Tzw. brąz łożyskowy. http://www.odlewniawarszawa.pl/galeria/w... na tulejki do rozrusznika samochodowego. Do większości rozruszników są dostępne tuleje, więc nie bardzo widzę sens wykonywania.
Miałem podobny problem w AEX (1,4)- nie było już gdzie zamontować tulejki. Za 50 zł dostałem rozrusznik od AEE (1,6) z własnym podparciem. Bez problemu pasuje i działa już kilka lat. Poszukaj rozrusznika od innego silnika.
Jakie wymiary powinny mieć tulejki w rozruszniku Poloneza po rozwierceniu? Przednia tulejka: 12,03–12,05 mm, tylna: 10,03–10,05 mm. Kluczowe jest zachowanie luzu 0,03–0,05 mm.
Toczę sam, dlatego pytam o materiał... Najlepszy byłby brąz 101 ale to trzeba kupić, a tulejki rozruszników mam.
Nagwintować tulejkę, wkręcić śrubę i ciągnąć. Lub dopasować jakiś wałek na średnicę wewnętrzną tulejki, napchać w nią gęstego smaru, wbijać wałek.
Z przodu tuleja od 126P czyli 140050 a z tyłu 1-056 tuleja do rozruszników bosch serii "110" (1.7 kW przekładniowy)
Taki objaw dają zużyte tulejki ślizgowe w rozruszniku
a prawie 90 kilo waze. Ojej jaka chudzinka :) ja ponad 110 :) Sprawdź masę na silnik, możesz dać jakiś kabel na próbę na masę. Mogą też puchnąć tulejki w rozruszniku.
1. Odczytać numer, model rozrusznika i na tej podstawie szukać części. 2. Wymontować, rozkręcić i sprawdzić co siedzi w środku. Później pomierzyć suwmiarką elementy rozrusznika i udać się do sklepu motoryzacyjnego lub z częściami do ciągników, na zakupy. 3. Oddać w ręce fachowca, niech się męczy.
problem w tym ,ze nie chodzi o gniazdo tulejki w rozruszniku,tylko w skrzyni biegów,znów rozbierac skrzynie,przeguby.....O Matko.....
Witaj! Sprawdź oczyść klemy,sprawdź połączenia masowe.Silnik z nadwoziem,akumulator z nadwoziem.Jak to nie pomoże to szczotki w alrernatorze.Przy okazji sprawdzisz łożyska/tuleje w rozruszniku,/ Pozdrawiam Miro.Nasz Dodano po 4 Witaj! Przepraszam-pomyliłem-napisałem w alternatorze a powinno być w rozruszniku,Tulejki są tylko w rozruszniku. Przepraszam...
naładowany do 12.60V To wcale nienaładowany akumulator. Albo aku padlina, albo dupiany prostownik, bądź coś żre prąd na postoju; bo musicie ładować, albo co standardem w tym modelu wyżarte tulejki w rozruszniku.
ale o coś tam zaczepiał chyba kondensatorem jak źle włożyłeś i nie było zakresu Ale idzie tu właśnie przestawić i cała reszta nie gra na znaki. A było coś kręcone przy pokrywie zaworów? Jest opcja ją zgnieść i prawie zawsze otwiera zawory ale zdarzało się że ograniczała otwarcie zaworów. Wypracowane tulejki rozrusznika też sprawiały problemy z rozruchem.
Może tulejki w rozruszniku wyrobione i wirnik ociera o stojan.
W ubiegłym roku naprawiałem pompkę cyrkulacyjną od oczka wodnego . Poleciało łożysko ceramiczne . Więc wytoczyłem tulejkę z fosforobrązu , pasowanie na wcisk . Początkowo pracowała bardzo cicho , przewalała wodę elegancko , ale po trzech miesiącach szlak go trafił . Więc z praktyki powiem , że tulejki od rozruszników nie bardzo się nadają do tego celu...
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
Dobrej jakości tulejki po wymianie nie wymagają ponownego obrabiania / rozwiercania /
To już masz element do sprawdzenia. Najpierw sprawdź połączenie przewodów akumulator-rozrusznik. Być może uszkodzeniu uległ bendiks, tulejki, szczotki, wirnik. Bez wykręcenia rozrusznika i jego sprawdzeniu nic więcej na tę chwilę nie wymyślimy.
Hehe.. Do wymiany mam tulejki w rozruszniku akurat szukałem i się pomyliłem - sorry. Chodziło mi o alternator 9130217. Dokładnie Nippondenso, 14v - 100A, 101211-5571. Tyle co na nim napisane.. No! Jeszcze Made In Japan ;)
Wywal rozrusznik, wyczyść, wymień tulejki, poinformuj o efektach.
Typową przyczyną tego objawu są wyrobione tulejki rozruszniku.
Może być bendiks , tulejki , rozrusznik do przeglądu i ewentualnie naprawy .
Witam. Tu blokuje sie wirnik. Mechaniczna sprawa(tulejki, luz?). Szczotki sprawne myśle.
W elektromagnesie (cewce) jest wyłącznik, który też się "wyrabia" :cry: .Tulejki też.
Zużyte tulejki rozrusznika
Ja tam słyszę że piszczy rozrusznik (tulejki albo sprzęgło jednokierunkowe).
Kiedyś w zwykłym 1,9D miałem problem z odpalaniem na ciepłym, powodem były tulejki rozrusznika, rozrusznik niby kręci ale w czasie sprężania spowalnia.
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Jeszcze tulejki rozrusznika!
Wymienić tulejki.
Tulejki rozrusznika!
Kolego cwirek6 tulejki w rozruszniku wymieniłem o wiele wiele wcześniej jak pisałem.Dorabiane na wymiar z odpowiednim luzem.Wirnik nie ociera o stojan dla jasności sprawy
Daj do kogoś kto robi regenerację. Wymieni tulejki, szczotki i może bendyks. Doczytaj czy masz tulejkę skrzyni od rozrusznika i będzie do wymiany jeśli rozrusznik zdemontowany.
Zobacz czy czopy wirnika mają okolo 10mm, w tych rozrusznikach czopy były nieutwardzane i wycierały sie szybciej niz tulejki.
Wyjmij rozrusznik wymień tulejki i bendix, sprawdż długość szczotek ewentualnie wymień je jeśli są krótkie i będzie gitara.SŁABY aku nie ma nic do rzeczy.Auto do ciepłego garażu i powinno zapalić po rozgrzaniu.
a moze to tulejki rozrusznika
Jest prosty sposób na sprawdzenie rozrusznika. Na rozrusznik idzie gruby kabel plusa na śrubę,chyba 8 -kę. Trzeba na krótko zewrzeć tę śrubę z dolna /tez na rozruszniku/. Winień pracować, Jeżeli inaczej to rozrusznik- mogą być szczotki lub tulejki do wymiany.
Tulejki rozrusznika, szczególnie ta w skrzyni.
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Obsatwiam tulejki rozrusznika, koszt pare PLNi sporo roboty.
Prawdopodobnie wytarte tulejki rozrusznika i wirnik,,klei" do stojana.
Tulejki rozrusznika,masa,akumulator..... można wymieniać sporo rzeczy , posprawdzaj po kolei.
Może być to wina akumulatora Jeśli naładowany tooze być wina tulejek na rozruszniku Sprawdź jeszcze mase A co ma wspólnego akumulator z mocniejszym przekręceniem kluczyka a tym bardziej tulejki w rozruszniku? Masa też nie bo odpala. Skoro wystarczy mocniej kluczyk przekręcić to ewidentnie wina w stacyjce.
Podczas włączania silnika masz wyłączony napęd kosy? Możliwe, że rozrusznik ma zwarcie lub wytarte tulejki. W jakim stanie jest komutator, sprawdź czy przekładki izolacyjne nie wystają.
Duży pobór prądu może wskazywac na zużyte tulejki
A jak były teraz mrozy to wgl było trzeba pukać w niego żeby ruszył. Najbardziej prawdopodobne to jakieś uszkodzenie bendiksu. Zacina się, jego styki nie łączą itp. historie. Druga sprawa to może już rozrusznik ma wyrobione tulejki i jego wirnik się "wiesza", ociera o stojan.
witam sprawdz bendix i tak jak napisałeś komutator z szczotkami wyczyść również tulejki rozrusznika pozdrawiam
tylna 14x10x7 przednia 14x12x16
Oddaj brykę do mechanika, sprawdzi, wymieni co trzeba (filtry się wymienia a nie czyści), świece tanie i tylko dwie, to z torbami Cię nie puści, zajrzy do rozrusznika, nowe tulejki to koszt kilku złotych. Polecam, nie taki diabeł straszny. :D
Kiedyś tam w sprzętach z tej epoki w kość dawały mosiężne tulejki w owych rozrusznikach. Po prostu. Gdy takowa się "wyrobi" zużyje z jednej strony, tej na którą jest najbardziej obciążana, to były właśnie takie efekty jak opisujesz. Czasami wystarczyło lekko obrócić samą mosiężną tulejkę, aby choć na chwilę pozbyć się problemu. A jeśli faktycznie tak...
Kolego możesz mieć wyrobione tulejki rozrusznika lub zawieszają się szczotki. najlepiej go wyciągnąć i sprawdzić
Podstawa to zawory,gasnące kontrolki(masa,tulejki rozrusznika,kabel rozrusznika albo akumulator)Pozdrawiam Picu :wink:
Hej. Okazało się że były wyrobione tulejki na rozruszniku. Koszt ok. 150 .
Tam jest z przekładnią planetarną to powinien lekko kręcić. Kolega pisze że szczotko trzymacz wymieniał to plecionka często śniedziejąca jest nowa. Jedynie tulejki ale to dziwne bo w tych rozrusznikach tulejki są wyjątkowo trwałe. Może aku siada albo suchy.
Tulejki rozrusznika. 3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych. Zwracaj uwagę na datę postu.
Witam Miałem to samo 1,6 PN-postał i nie chciał palić (aku nowy a ładowanie 13,8V)-winne okazały sie tulejki rozrusznika
mi to wygląda na tulejki ja nadal zostaje przy szczotkach. kolega pisał że rozrusznik nie kręci. gdyby siedziały tulejki rozrusznik by kręcił lecz przez siłę. po prostu brak obwodu zamknietego... szczotki wiszą w powietrzu
Tulejki w rozruszniku.
Sprawdzałeś tulejki w rozruszniku?
Prawdopodobnie w czasie odpalania przytarłeś tulejki rozrusznika i stąd ten dźwięk po odpaleniu silnika.A co do spadku mocy sprawdź filtr paliwa.
Miałem podobny przypadek i winne były wybite tulejki w rozruszniku ;)
Chyba Ci mówiłem ,że cyt: Ja jednak stawiałbym na rozrusznik a najbardziej prawdopodobne ,że zacierają się tulejki rozrusznika. To powiedz tak naprawdę o co Ci chodzi !!!! A jak Ci nie pasuje forum .....
Płyty akumulatora nagrzewają się przy kręceniu rozrusznikiem dlatego kilka sekund po pierwszej próbie druga jest najczęściej bardziej skuteczna. Może ktoś "doktora" wlał do silnika i jak spada temperatura to masz miód a nie olej. Gdybać można do jutra, tulejki rozrusznika też nie wykluczone.
Tulejki w rozruszniku.
mogą być tulejki na rozruszniku
Możesz zapytać w sklepach motoryzacyjnych o tulejki do rozruszników. Może coś dobierzesz :D
Do sprawdzenia rozrusznik głównie tulejki łożyskowe na występowanie luzów. Po "rozkręceniu" rozrusznika może okazać się, że wirnik ocierał o stojan, powodując nadmierny przepływ prądu. Bez oględzin można tylko "wróżyć z fusów''.
Ad1. wymienić tulejki, najlepiej zrobić rozrusznikowi remont: tulejki, szczotki, sprawdzić resztę. Ad2. Nie to forum!
sprawdź masę rozrusznika powinna dochodzić bezpośrednio z akumulatora to samo tyczy się plusa Dodano po 1 jeśli nie instalacja to zużyte są tulejki rozrusznika i pod obciążeniem nie kręci
Podobnie jak np. tulejki rozrusznika. Te "kulki z dziurką" można dokupić - problemem jest osadzenie ich w jednorazowych prasowanych/zgrzewanych gniazdach, bądź jeśli został naruszony materiał osi (który powinien być odporny na ścieranie). Dla osoby zajmującej się na co dzień tego typu silniczkami( nie teoretyka) nie stanowi to dużego problemu ( nie...
A czasami nie masz wywalonej tulejki w skrzyni ? Tą do której wchodzi przednia oś rozrusznika?
pewno tulejki w rozruszniku do wymiany
95% tulejki w rozruszniku.
Słuchajcie, a jakby sprawdzić tulejki w rozruszniku. Być może zaciera się lub blokuje wirnik.
Sprawdź tulejki w rozruszniku.
Winne mogą być również tulejki rozrusznika. Dodano po 5 a warto zacząć od oględzin przewodu masy pomiędzy silnikiem a karoserią
Nie chce zapalić, czyli? Rozrusznik kręci i auto nie odpala, czy rozrusznik się zatrzymuje? Jakie jest napięcie akumulatora? Spróbuj z innym akumulatorem, sprawdź masę silnika, rozrusznika, tulejki w rozruszniku, stan szczotek, komutatora itp.
tulejki na rozruszniku albo akumulator . Może do tego wszystkiego gęstość oleju w silniku pod wpływem temperatury
Prawdopodobnie siedzą Ci tulejki w rozruszniku ,sprawdź czy nie mają luzu i spróbuj je nasmarować .
witaj tulejki przy rozruszniku do wymiany
Podjedź do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego, który ma części do rozruszników i poproś o komplet tulejek do rozrusznika. Wyczyść wszystko porządnie, przeszlifuj papierkiem. Smar łt 43 lub coś podobnego. I ma chulać, nie wiem w czym problem. To są wdzięczne rozruszniki tylko trzeba je dokładnie poskładać. Jakie masz kolego problemy, napisz dokładnie. Mierzyłęś...
na 100% poszly tulejki w rozruszniku ja to samo mialem
...... qrna przecież pisał że tulejki wymienił !
pewno tulejki w rozruszniku zuzyte
Tulejki w rozruszniku do wymiany,Pozdrawiam.
Jeśli przygasają kontrolki to akumulator jest kiepski. Jeśli nie gasną a ciężko kręci to problem jest z rozrusznikiem. Mogły się powycierać tulejki na rozruszniku.
Temat pamiętam z przed wielu lat : Jeżeli tulejki w rozruszniku są mocno zużyte , wtedy zwiększa się pobór prądu przez rozrusznik i jest zbyt mało dla cewki zapłonowej . Wymienić rozrusznik lub tylko tulejki / łożyska ślizgowe /. To uzasadnia też dlaczego łatwo odpala " na pych "
Witam Możliwości z rozrusznikiem jest kilka. Elektromagnes , tulejki rozrusznika , lub tak jak piszesz szczotki. Ja stawiam na elektromagnes lub tuleje. Jak go wyciagniesz to warto zmienic tulejki koszt jakies 15 zł.Posprawdzaj czy przewody nie są obluzowane na rozruszniku bo to by mogło wskazywać rownież na świecenie się kontrolki ładowania(jak i problem...
dodałbym jeszcze abyś sprawdził czy przypadkiem nie są wypracowane tulejki w rozruszniku.
masz kolego do wymiany tulejki w rozruszniku pozdrawiam
a czy smarujesz smarem tulejki w rozruszniku ??????
rozrusznik tulejki zrobione. Akumulator ok nowe przewody. Na odprężniku kręci a bez nie ma siły i nawet na ciepłym czasem nie chce zapalić. Po puszczeniu startera dalej kręci ( lub nie ale nie rozłącza) i aż trzeba kleme ściągnąć.
Możliwe że tulejki w rozruszniku się skończyły, sprawdź też połączenia kabli do rozrusznika.
Oto schemat: http://obrazki.elektroda.pl/4375264300_1... A rozrusznik był kiedyś czyszczony?? Dla mnie zeszłej zimy ciężko palił, rozkręciłem rozrusznik, umyłem wszystko w rozpuszczalniku, nowe tulejki i dodatkowy kabel(-) masy na blok, kabel z aku na rozrusznik od spawarki o średnicy prawie 2cm i kłopoty się skończyły.
Tulejki rozrusznika, akumulator, szczotki. Proponuję zmierzyć napięcie akumulatora W CZASIE porannego kręcenia, prawdopodobnie aku "nie trzyma prądu" i rano go brak. Rozgrzany silnik = niedawne ładowanie akumulatora więc prądzik jest. Kolejny pomiar to pobór prądu na wyłączonej stacyjce - może coś rozładowuje akumulator przez noc.
Ja tu widzę tylko wypracowane tulejki w rozruszniku,one zachowują się różnie pod obciążeniem i bez obciążenia.Pod obciążenie lekko kantują i dlatego są te opory przy sprawdzaniu na zewnątrz to jest niewidoczne.Spróbuj rozebrać rozrusznik i wymień tulejki.
Witam Wymień tulejki w rozrusznik, a problem powinien ustąpić. Pozdrawiam.
Bardzo często w tych autkach zacierają się tulejki na rozruszniku ja sprawdził bym to tak jak podpowiada kolega syf2001.
Ktoś wie w czym może być problem? Rozrusznik nie dawno był wymieniany. Rozrusznik nowy czy ze szrotu? Jak ze szrotu to do przeglądu(szczotki-tulejki) Takie obiawy jak opisujesz,mogą też być spowodowane za wczesnym zapłonem,do sprawdzenia.
Moze po prostu padly ci tulejki w rozruszniku i bedzie ci wtedy krecil jakby nie mogl.
moze zuzyte sa tulejki na rozruszniku i maluch ciezko"kreci" przez to nie chce odpalic
dźwięk rozruszniku cewka rozruszniku przebicie rozruszniku
lodówka turbo wtrysk mercedes uszczelka podgrzewacza
Zmiana kierunku obrotów pompy wtryskowej - czy to możliwe? Junak 901 - problem z kierunkowskazami, działa tylko prawy