mieć otwarty korek...
Witam Niedawno zakładałem wątek o dymieniu Fiata Stilo 1.6 16V 103KM. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Niestety dalej dymi i praktycznie wiem w czym problem. W tamtym wątku pisałem że nie dymi. Trochę w tym racji bo po przejechaniu większego odcinka na wolnych przez chwilę nie dymi. Od początku. Problem z wypadaniem zapłonów...
Witam. Zanim opiszę problem to dodam, że chodzi o Rovera z silnikiem serii K 16K4F i mocy 112 KM. Niby problem dość popularny i niejednokrotnie poruszany, ale walczę z nim już kilka miesięcy.Ale po kolei. W listopadzie ubiegłego roku naprawiałem uszczelkę pod głowicą, bo płyn poszedł do oleju. Po wymianie uszczelki zrobiłem ok 1000 km i było wszystko...
:?: Witam mam problem co do układu chłodzenia. Został przegrzany silnik. Naprawy wymiana termostatu i obudowy, planowanie głowicy i wymiana uszczelki, sprawdzenie pompy wody i chłodnicy wszystko ok. A problem polega na tym że wywala mi ciągle płyn z układu chłodzenia przez zbiorniczek wyrównawczy, już nie wiem gdzie szukać czy to może być wina tulei...
witam Opel vectra 1.8 1992r. Nie włącza się wentylator i płyn z chłodnicy wywala zbiorniczkiem przy temperaturze silnika ok 90 stopni. Jaka może być przyczyna? Wymienione zostało: -Kompletny rozrząd (wraz z pompą wody) -Czujnik temperatury -termostat -uszczelka pod głowicą i nic nie pomogło.
wywala płyn płyn zbiorniczka wywala odpaleniu termostat płyn chłodniczy
tłumik częstotliwości skrzyni biegów renault schemat maksymalna sprawność transformatora
instrukcje montazu instrukcje montazu
Peugeot 607 2.2 EW12J4 – momenty i kąty dokręcania głowicy, kolejność śrub, narzędzia Kondensator trzyprzewodowy jako dwuprzewodowy – podłączenie, TDK, EPCOS, dual-run, X2/Y2