Nie wymiana cylinderka tylko zacisku albo conajmniej tloczka. Cofasz tloczek kompem, wymieniasz, zakladasz zacisk, pompujesz pedal hamulca i wracasz tloczek kompem. A tak naprawde to bez kompa jest to do ogarniecia. Wystarczy tloczek wkrecic jak w zwyklym zacisku.
Sam szukałem co z tym zrobić ale zbyt dużo konkretów nie znalazłem. Doszedłem jak to złożyć. Zaczynając od tego ze najlatwiej zdemontować stary tłok sprężonym powietrzem, wtłaczając je do środka. Wykrecasz zabezpieczenie trzpienia http://obrazki.elektroda.pl/7874267700_1... Wyjmujesz całość, wyjmujac zabezpieczenie wewnątrz zacisku,...
Weź to rozbierz, wyczyść, wymień uszczelnienie tłoka i osłonkę gumowa koszty niewielkie a będziesz miał na lata święty spokój. Tłoczek widocznie nie wchodzi bo nazbierało się już dużo syfu, być może jakieś mało widoczne uszkodzenie osłony gumowej i też korozja samego tłoczka. Jak będzie miał wżery w tloczku to też niestety do wymiany. Na szczęście koszty...
Witam, przydało by się sprawdzić prowadzenie szczęk, nasmarować lub wyczyścić drucianą szczotką. Miałem coś podobnego w oplu. Jednak tłoczki ale przede wszystkim gumki osłaniające trzeba będzie wymienić. Kolejną przyczyną mogą być zużyte gumowe przewody łączące zaciski z rurkami układu. Pozdrawiam.
Zasada jest prosta jak napisał kolega. Hamulec najazdowe trzeba przerobić tak żeby pchal tloczek pompy paliwa. Oryginalnie jest wahadło do ciuagniecia linek. Tłok hamulca pcha wahadło na swozniu A pod spodem ciągnie linek. Ja na odpowiedniej wysokości uzależnionej od skoku hamulca I pompy hamulcowe wywiercilem w wahadła otwór I polaczylem z pompa hamulca...
Odpowietrzylem caly uklad, jednak nie wydawalo mi sie zeby byl w ogole zapowietrzony. Zauwazylem, ze przy prawym kole przy lince od recznego, (mechanizm ktory cofa i wypycha tloczek) stoi w polowie. Sciagnalem jeszcze raz klocki, a tloczek cofnalem specjalnym przyzadem. Hamulec reczny obecnie dziala,jednak nozny schodzi w dol po kazdym zahamowaniu jak...
Szukaj opcji open parking brake, wymień klocki a potem wybierz close parking brake.
Witam. Mam problem. Mianowicie nie odbija mi tloczek po nacisnieciu hamulca i koło podczas jazdy nagrzewa się. Rozebralem zacisk i tloczek jest 'czysty' bez rdzy. Wiec co moze być przyczyną. Czy to moze wina ręcznego? Pomożecie?
No i sprawdzić czy tloczek działa prawidłowo. Lepiej wymienić wszystko co się da w pompę.
Przed przystąpieniem należy kupić odpowiednie łożysko (trzeba pamiętać że dla o 2 łożysko samo w sobie nie jest wymienialne i jest wspólne razem z piastą, koszt takiego łożyska 270zł szt) oraz najlepiej tarcze hamulcową jeśli widać że ma ślady użytkowania a zapewne ma ponieważ rzadko jest wymieniana, dla mojej O2 tarcza pełna wymiar 255 /koszt 90zl...
witam i coz moge zasugerowac naprawialem hamulce w polo z podobnymi objawami ,urzytkownik tego auta nie uzywal hamulca recznego co spowodowalo zapieczenie sie dzwigienki a co za tym idzie wieksza sila hamowania szla na szczeki ktore jeszcze pracowaly prawidlowo ,ma to rowniez wplyw na cylinderek hamulca gdyz tloczek musi sie wysunac duzo dalej gdyz...
Witam. Mam taki problem. Otóż nie odbiły klocki z tylu po spuszczeniu recznego Rozebralem caly zacisk okazali sie ze wszystko jest czyste nie ma żadnej rdzy. Zalozylem z powrotem i bylo dobrze przez dwa dni a teraz tloczek chodzi normalnie z hamulcem ręcznym tylko nie cofa sie przy odpuszczeniu hamulca możnego ani z jednej ani z drugiej strony z tylu....
Witam, chciałbym się z ciekawości dowiedzieć o zasadzie dzialania hamulca ręcznego tarczowego. Wczoraj wymienialem klocki z tyłui z przygladalem sie pracy zacisku. Jest to standardowy zacisk pływający. Wiem jak działa gdy nacisniemy hamulec nożny, jeden klocek zostaje docisniety przez tloczek i następnie zacisk sie przesuwa i dociska drugi klocek do...
Zacisk nie był rozbierany, a tloczek wciskałem przyrządem do wpychania tłoczków, chciałem sprawdzić czy przypadkiem tłoczek nie jest zapieczony, póżniej wciskając obracał się ale dość ciężko to szło aż musiałem zaprzeć sciągacz o jarzmo ( bez podpórki nie szło tego zrobić). Co do oporu podczas obrotu koło, to kolego sprawdzałem na drugim kole z lewej...
mam zapytanie czy masz wyczuwalny luz na pedale hamulca w momencie jak zaczynasz go naciskac ,bo to jest bardzo istotne jesli tego luzu nie czujesz to znaczy ze popychacz znajdujacy sie w serwie a naciskajacy tloczek pompy nie ma luzu i jednoczesnie podnosi ci pedal do gory ,na koncu tego popychacza jest wkret regulacyjny do ustawienia luzu (ok.0,5...
Dziękuję . Ale oczywiście tak robiłem . W momencie na pompowania pedały i odkreceniu odpowietrznika (wciskając padał do podlogi) jest moment że pedal wpada bardziej . Oczywista rzecz . Ale z tyłem tak nie ma . Tego końcowego etapu Dodano po 3 Biorę pod uwagę ze element na tloczku od ręcznego ma wpływ na taką sytuację . Może tęczy był zaciągnięty . Wykrecony...
Kiedys mialem przypadek w peugeocie 106 ze tloczek w pompie byl lekko "nadgryziony" i wlasnie spokojne naciskanie hamulca powodowalo ze pedal wpadal a energiczne dawalo zamierzony efelt. Wedlug mnie warto sprawdzic pompe.
witam wszystkich mam nastepujacy problem, otoz zabralem sie za hamulce tylnie w swoim wozie, nowe tarcze, klocki, rozebralem zaciski na czesci pierwsze, nowe uszczelki, wszystko wyczyszczone, ku mojemu zdziwieniu elementy w stanie nienaruszonym, tloczek jak lustro, mechanizmy od recznego rowniez ok. przed wkreceniem tloczka sprawdzilem i mechanizm recznego...
A co do serwisu to ciężko im się przyznać do błędu jak coz źle zrobią a piszczenie co obrót przy hamowaniu powinno skłonić cię do rozebrania hamulca i sprawdzenia jak to wylada. Np tloczek zacisku tylniego renault jest wkrecany i ma dwa otwory. Klocek który powinien być od strony zewnętrznej ma takie dwa wystające elementy które idealnie pasują do tloczka....
Odpowietrzalem tradycyjnie i wczesniej jak tloczek wypadl i plyn wyciekl caly to udalo sie odpowietrzyc teraz po wymianie zacisku tak sie stalo przy odkrecaniu przewodu od zacisku mialem zacosniety przewód a tu teraz takie cyrki wychodza
Rozwiązanie masz wyżej podane przez g107r , mój sposób też zadziała .Zamiana sprężyn nic nie wniesie.
A wiec zamontowane mialem tylko jedna strone z lewej po wymianie uszczelek i nic wciaz pedal byl miekki to przeciez nie zostawie go bo sie zabije podczas jazdy dlatego zdemontowalem i zalozylem spowrotem oryginalny zacisk i juz hamulec byl. Zeby wykluczyc czy zacisk jest zepsuty ten z vw III to zalozylem drugi taki sam ake na prawa strone z kolei zeby...
Regeneracja koniecznie i to pełna tzn. z tłoka należy również wyjąć i nasmarować trzpień który nachodzi na specyficzną śrubę. Po regeneracji wkręcić tłok i musi się dalej dać obrócić przy wkręconym inaczej zepsuje się samoregulator ręcznego.
Zwroc uwage ze w kadecie masz hamulce jednotloczkowe - drugi klocek dociskany jest do tarczy przez przesuwajacy sie swobodnie zacisk. Jesli zacisk nie moze swobodnie sie przesuwac to hamuje ci tylko jedena okladzina i stad slaba sila hamowania A co do blokowania to potwierdzam : pewnie przyrdzewial ci lekko tloczek - sam niedawno mialem to u siebie...
Ja bym proponował żeby ktoś naciskał hamulec a druga osoba delikatnie stukała w tłoczek młotkiem przez drewienko z wszystkich stron. Widać na tłoczku oznaki korozji/nalotu?
Chciałbym odnowić temat eymieniłem klocki i jak rozpompowywałem tłoczki hamulce to zaświeca się i gaśnie co to może być
Zauważyłem, że po puszczeniu hamulca tłoczki dość mocno się cofają być może to jest przyczyną ale nie wiem co ma wpływ na zbyt mocno cofające się tłoczki.
Witam zaworek powinieneś sprawdzić ale to raczej nie jest wina nie odbijania hamulca,proponuje jeszcze raz sprawdzić tłoczki i prowadnice poniewaz nawet jak tłoczek działa poprawnie przy skrzywionych prowadnicach hamulec może całkiem nie zwolnić.Układ został odpowietrzony po tych naprawach?
tylni Tylny. Może być rozwarstwiony przewód elastyczny.
Jak zaciągnąłeś ręczny to zrób tak samo jak byś wymieniał klocki-cofnij tłoczki i zmontuj wszystko, podpompuj pedałem hamulce i dopiero zaciągnij ręczny.
Z tym cięgnem nie będzie działać (tylko oryginał). Reszta objawów wskazuje coś nie tak z tym zaworem, z tyłu ta małą sprężynka cała? (jeżeli tak to ta manszeta w środku do wymiany lub cały zawór zamiennik ok.150 zł)
Byłem u mechanika. Rozebrał hamulce poczyscil tłoczki i zaciski. Jest lepiej ale dalej coś obciera jak skręcam głównie w prawo. Nie mam już pomysłu co to może być. Zmień mechanika. Mi się bardziej wydaje ze grzebiesz sam. Nie wiesz jak i przypisujesz to "mechanikowi"czekajac na dalsze "złote rady" I to nie jest złosliwie a realnie napisane. Pozdrawiam.
Tłoczki w zacisku są sprawne?
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Witam - a jak wymieniałes te klocki? jesli tylko wcisnołes tłoczki do środka(nie było z tym problemu)to nie powinno to spowodować zapowietrzenia chyba ze do wcisnięcia tłoczków popuściłeś dopowiertzniki to prawdopodobnie zapowietrzyłeś , jesli nie odkręcałeś odpowietrzników to dokładnie popatrz od wewnetrznej strony felgi czy ci sie nie poci(mokrawe)...
W ogóle.
Pompa do wymiany - przepuszczają tłoczki.
Tarcze zawsze są ciepłe i gorące, bo przecież działa na nie duża siła nacisku gdy hamujemy. Jeżeli masz bardzo gorące felgi lub tarcze to do sprawdzenia są jarzma hamulca i tłoczek, czasem potrafi zardzewieć i nie wraca do poprzedniego położenia.
Tak ma się obracać ale właśnie z pewnym oporem, bo gdyby lekko się obracał to byłby problem z wkręceniem tłoczka.
Jeżeli jest dobrze odpowietrzony , a objawy masz takie jak piszesz , to znaczy , że nie działają samoregulatory szczęk w tylnych bębnach . Szczęki składają się do oporu wciskając tłoczki cylinderka do końca . Jeden ruch pedału hamulca jest za mało żeby szczęki dotknęły bębna , zbyt mała wydajność pompy , więc po kilku razach masz hamulce .
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
Nie ma za bardzo bo tłoczek jest schowany w osłonie gumowej.
Bardzo częstyprzypadek w skuterkach, miałem tak setki razy. Pompy tam mają bardzo słaba wydajnoścc jak jest juz stara to tym bardziej cieżko odpowietrzyć nawet przy prawidłowej procedurze. Ja mam na to sposób robie tak że 1.Zdjąć zacisk hamulca wcisnąć tłoczek do końca 2. zalac do pełna płynu 3. Na zdjectym zacisku jakimiś szczypcami segera lub kombinerkami...
Musisz się lekko wsunąć pod tył auta i śrubokrętem/innym narzędziem odciągnąć cięgna przy linkach ręcznego ja zaciskach hamulcowych. Oczywiście nie obejdzie się bez regeneracji tłoczków hamulcowych, jednak po odciągnięciu cięgien, hamulec się zwolni. Przerabiałem temat kilka razy, jest to proste w wykonaniu. Inaczej może sprawa wyglądać, jeśli są tam...
Nie ogarniam zasady działania tego napinacza jakiego napinacza ?? Tam masz mechanizm regulacji luzu tłoczka, i z tego co napisałeś on nie działa. W tą tulejkę z gwintem w tłoczku wkręca się śruba regulatora i popychacza mechanizmu hamulca ręcznego 827659 W skrócie działa to tak: ta śruba regulacyjna się nie obraca tylko porusza się tak jak oznaczyłem...
Witam! będziesz musiał wymienić pompę hamulcową. Ewentualnie dla pewności rozbierz wszystkie hamulce, wyczyść je, prze smaruj tłoczki i spróbuj odpowietrzyć (mogą się urwać odpowietrzniki) jeśli to nie poskutkuje to pompa hamulcowa. Spróbuj odpowietrzyć.
Byc może jest tak że pompki sa za małe i mają za mała pojemność i nie mieści się w nich tyle płynu aby tłoczek hamulcowy cofnąć na tyle żeby hamulec sie nie grzał. Najlepszym rozwiązaniem było by założyć oryginalne pompki
Witam zastanawiam się nad zasadą działania tarczowego hamulca na tylnej osi. Trochę na ten temat szukałem, ale nie za bardzo da się znaleźć jakieś informacje. Chodzi o sam mechanizm hamulca ręcznego, jak to sie dzieje, że przy konieczności wciśnięcia tłoczka, np. przy wymianie klocków, trzeba go obracać, wywierając nacisk, natomiast już wkręcony tłoczek...
Wkręcane są tylko te, które mają mechanizm hamulca ręcznego
Najlepiej to wysunąć tłoczek albo całkiem wyciągnąć nasmarować smarem ceramicznym np. textar ceratec i tłoczek będzie chodził super.
Witam, od 4 dni trzyma mi prawy przedni hamulec. Dzisiaj rozebrałem, tłoczek sie nie blokuje, po wciśnięciu hamulca tłoczek nie chce puścić. Bardzo proszę o pomoc.
Jeżeli się zapowietrza, to musi być gdzieś wyciek. Pooglądaj dokładnie przewody, a zwłaszcza tłoczek w zacisku.
Może, hamulce powinny być zrobione kompleksowo. Dla wykwalifokowanego mechanika to rzut okiem. Zaniedbania w stylu za bardzo zużyty bęben, zła regulacja szczęk, zła regulacja hamulca postojowego, rdza w prowadzeniu klocków, rdza na tłoczkach zacisków, działanie wspomagania, stan pompy hamulcowej. Przez internet na forum nie da rady.
Dlaczego tłoczek nie wypycha w seat 1,4 benzyna plyn jest pomka działa w hamulcu tłoczek lekko się cofnął i nie wypycha Dlaczego? Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/8022990100_...
Witam Mam problem następujący Opel corsa b 1.4 - słychać syczenie powietrza przy tłoczku hamulca roboczego w kokpicie po leciutkim naciśnięciu stopą syczenie ustaje co to jest przyczyną? - Czy to jakaś usterka, zapowietrzenie układu hamulcowego ? - Hamulce działają normalnie.
Nie wcisnę dwoma kluczami , bo tłoczek się chowa przez pokręcanie. Poszło. Jak ktoś mi powie, że taka wymiana jest łatwa to (at)#$&*.. Jeszcze odpowietrzenie. A co odje.......eś,że musisz odpowietrzać? Wymiana klocków w tym aucie jest banalnie prosta,warunek bezproblemowego i łagodnego przebiegu wymiany to wydanie raptem 60-70zł. na zestaw do cofania...
Mechaniczny, na linkę.
Dzięki za pomoc
Standardowy problem przy złej regulacji serwa w innych cywilizowanych samochodach. Problem polegał na złej regulacji długości trzpienia poprzez który membrana/tłok serwa naciskał na tłoczek pompy. Zobacz co szpec ci nawyrabiał przy wymianie pedałów, w końcu jeden Ci musiał dołożyć - prawdopodobnie jest wstepnie naciśnię ty tłoczek pompy poprzez zły...
Witam mam problem z hamulcami w suzuki vitara 1.6 lewa strina z przodu mi sie blokuje nie odbijaja wyczyscilem caly zacisk, tłoczek prowadnice dzialaja leciutko tylko nie puszcza tloczek po nacisnieciu i puszczeniu hamulca;/ co z tym zrobic?? przewody ktores ??
Tam się nie robi nastaw.Tam się cofa tłoczki testerem i testerem się "dojeżdża".
tak czy siak zmienia się średnica wewątrzna bębna. I nowa szczęka nie będzie pracować całą okładziną a tylko niewielkim jej wycinkiem. Zgadza się, dopóki się nie dotrze/ułoży. Ten rant na samym brzegu, można ściągnąć jak pisałem. Zabijcie mnie, ale ja tam samoregulatora nie widzę. Może się mylę... Nie mniej, przy zablokowanym jednym tłoczku, to...
Czasami czytając te wszystkie odpowiedzi aż się płakać chcę . Po pierwsze żeby cofnąć tłoczki odkrec silniczki hamulca ręcznego cofnij ręcznie potrzebujesz imbusy do silniczka i do cofania tłoczka . Cała magia . Po drugie jeżeli silniczki działają słychać je a hamulec zaciągnięty czyli zapieczone tłoczki (tu się kłania wymiana zacisku z tłoczkami lub...
No z tym cylinderkiem na zwolnict jest też problem bo podniosłem ciągnik do góry i dokrecalem regulacje hamulca do momentu aż koło przestanie się kręcić gdy koło stanęło to popuscilem trochę żeby mogło się swobodnie kręcić. Teraz gdy nacisne z całej siły hamulec to tłoczek wychodzi za daleko aż ucieka płyn.
Jak widzę nie wiesz jak działa układ hamulcowy :) . Po pierwsze, w jakim stanie są prowadnice zacisku? Te takie "bolce" po których porusza się zacisk. Powinny tam być też gumki "harmonijki". To wszystko powinno ładnie sobie jeździć, tylko żeby ci do łba nie strzeliło tego czyścić papierem ściernym :P . Można tam użyć odrobinę smaru, ALE nie byle jakiego!...
Tłoczek zregenerować to zbyt mocne określenie zależy czy jest tam gumka i w jakim stanie. Jak mocno jest porysowany tłoczek bo troszkę to można spolerować. Pod maska czarna bańka naprzeciw pedału hamulca zresztą pompa hamulcowa jest przykręcona do serwa.
Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
Jak zamierzasz cofnąć tłoczek?
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Zastanawiam się co tak na prawdę odpowiada za cofanie się klocków po opuszczeniu hamulca. Uszczelka tłoczka w zacisku odpowiada za powrót tłoczka i odsunięcie klocka od tarczy, czasem klocki mają sprężyny powodujące dodatkowe odsuwanie ich od tarczy
Czy tłoczek pompki hamulca odbija do końca, odsłaniając otworki w zbiorniczku (powinny być dwa, z tego jeden zasłonięty blaszką)? Najczęściej występuje korozja aluminium w rowkach uszczelniaczy tłoczków hamulcowych, trzeba je dobrze wyskrobać. Jeśli układ hamulcowy nie był serwisowany i był na starym płynie, to niektóre płyny hamulcowe potrafią wytrącać...
Witam, mam problem z hamulcem do crossa 125 cm. Przestał działać, więc go odpowietrzyłem i nadal nie działało. Rozebrałem cały hamulec i wyczyściłem go idealnie. Chodzi jeden tłoczek dobrze, drugi nie chodzi, ale jeśli przytrzymam ten pierwszy - ten drugi chodzi też. Wiecie co może być nie tak ?
Zdecydowanie wymiana . nie polecam czyszczenia . potem tylko uszczelniacz się przeciera i ucieka płyn :( Dodano po 2 Jeśli chrom odlazł od stalowego tłoczka to już nie ma dla niego ratunku.
Możliwe, że zacisk hamulca "trzyma" (tłoczek zapieczony) i po dłuższej jeździe nagrzewa się płyn hamulcowy, powiększa się wówczas jego objętość i w efekcie hamuje coraz mocniej. Po dłuższej jeździe sprawdź, czy zacisk hamulca jest nagrzany. Jeśli tak, to należy zdemontować zacisk hamulca, wyjąć tłoczek i sprawdzić, czy nie jest skorodowany. W zależności...
Znając życie to odpowietrznik w tym cylinderku jest nie do odkręcenia, więc nawet jak założysz nowe tłoczki z gumkami to nie odpowietrzysz hamulca
Przy jednym kole to awaria hamulca tego koła jakby ręczny trzymał to byś nie ruszył więc to odpada, trzeba szukać co się tam dzieje. Stawiam, że stanął tłoczek w zacisku.
(at)frankie1984 bez klocków tez miękka klamka. A zacisk odpowietrzałem i od góry i od dołu. Mam wrażenie, że po zakręceniu odpowietrznika płyn wraca do zacisku. Muszę sprawdzić czy oba tłoczki wychodzą. Czy objawy miękkie klamki może dawać nienwychodzacy jeden tłoczek ?
A wiesz że po prostu tłoczki mogą ci się nie cofać :P . Prowadnice prowadnicami, a tłoczki tłoczkami. Tłoczki po puszczeniu hamulca powinny się cofać o np 1mm. U ciebie pewnie się nie cofają, więc nie ma bata, zestaw reparacyjny i jazda :) . Gdyby jakieś gumki "miały łapać powietrze" to właśnie hamulca byś nie miał, bo albo by ci nieszczelnością wyciekał...
Klocki hamulcowe wymieniłem na nowy na jesieni przy wymianie nie było problemu z regulatorem żeby go cofnąć zacisk pracował możliwe że przez zimę coś się podziało? Uszczelniacze tłoczków założone nowe.
Przez pewien czas było okej na tej lince więc to raczej nie ona . :| Dodano po 3 Stawiam na dźwigienkę od ręcznego . Ona zatrzymuje się , przyciera . na zdjętym zacisku bez klocków rusza się bez oporów. Naciskam ją i sama wraca do góry wysuwając tłoczek...
Po odkreceniu odpowietrznika kolo nadal bylo zablokowane. Więc ewidentnie tam się coś kleszczy. Zacisk a dokładnie uszczelnieni pomiędzy tłoczkiem a zaciskiem jest na tyle elastyczne że powinno cofnąć tłoczek od tarczy w momencie zdjęcia nogi z pedału hamulca. Skoro tam już wszystko jest nowe, mi powoli też zaczyna brakować pomysłów. Na 101% wszystkie...
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
To może być źle wyregulowany tłoczek pompy hamulca, lub poluzował się regulator musiał byś zdjąć mastercylinder i tam na tłoczku powinna być regulacja, musisz wkręcić ze 3 skręty prawdopodobnie mała nakrętka ( nie wiem jak jest w vectrze ), generalnie tłoczek jest wsunięty za daleko w pompę.
Nie wiesz, która to może być sprężyna i tłoczek, co jest od kierowania hamulcem, co jest tam od czego.
Czy przy delikatnym naciskaniu na hamulec tłoczki powinny ruszać, rozpierać szczeki, nawet na postoju?
To musisz zablokować pracującą szczękę żeby sprawdzić czy druga się rusza. Może jeden tłoczek jest zapieczony. W takim przypadku ręczny powinien być normalny, zasadniczy słabszy.
teoria mówi zapowietrzony ,pedał robi sie twardy a tutaj tego nie słychac .Przyczyna ,sprawdzic dokładnie odległość tłoczka zacisku od klocka a w układach z szczekami grubosc szczęk hamulcowych plus srednica bebna .We wszyskich układach podane są odległosci klocek -tłoczek To nie są objawy zapowietrzenia. I odległości nie mają tu zastosowania. Hamulce...
Dziękuję bardzo. Zadziałało. Mogę podpowiedzieć jak cofnąć zaciski hamulca ręcznego bez komputera i nic na siłę. Sprawa jest prosta, po zdemontowaniu zacisków i dokładnym oczyszczeniu wszystkiego, należy wkręcić tłok zacisku zgodnie ze wskazówkami zegara (to cofa tłoczek który wykręca się delikatnie za każdym uruchamianiem hamulca ręczengo i jednocześnie...
Hamulec hydrauliczny? Zapewne korozja cylinderków lub tłoczków.
Tłoczek może być sprawny ale miękkie przewody mogą być spuchnięte w środku ze starości i z tego powodu tłoczek się nie cofa.
Cofnąłem pedał hamulca, uszkodzony czujnik wstecznego, tłoczki cofnięte, przód wciśnięty, tył wkręcony. Efekt miękki pedał hamulca
Jemu ściera się zewnętrzny więc nic od tłoczka tylko zacisk dusi sobą do tarczy a tłoczek się luzuje bez problemu. No chyba że ten pug ma tłoczki na zewnątrz...... Podłożyć coś pod koło żeby nie pojechał, podnieść auto, zdjąć koło, depnąć zdrowo na hamulec, puścić hamulec, sprawdzić czy ciężko się kręci, jeśli tak to pociągnąć zacisk do siebie (można...
Słaby hamulec masz na wszystkich 4 kołach ? Jaki masz hamulec ręczny ? Tłoczki chodzą ?
Wciskacie tłoczki cały syf z zacisków wpompujecie do modulatora a potem cuda się dzieją. Przy wciskaniu tłoczków należy wcisnąć pedał hamulca popuścić odpowietrznik i dopiero wciskać tłoczek i wtedy nie będzie ze pedał leci czy takie tam.
Jeśli miałbyś skrzywioną tarczę na pewno będziesz czuł bicie tarczy przy wciskaniu pedału hamulca podczas hamowania. Tak jaki pisał kolega wcześniej jeśli nie masz praski tłoczek wkręć kluczem żabką. Czasem trzeba go trochę docisnąć podczas kręcenia w stronę zacisku aby "gwint" złapał. Zdejmij zacisk, wkręć tłoczek, wciśnij dźwignię od ręcznego zobacz...
Nie kojarzę jaki masz zacisk, ale jeżeli oś ręcznego jest w osi z tłoczkiem hamulca, a wyciek powstał po tym jak najpierw oś była zablokowana- zatarta i uruchomiona to daj sobie spokój z naprawą. Korozja osi nawet po wymianie o-ring'u będzie powodowała wyciek. Zacisk w takim przypadku tanie wymienić. Jeżeli tylko cieknie, a sam nigdy tego nie rozbierałeś...
Nabiłem układ powietrzem , wstawiłem to cięgno na stałe i kiedy nacisnę na hamulec tłoczek cię wysuwa ( ale tylko na tym cięgle na stałe ) i wtedy słychać sykniencie czyli zawór działa dobrze . Ale strasznie ciężko chodzi, a jest nowy Da się coś zrobić żeby chodził lżej ? Ile tak mniej więcej powinien ten zawór wychodzić ? U mnie wychodzi na ok 2cm
Mimo wszystko spróbował bym jeszcze raz odpowietrzyć. Pompa wymieniona na nową czy używana? Może zacisci łapią lewe powietrze przy tłoczkach? Jakie przewody hamulcowe? Czy jest ABS? Ale napewno już to wszystko masz sprawdzone :)
Znajdź przyczynę wycieku płynu - najprawdopodobniej to tłoczek przy tylnym hamulcu
Możliwe, że regulatory zawiesiły się nagle w obydwu bębnach? Albo nawet w jednym, czy powodowałoby to taki efekt? Wydaje się, że w takiej sytuacji po prostu trzeba przepchnąć więcej płynu aby wykonać większą pracę tłoczka, natomiast po kilkukrotnym wciśnięciu pedał hamulca powinien stwardnieć i nie opadać, przynajmniej tak by na logikę pasowało. No...
hamulcowe tloczek scania hamulca naciśnięciu hamulca
uprawnienia wykonania operacji uszkodzić uszczelka głowica kondensator mniejszy zasilacz
dreame bateria termostat bimetaliczny
Czarne cętki na kineskopie przez AV - przyczyny i rozwiązania Symbol "2 w prostokącie" na schemacie lampy EM34