Sprawdź czy widzi obroty testerem. I prawidlowe temperatury. I czy przy kreceniu rozrusznikiem nie zrywa polaczenia.
Czyli czas zacząć od diagnozy. Odpiecie czujnika - zły pomysł. Podpięcie testera i obserwacja obrotów rozrusznika na ciepło wiele wyjaśni. Jeżeli są obroty - pompa do naprawy. Nie ma- rozrusznik, akumulator. A wy się pogryziecie ze swoimi racjami. Bo w sumie każdy ją ma ale najpierw panowie DIAGNOZA.
Podłącz pod tester. Zwróć uwagę na obroty wału pompy. Często objawy podobne do zapowietrzenia daje hallotron a nie zawsze od razu wywali P1345. Oczywiście nie neguję możliwości zapowietrzania...
Teoretycznie po wymianie czujnika obrotów pompy wtryskowej powinno się kalibrować pompę wtryskową na stole probierczym. Tyle teorii lub opinii z boscha. Z praktyki jak jest problem to wystarczy przestawić trochę w lewo lub w prawo czujnik obrotów co przyśpieszy lub opóźni kąt wtrysku pompy. Czujnik obrotów można też sprawdzić za pomocą specjalnego testera...
a w testerach nazywa sie to "przyuczenie pompy" , W których testerach podaj nazwę oprócz "chyba clipa"
Może mi ktoś wyjaśnić co daje test przelewowy na pracującym silniku? Dla każdego testu przelewowego jest podana wartość maksymalnego przelewania w określonym czasie przy określonych obrotach. Każdy wtryskiwacz przelewa, nawet najlepszy, ale jeżeli zaczyna przelewać za bardzo (a najczęściej wtedy także pompa ma już przebieg i zmniejszony wydatek maksymalny)...
Zrób diagnostykę, może błędy coś podpowiedzą. Uszczelka nie powoduje gaśnięcia samochodu po dodaniu gazu i długiego odpalania. Raczej byłby to problem z zasilaniem w paliwo. Duże ciśnienie w układzie chłodzenia i szybkie nagrzewanie się (brak odbioru ciepła przy zakłóconym obiegu chłodzenia) z dużym prawdopodobieństwem wskazuje na uszczelkę albo pękniętą...
Tester sie komunikuje.Wszystkie bezpieczniki sa ok.Blad w tlumaczeniu na polski oznacza"Naped magistrali danych,monitorowanie oprogramowania"Tester widzi w parametrach nawet obroty wału na rozruszniku,ale nie zapala,nawet po wysterowaniu pompy paliwa na krotko.
Przy wypracowanej pompie CR zawsze tak jest, że przy zimnym paliwie dobije do wyższego ciśnienia, bo po prostu zimne paliwo ma wyższa gęstość. Pompa do regeneracji. Testy przelewów były robione na wolnych obrotach, czy próba sterowana była testerem? Ale skoro podajesz czas, to chyba na wolnych obrotach i te przelewy są już bardzo wysokie, choć jeszcze...
Pompa na stół i powiedzą czy winna jest tylko elektronika sterująca pompy lub czujnik, czy mechaniczne zużycie pompy, na kompie ciężko sprawdzić czujnik obrotów pompy. Najlepszy oscyloskop, ale kto dzisiaj ma go na wyposażeniu. Sterownik sam ma problem z odczytem prędkości obrotowej wałka(gdzie powinna wynosić połowę obrotów silnika) i stąd błąd. Kiedyś...
Obroty podczas kręcenia rozrusznikiem tester pokazyje 248 obr/min. Żarówka 21W na zasilaniu pompy świeci w czasie rozruchu bez żadnych zaników.
Zasilanie sprawdzić nie problem ale przydal by się jakiś tester by sprawdzić błędy,lub zobaczyć czy podczas kręcenia ster widzi obroty pompy (dokładnie o połowe mniejsze)jak ster na pompie na pewno sprawny i pompa też to problem w zapowietrzeniu lub CAN.No chyba że po właczeniu zapłonu miga mil,no ale mówię tester by sie zdał .
Możesz użyc również testera Pomp Wtryskowych , tester ten ma funkcje testowania i czyszczenia nastawnika dawki , który sprawia najwięcej kłopotów. tester TP3 firmy Delta Tech Elektronics . TP 3 przeznaczony jest właśnie do pomp Boscha VP36, 37.
Podłączyć tester i zerknąć w parametry. Możesz mieć uszkodzony regulator ciśnienia na pompie.
Wygląda to na problem z zacinaniem się zaworka dawki na pompie wtryskowej. Najpierw należałoby podłączyć jakiś tester i zczytać błędy(proxia,laser,euroscan).
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
Ta usterka powstała sama, czy po jakiejś naprawie? Podłączany był pod tester? Przyczyn może być wiele, np. pompa paliwa, rozrząd itp.
Co do testera muszę poszukać, co do silnika: dwie opcje, wydech o zbyt małej przepustowości ( 250?), lub pompa paliwa nie ma wydajności. Silnik bez obciążenia, musi bez problemu osiągać obroty max.
Podepnij tester może coś z błędów wyrzuci, może to być początek końca pompy wtryskowej lub jej sterownika.
na rozruszniku nie wiem jakie ma obroty, ale na słuch, ma takie jakie powinny być, a jak sprawdzić ciśnienie paliwa? bo jestem dość zielony. Dobre, dobre. Sens pytania - jak tester widzi obroty sinika w czasie kręcenia rozrusznikiem. A ciśnienie - wykręć regulator z pompy i zatkaj palcem, jak utrzymasz to znaczy że jesteś silny jak tur.
Auto jak w temacie. Nie wkręca się na obroty - jest w trybie awaryjnym. W zeszłym roku miało zamontowany nowiutki EGR a teraz m in ma od niego błąd. Obroty pompy widzi na testerze. Teraz pytanie czy PSG16 padł czy elektroniczny egr Walbro. Zawór po włączeniu zapłonu piszczy, zaś próba jego wysterowania z testera x431 kończy się niepowodzeniem. Miał...
Nie wyświetla usterki silnika - to znaczy, że kontrolka świec się nie zapala? Czy jednak sprawdzałeś błędy testerem i ich nie ma? Jeżeli nie ma żadnych błędów i gaśnie po nagrzaniu silnika - to może być, że czujnik CHT temperatury silnika jest uszkodzony lub jego wiązka. W oprogramowaniu jest zaimplementowany system ochrony silnika przed przegrzaniem,...
To nie zgadywanki a eliminacje poszczególnych rzeczy po kolei począwszy od najprostszych. ] Tak? No to wymieniamy po kolei: pompa, potem "czujnik filtrem paliwa" (nie wiem co to )i olej bo gaśnie auto . :D Potem wymieńmy sterownik, cewkę wiązki a najlepiej cały silnik. Gdyby się przejechał tym autem z testerem to jak by zgasło dowiedział by się kilka...
W przypadku nietłoczenia paliwa przez jedną z sekcji pod obciążeniem pompa może wytworzyć żądane ciśnienie ale spada jej wydajność (mniej paliwa przetłoczy). Jeśli wtryskiwacze są szczelne na przelewach to ta mniejsza ilość paliwa może im jeszcze wystarczyć do pracy. Ale to tylko takie moje hipotezy co do tego zaworka. Uszkodzenie jednej z sekcji w...
Popieram kolegów tylko tester najlepiej podłączyć pompę i odczytać błędy. Można jeszcze rozebrać pompę górną jej część i zobaczyć czy nie ma opiłków na czujniku obrotów. Jak będą to wiadomo zmieliło. Pozdrawiam
ciśnienie wraca do admosferycznego po 30 sek. Aby silnik mógł zapalić muszą być spełnione 2 podstawowe warunki ciśnienie powyżej 120 bar i silnik musi wykonać 4 pełne obroty. Może winnna jest pompa w zbiorniku zbyt niskie ciśnienie. Pozatym przecież można podłączyć do testera i stwierdzić jakie są wartości ciśnień i co się dzieje podczas rozruchu
sorry że nie odpowiadałem .co do pytania fds (stary tester )nie potrafi nic . wds może w trakcie pracy silnika sterować otwarciem zaworu wolnych obrotów , kątem zapłonu ,przekaźnikiem pompy paliwa ,ale na 100% nie steruje wtryskami .czyli parę rzeczy można wysterować , ale nie wszystko
mam w 100% to samo .... pompa i wtryski po profesjonalnej diagnostyce-są ok, na chwile obecną podejrzenie pada na czujnik na wale, gdyż tester nie pokazuje obrotów silnika...rwiemy wiązkę i szukamy...... daj znać jak coś znajdziesz szybciej .....
A może brak obrotów silnika ? tester pokazuje jakieś błędy ? COS OD SIEBIE.....!!!! Czego oczekujesz po tak mizernym opisie ? Brak reakcji podczas rozruchu ? , bo po włączeniu zapłonu nie będzie pracować... Zasilanie na pompę jest podczas rozruchu...mierzone na wtyczce do zbiornika.? Coś więcej ?? Sorry , ale na razie nic więcej nie jestem w stanie...
Witam serdecznie. mój problem to zafira z silnikiem Y22DTR 2003r wszystko jest OK oprócz delikatnego falowania obrotów na niskich obrotach prawie niezauważalne na wyższych wyraźnie słyszalne. w pamięci brak jakichkolwiek błędów, wyczyszczony EGR sprawdzone podciśnienia i nic co może być jeszcze??? Parametry sprawdzane wielokrotnie testerem TECH 2 -wszystko...
Żeby doprecyzować. Jak silnik odpali z odpiętym zaworem regulacji ciśnienia to jest w trybie awaryjnym, obroty dochodzą do 4tyś. Wartości ciśnienia podawane przez tester to odpowiednio na biegu jałowym 460Bar a przy 4tyś obr/min 560bar. Ani grama więcej, silnik nie gaśnie. Z tym, że jak już silnik pracuje to z zaworu bezpieczeństwa na listwie CR wypływa...
Bez testera ani rusz:) kody błędów coś by podpowiedziały. pompa musi mieć obroty około >2300 do 3200 Podczas normalnego działania wtrysk mocznika do systemu SCR odbywa się o ile spełnione są następujące warunki: -Temperatury silnika i katalizatora nie mogą przekraczać wyznaczonych progów (proces katalizy funkcjonuje tylko w określonym zakresie temperatur)...
Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej Wszystkie odbiorniki wyłączone Wskazówka: Podana tu wartość odnosi się do silników o podstawowym zastosowaniu. 1,8 ... 2,8 °OWK Dotyczy zacisków: 7, 22, 51, 67 Dodano po 2 Pożądana masa paliwa Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej...
Witam. Peugeot 306 1.4 KFX 1997 rok. Po zapaleniu i nieregularnym czasie zaczyna "przebierać" schodzi z jałowych obrotów na bardzo niskie, dodanie gazu nie przynosi efektu chyba że mu sie "popompuje" gazem . Bez dotykania gazu albo zgaśnie a jeśli nie to nagle skoczą obroty do ok. 2000 i chodzi. Później albo to samo albo juz będzie chodził. Wymienione...
To dlaczego jak odkręcę rurkę na pompie tą co idzie do szyny to prawie nie wyrzuca paliwa prawie wszystko idzie na przelew? Bo nie masz zielonego pojęcia o tym co robisz.. Zawór na pompie ma się otwierać, aby dozować paliwo na wejściu pompy, czym bardziej się otwiera tym większe ciśnienie generuje pompa. Poza tym, jak dmuchałeś powietrze w stronę pompy...
No widzisz. Tu jest tak że na zimnym silniku nie pali na jeden cylinder (6) . Pompa podaje bo podłączałem wtryska na zewnątrz do pompy ustawionego na 280bar i pompa ładnie podaje. Dopiero jak się zagrzeje lub na wyższych obrotach chodzi dobrze. To są takie moje domysły tylko bo borykam się z tym już 4 miesiące i nie mogę tego rozgryźć. Powietrze w powrocie...
Mogło wywalić uszczelkę na kanale olejowym i płyn jest ciemny ponieważ olej się do niego przedostaje. Wtedy tester nic nie pokaże. Przyjrzałbym się jednakże pompie wody. Może już nie daje rady na wolnych obrotach. Oraz instalacji gazowej! Rzadko bo rzadko, ale zdarza się że LPG przedostaje się do układu chłodzenia z powodu uszkodzenia reduktora. Płyn...
A czy w takim citroenie była pompa w zbiorniku? Ja nie pamiętam takich cudów . Pompka powinna być ręczna u góry na silniku (gruszka) ,tak że nie wiem co ty robisz. Dodatkowo jakie dane z testera ,czy widzi obroty,jakie ciśnienie na szynie itd. Pali teraz na plaku?
Naj prościej lewe powietrze sprawdzisz psikajac plakiem w okolicach dolotu na pracującym silniku. Jak podniesie lub za wahają się obroty to masz nieszczelność. Też tak sądziłem W moim Scenicu RX4 całego plaka wypsikałem i nic. Zrzuciłem więc ssący z przepustnicą i okazało się, że z uszczelek gumowych zrobiły się plastikowe. Ja tak robię od kiedy pamiętam...
Opel omega 2.0i 16v '95 Podpinałem ją pod tester diagnostyczny i wyskoczyły takie błędy -nieprawidłowy sygnał obrotów -sonda lambda,sygnał za niski,napięcie się zmieniało -przepływomierz -przekaznik pompy paliwa,niskie napiecie Jest załozona instalacja gazowa,na gazie odpala,na benzynie nie chce odpalić a jak juz sie uda po długim kręceniu to trzeba...
Auto jechało normalnie, zostało zgaszone i przy próbie odpalenia pół godziny później już nie odpala... - rozrusznik kręci ale nie odpala w ogóle, nie zaskakuje, nie kopci - tester diagnostyczny łączy się ze sterownikiem silnika, obroty silnika podczas rozruchu 300, - odczytane błędy: 4 spalone świece (na razie nie wymieniałem ich), brak innych błędów...
Podstawa to tester diagnostyczny i diagnoza . Jeśli wypada zapłon na 2 cylindrach to będzie problem z odpaleniem . Podstawa sprawdzić świece i cewki . Cewki mogą się uszkadzać przez stare i zużyte świece więc najlepiej wymienić razem uszkodzone cewki i świece . Poza tym trzeba zobaczyć czy sterownik silnika rozpoznaje obroty silnika bo bez nich ani...
Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (150 KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1 l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie, co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić, to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym...
Nie, węże nie robią się twarde. Kupiłem tester uszczelki pod głowicą i nie jest uszkodzona. Ewidentnie śmierdzi z wydechu niespaloną ropą. Przewody od wtrysków też luzowałem i na każdym wychodzi to samo - obroty spadają, a wydechu nadal leci siwy dym. Po dodaniu gazu dymu jest więcej.
Kolego testerem Tech 2 nie tylko odczytuje sie błędy ale i mozna wiele innych rzeczy posprawdzać, przez odczyt wartosci mierzonych , adaptacje , programowania ,.... i test urządzeń. Trzeba było odrazu sprawdzić czy w momencie wysterowania przekaznika pompy paliwa odzywa sie pompa. Możesz sprawdzić tez czy sterownik widzi sygnał obrotów. Jelśi nie bedzie...
Tester Launch diagun, podlaczalem go w dziesiatkach aut i nie było przypadku zeby uwalic sterownik. Tego wlasnie nie wiem czy wczesniej byl, poprostu je skasowalem nie zwracajac za bardzo uwagi co tam bylo. Co do temperatury nie sprawdzalem, gdzie dokladnie sprawdzic ją w vagu? Iskry jeszcze nie sprawdzalem, bezpiecznik od pompy paliwa caly, prad do...
Jeżeli dół ma niezły, a dopiero powyżej 2800 obrotów słabnie - sprawdziłbym gruchę łopatek kierownicy i same łopatki (czy układ nie jest przytarty). Na wolnych obrotach zdejmujesz wężyk z króćca gruchy - sztanga ma płynnie i bez zacięć powędrować w drugie skrajne położenie (tak w ciągu pół sekundy), a po założeniu wrócić z powrotem na miejsce. Druga...
Mianowicie bezpośrednio po odpaleniu odpiąłem kostkę od pompki pod tylną kanapą silnik pracował podpiąłem dziś tester i widzi obroty silnika od polem też czujnik wałka wrzucił błąd wpiąłem go spowrotem usunąłem błąd auto nie odpala jeśli chodzi o pompkę paliwa to wpiąłem się w kostkę żarówką i nie ma tam prądu przekaźnik od pompy też podmienialem nie...
Mam problem w RVI MIDLUM z 2001 roku, auto po ruszeniu i utrzymaniu go ok 2000 obrotów silnik wpada w duże wibracje, (nie równa praca silnika). Po podłączeniu pod tester pokazuje błąd 5301- Ciśnienie paliwa, obwód niskiego ciśnienia ( zbyt duże ciśnienie). Sterowanie pompą wysokiego ciśnienia na biegu jałowym pokazuje wartość 29-30 % czy nie jest to...
Auto jak w temacie. Usterka - odpalony samochód może przejechać "skolko ugodno i jeszczio cwiartku", ale.....jeżeli go tylko zgasimy to ponowne odpalenie możliwe jest po bliżej nieokreślonym czasie. Gdy auto nie chce odpalić to : -lampka ciśnienia oleju jest zgaszona -świeci kontrolka ASC -nie pracuje pompa paliwa -wskaźnik temperatury silnika idzie...
tyle że tam jest taki prosty ecu na laptopie tester delphi 150 nie widzę tam możliwości odczytu prędkości obrotowej silnika ani pompy , w innych autach są te paramenty widoczne podłączyłem stary laptop z ford scan to tylko wyskoczył błąd brak synchronizacji pomy z wałem Dodano po 2 Sygnal z czujnika walu jest, widzi pompe ECU, ale zbyt male cisnienie...
Zajrzyj do zbiornika, zdemontuj smok i wyczyść, następnie odpal auto, rozgrzej, i na rozgrzanym silniku podłącz tester i ustaw nastawnikiem tym co jest na górze pompy dawkę około 3 mg na skok. Dawka bez obciążenia światłami, klima czy nawiewami. Inaczej się nie da, to pompa EDC i dawką paliwa i obrotami steruje komputer silnika.
Mam problem z berlingo 1,9D dw8 2005r, po wymianie głowicy bardzo dużo kręcony i nie chciał odpalic,wkońcu po dokładnym odpowietrzeniu odpalił,utrzymuje 750obr bez obciążenia,ruszenie kierownicą powoduje spadek do500obr.przy skręceniu do oporu potrafi nawet zgasnąc.Na wyższych obrotach można jechac,ma moc i przyspieszenie,pracuje normalnie a nawet jakby...
Witam. Mam problem z Xtrailem 2.2 dci yd22. Mianowicie po wymianie głowicy samochód przestał odpalać. Po podłączeniu tester Delphi nie ma żadnych błędów. Sterownik widzi obroty silnika z czujników podczas kręcenia rozrusznikiem. Z tego co zauważyłem z przewodu łączącego pompę CR z listwą nie wydobywa się paliwo pod ciśnieniem. Ledwo kapie. Odpinałem...
Udało mi się go odpalić.Troche się centralka od gazu pobawiłem.Zrobilem wymuszenie aby zapalił z gazu samego.Lapal i gaz.Tak kilka razy spróbowałem.Pozniej przełączyłem na benzynę i odpalił odrazu.Ale na tej benzynie od 1000 do 2000 obrotów,taki jest zamulony.Wtryski leżą?Czy pompa w baku.Ale jakby pompa w baku to chyba by nie zapalił?Filmik jak pracuje...
Jedyna zagadka to ta dlaczego jak wspomniał zakładający temat na lodzie ABS działa a na suchej nawierzchni już nie. I ku temu się skłaniam że na lodzie różnica obrotów kół będzie większa jako że na tylnej osi opony mogą być inne o mniejszej bądź większej przyczepności I tą dużą różnice potecjalow sensory mogą wyłapywać ale mniejszej już nie. W grupie...
Witam serdecznie! Niezręczny problem z samochodem Renault Magnum z silnikiem MACK 430 KM. Rocznik 1997. Samochód odpala normalnie, nie dymi. Tester diagnostyczny nic nie podpowiada. Problem polega na tym, że po odpaleniu obroty falują, silnik przebiera. Przebiera na wolnych obrotach, i przy obrotach 1500 RPM, progu tego silnik nie przekracza, więc nie...
Czujnik sprawdzony testerem vag kkl+can nie wykazał błędu pomimo to wymieniłem na nowy to nie rozwiązało problemu. Wymieniłem ten przy pompie wody. Czy jest jeszcze jakiś inny? Jak sprawdzić sterownik świec żarowych?
potem ewentualnie szukać przyczyny przy pompie Nieprawidłowości położenia nastawników w pompie skutkują zawsze w Epicu trybem awaryjnym. Ponieważ wiadomo, że wolne obroty są programowane fabrycznie na wartośc 850, a można je zmienić tylko w zakresie 800 - 900 obr/min (dedykowanym Epicowi testerem FDS 2000 lub STAR (NGS)), to na pewno gdyby była to...
Prosta sprawa to zrobić i niepotrzebnie utrudniłeś. Pompa paliwa 3 bar z powrotem do kanistra, listwa wtryskowa może być, 4 menzurki i włączasz wtryskiwacze na X czasu, np 15 sekund. Dzielisz deklarowaną przez producenta wartość i porównujesz z ilością paliwa w menzurce. Proste, skuteczne i masz pomiar wydatku zrobiony jak należy. To, co zrobiłeś, nie...
Podłączyć tester zajrzeć w parametry ,ja wiem że będziesz czytał tylko błędy pewnie fejsem typu tech 2 także nie wiem jak ci pomóc.Może być też że vacum pada,pompa nie musi mieć nic do tego,tego spadku mocy.
Jaki kur.. gaznik wszystkie modele z seri stx-..F sa to czterocylindrowe rzedowe silniki na wtrysku, wiec po h_j w bład wprowadzasz, tam nie ma zadnych gazników, pływaków itp. problem z mocą to napewno coś uszkodzone, albo jakiś czujnik ciśnienia , temperatury, pompa paliwa, lub jakiś błąd w ECU silnika, jak nie masz, testera serwisowego to raczej nie...
Opel Omega B 2.2DTI VP44 Nie odpaliła po zgaszeniu, tester pokazał błąd kąta wtrysku którego nie można było skasować. Sterownik pompy VP44 do naprawy. Po naprawie założeniu, błędów brak, paliwo jest, sterownik ma zasilanie, wysyła sygnał na zawór dawki(sprawdzane żarówką 60W), zawór kąta wtrysku cyka. W parametrach obroty wału są, obroty pompy również,...
Witam was wszystkich. Posiadam Forda Focusa 1.8 tddi, ostatnio auto mi zgasło. Diagnoza: uszkodzony sterownik. Chodzi o ten tranzystor, po naprawie zamontowałem go do samochodu, odpalił ale nie miał takiego kopa, powera. Diagnoza: usterka, dwa kody P1654 i P1664 z modułu pompy wtryskowej. Mechaniki mówił mi, że to wina pompy - jest mechaniczna usterka,...
A ja od sprawdzenia obrotów na rozruchu i powiązania tego z narastaniem ciśnienia na rampie. to mogą sprawdzić sami. Potrzebny tylko dobry tester Czytałeś może co napisałeś ? Kolego to nie jest tester ciążowy który kosztuje 30 pln w aptece w kiosku i markecie go nie kupisz , równie dobrze mogłeś napisać że potrzebny dobry warsztat z testerem . I nawet...
Tester to Autocom. Test wykonywałem kilkakrotnie. Krisbrumm orientujesz się może jaki tam jest rodzaj pompy (zębata czy łopatkowa)? http://obrazki.elektroda.pl/5789309400_1... Pompa jest tłoczkowa. W sprawnym układzie adblue w dafie nie widziałem większych obrotów pompy jak nie całe 3500obr/min wykonując test AutoComem.
Silnik po odpaleniu pracuje równo i cicho. Jeśli chodzi o pompę, na początku pisałem że pompa była w boschu dwukrotnie za pierwszym razem wymieniony był korpus pompy bo był porysowany i mógł przez to zacinać się tłoczek. Za drugim razem jeszcze raz była sprawdzana na stole probierczym EPS 815. Po podłączeniu testera st-6000 okazało się że dawka paliwa...
Witam. W turbosprężarce jest zawór upustowy west gate,reguluje się za pomocą siłownika pneumatycznego połączonego z kolektorem dolotowym. Możliwe,że zawór jest nieszczelny i puszcza spaliny do wydechu.Sprawdzałem doładowanie na odkręconym wydechu jest tak samo.Bardziej skupił bym się na błędach.Opis z testera mid 128 sid 78 fmi 4, siłownik pompy doprowadzania...
W takim radzie trzeba podłączyć pod tester diagnostyczny i na zimnym silniku podejrzeć co się dzieje z parametrami. Szczególnie trzeba zwrócić uwagę na wskazania temperatury silnika i czas wtrysku.Dodatkowo można zmierzyć ciśnienie paliwa. ciśnieniomierz podłączany wymieniłem pompę i dalej to samo
Koledzy jak w temacie master przyjechał na sznurku, spalony bezpiecznik 20A pod maską odpowiadający za funkcje silnika - zawór turbo,regulator ciśnienia paliwa, przepływomierz itp. Miga "check" z znakiem stop na czerwono, auto nie pali. Brak obrotów z czujnika wału itp. Po wymianie bezpiecznika kontrolka nie miga , obroty pod testerem już są ale auto...
Witam mam taki problem z autem że gaśnie po rozgrzaniu silnika w różnym zakresie obrotów i są takie błędy błędem wyświetlone na testerze, proszę P1563 FIP ( paliwa Pompa wtryskowa ) żądania zatrzymania silnika P1664 Napięcie akumulatora wysokie (To akurat bo miałem chwilowo aku z transita) P0035 Czujnik położenia wału korbowego usterkę obwodu. P0216...
Witam !!! Na początku Dzięki za sugestie i podpowiedzi. Dzisiaj podpiąłem jeszcze raz testery ( szkoda że nie do samej pompy ) ale nie mam adaptera i pokazały mi błąd P0650-04 nic poza tym. Auto do do ok 90 stopni jedzie ok bez zarzutu jak się już nagrzeje to przerywa i gaśnie. Jutro będę miał nowy czujnik położenia wału zacznę od tego , bo jeżeli to...
Witam. Mam forda transita z objawem nierównej pracy silnika na wolnych obrotach , sprawdziłem testerem parametry ciśnienia paliwa, gdy silnik chodzi nierówno, ciśnienie skacze ok 15 do 27 Mpa, nieraz zgaśnie, jak silnik pracuje równo ciśnienie wynosi ok 22-23 Mpa, pokazuje tez błąd P2265 czujnik wykrywania wody w paliwie, filtr paliwa był zmieniany....
Daruj sobie te głupie podteksty... Dodano po 14 Jak wypinam 109 to brak komunikacji z testerem i nie odpala. Dodano po 2 Nie 109 tylko 409 - > przekaźnik od pompy paliwa i jeszcze czegoś innego...
Autko nie odpala. Przy pierwszym kręceniu jakby chciało załapać al enic z tego. Pompa wstępna podaje, ale nie mierzyłem ile. Ale spor bo aż przelewami wypycha. Jedną rurkę od przelewu dosłownie wyrwało z wtrykiwacza. Rurki do zbiornika drożne. Rozrząd OK. Tester nie pokazuje żadnych błędów. Jak również przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje że na listwie...
Drogi autorze tematu, nikt tu z udzielających Ci porady nie ma pojęcia o Twoim silniku i sposobie jego sterowania (dowodem czego są porównania twojej pompy vp44 do hdi czy silników bez turbodoładowania). Mógłbym tracić czas i wypisywać na jakie parametry zwrócić uwagę, ale bez sprzętu i tak nic nie zrobisz. Jedyne co możesz sam sprawdzić to szczelność...
To nie zgaduj zgadula. Panowie konkretnie proszę. Zastanawiam sie gdzie tkwi problem, moze ten pedal który wymieniłem jest felerny, albo zawór pompy na silniku turbina? Co na to tester diagnostyczny? Przy włączonym zapłonie należy sprawdzić poprawność działania potencjometru. Wyniki proszę zamieścić na forum.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Co do pompy to czy można założyć pompe od fiesty 1,1. Są tańsze (do xr2i używka 200 zł). Myślę, że nie musi dawać takiego ciśnienia (300 kPa), byleby auto odpaliło. Co do spalania to chyba nie jest tak dużo. Serwisówka podaje 9,9 w cyklu miejskim (benzyny), a tu jeszcze gaz i odcinki takie ,że auto nie zdąży się zagrzać....
Paulinka, silnik z jakiegoś powodu wchodzi w tryb awaryjny i zostaje obcięta moc. Przyczyn może być 100 i jedna, więc aby nie działać w ciemno, powinnaś wpierw pojechać na tester i sczytać błędy zapisane w pamięci ECU. Najlepiej pojechać tam, gdzie mają oryginalny fordowski tester, np IDS-a. To ukierunkuje dalsze działania. Raczej unikaj ASO, ze względu...
Testowane wielokrotnie osobiście. Taki sposób na odpalenie silnika przy kiepskim akumulatorze lepiej wtedy nie grzać świec i cały prąd zostawić dla rozrusznika. Test był na silnikach BAY i BXE w temp do -10 C. BAY testowałem przez odpięcie listwy zasilania świec przy -20 C po całonocnym staniu. Zagadał kulawo ale praktycznie od pierwszego obrotu. Trzy...
Czyli jest szansa że ciśnienie skacze, a to wskazywało by na zawór. Można by jeszcze się zorientować jak jest w tym aucie z adaptacją pompy. W niektórych silnikach na Denso jest taka procedura i trzeba ją przeprowadzić po naprawach czy ingerencjach w uklad paliwowy. Nie wiem jak w tym, ale podejrzewam że cięzko będzie ze względu na brak odpowiedniego...
Jeżeli chodzi o układ wtryskowy Lucas Epic, to faktycznie jest mało kumatych ludzi, a w ASO wcale... Podłaczanie go do przypadkowych testerów - to tak jakby Cyganka wróżyła. Musi być oryginalny fordowski. Parę wątków wyżej był problem z Epic-em, który po odpaleniu na chwilę - gasł. Ostatnia wiadomość, żę zawieszony był EGR (w Epic-u ma on czujnik położenia,...
Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Skodzie Fabia 1.4 TRW Wspomagania działa ale wyraźnie słabiej, pali sie kontrolka wspomagania. Poziom płynu jest ok. Akumulator i ładowanie ok. Sprawdziłem testerem błędy, pokazuje 01290 z opisu Wspomaganie kierownicy przez napięcie referencyjne. Sprawdziłem w blokach pomiarowych na kanale 02. I pokazuje takie wartości....
WITAM Ostatnio przerabiałem podobny przypadek VW 1.9td przy wejściu na ok.3000 obr.szarpał. Wymieniłem: filtr paliwa, powietrza, sprawdziłem ustawienie rozrządu.wyjąłem katalizator, podmieniłem przepływomierz oczywiście podpiąłem - tester kts i nic. A okazało się, że jest zatkany króciec przy zasilaniu pompy wtryskowej. ale szarpie rownomiernie przy...
Witam,sprawa nadal aktualna,jeżeli chodzi o zapłon to akurat się domyślam,że go nie ma,nie jestem mechanikiem,ale staram się ograniczyć koszty bo na autoryzowany serwis mnie nie stać.Zawór egr wymieniony,wykazywał czasem błąd na urządzeniu dominator 2 .Teraz przez tydzień testowania nie ma żadnych błędów.Mimo to silnik chodzi nie równo na biegu jałowym...
Tak jak radzi kolega - podjedź na dobry fordowski tester - najlepiej IDS. Jeżeli wyskoczą błędy bliźniaki P0251 i/lub P1211, to jednak raczej pompa i być może wtryski. Problem pojawiał się praktycznie przy każdym przyspieszaniu gdy było cieplej na dworze, teraz występuje to rzadziej To typowy objaw przy błędach j.w. Niewydolność pompy powiększa się...
Witam, mam problem C5 Hpi auto zapala i gaśnie po 2-3 sekundach. Wymieniłem już pompę wysokiego ciśnienia paliwa, zawór regulacji ciśnienia paliwa i czujnik ciśnienia paliwa. Usterka dalej występuje, auto było testowane testerem LAUNCH i zanim silnik zgaśnie tester pokazuje za duże ciśnienie paliwa 140-150 bar , gdy ciśnienie wymagane jest około 50-80...
Witaj Mam podobne jaja w dokładnie takim samym silniku Bravie i roczniku - tylko że mnie nie odpala za pierwszym razem i falują obroty na biegu jałowym. Silnik krokowy, sonda lambda, pompa paliwa, czujnik temp. płynu i powietrza, kable i świece mam nowe a wtryskiwacze i regulator ciśnienia paliwa sprawdzone - problem wystempuje nadal na gazie i benzynie....
W Epicu jest zwykła turbina z zaworem upustowym, układ działa samoistnie poza układem podciśnieniowym Epica. Więc jeżeli grucha okazała się uszkodzona, to prawdopodobnie już przedtem z Epicem tak było. Jeżeli grucha jest uszkodzona, to powinien dół mieć niezły, a zdychać powyżej 2.500 obrotów... Szkoda że zrezygnowałeś z Epica, to zawsze większa moc...
Generalnie nie pali. Jest tak-podczas kręcenia rozrusznikiem nie włącza się przekaźnik podwójny, nie jest tym samym załączana pompa i zasilanie na cewkę. Generują się dwa błędy, 12 cewka 1 i 13 cewka 2. Sterownik widzi obroty wału, przy kręceniu rozrusznikiem dochodzi do 260 obr/min. Jezeli zrobię test aktuatorów to spokojnie mogę włączyć pompę paliwa,...
Witam mam dziwną sytuacje z samochodem. Zapala mi się kontrolka ESP podczas jazdy....(W tedy auto nie ma mocy) Po podłączeniu testera wyskoczyły mi w silniku dwa błędy związane z pompo wryskiwaczami. 17675 pompa-jet: cylindra3 (N242)przekroczony zakres regulacji:P1267-Tryb przerywany. 17678 pompa- zawór dyszy cylindra4 (N243) przekroczony zakres regulacji:P1270-Tryb...
A mianowicie przy wyprzedzaniu gdy obroty znacznie wzrastaja zapala sie "sprężynka" i auto traci moc . Co zrobic żeby rozwiązać ten problem ? Masz typowe objawy wypracowania układu wtryskowego (Delphi), które powodują wchodzenie silnika w tryb awaryjny. Prawidłowo postępując powinieneś - tak jak kolega janek1815 napisał - wpierw podłączyć auto pod...
Witam... hmm...wiązka...w moim przypadku chyba jednak nie...bo przecież VAG widzi pompę...diagnozuje usterkę ale...nie może jej skasować... chciałbym dodać że w ASO mają VAG'a który może nie jest super, hiper, naj (jak sami stwierdzili) ale na pewno ma funkcje których np. nie ma tester Bosh'a (a ten znowu ma takie których nie ma tamten hehe...) no ale...
Kolejność postępowania w twojej sytuacji powinna być taka: - jedziesz do warsztatu z dobrym testerem fordowskim IDS/WDS i czytasz błędy - jeżeli wywala błędy typowe dla ukłądu paliwowego (najczęściej dwa razem P1211 i P0251) - robisz próbę przelewową - jeżeli przelewy są złe - wtryski do regeneracji (można pokusić się o samodzielną wymianę zaworków...
Silnik isuzu z pompą i wtryskami denso. Obecnie mam przejechane 244.000 km a przy 180.000 km wymieniałem pompę wysokiego ciśnienia na używaną ale z nowym zaworem regulacyjnym (miałem problem z odpaleniem silnika gdy był ciepły a później i na zimnym. Gdy zapalił obroty falowały.). Demontaż turbiny nie był taki uciążliwy biorąc pod uwagę fakt, że naprawiam...
robiłem trzema różnymi testerami delphi st6000 logitech żadnych błędów wszystkie parametry w normie ciśnienie na rozdzielaczu w normie ciśnienie w kolektorze dolotowym ok e g r pracuje niby w normie zrobiłem jeszcze taki test że wymontowałem zawór i trzymałem go w ręce patrząc na jego prace na wolnych obr zawór jest otwarty po dodaniu gazu zawór się...
Witam !!! Robiłem test przelewowy wtryski są ok, bardziej bym stawiał na pompę ale...udało się uruchomić :-) gdy silnik pracuje błędów brak w sterowniku silnika ,w parametrach ciśnienie 298 bar odchyłka ciśnienia 2bar silnik pracuje równiuteńko bez zawahań jedno co mnie zastanawia to tester pokazuje brak synchronizacji między wałem a wałkiem , ale pali...
Raczej sie nic nie zmieniło w pracy silnika a kąt tutaj jest bardzo wazny podobno bo Master's napisał ze "Kąt poczatku tłoczenia jest niezwykle istotny. W silnikach z pompami VP..jego złe ustawienie ma kluczowy wpływ na uruchamianie zimnego silnika. Tylko zimnego...bo potem ECU odpowiednio wysterowywuje hydrauliczny przestawiacz kąta w zależności od...
Witam i dziękuję kolegom z zainteresowanie się moim problemem. Może opiszę dokładniej jak przebiega praca mojego golda, dodam, że filtr był sprawdzany przez serwisanta, głowic termostatycznych na grzejnikach nie posiadam, jedyna regulacja temperatury to regulator pokojowy Tech 292, kocioł nie ma podłączonej pogodówki, budynek stary, cegła pustak, nie...
Witam Mam problem z BMW E36 1.8 z 1996r. Samochód bardzo przerywa podczas jazdy tak jakby nie palił na niektóre cylindry ale nie na te same tylko rózne. Po diagnozie testerem Launch x431 wykryło sondę lambda, okazało się że przewody w sondzie zostały oderwane przy samej sondzie. Sonde wymieniłem na nową. Skasowałem błąd po czym tester wskazał brak kodów...
tester pompa tester obrót wentylator tester pompa wspomagać
wyjście ewakuacyjne biało szary samsung model matrycy
Czy można zamontować silnik Malaguti F12 do F10? Smartfony z opcją lustrzanego odbicia GPS