Da się zrobić, jeżeli znajdziesz zakład, który to robi. Cena wstawienia żeliwnej tulei to, 200zł. lub trochę ponad.
Można, koszt tulejowania, około 200 zł. plus tłok z pierścieniami Przeważnie tłoka nie trzeba wymieniać, tuleję szlifuje się do starego tłoka. Pierścienie, około 60 złotych.
Witam. Mam silnik s301d i nie miał on kompletnie siły, więc rozebrałem silnik i okazało się, że ma on mocno zużyty cylinder. W związku z tym mam pytanie, czy można wstawić tuleję w cylinder pod ten stary tłok? Pozdrawiam i proszę o info.
"rozszerzalność cieplna"? Masz na myśli nie trwałem połączenie tulei żeliwnej z cylindrem spowodowane mniejszą rozszerzalnością tulei żeliwnej? A co z silnikami briggsa z fabryczną tuleja żeliwna, także maja problemy z trwałością? Zaryzykuję i oddam silnik do tulejowania, teoretycznie powonień być bardziej trwalszy o aluminiowego.
Witam Tak jak w temacie, urwał się tłok i sworzeń tłokowy zrobił na gładzi cylindra dość głębokie rysy, których się nie da skasować po przeszlifowaniu cylindra. Specjalistyczny zakład, zaproponował mi tulejowanie cylindra. Chciałbym się poradzić biegłe osoby, czy taka operacja zda egzamin? Cinqeuocento 899
Chodzi Ci o tulejowanie cylindra?
Cylinder chłodzony powietrzem, proponuje podjechać lub zadzwonić do jakiegoś zakładu zajmującego się szlifowaniem cylindrów i spytać czy jest możliwe tulejowanie takiego cylindra. Może się okazać ze po roztoczeniu starej tulei nie będzie materiału na wprasowanie nowej. Wszystko zależy od jego budowy.
Mam podobny problem myślałem na silnikiem golfa 1.6D ale za duże ma obroty chyba jak na pojazd rolniczy i jest trochę za duży. Szukam zakładu który wstawił by szklankę (zrobił tulejowanie cylindra) najlepiej w Poznaniu.
Mam plan tulejować taki cylinder posiadam tuleje mam rozrysowaną mapę cylindra, na dzielony kanał wydechowy, 4 płuki, boost port, membranę lub normalnie przez okno ssące.
Kiedyś robiłem motocykl, który miał nieprawidłowo tulejowany cylinder i niepasujące do siebie części z różnych roczników. Po ogarnięciu okazało się że podobnie do szarpania/przerywania na 1-2 biegu lub powyżej 2 biegu, powodem była przepustnica z iglicą od innego modelu gaźnika. Po wymianie było lepiej. Gaźniki w seryjnie blokowanych pięćdziesiątkach...
Witam. Jako że, mam uszkodzony cylinder, tłok i pierścienie, i początkowo myślałem o tulejowaniu cylindra (założyłem osobny temat) ale po przemyśleniach, naszła mnie myśl na silniki "no name" Jestem ciekawy, opinii osób które takie posiadają w kosiarkach. Są tańsze od briggsa 5-6KM i mają tuleje żeliwna która to ponoć przedłuża żywotność, dodatkowo...
po porządnym remoncie silnika Co masz na myśli? Tulejowanie cylindrów + nowe tłoki itd. Czy może coś innego.
Tulejowanie jednego cylindra nie jest to straszny koszt , zrobisz wiesz co masz .
Witam Posiadam opla zafira a, problem jest taki że ubywa oleju silnikowego i płynu chłodniczego. Moje pytanie to jaki jest koszt remontu czyli wymiana pierścieni, panewek górnych i dolnych, planowanie głowicy, uszczelniacze zaworów i uszczelka pod głowicą i ewentualnie tulejowanie cylindrów.
Witam, temat trochę stary ale może się przyda posiadam traktorek z silnikiem BRIGGS & STRATTON 282707 typ 0170-01 11hp i sprawa wyglądała nastepujaco posiłkowałem sie opinia różnych opinii na temat czy " tulejować cylinder" podpowiedzi były najbardziej. Otóż powiedzenie jak sam się nie przekonasz to nie bedziesz wiedział. W moim silniku cylinder jest...
Silnik planuję, że zostanie rozebrany dopiero najwcześniej w przyszłym tygodniu, ale chciałem się dopytać o jeszcze kilka kwestii. Przeglądałem katalogi części i podzwoniłem po kilkunastu sprzedawcach, ale w przypadku gdyby trzeba było wykonać szlifowanie bloku na nadwymiar, to kiepsko to widzę. Tłoki nadwymiarowe są niedostępne, jedynie pierścienie...
Oczywiście masz rację w tym silniku uszczelka nie ma wpływu na ten parametr. Wykonałem już owalizację tłoka i tulejowanie cylindra. Mam też nowe pierscienie. Wał jest po szlifie i nowy korbowód z panewką. Całość fajnie pasuje i jest dopieszczona. teraz osprzęt. Z góry dziękuję za okazaną pomoc w temacie momentów. Gaźnik mam wylatany ale na razie muszę...
Cześć. W podobnej sytuacji postawiłem na tulejowanie cylindra. Żeliwna tuleja załatwiła problem. Koszt (kilka lat temu) 100 zł. plus oczywiście nowy komplet pierścieni nominalnych. Wskazane byłyby pierścienie np. chromowane, ale i zwykłe dają radę choć trzeba się liczyć z ich wcześniejszym zużyciem. Koszty demontażu i montażu pomijam, gdyż robiłem to...
Nic nie można zrobić, cylinder albo do tulejowania, albo na złom.
Jeżeli silnik ma oznaczenie I/C, to na pewno ma tuleję żeliwną. Od strony głowicy, po jej demontażu, tuleję można odróżnić po kolorze (ciemny okrąg szerokości kilku milimetrów). Reszta cylindra ma kolor aluminium. Trochę lepiej widać tuleję od strony misy olejowej. Szlifowanie lub tulejowanie wykonują specjalistyczne szlifiernie. Trzeba poszukać takiej...
Czasem wymina nie ma sensu bo tlok lata w porysowanym cylindrze i co by nie robił bez rozwiertu czy tulejowania i wymiany tloków naprawa nie przyniesie efektu.
Nie powiedziane, że to z winy mechanika. Często się zdarza, że zabezpieczenia słabej jakości wypadają. Np. w skuterze marki Zico Simpli swojego czasu był wypust z defektem właśnie zabezpieczeń. Chińskich cylindrów wstawiałem sporo i jak najbardziej nie polecam - tragiczne wykonanie. Tzn. jeżeli bardzo spokojnie dotrzesz i będziesz go spokojnie użytkował...
odpadł ci gównosil z cylindra , standardowa usterka , silnik na zlom lub tulejowanie całości
Witam ,przerabiałem ten temat ale nie miałem żadnych problemów.Schemat raczej będzie trudno dostać.Trzeba po prostu starać się zapamiętać podcczas demontażu.Szlif musi ktoś zrobić pod wymiar tłoków nadwymiarowych a jeśli takich nie dostaniesz,a stare są w miarę dobre to cylindry się tulejuje pierścienie pasuje nowe,można podebraćod innego silnika.Ja...
o 180 stopni to nie jest kola byly calkiem sciagane byly cylindry tulejowane i reszta remontu ale kazy sugerowal sie tym ze pompa wysokocisnieniowa i nie ma znaczenia ale kazdy o czujniku zapomnial ze po cos jest ale juz po fakcie bylo przypomnial komp diagnostyczny jak powiedzial brak synchronizacji
aspawać, przehonować i próbować Co chcesz tam honować? Cylinder jest aluminiowy z powłoką nicasilową. W zasadzie naprawa tego cylindra na nicasilu (spawanie + replating) kosztowałoby tyle co nowy cylinder. Jedynie tulejowanie, tyle jest to opcja na jednorazowy użytek, ponieważ nie dokupi się do tego cylindra tłoka nadwymiarowego (do żeliwa a do nicasilu...
Od Mito nie będzie pasowało? W końcu ta sama fabryka i dokładnie to samo rozwiązanie. Ewentualnie może się różnić kształt języka w stosunku do większej średnicy cylindra. Miałeś szczęście i nie wpadł do cylindra? Skontroluj czy w cylindrze po tulejowaniu zrobiono poprawnie obróbkę i język zaworu wchodzi do końca.
Cylinder z tłokiem to ponad 1000zł oryginał, kup tłok wossnera/vertexa i zrób na dobrej tulei wyjdzie trochę taniej, lub używany silnik ale z takimi to różnie bywa i koszta podobne co do tulejowania.
Witam, zwaracam się do was z jedną prośbą, posiadam cylinder z powłoką nicasilową posiada ona jedną ryskę dosyć małą nad oknem wydechowym , na zdjęciu jest widoczna, i oto moje pytanie, czy taki cylinder nadaje się juz do tulejowania? czy jednak będzie nienagannie chodził?
Cylindry sa albo tulejowane żeliwem,albo powlekane. Te drugie dają mniejsze tarcie i lepiej odprowadzają ciepło,bo cyliner jest cały aluminiowy a warstewka cienka.Mają większe osiągi,ale ma to swoja cenę. Jak nikasil jest już wytarty to zaczyna odpadać. Tłok jest najbardiej obciążony z przodu i z tyłu,bo korba spycha go na ścianę . Raczej logicznym...
Wyjaśnij jedną rzecz. To jest Twój motor, czy zamierzasz go kupić? Cylinder w tym modelu jest aluminiowy, nie ma możliwości zrobienia szlifu. Skoro sprzedawca mówi że był szlif, to cylinder jest tulejowany. Dokładność jego wykonania ma wpływ na kilka rzeczy i pracę silnika. Zawór wydechowy nie powinien tak hałasować. Jeśli zawór wydechowy jest oryginalny...
https://obrazki.elektroda.pl/5001614700_... https://obrazki.elektroda.pl/8546044300_... Witam, w mojej astrze z16XEP zniażdżyło tłok oraz złamało zawór ssący i powyginało sąsiedni. Myślę, że korbowód też nie jest prosty. Gładź cylindra ma duże wżery. 1.Czy w tym silniku blok jest tulejowany? Czy ma cylindry wywiercone...
Za bogata mieszanka biegu jałowego, skoro odpala na zimno od kopa (bez ssania). W pewnych sytuacjach takie problemy może sprawiać za duża dysza główna. Biorąc pod uwagę rocznik, cylinder pewnie jest już tulejowany i zazwyczaj największe problemy z prawidłową pracą silnika i strojeniem gaźnika wynikają z niewłaściwej obróbki okien po tulejowaniu (za...
Witam szanownych kolegów. Odpuściłem remont silnika ze względu na wysokie koszty niektórych elementów np. Okazało się ,że trzeba tulejować dwa cylindry ponieważ powstały wżery po płynie gaśniczym a koszt jednej tulei to około 300zł x 2. Następnie pierścienie na wszystkie tłoki to około 600zł firmy angielskiej( już nie pamiętam jakiej) Do tego uszczelki...
Witam Mój sinik jest w prawym dolnym rogu. Cylindry nie są tulejowane ,luzu na korbowodach nie ma. Co do kosztów ? Jeśli znajdę firmą lub kogoś kto podejmie się tego remontu jestem skłonny zapłacić .Zależy mi właśnie na bokserze (sentyment po Garbusach),ale jak się nie da to następny dylemat jaki kupić ? Może coś polecicie w mocy od 15 do 18 hp ? Pozdrawiam
Witam Lewa głowica zdjęta, okazało się zatarty tłok na ostatnim cylindrze lewej głowicy, trzeba silnik wyjmować, tulejować.
Patryk robi cylindry na ideał. Przy tulejowaniu nicasilu zawsze jest problem z tłokami na żeliwo. Po pierwsze nadwymiary, po drugie pierścienie. Do żeliwa zalecane są pierścienie chromowane, których nie należy stosować do nicasilu (ryzyko zatarcia).
Ale tu jest mowa o szlifie wału a nie garnków. A jeśli chodzi o szlif cylindrów, to ja oddaję do tulejowania, tłoki nadwymiarowe są droższe. Chociaż coraz rzadziej takie akcje odchodzą, teraz klient woli kupić silnik ze szrotu z milionem kilometrów- takie czasy nastały :-)
Witam wszystkich. Co do podkręcania mocy silnika dwusuwowego (2T), to można to zrobić na kilka sposobów, ale najpierw trochę "minusów" takiego zabiegu. Przy podkręcaniu mocy tego silnika powyżej 10KM należy rozpatrzyć kwestię żywotności nie tylko samego układu korbowo-tłokowego (było o tym już pisane), ale również sprzęgła i skrzyni przekładniowej....
Ale jakie informacje Ci sa potrzebne. Rozbierasz silnik w drobny mak i dajesz go do szlifierni. Sam nie osadzisz surówek. Po wciśnięciu należy je roztoczyć i honować. Ile taka operacja tulejowania bloku może mnie kosztować ?
Witam Panowie, Mam u siebie C20NE po małym remoncie tj.: Tulejowanie cylindrów, Nowe pierścienie, Szlif wału, Nowe panewki, Planowanie głowicy, Nowe sprzęgło, Nowy rozrząd, Wszystkie uszczeleczki i pierdołki... Dziś gdy uruchomiłem silnik zobaczyłem, że pasek rozrządu źle leży na napinaczu i pompa wody (też wymieniona) zaczyna go ostro zdzierać. Okazało...
To że silniki mają tą samą budowę, nie oznacza że są takie same. Każda Yamaha posiada inne podzespoły, m.in. cylinder, głowicę, zawór wydechowy, zapłon, gaźnik, wydech. Wysokie obroty biegu jałowego sugerują nieszczelność komory korbowej silnika, zazwyczaj uszkodzenie uszczelniacza od strony zapłonu. Strzelanie w wydech może sugerować uszkodzenie modułu...
Podałem Ci maksymalne dopuszczalne luzy. Nowe pierścienie maja już takie jakie powinny być, nic nie szlifuj. Posmaruj tłok i cylinder olejem i zakładaj.
Ja bym nie zaryzykował zamontowania nowych pierścieni bez honowania bądź tulejowania tego bloku. Miałbym obawy, że cała robota pójdzie na marne i za kilka tygodni znów będzie trzeba rozbierać silnik z powodu pożerania oleju lub kopcenia. Tutaj masz trochę info na temat uszkodzenia tłoków i tulei:
Chłopie co to za pomiar, około 74,9? Zmierz z dokładnością co do setki, to będziemy coś radzić, czy cylinder ma próg? Jaki luz mają obecne pierścienie na zamku?
Wybebeszony oryginalny wydech to nie odblokowany wydech. Wiele silników posiada zapłon bez określonego kąta wyprzedzenia zapłonu (zapłon bez impulsatora) i nie mają problemów z "odcinką". Wystarczy kilka stopni wyprzedzenia przy 10000 RPM. Giannelli powinien działać bez odcinki. Dziwne że nie chciał odpalać na nim. Cylinder blokowany czy źle tulejowany?...
Troche się buja, widać to na twoim filmiku, ale gorsze chodziły, i to bez tulejowania. Nie wiem jak tam sytuacja z cylindrem bo z filmiku nic nie wynika na temat tych rys, ale skoro masz zamiar tulejować, to zrób ciaśniejsza tuleje, tłok minimalnie przetocz, a nowe pierścienie podpiłuj pilnikiem tak by wchodziły w nową tuleje. Nie jest to fachowe, ale...
witam poszukuje adres do jakiegoś zakładu w Małopolsce ( jestem z Wadowic) który zajmuje się tulejowaniem silników. rozebrałem silnik w mojej audi i mam porysowany cylinder przez ukruszony wadliwy izolator w świecy zapłonowej. Może ktoś polecić dobry zakład który to zrobi, oraz splanuje głowicę ? jeżeli w złym dziale to przepraszam i proszę o przesuniecie...
Po pierwsze sprawdź jak długą iskrę daje zapłon (ze samego przewodu WN). Po drugie zmierz rezystancję cewki zasilającej i impulsatora. Tak poza tym w serii NSR stosowano moduły zapłonowe o budżetowym wykonaniu i zalane elastyczną masą. Niskiej jakości laminat, lutowanie na fali i wibracje silnika sprawiają, że luty pękają i moduł przestaje prawidłowo...
Ten silnik nadaje się na złom. Prawdopodobnie został przegrzany, nicasil odkleił się od aluminium od strony gdzie znajduje się wentylator. Luźny nicasil został usunięty honownicą, ale to nie rozwiązuje problemu. Nicasil będzie dalej się odrywał w wyniku uderzania pierścieniem o krawędź wyłomu. Dziury w powierzchni gładzi cylindra będą powodowały spalanie...
panowie mam problemik mały kupiłem nowe pierścienie i mimo że na tulei nie ma progu to luz na nich jest od 0.45 na uszczelniającym do 0.6/0.7 na olejowym, cylindry maja jajko nieznaczne ale tulejowanie odpada brak kasy i nie pisać że je... jestem tylko pytanko następujące mogę dobra pierścienie z laguny 2.0 16v o wymiarze 83 u mnie w clio 82.7, pierścienie...
Uszczelniacze powinieneś wymienić oba od razu. W takich sprzętach uszczelniacz od strony sprzęgła jest typu DUO, przy pracy w oleju wytrzyma dłużej niż zwykły uszczelniacz bez dodatkowego smarowania znajdujący się po stronie zapłonu. Z zewnątrz uszczelniacz może wyglądać sucho, ale wargi ma zużyte i z racji kierunkowości uszczelniacza będzie podsysać...
Jeżeli są tuleje to w razie czego, jest możliwość wykonania szlifu cylindrów. Do tych silników, można kupić tłoki nadwymiarowe. Bez tulei jest to niemożliwe, wtedy tylko tulejowanie.
Witam A wiec silniczek w Daihatsu Charade mial trzy cylinderki i 993 cmm pojemnosci . Jest on dosc oszczedny bo w wersji G101 z lat 87-93 na trasie przy 100-120 zchodzi do 3,5-4 litrów ON . Ale jest zdecydujesz sie zakupic taki silniczek to zwracaj uwage na przebieg , po 150tys.km silniczek ten zaczyna dopadac choroba zwana przedmuchami i zaczyna dlawic...
w silniku jak pisałem wcześniej lały wtryski i wypaliło dziurę w tłoku i przytarło jeden cylinder więc blok był tulejowany dwa nowe tłoki kpl pierścieni i kpl panewek głównych i korb, przy okazji turbo miało duży luz osiowy więc tez zostało zregenerowane samochód ma na liczniku 188tyś i przyjechało do mnie z niemiec na naprawe. Dodano po 3 jedyny błąd...
Wiem że sam nie pomierzysz tego bloku więc pakuj go i jedź do szlifierni bo takie zabiegi jak ty robisz nic nie dają.Moim zdaniem to remont głowicy spowodował zaciąganie oleju przez pierścienie(co widać na załączonym obrazku) a to spowodowało że czwarty cylinder się wyłączył.Być może żadne tulejowanie nie jest potrzebne ale to będziesz wiedział jak...
Witam wszystkich, wczoraj rozkręciłem Mojego Mercedesa C 270 W203 i okazalo sie ze jest, wybity 4 cylinder ma luz ku górze i dole. Silnik jest do wymiany, bo tulejowanie do tego auta nie jest najlepszym rozwiązaniem, chce wyciagnąć silnik a jest ze skrzynią automatyczną, czy muszę ja odkręcać? czy moge z nią? jak odkręcać to jest w sprzęgle jakiś olej?...
Witam pisałeś że silnik"młody" a już wymieniałeś tłok i cylinder . czy ten dźwięk pojawił się po wymianie czy był już wcześniej ? nie wiem jak w tym silniku bo go nie znam , czy główka korbowodu jest tulejowana ? czy nie. Ja miałem analogiczną sytuację w qadzie( tzn.dziwny dźwięk) tylko korbowód nie był tulejowany, i wymiana tłoka ,sworznia i pierścieni...
Po cholerę w takim samochodzie tulejować blok czy bawić się w podobne historie.. Dobry silnik można dostać za 5 stów. Cały, kompletny, jeszcze włożony w samochód nawet, do odpalenia i sprawdzenia. Silnik bardzo popularny, da się dostać wszędzie. Przecież te samochody jak już są nieco pognite, to przy małej kraksie lądują na szrocie - a tam ceny nie...
Tak, tez racja - tylko jak sie wezmie kazdy nowy fabrycznie tlok [ starszego typu - dajmy na to sprzed 50-60 lat ], czy to samochodowy czy motocyklowy - to w miejscu pierscieni te tloki maja fabrycznie zmniejszona srednice nawet o 0,5mm / w stosunku do srednicy plaszcza dolnego - prowadzenia. Spotkalem sie nawet z takimi tlokami, szczegolnie do 'dolniakow',...
Tak bezpośrednio 1;1 za pomocą wału kardana silnik 19tdi z pompą wp38 tzn elektroniczną ma 90km przy około 4000 obrotów a przy 1450 niestety nie uciągnie się tylko przełożenie 1:2 dało by rade .tylko silnik wolno obrotowy nadaje się do bezpośredniego napędu.zrezygnowałem z tego silnika bo tylko skrzynia biegów wchodzi w grę za dużo kombinacji.napęd...
Na wał to może dobrał byś pierścienie wewnętrzne od łożysk igiełkowych ale wówczas korbowody nie wejdą a tyle wału nie sposób zeszlifować aby wyszedł nominał o ile w ogóle wymiary się zgodzą . Szlif wału przy tego typu korbowodach też odpada chyba że będziesz je tulejował . Tak to jest z współczesnymi pompami . W starych można zmienić łożysko i po problemie...
Witam. Jestem "Nowy " na forum więc niedociągnięcia wybaczcie :) Kupiłem VW transportera t5 2,5 TDI z objawami szarpania silnikiem w momencie dodawania gazu. Próba naprawy to już praktycznie zrobiony remont całego silnika. sprawdzony wał i panewki za tulejowany blok nowe pierścienie remont głowicy-sprawdzona szczelność , planowanie, wymiana zaworów,...
Na oko to można sprawdzić ciasto w kuchence, wszystkie silniki remontowane w garażu przez pseudo fachowców z rodziny (kiedyś) padły po bardzo krótkim czasie. Nie musisz czuć nic palcem, pracujący pierścień i tak zrobi szlif, zależy jak się ułoży, z jednej strony będzie mniej, z drugiej więcej, zgadnij jak ułoży się wtedy nowy pierścień. Zgodzę się,...
W moim nie ma żadnej rurki ani zaworu jednokierunkowego, może w jakimś innym modelu. Zresztą rozebrałem go na części pierwsze poza zdejmowaniem dwóch zaślepek aluminiowych. Pod jedna zaślepką dużą są trzy otworki dysze, pod drugą małą siateczka dyszy głównej która się zatkała. Nad małą zaślepką jest jeszcze pierścień stalowy, który na rysunku jest narysowany...
Full crosa, co byś nie zrobił to się rozsypie... Oglądałeś kiedyś jak wykonane są motocykle crosowe? Zawieszenie Pneumatyczno olejowe np. OHLINS, skok zawieszenia ok. 30cm, silnik 125ccm (dwusów) z rurą rezonansową, zaworem membranowym o mocy ok. 36KM skrzynia biegów z 6 przełożeniami. Ogólnie to musi być konstrukcja lekka, bardzo sztywna i wytrzymała....
Moim zdaniem trzeba ten cylinder szlifować na nadwymiar i kupić tłok, ale nadwymiarowy + pierścienie też nadwymiarowe. "Mięsa" na cylindrze powinno wystarczyć, bo wżery nie są duże. Do silników Quantum nadwymiarowy tłok (0,020" czyli 0,5 mm) powinien być dostępny bez większego problemu. Ile kosztuje szlif, tego nie wiem. Niewiadomą dla mnie jest stan...
Witam wszystkich Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 w wersji przed liftem z silnikiem 2.0 Citd RF5C 136KM Otóż silnik rok temu przeszedł remont gdyż została potocznie mówiąc wywalona panewka na 4 cylindrze (standard dla tych silników) wał dany do szlifu nowe panewki nowe tłoki tulejowanie bloku nowe pierścienie głowica po remoncie. itd wpakowane...
Cały czas uważam że idziesz za grubo ;) gabaryt masz podobjy jak u mnie, nie wykorzystasz siły i masy swojej konstrukcji a tylko będziesz woził żelastwo ;) a wtedy tylko mosty od stara Cię ratują ;P trochę na wesoło ale tak uważam, fi50 starczy Od stara, od stara toporne i mały prześwit :D Gaz 53 najlepszy, ew robur... Ładnie dexter ja też robie tura,...
http://obrazki.elektroda.pl/2263959200_1... Z powodu rozrostu przydomowego warsztatu i potrzeby zasilenia urządzeń pneumatycznych zmuszony byłem zbudować kompresor. Założenia: - Minimum 6at ciśnienia; - Duży zasobnik; - Możliwość pracy ciągłej; - Możliwie jak największa mobilność; - Reduktor; - Wyłącznik ciśnieniowy. Z powodu ilości...
Ogólnie rzecz biorąc dopóki nie zdejmie głowicy niewiele będzie wiadomo. A przyczyn brania oleju może być wiele. Jedne wynikają z normalnego zużycia, inne z usterek i niewłaściwej eksploatacji. W 1.9tdi jak do tej pory natrafiłem na następujące: 1. Pierścienie zgarniajacy zapieczony od niskiej jakości oleju i rzadko zmienianego. (Zalecany olej syntetyczny...
W okresie fascynacji użytkowników tego oleju, gwałtownie wzrosła liczba silników, które remontowaliśmy po 100-120 tys.km. Ewidentnym sprawca był ten olej, jego nazwy już nie pamiętam. Aby podkreślić wagę stosowania dobrego oleju, przytoczę przykład mojego dobrego przyjaciela z Łowecz w Bułgarii. Jego żona, Polka, wniosła w posagu nowego, 125F,1500....
Witam Chciałbym pokazać odbudowę kompresora WAN-DW z pompą S2P-80 kompresor dosyć rzadko spotykany ale mający sporą wydajność. Kompresor zakupiony w kiepskim stanie, miał duży luz na sworzniu tłoka drugiego stopnia, nie oryginalne pierścienie i duży luz w cylindrze, jednym słowem walił nie miłosiernie podczas pracy. Rozszczelniona była chłodnica miedzy...
nie odpowiem wprost na postawione pytanie, ale podam historię znajomego, mało w psychiatryku nie wylądował :D:D na benzynie OK, na gazie szarpie na biegu jałowym 1-wszy mechanik - wymiana świec, kabli, bez skutku, potem regulacja zaworów, bez skutku, potem wymiana uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy, docieranie zaworów, bez skutku 2-gi mechanik...
Patrząc na odpalonym autko pokazuje ze czujnik podaje właściwe parametry względem wału Jakie? Podeprzyj się vcds. silnik blok wartości 004. Wymieniałeś uszczelniacz na wale od strony skrzyni biegów? Sprawdzę i podam. Uszczelniacz był przekładany, ze starego więc został stary. Dodano po 3 Błąd czujnika wałka powoduje właśnie problemy z odpalaniem. Nie...
Kolego zwolnij troszkę bo się wykończysz ...;-) Chciałem tylko zażartować i podnieść cie na duchu... Co sądzę o tych przebiegach to pisałem ci już w innym temacie... Duży luz promieniowy tulei na której zawieszony jest przedni most. Nie wiem dokładnie jak to jest tam zrobione w Kubocie ale być może jest tam smarowniczka i nikt nigdy lub bardzo rzadko...
Tak sie sklada ze w tych silnikach przy zalaniu niewlasciwego oleju po jakims czasie dzieje sie tak jak u ciebie. Jest to efektem niewlasciwej wspolpracy pomiedzy cylindrem a pierscieniem, pierscien zaczyna przywierac do cylindra w efekcie peka lub niszczy gladz cylindra. Pomiar cisnienia to czysta formalnosc bo rozebranie silnika i tak bedzie konieczne....
Możliwe ,że przy przy 2 cylindrach , tłokach i suwakach wykonanych z aluminium a korbowodach i wale korbowym ze stali było by możliwe osiągniecie nawet 4000 obr/min wiadomo masa układu zmaleje . Biorąc pod uwagę, że w latach 50 NSU zbudowało silnik MAX 250 cm^3 jedno cylindrowy z rozrządem tulejowym podobnym do rozrządu Knighta , silnik NSU osiągał...
Smaochód Lancia Zeta 2,0 Turbo benzyna 147KM z roku 96. Padł silnik RGX . Remont generalnie kompletnie nieopłacalny i także mało możliwy bo np nie ma do tego tłoków, pompy wody, sprzęgło w kosmicznej cenie, a turbo jeszcze droższe... Zestaw uszczelek silnika to grubo ponad 800zł,- i to tylko na zamówienie, ciężko dostępne. Generalnie mina mi zrzedła...
Witam, nie będę opisywał jak zdobyłem ten silnik ( w sumie to co zostało z niego) a przejdę do sedna. Otóż odkupiłem od pewnej osoby goły, zamknięty silnik bez akcesori, tylko z kołem zamachowym. Gość kupił inny bo ten brał olej. Ja go postanowiłem zreanimować i wstawić do mojego traktorka. Zacznę od tego ze nie mam żadnych numerów ani roku produkcji...
wtryskiwacz cylindra uszczelnienie cylindra cieknie cylindra
przygasa płomień resetować głośnik husqvarna wysoki obrót
parrot ck3100 aktualizacja opryskiwacz akumulatorowy
Citroen DS5: Światła przeciwmgielne mrugają i gasną Schemat elektryczny podłączenia silnika VW T3