Według mnie tuleja wypadła
Witam mam zrobioną przeróbkę 60-tki w ten sposób. Ciągnik wtedy dostaje o ok. 10 km więcej. Przeróbka u mnie obejmowała: 1. Roztoczenie otworów na tuleje w bloku silnika 2. Przeróbka filtru powietrza jak i kolektora dolotowego, ponieważ silnik ma wtedy większe zapotrzebowanie na powietrze. 3.Do tego mam jeszcze założone tłoki od zertora w turbo i świece...
Nie jest normalne. Powinny wchodzić bez użycia młotka, ale i bez luzu - opór oringi na dole powinny stawiać.
Pęknięta tuleja cylindrowa.
Czym moze byc spowodowany duzy luz na dzwigni od 1 stopnia sporzegla tam gdzie dochodzi wysprzeghlik. Przez to wysprzeglik przy wciskaniu az sie tł9oczek wysuwa z wysprzeglika? Łozysko oporowe jest przy samych łapakch, mam wrazenie jakby to byl luz miedzy widelkami a tuleja przesuwna.
Taaaa a później tym młotkiem walisz się w łeb... Tuleje wciska się na prasie (obowiązkowo wyjęty silnik) albo dorabiasz u kumatego tokarza specjalny przyrząd do wciskania tulei. Wtedy idzie w miarę gładko ale podczas wciskania przyrządem również tuleja potrafi pęknąć. I nie jest to wiedza wyczytana w internetach tylko sprawdzona we własnym warsztacie....
witam ciśnienie w cylindrach mi się wydaje że masz kiepskie bo ja przy zetorze 5211 jak miałem badane miałem w ok 29-28 bar wielkość komory spalania mam taką samą jak ty wiec ciśnienie powinno być takie samo wg znajomego od około 26bar do 32bar przy dobrych konstrukcjach. Może być przyczyna tak jak sugerujesz nieszczelne zawory lub złe założenie pierścieni...
Witam. Na pewno na tym cylindrze gdzie jest 22 nie będzie chodził, trzeba sprawdzić co jest przyczyną . Czy po wymianie głowicy jest różnica w ciśnieniu? ?Jak przedmuchy? Jakie tłoki i tuleje kupowałeś?
Robiłem remont kapitalny silnika. Wymieniłem sprzęgło: otóż jest taki problem że ono jest ustawione jak powinno być i nie ma sprzęgła, 1.gdy wcisnę dźwignię ciągnik jedzie a gdy naduszę hamulec to stanie 2. gdy trzymam sprzęgło i puszczę hamulec to jedzie 3. gdy trzymam hamulec a popuszczam sprzęgło to zaczyna ruszać (drugi stopień wysprzęgla normalnie...
To jeszcze Cię podpytam bo widzę, że znasz się na temacie a tu też różne komentarze słyszę. Jakie radzisz dawać podkładki na śrubach przelewowych łączących np tą rurkę z rozdzielaczem i tłokiem? Tak jak było w oryginale czyli miedź? Czy metal guma? Jedni mówią że metal guma lepiej uszczelnia. Drudzy że guma pod wpływem czasu się starzeje i zaczyna...
Znam gościa który zrobił coś takiego ale zmieniał taż tuleje bo zdaje mi się że nie spasuje się z tulejami od c 360
Sprawdz czy wtryskiwacze wystają tyle samo z otworu w głowicy. Może coś skopali i wtryski leją wewnątrz tulei. Napisz co z tym zapłonem.
Nie dostaniesz oryginalnych tulei i tłoków do ostrówka, zamontuj te od c360 lub rozwierć(honuj) blok i wstaw tuleje z zetora 72xx, 77xx, będzie mocniejszy, w ostrówku jeszcze po za tym montowane były sekcje w pompie wtryskowej o większej powierzchni, dzięki czemu można uzyskać wyższy wydatek pompy wtryskowej, wieksze spalanie i wyższą moc. Te sekcje...
Jakbyś wymienił komplety z tulejami, to byś nie miał tego problemu.
Jeżeli wszystko zrobiłeś to znaczy sprawdziłeś przewody, wtryskiwacze, pompę itd. to są tylko dwa rozwiązania: - nieszczelny przewód przelewowy wtryskiwaczy 90% przypadków nawet zetory z fabryki mają czasami z tym problem (nie widać przecieku a po dłuższym postoju dostaje się powietrze do pompy) najlepiej sprawdzisz wtłaczając sprężone powietrze w przewód...
Dzięki koledzy za podpowiedź. Oczyściłem powierzchnie i nasmarowałem wszystko smarem. Wkładam tuleje i tu moje zdziwienie. Tuleje wcisnąłem palcami. Tak powinno być? W C330 młotkiem nie chciało wejść a tu w zetorze gładko weszło. Dodam, że z wyciągnięciem też nie było problemów. Ale żeby tak lekko to się wsuwało? Najciaśniej weszła tuleja 1. Najlżej...
Jak określić koszt remontu gdy niewiadomo co poszło. Jak sama uszczelka pod głowicą to koszty niewielkie. Twoje objawy raczej nie świadczą by była to tuleja. Wtedy to raczej woda leci do oleju. W przypadku który miałem to silnik był już dobrze wylatany i wymieniłem tylko tuleję i robił jeszcze 4 sezony a potem był remont. Zaznaczam że nie mam warsztatu...
Uszczelke dobiera sie wzgledem wystawanie tloka ponad blok nie tuleje i tak:<0,35 uszczelka 1.2mm a ponad 0,35 uszczelka 1.5.Wystawanie tulei swoja droga 0,06-0,1mm a tłoka swoja. głowice dokrecamy momentem 170nm.
Witam Mam taki problem. Mam załozyć nowe tuleje i tłoki do zetora 7211. I problem w tym że nie rozbierałem tego silnika i nie wiem jak tłoki powinny być włożone, na nich są takie znaki na dole od wewnątrz. I w która strone maja byc ustawione ? Wszystkie w jednym czy jak ?
Mahle, Zetor o Ursusie nie wypowiadam się bo to pewnie Indie.
Wymieniłem całe zestawy tuleja +tłok+pierścienie . Na ta chwile się dociera i zobaczymy co będzie:-) Pozdrawiam
Teraz fotka . Turbinka ze złomu siłownik + orbitrol,zamiast układu kierowniczego. Kierownica z malucha, stacyjka z poloneza.Tłumik z butki powietrza. Z prawej pąpka olejowa od samochodu,do wspomagania. A w środku tuleje od zetora. Blok rozwiercony.Srednica tłoka 102mm. I tuning w pąpie wtryskowej. Aha najważniejsze podgrzewacz paliwa widoczny. Ijakoś...
Tak wersja eksportowa trzydziestki Chyba wesja remontowa trzydziestki. Mam to badziewie. Problem jest z tym rozdzielaczem od początku. To rozdzielacz Zetor. Podobny jak w c 360. Przerobiłem układ hydrauliki i wreszcie jest OK.
Zależy jeszcze w jaki stanie są stare tuleje. Przy nowych to może oringi same wystarczą. Przy starych dwudziestoletnich cały czas na wodzie różnie bywa. Wyrobiło się w młodym wieku tych 30-tek, 60-tek, Perkinsów i Zetorów. Leylandów sw 400. T-25 nie robiłem, tych nie lubiłem. Czasem naprawa kapitalna była robiona w garażu. O kluczach dynamometrycznych...
Witam, mam taki problem z Zetorem 11441 z 2006 r., mianowicie Zetor grzeje się pod obciążeniem (wyrzuca płyn). Już po zakupie zauważyliśmy, że się grzeje. Zrobiliśmy remont tuleje, tłoki, głowica do sprawdzenia itp. Jednak to nie była przyczyna grzania się ciągnika. Problem dalej występuje. (Dodam, że pompa wody też nowa, termostat też zakładany nowy...
Megawe, widziałeś tytuł wątka? Więc dlaczego wyskakujesz z Bizonem, w dodatku z nieoryginalnym rozrusznikiem? O ile wiem to Bizony nie miały planetarek fabrycznie, ale nieważne, za chwile dołączy ktoś z Ursusem albo Zetorem. To jest dział o błędach konstruktorów samochodów.
może ktoś pomóc To co, podjechać do Ciebie i włączyć Tobie ten WOM? Albo sprzęgło nie działa, bo widełki pękły, albo zakleszczyła się tuleja przesuwna, przez manewrowanie napędem bez rozsprzęglenia. Bardzo podobny mechanizm jak w C360. Dźwignia stoi sztywno?
Witam i pozdrawiam forumowiczów.Panowie,może ktoś doradzi,otóż założyłem do c-360 silnik od zetora 7211,wszystko pracuje bardzo dobrze tylko trzeba długo kręcić by zapalił,na zimnym długo i na gorącym też.Gdy zapali dymi normalnie,tuleje nie wypracowane,zawory wyregulowane na 020 i 030.Proszę o podpowiedzi.Dziękuję.
Poprzedni właściciel też jeździł na wodzie i po zalaniu płynu musiałem zrobić remont bo woda leciała do oleju poprzez oringi na tulejach które był uszkodzone. Oleju w wodzie nie zauważyłem. Chłodnica jest na pewno wymieniona bo jest od C360, ale w jakim jest ona stanie to ciężko mi powiedzieć.
Podejrzewam uszkodzenie kadłub -bloku silna, pękniecie w okolicy dolnego gniazda mocowania tulei cylindra, gdy silnik się rozgrzeje szczelina się powiększa i pojawia się nieszczelności
Po latach wracam do tematu. Mam pękniętą tuleje panewki, chcę ją wymienić tylko nie wiem jak się wyciąga króciec zalewowy. Czy on jest skręcony z zaworem suwakowym? Proszę o pomoc
Instrukcję napraw posiadam. https://obrazki.elektroda.pl/9037450700_... Chodzi mi o wymiar tulei do wyskalowania zegara. W silniku chłodzonym powietrzem wymiar jest 80.4 mm. Tu nie ma nigdzie podanego wymiaru.
Jak pamiętam głębokość wtryskiwaczy sprawdzano bo nie raz było powodem złej pracy silnika. Choć najczęściej z winy dwóch podkładek. To ile wystaje tuleja i ile tłok również się sprawdza. Choć by po to żeby wiedzieć czy nie opadła tuleja co jest istotnie. Zresztą jest to opisane w instrukcji bliźniaczego zetora a naszym już brakło ambicji żeby o tym...
witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
Witam.Kupiłem Zetora 7211 z roku 91. przeprowadziłem w nim remont wymieniłem tłoki i tuleje i zregenerowałem głowice , wymieniłem i ustawiłem końcówki wtrysków na 175 at. zregenerowałem pompę wtryskową silnik jest cały zremontowany i ciągnik nadal dymi niebiesko.filtr powietrza jest sprawdzony i jest dobry.Jaka morze być przyczyna?.Bo mi brakuje już...
Witam wszystkich,ostatnio zakleszczyłem zetora tak jak nigdy, na wstecznym i dwójce. Oczywiście śrubokręt nie dał rady nawet z całej siły, odkręciłem więc pokrywę wyciągnołem wodziki no i młotkiem w bok tryba uderzałem i udało się rozkleszczyć .Od tej pory coś puka w skrzyni jak nacisnę sprzęgło przestaje podczas jazdy na każdym biegu i na luzie puka....
Witam śruty wszystkie 72 szt zmieszczą się na pewno , są one w kanałach w kostce między ślimacznicą dookoła śrubowo tak że śruty trzymają kostkę jak kręcisz w lewo czy w prawo kostka przesuwa się w dół lub w górę .Śruty są jako łożysko ,śruty mają być też w rurkach . Śruty wrzuca się w otwory gdzie są rurki trzeba ich odkręcić , luz kasuje się nakrętką...
http://obrazki.elektroda.net/19_12188880... http://obrazki.elektroda.net/88_12188882... Dlaczego koniecznie interkuler.A czy ktoś w zimie prubował odpalić traktorek szuszarką , lepiej wypalarką do drewna. Zamiast łamacza wałów korbowych, o nazwie samostart.? Proszę sprubować . Swietnie działa. I przy okazji można się przekonać jaki...
Koledzy obrotomierz jest sprawny ponieważ mam stary i nówkę sztukę ze sklepu ;) Prądniczka też sprawna bo też nowa. Zetorka mam już cztery lata i nie było ważnej awarii teraz jest po remoncie nowe turbo i tuleje tłoki i pierścionki ;) Dodano po 1 Kolego kidu22 on postoju nie pokazuje tylko jak go odpalę to jak depnę gaz do końca to zegar tylko kręci...
(...) odaBot (at)ElektrodaBot AI: Jak duży jest ten luz na ramieniu zwrotnicy? Czy jest to coś, co wpływa na prowadzenie ciągnika? w nieznacznym stopniu AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub doszło do incydentów, które mogły wpłynąć na układ kierowniczy? bez napraw i bez incydentów Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Witam. Robię remont kapitalny swojego zetora, tj. szlif wału, wymiana tulei i tłoków, wymiana zaworów.Zacząłem wszystko składać i jak doszło do regulacji zaworów to wtedy pojawił się problem: rozrząd rozbierałem i składałem na znaki fabryczne(takie same jak w ursusie c-360) przystąpiłem do regulacji zaworów i wygląda to tak, że jak ustawiam pierwszy...
Najbardziej prawdopodobna usterka to uszkodzona uszczelka na tłoku w cylindrze, jest tam pierścień metalowy i gumowy kołnierzowy. Jeśli porysowana tuleja to on się zniszczył. Można przeszlifować tuleje papierem ściernym (robiąc tzw. honownicę z okrągłego klocka drewna). Może być problem w rozdzielaczu, nie wiem czy ta kulka była tylko zatrzaskiem czy...
Fabrycznie w C360 i Zetorze nie stosowano podkładki pod wtryskiwacz, nie znajdzie się ich też w katalogach części. Wtryskiwacz uszczelniony jest poprzez gniazdo stożkowe. Świece zapłonowe także występują w wersji uszczelnionej na stożek. Ze starymi głowicami jest zwykle problem z korozją tulei wtryskiwacza. Woda wpływa do zagłębienia i nie ma jak z...
Dziwnie się składa, że pierwszy raz remontowałem silnik Majorka, łącznie z wymianą tulei i wymianą tłoków. Wyspawałem ściągacz przez godzinę i bez problemu wymieniłem cylindry. Silnik był naprawdę zniszczony. Prędzej rozmawiałem z mechanikiem, który kiedyś pracował przy Majorkach jako mechanik i nie zajażył problemu, jego sposób na ustawienie zaworów...
Coś na poparcie tej tezy? Tak przegrzane tłoki tuleje i głowice. A łądowarki nie pracują non stop na pełnej mocy. Z racji że dizle normalne nie te popierd...... z lpg pracują nad dużym nadmiarze powietrza można dodać paliwa LPG i to jest już z załozenia niewłaściwe. bo wzrasta moc i temperatura oczywiście.
Jeżeli tuleje mają progi to nie warto wymieniać samych pierścieni. To jest na tyle duże zużycie, że wymiana pomoże co najwyżej na pół roku. Wał możesz zostawić w spokoju jeżeli jest szczelny. Jednak nie polecam wymiany samych pierścieni. Wiem, że wymiana całych zestawów kosztuje, ale robota jest ta sama co przy wymianie samych pierścieni. Polecam zestawy...
Uszczelki w dwóch grubościach były do zetorów, do 360 były jedne, więc nie wiem co tam masz założone. Grubość uszczelki dobierało się w zależności od tego, ile tłok wystawał ponad krawędź tulei. Co do ciśnienia pompki podającej, to nie znam wartości, ale ustala ją zaworek przelewowy w pompie wtryskowej (siła sprężynki). Jeśli robili pompę, to na pewno...
Kolego (at)robokop rozrusznik do C 328 raczej nie ma 10 lat- https://pl.wikipedia.org/wiki/Ursus_C-32... produkcję ciągnika zakończono 1968 roku. Nie potrzebuję Wikipedii żeby to wiedzieć. Większość C-328 była "unowocześniana" przez wymianę przedniej belki i maski. Co do jakości rozruszników redukcyjnych akuratnie chodzą u paru kolegów i nic się z nimi...
Rozrząd nie był rozbierany, tylko wał wyciągnięty. Przed było tak samo. Mechanik jak wyciągną tuleje to miały wżery po 1 mm tak jakby ciągnik stał przez 2 lata i potem od razu w najcięższą glebę i znów postój. No właśnie mnie to koło z cyframi chodzi po głowie bo ojciec opowiadał jak mieli 6 cyl. w PGR i on miał na rozrządzie to kółko przestawione na...
Witam wszystkich i proszę pomoc. Silnik jest po kapitalnym remoncie to znaczy: - nowe tuleje, tłoki - regeneracja głowic - regeneracja pompy wtryskowej (2 razy ze względu na brak wiarygodności) - ciśnienie oleju na wale ok - wałek rozrządu nie był zmieniany (wysokość unoszenia i opuszczania laski popychaczy wynosi 12mm). Ps. Nie wiem czy to odpowiednia...
Na ssącym się nie spoci bo tam jest podciśnienie. Miałem 4011 z luzami na zamkach 4 mm, startymi pierścieniami zgarniającymi na płasko dosłownie i tłokiem takim luźnym że pomiędzy niego a tuleję wchodziła zapałka. Żarł olej ale go nie poczułeś w spalinach. Bardziej kopcił na czarno. To zresztą nie jedyny przypadek który znam a nie kopcił charakterystycznie...
Witam! To ta 60-tka mniej pochodzi bo szybciej pada silnik lecz ona ma więcej trochę siły. Jak ty orzesz na 25cm i 2 biegiem ta jak tak samo orałem ale 3 biegiem.Teraz mam massey ferguson 3060 bez napędu i w 4 pługach mogę jeździć 2 biegiem.Zrobienie w nim silnika jest tanie około 1500 zł.On pali 7-8 l na godz. udźwig ma 3600kg zbiornik 148l a zwolnice...
Ciągnik pali dobrze, głowica wygląda dobrze. Aby sprawdzić zawory nalewasz nafty w w kanały wydechowe i ssące i patrzysz czy cieknie Jak nie to OK. Teraz pytanie skąd woda w oleju? Przypuszczam, że tuleje jednak trzeba wyjąć i uszczelnić Progi w niczym nie przeszkadzają jak dziura okrągła, może pierścienie szczególnie pierwszy ma zbyt duży luz w rowku...
Witam. Tym razem dla odmiany na garażu poczciwy ciapek. Miał problemy z ciśnieniem oleju i postukiwaniem od czasu do czasu. Po rozebraniu silnika okazało się, że korbowód trzyma się na jednej śrubie, połowę drugiej znalazłem w misce. Panewki obrócone, wał nominał nie wygląda najgorzej myślę że szlif wyjdzie. Teraz kilka znaków zapytania. 1. Dawać blok...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
A to ciekawe spostrzeżenie, kiedyś faktycznie były ubytki płynu ale ostatnio nie zauważyłem. Ani nie widać żadnych oczywistych wycieków przy cylinderku. Generalnie całość jest nieco mokrawa bo spsikałem "brejk kleanerem" zanim robiłem zdjęcia bo od czarnego pyłu nie było nic widać. To jest system KNOTT 250x55. Niestety, nie ma tego w Polsce ani w szwecji....
Kolego ROBOKOP na Twoim zdjęciu jest głowica od zetora, jest bardzo podobna i pasuje do ursusa. Różni się właasnie tą zaślepką ( a raczej jej brakiem) i średnicą zaworów Dodano po 14 Koleżanko MOTOMANIACZKA przyczyn dostawania się płynu do oleju może być kilka. Jeśli nie uszczelka to mogły popękać uszczelki tulei (to się żadko zdaża) albo uszkodzone...
Słuchaj docisk ma jakieś 4lata, ciągnik odkupiłem od kolegi wuja, wymienił docisk tarczę wałek sprzęgłowy i łożysko wyciskowe, został zabierak stary o wałek womu i tak zastałem po rozebraniu, stawiałem na to łożysko bo mówili że go nie wymieniali, ja wymieniłem tarczę na nową, i łożysko wyciskowe i prowadzące chociaż wyciskowe było ok, zabierak womu...
Masz MF, to ci współczuję i nie dziwię się, że pytasz o zimę, nie widziałem gorszego silnika na mrozy Niech Kolega nie opowiada bajek. Fergusony pod względem zapalania w zimie są bardzo dobre, ale jest jeden warunek, silnik musi byc dobry i najważniejsze pompa wtryskowa musi być w bardzo dobrym stanie technicznym. A co do odpowiedzi na wątek to polecam...
Mam tego wariata http://moto.allegro.pl/nowy-rozrusznik-u... ... Dane jego : Dane Techniczne: nominal voltage 12 V rated output 2,7 kW rated speed 1500 rot/mi mashing moment 55 Nm pinion teeth number 11/3 modulus 3 mesh angle 165; 255; 345° weight 5,3 kg W sobotę będę brał się za sprzęgło jak mi bedzie pogoda...
Witam, Myśli technicznej wykorzystanej w T25, bym się nie czepiał. Zwłaszcza w porównaniu do ursusów C330 i C360. Nie mam wielkiego doświadczenia z C330, ale mam z C360. Za zastosowaną tam "myśl techniczną" sterowania pompą podnośnika dałbym osobiście w mordę temu który to wymyślił [musi obracać się wom by działał podnośnik]. Generalnie podnośnik w...
Witam kupiłem zetora 8145 w którym ciężko ze zgrzytem wchodziły biegi oraz ciągnęło sprzęgło. po rozjechaniu Wymieniłem : Słoneczko, piasta napędu WOM, tarcza dociskowa była nowa i w bdb stanie więc zostawiłem, tarcza sprzęgła nowa, koło zamachowe było już nowe i w bdb stanie, łożysko oporowe zmieniłem na nowe wyższe 45mm, nowa tuleja wyciskowa + nowe...
Witam Po skręceniu silnika, nałożeniu wieńca na wał jest problem z zakręceniem silnikiem korbą od paska klinowego z przodu silnika,nie wiem czego jest wina czy rozrusznika, bo przy rozruchu buczy i nie daje rady zakręcić wałem, idzie opornie, odpalam na rozruchu class 630 na 12v ,nie wiem czy coś jest źle skręcone, silnik jest po remoncie wymienione...
tuleja tłok zetor zetor zetor forterra tuleja volvo
wentylator szafy sterowniczej zasilanie manipulatorów integra termostat lodówka turystyczna
zasilacz warsztatowy zasilacz warsztatowy
Czerwona pionowa kreska na monitorze ASUS - przyczyny i rozwiązania Nierówna praca silnika 2.0 TDI 170 KM - przyczyny i diagnostyka