Nie podałeś czy to wersja Sedan czy też Avant lub wersja ze sportowym zawieszeniem (różnica w średnicy stabilizatora). Skoro jednoznacznie stwierdziłeś że to wina "tulejek",to owszem można wymienić wkładki gumowe (pod taką nazwą występują w katalogu ETKA).Zanim jednak to zrobisz sprawdź jaką średnicę ma sam stabilizator (26,8mm czy 29mm),dopiero wtedy...
Mechanicy chętnie wydają diagnozę że maglownica😁 Wymień elementy o których mówił diagnosta ale już nie u tego mechanika od maglownicy😁 Wtedy dopiero słuchaj czy nadal puka. Jeżeli dalej będzie pukać to szukaj innych możliwych przyczyn, kasę zawsze zdążysz wydać. Jeżeli auto ma najechane 160kkm wątpię że to magiel.
Wahacze to nie wszystko, uszkodzone poduszki amortyzatorów, łączniki czy tuleje stabilizatora i tuleje ramy pomocniczej też będą powodować hałas. W golfie można wymienić same tuleje, można sworzeń a można i kompletny wahacz.
Wymień obie strony, to nie są kosmiczne pieniądze,
Przegub na wielowpuście półosi zawsze ma niewielki luz wzdłużny i nie powoduhe to stuków. Myślę, że coś innego powoduje stukanie w aucie, może amortyzator, tuleje stabilizatora, łączniki itd
Witam kolege ,przyczyna pewnie sa tuleje gumowe drazka stabilizatora ,zwlaszcza jak jest zimno.:cry:
poinformowali mnie, że jak nie wymieniam całości (cokolwiek znaczy ) zapewne chodzi o sworznie, simerbloki, tuleje, drążki stabilizatora ( nie wiem co jeszcze ma wpływ na zbieżność) , to mija się to z celem. No i oczywiście zaproponowali, że mogą to wszystko zrobić. Z celem to mija się plecenie bzdur.Zeby twierdzić cokolwiek to trzeba auto raz sprawdzić...
Wybite tuleje stabilizatora
Końcówki kierownicze, drążki, sworznie, tuleje na wahaczach, stabilizator...wybierz sobie coś. Koszt naprawy od 100 do 1000... Chopie, trzeba się przychylić, poszarpać, pomacać...
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Najczęściej piszczały tuleje stabilizatora :) Jak złapiesz auto za reling i pobujasz na boki słychać piszczenie?
Mam problem z przednim zawieszeniem w Mk2 hatchback. Od pewnego czasu przy przechylach pojawia się takie zgrzytanie jakby sprężyny w starej kanapie. Pojechalem na stację diagnostyczną gdzie stwierdzono uszkodzenie tylnej tulei wahacza z przodu. I faktycznie tuleja byla rozwalona. Zostały wymienone obie strony na lemfordera, przednie byly w idealnym...
Zobacz na łączniki stabilizatora i tuleje stabilizatora.
Łączniki stabilizatora? tuleje gumowe stabilizatora? pozdr
Potrzebuję: - lewą końcówkę drążka - tuleje stabilizatora przód - łączniki stabilizatora przód - tarcze plus klocki przód -klocki tył Nie znam producentów, dlatego pytam. Nie chce przepłacić, ale chcę to zrobić dobrze i jeszcze chwile pojeździć.
jeśli tak to jak opuścisz auto na koła to amortyzatorem we wskazanym miejscu nie ruszysz czy z tymi prowizorycznymi podkładkami nie ma stuków? może trzeba się przyjżeć drążkom kierowniczym albo tulejom na wachaczach i stabilizatorze
Witam od jakiegoś czasu w moim oplu zaczeło strasznie coś kołatać w zawieszeniu. Nie mam pojęcia co to jest ani czy to przód czy tył! Pojechałem na "trzepaki" i nic,tuleje plywające i tuleje stabilizatora wymieniłem i nadal nic...
Łącznik stabilizatora, tuleja stabilizatora, tuleja wahacza, sworzeń wahacza, najlepiej udać się na okręgówkę i zbadać zawias na szarpakach, po ściągnięciu koła ciężko Ci to będzie zdiagnozować, bo wszystko będzie naprężone.
Przy dużym momencie to normalne że może trochę ciągnąć kierownicę, tzw. "torque steer". A jak ogólnie prowadzenie ok tylko tłucze to... kto szuka ten znajdzie - gdzieś muszą być luzy. Najlepiej rozbierać po kolei i oglądać, w ogóle to takie rzeczy najlepiej samemu robić. Zacznij od tego co jeszcze nie ruszane - przekładnia, tuleje stabilizatora, poduchy...
Złap za relingi i pobujaj na boki. Słuchaj czy puka. W golfie na 99% tuleja drążka stabilizatora puka. Zobaczysz ją od strony koła, skręć lekko w lewo i popatrz na prawą tuleję.
Średnie grzechotki i nasadki też uważam za zbędne. To spróbuj w golfie 4 czy pochodnych albo w Vectra C odkręcić w wygodny sposób mocowanie tulei stabilizatora przedniego nie mając pod ręką grzechotki 3/8"
Łożyska amortyzatorów całe? Łączniki stabilizatorów są poprawnie zamontowane - można się pomylić przy ich montażu i wtedy stukają o wahacze. Tuleje stabilizatora są całe? Skoro ściąga w czasie jazdy to może jednak jest jakiś luz na wahaczu - nie tak łatwo go znaleźć w tym zawieszeniu.
Co fakt to fakt,skrzypieć mogą też oberwane tuleje wahaczy.Popsikaj jakimś środkiem smarującym najpierw poduszkę amortyzatora potem tuleje wahaczy,ewentualnie gumy mocujące drążka stabilizatora i kiedy ucichnie będziesz miał usterkę zlokalizowaną tanim kosztem.
Hmm tylko trochę to dziwne, bo akurat zawieszenie, cały przód w większości robiony, tzn poprzednik w 2014 wymieniał komplet amortyzatorów Sachs na przód, a ja w 2016 - sworznie i tuleje, a teraz w styczniu łączniki stabilizatora i tuleje gumowe stabilizatora. Jedynie tył - tuleje na belce - trudno powiedzieć. Tylko pytanie czy aż tak zawieszenie by...
Tuleje stalowo gumowe wahaczy sprawdż,tuleje gumowe stabilizatora.
Lączniki wymieniłeś a co z tulejami gumowymi stabilizatora . Raczej zobacz tam czy nie są wypracowane.
Jeśli układ kierowniczy jest sprawny to przyczyny trzeba szukać np. w zwrotnicach może tam być przyczyna lub wieszakach resorów na osi kierowanej ( jeśli są zamontowane), tuleje stabilizatora, drążki reakcyjne. Kolumny kierowniczej nie radzę samemu naprawiać bo może się to skończyć tragicznie, jeśli uważasz ,że z nią jest coś nie tak to wymontuj i oddaj...
Tuleje drążka stabilizatora sprawdzone? W 99% przypadków one są przyczyną pukania.
Podliczyłem i remont 207 wyjdzie mi lepiej jak zmiana auta. W sumie i tak tylko lakiernicze poprawki, przód zawieszenie (prawdopodobnie tuleje albo stabilizatory) i to byłoby na tyle, będę tym francuzem śmigać aż się zajedzie i wtedy będę myślał nad zmianą.
Super tamto auto oddałeś a to sprzedasz. Ciekawe tylko czy za niewielką kwotę czy będziesz udawać że wszystko super.... Ja nie będę ściemniał, że jest super, jak nie jest. Ale muszę coś z grubsza ogarnąć, bo tak stare auta się sprzedają tylko jak są na chodzie. Inaczej będę się tylko oganiać od handlarzy-rozbieraczy, co to "daję 800 i za godzinę jestem"....
Dzięki za pomoc. Autko juz po wymianie zawieszenia tzn. sworznie tuleje stabilizatory i smiga jak trzeba. Teraz zamierzam sie do wymiany oleju. jaki olej polecicie. Mechanik poleca zalać półsyntetyk. Może macie jakiś manual co i jak po koleji. Wolne żarty - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... . Zamykam.
Przyczyn takiego zachowania auta może być mnóstwo: zaczynając od ząbkowanych opon, niewyważonych kół, krzywych tarcz, luzów na maglownicy, luzów w zawieszeniu, typu sworznie, końcówki, tuleje przednich sanek, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, górne mocowania amortyzatora, odważniki na półosiach, o ile w tym modelu występują....
Skrzypiec mogą tuleje gumowe drążka stabilizatora tak samo stukanie może być od nich - zwłaszcza na małych nierównościach np. łączenie asfaltu
dźwięk troszkę ucichł więc pomyślałem o wymianie łączników stabilizatorów. Wymieniłem i stuki zaczęły być bardziej głośne, Wymień jeszcze gumowe tuleje mocujące stabilizator i powinno się uciszyć.
Końcówki drążków nie pukają. Nawet jak mają luz że koło żyje własnym życiem. Najczęściej pukają właśnie gumy stabilizatora, jego łączniki, tuleje wahacza
Tak to może być to. Tuleja drążka stabilizatora to np. DELPHI TD445W - cena kpl. około 23zł. Dodatkowo do sprawdzenia łączniki stabilizatora, i tu schody bo mozesz mieć dwa rodzaje: TC720 lub TC2022.
A przy montażu nie żałujesz smaru, aby nastepny kolo błogosławił Twoją roztropność. Moderowano przez Pawel wawa: Przestań pisać bzdury(zaznaczyłem na czerwono), smar wchodzi w reakcję z gumą i ją niszczy! 1. Zanim smar zniszczy gumę na tulei ta zdąży się zerwać lub wybić. 2. Miałem na myśli smarowanie przede wszystkim śrub przechodzących przez tuleje...
Witam. Auto tak jak w temacie, nic nie stukało czy pukało aż do momentu gdy pod auto wszedł kot i przy ruszaniu uszkodził osłonę przekładni kierowniczej. Osłona wymieniona + nowa końcówka kierownicza prawa. Przy okazji wymieniłem tuleje stabilizatora oraz łącznik stabilizatora przód strona prawa. Po naprawie raz stuka w przednim prawym kole raz nie...
Volvo v40 poduszki stabilizatora :) Poza tym czujniki abs które są zamontowane w zwrotnicy na rdzę :D
Witam. Podczas ruszania, najczęściej gwałtownego na prostych kołach słychać jednorazowe puknięcie w prawym przednim kole. Kilka dni temu jeszcze nie było tego tak słychać ale na chwilę obecną jest bardzo głośne. Sprawdzałem tuleje, sworzeń, stabilizator i przeguby, ale nie wyczuwam jakiegokolwiek luzu. Czy to moż być wina amortyzatora? Czekam na jakieś...
Moze się mylę ale tam w oryginale manszety były z termoplastu. Z doświadczenia powiem że guma nie wytrzymuje tyle co termoplast. Do opasek wystarczą obcęgi. Czasem zdarza się że opaska która jest w zestawie nie pasuje do rozmiaru manszety lub trzeba się natrudzić by ją zapiąć. Co do końcówek - Febi w zupełności wystarczy. Wytrzyma dłużej niż wspominał...
U siebie w Octavii 1 a to jest to samo zawieszenie co golf wymieniłem z przodu amortyzatory, łożysko amortyzatora, poduszki amortyzatora, sworznie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora. Z tyłu amortyzatory i tuleje belki. Całość kosztowała mnie około 1100zl. Auto po remoncie zawieszenia trzyma się drogi jak nowy samochód wcześniej zachowywał się jak...
Autko obecnie jest na najazdzie samochodowym, pod spodem patrząc nic nie widać po za wyrobionymi tulejami gumowymi na wachaczach i wyrobionymi drążkami stabilizatora. Podejrzewam zgięte amortyzatory aczkolwiek wizualnie nie widać, żeby były zgięte, może po zdjęciu będzie widać dopiero.
Problem może być zupełnie gdzie indziej a mianowicie polegać na usterce mechanicznej typu uszkodzony stabilizator czyli tuleje na nim bądź zatarty lub uszkodzony amortyzator
Witaj jak jezdziłem Laguną to taki metaliczny stuk powodowały wybite z przodu tuleje gumowe, mocujące stabilizator . (nie łaczniki). Mozliwe ze to Ci pomoze.
Taką usterkę przez internet to tylko na chybił trafił. Tuleja wahacza?, ewentualnie łącznik stabilizatora lub gumy jeśli występuje.
Wielkie Dzięki czyli jednak jest to tuleja pływająca. Wracając do stabilizatorów ze FEBi 1 szt. sam stab. cena 45zł nie jest za niska?
Tam nie ma co skręcać na kołach. Jedynie chyba przednia tuleja wahacza. Jak przed wymianą było bardziej "miękko" to same amory/sprężyny, albo te opony. Bo te opony to raczej "komfortowe" nie są i nie są chyba opcją podstawową. Dodano po 4 Jak bujam autem na postoju lewo-prawo to słychać jakieś delikatne pukanie. Dodam że podczas składania zawieszenia...
Kontrolka pali się na żółto - nigdy nie słyszałem, aby paliła się na czerwono :( Może przy okazji „wypłaczę” się na Forum, bo mnie już [ch…..] strzela Po przebiegu 50 tyś km zaczęło się: najpierw wariował wskaźnik wspomagania układu kierowniczego /zapalała się i po kilkunastu minutach gasła kontrolka/, później jakieś trzaski w tylnej...
Witam, mam problem w swoim golfie 4, Gdy skręcam na skrzyżowaniu z większą prędkością to słychać pojedynczy stuk. Na nierównościach tez czasem stuknie. Wymieniłem juz łączniki stabilizatora, tuleje wahaczy, drążki kierownicze. Co może być przyczyną? Może sanki się przemieszczają?
Witaj. No nikt tu magikiem nie jest i ciężko będzie przez internet stwierdzić co Ci tam stuka szczególnie opierając się wyłącznie o opis. ;) Jeśli wiesz, że stuka Ci wydech, to zrób tak żeby nie stukał i pojeździj po dziurach w celu sprawdzenia czy to właśnie wydech stuka... Jako kierowca powinieneś odróżnić stukanie elementów zawieszenia od stukania...
Sprawa nie jest taka prosta, gdyż przy uniesionym samochodzie rozprężone zawieszenie skrajnie i nienaturalnie wykrzywia gumowe tuleje które w ten sposób mogą ukryć swoje wypracowanie, jestem bliższy ocenie, że przy obciążonym aucie w ich naturalnym położeniu. Lepiej się przyglądnąć, czy guma nie ma spękań, odspojeń od metalu i czy hydrauliczne silentbloki...
Witam Usterką były luzy na trawersie ( ktoś wcześniej próbował coś z tym robić, podłożył kilka podkładek ). Wymienione zostały także łączniki drążka stabilizatora, tuleje na wahaczach i skręcony trawers. Trzeba jeszcze ustawić zbieżność. Pozdrawiam
Witam. sworznie, wahacze, tuleje metalowo-gumowe, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. to zawsze wymieniamy kompletami prawa i lewa strona. No bez przesady :D A opona z 1mm mniej niż reszta - to zupełna norma. No ale zaraz zaczną się czepiać że co to 700zł za oponę - zależy jak byle co to drogo a jak porządna to ta kwota nawet...
Robiłem to w Clio III i zawsze na podnośniku, nie wiem czy jest opcja zrobić to na płaskim, ja bym nawet nie próbował ,minimum to kanał bo dopiero po opuszczeniu sań jest dostęp do obejmy mocującej tuleję
Trzeszczenie może pochodzić z tylnych gum stabilizatora. Może to być jakaś tuleja gumowo-metalowa w wahaczu, jeżeli są gumy pod sprężynami. Ogólnie jest to wróżenie z fusów.
fakt ze 3 lata minęło , ale mam dokładnie ten sam problem, i przeszedłem dokładnie tą samą drogę, tylko nie bardzo rozumiem co wymieniłeś, co to jest kasta ?, opisz prosze dokładnie, twój opis jest kopią mojego dosłownie, aż sam sie zastanawiałem czy to nie ja pisałem tego posta Dodano po 13 Drążek stabilizatora jest przykręcony do nadwozia na dwie...
Przeważnie mówiąc kompletne zawieszenie to mechanicy mają na myśli sworznie, końcówki drążką kierowniczego, tuleje wahaczy, amortyzatory, łączniki stabilizatora. Sprężyny, i poduszki na kolumnie to rzadko.
Łączniki stabilizatora są nowe, gumy stabilizatora sztywne. Wydaje mi się że to mogą być tuleje sanek, bo pukanie nie jest ewidentnie z zawiesznia pojazdu a gdzieś przy zawieszeniu silnika. Przy wychyleniu się silnika może on ciągnąć sanki łapą tzw. ósemką. Chyba bez opuszczenia sanek się nie obędzie.
To są tuleje tzw. drążka reakcyjnego i jednocześnie stabilizatora - który tworzy wraz z wahaczem prostym tzw. wahacz trójkątny i utrzymuje właściwy kąt wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy.
Zdarza się, że przyczyną przenoszenia drgań silnika na karoserię jest "naprężony" układ wydechowy. Przemoc mająca miejsce podczas odginania wózka celem wymiany tulei na drążku stabilizatora może nadwyrężyć wydech. Oprócz w/w pozostają chyba tylko elementy zawieszenia silnika (poduszki). O kłopotach ze zmianą biegów nic nie wiadomo więc drążek łączący...
Witam. Auto zaczęło wpadać w wibracje na kierownicy oraz na całym aucie podczas hamowania. Wymieniłem wszystkie tarcze i klocki firmy ferodo. Przez kilka dni było cudownie. Ale znowu problem powrócił. Piasty są ok. Dodam, że mam mały luz na maglownicy. Oraz do wymiany gumy i łączniki stabilizatora, tuleje tylne na wahaczach i sworznie. Opony ok, felgi...
wymieniłem gumy stabilizatora tylnego oraz tuleje wahaczy tylnych No to przód też należałoby skontrolować : układ kierowniczy + drążki + zawieszenie . Opon o " pływanie " bym raczej nie podejrzewał. Z przodu wymieniałem na razie tylko tuleje tylne wahaczy ale mam zamiar wymienić gumy stabilizatora oraz łączniki stabilizatora może coś pomoże. Za układ...
Może to być np. stabilizator, a konkretnie jego mocowanie (tuleje gumowe). Najlepiej jechać do mechanika z podnośnikiem i pojęciem, tak najszybciej znaleźć usterkę, ewentualnie na stację diagnostyczną.
Od dłuższego czasu usiłuję ustalić przyczynę stuków dochodzących z lewej przedniej części auta. Stuki występują w trakcie wolnej jazdy po terenie pofałdowanym ale także na zakrętach, nieraz przy przy hamowaniu. Dwukrotna diagnostyka na tzw.szarpakach nie wykazała luzów w elementach zawieszenia.Do chwili obecnej wymieniono:łączniki stabilizatora,drążek...
wszystko po za właśnie amortyzatorami jest wymienione . Co dokładnie jest wymienione? Tuleje wahaczy, wózka? Gumy drążka stabilizatora? Amortyzatory ile mają lat/przebiegu i jakiej są firmy? Zapewne łożyska amortyzatorów są w wielu amortyzatorów. Układ wydechowy ma wszystkie mocowania całe?
"Dodam że po kupnie zostały wymienione wszystkie elementy gumowe na stabilizatorze oraz tuleje, końcówki drążka długiego oraz cały drążek krótki." To po wymianie nie była regulowana zbieżność? Ręce opadają. :) Amorki Ci nie pomogą jak masz oponę zjechaną, mają najmniejszy wpływ na ściąganie.
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
A jak sworzen wachacza ma tuleje wykonczona tez moze pukać podczas jazdy ?
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Skontrolować stan tulei na wahaczach przód/tył, na drążku stabilizatora lub łącznikach (nie pamietam jak to jest w sienolocie rozwiązane).
Witam. Kupiłem 2 tyg temu auto, byłem na przeglądzie przed kupnem wszystko sprawne. Na dzień dzisiejszy nic do wymiany. Pojechałem do swojego mechanika w swoim mieście okazało się, ze cała kartka rzeczy do wymiany. Tzn. Opony ,klocki, tarcze, tuleje, pas klinowy, łącznik stabilizatora itd. Auto oczywiście przegląd przeszło. Możecie doradzić co teraz...
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
Witam może ktoś mi pomoże od jakiegoś czasu słyszalne były stuki z prawej strony-podczas gwałtownego ruszania oraz przy szybkich skrętach byłem u mechanika i tak zaczęła się wymiana części-wymieniłem sworznie i tuleje wahaczy,gumy stabilizatora,końcówki drążków,łączniki,stabilizatora,poduszki amortyzatorów,łożyska amortyzatorów, tarcze i klocki,amory,przegub-cała...
witam:) mam następujący problem: przy predkosci ok 95 do 100km/h moj samochód wpada w dziwne drgania, Sa to dosc mocne drgania ale gdy np przyspiesze do ok 105km/h albo zwolnie ponizej 95km/h drgania ustaja. Rozpedzajac auto i jadac na luzie w granichac 95-100km/h nic nie drga. Drga jedynie na biegu i nie zaleznie czy przy tej predkosci jade na 4 czy...
Może być parę przyczyn ,stuka niekoniecznie z tyłu ,podjedź na 15 minut do stacji diagnostycznej sprawdzą Ci na szarpakach. Może być łącznik stabilizatora,końcówka drążka ,amortyzator, tuleja wahacza.
Prawdopodobnie gumy stabilizatora już wytłuczone jak i tuleje wahacza + sworzeń ,wypadało by zdjąć koło i sprawdzić .
Jak benzyna to dobry zakup. 1.6 trochę mało dla tego auta, 1.8 jakoś jedzie, 2.0 troszkę pali, a 2.0T przyjemnie się jeździ. W pierwszych 2 silnikach skrzynie piątki są i nie ma z nimi żadnego problemu, szóstki trochę awaryjne. 1.8 problemowe koła zmiennych faz rozrządu oraz przepustnice. Zawieszenie: zbieraj na tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy,...
Jak wymienione łączniki stabilizatorów lub inne skrętne elementy zawieszenia, to normalne zjawisko. Nie pleć bzdur, po takim serwisie ma być od razu cisza. Jak ktoś ci poskręcał tuleje na podniesionym zawiasie to normalne, ze przez jakiś czas strzelały dopóki nie pourywały się
witam mam problem z moim renault trafic od pewnego czasu auto zaczęło nie równo się prowadzić pływa po drodze zostały wymienione sworznie, końcówki drążków, tuleje na wahaczach, gumy na stabilizatorze, łączniki stabilizatora, amortyzatory niby 65% a efektów nie widać morze ktoś wie gdzie jest przyczyna takiego zachowania auta z góry dzięki za dobre...
Cena trochę odstraszająca no ale jestem w stanie to przetrawić, a nie da się kupić samej tej tulejki ? Ta tuleja jest lekko zgięta.
Witam serdecznie. Chcę w Tico wymienić wahacze. Mam do wyboru trzy zestawy, nie wiem, który wybrać, czy wszystko oferowane w zestawie jest konieczne, czy to nadgorliwość? 1. zestaw deluxe 89zł http://obrazki.elektroda.pl/2890837400_1... 2. zestaw tanio 50zł http://obrazki.elektroda.pl/3670544500_1... 3. zestaw średni...
Luzów nie ma Kto tak stwierdził? Przykład z dziś. Skoda Octavia, klient sobie zażyczył wymianę sworznia wahacza bo jakiś diagnosta na SKP stwierdził że ma luz a po za tym wszystko w zawieszeniu jest w porządku. Sworzni nie ruszałem bo były jak nowe, za to wymieniłem wytłuczone tuleje wahaczy i łączniki stabilizatora. To nie był odosobniony przypadek....
Nie wiem czy w audi jest z tylu drazek reakcyjny.Jezeli jest to tam takze powinny byc łączniki stabilizatora. Co ma stabilizator do drążka reakcyjnego ? Drążek reakcyjny jest i jego tuleje metalowo-gumowe tez sie wymienia . Rolę stabilizatora pełni w audikach belka poprzeczna . Lożyska przednich kolumn dasz rade wymienic nawet na parkingu pod blokiem...
Czyli dokręcamy jak obie strony samochodu podniesione i wahacz luźno opada? Ale tylko wstępnie, finalnie trzeba dokręcić na obciążonym zawieszeniu, najlepiej już na kołach bo szybciutko zerwie gumy w tulejach. Ciężko manewrować wahaczem. No niestety, jak jest przykręcony stabilizator i sworzeń zwrotnicy to nigdy nie jest łatwo.
wiec tak z przodu najczęściej padają w nich łączniki stabilizatora tj koszt ich po ok 50 zł za szt wymienisz je sam jeśli masz podstawowe narzędzia z tylem jest gorzej bo to są tuleje gumowe poł. z metalową obudową i żeby je wymienić najlepiej jest wyciągnąć całą oś i tu zaczynają się schody bo z tym wszystkim możesz mieć problem koszt ok 250 zł za...
Elektrolity można wymienić na nowoczesne tyle że rosjanie mieli swój szereg i w przypadku stabilizatorów w zasilaczu nie będzie miało większego znaczenia jeśli elektrolit będzie miał minimalnie inną pojemność ale jest kilka miejsc w których pojemność będzie miała znaczenie. Gałki rozbiera sie prosto - wysuwasz nakładkę plastikową do siebie zostaje aluminiowa...
Przy większej prędkości opony na pewno nabierają temperaturę, szczególnie że z tego co piszesz: wystarczy że zwolnię do 100km/h wynika, że jeździsz dość szybko jak na polskie drogi o tej porze roku, w dodatku autem, które już ma swoje słuszne lata. Osobiście miałem taki przypadek, że ładnie wyglądająca opona, jakieś 70% bieżnika powodowała samoistne...
Witam Mam opla calibre z 94 roku z "trzęsącą się kierownicą". Jestem jego 2 -gim właścicielem. Autko było sprowadzone w 2003 z Holandii. Problem polega na tym, że przy predkości pow. 110km/h zaczyna drżeć kierownica. Wszyscy mądrzy specjaliści twierdzili, że to wina felg. Felgi mam nowe - sprawdzone na maszynach, opony - nowe sprawdzone - w 3 różnych...
Witam mam problem z uciążliwym skrzypieniem zawieszenia na dziurach w moim Sprinterze 413 , i nie moge znaleść przyczyny gumy na stabilizatorach wszystkie wymienione (przód i tył ) tuleje resora tył (tylne dolne na wieszaku) wymienione licze na jakieś podpowiedzi pozdrawiam
Witam. Posiadam Nubire Sx 1.6 16V 98r. Wymianilem w niej z przodu amortyzatory, sworznie, tuleje wahacza, drazki stabilizatora i wszystko 4 dni po naprawie chodzilo super lecz teraz w prawym kole slysze jakies stukanie i cos piszczy tak jakby gume pocieral o gume. opona napewno o nic nie trze to sprawdzalem. stuki pojawiaja sie tez na rownej drodze...
Witam mam taki problem mianowicie podczas jazdy (citroen xantia) wszystko jest okey cisza i wgl ale podczas wcisnięcia hamulca puka coś tak jak w stylu łacznika stabilizatora ale tylko przy hamowaniu łaczniki i tuleje wachaczy są nowe więc co może byc problemem klocki??
Witam ponownie, Byłem u mechanika oto co zdiagnozowali. Sworznie wahacza, lewa tuleja wahacza, 2x końcówki drążków, łącznik stabilizatora, (przekładnia- polecili regeneracje, tańsza niż zakup nowej która kosztuje ok 500zł) Nie mam serca sprzedawać lub złomować auta zwłaszcza iż jest ze mną 5 lat ;) Wymienię wszystko po kolei i zobaczymy ;)
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z moja Skodą Fabią, przy jeździe na wprost na falistej drodze słychać takie buczenie przy dobijaniu na nierównościach (takie fale góra dół jak to na naszych drogach) i przy przyspieszaniu na 3 4 i 5 biegu od 2 tys obrotów. Na luzie tego nie słychać więc to nie łożysko w piaście raczej, zawieszenie całe zrobione (tuleje...
Według mnie problem leży w łaśnie we zużyciu i myślę, że wymiana na nowy rozwiąże problem. Zdaje sobie jednak sprawę, że to trochę będzie kosztować. Więc na początek spróbował bym zastosować inne tuleje gumowe (dopasowane do rzeczywistej średnicy drążka stabilizatora) Napawanie nie wchodzi w grę
Bardzo wygodny samochód, dobra jednostka jeśli się o nią dba. Gaz - tylko sekwencja ze względu na długie doloty. Chociaż ja miałem II gen. i było OK. Typowe usterki to cieknące pokrywy zaworów oraz nagminnie łączniki stabilizatorów oraz tuleje wahacza. Szczególnie dają znać przy szerokich kapciach. Auto typowo trasowe, wyprzedzanie - bajka, hamulce...
Witam. Mam problem z moją Vectra, a dokładnie chodzi o ściąganie auta w prawą stronę. Wymieniłem właściwie wszystkie elementy przedniego zawieszenia ( wahacze, sprężyny, amortyzatory, gumy stabilizatora oraz łączniki stabilizatorów) i tył poszczególne elementy (sprężyny, amortyzatory, guma stabilizatora, łączniki stabilizatora i Tuleje na jednym z wahaczy...
Mam wersję 128 koni, kupiłem w kwietniu i zrobiłem już 13 tyś km na LPG. Spalanie średnie około 14 litrów LPG. Brakuje mocy tylko na autostradach jadąc pod wiatr. Części zamienne są tanie i ogólnie dostępne, ale w tym aucie nie ma co naprawiać. W moim, po kupnie musiałem wymienić wszystkie gumowe tuleje w zawieszeniu, łączniki stabilizatorów tył i chłodnicę...
Witam Założyłem nową sonde lambda Denso DOX-0264 M18x1,5 Poprawiłem gwintownikiem otwór w kolektorze wydechowym, błędów nie kasowałem i jak na razie jest dobrze. Pozdrawiam Dodano po 7 Witajcie Muszę wymienić gumy stabilizatora przedniego, tuleje ( tylna L+P) wahacza przedniego. Czy w tym wypadku lepiej postawić na oryginał? Jest firma w Olkuszu która...
No nie wiem czy S-klasa..dzisiaj wracałem z roboty z kolegą Golfem V 2006 rok, nawet nie wiedziałem że ma takie auto, ogólnie wersja mizerna 1,4 75 km, klima ręczna, 3drzwi itd..ale wybieranie nierówności i ogólnie najazdy na wertepy to bajka, cichutko, ładnie trzyma, bez jakiś uderzeń jak w ciągniku. Czyto s-klasa? wątpię, o takie zawieszenie właśnie...
tuleja volvo tuleja sanek cylindra tuleja
łozyska amica sterownik elpiast tracer sterowniki myszki
szlifierka stołowa racing wheel
Część DA47-00142B do lodówek Samsung - zastosowanie i kompatybilność Hałas w podgrzewaczu Ariston SGA X 80 EE na propan-butan