Tranzystor najlepszy to BU931 do takiego celu często stosowany z modułach zapłonowych.
Nie pojawiają się żadne napięcia, podepnij jakis transformatorek dający 3 do 10V zmiennego. Ja sobie zrobiłem taki tester na nieśmiertelnym 555.....
Robiąc sobie sam oszczędzasz znaczna kwotę pieniędzy, a poza tym rozwijasz swoje zdolności manualne, co też nie jest bez znaczenia :) Tester modułów mojej konstrukcji też moge tu zamieścić.
Dzisiaj przyjeżdża osoba z testerem (Lexia) do zdiagnozowania usterki. Wskaże usterkę (oby) i usunie ewentualne błędy. Jutro wymienię uszkodzoną część (podejrzewam moduł zapłonowy), ale zobaczymy czy trafiłem :) Czy jutro gdy wymienię uszkodzoną część na nową, konieczne będzie kolejne podpięcie pod tester diagnostyczny? Pzdr. Darek
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
Odczyt blinkkodów tylko na zgaszonym silniku. Wskazanie ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu pojawia się gdy: -jest uszkodzny moduł zapłonowy -uszkodzenie okablowania (4-pinowa wtyczka) -uszkodzony sterownik silnika -obluzowany reluktor w aparacie,względnie drży cewka nadajnika impusów (baaardzo częste!) -złej jakości przewody zapłonowe. Co się...
No a brak komunikacji z ecu to co? To się sprawdza czy ECU ma zasilania. I zaraz bym to pokojarzył- nie pali, sterownik nie gada z testerem to nura w bezpieczniki.
mam taki tester halla od "kędzi z poznania" którym można wysterować moduły zapłonowe dodatnim i ujemnym sygnałem prostokątnym. więc jego używam do wysterowania tranzystorów i poprzez zmianę współczynnika wypełnienia impulsu reguluję prędkością dmuchawy na jednym z tych kabelków.
to że tranzystror to sie domysliłem tylko jaki i czy nie jest przebity czy cos jesli miedzy jego dwoma nóżkami jest 200 iles ohm? lub testerem diod prostowniczych sprawdzałem i ma przewodzenie w dwie strony tyle samo miedzy tymi nóżkami ?
Do celów podanych przez ciebie służy Vantage KV Module firmy Snap-on ze specjalną łyżką , adapterem aplikowanym do studzienki świecy obok cewki zapłonowej. Na marginesie jaki widzisz problem z wyciągnięciem cewki ze studzienki i przedłużeniem kablem WN. Sprawdziłem wiele sposobów łącznie z sondami pojemnościowymi i oscyloskopem analogowym , jednak uważam...
Modułów się nie regeneruje, ja montuję taki układ zastepczy który opracowałem. Hallotrony sprawdzasz standardowo, no chyba że Nissan, to tam jest optyka. Honda wiele nie potrzebuje, wystarczy omomierz i tester cewek, moduł mozna tez sprawdzić na stole.
A więc tak moduł też był zmieniany na używany i nic nie dalo problem nie zniknoł. Co do alarmu to w tym czasie gdy nie odpalał rozłączalem klemy załaczalem właczalem alarm i wyłaczalem i nic to nie pomagało. ogólnie to alarmu nie zalaczam jak zamykam samochód, pilot mam tylko po to gdy rozłacze klemy żeby go wyłączyć. Mam tylko pytanie bo nie posiadam...
Sporo czarów koledzy powymyślali - w Tico nie ma czujnika optycznego jak w matizie. Próżno też szukać czegokolwiek testerem bo ten pojazd nie ma sterownika silnika ani żadnego innego, więc i czujnika położenia wału korbowego. trzeba szukać w ukł. zapłonowym, przewody zapłonowe, kopułka, palec rozdzielacza, kabelki, moduł zapłonowy a także stacyjkę itp....
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Witam robie tester do cewek wysokiego napiecia i mam do wykorzystania takowy moduł - dokładnie "90 243 618" opel wektra 1.8 92r. ma 4 piny i dokładnie nie wiem na których pinach jest zasilanie, sygnał z halla i wyjscie na cewke. za bardzo nie mam gdzie tego podejrzec, jak ktos wie to prosze o opis. Pozdrawiam
Witam! Ja ten paralizator zbliżałem do elektrod z jednej strony i włączałem. Pojawiał się "pierun" i rura zaczynała świecić. Czasem, przy wiekszych , trzeba elektrody z drugiej strony uziemić palcem. Więc paralizator odpada. Przez ten palec i uziemienie drugiego końca rury - testet ma mi dać szybki wynik. a myślę, ze najmniejszy generator w.n. można...
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Immo jest odblokowane bo nie miga kontrolka a po drugie mam sprzet do sprawdzania takich rzeczy wraz z testerami typu launch i kts. Sterownik ktory podkładam jest od astry 92r bez immo. Sprawdzam kabel po kablu. Napisze o wszystkim Dodano po 1 Astra zapaliła. Powodem braku iskry był innowacyjny system zabezpieczenia zapłonu. Masę ktora idzie na moduł...
ok, a co ze strona pierwotna? Nie sprawdzisz przebiegu, to cewka razem z modułem ( czterokanałowym modułem wzmocnienia). Może jedynie sprawdzić obecność impulsów sterujących. Bardzo łatwo by było zlokalizować usterkę gdyby miał dostęp do testera Tech2, oferuje on mozliwość wyłączenia poszczególnych wtryskiwaczy podczas pracy, brak zmian rytmu pracy...
Wymień przewody zapłonowe to raz a dwa sprawdź czy nie masz przebicia na cewce zapłonowej. Tu nie ma przewodów zapłonowych. Jest moduł do przekazywania napięcia założony bezpośrednio na świece. Dodano po 3 Wymieni cewki zapłonowe co są na świecach .I po sprawie :) cewka jeśli jest uszkodzona to po prostu nie działa. A tu czasem przerywa , wygląda na...
Informacje o obrotach dużo łatwiej Ci "wyciągnąć" ze sterowania cewki zapłonowej. Kiedyś się tym bawiłem jak jeszcze miałem fiat lancia tester. Ten taki ręczniak.Można było uruchomić cewkę, strzelała iskrą. Nic tam wiele nie ma. Bodaj Digiplex 2 oferował więcej możliwości; ale to już nie pamiętam.
Kostka 5pin znajduje się razem z kostką 2pin w jednej osłonie gumowej, kostki są od strony pasażera najczęściej w prawym górnym rogu za plastikiem łączącym deskę z progiem auta. To nie prawda że tylko tester fabryczny diagnozuje, można zdiagnozować także carmanscan, asianconnect, oraz g-scan. Posiadam zarówno hds jak i carman szybciej i łatwiej carmanem....
Witam wszystkich. Mam pewien problem z instalacją elektryczną w silniku motocykla. Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Aktualnie sytuacja wygląda tak że występuje standardowa usterka - brak iskry. Instalacja sprawdzona, aktualnie pozostała tylko część zapłonowa, reszta odłączona. Moduł zapłonowy po naprawie: wymiana tranzystorów (zamienniki)...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Po kolei: -Jeżeli nie ruszałeś sprężyny powrotnej klapy, to się tym czarnym, zębatym nie baw, lepiej jedź na analizator spalin i ustaw prawidłowy skład śrubą obejściową przepływomierza (od góry, pod zaślepką, imbus 5) -Obok digifanta jest moduł zapłonowy, praktycznie niezniszczalny -Tranzystory w sterowniku są lutowane ręcznie, nie na fali powierzchniowej...
Zrobilem to wzgledem opisu powyzej: Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie. - Pozostawić silnik na biegu jałowym. - Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy. - Kody migowe odczytywać...
Mnie ten temat "gnębi" od dłuższego czasu. Silnik C12NZ Corsy gubi zapłony na wolnych obrotach.Serwis Opla podłączyl tester (potocznie kompa) żadnych usterek nie wykazał. To samo robiłem po roku w prywatnym warsztacie diagnostycznym- brak kodów błędów, wszystko ok. tulko,że silnik dalej "szatkuje". Podmieniałem od kolegi u którego w aucie jest wszystko...
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
Reno Espace 4 2,0 dci 2007 96 kw niedzalajacy ABS, ASP, ESP (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Renault Espace IV (2007, 2.0 dCi, 96 kW) jednoczesna awaria systemów ABS, ASR i ESP najczęściej wynika z usterek czujników prędkości obrotowej kół (tzw. czujników ABS) lub problemów z modułem/pompą ABS. Nierzadko przyczyną bywa również korozja...
To że w lampie czasem nie błyśnie światełko o niczym jeszcze nie świadczy. Jeśli miałbyś dobrej klasy lampę pewno ani razu by nie przerwała, to zależy od tego jak czuła jest sonda naprzewodowa,a także od tego jakiej klasy kable zastosujesz. Im lepszy kabel, tym mniej pola magnetycznego pozwala wokół siebie wytworzyć, czyli wytwarza mniej zakłóceń. Lepiej...
Kody błędów 10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę. 11 Brak usterek. 12 Miernik przepływu powietrza 1. 13 Czujnik temperatury chłodziwa. 14 Czujnik temperatury powietrza. 15 Czujnik położenia przepustnicy. 16 Miernik przepływu powietrza 2. 17 Czujnik MAP. 18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator. 21...
Masz tu jeszcze lekturę na wieczór do poczytania : Diagnostyczny Kod Usterki P0110 lub P0111 (LUB) Instrukcje diagnostyczne•Wykonać Diagnostyczna kontrola systemowa - Pojazd przed rozpoczęciem procedury diagnostycznej. •Powtórzyć Diagnostyka oparta na strategii w celu sprawdzenia sposobu wykonania diagnostyki. •Instrukcje procedur...
"Trafo WN jest potrzebne do zamienienia tych 12V w kilka KV. Bez niego nie da się tego zbudować." -> niezupełnie tak jest. Do wzbudzenia koncowki wn (cewka zapłonowa, transformator hv etc) niezbedny jest multiwibrator. Napiecie 12V o jakim mowa jest w tym wypadku napieciem jakim nalezy zasilic ten (multiwibrator. Jednak co z pradem? Z doswiadczenia...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. mam problem z Mitsubishi Pajero 3.0 V6 (z tzema cewkami zapłonowymi) 98r. Problem ten dotyczy immobilisera. A mianowicie w czasie przeróbki z anglika, kupiłem sterownik silnika i samochód nie chce odpalić, ponieważ wyskakuje błąd dotyczący immobilisera. A więc moje pytanie brzmi: Czy da się zsynchronizować ten komputer z kluczykiem i modułem...
Witam , w czasie jazdy przy V~90 przy podawaniu gazu zaczął wydawać dziwny dźwięk jakby spalania stukowego ( silnik 1,6 ) i zapaliła się kontrolka silnika , po zatrzymaniu się silnik chodził nierówno . Zgasiłem i po ponownym odpaleniu kontrolka nie świeciła się , ale nadal chodził nierówno ( jak się okazało nie palił na 1 i 2 cylinder , ale przy dodawaniu...
cześć . wydaje mi się że wypada mi iskra w zapłonie objawy są takie że samochód lekko podszarpuje szczegolnie czuć to przy stałej prędkości i na rownej drodze (polskie drogi ) nie jest to szrpanie tylko leciutkie nierytmiczne szerpnięcia , mało odczuwane przez zwyklego pasażera. Uklad paliwowy odpada to samo na gazie i benzynie zaczołem od wymiany świec...
Witam, mam pewien klopot, w aucie zginela mi iskra i silnik stracil zycie. Bylem w punkcie gdzie sprawdzili mi modul zaplonowy i cewke jakim testerem co wyciskal z niego iskre, sprawdzilem wg. instrukcji napiecie na terminalach aparatu zaplonowego i wyglada ze wszystko jest OK. Mam autoalarm TAR, podobny do: http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa...
podłączenia modułu zapłonowego tranzystor modułu zapłonowego naprawy modułu zapłonowego
odłączenie przewodu świecy rozrusznik sterowanie repeater netgear konfiguracja
klimatyzacja split klimatyzacja split
Kospel EKD.M3 – błąd niskiego ciśnienia wody, nie kasuje się error po uzupełnieniu Brak działania wszystkich gniazd HDMI, USB, antena w telewizorze LG, Samsung – diagnoza i naprawa