proponuje sprawdzić akumulator testerem prądu rozruchu oraz areometrem stan elektrolitu
A filtr paliwa wymieniałeś? , świece żarowe sprawdzałeś ?, i podjedź do kogoś kto ma tester do akumulatora i niech ci sprawdzi aku bo też ma znaczenie prąd przy rozruchu
Po naładowaniu akumulatora FORSE na 100% (około 6 godzin prądem malejącym od 1,5 - 0,01 A) akumulator po nocy spoczynku (12h) miał napięcie na bolcach 13,06V. Po sprawdzeniu naładowanego akumulatora testerem w punkcie z akumulatorami okazało się że prąd rozruchu to aż 640A (przy deklarowanych 600A). Wniosek z tego taki ze pewnie producent ładuje akumulatory...
Czytałem już wcześniej, tylko chciałem się upewnić czy obciążenie odpowiadające poborowi 100A jest wystarczające do dosyć sporych akumulatorów o prądzie rozruchy 850A
W każdej z mniejszych baterii (3s7p) w BMS masz już zabezpieczania zwarciowe czyli moim zdaniem nie masz potrzeby dawać dodatkowego bezpiecznika dla całości ale oczywiście możesz. Jeśli będziesz podpinał mniejsze obciążenia (do tego XT60) to użyj bezpieczników o mniejszym amperażu, chodzi nie o zabezpieczenie baterii, tylko żeby urządzenie podłączone...
Podaj prąd rozruchu nominalny i zmierzony, oraz sparowanie obydwu baterii.
Witam. Zmierz rezystancje wewnętrzną baterii. Oraz pomiary prądu rozruchu i napięcia testerem..
Zwyczajnie do normalnych zastosowań czyli sprawdzenia czy akumulator w ogóle jest sprawny (np. przy problemach z rozruchem, w celu wyeliminowania akumulatora jako przyczyny) lub celem określenia zgodności z parametrami określonymi przez producenta (w przypadku nowych produktów) taka dokładność jest całkowicie wystarczająca. No bo co to za różnica, czy...
Rozumiem.mój akumulator jest buforowy typowy do off girdu.i za cholerę nie wiem jak go przetestować tym testerem.Trzeba podać Wartość prądu EN a nigdzie nie mam tej wartości nawet w karcie katalogowej tego akumulatora.
Witam Dzisiaj kupiłem akumulator bosch s5 (100ah 830 prąd rozruchu) niby tegoroczny egzemplarz. Posiadam tester akumulatorów pod obciazeniem lawanda a600. Po zrobieniu testu okazało się, że napięcie pod obciazeniem wynosi 10,1V. Czy jest to prawidłowa wartość? Czy napięcie 10V nie oznacza, że uszkodzona jest jedną cela? No i jak ze sprawą ewentualnej...
Aby przetestować stan akumulatora nie trzeba go obciążać prądem. Trzeba zmierzyć jego rezystancję wewnętrzną. Wtedy można prosto wyznaczyć prąd rozruchu oraz stan akumulatora w bardzo dokładny sposób. Zdrowy akumulator ma około 3 do 5 mOhm co daje prąd rozruchu około 350A. Testery dobrej jakości mierzą różnicę napięcia bez obciążenia i pod obciążeniem...
Temat poruszany wielokrotnie, więc postaram się ograniczyć do kilku pytań na które nie znalazłem dotychczas odpowiedzi: 1) Procentowa ocena stanu akumulatora Większość testerów jako wynik testu podaje stan akumulatora w procentach, np. 90%. Rozumiem, że jest to stosunek aktualnego prądu rozruchu do znamionowego podanego na obudowie? 3) Prąd rozruchu...
Rezystancję musisz dobrać w zależności od tego jakie chcesz uzyskać obciążenie akumulatora. Czy ma to być prąd 0,1C, 1C czy prąd rozruchu. Trzeba ją wyliczyć na z prawa Oma.
Koledzy wydruk wbrew pozorom się przydaje bo jest podkładka i zawsze można winę w razie problemów zrzucić na urządzenie :) Oczywiście lepiej żeby nie trzeba było na nic zrzucać :) balonika3 tylko jest taki mały problem, gdzie taką opornice znaleźć :) Mam zamiar też kupić miernik cęgowy więc coś można powiedzieć o prądzie podczas rozruchu.
Ja patrzę na RW. Do tego prąd rozruchu. Mam też spadek napięcia podczas rozruchu silnika i czas. Do tego pomiar tętnienia alternatora. Mnie pomaga dokonać weryfikacji.
Niedoładowany akumulator, ale sprawny, z małym oporem wewnętrznym, może uruchomić silnik nawet przy napięciu w okolicach 11V. Taki sam, tylko zasiarczony, mający napięcie bez obciążenia 12,6V (umowna granica napięcia wskazująca, że akumulator jest naładowany) może w niesprzyjających okolicznościach nie zakręcić silnikiem. Zależy to też od kondycji auta...
180A wydaje mi się rzeczywiście małym prądem biorąc pod uwagę, że fabrycznie auto ma montowany akumulator ok. 550-600A, ale najwyraźniej tak musi być, skoro pali bez problemu. Nie mam w tym momencie żadnego problemu z eksploatacją, po prostu ostatnio wymieniłem akumulator, kupiłem tester akumulatorów i miernik cęgowy i próbowałem coś tym pomierzyć,...
Urządzenie wygląda fajnie na pierwszy rzut oka, ale na fotografii nr 4 z tej aukcji jest prezentacja pomiaru na akumulatorze i mam dwie niezgodności. Akumulator to 5Ah a na mierniku ma 12,845Ah Napięcie 12,44V a ikona baterii wskazuje na 1/4 gdzie powinno być 3/4 https://obrazki.elektroda.pl/6739716700_... Ja do testowania akumulatorów...
... Potrzebny byłby układ na którym wytracisz z 0,5kW mocy w krótkim czasie, aby sprawdzić jak mocno spada napięcie na zaciskach aku co pozwoli na oszacowanie sprawności aku w trakcie rozruchu oraz jego stan. Takie coś mają testery akumulatorów za 150 zł. Tutaj też zaraz po włączeniu testera masz pomiar napięcia na akumulatorze, dopiero wciśnięcie...
Niektóre odpowiedzi są dla mnie abstrakcją. Myślę że nie tylko dla Ciebie. :wink: Sprawdzałeś rozładowanie jedną żarówką pobierającą prąd w okolicy 0,05C (0,05*pojemność nominalna, u Ciebie 0,05*74=3,7A) czyli mniej więcej rozładowaniem 20 godzinnym. Dla akumulatorów rozruchowych (a taki jest Twój) daje to nieco zawyżoną ocenę pojemności bo ich pojemność...
No cóż, tak myślałem, że skończy się jak zwykle w tematach pomocy. Nie wiem, czego niby nie rozumiem stwierdzenia, że akumulator do wymiany? Co ma stan zużycia akumulatora do tego, że dzień i noc świeci kontrolka? Naładowany prostownikiem do AGM, jak trzeba, i świeci dzień i noc. Coż, racja, tego nie rozumiem. Może i tak, napisałem, że mam kupioną Varte...
Podjechałem z akumulatorami na tester Boscha , nie wiem co badał, taki zielony, pierwsze badanie , podobno prąd rozruchu wykazywał na 88% i 76% ( tu juz komunikat ze akumulator zły, do wymiany) potem próba obciążenia innym urządzeniem ale tylko w skali do 1000A i wykazało ze OK. Jeszcze raz sprawdzamy Boschem żeby zrobić wydruk do reklamacji i wyniki...
Ja w swoich wozach ładuję 10 razy w roku Czyli prawie raz w miesiącu. Jeżeli instalacja w samochodzie jest sprawna to nie ma takiej potrzeby, chyba że warunki eksploatacji są bardzo specyficzne. Samochód jeździ głównie w mieście i nie ma możliwości aby kilka kilkanaście rozruchów każdego dnia przy 10-20 km mogło uzupełnić ładunek. Zresztą widzę to...
Witam. Ostatnio udało mi się zdobyć 6 akumulatorów CD Technologies Dynasty UPS 12-370. Specyfikacja to chyba to [url=http://www.makopower.com/site/asset... ale w praktyce nie potrafię tego zinterpretować i jak rozumiem są 100Ah. Akumulatory pochodzą z dedykowanej UPS-owi w której było ich ok 80 szt, ale z uwagi na awarię...
Warto też sprawdzić odpalanie na innym/nowym akumulatorze z dużym prądem rozruchowym (aku do diesla musi mieć walnięcie). Akurat w TDCI wazne jest jakie obroty przy kręceniu ma silnik, nawet latem ciepły silnik tdci Delphi przy padniętym akumulatorze potrafi odpalić kulawo, nie chce wejść na obroty i pali się kontrolka. Weź wrzuć dobry aku i spróbuj...
Witam Trochę dziwny ten tester, co mierzy prąd rozruchowy akumulatora mając kable o nikłym przekroju. To już samo z siebie go eliminuje. Sam test jest do luftu, bo zakładając, że "tester" mierzy prąd rozruchowy (to już obaliłem, ale niech będzie) to już Ty mierzyłeś pojemność akumulatora i to w dość osobliwy sposób. Reasumując: jeżeli w dokumentacji...
Aku 3 lata. Akumulator Bosch bezobsługowy Power Frame: S5 S5004 12V 61Ah / 600 A. Był ostatnio porządnie podładowany, + opcje repair dla odsiarczania oraz doładowanie przeciw stratyfikacji elektrolitu 15,5 -16 V Test miernikiem wychodził nie najgorzej: SOH = 91% SOC = 98% EN = 548A STD = 600A Oporność wewnętrzna = 5.03mΩ Napięcie = 12.83V DOBRA...
,,pobór prądu w stanie spoczynku w normie,, w samochodzie Akumulator jest złomem... Na nowym brak problemów z rozruchem rozładowaniem czy stratą amperów jak i voltów. Stary akumulator naładowany w 98% i posiada 12.8v i 547A,sprawność akumulatora 68% tester mi pokazał.
Przecież napięcie trzyma w miarę normalne. 12.5V to najniższa wartość przy której należy doładować akumulator. 12.7 V to bardzo dobre napięcie. 12.6 V to napięcie po zakończeniu ładowania inteligentną ładowarką, która ładuje akumulator do napięcia 14.4 V. Zwarta tzw. cela czyli faktycznie akumulator (tzw. akumulator to bateria 6 akumulatorów połączonych...
Tester o którym wspominałeś był podpinany pod ostatnie 2 akumulatory czyli Banner i Autopart, były robione wydruki, łącznie na pracującym samochodzie jak i podczas rozruchu W takim razie maszynka jest rozbudowana. Próbuj więc pogrzebać w menu, aby poszukać wartości oporność Rw - do wydruku. Im bardziej rozładowany, tym Rw rośnie, a co za tym idzie...
Nie masz czasem coś podpięte pod jedną baterię? MP4 to trochę większe komplikacje niż "stan naładowania". Otóż na bieżąco jest sprawdzany tzw. "balans" baterii - oba akumulatory muszą mieć dokładnie te same parametry trakcyjne: to samo napięcie, ten sam stopień naładowania, ten sam prąd rozruchowy. Pomiar dokonywany jest poprzez dodatkowy kabelek zamocowany...
Są, ale trzeba umieć z nich korzystać. No tak. Chciałem zauważyć, że z wszystkiego trzeba umieć korzystać. Akurat te testery są proste w obsłudze jak budowa cepa. Podłączyć do akumulatora, wybrać rodzaj testu, wybrać normę i prąd, włączyć start i odczytać wynik. Naprawdę skomplikowana to czynność. Sam pomiar testerem nie wystarczy. Nie da się w ten...
Kolega narzeka na słabe kręcenie rozrusznika z rana w clio diesel. Akumulator sprawdzony testerem, prąd rozruchowy bdb. Rozrusznik po wyciągnięciu nie wzbudził we mnie podejrzeń, kręci niby normalnie. Mierzony miernikiem cęgowym na rozruchu bierze ok 200A czyli niby OK. Jedyne co wydaje mi się podejrzane to pobór prądu przez rozrusznik ale dopiero po...
Dzień dobry, Po przejrzeniu forum i braku wątku dotyczącego mojego problemu pozwalam sobie założyć nowy temat. W moim samochodzie z systemem start-stop mam akumulator AGM [69 Ah]. Jako, że auto dość długo stało (od kilku tygodni zamiast jeździć do biura pracuje z domu) zauważyłem, że rozrusznik zaczął trochę dłużej kręcić przy rozruchu. Sprawdziłem...
Da radę, alternator doładuje tyle prądu ile zostało zużyte. Jeżeli brakuje 15Ah to doładuje 15Ah, nieważne czy te 15 pobrano z akumulatora o pojemności 47 czy 60Ah. Mnie też katalogowo wystarcza 47Ah a jeżdżę z 64 i nie żałuję. Absolutnej pewności, że akumulator kończy swój żywot nie ma ale objawy na to wskazują o ile instalacja jest sprawna. Podjedź...
Pomierz miernikiem cyfrowym napięcie jakie daje ci alternator w samochodzie i jakie masz napięcie powinno być 13,5 - 14,2v na max obciążeniu załączone światła ,dmuchawa , itp To wcale nie jest zasadą, przyjęło się tak bo jeździmy szrotami, jak auto jest nowe (bo tylko w takich spotkamy nowy akumulator dobrej jakości) to nawet przy doładowywaniu zaraz...
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć, zasilanie grzałki? Korzystałem ze schematu i czerwony przewód, który wychodzi z wtyczki sterownika z pinu 1A3, zasila sondę przed katalizatorem, ma ciągłość. Aby się upewnić, to zerwałem kawałek izolacji zaraz za wtyczką od sterownika i napięcie jest takie samo 0,02 V jak w gnieździe...
dzieki za odp :) ale jeszcze jedno, czy duze znaczenie w aq ma wartosc prądu rozruchowego? bo zalecane u mnie jest ponad 400 ... i 45ah minimalnie a zalecane 50AH, moj aq to dokladnie Jenox 2000 (042 620 - http://jenox.com.pl/index-produkty.html , czwarty od góry) czy to moze byc przyczyną słabego rozruchu, i jeszcze jedno oczko (tester w aq jest koloru...
Możesz tak zrobić ale przez te kilka dni nie podpinaj klem, podepnij zaraz przed odpaleniem. Jak będzie problem to akumulator nie trzyma. Drugi test może być jak napisałeś. Jak będzie problem to coś kradnie prąd i raczej tutaj szukałbym problemu. Ładowanie jest ok. Najlepiej podjechać tam gdzie sprzedają akumulatory i tam przetestować za pomocą testera...
Ja mam dokładnie ten sam problem. Auto odpala dobrze a raz na jakiś czas jest objaw jak bym miał rozładowany akumulator wycieraczki idą do góry i stan licznika pokazuje 000000. Po podłączeniu power banka do rozruchu odpala normalnie. I po kilku odpaleniach to samo. Akumulator naładowany dodam. Pokazywał 12.4 po ładowaniu prawie 13. Czy to rozrusznik...
"Zapomniałem dodać że przy pomiarze multimetrem cęgowym prąd ładowania wynosił max 0,65A" Powinno być 10 razy więcej - nie wiadomo też, czy cęgowy właściwie zmierzył impulsy". Przy pomiarze amperomierzem wpiętym szeregowo rozbieżność była 0,05A "Może akumulator niedoładowany" Napięcie po 24godzinach postoju auta wynosiła 12,5v Użyj innego prostownika....
Napięcie 12,47, , wartość znamionowa 540A, wartośc zmnierzona 492A. Pomiar przed odbiorem w sklepie : 12,33V napięcie spoczynkowe , napięcie pod obciążeniem 9,5V . Urządzenie jakim dokonano pomiaru: tester Lewanda. Z tego co widzę i z tego co się orientuję to te wyniki są wg mnie nierzetelne. Aby sprawdzić stan akumulatora, to akumulator musi być w...
No i na przekór a może z ciekawości a najbardziej z przymusu i braku czasu na wymianę, stałem się królikiem doświadczalnym akumulatora Neo Force 77ah/750A EN. Test (testerem ze znanego portalu) przed założeniem do samochodu wykazał 12,6V/720A prądu rozruchowego. Po założeniu napięcie ładowania 14,7V. Nie oddawałem akumulatora chociaż miałem taką możliwość....
Bo silnik obciążony gearboxem potrzebuje naprawdę sporego prądu, 2A na pewno nie wystarczą a możesz uszkodzić zasilacz. Jest urządzenie do testowania replik bez baterii, BOL Airsoft Tester 20A, prądu chwilowego może dać do 35A, ciągłego 20A, pewnie wartości są delikatnie zawyżone (są mocniej i słabiej "tuningowane" repliki i małą różne zapotrzebowanie...
witam chciałbym zasięgnąć porady fachowców: mam zamiar kupić tester akumulatorów ,jednak nie wiem jaki wybrać i czy takie urządzenie zdaje egzamin, mam mały warsztat i często spotykam się z awariami akumulatorów , alternatorów i rozruszników. widziałem taki tester, teoretycznie ma on informować o stanie akumulatora,jego żywotności , oraz o uszkodzeniach...
Witam Mojej historyjki, czy jak wolą niektórzy bajek ciąg dalszy. Odnośnie tych ostatnich – nie zamierzam nikomu udowadniać, że czarne jest czarne, a białe-białe. Opisuję tu tylko swoje doświadczenia, nie pobierając żadnego wynagrodzenia (niestety 😉 ). Jakieś dwa tygodnie temu pierwszy raz od (ponownego) zakupu użyłem lidlowy powerbank...
Najprościej będzie naładować akumulator i zostawić go na noc w aucie jednak bez podpiętej jednej z klem. Rano podpiąć i próbować odpalić. Jak nie zakręci to wszystko wiadomo. Nie do końca się zgodzę z Tobą kolego.Taka "próba" nic nam nie powie choćby o jakości połączenia akumulator-rozrusznik (spadkach napięcia z tym związanych) jak i o oporach mechanicznych...
https://obrazki.elektroda.pl/1715014500_... W końcu i ja się pochwalę jedną z moich konstrukcji. Może niewiele odkrywania koła na nowo ale po co... To koło już jest. W swojej praktyce wielokrotnie spotkałem się z potrzebą stabilnego zasilenia auta na postoju. W trakcie programowania niektórych modułów auta przy zaniku zasilania a w...
https://obrazki.elektroda.pl/1685423800_... Einhell CC-JS 12 - powerbank o następujących parametrach techniczny gwarantowanych przez producenta: Akumulator litowo-polimerowy: ? 41,1 watogodzin Przybliżony czas ładowania: ? 4 godziny Napięcie wyjściowe prądu stałego USB: ? 5 V max. 2 A Napięcie wyjściowe prądu stałego: ? 19 V max. 3,5...
Rano jeszcze bawiłem się tym testerem, sprawdzałem np czy ma to jakieś znaczenie jak podam inny prąd rozruchowy aku. Okazuje się ze nie ma znaczenia (chyba ze interesują nas wartości takie jak procent zużycia względem tego co rzeczywiście wyszło z fabryki aku) Tzn chodzi mi o to ze czy w pisze 450EN czy 100EN to tester pokaże mi rzeczywista powiedzmy...
Dyskusja odbiegła nieco od charakteru pytania, ale ja dodam, że nie raz przerabiałem te tematy i (bez urazy kogokolwiek) pomimo, iż możliwość dorobienia czegoś w rodzaju ładowarki podtrzymującej jest proste jak cep, a jest ich masa (choć wprawdzie nie wszystkie będą spełniały rolę), to problem jest konieczność dorobienia złączki, co z mego pkt. widzenia...
A więc tak : mierzyłem pobór prądu przy wyłączonych stacyjkach (wyłączników zasilania/hebli nie ma) , pobór jest rzędu 70mA co jest bardzo małą wartością. Naładowałem też akumulatory do pełna i przetestowałem testerem (takie cudo z dużymi rezystorami ala farelka) i testy też wyszły ok. Mi się wydaje że problemem są GPS i Wideorejestratory oraz mnóstwo...
Samochód "padł" dwa tygodnie temu, uszkodzony alternator - naprawa w warsztacie (ponoć spalone diody i uszkodzony regulator napięcia ) i dodatkowa diagnoza z tego warsztatu - winny akumulator, jak go nie zmienię to alternator padnie ponownie po kilku dniach :-( ??? Sprawdzam akumulator - niby ok, badam testerem mikroprocesorowym, woltomierzem widełkowym...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Od kilku dni jestem użytkownikiem ładowarki BOSCH C7. Wcześniej kilka lat używałem CTEK MXS 5.0. Też zastanawia mnie tryb regeneracji w tym prostowniku, ponieważ w CTEK tryb recond polegał na włączeniu się dodatkowego programu nr 6 który trwał od pół godziny do godziny chyba max., gdzie napięcie ładowania jest w tym trybie podniesione do 15,8V i w...
Szukam multimetru, ale niestety na chwilę obecną nie bardzo potrafię określić dokładnych wymagań czy też po prostu funkcji niezbędnych i takich które mogę pominąć. A może zamiast jednego kupić 2 lub więcej urządzeń? Do czego obecnie używam miernika? Głównie DC <20V, ładowanie w motocyklach, napięcie podczas rozruchu Ciągłość obwodu AC na alternatorze...
Testowane wielokrotnie osobiście. Taki sposób na odpalenie silnika przy kiepskim akumulatorze lepiej wtedy nie grzać świec i cały prąd zostawić dla rozrusznika. Test był na silnikach BAY i BXE w temp do -10 C. BAY testowałem przez odpięcie listwy zasilania świec przy -20 C po całonocnym staniu. Zagadał kulawo ale praktycznie od pierwszego obrotu. Trzy...
Witam forumowiczów. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją Ibizą , mianowicie po ostatnich spadkach temperatury na dworze chcąc wyjechac o 9 rano spod domu samochód odmówił posluszeństwa , zresetowały sie zegary a rozrusznik nawet nie drgnął. Nie zastanawiając się więc długo zadzwoniłem po znajomego i odpaliłem auto na kable.Samochód chwile pochodził...
Rozwiązanie najprostsze: do stracenia jest 5V, wystarczy wsadzić szeregowo połaczone 6 - szt. diod krzemowych o pradzie nominalnym 10A. Rozwiązanie najsprawniejsze energetycznie: przetwornica impulsowa "step - down" z napięciem wyjsciowym 7,2V i obciążalnością prądową 10A. Ile kosztuje taka przetwornica impulsowa i czy to duże jest?? Tester akumulatorów?...
Zamówiłam 8 akumulatorów z 2018r. Sprawdziłam je testerem analogowym, który symuluje zakres prądów rozruchu: 200-1000A. https://obrazki.elektroda.pl/3181936300_... https://obrazki.elektroda.pl/1402987600_... Sprzedawca wspomniał, że dwa z nich nie zdążył naładować przed wysyłką bo sprawdzał ich pojemności by dobrać...
Prosiłem przecież abyś zajrzał do dokumentacji technicznej, tam wszystko jest wyraźnie opisane. 1. Sprzedawca wprowadził cię w błąd. Typowe stabilizatory maja 2-2,5 V spadku napięcia (dropout voltage) przy nominalnym prądzie. W samochodzie do zasilania elektroniki wymagającej stabilizowanego napięcia nie stosujemy nigdy stabilizatorów na 12 V. Jeżeli...
Bardzo fajny projekt. Kiedyś też popełniłem zadajnik na XTR117 ... z tą różnica, że zamiast DAC zwykły potencjometr. Wystarczyło mi że działa i zadaje prąd od ok. 3,5mA do ok 24mA ... skala brutalnie narysowana ręcznie na obudowie. Plus Mojego rozwiązania to wbudowana ładowarka, ogniwo Li-Ion i przetwornica na 24VDC. Dzięki temu nie muszę nosić ze sobą...
Panowie dziś kupiłem nowy akumulator:) Akumulator 60AH/540A P+ TOPLA Top:) dziękuje za wszystkie porad :) i dzięki temu wybrałem właśnie taki dosyć tani i w nowej technologii ca ca:) poniżej dane owej baterii 60Ah/540A P+ Topla Top Pojemność 60Ah Prąd rozruchu: 540A Napięcie: 12V Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 242mm/175mm/175mm. Położenie biegunów:...
Dziękuję za zainteresowanie w temacie i może źle określiłem że o kąt tylko chodzi, chodzi o całość sterowania a gaźnik z parametrów to ma około 90 stopni do pełnego otwarcia przepustnicy z siłą około 200 gram wywieraną na dźwignię by ją poruszyć to wartość przypuszczalna nie mam jak to zmierzyć bo nie mam żadnej wagi by zważyć jakiś sypkie materiały...
Witam, W moim Audi S4 B6 występował problem, który polegał na tym, że przy prędkości obrotowej silnika na poziomie 6-7 kRPM zaczynała mrugać kontrolka ładowania. Oddałem więc alternator do regeneracji. W zakładzie regenerującym stwierdzili zużycie szczotek. Wymienili szczotki oraz uszczelnienia (alternator jest chłodzony cieczą). W między czasie samochód...
łożyska ślizgowe w rozruszniku mogą być już wytarte i w momencie kręcenia wirnik "klei" się do stojanu, podobnie kiedy tulejka na bediksie jest wytarta bedzie blokowało rozusznik. Ale objawy były by przy prawie każdej próbie odpalenia a nie tylko przy pierwszej (np po dłuższym postoju ) Proponuje sprwdzić i ewentualnie oczyścić styki na akumulatorze,...
Baaaardzo rzadkim przypadkiem jest sytuacja kiedy mamy przepalone wszystkie świece żarowe. Zawsze przy demontażu świecy sprawdźmy ją metodą "na krótko": (bierzemy gruby przewód i akumulator, jeden koniec przewodu do plusa, drugi koniec w miejsce wtyczki, czy miejsce gdzie przykręcony był przewód zasilania świecy. Obudowa świecy najlepiej tuż nad żarnikiem...
Witam mialem to samo z moim akumulatorem, po dwuch dniach nie dalo sie juz uruchomic silnika. Kilkukrotne reklamacje u sprzedawcy nie przyniosly rezultatu, zmierzyli gestosc 1,28 napiecie i to wszystko. Przed koncem uplywu terminu gwarancji jakis taksowkarz powiedzial mi zeby sprawdzic na testerze komputerowym prad rozruchu i to byl strzal w 10 wyszlo...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z układem elektrycznym w Phaetonie, otóż często gdy odpalam auto to słyszę jak w bagaźniku "załącza' się dosyć głośno elektromagnes od przełączania akumulatorami, a kolumna kierownicy nie ustawia się w zapamiętana pozycję, wymieniłem już jeden akumulator bo wyglądał na lekko zużyty ale problem nie znikł. Jest też...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam. W przypadku tradycyjnych akumulatorów ołowiowych najczęściej wybierana jest norma EN do testu prądu rozruchowego. Taka też jest z reguły informacja na samym akumulatorze np. 480A (EN) 56Ah Tester akumulatorów KONNWEI KW600 do wyboru ma normy: CCA IEC EN DIN CA BCI MCA SAE JIS Rozumiem oczywiście, że taki akumulator żelowy jak EUROPOWER EP 7.2-12...
W międzyczasie jak nie miałem nic do roboty, rozciąłem transformatory, nazwoiłem płaskownikiem ze spawarki i złożyłem mostek z 4 diod 200A na radiatory. włożyłem bo obudowy po transformatorówce z marketu, dołożyłem elektromagnes z 1.9DCI i zrobiłem porządne przewody z krokodylkami. Napięcie na luzie 15V pod obciążeniem spada do 13 (C-360 sąsiada bez...
Witam Zakupiłem do Forda S-max 2006/07r. używaną stację multimedialną 2DIN (no name) dedykowaną do tego samochodu. Stacja wcześniej jeździła w Fordzie C-max. Problem polega na tym, iż nie trzyma pamięci stacji. Pamięć traci się przy rozruchu silnika (ale też nie zawsze), podczas pracy rozrusznika wyświetlacz przygasa i startuje na nowo i muszę od nowa...
tester prądu akumulatora pomiar prądu rozruchu akumulatora tester akumulatora
kupić układ scalony yamaha amplituner tuner stereo pralka zdjęcie blatu
kss210a zamiennik bosch srv33a03
Rewers w ciągniku Renault rozłącza jazdę i zapala się żółta kontrolka Naprawa modułu sterowania Siemens 00650036 w ekspresach do kawy