Witam. Jak masz blisko to polecam serwis przy ul. Grabiszyńskiej na wysokości ul. Kolejowej. Panowie uprzejmi mogą doradzić sprzedać część nową. Pozdrawiam
Korbowód wstepne 100+10 Nm ostateczne 90 +10 stopni glowica wstepne 300 Nm ostateczne 3 # 90stopni sruby nowe (ja zakladalem stare ale serwis zaleca nowe) tuleja wystep 0,035-0,085 mm.Pozdrawiam.
pompiarz mówił ze bez wymiany śruby, także zobaczymy kto ma racje z tą śrubą Jak myślisz kto tu doradza ? Sami amatorzy ? 35 lat naprawiałem pompy wtryskowe. Czyli ja jako "pompiarz" piszę Ci : źle robisz. Tej śruby trójkątnej nie wolno dokręcać więcej niż 70 Nm, bo przesuniesz tuleję w głowicy. I wtedy tylko nowa głowica.
Koła rozrządu,nie łaziło któreś z nich do przodu i do tylu? Jak się zachowuje gdy odłączysz przedni cylinder(odkręcona rurka wtryskiwacza)?
1.dokładne oczyszenie korpusu bloku. 2.nowe głowice muszą być lekko splanowane. 3.zmierzenie wstawania tulei tłokowej linjałem metalowym i szczelinomierzem. 4 moment dokręcenia głowic 15kG.
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Witam. Renault premium 420 dci, dymi z odmy. Co wystarczy wymienić, pierścienie czy też tuleje czy też głowicę ? Chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem. Pozdrawiam.
Może się zbierać kompresja w ukł. chłodzenia a nagrzewnica jest jego najwyższym punktem. Wtedy: uszczelka pod głowicą (obniżone tuleje), głowica, kompresor, niewydajna pompa wody.
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
A wtryskiwacze masz sprawne? Zrób zdjęcie tulei i głowicy.
To oznacza, że płyn dostaje się do komory spalania i spaliny dostają się do płynu chłodzącego. Może to być kwestia uszczelki (widać miejsce wypłukane z farby) lub pęknięcia głowicy lub blok/tuleja (do sprawdzenia).
Unie w c-300 tak się dzieje że ciągnik się gotuje pod obciążeniem , nie wiadomo z jakich przyczyn tuleje, głowica, uszczelka pod głowicą za każdym razem wymieniana pierścienie tłokowe tłoki ... I nie wiadomo co się dzieje termostat nowy mechaniczny na sprężynie ... Chłodnica wymieniona... Kosmos , ktoś ma jakiś pomysł ?
Jak rozbierzesz to się dowiesz co robić. Pomierz tuleje, ewentualnie nadwymiarowe tłoki założysz. Koniecznie głowicę fachowo zregenerować. Wał raczej w stanie dobrym.
Jeśli plastikowa (tuleja-panewka) nie jest pęknięta sprawdź, czy głowica termiczna prawidłowo pracuje na sprężynach, bo że nie jest dociskana do wałka to pewne. Czasem wystarczy nią poruszać i jest ok. Sprawdź też, czy ta plastikowa tuleja jest prawidłowo założona. Nawet gdyby była wytarta, to sprężyny powinny docisnąć głowicę do wałka.
O jakiej tulei mówisz? Głowicę regulatora obrotów trzeba dokręcić odpowiednio nie za mocno nie za słabo czy to nie ma znaczenia?
Podnoszą tuleje. Uszczelka głowicy wystarczająco uszczelnia. Znowu bzdury. Tuleja na rant uszczelniający od góry. I to właśnie on uszczelnia połączenie tuleja - głowica ( komora spalania ). Otwory chłodziwa są w głowicy dwa - zasilanie i powrót. Uszczelniacze miedziane stosowane są dlatego że mamy w miejscu połączenia wysoką temperaturę. Są dwa typy...
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
Przyczyn może byż wiele. Prosto mówiąc - najprawdopodobniej "dmucha" z cylindrów do kanałow wodnych. Najczęstsze przyczyny to "padnięta" uszczelka pod głowicą, pęknięte tuleje cylindrów, pęknięta głowica, itp. usterki.
To typowy objaw uszczelki od głowicy, pewnie coś było robione tanim kosztem. Nie chcę cię martwić, ale to może być nie tylko uszczelka (pęknięcie w głowicy lub na tulei cylindra) ale to raczej w japończykach się nie zdarza. Pewnie dał uszczelkę z Japan Carsu za 30 złotych iu taki efekt
Ja w takich wypadkach zalewałem gorącą wodą. Misa w dół oczywiście olej do spuszczenia. I lekko kompresorem w kranik spustu na chłodnicy dmuchałem tak by było 0.5 -0,8 bara max w układzie. Wtedy zawsze wychodziło skąd kapie. Bo kilka razy z pękniętego bloku, uszczelnienia tulei czy głowicy ale głowica to częściej w c355/360.
Witam posiadam ursus c330 po wymianie tłoków tulei głowicy i końcówek wtryskiwaczy traktor nadal kopci na czarno może to być wina pompy wtryskowej ????
Nie chcę straszyć ale jak nie pomogą obsady, ew sprężarka to mogła zgnić tuleja, głowica i uszczelka nie zdarza się w tych motorach.
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
Jeśli wymieniłeś tłoki i pierścienie a tuleje zostały stare to tak będzie trochę pojeździsz po robisz i powinno mu przejść (pierścienie dotrą się do tulei) , a czy docierałeś zawory w głowicy ?? to też może być przyczyną.
Proba olejowa nic nie dawala. Moze 1 bar podnioslo sprezanie. Progi na tulejach byly i luz na zamku 1.1mm na pierwszym pierscieniu. Zalozone kompletne zestawy naprawcze. Luz na zamkach 0.3mm. Zamki ulozone w kazda inna strone.
Tutaj raczej głowica do ściągnięcia, potem rozwiercenie otworu i montaż tulei. Robiąc to na aucie możesz sobie narobić problemów.
Tuleje cylindrowe są niższe w Turbo dlatego podkładki są wyższe.
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
Witam Kupiłem niedawno zlew z baterią. Od samego początku lekko sączyła się woda spod baterii pod zlewem po wężykach. Węży nie miałem w komplecie więc zamontowałem stare. Myślałem, że kapiąca woda to efekt starych węży. Dziś rozkręciłem kran by dostać się do głowicy. Otóż... kapiąca woda jest efektem pękniętego plastikowego czegoś. No właśnie czego?...
zgadza się: 1. uszczelki głowicy 2. zaślepki głowicy 3. oringi tulei w skrajnych przypadkach 4. pęknięta tuleja 5. wżera w korpusie bloku na uszczelnieniu tulei 6. pęknięta głowica lub blok silnika
Jeżeli silnik ma oznaczenie I/C, to na pewno ma tuleję żeliwną. Od strony głowicy, po jej demontażu, tuleję można odróżnić po kolorze (ciemny okrąg szerokości kilku milimetrów). Reszta cylindra ma kolor aluminium. Trochę lepiej widać tuleję od strony misy olejowej. Szlifowanie lub tulejowanie wykonują specjalistyczne szlifiernie. Trzeba poszukać takiej...
Po prostu zakończ podziwianie Przy tak spieprzonym remoncie za bardzo nie ma co podziwiać. Trzeba było zregenerować głowicę i jeszcze sprawdzić jak wygląda wał. Wtedy byłoby ok. A teraz problem, że silnik nie pracuje równo. Jak ma pracować przy takiej głowicy?
Po zdemontowaniu termostatu zaczęło wywalać wodę od razu po odpaleniu auta. Diagnoza - pęknięta tuleja lub głowica. Zdecydowaliśmy, że lepiej będzie wymienić silnik niż wymieniać tuleje i głowice. Temat zamykam.
Kolego nie zakładaj tylu tematów dotyczących tego samego problemu. Oczyścić radzę jak niema wżerów w tuleja cylindra to będzie chodzić. Głowicę też oczyścić dotrzeć zawory. Przyjrzeć się czy tuleja silnika nie jest pęknięta bowiem dużo tych silników z racji chłodzenia wodą ludzie uszkadzali zapominając spuścić wodę na zimę.
wszystko wymieniłem tuleje,głowica,pompa po naprawie,nowe końcówki wtrysku wyregulowane,kąt wtrysku dobry.A czym się różni rozrząd c-4011 od c-355 Dodano po 4 wszystko ustawione
Płyn zabarwi się kiedy spaliny będą dostawaly się spod uszczelki głowicy bądź samej głowicy. Jeśli będzie peknieta tuleja to płyn nie zabarwi się. A jakie jest ciśnienie w układzie? Może to wina zaworu regulacji ciśnienia w korku na zbiorniczku wyrownawczym? 0,6-0,8 będzie w porządku.
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
Ja mam favorit bardzo długo - jak nie uszczelka,nie tuleje to zaślepki kanałów wodnych w głowicy(pod klawiaturą) . Spalanie-lato ok6.5L zima7.5L gaz 9L
Dwie opcje. Ciężko pracuje zwora elektromagnes lub uszkodzoną sprężyna w zworze. Dwa przednia tuleja źle nabita tj. ona ma taką małą przerwę aby ciasno wchodzić. Jeśli była krzywo wbitą lub zostały zadziory w głowicy to będzie się blokować. Tuleja ma numer sbu9022. Po montażu musisz złapać za zęby i ręką wyciągnąć jeśli tak będzie to masz ok.
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Jak chodzi o mój link to to są wymienne końcówki można kupić całą głowicę z nimi to jest do wiertarki Donau tak możesz goglować na przykład głowica Donau https://www.elfadistrelec.pl/pl/uchwyt-w... https://www.conrad.pl/p/tuleje-zaciskowe... Jak będzie pasować głowica w całości to...
Ale jak to jest uszczelniane? Tuleja vs głowica?
Witam, mam taki problem z Zetorem 11441 z 2006 r., mianowicie Zetor grzeje się pod obciążeniem (wyrzuca płyn). Już po zakupie zauważyliśmy, że się grzeje. Zrobiliśmy remont tuleje, tłoki, głowica do sprawdzenia itp. Jednak to nie była przyczyna grzania się ciągnika. Problem dalej występuje. (Dodam, że pompa wody też nowa, termostat też zakładany nowy...
Moje doświadczenia z tego typu problemami w silnikach ciężarówek, głównie DAF, MAN, (duże ciśnienie w układzie chłodzenia) podpowiadają, że należy zacząć od wykonania testu na CO2 w zbiorniczku wyrównawczym. Pozwala to zawęzić obszar poszukiwań do strefy cylindrów i głowicy. Zdarzają się obniżone tuleje poprzez uszkodzone gniazda osadzenia kołnierza...
Głowica do remontu, skrakciała tuleja osadcza wtryskiwacza. Albo i sama głowiczka pękła... A co ciśnienia oleju, to wypadało by go wymienić, razem z filtrami, jeśli sie nie poprawi, to najtańszą opcją jeszcze jest wymiana pompy. Jeśli nie pomoże, silnik do kompleksowego remontu.
A jesteś pewien, że to uszczelka? A nie np głowica bądź tuleje.
Ok, widzę, typowy wczesny Lucas, półprzewodnikowy zapłon jak w każdym samochodzie i już układ wtryskowy CP tronic. Co z rozdzielaczem ?? 12 wyjściowy ? Jeżeli tak, to po prostu dodano cewke zapasowa . Uszkodzi się główna, na drodze, przekłada się kabel WN na drugą :D Jaguary z tamtego okresu słyną z dziwactw technicznych. Np. Tarcze hamulcowe przy mechanizmie...
Armadon silnik 1,8 Rovera to nie do konca to samo co 1,4. Tam występują problemy z przegrzaniem, krzywieniem głowicy i bloku oraz osiadaniem tulei w bloku, wymagana jest wymiana szpilek oraz magistrali olejowej na nowy typ oraz przerobienie termostatu żeby uniknąć problemów w przyszłości. To że ty głowicę "przepolerowałeś" nie oznacza że naprawiłeś...
Poprosiłem mechanika o demontaż głowicy, ale jest uparty ze jeszcze chce sprawdzić parę rzeczy... tak że zaś czas aż znajdzie czas, a czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica lub obsunieta tuleja..
Czasem uszczelka nie jest potrzebna jak tuleja trochę wystaje ponad cylinder a w głowicy jest podtoczenie .Wówczas jest to tzw uszczelnienie na zamek .
Zbyt mocno i nie w/g istrukcji dociągnięta głowica, bądź bardzo mocno przegrzany silnik. Tuleja ma kołnierz który pękł i tłok wciągnął ją do karteru.
Witam. Mam problem z MTZ 82. Ciągnik po kapitalnym remoncie. Po wymianie wału ,tulei, głowicy, tłoków, po osiowaniu bloku silnika , wymianie wtryskiwaczy i pompy paliwowej nie wkręca się na obroty. Nie ma mocy, nie daje sobie rady z bronami. Pod lekkim obciążeniem z tłumika wydobywa się ogień. Bardzo proszę o pomoc bo ja naprawdę nie mam już pomysłów.
Sprężyna nie ma nic do tego: -przednia tuleja w głowicy, jak nie widać cętek, to już zużyta; -sucha przekładnia planetarna; -tylna tuleja na tarczy kotwicznej szczotkotrzymacza.
Witaj. Po pracy upuść wodę poniżej głowicy, jeżeli rano zapali to wykluczysz przeciek na tulejach. Pozostanie głowica i uszczelka. Odkręcając kolektor ssący przy odpalaniu będzie widać wydmuchiwaną ciecz z któregoś cylindra.
Nie sama uszczelka pod głowicą i uszczelki na tulejach załatwią sprawę.Może okazać się,że jest pęknięta tuleja i wtedy klops.Przed wyciągnięciem tulei daj głowicę do specjalistycznego zakładu niech sprawdzą szczelność.Wtedy będziesz mógł główkować dalej.
Witam Sprawdź czy wody Ci nie ubywa w chłodnicy i jeśli już ubywa to zobacz czy nie jest trochę zabrudzona. Ja miałem w swojej uszczelniacze na tulejach i uszczelkę pod głowicą rozwaloną i mialem tyle oleju ile mogło się zmieścić w bloku. Uszczelkę możesz sprawdzić poprzez zdjęcie głowicy (przynajmniej ja tak robię), natomiast uszczelniacze na tulejach...
Trzeba ściągnąć pokrętła siłą i odkręcić te tuleje (osłonki głowic).. Ale z reguły kamień sprawia tak, że tulei nie odkręcisz bez jej uszkodzenia ostrym narzędziem lub zgniecenia, a plastikowe, metalizowane pokrętła zazwyczaj się rozlatują. Pokrętła można co prawda dokupić za grosze. Jednak trudniej jest z tulejami. Możesz próbować je odkręcić żabką,...
Po dłuższej pracy wyrzuca olejem przez odmę. Odma trochę skomplikowana rurką idzie od bloku, na zewnątrz do pojemnika gumowego gdzie cienką rurką wraca do pompki olejowej. Po pewnym czasie zaczyna wyrzucać olej z pojemnika gumowego, zejście z pojemnika drożne. Podejrzewam za dużą ilość oleju z powietrzem przy odmie, co może powodować zwiększoną ilość...
Odnośnie pierwszej baterii umywalkowej po odkręceniu kurków musisz odkręcić te stożkowe tuleje wskazane strzałkami na zdjęciu. Po ich odkręceniu będziesz miał dostęp do głowic i mógł je odkręcić. U mnie w podobnej baterii tuleje te odkręciłem "ręcznie" bez użycia klucza. Do odkręcenia głowic w mojej baterii był potrzebny klucz #17. Oczywiście trzeba...
A ten golf, przepraszam, to ma tuleje cylindrów?
Witam. Proszę o wasze opinie Służę. :) W Twoim przypadku najprawdopodobniej będą pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe. Czy opłaca się naprawiać? Oczywiście, że tak, jeśli tylko kondycja nadwozia jest cała i bez dziur. Cenowo Cię nie zabije, aczkolwiek musisz liczyć się, że po zdjęciu głowicy zobaczysz, czy nie masz rys na tulejach cylindrowych...
Pęknięta głowica, ew. tuleja któregoś cylindra.
1.1 44kW to silnik HFX czyli TU1A lub TU1JP. Dla tego silnika są 3 etapy dokręcania głowicy wedle Reling, Reinz czy Ajusa: 1 20Nm 2 120 stopni 3 120 stopni https://obrazki.elektroda.pl/8573982100_... https://obrazki.elektroda.pl/4156387300_... https://youtu.be/sNQOlsU6bb4 Maksymalna krzywizna bloku to 0.03mm, wystawanie...
Golf V 1.9 TDI BLS 2008r. Witam Wszystkich, mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Na zimnym pali od strzała ale jak już ma 70°C to szarpie silnikiem, a jak ma 90 to jest jeszcze gorzej, chciałbym mu pomóc ale nie mam już pomysłów.😞Może komuś udało się rozwiązać problem, dużo zrobiłem do tej pory, między innymi: - regeneracja głowicy + tuleje...
Więc tuleje odpadają na 99% a pozostaje uszczelka pod głowicą. Tu może być winna sama głowica, blok silnika, opadnięte tuleje lub montaż. NIE MA innej możliwości.
Magnum 480 przebieg 900 tys. Z płynu robi się brązowe błoto a z odmy daje jak z czajnika. Mało tego w aucie są nowe tuleje pierścienie obsady wtryskiwaczy uszczelka pod głowicą i dalej w płynie jest błoto. Pomożecie? Jakie jest wasze zdanie?
Witam Panowie mam mana TGA 410 KM z sinikiem D2866 wyrzuca mi ciągle wodę korkiem na zbiorniczku od chłodnicy w samochód włożyłem juz kilka dobrych tysięcy i dalej to samo. Wymienione zostały tuleje cylindryczne GOETZA tłoki kompletne GOETZA uszczelki po głowicę GOETZA nowe termostaty nowe głowice na sprężarkę + tuleje z tłokami. Wszystkie głowice zostały...
Witam a tam są tuleje mokre wyciągalne?? Po zdjęciu na znanym portalu aukcyjnym widziałem że tam tuje są stałe(zaprasowane) uszczelnienia tuleja tłok = pierścienie. A w przypadku gdy była by tuleja wyciągana a to pewnie konstruktor by dał podkładkę miedzią pod tuleje.
Oczywiście, że na złom, gdyby to było wyjątkowe auto, zabytkowe, to można by myśleć nad ratowaniem. Tutaj naprawdę nie ma to sensu. Drugi silnik będzie dużo tańszy od naprawy tej głowicy.
Robiłem głowicę (stara była pęknięta) + nowe tuleje , (bo stare siadły ) + pierścionki nowe.
Nie tylko zawory się wypalają a gniazda zaworowe też czyli metalowa tuleja w głowicy pracująca z zaworem. Można spróbować dotrzeć pasta ale na długo to nie pomoże. Przy takiej pojemności to chyba taniej wyjdzie nowa głowica niż regeneracja starej.
Przyczyn może być wiele.Tak czy tak musisz ściągnąć głowice.Dymić musi,bo wtrysk do cylindra dostaje.Ztego co opisujesz tostało się nagle,napewno nie z przeciążenia bo orkę wykonuje się różnymi ciągnikami i w różnych warunkach,nawet bardzo ciężkich i szlak ich nie trafia,po prostu cos przypadkowo strzeliło.Mogła pęknąć tuleja,głowica,miałem przypadek,że...
Najciekawsze będzie kiedy silnik zwyczajnie straci panewki wał będzie do wyrzucenia. Prawdopodobnie ( jeśli prawda z uszczelka pod głowicą) masz dziurawą tuleję cylindrową (rdza). Może też rozszczelniona tuleja albo pęknięta głowica. Wybieraj co wolisz ale silnik naprawić trzeba lub wymiennić na lepszy,
Głowica była planowana, szczelność sprawdzona (tak przynajmniej mówi serwis co planowali głowice). Co do tulei to nawet nie zaglądałem. Chyba trzeba jeszcze raz wyjmować głowice, ale przed demontażem zorientuje się czy ma ktoś w okolicy urządzenie do pomiaru CO2 w chłodnicy. Dzieki za podpowiedzi. Czy poza głowicą, tulejami i sprężarką powietrza jest...
To nie wyklucza uszkodzenia uszczelka/głowica, a objawy jednoznaczne. Głowica do zwalenia, daj do planowania. Oni od razu sprawdzają na szczelność. Oczywiście uszczelka nowa, i nie masz się co zastanawiać bo to typowe objawy. Jak będziesz zdejmował głowicę uważaj aby nie podnieść tulei, najpierw ją obróć na silniku bez podnoszenia do góry. Z jednej...
Można wstawić tuleję. Taniej wyjdzie kupić drugi silnik.
Do wymiany samych pierścienie nie musisz odkręcać dołu. Wystarczy ściągnąć głowicy a później tuleje. Sprawdź jeszcze dokładnie głowice.
Pęknięta głowica, tuleja cylindra, wypalona uszczelka. Bez rozebrania nie dookreślenia.
Poszukaj na forum jak się ustawia rozrząd w cursorze, chodzi o to czy podołasz przy składaniu. Jak płyn do oleju to pewnie przegrzany nie raz i oringi na tulejach. W głowicy raczej nie ma drogi no chyba że sama uszczelka jakimś cudem. Zainteresuj się czy paliwo do płynu nie idzie bo to po przegrzaniu jest możliwe.
ale tłoki ani tuleje nie były wymieniane tylko głowica nowa Dodano po 2 ale tłoki ani tuleje nie były wymieniane tylko głowica nowa
Ktoś coś spieprzył albo nie zauważył przy weryfikacji. To teraz nie wiem co taniej? Kupić kamerkę i wjechać do gara, zobaczyć czy nie pęknięta tuleja i płyn nie podcieka? Czy rwać głowicę?
Zdejmij głowicę i wkręć tę tuleję od dołu, tak aby kołnierzem oparła się o dno komory spalania. Od góry wkręć normalnie świecę, na jakiś czas wytrzyma. A jeśli nie masz 30-50 zł na dobrą głowicę, to cóż, tańszych metod nie ma.
Dzięki koledzy za podpowiedź. Oczyściłem powierzchnie i nasmarowałem wszystko smarem. Wkładam tuleje i tu moje zdziwienie. Tuleje wcisnąłem palcami. Tak powinno być? W C330 młotkiem nie chciało wejść a tu w zetorze gładko weszło. Dodam, że z wyciągnięciem też nie było problemów. Ale żeby tak lekko to się wsuwało? Najciaśniej weszła tuleja 1. Najlżej...
E tam ,a robiłeś kiedyś honowanie tulei papierem 60? 🤣
Zrobić remont silnika pierścienie ,tłoki tuleje być może głowica do regeneracji wszystko wyjdzie w trakcie Myślę że temat wyczerpany
Witam Moim zdaniem miedziana o ile jest wszystko Ok z głowicą i blokiem [ tulejami cylindrowymi ] Pozdrawiam
Witam Jak kolega Andrzej pisze najpierw trzeba sprawdzić szczelność na tulejach [oringi ], a po tym dopiero głowica i inne [ blok ] Przestarzałe oringi uszczelniające tuleje , to najczęstsza przyczyna dostawania się wody do oleju . Pozdrawiam
tzn były już sugestie że moze wtrysk leje , ale zostało to wyeliminowane bo ani nie ma tam wiekszego osadu na tym tłoku jak na pozostałych a po za tym to jakby wtrysk lał to już po takim okresie by była dziura w tłoku , Patrzac tak na logike to jest kilka możliwości wykrzywiony blok , wykrzywiona głowica , opuszczona tuleja itp , uszczelka za każdym...
Robię teraz remont kapitalny może nie ten typ silnika, ale same części + tuleje cylindra (robota) + głowica 16V (robota) na porządnych gratach (trochę z ASO) 5 000 PLN
A tak nieśmiało zapytam-co denka tłoków takie ładniusie? Zero nagaru.... No i ktoś kręci wałem przy zdjętej głowicy a tulei nie pozabezpieczał...
Jaki jest rok produkcji. A sprawdzaliście płyn chłodniczy na zawartość spalin, i czy nie ubywa go. Dodano po 7 Może być gdzieś pękniecie np. głowicy czy tulei cylindra.
Witam wszystkich. Przy remoncie silnika deutz f6l912 stwierdziłem, że wymiar komory spalania poszczególnych cylindrów nie mieści się w w normach z instrukcji tj. 1-1,2mm. A zawiera się w przedziałach 1,7-1,9mm. Dodam tylko, że pod tuleje i pod głowice zamontowałem najcieńsze dostępne dla tego typu silnika podkładki - odpowiednio 0,2 mm i 1 mm. I mam...
Uszczelke dobiera sie wzgledem wystawanie tloka ponad blok nie tuleje i tak:<0,35 uszczelka 1.2mm a ponad 0,35 uszczelka 1.5.Wystawanie tulei swoja droga 0,06-0,1mm a tłoka swoja. głowice dokrecamy momentem 170nm.
W instrukcji coś piszą że ciśnienie na tłokach musi się wahać między 2000/3500 kPa czyli 200/350 bar. Jeżeli będziesz miał małe ciśnienie to masz w najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą, pierścienie, albo tuleje trzeba wymienić bo są wyszlifowane.
własnie mam zamiar zamówic te częsci rzt tylko chyba normalny wał nie wytrzyma około 20 koni Oczywiście wzmocniony wytrzyma dłużej ale dla 20 koni to nawet wzmacniany niewiele dłużej. 20 kucyków z takiej pojemności to jak na wyścig, więc żywotność też jak na wyścigu :-) . Albo go "lekko" podrasujesz do 6 i będziesz się cieszyć w miarę długim życiem...
Witam, mam problem z Ursusem C 330. Jest on po kapitalnym remoncie silnika: został przeszlifowany wał, wymienione tuleje i tłoki, głowica też została wyremontowana, pompa wtryskowa z wtryskami poszła do regeneracji. A nadal ciągnik nie chodzi tak jak powinien. Jego problemy to: jak jest zimny ciężko pali, dopóki się nie rozgrzeje nie wchodzi na wysokie...
Słaba jakość, prawdopodobnie skończył się pierwszy pierścień. Zrzuć miskę i wyciągnij tłok, tuż to kilka minut roboty skoro głowica zdjęta.
Przyczyn może byc kilka - dziura w tulei, wypalone oringi tulei, pęknięty blok, pęknięta głowica - nikt nie zgadnie, trzeb rozebrać i zobaczyć.
Witam po remoncie (niby kapitalnym)moc się nie zwiększyła .wymieniono tuleje,tłoki,głowica po regeneracji to samo pompa wtryskowa ,końcówki wtryskiwaczy nowe. Pali na dotyk w orce na lekkiej ziemi pługiem 3 skibowym(Grudziądz)na 2biegu nie pojedzie . Co o tym myślicie?
tuleja volvo tuleja sanek cylindra tuleja
nawigacja medion odblokowanie dźwięk przez ethernet cewki amerykanka
honda accord problemy alarm honda accord problemy alarm
Akumulatory do podkaszarki Titan TTI821GGT 41N/4 – kompatybilność, modele, pojemności Selektor wejścia Yamaha AX-470 – gdzie kupić oryginalny przełącznik ALPS VT148300/WN157900