Possible causes - Dirty Oil - Variable Valve Timing (VVT) circuit is open or shorted - Oil Control Valve (OCV) circuit is open or shorted - Faulty variable valve timing (VVT) - Faulty oil control valve (OCV) - Damaged ECM
Tak on jest od sterownika.Pomierz go ,od 50-600 chyba .On jest najważniejszy,ten drugi jest od wentylatora.Po prawo masz czujnik.Jak go odkręcisz to musi magnesik lużno chodzić.
Coś udało się ustalić ? Jakieś nowe informacje od tego czasu ? Czyli wniosek taki że lepiej nie ruszać tej śruby przy lince i nie regulować obrotów jałowych w ten sposób ?
Witam, Ostatnio zauważyłem iż na biegu jałowym obroty silnika spadają do 300-500 obr/min. Powiedzcie co może być tego przyczyną? Dodam jeszcze, że gdy włączę klimę skaczą do 900. Zaobserwowałem również nierówną pracę obrotomierza, wskazówka skacze zamiast poruszać się płynnie. Będę wdzięczny za wszelkie rady:D
masz rację to jest 94r.
Tak m być każda toyota to ma po to żeby nagrzać silnik i wnętrze auta. Wiec zapomnij o problemie bo go nie ma.
Największe podciśnienie w kolektorze jest na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Jednakże przy twardych uszczelniaczach czasem jest tak że silnik pracujący na biegu jałowym w miarę nie kopci ale po dodaniu gazu puszcza dumą . Bez zdjęcia czapki się nie obejdzie.
TPS do wymiany - oczywiście po weryfikacji napięć podczas usterki, często gęsto pada
(at)eraeste Normalny objaw. Kompresor klimatyzacji pobiera kilka kW mocy z silnika, co jest kompensowane niewielkim chwilowym wzrostem obrotów na biegu jałowym.
Drgania tego silnika na beigu jałowym są "normalne" . Producent ustawił bardzo niskie obroty biegu jałowego.
A ja myslę że to nie regulator. -za małe obroty biegu jałowego -akumulator Jeżeli to toyota to ma alternator firmy Nippondenso,i cena regulatora będzie raczej wysoka,więc nie podejmowac pochopnej decyzji zakupu
Spod kalem się y takim problemem w accord i łapał fałszywe powietrze z pod kolektora
rozbierz regulator biegu jałowego i dokładnie umyj benzyną ekstrakcyjną !!!, poskładaj i będzie ok...! pozdrawiam altronik
Witam. Proszę o pomoc wszystkich posiadaczy Toyoty. Mam problem od kilku dni, a mianowicie na biegu jałowym falują wolne obroty, skaczą do ok. 2000 i wracają w okolice 1000. Dodatkowo czasami czuć szarpanie przy dodawaniu gazu. Proszę o pomoc.
...nieprawidłowe działanie bloku stabilizacji biegu jałowego ECM.
Na biegu jałowym są problemy z zapłonem, na obrotach nie. Mierzyłeś kompresje ?
sprawdziłem szczelność układu dolotowego i nie widzę tam żadnych nieprawidłowości: 1. filtr powietrza ok 2. gumowe połączenia ok 3. ciśnienie LPG nawet po dłuższym postoju przy zdjęciu węża jest 4. zaciski na gumach od listwy wtrysku gazu wymieniłem na nowe zauważyłem jeszcze jedną rzecz ale nie wiem czy jest to zły objaw. https://www.youtube.com/watch?v=BELDTPGo...
Witam.Jak w tytule.Toyota ma problem z obrotami,biegu jałowego.Dziś obroty wynoszą 900 obr./min.A jutro 1100 obr./min.Proszę o wyczerpujące odpowiedzi. Nikt nie pomoże ??
Z prawej strony znajduje się przełącznik i napisane jest na nim "IDLE UP". Po wciśnięciu jego, podnoszą się lub spadają obroty na biegu jałowym. Po co to jest i do czego służy?
0,7 - 0,8 bar nadciśnienia, czyli dodając ciśnienie atmosferyczne 1,7 - 1,8. Masz 1,1, ale na biegu jałowym, w trakcie jazdy czy w szczycie? To ciśnienie zmienia się dość znacznie w zależności od obrotów i obciążenia.
W t25 jest tak samo i od 6 lat ten sam akumulator, nigdy nie doładowany. Inteligencji to tam nie ma, tylko uzależnienie napięcia od temperatury. Im zimniej tym do wyższego napięcia ładuje, a że temperatura mierzona jest na altetnatorze, to wystarczy się zatrzymać (brak przewiewu) i napięcie spada. Obecnie produkowane akumulatory są nic nie warte i...
Układ regulacji biegu jałowego w przepustnicy lub nieszczelność układu wydechowego. Miałem podobne objawy w innym aucie. Jeśli kolektor jest połączony wężykiem podciśnienia z serwem hamulcowy też warto tam zajrzeć.
Auto wymienione w temacie, silnik 1.0 zasilany benzyną, po rozgrzaniu wolne obroty są dosyć niskie - wynoszą ok 600obr/m. Jeździłem kilkoma innymi samochodami (ale nie inną Toyotą) i w nich wolne obroty wynosiły ok 800obr/m. Silnik pracuje równo, poza tą wartością nie zauważyłem innych niepokojących objawów. Czy te obroty są tak fabrycznie ustawione,...
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Może się komuś przyda. W wersji z dwoma zaworami można je pojedynczo odłączać. Jeśli są sprawne to na biegu jałowym silnik bez problemu na każdym powinien osiągać maksymalne obroty i je utrzymywać. Jeśli, któryś się zacina to na tym zaworze będzie miał problemy z osiągnięciem i utrzymaniem równych obrotów. Przetestowałem. W przypadku problemów nie trzeba...
Witam . Potrzebuję pomocy. Toyota Yaris 2005r 1.4 d . Problem polega na tym że podczas jazdy po włączeniu świateł mijania obroty spadają do wartosci jak na biegu jałowym. Jakby odcięło pedał gazu . Odpuszczam gaz i już reaguje normalnie. Zrobiłem doświadczenie na postoju . Wciskam gaz i trzymam na 2000 obrotów włączam światła obroty spadają jak na luzie...
Witam. Proszę Państwa o poradę. Posiadam Toyotę Corollę E11 1.4 benzyna rocznik 98. Około rok temu w zimę auto stało trochę czasu nie używane i padł aku. Przy włączaniu zapłonu rozrusznik nie kręcił, słyszałem tylko odgłos szybkiego i ponownego strzelania chyba z rozrusznika, i zaczął wariować obrotomierz. Podpiąłem Aku pod prostownik na jeden dzień...
Witam Posiadam Toyotę Yaris rocznik 99 z silnikiem 1.0 i jest następujący problem. Został wymieniony katalizator na potocznie zwaną rurę... I zapalił się błąd silnika. Wszystko jest dobrze jak silnik jest zimny ale jak już złapie temperaturę to strasznie małe obroty ma na biegu jałowym. Wpada silnik w dziwne wibracje. I podczas ruszania ze świateł trzeba...
witam tak jak w temacie mam problem z corolla,mianowicie na biegu jałowym obroty silnika dochodzą do 5500.Dodam jeszcze,że podczas jazdy obroty są normalne ale aluto jedzie praktycznie bez wciskania pedału gazu.Czym to może byc spowodowane?
Nie rozwiążesz, bo nie istnieje. Masz podtrzymanie wysokiego biegu jałowego, np. w avensis wystarczy włączyć ogrzewanie na maks. a sterownik podnosi automatycznie obroty na 1300 rpm. Z poziomu testera można zobaczyć, co powoduje podniesienie obrotów, osuszenie przedniej szyby, żądanie temp. itp.
Witam Szanowne grono Toyota Rav4 II, 2001r, 2000 cm/sześć, ok: 200 tys.km Problem z falującymi obrotami silnika (od 1000 do 1500 obr./min). Falują na biegu jałowym tzw."luzie" ale tylko w czasie jazdy. Jak pojazd się zatrzyma normują się i nie ma falowania. Czasami przy ostrym przyspieszaniu przy starcie ma jakby na ułamek sekundy malutkie zadławienie,...
No wreszcie ktoś napisał konkret. Przyjęło się ze 14,4V (ale to jest umowne i nie każdy pojazd miał akurat dokładnie ta wartość zadaną w układzie ładowania - oczywiście mowa o instalacji bez kompensacji temperaturowej czy jakiejkolwiek "logiki") to takie uniwersalne optimum między zapobieganiem zużyciu w wyniku zaiarczenia (nie doładowanie) a opadem...
regulator biegu jałowego - może być i tak , ja to nazwałem z angielskiego tak: zawór sterujący prędkością biegu jałowego korpus zaworu dławiącego sterujący podczas rozruchu. Lub zawór regulujący prędkością silnika nie obciążonego korpus zaworu dławiącego sterujący podczas rozruchu.Podwójna nazwa dlatego , że to ustrojstwo zastępuje silniczek krokowy...
Falujące obroty na biegu jałowym podczas jazdy, na postoju obroty nie falują, także po włączeniu klimatyzacji jest ok. Wymieniłem przepustnicę. silnik krokowy, przepływomierz, uszczelkę pod kolektorem ssącym, sprawdziłem szczelność układu i nic to nie dało. Auto na benzynie i gazie tak samo się zachowuje. Znalazłeś rozwiązanie? Też męczę się z tym...
Witam serdecznie forumowiczów i proszę o pomoc. Posiadam następujący problem. W aucie jak w temacie na ciepłym silniku najczęsciej po ruszaniu z biegu jałowego zapala się kontrolka silnika check i auto nie reaguje na pedał gazu a następnie gaśnie. Potem trzeba go kręcić kilka razy aż zapali. Po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd 78(7) który rzekomo...
Niskie obroty biegu jałowego to ma Toyoty Yaris z japońskim vinem i silnikiem o pojemności jednego litra, gdzie obroty wynoszą 540. Problemem tych instalacji są długie węże o zbyt dużych średnicach i zerowe ciśnienie gazu w momencie przełączania. A dlaczego tak napisałem? Wystarczy spojrzeć na układ paliwowy benzynowy.
Na biegu jałowym przy obrotach ok 900 obr/min ciśnienie przed i za DPF wynoszą odpowiednio 0,5bar i 0bar. Na biegu jałowym przy obrotach ok 3000 obr/min ciśnienie przed i za DPF wynoszą odpowiednio 3,5bar i 0bar. Pomiar wykonywałem na rurkach zdjętych z czujnika różnicy ciśnienia. Dodano po 2 Na biegu jałowym przy obrotach ok 3000 obr/min ciśnienie...
No dobra jak już zapali jakie ma "wole" obroty w normie i stabilne, nie ma przypadkiem podniesionych troche? Dodano po 47 Sorki "wolne" tzn bieg jałowy
Witam mam autko Toyota MR-2 1,6 16v rocznik 88. Byłem na diagnostyce i komputer wykrył błąd MAP sensora. Czy to możliwe, że falują mi obroty na jałowym biegu właśnie przez to? Zaznaczam, że czytałem prawie wszystkie posty odnośnie skakania obrotów i nigdzie nie widziałem nic o MAP sensorze. Pisałem wcześniej o falujących obrotach i widziałem, że nawet...
Zaczęło się jesienią zeszłego roku. Po zatrzymaniu np. na czerwonym świetle silnik gasł. Odpalałem i jechałem dalej. Pomogła wymiana filtra paliwa. Miesiąc temu pojawił się identyczny problem - znów zmieniłem filtr - jednak tym razem nie pomogło. Pomierzony "wzdłuż i wszerz": wtryskiwacze, ciśnienia itd wszystko w normie. Zauważyłem tylko jedną regułę....
Witam mam problem z moim samochodem jakim jest toyota celica V 2.0 gti 156km 91r problem pojawił się wczoraj gdy wracałem do domu samochód ma znaczny spadek mocy odpala normalnie na biegu jałowym obroty falują między 800-950obr a gdy dodam gazu wkręca się maksymalnie do 4tyś obrotów po czym spadają między 2-3tyś i znowu wzrasta do 4tyś i tak w kółko...
Witam, mam pytanie odnośnie Toyoty Corolli E12 z 2006 roku. Mianowicie podczas odpalania samochodu, wchodzi on na dość wysokie obroty (ok. 2,5 tys.) Po kilku minutach jazdy samochód nagrzewa się równo i obroty spadają do ok. 700-800. Podczas postoju na biegu jałowym i rozgrzanym silniku, potrafi on lekko zrzucać obroty do ok. 600. Podczas jazdy corolla...
Witam. Od pewnego czasu mam problem z samochodem, podczas odpalania na zimnym silniku na biegu jałowym auto po kilku sekundach jakby się dusi po czym gaśnie. Podczas pracy obroty silnika są nierównomierne, aby auto nie zgasło muszę dodawać lekko gazu. Po pewnym czasie gdy samochód się odpowiednio nagrzeje podczas jazdy na benzynie jest bardzo słaby,...
Starownik nie jest zły ,ale nie najlepszy ,nawet jak silnik pracuje na benzynie sygnał z sondy musi oscylowa c0,1 -0,9V i na LPG też .Jezeli na benzynie w żadnym zakresie nie oscyluje to coś z sądą ,albo z grzałką lub jescze coś innego ,ale widac że na LPG pokazuje bogatą mieszankę ,więc jakby działała.Musisz sprawdziś to na biegu jałowym i na wyższych...
Komputer głowny dośc żadko pada a jak padnie to na amen. Najprawdopodobniej jak już przedmówca wspomniał padł jakiś czujnik. Dobrze by było sprawdzić świece. Jak mają np. złe odstępy to może któryś cylinder nie palić za każdym razem. Czy obroty biegu jałowego są równomierne i nie podwyższone, czy po nagrzaniu są wyraźnie niższe niż po zimnym rozruchu....
witam serdecznie. Moja toyota yaris pewnego czasu osłabła i zaczeła nie równo działać ( obroty byly w normie lecz auto na jałowym biegu sie "dusiło", osłabło i spalanie wzrosło o jakies 3 litry). na początku myslałem, że to cewka zapłonowa bo tak wskazał błąd na komputerze - dokładnie nie pamietam jak brzmiało hasło ale coś w stylu " cewka cylinder...
Witam Mam problem z nierówną pracą silnika w mojej corolli na benzynie. Na gazie jest ok za to na benzynie obroty falują pomiędzy 800-1000 na biegu jałowym jak się jedzie jest dobrze, niema problemów z mocą itp. Filtry, świece były wymieniane, niedługo wymienie przewody WN. Próbowałem równych dodatków do benzyny ale skutek był mizerny. Macie może jakiś...
wymieniłem osuszacz... był czarny do połowy :O usyfiony strasznie... Poskładałem wszystko szybciutko. Pojechałem nabić klime... Ciśnienie po nabiciu na biegu jałowym: LP ~2.8 Hp ~11 Czyli osuszacz pomógł odnośnie ciśnienia HP.... Niestety klima nie chłodzi... 12 z kratek przy temp zewnętrznej 25 stopni. Rurka od wysokiego była lekko chłodna, po podtrzymaniu...
Witam. Problem dotyczy Toyoty Corolli E12. 1.4 VVT-I. Mianowicie Zapalam auto bez problemów. Jak jest zimny pracuje ok. Problem zaczyna się kiedy silnik osiąga temperaturę mniej więcej 80 stopni. Obroty zaczynają falować i czasami zgaśnie na biegu jałowym jak nie przegazuje. I wtedy jest problem z odpaleniem. Kiedy silnik zagrzeje się mocniej to znaczy...
To, że służy on do 'oszczędności' to i ja wiem - widać to zresztą na stronie monitora gdzie pokazuje tryb pracy (wolne obroty, przyspieszanie, stabilizacja, zwalnianie i cut-off), ale chodzi mi o parametry pracy tego odcięcia - zauważyłem, że uaktywnia się stosunkowo rzadko (przynajmniej na postoju - bez obciążenia). Po czym on 'wie' kiedy odciąć (zredukować)...
Witam Toyota Corolla E11 97r 1.4 +LPG 3D Przebieg 150 000KM Gaz założony przy 90 000KM Od niedawna jestem posiadaczem Toyoty Corolli e11 97r prod. -wersja japońska (moja pierwsza toyota) ostatnio zauważyłem: gdy jadę np. na 2 biegu, puszczę gaz samochód zwolni (do niskich obrotów)i jak później dodaje gazu to słychać jakieś uderzenie -jakby się coś urwało...
Panowie zajechalem 70 km w jedna stronę zostawilem samochod, następnie chcąc wrócić do domu po odpaleniu auta zauważyłem, ze klimatyzacja przestała chłodzić m. Na desce nie mam żadnego komunikatu ,auto jest serwisowane w ASO i nigdy nie było z ich strony uwag w tej sprawie.. Doradźcie co mogło się stać??? Objawy: 1. Jak włączę AC: - guzik ac sie swieci...
Jeszcze jedna sugestja. Przy pokonaniu trasy powiedzmy jakies 50 km przyjezdzam do domu zostawiam silnik na wolnych obrotach oracuje on biegu jałowym przy 900 obr/min dodam lekko gazu powiedzmy gdzies do 2000 obr/min po czym puszczam obroty spadna do 900 po czym wzrastaja na 1200 i powoli opadaj na 900 czy tu tez jest jakiś błąd. Wczoraj odłączylem...
Kiedy wciskam pedał do końca, na wolnych obrotach moc nie jest pełna. To zdanie jest źle zbudowane. Na przyszłość przed wysłaniem postu, przeczytaj wszystko jeszcze raz. Podejrzewam, że od obrotów biegu jałowego do 4000 rpm autko nie chce ciągnąć. Jesli masz silnik 1.6 to tak może być, gdyż silnik ten ma wysoko max moment obrotowy (właśnie w tych okolicach)....
Wiosną tego roku zaobserwowałem pękniętą chłodnicę w 19 letniej Toyocie Carinie E 2.0 silnik 3S-FE Przebieg 290k. W rodzinie od 2005 roku, kupiona z przebiegiem 220k. Problemem były też szalejące obroty biegu jałowego na ciepłym silniku. Wchodził na 2000-2500 obrotów po nagrzaniu a po wyłączeniu nie dało się uruchomić chyba, że wyjęło się wtyczkę z...
Avensis 2.0 D4D nie chce odpalać na mrozie witam mam problem z uruchamianiem silnika w niskich temperatuach, generalnie gdy jest poniżej zera to problem się zaczyna, im zimniej tym gorzej. Np. w temp. minus 13 C odpalam i jest tak: kręci, kręci, kręci, mozolnie zaskakuje i przestaje, kręci, kręci, kręci, mozolnie zaskakuje i znów przestaje. Po kilku...
Samochód Toyota Corolla 1.4 Benzyna 4E-FE rocznik 98'. Kilka dni temu wskaźnik temperatury silnika przestał podnosić się do swojego typowego wskazania w środku skali i w miarę nagrzewania silnika ledwo się podnosił, powiedzmy do 1/5 skali. Równocześnie samochód utrzymywał podwyższone obroty biegu jałowego również na nagrzanym silniku, a zapach spalin...
Witam, w samochodzie Toyota Celica V 3S-GE brakuje mocy od ok 3500 -4000 obrotów. Zauważyłem że T-VIS na biegu jałowym uruchamia się przy ok 5400 obr/min. Wg. danych powinno być 4800 obr/min. Podczas jazdy czuć moment włączenia się elektrozaworu tvis, ale jest to zbyt późno. Co może być tego powodem ? Podciśnienie na biegu jałowym prawie 0,7bar. Kompresja...
Witam. Alternator marki denso. Wymieniłem przewód masowy oczywiście zasilający sprawdziłem i jest drożny, ale ostatnio alternator zaczoł się dziwnie zachowywać . Na biegu jałowym napięcie wynosi 12,45V podczas wchodzenia na obroty napięcie wzrasta po 3 min do wartości 14,9V i spada do wartości 12,4V ,czyli regulator pracuje. i tak w kółko co za tym...
W tych autach był też fabrycznie 90A i ma to samo - za małe obroty :-) Stabilizacji nie ruszam bo przy fabrycznym wyposażeniu prądu nigdy nie brakło - choćbym nie wiem ile stał w korku czy manewrował (wspomaganie elektryczne - sporo ciągnie ale tylko przy manewrach). Corolla nie wiem czy ma tak wolny bieg jałowy - tam jednak były inne silniki. Problemem...
witam mam taki problem po uruchomieni silnika nie pracuje równo na biegu jałowym obroty rosną i spadają zarówno na benzynie jak i na LPG po kilku min obroty się stabilizują ale są wyższe niż przed tym defektem, na benzynie 900 na min a lpg 1200 na min . Oprócz tego po uruchomieniu silnika zaświeca się pomarańczowa kontrolka EKONOMY i nie gaśnie. Podczas...
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty silnika wracają do 800. Rozumię, że włączając...
Tak jak pisałem, test "pod korek", to samo paliwo na tej samej stacji i proponuję dłuższą trasę. W tą samą stronę (nawet jeśli to autostrada, to jadąc w jedną stronę nachylenie może "pomagać", jadąc z powrotem "przeszkadzać"). Twoja różnica jest zbyt mała, żeby można było ją uznać za wiarygodną. Z kolei sam wynik spalania jest typowy dla tego silnika...
Witam , mam problem z silnikiem vvt-i w avensisie 1.8 2003 rok . Silnik przerywa powyżej 3 tyś obrotow , po sprawdzeniu wszystkiego tzn: świece filtry błędów brak doszedłem do zaworu OCV który działa (po podłączeniu na krótko 12v jak silnik chodzi na biegu jałowym auto gaśnie) zawór ogólnie czyściutki filterek olejowy pod nim również czysty ale napięcie...
Jeszcze dwa dni temu próbowałem się uporać z podobnym przypadkiem. Samochód na biegu jałowym pracował pięknie, a jak chciałem mu dodać gazu to jego reakcja była daleka od normy. Nie wchodził na obroty, był słaby i myślałem już o wyzłomowaniu go. Usterka występowała tak na benzynie jak i na gazie. Zacząłem już głupieć, tym bardziej że choć z powodów...
Witam, moja toyota na zimnym silniku po odpaleniu gaśnie i jest słaba, szarpie, trzeba cały czas trzymać nogę na gazie. Po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym obroty nie spadają poniżej 2tys., chyba że stoi się dłużej np.na skrzyżowaniu, to spadną do ok.1200, ale wtedy silnik pracuje nie równo. 2 miesiące temu był wymieniony czujnik faz rozrządu i auto...
Zostawiłem więc silnik pracujący i obserwowałem spalanie które powoli ale sukcesywnie rosło. Początkowo średnie spalanie wynosiło 10, a po 3-4 minutach wzrosło do 12 i dalej rosło ! Wg mnie to normalna rzecz. Przy pracującym silniku na wolnych obrotach jest pobierana (spalana) benzyna, ale nie rozliczana (nie przybywają kilometry), i jak rozpoczynasz...
Witam. Auto jak w temacie, 2007 rok. Przebieg 115 tys km, z czego na lpg około 20-tys. Występuje spalanie stukowe przy pełnym obciążeniu silnika (niskie obroty 2 - 3 bieg i pedał gazu do oporu, wtedy najmocniej słychać), przy delikatnej jeździe jest cicho. Błędów w ECU brak, parametry wyglądają w porządku. W baku jest chyba dość stare paliwo, bo strasznie...
Dzień dobry. Nabyłem Toyotę Celicę z silnikiem benzynowym 1,8 VVT, 143KM, 2002r,przebieg 220 tys. Auto nie ma mocy, ale nie zgłasza żadnego błędu. Wymieniłem wszystkie filtry, olej i świece. Wyczyściłem katalizator i wymieniłem 2 sondy lambda. Sprawdziłem kompresję silnika. Sprawdziłem szczelność dolotu, wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz. Wyczyściłem...
Hej! Pacjent to: Toyota Rav4 2004 2.0 1AZFE DTC: P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) Klient świeżo kupił auto i po paru dniach wyskoczył MIL (check engine) i świecił się na stałe z TRC i VSC. Odłączył aku z myślą że to pomoże, znowu po 2x 30km MIL się pojawił. W monitorach nie przeszedł testu katalizatora. http://obrazki.elektroda.pl/1766730100_1...
Witam wszystkich, Od jakis 2 tygodni zaobserwowalem niepokojący objaw. Mianowicie jak odpale autko na benzynie to strasznie szarpie silnikiem, ciezko wchodzi na obroty, zupełnie jakby pracował na 3 garach. To samo sie dzieje przy zimnym jak i przy cieplym silniku, tyle ze przy zimnym objawy jakby się nasilały. Po przełączeniu na gaz wszystko jest idealnie,...
Witam. Samochód Toyota rav 4 pierwszej generacji 94r. z silnikiem 3SFE 2.0 16V + GAZ sekwencja. Komputer wyrzuca cały czas błędy 21(sonda lambda lub jej obwód) i 25(skład mieszanki - zbyt uboga). Po skasowaniu pamięci komputera czy to poprzez bezpiecznik EFI (15A) czy odłączenie klemy z akumulatora pozostaje w dalszym ciągu błąd 21 a po przejechaniu...
Już tak robiłem a mianowicie rozbierałem ten zaworek część mechaniczną czyli membranę czyściłem i wlałem WD-40 i przyznam że trochę pomogło. Mianowicie na ciepłym silniku już tak nie szarpał ale na zimnym wciąż to było. Ta metoda działa na krótką metę objawy szarpnięć szybko powracają. Łukaszx1 - posiadam vacuometr i zrobiłem tak że wyjąłem przewód...
Witam, mam problem z akumutatorem, kilka razy rano był mocno rozładowany (latem), po długiej jeździe dzień wcześniej. Ponieważ jest na gwarancji oddałem go do reklamacji do Intercarsu. Spece w Intercarsie zbadali go i orzekli iż jest on całkowicie sprawny, a winne jest ponoć słabe ładowanie w aucie, ale… wykonałem pomiary i: - na biegu jałowym...
Czyli to jest: Toyota Yaris (06-11) 1,0 2006-11 Kod silnika : 1KR-FE i schemacik do tego masz taki: http://obrazki.elektroda.pl/9672583500_1... FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B19Czujnik obrotów koła, z przodu, z lewej strony B138Czujnik pedału przyspieszenia...
Pacjent to Yaris 2002r 1,4 D4D. Odpala tylko z zachętą w postaci plaka i pod większym obciążeniem gaśnie. Auto uruchomione po ponad rocznym postoju, ale problem z odpalaniem występował już wcześniej, od niedawna pojawił się problem z tym że gaśnie pod obciążeniem. Podstawowy zestaw błędów, które występowały stale od początku: P1272 Regulator ciśnienia...
Witajcie! Założyłem do Cariny 1600 klimatyzację. Sprężarka po regeneracji, kręcona ręcznie wydaje się pracować poprawnie - opór bez podpiętych węży standardowy jak na tego typu urządzenia, ciśnienia robocze w porządku. Po nabiciu i zamontowaniu działa poprawnie, chłodzi jak należy i przy normalnej jeździe wszystko jest ok. Jednak problem jest następujący...
Zaraz sprawdzę, dodam tylko że silnik to litrowy 3 cylidrowy 1kr-fe Toyoty, który na rozgrzanym silniku na jałowym biegu ma obroty ok 600. ============== napięcie na wolnych obrotach 14,27V
W yarisach siadają uszczelniacze wtryskiwaczy, oring marnie pasuje a komplet w ASO 60zł. Mechanicy wyjmują plastikowe dystanse spod listwy i przykręcają ja niżej (mocniej) a później masz problem gdy zakupisz uszczelniacze bo dystanse nie są dostępne. Często jest problem z MAF, sprawdź w OBD ile gramów daje na WOT powinien 54 gramy dla 1.0 i 68 gram...
Auto ma 350 tys km przebiegu Odpala normalnie, pracuje równo, przyspiesza dobrze, jak mu dam ostro w rurę zostawia lekki czarny dymek za sobą więc niby wszystko ok , ale jeśli jest na wpół rozgrzany i co ważne problem jest tylko jak auto lekko odpocznie po pełnym rozgrzaniu i po 2 odpaleniu jest taki moment że na wolnych obrotach lekko podszarpuje silnikiem...
Zmieniłem :) No więc tak: paląca się lampka CHECK pokazała błąd P0172 który oznacza "ZBYT BOGATY SKŁAD MIESZANKI" a nie zbyt ubogi jak to poprzedni "meches" stwierdził. Także już na wstępie odradzam wszelkie kontakty z kimś kto ma jakieś pojęcie o elektronice pojazdowej, a udać się do kogoś kto się specjalizuje w Toyotach lub jest po prostu dobry (i...
Witam Dostałem problem jak w temacie, wyraźny spadek mocy, obroty na biegu jałowym bez problemu, przy daniu gazu razem z początkiem pracy turba wywala check i błąd pompy paliwa (niestety ogólny). -korekcja dawki na wtryskach w normie -ciśnienie doładowania w porządku -szczelny układ paliwowy i dolotowy -sprawny zawór egr generalnie parametry pracy w...
że korekcja nie skutkuje CZyli twoim zdaniem co mam zrobić. Ogólnie wszystko chodzi ok. W którym miejscu widać tę radykalną korektę? Na którym obrazku. Moc silnika i możliwości chyba raczej w porządku. Na gazie -kiedyś miałem dyskomfort-odczucie przy spokojnym ruszaniu bez gazu- gasł. Lekko większy gaz lub przygazówka i ok. Czasy wtrysku bezn/gaz kiedyś...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mam problem z Toyotą Corollą e12, 2002r., diesel 2.0 110KM. Mam 3 objawy: brak mocy przy przyspieszaniu, dymienie na czarno, świecąca się kontrolka check engine. Opiszę każdy problem po kolei: 1. Brak mocy przy przyspieszaniu (wtedy też zapala się check): - najczęściej przy zmianie biegu na wyższy i wciśnięciu gazu...
Witam posiadam Toyote Corolle E11 Hatchback 3D z silnikiem 1332 o oznaczeniu 4E-FE jest to silnik 12 zaworowy. Otóż mam taki problem że pewnego razu podczas dojazdu do skrzyżowania auto mi zgasło i nie chciało zapalić. Oczywiście zepchnełem samochód z drogi i dalsze próby wkońcu gdy silnik troche ostygł to zaczął załapywać i odpalić ale trzeba było...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Post będzie długi, ale jak znajdzie się ktoś kto pomoże stawiam wódkę! Bardzo proszę niech piszą tylko Ci co się znają na komputerach samochodowych. Przepraszam pozostałych, co mają pojęcie, że dzwoni, ale nie wiedzą do końca o co chodzi. Po pierwsze - szukam kogoś kto ma toyotę jak w temacie - silnik 4A-FE, wersja angielska (to PECH!), kombi (nie ma...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczy. Mam corolle e11 sedan 98r silnik 1.6 4AFE. Wszystkie płyny jak i filtry zostały niedawno wymieniane 10k km. Na zimnym silniku auto na biegu jałowym chodzi równo koło 1k rpm lecz niestety na 2gim biegu jeżeli trzymam gaz "równo" szarpie. Na rozgrzanym silniku na biegu jałowym obroty schodzą nisko ok 500rpm i szarpie...
Witam Mam problem z toyota rav4 z 2003 roku silnik 2.0 d4d 150tys km. Problem polega na tym, ze samochod jedzie jak zwykly wolnossacy diesel, kopmletnie brak mocy!!! Przy podlaczeniu komputera brak jakichkolwiek bledow! W aucie zostaly wymienione zawory SCV (1000zl!!!), sprawdzona i przeczyszczona turbina, zawor EGR, katalizator pusty, cisnienie na...
Kurna gdzieś miałem foto... ale znaleźć nie mogę... Przerabiałem to samo. U mnie winne były 2 rzeczy: 1) nieszczelność na przewodzie podciśnieniowym biegnącym do wtrysku (jakbyś zrobił foto silnika ze zdjęta puszką filtra powietrza to bym ci pokazał który) 2) zdychająca pierwsza sonda Lambda - ta przed katem. Po naprawie pierwszego i wymianie drugiego...
Witam. Od roku posiadam to auto. Kupiłem je już z założoną instalacją gazową Lovato. W weekend zaczęło się dziać coś dziwnego. Jeździłem po mieście i stanąłem na parkingu. Po powrocie do auta, po przełączeniu na gaz przy rozgrzanym silniku auto zaczęło tracić obroty (spadało do jakichś 100-200 obr) na biegu jałowym. W tej chwili auto wogóle gaśnie....
renault obroty biegu jałowego falujace obroty biegu jałowego wysokie obroty biegu jałowego
gniazdo ładowania tomtom rozgrzany silnik gaźnik przerywa klejenie żywicą metal
Światła do jazdy dziennej przygasają zamiast gasnąć - przyczyny i rozwiązania Kondensatory MKSE w zasilaczach impulsowych: zastosowanie i ograniczenia