Czy naprawdę nie umiesz szukać na forum masz dział z zasilaczami i prostownikami a ty tam nawet nie zajrzałeś a znalazłbyś to http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrowienia
Witam szanownych forumowiczów, Chce zbudować tester regulatorów alternatorów z interfejsem LIN na mikro kontrolerze Atmega 32. Bazowym modelem regulatora jest F00M144150 firmy bosch Mój teść zajmuje się naprawa alternatorów i rozruszników i właśnie dla niego chce to opracować. Zrobiłem poszukiwania i znalazłem trochę dokumentacji na temat interfejsu...
ja powiem tak wszystko co napiszę to z własnego doświadczenia. zaczynałem 7 lat temu od alarmów, centralnych zamków. zero własnego budżetu to co zarobiłem wydałem na sprzęt, a komputer miałem tylko do grupy VW...później kupiłem tester OnDiag za 3tysiaki wtedy zaczęło się wszystko rozwijać bo nikt w okolicy nie miał testera do aut, później kolejne testery...
Proszę o schemat do: Tester Rozrusznik ZTR-120 Proszę bardzo. 1111344 https://obrazki.elektroda.pl/9808701600_...
Instrukcja zasilacz tester rozrusznik ZTR-80A
Witam zwracam się z uprzejmą prośbą - poszukuję miernika do ZTR-120. Próbuję odtworzyć to urządzenie i do pełni szczęścia brakuje mi właśnie miernika. Producentem miernika była MERA. Natomiast producent ZTR-120 to Fabryka Obsługowych Urządzeń Samochodowych (FOUS) w Warszawie, ale oni chyba już nie istnieją. Jeżli ktoś z Państwa słyszał o takim mierniku...
WITAM pilnie poszukuje schematu do zestawu zasilacz , tester , rozrusznik ZTR-80A szczegulnie elektroniki. Podaj markę, symbol i rodzaj urządzenia w temacie ! Patrz -- > OGŁOSZENIE 1/pierwsze/ od góry w tym dziale.
Sprawdź czy widzi obroty testerem. I prawidlowe temperatury. I czy przy kreceniu rozrusznikiem nie zrywa polaczenia.
Pierwsza sprawa czy kręci rozrusznik czy nie. Dalej czy akumulator jest naładowany .Tester też potrzebuję prądu. Tak jak kolega wyżej proponuję -mogłeś pomylić kable . Najprościej odłącz alternator i spróbuj się połączyć. ( może zgubiłeś immo).
Czyli czas zacząć od diagnozy. Odpiecie czujnika - zły pomysł. Podpięcie testera i obserwacja obrotów rozrusznika na ciepło wiele wyjaśni. Jeżeli są obroty - pompa do naprawy. Nie ma- rozrusznik, akumulator. A wy się pogryziecie ze swoimi racjami. Bo w sumie każdy ją ma ale najpierw panowie DIAGNOZA.
Witam Interesuję mnie instrukcja obsługi do ZASILACZA/TESTERA/ROZRUSZNIKA ZTR-80A. schemat już z ściągnąłem. Czy może krybax przesłać kopię tej instrukcji ? Pozdrawiam lbear
Prosze o pomoc ile takie coś może kosztować ? albo ile płaciliście ? Zasilacz/Tester/Rozrusznik ZTR-80A mam coś takiego i muszę podać orientacyjną wartość dla ubezpieczyciela :cry:
Nie , poszukaj sobie VVDI PROG czasem idzie wyrwać za 2 koła. Tylko do jednej operacji to bez sensu. Za blisko 3 koła to już kupisz przyswoity tester który badziej ci się przuda.
Zobacz też tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... Zasilacz tester rozrusznik ZTR120
Obrotomierz tam jest? Jak tak , to zobacz czy dźwiga się obrotek w czasie kręcenia rozrusznikiem? Może podpiął by to żelazo pod jakiś tester , co?
Ładowanie do sprawdzenia, spadki napięcia podczas rozruchu na zasilaniu rozrusznika, akumulator na tester i rozrusznik do zrobienia.
Witam panowie potrzebuję wsad am29F200BB sterownika silnika bosch 0261204420 i wasd ews3 z jednego samochodu,chyba że ktoś mi zrobi synchro bo mam odczytany ews i ecu z góry dziękuję W obu plikach jest taki sam ISN co znaczy, że pochodzą z tego samego samochodu i powinno wystarczyć zrobienie osiowania EWS-DME testerem. Najlepiej opisz jaki jest problem?...
Zasilacz, tester, rozrusznik ZTR-120 pełna DTR.
ELM327 + Multi Ecu Scan i masz prawie tester serwisowy Fiata... tą drugą zabawką nie połączysz się z niczym prócz silnika.
Też używam takiego w języku PL, ma drukarkę (dla klienta dobre, wszyscy przecież lubią mieć wszysko na papierku :) ) Ponadto przydatny przy sprawdzaniu alternatora- mierzy pulsację napięcia w układzie i aku pod obciążeniem rozrusznika. Myślę że warto go kupić.
Pomożemy. Co na to tester?
Też mam taką bestie stoi pod chmurką i jeszcze się nie zdarzyło żeby w zimie nie zapalił ale aku co trzy cztery lata wymiana a twój to już kaput weź aku do sklepu gdzie mają tester i ci sprawdzą a ew później rozrusznik lub przewody bo jak aku słaby to nawet świec dobrze nie nagrzeje jak masz Miernik to zobacz do ilu spada napięcie podczas kręcenia bo...
Sprawdź instalacje w okolicy rozrusznika , odczyt parametrów, błędów testerem
Do uszkodzonego akumulatora żadne tabelki nie będą pasować Do starego także. Z obciążenia nie ma informacji o pojemności. Wystarczy zużyć tylko 3-5Ah i rozrusznik nie zadziała.
Bardziej bym obstawial rozrusznik. Jakie masz napięcie na aku na zimnym po całej nocy a jakie masz po zgaszeniu? Zasadniczo pomiar sprawności aku powinien ci zrobić specjalnym testerem. Zajechany rozrusznik, dostał duży prąd to i poszedł.
Na stole to musiałbyś mieć jakiś generator albo tester. Możesz wysterować z testera albo poprostu kręcąc rozrusznikiem i sprawdzając "długość " iskry (bez świecy)która od bidy powinna mieć 1 cm . W tego typu układach najszybszym testem jest zamienienie z jednego gara na drugi. A tak w ogóle to ci się dzieje z autem?
Moim zdaniem masz problem albo z akumulatorem albo z rozrusznikiem albo z połączeniem miedzy tym a tym. Na pierwszym filmie obroty nie przekraczają 200obr/min wiec jak on ma odpalać? Na drugim nie jest wcale lepiej. Po 1 pomiar akumulatora i spadków napiec podczas rozruchu. Testery do akumulatorów mają możliwość wykonania takiego pomiaru. Po 2 sprawdzenie...
Wymieniony został czujnik sprzęgła oraz elektromagnesy w rozruszniku. Niestety to nie pomogło. Zakładam że robiłeś to sam ,bo jak robił to warsztat to uciekaj z stamtąd jak najszybciej. Przecież wystarczyło wyjąć przekaźnik by stwierdzić w 5min gdzie jest problem Czy po stronie sterowania czy rozrusznika. Reszta to tester i dane.
Jakie obroty widzi tester prży kręceniu rozrusznik em?
Obawiam się że mylisz kontrolkę immobilisera z kontrolką usterek silnika-samochód z symbolem klucza monterskiego. Przy zablokowanym immo nawet nie zakręci rozrusznikiem, nie mówiąc już o odpaleniu. Obawiam się też, że tester jakim dysponujesz nie zapewnia rzetelnej diagnozy, nie czyta wszystkich obszarów pamięci DTC. O tym, że należy sprawdzić bezpieczniki...
Znam tylko przewód biało/czerwony biegnący w tunelu środkowym do pompy paliwa. Przewód "stacyjka-rozrusznik" bez problemu odszukasz najprostszym testerem z żarówką 12V podłączoną do masy.
Jaką masz prędkość obrotową silnika podczas kręcenia rozrusznikiem? Tester nic nie mówi?
Testerem diagnostycznym.
Jak nie ma błędów, to podejrzany jest czujnik wału. Dlatego podgląd listy danych na testerze podczas kręcenia rozrusznikiem i od razu widać czy widzi obroty wału , jakie jest ciśnienie na szynie CR itd ... Inaczej to domysły ..
Rozrusznik przy zimnym silniku może potrzebować nawet kilkaset amper .Rozruch z typowego prostownika jest niemożliwy.Do rozruchu służą rozruszniki-testery .
Wszystko zależy... na jakich odcinak kolega jeździ. Jak krótkie to wziąć mniejszą pojemność. Jak ma się dłuższy dojazd do pracy to wziąć większą pojemność. Varta, Bosch to ta sama fabryka. Ważne by akumulator był świeży, niezleżakowany i naładowany. Przy wymianie poprosić o sprawdzenie ładowania, jak sklep ma dobry tester to też orientacyjnie może podać...
Sprawdź ten wtryskiwacz miernikiem. Od 80 do 120ohm ma mieć. Jak ma szukaj w wiązce urwanego kabla. Tej w okolicach rozrusznika co idzie w okolice lewej podłużnicy. Z tym błędem nie do ustawienia z testera. W opcjach delphi ma ustawienie kąta wtrysku czy sprawdzenie kąta wtrysku. Wtedy sterownik blokuje regulację i na wykresie ładnie widać ustawienie.
posiadam zasilacz ztr 80 a.poszukuje schematu lub informacji gdzie można go zdobyć (!) - ozdobnik?
To jest czujnik podwójny, jeden dla EFI, drugi do liczników. Stare rozwiązanie, stosowane jeszcze w motocyklach (Honda) na wtrysku. Obecnie informacja o temperaturze silnika jest przekazywana z układu wtryskowego, nie stosuje się osobnych czujników. Teoretycznie czujnik dla wtrysku powinien być separowany od masy, ze względu na powstawanie zakłóceń....
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
Obroty podczas kręcenia rozrusznikiem tester pokazyje 248 obr/min. Żarówka 21W na zasilaniu pompy świeci w czasie rozruchu bez żadnych zaników.
to przy ponownym bezproblemowym uruchomieniu nie może przez kilka chwil osiągnąć minimalnych obrotów To się zdarza w 2,0tdci, niektórzy twierdzą że to błąd softu, że za niskie napięcie na akumulatorze, za wolno kręcący na ciepłym rozrusznik itd. Podpięcie pod tester nie pokazuje błędów. Z praktyki przy moim i kilku innych autach wynika, że pomaga przytrzymanie...
Podłączyć tester i podejrzeć ciśnienie w układzie wtryskowym podczas kręcenia rozrusznikiem. To na początek.
cisnienie sprawdzone prawidlowe Można wiedzieć jakie jest podczas rozruchu? I obroty rozrusznika jakie widzi tester.
Ten bezpiecznik zabezpiecza obwód startu rozrusznika. Uszkadza się tylko w określonym przypadku, pomyśl w jakim. A te porady z testerem to naprawdę "miszczostwo" świata.
Zauważyłem, że temat był już poruszany na forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, a niektóre rozwiązania, które były tam sugerowane, w moim przypadku się nie sprawdziły. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną i jak do tego dojść? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Bo nie ma gotowych rozwiązań na usterki . Jasne są "standardowe"...
Ja bym podmienił inny akumulator. Te wskazania testerów to często mozna sobie....
Sterownik widzi obroty bo po podłączeniu testera i kręceniu rozrusznikiem wskakuje mi wartość ok 200 obr/min... koło takie jak na zdjęciu.
Musisz kupić lub pożyczyć tester kompresji na znanym portalu aukcyjnym to ok. 100zł. W warsztacie ok dwóch piw :D Wkręcasz w miejsce świecy zakręcasz rozrusznikiem i odczytujesz ciśnienie na manometrze Zapomniałeś dodać, że na czas pomiaru przepustnica gaźnika ma być maksymalnie otwarta, by nie hamowała przepływu powietrza.
Altelnator pewnie DENSO i podejrzewam, ze jak to czesto bywa w astrach G/H zle dobrane czesci do twojego altelnatora glownie chodzi mi o regulator napięcia. Jezeli kolejny zakład się wyłoży i powie, ze altelnator jest ok to proponuje kupić używke po numerze alt i bedzie po kłopocie. Po regenracji twój altelnator bedzie ładował na stole testowym ale...
Spróbuj docisnąć zegary :) bo pewnie z zegarami nie masz komunikacji podłączając tester... ?
Aha faktycznie nie doczytałem, sprawdź testerem czy podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje obroty silnika, można by stwierdzić uszkodzenie czujnika.
Trzeba to pod tester podłączyc ,wpływ na to ,że nie kręci rozrusznik ma wiele czynników.Na piechotę w tym samochodzie się nie da.
A to ten "warsztad" nie umi podłączyć testera by sprawdzić chociaż jaki błąd zapisało? Co ma rozrusznik do gaśnięcia ?
witam chciałbym zasięgnąć porady fachowców: mam zamiar kupić tester akumulatorów ,jednak nie wiem jaki wybrać i czy takie urządzenie zdaje egzamin, mam mały warsztat i często spotykam się z awariami akumulatorów , alternatorów i rozruszników. widziałem taki tester, teoretycznie ma on informować o stanie akumulatora,jego żywotności , oraz o uszkodzeniach...
Moim zdaniem zaczynasz całkowicie od dupy strony. Nakupisz sprzętu z którym nie będziesz wiedział co zrobić, wyłożysz się na paru autkach, fama pójdzie w okolicę i będziesz miał problemy ze znalezieniem klientów. W mojej okolicy nie jeden tak się wyłożył. Albo idź na początek do jakiegoś warsztatu żeby zdobyć doświadczenie albo na początek kup sobie...
To benzyna że ma świece zapłonowe? Podejrzewać nie ma co,tylko podłączyć trzeba pod tester.
Filtron nie filtron,dalej wygląda jak problem z zapowietrzeniem.Świece nie bo jest 6 stopni .Sprawdził bym jeszcze spadek napięcia, czy czasem rozrusznik albo aku nie psuje . A do tego masz jeszcze inne dane w testerze podczas rozruchu jak temp itp
Wspaniale dzieło za miskę ryżu. Ile załączeń wytrzyma przy 100 A ten czerwony ,pstryczek" ? Sugeruje po zakupie dołożyć do środka przekaźnik wysokoprądowy np. od skuterowego rozrusznika. Wizja oparzonego palucha wtedy mocno się oddali. Kolega zapewnia że działa przez lata, do mnie zaś trafił z wytopionym przełącznikiem po tygodniu.
Został podpięty jakiś tester diagnostyczny ?
Rozrusznik uruchamia prawy moduł SAM, musi otrzymać zezwolenie na rozruch z edc i sygnał z ezs. Wszystkie moduły komunikują się ze sobą za pomocą magistrali can Zatem tester diagnostyczny w dłoń i trzeba zrobić skan modułów
Pojemności nie pokaże, ale po prądzie można oszacować stan akumulatora. Mój pokazuje jeszcze pulsację ładowania, oceniając mostek alternatora i napięcie podczas pracy rozrusznika..
"pomierzyć akumulatory jakimś dedykowanym testerem" - Jakim znowu testerem, przestań oglądać YouTube, zwykły woltomierz podpinasz i przy odpalaniu widzisz spadek przy akumulatorze (na zaciskach) i przy rozruszniku.
Dlatego trzeba podłączyć tester.Jak np ECM gubi zasilanie to i przekaźnik rozrusznika nie pójdzie.
Pewnie jakiś babol w oprogramowaniu testera. Obroty silnika widzi podczas kręcenia rozrusznikiem? Iskra jest?
400-500 obrotow to bardzo duzo na rozrusznik. Auto odpalone ma 800. Rozrusznik kreci do 200-250. Podlacz tester i sprawdz sygnal z walu i walka.
Steryd3 I ile V po nocy powinno być? Jak masz powyżej 12V to jest ok-byle byś 10V nie miał bo znaczyło by, że albo masz jakiś upływ w samym akumulatorze albo masz zbyt duży pobór prądu (może za dużo gadżetów lub usterka w instalacji) lub też akumulator mimo normalnego poboru przez instalacje w skutek zmniejszonej z czasem pojemności rozładowuje się...
(at)eurotips jaki sposób pomiaru Rw uważasz za lepszy niż oferują współczesne testery? Z praktyki wiem że auta klasy Premium nadal mają boczniki pomiarowe wraz z rozbudowanymi modułami i o one dają wiarygodnej informacji o kondycji akumulatora. One wiedzą jaki masz aku (kodujesz go) w sekundach liczą czas ładowania, rozładowania i sterują tymi procesami....
A był podpięty pod jakis tester diagnostyczny?
Takie auto trzeba sprawdzić dedykowanym testerem.
Podobno sytuacja nastąpiła po wymianie pompy CR; nie włącza pompy paliwa tej w zbiorniku; obojętnie czy tylko wsadzi się ten pseudokluczyk w szczelinę czy już kręci się rozrusznikiem. Z funkcji testera pompę daje się uruchomić, a więc układ elektryczny od sterownika silnika przez przekaźnik do pompy jest sprawny. Po prostu tak jakby sterownik silnika...
Warto też sprawdzić odpalanie na innym/nowym akumulatorze z dużym prądem rozruchowym (aku do diesla musi mieć walnięcie). Akurat w TDCI wazne jest jakie obroty przy kręceniu ma silnik, nawet latem ciepły silnik tdci Delphi przy padniętym akumulatorze potrafi odpalić kulawo, nie chce wejść na obroty i pali się kontrolka. Weź wrzuć dobry aku i spróbuj...
To git. Chodz wiadomo, ze to tylko narzedzie, a i tak ostatecznie to "test rozrusznika" w mrozny poranek rozwieje wszelkie watpliwosci😄 To czekam na swoj tester z niecierpliwoscia. Mam juz kilka aku do przetestowania, na temat ktorych posiadam juz jakies tam zdanie. Szczesliwego Nowego!😉
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Prąd pobierany przez rozrusznik można zmierzyć, obroty odczytać testerem diagnostycznym, także nic nie trzeba naprawiać/wymieniać w ciemno.
Mam nieco lżejszy model 1,3 - każdy stary (jak ja) był kiedyś młody (dobrze to wspominam:) Ale do rzeczy: wypada nieco uporządkować podejście. Mnie kiedyś wybawił i wykrył awarię czujnika pozycji wałka rozrządu taki "chiński piprztyk" OBDII za kilkanaście złotych - warto zainwestować. Np. https://allegro.pl/oferta/interfejs-diag...
Tester sie komunikuje.Wszystkie bezpieczniki sa ok.Blad w tlumaczeniu na polski oznacza"Naped magistrali danych,monitorowanie oprogramowania"Tester widzi w parametrach nawet obroty wału na rozruszniku,ale nie zapala,nawet po wysterowaniu pompy paliwa na krotko.
A może te testery mierzą w podobny spośób jak pomiar ESR w kondesatorach? Piszecie o pomiarze akumulatora za pomocą obciążenia rozrusznikiem z tym, że współczesne rozruszniki szybkobrotowe z przekladniami planetarnymi nie potrzebują ogromnych prądów na upartego z baterii wkrętarki idzie odpalić.
Dzień dobry. Mam problem taki z autem rozrusznik kręci,iskra jest paliwo dochodzi do listwy ,brak błedów w testerze diagnostycznym autko nieodpala.Został wymieniony akumulator na nowy .Jedyna ciekawostka to to że przy przeglądaniu parametrów pokazuje prędkość obrotowa silnika 40 RPM a silnik nie pracuje. Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.Renault Clio...
Jeszcze raz podłączyć tester i zobaczyć czy widzi obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
Przepraszam ale nigdy nie naprawiłem ten samochód. Nie wiem. Kiedy będziecie mieć dostęp do rozrusznika sprawdź napięcie. I proszę zrób albo kup tester z żarówką. Bardzo to dopomoże w naprawie.
Najprościej podłączyć auto pod jakiś tester.Jeżeli wymienialeś wtryskiwacz,należe go "zaadoptować" do auta.
Film poglądowy zapewne.Jeżeli pali abs to raczej brak zasilania ecu.Klasycznie potrzebny tester albo wróżka.
Napisałem wyżej np IDS - Tester diagnostyczny dedykowany dla Forda.
Wątek, który natchnął mnie na zaryzykowanie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Co do testerów.Najlepszym ogólnodostępnym dla kierowcy testerem aukmulatora ,,stety lub niestety'' jest jego własne auto ono zweryfikujeje jego stan najlepiej.Oczywiście, jeśli jest w nim sprawne ładowanie,rozrusznik,masa do karoserii i na postoju nie pobiera...
Więc pozostaje się jeszcze pomiar poboru prądu przez rozrusznik. Mógłbyś dołączyć wydruk z testera podający sposób badania akumulatora?
Od czego zaczac ? W sumie to masz dwie opcje. Pierwsza to oddać do warsztatu, a druga to podłączyć tester . Pewnie wysypało immo (jak miga klucz)i sam i tak nie poradzisz. Więc opcja pierwsza.
Czy sama stacyjka łączy prawidłowo? Warto sprawdzić, czy podanie napięcia na krótko do automatu rozrusznika, spowoduje kręcenie, to ułatwi dalsze poszukiwania typu: immo, PK, uszkodzone przewody, automat rozrusznik itp. Kontrolkę (tester) można zrobić z kawałka kabla izolacji i żarówki- podpowiadam, bo sytuacja mogła zdarzyć się w lesie.. Nie jestem...
bez testera się nieobędzie
Auto zgasło po zatankowaniu a rozrusznik nie kręci.Brak powiązania lub zbieg okoliczności.Oprócz błędów,parametry testerem diagnostycznym zobacz dotyczące rozruchu.Posprawdzaj również główne zasilania i błędy w innych modułach.
może być za mała SEM wygenerowana przez czujnik, na zaciąg silnik ma wyższe obroty. Podepnij tester i sprawdź, czy jak kręcisz rozrusznikiem ECU widzi obroty wału.
Na wyświetlaczu świeci się S. Rozrusznik nie kręci. Tester nie pokazuje błędów w skrzyni. Nie pokazuje również aktualnego biegu. Na testerze dane z tiptronica pokazuje. Brak świateł wstecznego. Proszę o podpowiedzi lub jakiś schemat elektryczny tej skrzyni.
Odkręć cewke, włóż świece w nią i zrób test 1 i 4 a później 2 i 3 cylindra. Będziesz widział czy na wszystkich pojawia się iskra. Ewentualnie jeżeli nie masz testera niech ktoś zacznie kręcić rozrusznikiem.
Jedynie prąd jaki pobiera miernikiem cęgowym . Można także skorzystać z testera akumulatorów, który ma funkcję testu rozrusznika i alternatora. W Twoim przypadku sprawdź masę, a akumulator nowy nie oznacza , ze posiada odpowiednie parametry.
Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala. Nie pokazuje żadnego alarmu. Jak to diagnozować? Iskra ,impuls wtrysku ,a więc podstawy. Tester masz ,jaki silnik dokładnie?
Po wykasowaniu błędu się nic nie mogło stać, to raczej tylko zbieg okoliczności. Trzeba masę sprawdzić. Testerem odczytać błędy i czy można się połączyć z ABS oraz sterownikiem silnika. Sprawdziłem podłączenie masy , wszystko jest ok, podłączyłem masę kablem z akumulatora do silnika , niestety nie pomogło . Tester niestety nie może połączyć się z ECU...
Dokładnie. Nieraz klient przyjedzie żeby zmierzyć tylko ładowanie i sprawdzić akumulator i jak się powie 10zł to jest zdziwiony za co. Do pomiaru napięcia ładowania wystarczy prosty (choć nie ten naj prostszy za 10zł z marketu) multimetr za kilkadziesiąt złotych do tego miernik cęgowy do pomiaru prądu. Do akumulatora używam miernika do pomiaru akumulatora...
Ok. Czyli procedura wyglada tak : 1. Wypiac czujnik cr 2. Zdjac kolektor dolotowy 3. Wyjac wszystkie cztery swiece 4. Wpiac tester w cylinder nr.1 i zakrecic rozrusznikiem ok 10s. Itd na kazdym cylindrze .
Mam BIG problem z odpalaniem na zimno. Za cholerę nie chce zapalić. Koszty już prawie przebiły sufit i lipa. Nowe tuleje, pierścienie, VP44 po pełnej regeneracji. Filtry nowe. Nie mam już pomysłu... zostały wtryski ale sprawdzali na ręcznym testerze i bylo ok. Może rozrusznik za słabo kręci? Może coś jeszcze? Miał faktycznie słabe ciśnienie sprężania...
Koledzy nie chciałbym się wtrącać, ale po co robić takie podchody, jakieś kombinacje itd. Naprawę trzeba było rozpocząć od diagnozy testerem a dopiero potem kombinować. Pierwszy błąd wskazuje na "błąd hamulca" przez co ecu b;lokuje rozruch.
testowanie rozruszników katalog rozruszników regeneracja rozruszników
zmywarka uszkodzić katalog części mercedes działa elektrozaworu podciśnienia
radio clatronic clatronic radio
Smarowanie wentylatora w piekarniku Samsung - jaki smar wybrać? Mercedes Sprinter 311: Świeci prawy kierunkowskaz po włączeniu świateł