Nie zawsze trzeba bo nie zawsze ma to sens. A tym wystawanie tłoków to też nie zawsze ma to sens. Bo teoretycznie jak zbierzesz za bardzo głowice w diesli gdzie komory spalania są w tłoku to nic się nie zmieni. Poza tym że obniżą się zawory. Wtedy teoretycznie jak dasz grubszą uszczelkę to po to by wyrównac to co zebrane. Nie wiem czy to mądra teoria....
Błąd o tym czy trzeba planować głowice decyduje pomiar jej płaszczyzny. Jeśli mieści się w specyfikacji nic nie trzeba planować. Jeśli była ściągana nie przez uszkodzenie uszczelki pod głowicą (przegrzanie) to jest szansa że jest prosta a powierzchnia wymaga tylko oczyszczenia. Nawet jak dasz do planowania to dobry zakład zdejmuje tylko tyle by ją wyrównać...
Toteż piszę jeszcze raz - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoka ponad kadłub silnika, a nie splanowania głowicy. Jak niby określisz ile razy głowica już wcześniej była planowana? http://obrazki.elektroda.net/36_12570680... Dotyczy np silników VW RA, SB, 1Y, AAZ ....
I w razie potrzeby dobiera uszczelkę z większą ilością karbów. Kolego, uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy.
Dawno temu sąsiad dał kadeta z silnikiem diesla 1,7 do naprawy, odebrał auto i po 70 km silnik stracił moc i tak wrócił do domu te 70 km. Pod domem plama z oleju, okazało się, że pękł wałek rozrządu na środku i silnik pracował tylko na dwa cylindry i ropa z dwóch nie pracujących cylindrów dostawała się do oleju. To były czasy gdy trudno było o części...
Będzie idealnie czysta od strony uszczelki. Dodatkowo oryginalnie głowica jest frezowana, a obróbka to 90% szlifowanie.
Zapłon musisz ustawić od nowa, wątpię żeby ten silnik wytrzymał Ci dłuższy okres eksploatacji po takich zabiegach
Liniał to jest dobry ale nie do tego.Kolega pisze o 0,02mm i liniale a pomiar który ma wykazać nie więcej jak to napisano 0,02mm to czym wykonać.Włos ma do 0,05mm. Tego typu pomiar można zrobić ale czujnikiem zegarowym,który pokarze te nie więcej niż 0,02mm.Co było powodem zdjęcia głowicy tego nie napisano a to wiele może powiedzieć co trzeba z nią...
Raczej na pewno pierścienie tylko pytanie czy dalej trzeba planować głowice po jej ponownym ściągnięciu ?
W aucie znajomego CIVIC 91 1,5 16V trzeba zmienić głowice, po przegrzaniu za mocno się uszkodziła, wymiana uszczelki nic nie dała auto straciło moc i bierze wodę, mamy inną głowice ale mechanik poleca by ją splanować i będzie igła, wiem że można zjechać troszkę więcej i poprawić dynamikę auta, czy warto?
Ja kiedyś korzystałem z ich usług: http://panoramafirm.pl/ma%C5%82opolskie,... i byłem zadowolony. Zadzwoń, zapytaj się i oni już Cię "poprowadzą z rączkę". Pamiętaj, że może się okazać, że będziesz musiał szukać innego bloku - ale to oni już sumiennie sprawdzą - nie słyszałem o nich...
Planowanie oczywiście że zwiększy moc ale niestety też zmniejszy żywotność. Podejrzewam że przy zmianie pojemności trzeba też zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu bo z tego co zrozumiałem pojemność się zmieniła.
Właśnie nie wiem jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą bez demątarzu głowicy bo jeśli faktyczne uszczelka jest uszkodzona to już mamy przyczynę i będzie trzeba planować głowice i nowy roząd
Tak termostat puszcza wodę już to sprawdzałem. Cos chyba jednak będzie z glowia, a jak będzie coś z uszczelka pod głowicą to trzeba będzie planować głowice czy cos?? I jakie mniej wiecej to będą koszty??
witam czy po regeneracji głowicy w tds trzeba także planować blok silnika ??? bo gość który przyjmował głowice poinformował mnie że blok muszę mu przynieść do planowania !? a znowu mechanik który to robi mówi że niezaszkodziłoby to , ale niejest to konieczne i do tego koszty robociżny znacznie wzrosną więc niewiem co robic ?? Jak chcesz miec pewnosc,...
Witam Mój problem polega na tym że samochód golf 2 1.6 td pali na zimnym prawie idealnie a na ciepłym muszę go kręcić nawet po kilka razy, byłem u mechanika bo pierwsze podejrzenie było że głowica, trzeba planować -jestem zielony, fakt jest taki że mechanik sprawdził głowice że jest dobra za to wymienił popychacze i końcówki wtryskiwaczy, dodatkowo...
i kazali mi ją zamontować do tego nowego silnika ,a ona była przyczyną spalenia tłoka .Olałem ich więc i zamontowałem tą tandem pompe do nowego silnika {stary miał 1500 km}Rozpisałem w zleceniu że zalecam wymiane t.pompy bo ponownie silnik ulegnie zniszczeniu.Wydali passata nowego i po 1300 km znów na lawecie spowrotem :-] 3 stany oleju ,silnik świruje...
Witam zamknęli mi temat z głowicą http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... a nie potrzebnie Rozebrałem wszystko cacuś glancuś wymyłem zawiozłem głowice do "PLANOWANIA" facet mi powiedział ze nie trzeba tego robić że jest "idealna" I po co pisać że trzeba planować i zamykać mi temat Forum jest po to żeby dyskutować pytać itd....
Planowana głowica, czyszczone gaźniki, dużo zachodu... ale już nie starczyło zapału aby gaźniki ustawić?
Większych bredni to nie słyszałem Zdaję sobie sprawę, że to wina benzyny, ponieważ ma więcej oktanów czy coś w tym stylu :D Podpowiedziano mi, żeby zrobić planowanie głowicy, a co za tym idzie, zwiększyć kompresję i zmniejszyć płomień wychodzący z silnika. :D Chłopie ustaw dobrze dawkę i zapłon a problemy znikną.
Zapytaj w warsztatach planujących głowice, może oni odkupią.
Masz przestawiony wałek wydechowy o jeden ząb. Też tak uważam. Żaden klin na wale, planowanie głowicy itp.
Planowanie głowicy w Krakowie, to koszt 50zł. Robocizna nawet na serwisie jest tańsza.
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
konieczne jest planowanie głowicy i grubsza uszczelka-nadwymiar
http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1...
A co z zaworami? Ich zakres pracy się nie zmienia, więc mają bliżej do tłoka. Gniazda nie były frezowane. Właśnie o to mi chodzi, że wszyscy piszą jak powinno być w teorii, a jak jest w praktyce? 0,025 zebrane. Źle napisałem
Planowanie głowicy polega na wyrównaniu płaszczyzny jej czoła poprzez szlifowanie/frezowanie, dla uzyskania idealnie płaskiej powierzchni styku z kadłubem silnika.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Ciężki temat kiedyś też z czymś takim się spotkałem , nie będę wymieniał marki natomiast pojazd został zezłomowany ponieważ każda naprawa zawodziła ... Planowanie głowicy było robione , wymieniana uszczelka itd i mimo napraw nic nie dało .
Przy wymianie uszczelki powinno wymienić się śruby na nowe.Uszczelki mają różne grubości, czy planowałeś głowicę bo sama wymiana uszczelki może nic nie dać.
Tam gdzie robią szlify wałów i planują głowice powinni mieć taką szlifierkę? No na takiej samej maszynie się planuje głowice samochodowe co te od sprężarek ;)
Z twojego opisu wynika iż masz uszkodzoną uszczelkę głowicy, przed zamontowaniem nowej uszczelki z planuj głowicę będzie wyprężona co do pompy nie musi być uszkodzona.
Witam Uszczelka + planowanie głowicy. A z tego co piszesz to masz do wymiany pierścienie, bo przegrzałeś silnik. Co do reszty to dowiesz się jak rozbierzesz silniki. Pozdrawiam W.B.
Wiem że temat jest bardzo stary ale przypadkiem na niego trafiłem więc postanowiłem dorzucić swój grosz dla potomnych. Planowanie głowicy wykonuje się podczas większego remontu silnika. Polega to na wyrównaniu głowicy. Pomiędzy głowicą a blokiem silnika jest uszczelka. Podczas użytkowania auta powierzchnia głowicy "układa" się razem z uszczelką. Po...
Mechanik rozbierze i Ci powie. Planowanie głowicy, nowe uszczelki, śruby i uszczelniacze zaworowe to jest min. Reszta wyjdzie po rozbiórce.
Planowanie głowicy nie jest konieczne jeśli nie ma wżerów i a nierówność głowicy mieści się w specyfikacji. Są przymiary i można zbadać czy nie ma dołków czy krzywizny. Często jak nie padła uszczelka pod głowicą ( i silnik nie przegrzany ) i odkręci się ją zgodnie ze sztuką to wystarczy oczyścić i nie trzeba jej planować. Ale to wychodzi dopiero po...
silniki na all... od 600zł z angola
w romecie po co lepiej dodaj turbine!
Trafna diagnoza z uszczelką głowicy, gdy płyn miesza się z olejem jednocześnie najbardziej "łagodna" i tania w naprawie . Gorsza droższa opcja to pęknięcie głowicy , daje podobny efekt co uszkodzona uszczelka . Tak czy siak "czapka w górę ". będzie widać czy uszczelka wypalona , planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności , wskazane .
Witam domex32 te bip-y to masz kosmiczne . Poszczególne cylindry są za wydajne, jakby była za duża kompresja . Mi wygląda to na nie właściwą uszczelkę albo planowaną głowice i to mocno . Pzdr
dlaczego nie planowałeś głowicy? A po co, bo się ręcznie nie chce czyścić? Jeszcze nigdy w takim nie trafiłem na krzywą, a jak bym trafił to bym ją na złom wywalił. Dwa razy tylko dawałem od planowania bo małe wżery miały.
to jest uszczelka pod głowicą sama uszczelka do tego samochodu to koszt ok. 30-40 zł ale robocizna droga pan ,,heniu" w garażu zrobi to za ok 100-200 zł plus planowanie głowicy ok 100 więc sam oceń czy tobie się to opłaca pozdrawiam i życzę powodzenia
Rasior jak sobie wyobrażasz to przekręcenie przeciwwag ze starego wału ??? Do Perkinsa 4 cyl. założyłem wał chyba indyjski, dużo lżejszy niż był fabryczny i 5 lat chodzi dzień w dzień w wózku widłowym. Problem z nim był przed montażem, trzeba było usunąć lakier ochronny i nic tego lakieru nie ruszało.
Jeżeli okaże się jednak że masz słabą kompresję i będziesz już chciał wymieniać pierścienie to zanim je kupisz zmierz średnicę tulei cylindrów i tłoków. Może okazać się że wymiana pierścieni nie będzie miała sensu. Kolejna sprawa przy pomiarze kompresji to "próba olejowa" - poczytaj o tym. Za słabą kompresję mogą być również odpowiedzialne zawory głowicy.
audiomaniak07 a jaką masz kompresje na cylindrach? bo u mnie nie ma za dużo a koło mam o 50% odchudzone i 2 mm głowica. Tą głowice odkupiłem od jednego kolesia i nie wiem może z nią jest coś nie tak? bo 2 razy robiłem remont i mam 8bar na gorącym silniku. Po próbie olejowej rośnie do 10-11. Zawory miałem wcześniej zalane w nafcie i było ok. A jeszcze...
Ja wymieniałem w roverze 200, silnik 1.4. Niby inny silnik ale robota ta sama. Koszt zestawu (koniecznie ze szpilkami!) nie przekracza 400 zeta. Planowanie głowicy jest raczej wskazane (chociaż ja akurat tylko przepolerowałem). Roboty kilka godzin jest. Generalnie jak masz garaż, czas i klucz dynanometryczny to procedura skomplikowana nie jest. Mechanik...
koszt uszczelki ok 100 zł planowanie głowicy ok30zł wymiana ok 150-200 w normalnym warsztacie miasto Kalisz i przy okazji sprawdz pompę wodna w audi lubi cieknąć na uszczelnieniu koszt wymiany ok100 nowa pompa
Kolego przy silniku od ax-a żadnych niespodzianek nie ma także z głowicą na pewno sobie poradzisz. Na pewno do wymiany uszczelka pod głowicą no i obowiązkowo planowanie głowicy (ok 50zl) ale najlepiej zawieź ta głowice do sprawdzenia do jakiegoś zakładu sprawdza zawory, szczelność ew. wymienia uszczelniacze (mysle ze 300zl spokojnie wystarczy na cale...
Zrobić planowanie głowicy, Teoretycznie, zakazane. Mozna, ewentualnie zdjac 0.1 mm dla usuniesia wzerow, jesli jest to konieczne dla ratowania silnika. W zadnym wypadku nie planowac glowicy znieksztalconej przez przegrzanie silnika. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy...
planować głowice trzeba planować głowica planować sieć
nivona wyjęcie zaparzacza wykrywacz metalu przewodów onkyo cykanie
beninca heady pralka bosch waq28461pl
Zamiennik diody SMD R12K – BAS16, BAV99, parametry, dostępność Czujnik ciśnienia paliwa w VW Passat B6: lokalizacja i objawy awarii