Masz tester, obroty wału widzi sterownik?
Podnieś próg obrotów testerem.
http://obrazki.elektroda.net/58_12018902... Projekt oparty na mikrokontrolerze PIC. Jak wielu wie, PC sam jest w stanie dokładnie zmierzyć prędkość obrotów i wyświetlić go w jakiejś Windowsowej aplikacji albo po prostu można odczytać ją w BIOSie gdy komputer się uruchamia. Jednak autor zbudował urządzenie samodzielne mogące mierzyć wentylatory,...
Nie przy rozruch, można jeszcze jak nie odpala sprawdzić testerem czy widzi obroty.
W zalaczniku masz opis procedure odczytania kodow blyskowych, opis kodow i opis do czujnika ECT.
Sprawdź czy widzi obroty testerem. I prawidlowe temperatury. I czy przy kreceniu rozrusznikiem nie zrywa polaczenia.
Tester kolejności faz i kierunku obrotów silnika
Witam Pytanie brzmi czy ma to być urządzenie na stała zamontowane czy przenośne. Jeśłi na stałe to między masą a rezystor daję kontrakton. Oczywiście trzeba potem zamontować kontrakton. -- pozdrawiam
Da się to zrobić bez utoryzowanego serwisu. Kess V2 jest w stanie odczytać ten sterownik po OBD, potem np. Winols, wyszukiwanie ręczne mapy wolnych obrotów w 2D, edycja, wgrywanie i po robocie. Zaletą tej metody jest to,że będzie to zmiana ,,trwała" , bo po zmianie obrotów testerem po odłączeniu akumulatora prawdopodobnie sterownik wróci do nastawów...
Tester obroty wału widzi?
Czyli czas zacząć od diagnozy. Odpiecie czujnika - zły pomysł. Podpięcie testera i obserwacja obrotów rozrusznika na ciepło wiele wyjaśni. Jeżeli są obroty - pompa do naprawy. Nie ma- rozrusznik, akumulator. A wy się pogryziecie ze swoimi racjami. Bo w sumie każdy ją ma ale najpierw panowie DIAGNOZA.
Jak podmieniałeś sterownik to EWS był ogarnięty? Sprawdzasz masy i zasilania na sterownik, testerem w parametrach czy widzi obroty. Sprawdzasz zasilanie na cewki, sygnał próbnikiem diodowym lub oscyloskopem.
P0335 oznacza problem z czujnikiem wału. Problem w tym że Twoj sprzęt wiecej nie mówi i nie wiemy czy chodzi o brak sygnału czy o sygnał po za tolerancją czy jeszcze coś innego. Najlepiej podłączyć oscyloskop i obejrzeć przebiegi z czujnika wału i wałka a jeżeli oscyloskop jest 2 kanałowy to zobaczyć sygnał miedzy tymi czujnikami. Robić to na zimnym...
Nie nie potrzeba testera .Przeczytaj dokładnie Servis chyba że dostałeś tylko jakieś wycinki z pełnej serwisowki
Pewnie jakiś babol w oprogramowaniu testera. Obroty silnika widzi podczas kręcenia rozrusznikiem? Iskra jest?
Podejrzyj testerem temperaturę zimnego silnika.
po raz kolejny powtarzam, tester w łapę i sprawdzamy czy widzi obroty :)
zawór wolnych, potencjometr przepustnicy, lewe powietrze, a najlepiej podpiąc pod tester :)
Po sposobie w jaki jest to opisane, nasuwa się tylko jedna rada. Oddać do mechanika. Albo podłączyć chociaż tester. Masz jakiś?
Jakieś błędy?Tester widzi obroty wału podczas kręcenia?
Może tak silnik ,rok, napięcie ładowania,start-stop system,stan akumulatora pomierzony testerem do aku.
Może mi ktoś wyjaśnić co daje test przelewowy na pracującym silniku? Dla każdego testu przelewowego jest podana wartość maksymalnego przelewania w określonym czasie przy określonych obrotach. Każdy wtryskiwacz przelewa, nawet najlepszy, ale jeżeli zaczyna przelewać za bardzo (a najczęściej wtedy także pompa ma już przebieg i zmniejszony wydatek maksymalny)...
I znowu dzień zmarnowany. Wszystkie kable, czujniki sprawdzone. Napięcia, rezystencje sprawdzone zgodnie z dokładnym planem. Ciśnienie na szynie ok. Tester widzi obroty silnika. W dalszym ciągu jest jednak błąd DF 013 – za niskie ciśnienie czujnika nr 3, którego nie da się skasować. Tylko komputer nie otwiera wtrysków, nie steruje nimi. Obawiam się,...
Witam Punk pierwszy w zasadzie ok. Ale punkt 2 to już gorzej ze względu na 1... Jeśli chcesz by serwo obracało się o 360 z regulowaną szybkością, to najlepiej zrobić to tak jak robią to inni - usunąć potencjometr i zastąpić go stałym dzielnikiem rezystancyjnym, usunąć oczywiście blokadę, pozostawić elektronikę i w takiej konfiguracji do zmiany obrotów...
Laweta i na warsztat. Chyba że dysponujesz minm testerem aby sprawdzić parametry jak obroty i temperatura.
Pic bo taki procesor jest w schemacie Mojego kombajnu : serwo tester tester regulatora obrotów silnika tester odbiornika obrotomierz Jestem modelarzem i interesuje mnie jakiś "kurs' od podstaw Jestem raczej zielony ale ojciec sie udziema na tym forum i mam programator
Cisnienie sprawdzam na testerze. Obroty jakie widzi tester podczas kręcenia to 280 na monute nie mam porównania jakie powinny byc.
Wentylatory 4-pinowe posiadają oprócz pinów zasilania dodatkowo pin do sterowania prędkości obrotów i pin do kontroli tych obrotów. Czyli tylko te dwie funkcje można testować. Sterowanie prędkości można zrealizować za pomocą PWM (istnieje mnóstwo przykładów takiego sterowania). Kontrolę obrotów można zrobić, wykorzystując np. kontrolę przerwań (interrupt)....
Witam. Jak w temacie 320d 150km. Samochód nie zapala podczas kręcenia mruga kontrolka świec żarowych. Po podłączeniu testera obroty silnika wskakują do 200 obr i sygnał zanika. Czujnik podmieniony, instalacja sprawna. Występuje stały błąd 4681 napięci zasilania czujnika 2. Wie ktoś o jakim czujniku może być mowa? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Witaj kiedyś miałem podobny przypadek tylko nie pamiętam czy ten błąd FR się wyświetlał. Wyświetlało się kierowcy Awaria hamulca silnikowego pisałeś o tym wyżej zdiagnozowałem sterownik EDC i zleciłem wymianę siłownika AGR kolega wymienił kierowca wyjechał z warsztatu i po chwili dzwoni kierowca Man stracił moc jeszcze gorzej niż na starym co się okazało...
Bardziej dziura w dolocie. Przydało by sie pod tester tez podłączyć.
Witam IVECO DAILY 2008R. 2.3 HPI Błąd: P0016 oraz 144 oraz mrugająca kontrolka EDC jeżeli odpali to wkręca się tylko do 1500 obrotów Diagnostyka: "Wiarygodność wskazań pomiędzy czujnikiem koła zamachowego i wałka rozrządu" Powyżej maksymalnej wartości progowej. błąd obecny. Błąd można usunąć lecz gdy auto odpali to od razu mruga kontrolka EDC i wkreca...
Delikatnie podpalony zawór wydechowy. Nie jest jednak przyczyną aż takiego zużycia. Czujnik temperatury silnika dla wtrysku 2 pinowy z niebieską obudową złącza zamontowany w głowicy lub kolektorze ssącym. Algorytm regulacji wstępnaj gazu.Śruba na wężu- regulacja składu dla wysokich obrotów. 3000 obr siniaka wkręcać do spadku mocy i odkręcić o pół obrotu....
No, najprościej dedykowanym testerem zrobić adaptację....
Sterowanie ostrością obiektywu za pomocą RC Witam wszystkich Prosiłbym o pomoc w moim projekcie zdalnego sterowania pierścieniem ostrości obiektywu. Nie znam się na tym i proszę doradzić czy to zagra jak myślę , a jak nie to jakim elementem mogę zastąpić dany element by całość funkcjonowała jak należy. Opis : a) Na obiektywie chcę zamieścić serwo z...
Jak byłem na pierwszym przeglądzie mojej instalacji BRC Blitz widziałem że majster używał testera którego zdjęcie załączam do tego posta. Tester pokazywał na 3 linijkach diodowych obroty silnika, sygnał z lambdy i pozycję aktuatorka. U mnie ta instalacja działa w Toyotce Avensis 2.0 i tak w mieście pali 9 litrów na trasie 7.8 średnio wychodzi 8.5 literka...
Impulsator tak sprawdzony, zmierzony na zboczu, jak i przy samym ECU. Na wypadek podłożony inny identyczny, bez zmian. Kable i piny sprawdzone, zmierzone teoretycznie sprawne. Dziś rozetnę izolacje, sprawdzę, czy coś mnie nie okłamuje w pomiarach. Jeżeli problem zostanie rozwiązany, na pewno napiszę. Dodano po 2 Zapomniałem wspomnieć, że skuter normalnie...
sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Musiałbyś sprawdzić gaźnik, może się przypchał, albo masz problem z pompowaniem paliwa, wężyki nie są popękane? Chyba, że cewkomoduł jest wadliwy i odcina zapłon. Jakbyś miał tester iskry, to można by sprawdzić czy iskra nie zanika przy wyższych obrotach. Generalnie gdyby moduł był stałokątowy zamiast zmiennokątowego, to silnik powinien pracować.
Ja stawiam na MAF i dodatkowo rozjechanie mapy PB. Tech lub inny dobry tester wiele powie.
Podpiąć tester sprawdzić błedy..
Trzeba zdiagnozować system wtryskowy. Tego merca każdy tester rusza.
Jak filtr sie poci, to go zmien, nawet sie nie zastanawiaj. brak mocy od zera moze byc spowodowany zlym sterowaniem turbo i moze byc wgl nie zwiazany, ciekawi mnie czy przepadkiem lekko rozjechany rozrzad nie bedzie powodowal by podobnych problemow. Btw rozrusznik masz stary czy z nowego silnika? warto by sprawdzic testerem jakie obroty kreci na zimno...
Podłączyć tester i odczytać parametry.A silniczków krokowych nie ruszaj bo ich tam niema.
Witam, a może czujnik obrotów wału. Należałoby podłączyć tester i spr. czy "widzi" obroty i oczywiście jak kolega podpowiadał wcześniej ciśnienie na listwie
Bo źle to robisz. Wpierw 10->kanał 00 i na zapytanie testera czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q
Na stole, a co z immo? Ale można zapiąć zasilanie, tester i generator. Obroty powinno być widać.
Bardzo mozliwe że coś z przepustnicą lub podciśnieniami.Dobrze by było podłączyć tester.
Bingo S3 jest to instalacja II generacji - to tak zeby zakończyć dyskusje. Moim zdaniem cut off powinienes ustawić do 1800obr/min i jeśli to nie pomoże mozna by zaryzykować ustawic na zamykanie silnika krokowego do konca - czyli to co "szpec" ustawił na 30 (kroków) ustawić na 0 (nie jest to specjalnie zalecane ale w twoim przypadku tak bym chwilowo...
No a jak sie spodziewasz? Testerem.
Nie sterownik obrotów bo po to jest ten właśnie regulator.Potrzebujesz do tego aparatury sterującej proporcjonalnej lub jedynie testera serw ,po to są te trzy kabelki żeby je podłączyć w miejsce serwa w odbiorniku.
A czy w takim citroenie była pompa w zbiorniku? Ja nie pamiętam takich cudów . Pompka powinna być ręczna u góry na silniku (gruszka) ,tak że nie wiem co ty robisz. Dodatkowo jakie dane z testera ,czy widzi obroty,jakie ciśnienie na szynie itd. Pali teraz na plaku?
Cóż, wypadało by się podpiąć na początek jakimś testerem i zobaczyć co w parametrach. Możesz też na próbę zaślepić egr, ale nie do końca się to kupy trzyma
Wcale nie potrzeba wymieniać elektroniki natomiast poradziłbym ci wymontować mikser rozkręcić go umyć iprawidłowo ustawić szczelinę.Bardzo ważna sprawa to ustawienie silniczka krokowego w pionie i bardzo dokładne ustawienie testerem składu mieszanki.Pozdrawiam.
Gaśnie i nie odpala dopuki nie wystygnie? czy od razu odpala od strzała ciepły? , bo nic konkretnie nie piszesz. Po co panewki jak silnik nie stuka i sie obraca kluczem? Jesli nie odpala zobacz testerem czy widzi obroty silnika.Może czujnik wału pada.
może być za mała SEM wygenerowana przez czujnik, na zaciąg silnik ma wyższe obroty. Podepnij tester i sprawdź, czy jak kręcisz rozrusznikiem ECU widzi obroty wału.
Musi być dobry spec by poprawnie i jednoznacznie zinterpretować wskazania OBD a samo skasowanie błędu nie zawsze przynosi spodziewany efekt. W przypadku CLIPA zawsze było trafione w punkt. W opisie testera z postu #12 można przeczytać: "Nie wsparcie dla Renault Clio II...." Pozdrawiam.
Niestety najlepiej będzie zdiagnozować usterkę jakimś testerem(najlepiej clip) - widać jakie jest położenie przepustnicy i czy jest regulacja wolnych obrotów. Można przeczyścić zawór wolnych obrotów i przyuczyć go przez odpięcie zasilania(ściągnięcie klemy na kilka minut,następnie podłączenie i włączenie kluczyka w pozycję zapłon). Szkoda że nie mieszkasz...
Tylko tester!!!!
Witam. Mam problem z toyotą Yaris 1.4 d4d 2007 od pewnego czasu wyświetlacz nie pokazuje obrotów silnika (po podłączeniu testera diagnostycznego i zażądaniu wskazania danych obrotów 2k, 4k itd wyświetla) ale już podczas pracy silnika nic, drugi problem to wspomaganie po odpaleniu nie działa dopiero po przejechaniu około 100m zaczyna działać. Proszę...
na rozruszniku nie wiem jakie ma obroty, ale na słuch, ma takie jakie powinny być, a jak sprawdzić ciśnienie paliwa? bo jestem dość zielony. Dobre, dobre. Sens pytania - jak tester widzi obroty sinika w czasie kręcenia rozrusznikiem. A ciśnienie - wykręć regulator z pompy i zatkaj palcem, jak utrzymasz to znaczy że jesteś silny jak tur.
Musisz podłączyć tester. Prawdopodobnie będzie błąd coś o napięciu zasilania. Wątpię by był to bezpiecznik ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Jakie obroty widzi tester prży kręceniu rozrusznik em?
To podłącz tester i sprawdź czy widzi obroty wału, ciśnienie paliwa-podstawowe parametry do rozruchu.
Dlatego wskazałem rozrząd, odczytywane testerem powinno być _340 do _400mbar.
Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
Nie wiem, jak ten sterownik, ale niektóre przy odwrotnym sygnale nie zapalą. Spróbuj obrócić kolejność przewodów. Poza tym, sprawdź czy widzi obroty testerem.
A czy tym testerem da sie sprawdzic regulator obrotów Tower pro 30A albo przerobic zeby działał jak na tym filmiku?? http://www.youtube.com/watch?v=Hp6TRW2-Z...
Podłącz pod tester. Zwróć uwagę na obroty wału pompy. Często objawy podobne do zapowietrzenia daje hallotron a nie zawsze od razu wywali P1345. Oczywiście nie neguję możliwości zapowietrzania...
Witam. Brak iskry spowodowany jest brakiem impulsów (-) na cewki zapłonowe. +12V na cewkach jest. Wiązka przewodów sprawna. Tester nie pokazuje błędów. Czujnik położenia wału korbowego sprawny, tester widzi obroty wału korbowego(120), czujnik halla sprawdzony, kontrolka immo i kontrolka silnika gaśnie. Rozrząd sprawdzony. Proszę o sugestie w tym temacie....
Niestety ten silnik nie posiada silnika krokowego. Zresztą ŻADEN Ford go nie posiada. Co najwyżej zawór wolnych. U Ciebie jak się nie mylę jest elektroniczna przepustnica. Wykręć ją i umyj porządnie preparatem do przepustnic i szczoteczka do zębów (może być szczoteczka żony) ;) Potem go odpal i niech pochodzi bo na pewno nie masz testera żeby zresetować...
Adaptacje robisz testerem oczywiście.
Po podłaczeniu testera z ECU obroty są takie same jak z obrotosciomierza i brak błedów a te obroty tak zmalały jak został wymieniony czujnik obrotów wału ten co jest nakole zamachowym. Wyskakiwał błąd 12 a teraz zero błedów i moc ograniczona
Jeśli posiadasz tester podejrzyj temp.silnika i powietrza rano czy jest taka sama jak otoczenia. "+-" 2st.c.
Co do cylindra to powinieneś sprawdzić sprężanie na nim i na pozostałych ale raczej większych szkód nie powinno być.Rozrząd ma być dobrze,wszystko za przepustnicą ma być szczelne.Map ma być zasilany 5v na wolnych około 1,5v.Można pompką podciśnieniową sprawdzić.Sterownik ma wiedzieć kiedy regulować obroty więc TPS ma być prawidłowo ustawiony.trzeba...
Trzeba odwiedzić diagnostę z prawdziwego zdarzenia.Podłączenie testera to kilka % badania sprawności silnika.
mam w 100% to samo .... pompa i wtryski po profesjonalnej diagnostyce-są ok, na chwile obecną podejrzenie pada na czujnik na wale, gdyż tester nie pokazuje obrotów silnika...rwiemy wiązkę i szukamy...... daj znać jak coś znajdziesz szybciej .....
Witam Nie jest dla mnie problemem jak już pisałem ustalenie kolejności faz w przewodach zasilających silniki.Tak się akurat składa że w niektórych obiektach/odległych od siebie nawet o paredziesiąt km.kierunek obrotów silników jest lewy /np.wentylatory włoskie,niemieckie i czeskie/a w innych prawy kierunek.Gdy jest zdemontowane np.32 szt.i kilka silników...
Prąd pobierany przez rozrusznik można zmierzyć, obroty odczytać testerem diagnostycznym, także nic nie trzeba naprawiać/wymieniać w ciemno.
Jakim testerem odczytywałeś te obroty? Tylko Star Diagnoza jest w stanie sprawdzić wszystkie parametry. Jeszcze nie słyszałem by jakaś Texa dała sobie radę z Power Shift. Może być uszkodzony czujnik obrotów wałka głównego i dlatego będzie wyskakiwał z obrotami wałka pośredniego. Nie pasuje mu jedno do drugiego. P.S. Sprawdź jeszcze to; http://obrazki.elektroda.pl/9387077900_1...
Rozumiem że wypalasz statycznie podnosząc obroty bez testera? Procedura wypalania jest nieco inna masz wyjechać na trasę i na 3 biegu i stosunkowo wysokich obrotach wtedy auto samoczynnie wypala filtr. Jeśli przerwiesz czyli zatrzymasz silnik procedura jest zatrzymana i jest wznowiona po uruchomieniu silnika jak tylko powstaną warunki do jego wypalania....
Hej ;) Czyli musiałbym nabyć ten moduł esc, a jakiej mocy do tego silnika i na jakie napięcie?Bo nie mogę znaleźć charakterystyki tego silnika, jaki pobiera prad, na jakie jest napiecie, jakie max obroty. I do tego esc tester serw jak proponuje gklub i wtedy to wszystko zadziała?
ciśnienie paliwa ,tps, może trochę parametrów z testera
Auta oklepane na maxa,dobry tester diag.na kolana i na droge.Popatrzec w parametry i wiadome oco chodzi,czemu to auto niechce jechac.
Jeżeli to czujnik indukcyjny to tak będzie, na Halla tylko jedno 5 V. Zamiast tyle kombinować podłącz tester i zobacz czy komputer widzi obroty.
Błędy to tylko pierwszy etap diagnozy. Sa jeszcze parametry ,tylko dla większości to matrix i nawet tam nie zaglądają. Dokładnie. (at)dawidw15042 bo widzisz z tymi testerami jest tak jak z językiem francuskim, przeczytać przeczytasz ale czy zrozumiesz co czytałeś. A przecież literki znasz. I co to znaczy tester, te po 40 zł też nazywane są szumnie...
Witam Mam problem z Corolla 4efe. Z pozycji testera nie widać obrotów wału. Instalacja sprawdzona, czujnik podmieniany (nie oryginalny), komputer również. Błędów brak. Dodam tylko, że auto w zeszłym tygodniu zapalało raz na sześć-siedem prób. Teraz ani myśli. Widok czujnika z oscyloskopu: Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Nikt ci nie powie co stuka bo nie słyszał. Jak zmieniłeś rozrząd to nie wiem co tam stuka panewka, popychacze? Reszta diagnoza np testerem.
i w tym sprzęgle szukaj feleru ,najlepiej podłącz go pod tester, auto gaśnie bo wymusza to sterownik ecomatic - wykrywa jakiś stan niedozwolony.
Tylko tester prawdę powie. Będziesz miał napisane czy immo aktywne, czy widzi obroty, jaką temperaturę itd. Dopiero gdy tester "powie" że immo nieaktywne szukasz dalej.
Auto jak w temacie. Usterka - odpalony samochód może przejechać "skolko ugodno i jeszczio cwiartku", ale.....jeżeli go tylko zgasimy to ponowne odpalenie możliwe jest po bliżej nieokreślonym czasie. Gdy auto nie chce odpalić to : -lampka ciśnienia oleju jest zgaszona -świeci kontrolka ASC -nie pracuje pompa paliwa -wskaźnik temperatury silnika idzie...
Tak czujnik położenia wału może umiera. Tak czy siak najpierw ładowanie potem ew. diagnostyka elektroniki testerem.
Podaj Dane tego auta . Przed 1992r nie można było zmieniać danych były zabezpieczone. Późniejsze auta mają tą możliwość ale specjalnymi testerami VAG.
Witam ! Pracę sondy ( jeżeli jest dobra) , można zaobserwować po pracy przesłony wstępnej gaźnika - często nazywanej przesłoną ssania . Po rozgrzaniu silnika , na wolnych obrotach widać wyraźnie jak przesłona pracuje . W miarę zubożania mieszanki przesłona się przymyka gdzie po chwili uchyla się . Podłączając tester sondy w układ można to ładnie porównać...
Jeszcze raz podłączyć tester i zobaczyć czy widzi obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
Jakie obroty wału widzi tester? Jak to wygląda na wykresie? Czy wiązka od czujnika wału do ecu sprawdzona dogłębnie?
Jak stary już akumulator ? Podjedź tam gdzie sprzedają akumulatory i niech ci go sprawdzą testerem. Być może aku już siada i przy rozruchu są zbyt małe obroty.
Nie rozwiążesz, bo nie istnieje. Masz podtrzymanie wysokiego biegu jałowego, np. w avensis wystarczy włączyć ogrzewanie na maks. a sterownik podnosi automatycznie obroty na 1300 rpm. Z poziomu testera można zobaczyć, co powoduje podniesienie obrotów, osuszenie przedniej szyby, żądanie temp. itp.
Podgląd parametrów MAP-a testerem.
A co tester pokazuje, może warto sprawdzić?
tester obrotów pompy regulator obrotów obrotów wentylatora delphi tester
sterownik pompy głębinowej brama automatyczny zamyka porty emule
czyszczenie enkodera automatyka problem
Fiat Ducato – wentylator nie działa na niskich obrotach, rezystor, przekaźnik, diagnostyka Vortex V32TPHDE1S TV Firmware: TP.SK506S.PB802 vs TP.MS3663S.PB803, Panel Compatibility, Update Methods