Tak, gdzie on jest zamontowany ?
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Nie ma takiego czujnika komp bierze pod uwagę wszystkie dane z czujników i wcale nie jest powiedziane że u ciebie odcina turbinę i u ciebie nie ma kierownic tylko waste gate. W sumie to bez diagnostyki przez kogoś kto zna te silniki to nic nie powinieneś wymieniać czasami...
Problemem był uszkodzony wtrysk, po wymianie problem ustąpił. Dzieje się tak jak długo auto stoi na parkingu, zazwyczaj na komisach. Zamykam temat.
Zacznijmy może od tego : https://obrazki.elektroda.pl/3168047000_... Te przekaźniki są po prawej stronie kierownicy pod deską . Spróbuj wyjmować po kolei i obvserwuj zachowanie. Jeśli coś się zmieni daj mi odpoiwedź który przekaźnik i podeślij numer nadwozia na PRIV
bartezzz powiem ci szczerze chcesz wyj... kase w bloto na slimce prosze bardzo a dlaczego to juz ci mowie 1 duzo slabsze wykonanie niz fat 2 slabe chlodzenie 3 niepodlaczysz dysku twardego 4 mobdo tylko i wylacznie jako przerobka efektem tego szajsu jest oplakany bo czesto padaja lasery albo plyta glowna bo ten szajs sam z siebie pada i robi zwarcie...
Witam pewnie odgrzewany kotlet jak tak z góry sorki Renaut master III 2.3 dci 150km 2016r Przełożyliśmy skrzynie z automatu na manual automat z tym robotem Nowa skrzynia sprzeglo dwumasa docisk wszystko podłączone i w sumie działa odpala na zwarcie ale normalnie nie...tzn z kluczyka Moje pytanie co teraz zrobić co wymienić by auto normalnie funkcjonowało...
zgasł podczas jazdy nie odpala cykanie cewki na rozruszniku gdy dotykam plusowy z rozrusznika kabel do masy powinno być zwarcie a się nie robi Sprawdź połączenie akumulatora z masą!
Witam, Przygód z Trafficiem ciąg dalszy. Napotkałem problem z brakiem świateł stopu, świateł wstecznego i podświetlenia rejestracji. Żarówki sprawdzałem, bezpieczniki również w porządku. Reszta świateł działa bez problemu. Cóż może być powodem owej awarii? AI: Jaki jest rok produkcji lub generacja Twojego Renault Trafic? 2003 1.9 dCi furgon AI: Czy...
Ok zatem jutro sprawdzę ten moduł. p.s. mam głupie pytanie ale wolę dopytać zanim zrobię zwarcie - który na tym schemacie jest A5? Zaznaczono "A1" a potem cyfrę "5".
Witam Mam ten sam problem a dokładniej mój szwagier.... niebieski dym przy obrotach 2700-3000 i falujące obroty, brak mocy. Stało się to nagle w trasie zaświeciły się kontrolki na desce, ten telewizorek. Po zgaszeniu i odpaleniu było lepiej ale do pierwszego wciśnięcia gazu znowu kontrolki i nie idzie jechać. Błędy jakie były to ( przepływomierz (obwód...
Witam Ciekawe czy kolega Dawit000 uporał się z problemem. JA mam podobnie z 2.0 dci z 2007r, tyle że po odłączeniu przepływomierza zaczął gadać. Po założeniu drugiego sprawnego znowu to samo, czyli zapala i gaśnie. Drogą eliminacji nie jest to wina przepływki, może jakieś zwarcie na wiązce. Macie jakieś koncepcje przyczyny takiego zachowania?
To mamy dokładnie to samo. Gdzieś jest zwarcie na can , bo jak włączam kierunki to spada do 1.8 v, ewentualnie uch padł. Mój wewnątrz wygląda ok zero nalotu i wilgoci, ale zamówiłem drugi.
Witam po podłączeniu do komputera wyskoczyło zwarcie do masy na wtrysku ale po wizycie jechał normalnie tylko co jakiś czas się zadłabił i zapaliły się kontrolki na chwilę .
Problem rozwiązany! W tym samochodzie wersja Westfalia przewód L z alternatora nie trafia prosto do licznika, tylko jest połączony z układem Webasto, które robiło zwarcie i podawało masę do instalacji!
Witam. Mam problem z klimatyzacją w samochodzie Trafic 2 2.0 dci z 2010r. Przycisk po wciśnięciu się świeci, a nie odpala klimatyzacji. Ręczne zwarcie przekaźnika sprzegłą klimatyzacji włącza sprężarkę. Jakie są elementy składowe od strony elektronicznej? Ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej klimatyzacji do traffica. Chodzi mi o prostą ścieżkę...
Przyczyną jest przerzucenie zasilania z zacisku 30 na 15 w instalacji najczęściej dzieje się tak poprzez zwarcie między kablami idącymi od akumulatora a tym po stacyjce lub wewnątrz jakiegoś odbiornika. Ustal od czego jest ten przekaźnik, jeżeli nie od sterownika silnika to tam szukaj usterki.
Cześć, liczyłem na Ciebie ;). Poratujesz schematem wtryski -->kostki ECU, żebym miał łatwiej zlokalizować piny w kostce. Pod Clipem różnica ciśnienia zalecanego i rzeczywistego praktycznie taka sama. Milisekundowa odchyłka ale to chyba normalne. Chyba jednak tak nie ma. Jest to pierwszy przypadek z jakim się spotkałem. Pozostałe ładnie schodziły z obrotów...
df052 zwarcie do masy, przepatrzyłem instalację podmieniłem sterownik no i finał tragiczny bo uszkodzony NOWY wtrysk z Renault prosto z opakowania , przebicie występowało tylko w momencie pracy, na testy izolacji wypadł dobrze 180kom.
Możliwe usterki to:1.Zawór EGR(zabrudzony,źle włożona wtyczka zwarcie we wtyczce ,auto będzie pracować przy zdjętej wtyczce)2.Zamocować akumulator i sprawdzić dodatni przewód(w plastykowej obudowie obok akumulatora-poluzowany)3.Czujnik położenia wału .
Zegary się podświetlają i działają ikonki od kierunkowskazów, świateł mijania i drogowyc Te kontrolki nie potrzebują stałego plusa którym zasilane są zegary, leci do nich masa zasilania i plus w momencie załączenia któregokolwiek światła. Pin 1 w złączu zielonym to plus stały (z tego samego bezpiecznika co zasilania złącze OBD), Pin 2 to zapłon
No tak ładnie Ci idzie...... No to sprawdź te kabelki od podgrzewacza, schemat nie potrzebny i tak nie znajdziesz tego co byś chciał. Miernik do ręki i sprawdź czy zwarcie do masy jest na którymś z przewodów od świecy.
Tu nie chodzi o urzadzenie, a czlowieka. Czlowieka moglo by trafic gdyby bylo przebicie. Wyobraz sobie ze podlaczasz kabel (L) z gniazdka bezposrednio do metalowej obudowy komputera. Latwo sie domyslic ze jezeli dotknal bys takiej obudowy to moglo by byc boloesne doswiadczenie. Jezeli ta obudowa podlaczona jest do bolca to prad poplynie do tego bolca...
Przecież my to wiemy ale problem jest w czym innym, czytałeś dokładnie ten post? Post czytałem. Więc w czym jest wg. ciebie problem? Autor tematu opisuje problem niejednoznacznie. Ty podobnie: Dziwne bo przecież na sygnałowym nie powinno być napięcia. Na sygnałowym czego? Od strony instalacji czy przy czujniku? Też uważam, że jest zwarcie linii sygnałowej...
W tym modelu bardzo często przewody wychodzące z ECU wtrysku przecierają się o osłonę z blachy która osłania ECU . Odpal silnik i próbuj poszarpać trochę wiązką silnika przy wejściu do ECU O, to już jakiś trop. Jak auto było u mnie to zauwazylem, że przy skręcie w prawo częściej szarpie😁 dopiero w piątek tam będę, więc sprawdzę to. Hmm, czy...
zdejm wtyczkę z zaworu EGR i uruchom silnik (problem spowodowany zwarciem zgięty pin ) Dodano po 3 może być także zabrudzony lub nadający się do wymiany czujnik położenia wału Dodano po 3 Możliwe usterki to:1.Zawór EGR(zabrudzony,źle włożona wtyczka zwarcie we wtyczce ,auto będzie pracować przy zdjętej wtyczce)2.Zamocować akumulator i sprawdzić dodatni...
objaw jest teraz taki że auto odpala jak jest odpięty alternator lecz nie pracuje równo trzęsie się i dymi na biało,po podłączeniu alternatora zaczyna dusić się i gaśnie, drugi problem z którym boryka się mechanik to taki iż po odpięciu wtyczek od wtryskiwaczy nie ma zmian mowa o cylinder 1 i 2 od strony rozrządu, po odpięciu wtyczek 3 i 4 jest różnica...
Korekty na 1 i 4 podobnie po -5 +5 wypadanie zaplonu na 1 usterka elektryczna zwarcie nie wchodzi na obroty i nie chodzi jak by na jeden chodz nie zawsze wtryski wszystkie wymienione 10 tys temu
dziękuje za zainteresowanie tematem, zacznę od tego że na naładowanym akumulatorze też nie działa, PROBLEM POLEGAŁ NA: przy klemie (+) ,przy akumulatorze odchodzą dwa przewody z czego jeden idzie przez taką plastikową obudowę (do alternatora i rozrusznika), po rozebraniu zobaczyłem tam dwie grurbe płytki które były wcześniej zlutowane- rozumiem że takie...
Witam taka sprawa trafic 2.5 dci 135KM Po zmianie filtra zaczął długo kręcić aby odpalił po dłuższym postoju i stracił moc. Wymieniłem filtr na lepszej jakości i moc wróciła ale nadal ciężko odpala. Zmieniony czujnik ciśnienia paliwa przewody paliwowe. Został dziś zmieniony czujnik położenia wałka rozrządu i teraz nie chce w ogóle odpalić podmieniony...
Bry Pytam bo już nie mam siły. Któregoś dnia wyskoczył check engine, wiadomość check injection I blad p0100. Poczytałem i wymieniłem przepływie, dalej to samo, następnie map sensor ten z lewej koło filtra, dalej to samo. Dziś miałem troszkę więcej czasu i siedzę na garazu i odłączam różne czujniki. Gdy odłączyłem przepływie pokazał się następny błąd...
Sprawdzałem juz to Pobor prądu jest standardowy jak w tym aucie - ja nie moge trafic w moment zwarcia bo to sie dzieje nie regularnie. Masę dodałem nawet dodatkowo. Odniosłem wrazenie ze po dodaniu masy jakby ten bezpiecznik przepalal się czesciej. Dwa razy przy moich probach padł w momencie wygaszenia po czasie zarowki podsufitkowej. A błedey - nie...
jeszcze jedno mnie ciekawi podczas mierzenie oporności na 2 wtrysku wyszło mi 170-180 kOhm ale ten sam wynik po mierzeniu z masą silnika , chyba nie powinno być połączenia ? może tu jest zwarcie ? chętnie oddam to do dobrego serwisu okolice Wałbrzycha.
Witam Jestem obecnie nieszczęśliwym posiadaczem Renault Trafic 1.9DCi Szukam namiarów na naprawdę sprawdzonych elektromechaników marki Renault. Auto jest po pożarze! Generalnie jak odpali to jeździ, ale ostatnio zachowuję się jak kobieta - ma fochy. Wsiadasz rano, przekręcasz kluczyk, miga szybko imo, jak pare razy otworzysz i zamkniesz z pilota to...
Był tylko jeden błąd na kontrolce imo zwarcie do masy. Na reszcie czystko. Dostałem schemat zacisk 30 po przekaźniku systemowym wtyczka czarna 64 piny Q3, Q4 wtyczka czarna 32 pinG1 zacisk 15 czyli stacyjka wtyczka czarna 32 pin D1 masa wtyczka czarna 32 G3, G4, H1, H4 oraz zacisk 30 po przekaźniku systemowym wtyczka szara 48 piny M3, M4 masy się zgadzają...
Witam Sytuacja wygląda tak: Auto do czasu wykręcenia pompy CR jeździło/paliło bez problemu. Po uszczelnieniu pompy i montażu auto nie mogło odpalić od strzału. Może trochę słabo odpowietrzyłem układ i dodatkowo zalałem wtyczki od wtrysków płynem do czyszczenia styków. Auto pomęczyłem trochę i odpaliło, lecz chodziło dosłownie 1,5 minuty, po czym zaczęło...
Cześć, może ktoś podpowie - mi kończą się pomysły. Samochód przez zimę kiepsko odpalał na zimnym, nie było czasu się tym zająć, teraz miałem trochę luzu, to się za to wziąłem. Podpięty CLIP - błąd DF025 C0.1 Złącze diagnostyczne skrzynki podgrzewania - Zwarcie do +12 lub przerwa w obwodzie. Procedura mówi, żeby sprawdzić świece , oporność 0,6 ohm praktycznie...
Skoro przewod ma byc na stale pod +, to oczywiste jest ze tyle brac nie moze. Wiec albo to jakies strasznie badziewne radio projektowane po to zeby sprzedac i uciec, albo ma defekt. Dobrze wiec by bylo sprawdzic, bo jesli ma np. jakies zwarcie - to moze je szlak trafic albo i instalacji w autku zaszkodzic. A jesli dasz pod kluczyk calkiem, to bedzie...
Sprawdz napiecie stale na wyjsciach glosnikowych wzgledem masy. jesli jest rozne od polowy napiecia zasilajego to prawdopodobnie padla koncowka mocy, jesli jest prawidlowe na wszystkich to mozesz miec zwarcie w instalacji glosnikowej. tak naprawde to przyczyn moze byc calkiem sporo i nie sposob przy tak malej ilosci informacji trafic w "dziesiatke"
Na rysunku jest pamiec (taki prostokacik) - wystarczy zewrzec obojetnie jakie 2 nogi zaznaczone na czerwono (opisane jako i/0). Alternatywa jest zwarcie nog o odpowiednich numerach na procesorze (kwadracik) i tych nog wlasnie Ty szukasz - efekt jest ten sam a w pamiec mi zawsze bylo latwiej trafic :P. Pozdrawiam: ==Lynx==
Witam. Silnik M9R . Gaśnie czasami w czasie jazdy,a czasem zaraz po rozruchu. Błędy to:DF891(CC.0) i DF982(CC.0) czyli zasilanie wtryskiwaczy zespołu 1 i 2 zwarcie do masy. Nie wiem jak dokładnie interpretować te błędy. Jeden wtryskiwacz ma rezystancję prawie 10 razy mniejszą od pozostałych. Pojemności nie mierzyłem. Słyszałem,że mniejsze różnice kwalifikują...
DF052 z opisem obwód sterujący wtryskiwacza, nieciągły, zwarcie do masy (komputer NIE OPISAŁ CZY DOTYCZY TO KONKRETNEGO WTRYSKU) Tam są wtryski w parach 1-4 2-3 . Podłącz clipa lub autocoma to będzie widać więcej i dokładnie ;-) Zostaw wiązkę i komputer w spokoju to jest wina wtrysku możliwe że nowego ( pewnie używanego który był uszkodzony i dlatego...
teraz umarł już na dobre.po długim kręceniu odpali na 3 sek i zgaśnie.po podłączeniu kts wyświetliły się 2 blędy a mianowicie zwarcie do masy kondensatora wtryskiwacza rzędu pierwszego i drugiego.Jak już prędzej pisałem to czujnik położenia wałka i wału wymieniłem na nowe i nic poprawy.zastanawiam się nad czujnikiem ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia(wtryskowej)bo...
Pamiętam sytacje w Diorze WS354A że jak przez przypadek zwarłem pobiską zworą + i - kondensatora 4700 to też wywalało bezpiecznik w trafie. Pozdrawiam No nie ma innej opcji. sprzęt grał normalnie, lecz pewnego razu ucichł jeden kanał, ale co ciekawe trochę ruszyło się potencjometrem głośności i działa, potem drugi tak samo, aż wkońcu wogle cały zgasł...
kupilem podruby tych sankenow i nawet nie chcialo mi sie ich podlaczac dlatego od razu walnalem mlotkiem zeby sprawdzic co siedzi w srodku. A tam strukturka jak w BD243 w jednym a drugi nawet mial duza. Wiem ze czasem mozna trafic zwykly tranzystor pokroju BD249/250 zalany w obudowe sankena. Dlatego radze wogule nie kupowac tego badziewia. Oryginalne...
Proponuje poszukac na forum albo tym albo diyaudio mojego schematu zabezpieczen do STK. Jest tak ogranicznik pradu z charakterystyka podcieta tzn ze przy zerowym napieciu wyjsciowym ogranicza prad bo 0,7/R a przy wiekszych napieciach dopuszcza do duzo wiekszej wartosci. Teoretycznie dla zerowego napiecia wyjsciowego nie powinien plynac zaden prad ale...
To jest jednak brak zasilania z bezpiecznika 21. Możliwe jest też osmalenie mocowania bezpiecznika: wyjąć-włożyć-wyjąć-włożyć. Mało możliwe jest też upalenie masy na LEWYM słupku obok skrzynki bezpiecznikowej. Tam jest takie charakterystyczne koło z powpinanymi konektorami. Nie mogę podać teraz fotki tego, dopiero po południu z domu, ale Kolega trafi.
Nieoryginalna ładowarka dostała przebicia..i słusznie trafiła do kosza..
Wstaw zamiast bezpiecznika żarówkę "przy zwarciu będzie świecić", potem rozpinaj obwody, jak zgaśnie to trafiłeś na ten ze zwarciem. :wink:
Prześledź przewód idący do silnika. Trafisz na włącznik który, mniemam, jest zwarty.
Witam. Trafic 2007 2.0 dci mr780 Potrzebuje opis wtyku(5pin) wchodzącego do przepustnicy oraz oznaczenia miejsca (od strony złącza) gdzie dochodzi do sterownika silnika. Po poruszeniu wiązką silnika pokazało błąd „czujnik pozycji zaworu przepustnicy / stały / zwarcie lub obwód przerwany. Ew podpowiedz jak sprawdzić samą przepustnicę
Ponieważ jeszcze nie spotkałem kondensatora elektrolitycznego powodującego zwarcie, dlatego podejrzewam zwarcie tkwiące w samym procesorze. Trafiłeś w 10.GPU uwalony.
Pisałeś, że masz jakiś skośnooki oscyloskop. Daj na wejście sygnał z generatora i chociaż spróbuj prześledzić gdzie go gubi. Nic Cię to nie kosztuje a może akurat trafisz na usterkę.
Witam Czy opierając się o oryginalny schemat było by warto odbudować tę część układu? Moim zdaniem - TAK. Dlaczego? Czasem może się trafić jakieś zwarcie (oczywiście przypadkowe) kabli wyjściowych. Ten układ ogranicza prąd płynący przez tranzystory końcowe do całkowicie bezpiecznej wartości i robi to natychmiast - bezpiecznik topikowy działa po znacznie...
To mogę zasugerować dwie rzeczy, wypnij HDMI, może kabel jest trafiony i robi jakieś zwarcie (zaczytane z internetu, bo nie wiem co ma uszkodzony kabel HDMI do braku obrazu ze smartTV). Druga to restart TV do fabrycznych. Tu, jak nie masz w ogóle obrazu w menu TV zostaje tylko zajrzeć do manuala.
Panowie, podpowiedzcie proszę... Wkładałem 2 aku do samochodu (realizacja mini camperka)... Grube przewody z aku przód do aku tył... Klemy, oczka zgodnie z sztuką... I tu mój zonk... Podczas przekładania kabli w meblach chwilowo nie miałem zaizolowanych przewodów, zrobiło mi się zwarcie. Teraz samochód "nie świeci", żadna kontrolka, nie mówiąc o rozruszniku......
Może to rezystancja uzwojenia trafo - nie zwarcie. Dodano po 2 po odłączeniu trafa od tamtej płytki na pcb nie ma zwarcie ale jest na trafię
Te dolne to chyba trzymają obudowę, wiec zewrzyj górne , nie popsujesz jak nie trafisz.
Musi działać, jedyny powód jaki przychodzi mi do głowy to źle założone gniazdo bądź źle wykonany przewód połączeniowy (zwarcie), chyba że trafiło Ci się jakieś uszkodzone gniazdo.
Odłączaj po kolei wszytko aż trafisz. Gdzieś masz zwarcie.
Gdyby było takie zwarcie jak piszesz to chyba już by ci się auto spaliło. Sugeruje weź Miernik dołącz dwa przewody do aku Miernik do środka i jedziemy ładowanie powyżej 14v i zobaczymy kto trafił
zrobiłeś błąd lutowania(zwarcie lub przerwę)
A mi się ostatnio trafiła fabrycznie zwarta faza z ochronnym, w kablu do PC. Dobrze, że używałem w pracy (sprawna instalacja), bo w domu (brak styków ochronnych) po takim użyciu kabla mógłbym już nic więcej nie napisać na elektrodzie :D
Musisz zdjąć radiator i sprawdzić będzie napisz na nich. Wszystkie w gałęzi są połączone razem tzn wszystkie emitery razem i wszystkie kolektory razem dla zwiększenia prądu, nie muszą być wszystkie w gałęzi zwarte wystarczy że jeden będzie. Czeka Cię odlutowywanie wszystkich i sprawdzanie jak trafisz zwartego to reszta może już nie mieć zwarcia. Pozdrawiam...
Jeśli to nie bańka to sprawdź R264 470om/2W Dodano po 4 Jeżeli ten rezystor jest trafiony można go na chwile zewrzeć powiano odchylanie wskoczyć .
Witam kolegów ,bardzo proszę o poradę i dyskusję na temat opisanego problemu.W mieszkaniu są tak zwane ESKI -B10A,B16A słabsze zasilają gniazda w pokoju oraz oświetlenie ,natomiast B16 zasilanie kuchni i łazienki.Dwa razy trafiło sie zwarcie ,1- fachowiec od mebli miał w wiertarce uszkodzony kabel oraz przedłużacz został przyciśnięty , I tu problem...
Tym niemniej warto by było sprawdzić termowizją, czy coś się zanadto nie grzeje i pomierzyć elementy. Objaw faktycznie nie jest typowy, a odcięcie dostępu do NANDów i wystawienie SATAFIRM S11 może wynikać ze zwarcia otworów. Miałem już historie, kiedy problem wynikał z uszkodzenia pamięci, ale też kiedyś trafiło się zwarcie wewnątrz laminatu. Oczywiście...
Jeśli zewrzesz +12/+5V do masy, to szlag trafi twój zasilacz. Nie kombinuj. Poza tym, zasilacz do wymiany, koniecznie.
Transformator możesz traktować jak zwarcie w momencie załączania gdy trafisz pechowo i rdzeń się nasyci, masz wtedy ok 100-150A prąd i C10 może też wyzwolić. Najlepiej soft start lub wymiana na przetwornice ale one nie zniosą tyle co transformator (przepięć).
To, co pokazałeś na zdjęciu to nie przekaźnik tylko transformator impulsowy inwertera. Zasilacz się wyłącza, ponieważ najprawdopodobniej jest zwarcie na tranzystorach od traf inwertera sprawdź tranzystory zaznaczone na czerwono czy nie mają zwarcia, wymień dwa niebieskie kondensatory przy nich. Dodatkowo sprawdź czy nie ma zwarcia na diodach zaznaczonych...
Ale nie przebicie na radiator tylko między nóżkami. Jeśli trafisz na jakiekolwiek zwarcie na dowolnej kombinacji nóżek na jednym tranzystorze to niestety....
Miałem Nexie, niby przodem Lanosa, ale wiem od mechanika z Daewoo, ze to nie było to samo. Lanos miał zmiany i mówił mechanik, ze ciezko było śledzić problemy z elektryka. Może Tobie się to właśnie trafiło? Zwarcie jakieś w instancji gdzieś? Nie było zmian? Odcięcia zapłonu, pompy itp? Prześledzić by trzeba całość od aku, poprzez bezpieczniki do pompy...
Nie opór tylko napięcie. Skoro na wlutowanym mostku spada do 1,5V to albo mostek robi zwarcie albo trafo szlak trafił. Wylutuj go i zmierz napięcie na tym transformatorze. Co to w ogóle jest za zasilacz. Daj no zdjęcia całości.
Trafkami na razie się nie przejmuj, te akurat miewają taki rozrzut. Czasem, pechowo trafi się taki przypadek, jak koledze telbod . Jeśli tranzystor zwarty między brakmą a źródłem, to wymiana powinna rozwiązać problem. Pada najczęściej ten po prawej, patrząc na płytę od strony traf WN.
Witam! 5Y3 to duodioda prostownicza: http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_5y... , możesz mieć problem ze zdobyciem oryginału, ale zamiast niej można dać 2 diody 1N4007 zamontowane pod podstawką, a lampę zostawić dla dekoracji. Być może, że lampę szlag trafił z powodu zwarcia na napięciu anodowym (jakiś kondensator zwiera, np. elektrolit). Schematy...
Nie da się. Zabezpieczony przed odczytem. Przynajmniej mi się nie trafił taki, który dałby się zczytać.
18650? Jak nie przeładujesz, nie zrobisz zwarcia, ogniwo nię będzie felerne, to nie powinno się nic stać. Jak widzisz odpowiedź jest jak jakość chińszczyzny - jak dobrze trafisz to będzie dobrze...
Przewód który zasila radio po stacyjce nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem, na 100% przewody potopione. Już 3 takie robiłem T4, Passat B3 i Golf 3. Oby nigdy więcej mi się taki nie trafił. :D
:arrow: Michał uszkodzony bezpiecznik. Elektrolit po prostowniku nie naładowany bo jak? Miernik ma na pewno cyfrowy. Udowodnij że zwarcie nie będzie piszczało jak trafi na zwarcie. coś zniszczyło bezpiecznik tak czy nie? O tym że omomierzem nie mierzymy pod napięciem chyba wie...
Scalak IC1 prawdopodobnie trafiony. Trzeba sprawdzić kondensatory na zwarcie, a wartość rezystora jest podana na nim w kodzie barwnym.
Mi też przygasają kontrolki, co prawda w ZX, wina akumulatora oczywiście. Myśle, że 2 akumulator też masz trafiony, zwarcie jest mało prawdopodobne, ale możesz zmierzyć sobie prąd rozruchowy. Dla 1.1 to powinnobyć chyba coś koło 160-200A, niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle. Zwarcie raczej mało prawdopodobne, setki amperów popaliły by tę francuską...
Prady jalowe toroidow sa bardzo male i dala tak duzych traf nie beda pzerkraczac kilunastu-dziesieciu mA. Jak bedzie jakis zwarty zwoj prad bedzie znaczaco wiekszy a trafo bedzie sie grzac i pewnie buczec.
Dobry wieczór. Przepraszam za to co napiszę ale trochę za wcześnie zabrałeś się za wylutowywanie elementów. Nie ma sensu takie działanie skoro nie wiemy jaka jest przyczyna opisanego zjawiska. Oto, to co napisałeś jednoznacznie świadczy o zwarciu napięcia (najprawdopodobniej pochdnego +19V) do masy przez jeden z wielu kondensatorów odkłócających, polimerowych...
Niestety przy okazji żarówka od LFO postanowiła sobie zrobić zwarcie i szynę dodatnią szlag trafił i pewnie coś jeszcze... Jak to zrobiła zwarcie? Żarówki przy przepaleniu czasem robią zwarcie ale w obwodzie jest potencjometr który powinien coś ograniczyć i tranzystor, w tranzystorach z metalową obudową po zwarciu palą się druty bondingowe w środku...
Ta blaszka to płytka mikowa musi być bo spali się antenka w magnetronie. Bezp. 700mA może być uważaj na kondensator może być na nim kilka tysięcy Volt nawet kilka godzin po wyłączeniu kuchenki. Albo się tak trafiło podmień zobaczysz, albo padło coś jeszcze i będzie zwarcie.
Co do bezpieczeństwa używania LM317 do stabilizacji napięcia przy dużym napięciu na wejściu widzę dwa zagrożenia, które dobrze byłoby wyeliminować: 1. Włączanie - jeśli napięcie na kondensatorze przed LM317 będzie rosło za szybko, to prąd LM317 może nie zdążyć naładować kondensatora za LM317 i napięcie in-out przekroczy dopuszczalne; na to pomoże ograniczenie...
Ale trafiłem jeszcze na coś, na 1 nodze stabilizatora jest zwarcie i jest 0,6V. ( zasilanie tunera ) możliwe że to blokowało by końcówkę mocy ?? reszta napięć jest okej A jak zachowuje się radio przy innym źródle dźwięku? (CD, AUX itp)
Zasilania na pamięciach nie ma. Czyli to chyba to. Co do "uwalenia", po prostu włożyłem dodatkowe kości pamięci, to one były trafione (zwarte piny przy kilku kostkach - dopiero teraz po dokładniejszych oględzinach do tego doszedłem). Zdjęcie podeślę najszybciej w poniedziałek, jak od kumpla cyfrówkę pożyczę...
A ja spróbowłbym naprawić to trafko. W większości traf firmy sony są zabezpieczenia termiczne na uzwojeniu pierwotnym. Zdejmij delikatnie izolacje i zewrzyj je
https://obrazki.elektroda.pl/6954458300_... Jakbyś nie łączył, zwarcia nie zdobisz - masz sześć możliwości - w końcu trafisz Nawet nie sześć, a cztery: łączysz kabelek od lampek z jednym z pojedynczych i tak utworzoną dwójkę z zasilającą dwójką.Jak nie świeci to zmiana pojedynczego na drugi, jak dalej nic to zmieniamy polaryzację.
Nie mogę wrzucić PDF. Przesłałem na priv. Szyby i lusterka mają ten sam LIN. Najprawdopodobniej masz trafiony przełącznik, ewentualnie któreś lusterko robi zwarcie na LIN, choć mało prawdopodobne.
Ciężko stwierdzić po opisie. Jednak jest duże prawdopodobieństwo, że trafiłeś w przewód zasilający. Bez elektryka na miejscu się nie obejdzie.
Zdarzyło mi się kiedyś (dziesiątki lat temu) naprawiać telewizor po polaniu wodą - nie było jej dużo, ale trafiła na podstawkę lampy, zrobiło się zwarcie, podstawka była bakelitowa, powstało zwęglenie i już na stałe było zwarcie. Nie miałem takiej podstawki (to było na wsi i wieczorem), wylutowałem uszkodzoną i długo (koło godziny) wyskrobywałem węgiel,...
Jak ich szukać? Pod jakim hasłem? Trzeba uważać żeby nie były zbyt wydajne prądowo (prąd zwarcia) bo elektronikę może szlak trafić.
Mój stoi stale pod chmurką i nic mu nie jest, więc raczej nie, Chyba, że wzmacniacz był mocna zmrożony i trafił do ciepłego, wtedy skropli sie para i może dać jakieś zwarcie. :D
Sprawdzałem to razem ze znajomym elektronikiem i wychodzi na ten element poza tym jest on dziwnie czarny i okopcony niestety nie możemy nigdzie trafić innego żeby przełożyć i zobaczyc
i50 to z doświadczenia 90% to pompa odpływowa, często zablokowany wirnik, lub jakaś nitka na osi wirnika, czasem po wyczyszczeniu pompy podpinam pompę Bosch( bo zawsze mam przy sobie do i50) i puszczam zmywarkę w ruch, jak nie wywali błędu, wpinam zasilanie w tą wyczyszczoną, oryginalną i śmiga. Ale i50 to jest kilka możliwych usterek, zacznij od pompy...
W analogowych hydrstatach tak (np polar gracja, bosch wfb i inne staruszki), przy nowych juz sie odeszło od takowego połączenia, a zazwyczaj juz stosuje sie hydrostaty częstotliwościowe, które tylko przekazują do elektroniki sygnał o poziomie wody, to procek odczytując tą informację ma zapobiec załączeniu przekaźnika grzałki, chyba że przekaźnik sklei...
Na zewnętrznym nie działało nic. Wentylatory po włączeniu się kręciły, dysk słychać ale obrazu ani śladu. Ok, muszę dać do serwisu raczej bo nie mam lutownicy (tylko do rynien...) :) Ale koszt chyba nie będzie wielki? Mam nadzieję że nic głębiej nie poszło, bo mnie trafi :(
rezygnuję z tej naprawy...bo okazało się że lekko nacisnąłem na płytkę, podczas gdy był miernik podłączony pod złącze i problem znikł, więc ściechy, co więcej, padł LCD...tzn sygnał LCD i to wina płyty głównej a raczej ścieżek popękanych...jakaś felerna się trafiła
Niektóre wersje VDP3108 były sprzedawane z zaprogramowanym EPROMEM, ale chodziło o drżenie obrazu.Kiedyś trafiłem nowy VDP uszkodzony, po paru minutach TV wyłączał się. Sprawdź czy nie zwarły Ci się nożki przy wlutowywaniu układu.
zwarcie trafic zwarcie renault trafic trafic schemat trafic
praca siłownika powiesić kolumna pralka candy bezpiecznik
dzwonki polifoniczne dzwonki polifoniczne
Sterowanie długością impulsu napięciem: PWM, NE555, mikrokontrolery Xerox WorkCentre 6605: Szary zamiast czarnego w trybie czarno-białym