Moim zdaniem, podstawowe badanie w takich przypadkach to pomiar ciśnienia sprężania, połączony z próbą olejową.
Dodam że auto zagazowane. To wiedziałem już po przeczytaniu samego tytułu tematu, ale jak napiszę że to wina instalacji gazowej to i tak nie uwierzysz, więc szkoda się produkować.
Oczywiście klin do sprawdzenia w tych silnikach to bolączka.
Czujnik wału,przekaźnik silnika,kostka stacyjki. Takie podejrzenia.
Pompy vp44/30 sa wadliwe. Watpie ze sie tak starales ze uszkodziłeś ten zawór, ale to sie zdarza nawet najlepszym. P.S. co to jest wiertnica hydrauliczna?:D
Pompa paliwa-zawór zwrotny w pompie paliwa.Pompa do naprawy lub wymiany.
Niestety CHAMPION-y przy gazie egzaminu nie zdają podobnie jak BOSCH. Polecam NGK nr2 i to te jak najzwyklejsze (czasem wciskają w sklepie "niby specjalne do gazu" a różnica od zwykłych to około 2X wyższa cena) cena około 5-7 zł za sztukę. Do gazu nadają się świetnie. Miałem je w poldku a teraz w Omedze 2.0 i żadnych problemów. Montowałem je również...
sterownik pompy dom regeneracji dawka do bani ale sprawdz jeszcze kont wtrysku musi być idealnie z taką dawką turbo napewno nie będzie chodzilo
masz nieszczelny układ paliwowy albo pompa siada
Jakie tam jest ECU?
Sprawdź ten klin na wale dokładnie, to znaczy zdejmij kółko, obejrzyj je i wał. W takiej sytuacji musisz mieć 120% pewności. Dopiero potem szukaj w pompie, czy gdzie tam jeszcze... Dodatkowo jeśli zapłon jest zbyt wczesny, to auto na zimno źle pali, ale jak już odpali to ma kopa. Wczoraj miałem to w afn i w bs pokazywał kąt 255. Po wymianie pompy kolega...
Sprawdź czy przewody szczelne
witam,panowie kolega chciał się dowiedzieć o dawkę paliwa i kąt wtrysku. piszecie o nastawach podstawowych i temp.paliwa wejdz w bloki danych czyli 08 i tak: w kanale 001 poz.2 dawka wtrysku w kanale 004 poz.2 kąt wtrysku wymagany poz.3 kąt wtrysku aktualny w kanale 005 poz.2 dawka rozruchowa poz.3 kąt wtrysku aktualny to co piszecie to tak przy korekcji...
http://obrazki.elektroda.pl/2989279300_1... Tu masz pokazane miejsca z numerami i kodem silnika.
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
witam, mam ten sam problem co było przyczyną proszę o odpowiedz
Temat można zamknąć. Auta się pozbyłem natomiast winna była pierwsza sonda lambda. Oscylowała od 0.45v do 0.85v pamiętam jak dziś bo walka była wielka.
problem z ECU
Audi A3 8P 1.9 TDI - BLS Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem auta po dłuższym postoju, np. po nocy. Auto odpala, ale wygląda to tak, jakby nie zdążyło złapać obrotów i od razu gaśnie. Przy ponownej próbie uruchomienia silnik ma ogromny problem z odpaleniem – trzeba długo kręcić rozrusznikiem, zanim załapie. Gdy już odpali, to wszystko...
Przepustnica nie jest zablokowana,cięgno działa normalnie. Jest jakaś możliwość regulacji gaźnika ? Nie widać tam nic żeby można było wyregulować.
To co w takim razie potrzeba ?
sprawdz czy w przewodach paliwowych lata powietrze napisz opis bledu
http://obrazki.elektroda.net/54_12345648... mostek A z C włączasz zapłon i liczysz mignięcia kontrolki
Mam problem z Fordem galaxy mk 2 2.0 tdci mianowicie strasznie ciężko pali i kopci na biało śmierdzi jak niedopalona ropa. Wymienione zostały świece żarowe wtryski ale to nic nie dało ciśnienie na cylindrach jest dobre. Ktoś wie ci może być tego przyczyną
Najpierw zobacz sobie świecę , a później gaźnik bym patrzył . Jak ma automatyczne ssanie to też trzeba się upewnić , że działa tak jak należy . Co do gaźnika to oprócz samego obejrzenia stanu regulacje zalecam.
Do diagnostyki używam TOPDON ad600s
witam przekrecenie pompy na blok pomogla ursus dobrze pali chwile kreci i zapala za pierwszym dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam....
Problem rozwiązany samodzielnie. Przyczyną zalewania silnika (bo do tego de facto dochodziło) był uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, znajdujący się na końcu listwy wtryskowej. Łatwo to poznać - wystarczy ściągnąć zeń wężyk - w moim było paliwo, a zdecydowanie nie powinno go tam być. Po wymianie (3 minuty pracy) auto pali na tyk.
http://obrazki.elektroda.pl/1286145200_1... Chodzi o te podłużne otwory do regulacji faz rozrządu (zaznaczone na czerwono), ale wygląda na to, że nie powinieneś ich ruszać, bo nieumiejetne operowanie może doprowadzić naprawe do poważnych konsekwencji, łączne ze zniszczeniem silnika. Oddaj samochód komuś, kto ma czas, natchnienie i wystarczającą...
Mam problem, auto ciężko odpala, gdy jest rozgrzane. Na zimnym silniku odpala bez problemu. Co może być tego przyczyną ?
Kuti-a jak rozwiązałeś ten problem z grzaniem świec żarowych w swoim vw bo ja mam identyczne objawy też posiadam vw silnik aey 1,9 sdi i też jestem po wymianie czujnika temperatury i jest to samo.
W KE - Jetronic , wtryskiwacz ROZRUCHOWY pracuje zawsze przy uruchamianiu silnika , czy to zimny czy gorący!
Jakie ciśnienie sprężania. Jakie błędy. Bierze olej.
Problem juz został rozwiązany. Okazało się że wystarczyło wyczyścić czujnik położenia wału korbowego. Teraz samochód odpala natychmiast. O numerze z tym czujnikiem dowiedziałem się od znajomego który ma Megane. Miał podobny problem, w autoryzowanym serwisie chcieli mu prawie cały silnik wymienić. Przyszedł jednak do niego znajomy, wykręcił ten czujnik...
tu jest co i jak :D
Przy odpalaniu swieci sie kontrolka od świec potem szybko gaśnie i po odpaleniu świeci się cały czas
No to teraz zajrzyj do podejrzanych cylindrów, czy widać ślady wypłukania nagaru na tłokach.
Płyn chłodniczy nie ubywa? Jeśli nie to zły kont ustawienia wtrysku. Dwa pompa do regeneraci. Trzy pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
Witam jestem posiadaczem Opla Zafiry A 2.0Dti 101km 2004r trochę ciężko zapala na zimnym po odpaleniu pracuje równo na wolnych obrotach ale po chwili zaczyna lekko falować i dymi jasno szaro po rozgrzaniu nie faluje ale też dymi jasno szaro ale mniej na rozgrzanym odpala normalnie błędów nie ma filtr powietrza wymieniłem czujnik temperatury na termostacie...
tu masz N239 : http://obrazki.elektroda.net/62_12534655... ale on nie powoduje gaszenia silnika, znajduje się przy kolektorze ssącym i steruje klap gaszącą, sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca : http://obrazki.elektroda.net/81_12534658... Dodano po 3 tu masz ten N239 i klapę gaszącą : http://obrazki.elektroda.net/67_12534660...
Jak jest podłączone zasilanie paliwa do pieca pewnie z podstawy filtra z krućca zaślepionego korkiem tak nie może być
Witam Trochę odgrzeję temat. Problem jakiś czas nie występował jednak obecnie zapala po ok 10obrotach wału po kilku godzinach stania. Pojawiło się to kiedy temperatura na zewnątrz spadła do ok 15 st. Jeśli odepnę czujnik temp. płynu (grzeje świece) odpala od strzała. Jakiś czas temu sprawdzałem vagiem kąt pączątku wtrysku i temperatury z czujnika i...
Dzięki za sugestie. Mech który ustawiał kąt wtrysku stwierdził że koło pasowe jest OK. Czyli podejrzenie pada na pompę lub rozrząd. Tylko się zastanawiam czy rozrząd może się sam przestawić. Dodam że po odpaleniu auto zachowuje się bez zarzutu czyli przyśpiesza, równo pracuje nie kopci tym bardziej dziwne te problemy z odpaleniem.:::?:
Cześć, jaki dokładnie był problem w tym kole, co niby tam stukało? rozrząd cały rozbierałeś czy jak? Jak tam samo co kolwiek ma się przestawić?
dzis dalej go męczyłem. Jeździ i odpala niby normalnie, ale czy jest dobrze to dopiero jutro bede wiedział Na poczatek to co mnie zmyliło, to właśnie cisnienie, Bardzo prawdopodobne jest to, ze pompka paliwa poza ON podawała jeszcze duze ilosci powietrza. Zaczne od początku: do tandem pompy podączyłem przewód zasilany pompka paliwa 3 bary z bańki 5l...
Na forach zagranicznych przewija się podobny problem jak Twój i wymieniane są dwie przyczyny: 1. Czujnik temp. płynu chłodzącego - nawet jeśli na pierwszy rzut oka wydaje się że jest OK. 2. Pompa paliwa daje za niskie ciśnienie. Nie twierdzę, że akurat u Ciebie to może być, bo czemu akurat poniżę 10 stopni. Druga rzecz do głowy przychodzi, że gdzieś...
Robokop- klemę zdjąłem na 5 minut i pewnie założyłem - niestety nic to nie pomogło.
Potencjometr w zaworze EGR zasilany jest z tego samego źródła co czujnik wałka. Częsta przypadłość w renault clio 1,5 dCi
Trzeba przerobić mape dawki rozruchowej.
Tak mam pomysł.Na początek podłącz tester i odczytaj błędy chociaż
Czy tam nie trzeba tylko zrobić adaptacje immo?
Masz nieszczelny układ paliwowy i paliwo na postoju cofa się do zbiornika. Ten dym i problemy z odpaleniem to powietrze, które pompa musi "przerobić". Zamontuj kawałek przezroczystego przewodu paliwowego żeby się upewnić i potem musisz szukać nieszczelności. Prawdopodobnie, na którymś łączeniu.
Odpowiedz mi na pytanie jaką temperaturę widzi sterownik a ja Ci powiem co jest uszkodzone.
Panowie w samochodzie tym zapala się kontrolka świec żarowych. Wyskakują następujące błędy: P1026 obwód świec żarowych, P1013 komenda obwodu głównego przekaźnika. Po skasowaniu jest wszytko ok do 2 dni, czyli jakieś 300km. No i co, gdy złapię te błędy to rano ciężko go odpalić. Czy może miał ktoś podobny przypadek? Prosiłbym o poradę czego się czepić?...
Mam astre z tym silnikiem od pięciu lat .Najdłużej przy -20st.grzała ok 5 sekund.Zobacz czy niemasz wpiętego jakiegoś ustrojstwa które włanczało świece a teraz pada.
Gdy samochód jest zimny i go odpalam to ma ciężko i trzęsie całym samochodem, co to może być? Ale na ciepłym już tak nie ma
witam mam toyote rav 4 z silnikiem d4d po odpaleniu auta silnik pracuje równo lecz gdy go w kręce w obroty to po jakimś czasie gaśnie i ciężko go uruchomić,sprawdziłem wtryski i są dobre.
Witam...auto to Oldsmobile Aurora 95r 4L V8, mam taki problem, pierwszy to problem z rozruchem zimnego silnika, czyli po nocce lub dlugiej przerwie postoju temat baardzo stary, ale warto wpisac rozwiazanie, otoz okazalo sie ze z reduktora OMVL przez wezyk podcisnienia ulatnia sie gaz do dolotu i zalewa auto jak postoi kilka godzin, stad problem z odpalaniem......
Witam. Mam problem , trudno jest uruchomić meganke 1.4 z 1997 roku. Po nocy - garażowaniw w ciepłym garażu trzeba kręcić 3 - 4 razy aby zaskoczyła . Potem w ciągu dnia jest wszysko ok. Jak wystygnie problem się ponawia .Swiece i kable WN nowe. Może ktoś jeszce podpowi gdzie tam się ustawia zapłon i gdzie podłączyć by spawdzić kody błędów.
Sprawdź świece żarowe.
Witam mam problem z swoim samochodem. Mianowicie, gdy po dłuższym postoju próbuje uruchomić samochód nie udaje mi się to "od strzała", muszę kręcić żeby wskoczył. Gdy już silnik pracuje, chodzi nierówno, tak jakby palił na 3 cylindry. Gdy sie rozgrzeje, wszystko wraca do normy. Nie ma spadku mocy, bądź też gubienia obrotów. Gdy będzie rozgrzany i próbuje...
Koncepcja sama w sobie fajna- trzeba tylko zapewnić żeby tłoki chodziły przeciwbieżnie. Bez tego trzeba sporego silnika, trudny rozruch i duży zbiornik do redukcji pulsacji ciśnienia.
No dzięki za podpowiedz ale właśnie wróciłem od kumpla i po podłączeniu sie okazuje że ta regeneracja za 2000zł wtrysków była o kant ...py pierwszy jako taki ale drugi tragedia stoi w miejscu (1.31) a 3 i 4 (ok 0.60)
Witam!! U mnie w samochodzie Volvo 850 TDI też takie cos sie dzialo. Odłącz czujnik temperatury silnika, wtedy komputer poda dawke paliwa jak przy -40 stopniach ,wskaze błąd i zapali świece. Odpalaj odrazu bez świec. Powinien odpalic od kopa. Jesli tak jest, to trzeba przestawic mechanicznie dawke paliwa w pompie wtryskowej na stałe. Mnie tak zrobili....
witam! Mam taki problem sharan 1,9 tdi AFN (110kM)98rok bardzo ciężko pali trzeba kręcić jakieś ok.20-30s ze startera od razu chodzi, po za tym przy spokojnej jeździe na każdym biegu ok.1800obr. zaczyna bardzo szarpać. wymieniono :najpierw sterownik pompy ,potem pompę ,potem czujnik poł. wału , przepływomierz pow. i dalej nic!!! ***dziwny objaw gdy...
Prawdopodobnie dalej problem tkwi w pompie wtryskowej i wtryskiwaczach.
Na dobry początek przy niepracującym silniku niech kolega włączy światła mijania i przystawi woltomierz między klemę a jej końcówkę akumulatora , zmierzy napięcie powinno być mniej 0,05V i to samo z drugą klemą.
Opel OMEGA TD 2,5 2000 r 130 KM silnik BMW - po zgaszeniu silnika nie daję się ponownie uruchomić na zimnym i na gorącym. Podaję poniżej objawy które mogą coś pomóc w rozwiązaniu mojego problemu: 1) Podczas jazdy zapala się żółta lampka na desce rozdzielczej (silniczek), przy hamowaniu i przy zmianie biegów. 2) Przy zwolnieniu pedału gazu szybko spadają...
łożyska ślizgowe w rozruszniku mogą być już wytarte i w momencie kręcenia wirnik "klei" się do stojanu, podobnie kiedy tulejka na bediksie jest wytarta bedzie blokowało rozusznik. Ale objawy były by przy prawie każdej próbie odpalenia a nie tylko przy pierwszej (np po dłuższym postoju ) Proponuje sprwdzić i ewentualnie oczyścić styki na akumulatorze,...
Temat śliski,to nie vw czy MB na komorze wstępnej Jesteś pewien że w MB wychodziły tak łatwo. Wykręcałem trzy po urwani z silnika 2.5. A co do odkręcania ostatnio gdzieś zobaczyłem klucz pneumatyczny przystosowany specjalnie do zapieczonych świec. I tak jak pisałem jak ma się urwać to się urwie. Ja osobiście już na to nie zważam, bo szybciej wykręcę...
Podejmowałem próby regeneracji przewodów wysokiego napięcia mając przyzwoity kabel z metra,nic z tego nie wyszło.Do 126p,polonezów itp można bo są specjalne metalowe końcówki.Jak w nocy oglądać kable i cewki gdy są schowane i zadeklowane w głowicy np.A4?A nowe to mają wysoką cenę bardzo.
witam sprawa polega na tym ze rano gdy już ostygnie nie odpala. włanczam zapłon, grzeje swiece ( wszystkie grzeją) przy kreceniu rozrusznikiem chwyta ale nie odpala, przy dłuższym kreceniu chwyta i po chwili przestaje. i tak za każdym razem na zimnym silniku. odpalenie go graniczy z cudem!!! natomiast gdy jest ciepły to odpala na dotyk. co może być?...
Jak jest zimny silnik to moment i zaskoczy bez problemu, tylko jak jest ciepły to nie chce zaskoczyć tak szybko jak na zimnym. Praca rozrusznika jest prawidłowa, kręci bez problemu. Ryszard
Witam ponownie.Chciałbym dopisać parę słów do postu,który zacząłem.wczoraj miałem trochę czasu i postanowiłem przeglądnąć trochę instalację paliwową.Wyjąłem zawór z pompy WC,ale moglem tylko sprawdzić,czy optycznie jest ok.Stwierdziłem również,że zaworek w pokrywce filtra paliwa nie trzymał,więc przedmuchałem go sprężarką(już trzyma)Wyjąłem też pompę...
Problem rozwiązany, rozrusznik do wymiany. Temat można zamknąć
Czy tam masz wielopunktowy wtrysk? Jaką masz instalację gazową? Sprawdz zaciski na cewce,czynie są zaśniedziałe.Zmierz napięcie na cewkach po zał zapłonu(powinno niewiele się różnić od nap na akumulatorze). Spróbuj wymienić czujnik temperatury i zmniejszyć przerwę na świecach o ok 0,1mm.
Podbijanie obrotów biegu jałowego jest realizowane przy rozruchu na zimno( no i nie tylko np przy włączonej klimie też) po to aby nie rzucało na zimnym za bardzo ale oprócz tego ważniejszą rzeczą jest aby przyspieszony został wtrysk. Nie jestem pewien jak jest w Boschu ale np w Lucasie jest specjalny elektromagnetyczny zawór przyspieszający zapłon na...
Ustaw sobie zawory poprawnie.
Napięcie na listwie jest ponieważ sprawdziałem to na zimnym silniku. Dodano po 1 I to jest tylko wtedy gdy odłączę czujnik temperatury.Więc nie wiem czy go wymienić czy to cos pomoze?
Albo zawór Idle się zacina czyli przepustnica.
Tak ale od czubka :)
Tranzystor TR21 (F313) jego pełna nazwa to SGSF313 jest tranzystorem bipolarnym a nie polowym jak twój 2SK2640.Kondensator C103 ma być 470pF. Tu dane tranzystora http://www.alldatasheet.com/datasheet-pd...
Podgrzewacz paliwa to taki bajer niż pomoc przy mrozach, co z tego, że podgrzeje paliwo w filtrze, jak może zamarznąć w pompie czy przewodach. Sprawny silnik, zalany dobrym paliwem tego nie potrzebuje.
tam nie ma wtryskiwacza rozruchowego. jak nie masz o tym pojęcia to po co piszesz.
Powymieniałem wszystko dzisiaj z własnej inwencji....tak mnie naszło... kopułka + palec rozdzielacza+świece... Nic nie błyska w ciemnościach więc przewody odpadają... Zobaczę co będzie rano ...z tym że wewnątrz gum na przewodach znalazłem w ciorty wody..... albo wilgoć tak szaleje albo już nie wiem... osuszyłem i podpiołem... zobaczymy. Mam pytanko...
Witam kolege. Przedewszystkim filtry paliwa , paliwo , swiece żarowe. Jak nie wymieniles filtrow przed zimą to teraz mozesz miec klopoty. Z paliwa zlej jakosci moze wytracac sie parafina i blokuje sie na filtrach i z tad klopoty z rozruchem. Pozdrawiam. Mariusz :. :D
ja tych valtekow nie zakładałem były fabrycznie założone i na początku robiłem 480-500 km na baku 43 litry a teraz po czyszczeniu 370. i dlatego tutaj pisze żeby ktoś coś doradził jak mądrzejszy a nie pisał take złote myśli jak ty
Witam mam problem przy odpalaniu mojego sharana.VW sharan 1,9 TDI 110 KM AVG 2000r model 99r. Krece go przez ok 10 -20s i dopiero wtedy odpala. Po odpaleniu kopci na bialo po chwili przestaje. Problem pojawia sie tylko przy zimnym silniku (nie wazna czy zima czy lato) jak cieply pali z 1. Swiece grzeja. Nie wiem tez co moze byc powodem spadku mocy po...
Niebieski dym może być efektem spalania oleju siln.(przyczyn kilka) , a jak po zaciśnięciu powrotu zapala to masz odpowiedż ,przelewy w tym aucie są na ciśnieniu minimalna nieszczelność i zasysa powietrze..podpowiedzi koledzy dali ci sporo ale nikt przez internet auta ci nie naprawi ..pojedż do kumatego mechanika godzina roboty i wszystko będzie wiadomo.Skasowanie...
Zapowietrzony...albo pompa wody ukręcona, bez łopatek czy coś w ten deseń.
Witam.Sondy nie sprawdzałem,bo poprostu jeszcze tego nie robiłem(moje pierwsze auto o takiej konstrukcji),co prawda miałem taki zamiar.Ale nie bardzo wiem którą sprawdzić bo są dwie.I czy ten pomiar jest wiarygodny? Tzn.Napięcie aktualnie występujące będzie odpowiednikiem stanu mieszanki? I jeśli będzie uszkodzona to będzie to napięcie fałszywe,i skąd...
Jakim napięciem powinno się ładować akumulator? Bo gdy ładuje 15V to akumulator pobiera przy końcu już niecałe pół ampera i po odłączeniu napięcie wynosi 13V. To prawidłowe zachowanie akumulatora. Dawniej można było bez obaw ładować akumulator do napięcia 15,6V, teraz producenci zastrzegają, że przekroczenie 14,4V lub 14,5V powoduje uszkodzenie płyt...
sekcja pompy wtryskowej padnieta polej tył pompy zimna woda jak silnik bedzie goracy i wtedy powinien zapalić dużo lepiej
Jak napisałem wtryskiwacz podaje od razu. Iskra z cewki również.Kłopoty są już na lekko ostygniętym silniku.Sprawdzę zapłon iwymienię świece.
Witam. Panowie mam ten sam problem silnik 2.0 AZM. U mnie wyświetla błąd 17831 (obiegu wtórnego powietrza - zbyt mały przepływ). Zdemontowałem pompę powietrza wtórnego, sprawdziłem na krótko (działa), przewody powietrzne ok. Analogicznie jak u strazak73 zaworek stuka po ok pół minuty po odpaleniu na zimny silniku.
raczej uszkodzenie pompy wtryskowej,ale na początek proponuje podpiąć VAGa i odczytać jakie zostały zarejestrowane błędy
To co teraz mam zrobić ? Wymienić zawór EGR czy da się coś jeszcze z tym zrobić ? Zawór był przeczyszczony specjalnym środkiem, ale nie pomogło. ZAWÓR JEST NA ELEKTROMAGNESIE ( nie jestem pewny czy dobrze napisałem)
1czy jak odpali i się już rozgrzeje to chodzi bez zarzutu?
Gdzie go znaleść, i czy będzie działał z tym rocznikiem?
https://allegro.pl/oferta/zle-ciezko-pal... Może warto dobrać do swojego auta taki sprzęt? Wymusza przez kilkanaście sekund zmianę zachowania sterownika, oszukując temperaturę.
trudny rozruch silnik trudny rozruch zimne trudny rozruch silnika
skutera elektryczny wysokich obrotach grzeje formatowanie niestandardowe excel
mikrokomputer cobra1 epson l3150
Zamienniki tranzystora SMD Y1: SS8050 i inne Audi A4 B6 błąd 18256 P1848 – komunikat ABS/ESP, diagnostyka ECU, typowe usterki