Przeglądając jakiś czas temu portale aukcyjne natknąłem się na pewien gadżet - tester płynu hamulcowego ze wskaźnikiem ledowym podającym zawartość wody w płynie. https://obrazki.elektroda.pl/8882311800_... Jako że działam w branży motoryzacyjnej i dość często mam do czynienia z płynem hamulcowym postanowiłem dla wykonania testu zakupić...
Ten przyrząd mierzy stan płynu w tym miejscu , gdzie jest włożony. Jeżeli przez odpowietrznik spuścisz sobie do pojemniczka kilka ccm płynu z okolic cylinderka i dokonasz pomiaru , to będziesz miał sprawdzoną (z jakimś tam błędem )jakość płynu przy zacisku. Tam tez zawartość wody w płynie jest najważniejsza, bo tam może przy hamowaniu dojść do "zagotowania...
witam płyn hamulcowy jest bardzo higroskopijny czyli wchłania wode (wilgoć) a im tego wiecej w płynie tym gorzej spada temperatura wrzenia plynu hamulcowego a tym samym skuteczności hamowania na końcu urzedzenia powinno być coś w rodzaju sondy ktora bada płyn mam takie urzadzenie ATE ale tam wystarczy tylko kropelka ze zbiorniczka pozdro T
Będzie dobry. Coś takiego mierzy opór elektryczny pomiędzy eklektrodami. Czym więcej wody tym mniejszy opór.
Gdzieś kiedyś w jakiejś gazecie widziałem schemat takiego urządzenia, ale już nie mogę go znaleźć. Ma ktoś może taki schemacik takiego testera?
Co do absorpcji wilgoci przez płyn hamulcowy to do amatorskiej mechaniki polecam tester -- https://allegro.pl/oferta/tester-miernik...
to prawda? Nie prawda. Tylko w nielicznych samochodach jest taka potrzeba, pewnie można by je wszystkie na palcach rąk wyliczyć. W 99.9% samochodów da się to zrobić bez żadnych testerów czy innego voodoo. Nawet bez specjalistycznych narzędzi ani pomocy drugiej osoby. Niestety już samo to że dopuściłeś do zapowietrzenia świadczy o tym że słabo u Ciebie...
Nie ma płynów hamulcowych w kolorze czerwonym. Teraz musisz przepłukać cały układ hamulcowy i odpowiednio odpowietrzyć testerem. Może być też problem z uszczelkami. wiem ze nie ma płynów hamulcowych czerwonych tak jak wspomniałem ktos pomylił zbiorniczki i wlał płyn do wspomagania tzn dolał i przez to moge nie mieć hamulcy ? a jakie masz uszczelki...
W 99.9% samochodów nie potrzeba do tego żadnego testera ani włączania zapłonu. Ford Fiesta MK6 (oraz cała rodzina) tylko testerem. Citroen (nie pamiętam modelu) przywieźli mi z jakiegoś warsztatu, pomimo odkręcenia odpowietrzników nawet kropelka płynu nie chciała polecieć (pierwszy raz widziałem takie cusik). Dopiero odpowietrzanie przy pomocy testera...
Witam, dzisiaj zmierzyłem testerem zawartości wody w płynie hamulcowym i wyszło powyżej 4% i muszę jak najszybciej wymienić płyn, jaki polecacie? wiadomo, że GM na pierwszym miejscu, ale nie kupie go od ręki, więc jaki polecacie? wiem, że GM to jest DOT4+, jaki olej i jaka specyfikacja będzie odpowiednia do mojej Astry? Astra H GTC silnik Z16XER, ile...
Jeśli tak to możesz ją opisać ? Co tu opisywać. Tester "mówi" co masz robić w danej chwili i odpowiednio steruje pompą ABS załączając pompę. Każdy kanał ABS zostaje dokładnie odpowietrzony przez pompę. Bez tej procedury też odpowietrzysz układ ale tak na 90 %, tzn będą hamulce ale ich skuteczność będzie ograniczona. Ciekawi mnie jak samo ciśnienie...
Witam funkcja Ford Specjalist obejmuje marki - Ford – Land Rover– Mazda– Jaguar Dzięki temu otrzymujemy dostęp do funkcji charakterystycznych dla testerów fabrycznych m.in.: – kodowanie wtryskiwaczy – regeneracja filtrów cząstek stałych – obsługa mokrych filtrów cząstek stałych: napełnianie/wymiana płynu dopalającego...
Usuń kontrolkę ABS to i reszta zgaśnie.Coś popsułeś, albo czujnik albo coś innego. Jedyne co możesz zrobić bez testera to sprawdzić wzrokowo kable i bezpieczniki. A jak już zakończysz to sprawdzanie to i tak oddasz do warsztatu.Pocieszyłem cię?
W focusie 2002r. cały czas świeci się kontrolka abs i płynu hamulcowego. Do pompy dochodzą dwa stałe plusy i jeden z zapłonu.Po podłaczeniu do interfejsu oraz testera OBD nie widzą wogule abs-u. Nie można odczytać żadnych błędów.Wymieniłem pompę i to samo.Samochód po wymianie instalacji po kolizji. Bezpieczniki OK. Co to może być?
Witam. Aktualnie posiadam prawdopodobnie uszkodzony sterownik pompy ABS+EDS o numerach "3A0907379A" w Seacie Ibizie 2.0 16V 1997r. Problem w tym, że ten sterownik jest nieosiągalny na rynku wtórnym.. znalazłem jedynie po regeneracji za 900zł. Może mi ktoś podpowiedzieć jaki sterownik można zastosować inny? Chyba, że błąd "1276 Pompa hydrauliczna ABS-V64"...
Dziękuję za pomoc .Zadałem to pytanie dlatego ,że pomiar testerem temp.wrzenia wskazał 190 stopni. Więc w przypadku DOT 3 jest OK ,a DOT 4 jeszcze mieści się w normie.Płyn nie był wymieniany od nowości i boję się bawić w wymianę w zimie (praca pod chmurką i ew.urwanie odpowietrzników).
Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
Zadałem pytanie nie ze złośliwości czy chęci wymądrzania, nie chodziło mi też o wiedzę z fizyki. Zadałem pytanie, bo temat leci już dwa tygodnie, panowie robią doktoraty z odkręcania odpowietrznika, w ruch idą programy komputerowe i filmy instruktażowe, a problem jest moim zdaniem prosty i do ogarnięcia w pół godziny, o czym pisałem na początku, ale...
Do PP nie podpinałem.. bo nie mam dostępu. Tester diagnostyczny wyrzucił błąd prawego czujnika ABSu i nic więcej. Tak, świeci mi na desce kontrolka ABSu, bo mam uszkodzony jeden z czujników. Długo tak jeździłem i dopiero od niedawna pojawił się STOP i wykrzyknik..
Cześć! Z postępów: 1. Zdołałem naprawić i skonfigurować ponownie mój program do diagnostyki samochodów i zdołałem sczytać błędy, nietrwałe lub te nieaktualne z historii - wykasowałem i zostały tylko te trwałe. (zdjęcia zamieszczam pod wpisem) 2. Zdołałem sobie zorganizować tester do immo. - Wytrawiłem kilkadziesiąt drobnych zwojów na 2-stronnej płytce...
Cześć, spróbuj pominąć układ recyrkulacji spalin łącząc wlot i wylot płynu chłodniczego do chłodniczki; będziesz miał pewność że nie jest to wina chłodniczki. Dobrze by było zakupić tester co2 w płynie chłodniczym, koszt około 20 zł, można zakupić w sklepie motoryzacyjnym, albo na stacji paliw. Może to pomóc zdiagnozować awarię uszczelki głowicy lub...
Witam wszystkich. Problem jak w temacie. Od pewnego czasu lampka sygnalizacyjna ABS w tym samochodziku zapalała się. Wystarczyło wyłączenie stacyjki i późniejsze włączenie i jakiś czas był spokój. Aktualnie od paru dni lampka świeci się w sposób ciągły - podłączyłem tester (Salus) - "kodów usterek brak". Przy podglądzie parametrów bieżących zastanowiła...
Masz najprawdopodobniej zapowietrzony układ hamulcowy (być może płyn stracił swoje właściwości) i niestety raczej sam sobie z tym nie poradzisz. Samochód musi być podłączony pod tester diagnostyczny i poddany specjalnej procedurze. No chyba, że SBC padło.To nie taki prosty temat. Trzeba sprawdzić, być może przeprogramować i odpowietrzyć, w dodatku do...
Witam, auto przyjechało już nie sprawne. Zupełny brak hamulca nożnego. Wycieków itp. nieszczelności brak. Zamontowałem już dwie pompy hamulcowe (te na serwie), efektu brak więc to chyba nie to. Problemem jest to że pompa zupełnie nie uzyskuje ciśnienia ( to ma abs/esp i w wartościach mierzonych pokazuje mierzone ciśnienie przez czujnik na pompie abs...
Witam serdecznie !!! Jak większość tutaj poszukuję porady jaki kupić sprzęt diagnostyczny !!! Posiadam zakład mechaniczny specjalizujący się w naprawie zawieszeń: *naprawa zawieszeń, *układów - kierowniczych, hamulcowych, napędowych (wymiana półoś, przegubów) *komputerowa geometria kół *drobne naprawy, wymiany płynów Moimi klientami w dużej mierze są...
Te porady w stylu - poczekaj kilkaset km to się ułożą - sa zarąbiste. Czyli samochody z salonu powinny kiepsko hamować,a w praktyce stają dęba i to bez docierania. Dwa - dlaczego wymieniasz komplet (tarcze + klocki) na jakieś zamienniki ? Zobacz kto jest producentem oryginałów i kup oryginały. Stosując zamienniki możesz zmienić bezwiednie charakterystykę...
https://obrazki.elektroda.pl/2917149100_... Samochód po zimie przypomina sportowca, który ma za sobą ekstremalnie trudny bieg przełajowy – jest brudny, miejscami nadwyrężony, a w jego „krwiobiegu” zgromadziło się mnóstwo niechcianych produktów przemiany materii. Dlatego zawsze po zimie powinniście zatroszczyć się o swoje...
Sprawdziłem impulastor oba na przemian pokazauje 0 i napięcie zasilania więc wygląda że ok. Podawałem mase na wyjście sygnału z impulsatora zeby zasymulowac jego działanie licznik ani drgnie. Sprawdziłem ciągłośc przewodu z 2 pina impulsatora "sygnał" poprzez kostkę t10 aż do licznika na pin 28-smy. Tester na ciągłość obowdu pika + 0.2 ohm-a czyli wygląda...
Jak juz napompujesz to powinien trzymać, pomimo właczenia silnika w tym samym miejscu. I tu sie niestety mylisz. W kazdym aucie ze wspomaganiem ukladu hamulcowego po napompowaniu hamulca i uruchomieniu silnika pedal powinien opadac. Oczywiscie nie w podloge :-). Powinien zatrzymac sie wczesniej. Yoland - jesli sie zatrzymuje - sprawdz klocki, tarcze,...
Przedstawię tu wnętrze i naprawę bardzo prostego "skanera diagnostycznego" 24DIAG Vag Lite. V-Tooltech Mini-VAG Dostałem ten tester od znajomego, który dwa lata temu temu zamienił samochód grupy VAG na nową Koreańską KIA Sportage. Po podłączeniu "skanera diagnostycznego" do samochodu VW Polo 6R, urządzenie nie potrafiło nawiązać komunikacji ze sterownikami....
Witam, mam do wymiany klocki i tarcze z tyłu w W211 1.8 benzyna z SBC i w moim testerze MegaMacs66 mam takie opcje: SBC -> dezaktywacja układu; SBC -> aktywacja układu; Aktywacja SBC po wymianie tarcz hamulcowych; Aktywacja SBC po wymianie szczęk hamulcowych / okładzin; SBC -> wymienić płyn hamulcowy / odpowietrzyć hamulce; Pierwsza sprawa to dezaktywacja...
Paląca się kontrolka hamulca przedstawia bęben z okładzinami ale przypomniało mi się jeszcze coś czy czujnik w zbiorniczku na płyn hamulcowy jest zwykły załącz wyłącz np. kontaktron czy jest to jakiś półprzewodnikowy bo jak go mierzę to miernik pokazuje spadek 0,6 V na testerze diod co dziwne w obydwie strony może tu leży przyczyna czy mogę ten czujnik...
Opiszę po kolei .Audi A3 2004 AXW 2.0FSI Tiptronic. Zapaliła mi się kontrolka na Fisie czujnika płynu hamulcowego ( zapalała mi się od czasu do czasu już kilka razy ) . Okręcenie korka i poruszanie pływakiem zawsze pomagało. Tym razem czujnik zaskoczył ale wyłączył się ABS oraz Asystent sterowania ( wspomaganie ). Podpinając pod Vcdsa odczytałem błędy....
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Nie dramatyzuj pit1976. Przede wszystkim auto do mechanika, który je prawidłowo podłączy do testera i odczyta błędy oraz przeprowadzi przegląd i pomiary parametrów pracy silnika. Bulgotanie zawsze będzie słyszalne jak przy pracującym silniku odkręcisz korek wlewu oleju. A tzw "majonez" mógł powstać jeśli auto jeździ na krótkich dystansach lub długo...
płyn hamulcowy tester hamulcowy tester płyn
monitor audio subwoofer zasilacz domofonu elfon sumator schemat
identyfikacja elementu falownik elektronix
Samsung BD-H6500 vs BD-D5500 – porównanie Blu-ray, upscaling 4K, DTS-HD, Wi-Fi, wyjścia analogowe VISHAY 5125FE (dawniej IR) – identyfikacja tranzystora MOSFET TO-220-5P HEXFET