Nie pojawiają się żadne napięcia, podepnij jakis transformatorek dający 3 do 10V zmiennego. Ja sobie zrobiłem taki tester na nieśmiertelnym 555.....
Kostka 5pin znajduje się razem z kostką 2pin w jednej osłonie gumowej, kostki są od strony pasażera najczęściej w prawym górnym rogu za plastikiem łączącym deskę z progiem auta. To nie prawda że tylko tester fabryczny diagnozuje, można zdiagnozować także carmanscan, asianconnect, oraz g-scan. Posiadam zarówno hds jak i carman szybciej i łatwiej carmanem....
Witam robie tester do cewek wysokiego napiecia i mam do wykorzystania takowy moduł - dokładnie "90 243 618" opel wektra 1.8 92r. ma 4 piny i dokładnie nie wiem na których pinach jest zasilanie, sygnał z halla i wyjscie na cewke. za bardzo nie mam gdzie tego podejrzec, jak ktos wie to prosze o opis. Pozdrawiam
Wracam do tematu bo dopiero dziś moja asterka mnie zawiodła od tego czasu. Zamieniłem moduł zapłonowy nic nie pomogło również cewke i dalej nic. Elektryk ze mnie nie jest i że tak powiem pojęcia nie mam na ten temat wedle regulaminu nie powinienem pewnie tu pisac ale prosze was bardzo o pomoc ponieważ mam dosyć tego problemu i nie mam kogos kto może...
Tranzystor najlepszy to BU931 do takiego celu często stosowany z modułach zapłonowych.
Zdecydowanie do wymiany moduł zapłonowy pod cewką ,nie czepiać sie sterownka.Objaw występuje po rzgrzaniu silnka przy wysokiej temp. otoczenia dlatego jest to latem a nie zimą.
20 minut to może być sporo. Wystarczy cewka do zapłonu przerywaczowego , przekaźnik rozwierny i masz "gwiezdne wojny". Kiedyś tak się na warsztatach robiło testery do świec,cewek i przewodów żeby nie kręcić silnikiem. To naprawdę daje radę .
Do celów podanych przez ciebie służy Vantage KV Module firmy Snap-on ze specjalną łyżką , adapterem aplikowanym do studzienki świecy obok cewki zapłonowej. Na marginesie jaki widzisz problem z wyciągnięciem cewki ze studzienki i przedłużeniem kablem WN. Sprawdziłem wiele sposobów łącznie z sondami pojemnościowymi i oscyloskopem analogowym , jednak uważam...
Odczyt blinkkodów tylko na zgaszonym silniku. Wskazanie ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu pojawia się gdy: -jest uszkodzny moduł zapłonowy -uszkodzenie okablowania (4-pinowa wtyczka) -uszkodzony sterownik silnika -obluzowany reluktor w aparacie,względnie drży cewka nadajnika impusów (baaardzo częste!) -złej jakości przewody zapłonowe. Co się...
Dzisiaj przyjeżdża osoba z testerem (Lexia) do zdiagnozowania usterki. Wskaże usterkę (oby) i usunie ewentualne błędy. Jutro wymienię uszkodzoną część (podejrzewam moduł zapłonowy), ale zobaczymy czy trafiłem :) Czy jutro gdy wymienię uszkodzoną część na nową, konieczne będzie kolejne podpięcie pod tester diagnostyczny? Pzdr. Darek
No a brak komunikacji z ecu to co? To się sprawdza czy ECU ma zasilania. I zaraz bym to pokojarzył- nie pali, sterownik nie gada z testerem to nura w bezpieczniki.
to że tranzystror to sie domysliłem tylko jaki i czy nie jest przebity czy cos jesli miedzy jego dwoma nóżkami jest 200 iles ohm? lub testerem diod prostowniczych sprawdzałem i ma przewodzenie w dwie strony tyle samo miedzy tymi nóżkami ?
Robiąc sobie sam oszczędzasz znaczna kwotę pieniędzy, a poza tym rozwijasz swoje zdolności manualne, co też nie jest bez znaczenia :) Tester modułów mojej konstrukcji też moge tu zamieścić.
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Witam :) Czy wie ktoś z was jak zrobić generator umpulswów który sterowałby cewką zapłonową. Chodzi mi o zrobienie sobie testera do swieć i kabli zapłonowych. Posiatdam takie rzeczy jak cewki , moduły aparaty a zapłonowe. Chodzi mi o to aby było to zrobione na ukł elektronicznych i żeby można było ustawić na tym duże częstotliwości. Prosze o pomoc Bartek...
mam taki tester halla od "kędzi z poznania" którym można wysterować moduły zapłonowe dodatnim i ujemnym sygnałem prostokątnym. więc jego używam do wysterowania tranzystorów i poprzez zmianę współczynnika wypełnienia impulsu reguluję prędkością dmuchawy na jednym z tych kabelków.
Sporo czarów koledzy powymyślali - w Tico nie ma czujnika optycznego jak w matizie. Próżno też szukać czegokolwiek testerem bo ten pojazd nie ma sterownika silnika ani żadnego innego, więc i czujnika położenia wału korbowego. trzeba szukać w ukł. zapłonowym, przewody zapłonowe, kopułka, palec rozdzielacza, kabelki, moduł zapłonowy a także stacyjkę itp....
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
Modułów się nie regeneruje, ja montuję taki układ zastepczy który opracowałem. Hallotrony sprawdzasz standardowo, no chyba że Nissan, to tam jest optyka. Honda wiele nie potrzebuje, wystarczy omomierz i tester cewek, moduł mozna tez sprawdzić na stole.
Immo jest odblokowane bo nie miga kontrolka a po drugie mam sprzet do sprawdzania takich rzeczy wraz z testerami typu launch i kts. Sterownik ktory podkładam jest od astry 92r bez immo. Sprawdzam kabel po kablu. Napisze o wszystkim Dodano po 1 Astra zapaliła. Powodem braku iskry był innowacyjny system zabezpieczenia zapłonu. Masę ktora idzie na moduł...
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Citroen C5 X7 2010 2.0hdi wyświetliło Serwis i "Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty". P0362 kontrolka neutralizacji poduszki powietrznej pasażera. rezystancja zbyt niska Kontrolka pasó... Bezpośrednia odpowiedź - To nie jest usterka „kostek pod fotelem”. Kod, który widzisz jako „P0362”, w PSA odpowiada zazwyczaj błędowi 7362: obwód kontrolki...
ok, a co ze strona pierwotna? Nie sprawdzisz przebiegu, to cewka razem z modułem ( czterokanałowym modułem wzmocnienia). Może jedynie sprawdzić obecność impulsów sterujących. Bardzo łatwo by było zlokalizować usterkę gdyby miał dostęp do testera Tech2, oferuje on mozliwość wyłączenia poszczególnych wtryskiwaczy podczas pracy, brak zmian rytmu pracy...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Informacje o obrotach dużo łatwiej Ci "wyciągnąć" ze sterowania cewki zapłonowej. Kiedyś się tym bawiłem jak jeszcze miałem fiat lancia tester. Ten taki ręczniak.Można było uruchomić cewkę, strzelała iskrą. Nic tam wiele nie ma. Bodaj Digiplex 2 oferował więcej możliwości; ale to już nie pamiętam.
Wymień przewody zapłonowe to raz a dwa sprawdź czy nie masz przebicia na cewce zapłonowej. Tu nie ma przewodów zapłonowych. Jest moduł do przekazywania napięcia założony bezpośrednio na świece. Dodano po 3 Wymieni cewki zapłonowe co są na świecach .I po sprawie :) cewka jeśli jest uszkodzona to po prostu nie działa. A tu czasem przerywa , wygląda na...
Witam! Ja ten paralizator zbliżałem do elektrod z jednej strony i włączałem. Pojawiał się "pierun" i rura zaczynała świecić. Czasem, przy wiekszych , trzeba elektrody z drugiej strony uziemić palcem. Więc paralizator odpada. Przez ten palec i uziemienie drugiego końca rury - testet ma mi dać szybki wynik. a myślę, ze najmniejszy generator w.n. można...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z instalacją elektryczną w silniku motocykla. Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Aktualnie sytuacja wygląda tak że występuje standardowa usterka - brak iskry. Instalacja sprawdzona, aktualnie pozostała tylko część zapłonowa, reszta odłączona. Moduł zapłonowy po naprawie: wymiana tranzystorów (zamienniki)...
Cewkę należy sprawdzić na testerze, przy ręcznym zakręceniu, cewka pewnie wygeneruje iskrę. Natomiast auto może przerywać i gasnąć po zagrzaniu. Taki standardowy objaw. Same moduły cewki padają bardzo rzadko i z reguły z winy użytkownika. Przy próbach diagnozy. Natomiast w aparacie są czujniki, które właśnie powodują najwięcej problemów. Ja regenerując...
Po kolei: -Jeżeli nie ruszałeś sprężyny powrotnej klapy, to się tym czarnym, zębatym nie baw, lepiej jedź na analizator spalin i ustaw prawidłowy skład śrubą obejściową przepływomierza (od góry, pod zaślepką, imbus 5) -Obok digifanta jest moduł zapłonowy, praktycznie niezniszczalny -Tranzystory w sterowniku są lutowane ręcznie, nie na fali powierzchniowej...
Zrobilem to wzgledem opisu powyzej: Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie. - Pozostawić silnik na biegu jałowym. - Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy. - Kody migowe odczytywać...
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
o testery raczej trudno nawet w serwisach, odpinaj przewodyWN od swiec i widzisz czy iskra jest dluga , porownaj na wszystkich swiecach, jezeli gdzies jest slabsza, zazwyczaj bardzo slaba, zamieniasz cewki miedzy soba i widzisz czy slaba iskra jest w tym samym miejscu-modul uszk. czy slaba jest na innej swiecy a wiec cewka, to najlepszy i najprostrzy...
Mnie ten temat "gnębi" od dłuższego czasu. Silnik C12NZ Corsy gubi zapłony na wolnych obrotach.Serwis Opla podłączyl tester (potocznie kompa) żadnych usterek nie wykazał. To samo robiłem po roku w prywatnym warsztacie diagnostycznym- brak kodów błędów, wszystko ok. tulko,że silnik dalej "szatkuje". Podmieniałem od kolegi u którego w aucie jest wszystko...
Samochód był jeszcze u 3 mechaników i jednego elektryka który stwierdził do wymiany moduł cewki zapłonowej,kupiłem cewkę nową za kwotę 260zł. wymienił ją i skasował 100zł.za wymianę, ale to nic nie pomogło wysłał do 4 mechanika, sprawdził katalizator i rozłożył ręce , wysłał mnie do gazownika mówiąc ze jest dobry w elektronice, gazownik w ciągu 15 minut...
Witam, auto przeszło już wszelkie testy. Zostało sprawdzone sprzętem do pomiarów równoległych, który to sprawdza każdy PIN. Więc po tych badaniach okazało sie, że przy wyłączonym zapłonie i przy obciązeniu czujnik Halla pod aparatem zapłonowym przekazuje błędne wartości. Wymieniłem na nowy i z nadzieją odpaliłem silnik. Ale zamiast poprawy szrpanie...
Kody błędów 10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę. 11 Brak usterek. 12 Miernik przepływu powietrza 1. 13 Czujnik temperatury chłodziwa. 14 Czujnik temperatury powietrza. 15 Czujnik położenia przepustnicy. 16 Miernik przepływu powietrza 2. 17 Czujnik MAP. 18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator. 21...
Masz tu jeszcze lekturę na wieczór do poczytania : Diagnostyczny Kod Usterki P0110 lub P0111 (LUB) Instrukcje diagnostyczne•Wykonać Diagnostyczna kontrola systemowa - Pojazd przed rozpoczęciem procedury diagnostycznej. •Powtórzyć Diagnostyka oparta na strategii w celu sprawdzenia sposobu wykonania diagnostyki. •Instrukcje procedur...
Reno Espace 4 2,0 dci 2007 96 kw niedzalajacy ABS, ASP, ESP (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Renault Espace IV (2007, 2.0 dCi, 96 kW) jednoczesna awaria systemów ABS, ASR i ESP najczęściej wynika z usterek czujników prędkości obrotowej kół (tzw. czujników ABS) lub problemów z modułem/pompą ABS. Nierzadko przyczyną bywa również korozja...
"Trafo WN jest potrzebne do zamienienia tych 12V w kilka KV. Bez niego nie da się tego zbudować." -> niezupełnie tak jest. Do wzbudzenia koncowki wn (cewka zapłonowa, transformator hv etc) niezbedny jest multiwibrator. Napiecie 12V o jakim mowa jest w tym wypadku napieciem jakim nalezy zasilic ten (multiwibrator. Jednak co z pradem? Z doswiadczenia...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. mam problem z Mitsubishi Pajero 3.0 V6 (z tzema cewkami zapłonowymi) 98r. Problem ten dotyczy immobilisera. A mianowicie w czasie przeróbki z anglika, kupiłem sterownik silnika i samochód nie chce odpalić, ponieważ wyskakuje błąd dotyczący immobilisera. A więc moje pytanie brzmi: Czy da się zsynchronizować ten komputer z kluczykiem i modułem...
Witam , w czasie jazdy przy V~90 przy podawaniu gazu zaczął wydawać dziwny dźwięk jakby spalania stukowego ( silnik 1,6 ) i zapaliła się kontrolka silnika , po zatrzymaniu się silnik chodził nierówno . Zgasiłem i po ponownym odpaleniu kontrolka nie świeciła się , ale nadal chodził nierówno ( jak się okazało nie palił na 1 i 2 cylinder , ale przy dodawaniu...
cześć . wydaje mi się że wypada mi iskra w zapłonie objawy są takie że samochód lekko podszarpuje szczegolnie czuć to przy stałej prędkości i na rownej drodze (polskie drogi ) nie jest to szrpanie tylko leciutkie nierytmiczne szerpnięcia , mało odczuwane przez zwyklego pasażera. Uklad paliwowy odpada to samo na gazie i benzynie zaczołem od wymiany świec...
Witam, mam pewien klopot, w aucie zginela mi iskra i silnik stracil zycie. Bylem w punkcie gdzie sprawdzili mi modul zaplonowy i cewke jakim testerem co wyciskal z niego iskre, sprawdzilem wg. instrukcji napiecie na terminalach aparatu zaplonowego i wyglada ze wszystko jest OK. Mam autoalarm TAR, podobny do: http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa...
tranzystor modułu zapłonowego podłączenia modułu zapłonowego podłączenie modułu zapłonowego
alpine kostki odbieranie danych bluetooth testy akumulatorów
td612 instrukcja td612 instrukcja
Mackie SRM350 v3 – opinie, testy, porównanie z JBL EON710 i EV ZLX-12BT, ograniczenia basu Sony TV wyłącza się i miga czerwona lampka 6 razy