Musisz dobrze sprawdzić aktywator turbiny.
Wymieniłem przy okazji zbiorniczek podciśnienia, który jest koło zaworka sterowania turbiną. Był poklejony jakimś silikonem. Teraz turbina pompuje lepiej, ale to jeszcze nie to. Zamówiłem wakuometr i pompkę podciśnieniową i sprawdzę podciśnienie i gruszkę turbiny.
Układ regulacji nie jest w stanie utrzymać zadanego ciśnienia. Przyczyną może być zawór, nieszczelność układu dolotowego (okolice ic) uszkodzona turbina.
czyli mówisz można śmiało brać silnik z przebiegiem 240 tys podobno , rozchodzi się żeby potem pasowały mocowania kolektorów i łap silnika bo ten silnik bez turba a ja chcę dołożyć turbinę :)
I co wiadomo na której wtyczce jest te sterowanie geometria turbiny?
Ostatnio był podobny temat. Poszukaj tam padła Przepustnica
Wolałem dopytać bo w tym roku Iveco III były i z turbem i bez. 85, 125, 135... kM. Kolega pomierzy ciśnienia na cylindrach bo na turbinę przy takich objawach raczej nie wygląda.
witam iveca są tanie w kupnie ale ceny części już nie.a jeśli chodzi o twoje pytanie co to może być najlepiej jechać z kompem oprogramowanie ausy czyli izi typowe do iveca możesz sprawdzić turbinę,ciśnienie na pompie,pojedyncze w tryski dosłownie cały silnik.Albo texa troche mniej dokładna,wyświetlany wtrysk może oznaczać wszystko ciśnienie paliwa turbina.Powodzenia.
z dala od salonów Iveco Teraz to już w ogóle nie wiadomo jakiego "busa" jeszcze można bezpiecznie kupić. Wczoraj koledze w kolejnym Transicie przy 120k przebiegu turbina się urwała i silnik się rozbiegał.
Koledzy właśnie problem rozwiązałem. Więc założyłem turbinę nową za 4200zł i jest idealnie.
oryginalny Tester Delphi daje rade ogólnie ale niestety z Iveco sobie nie radzi. Dodam że Wtryski po regeneracji pompa ciśnieniowa sprawdzona, turbina zregenerowana. Zastanawia mnie jeszcze pompka wstępna bo jest dość sporo opiłków w filtrze.
Jak był podłączany do komputera to co zanotował sterownik ? Jakie usterki ?
Napisałeś że turbina okej i wtryski podpinałeś kompa turbina ma zmienną geometrie sprawdż podciśnienie do zaworu VGT.A jak z regulatorem ciśnienia na pompie.
Przypadkiem trafiłem na ten temat miałem założoną turbinę 3p w MF-255 Olej weź z czujnika ciśnienia oleju dajesz trójnik przepływ jest wystarczający powrót dałem do powrotu sprężarki powietrza. Nie wiem jaki masz filtr powietrza ale jeśli taki jak w MF-255 ma on za mała przepustowość Turbina od iveco daily 2,8l dmucha 0,3 bar od 1000rpm chłodnica oleju...
Jaką turbinę zastosowałeś? Niech mechanik sprawdzi '' na kompie '' ciśnienie turbo podczas jazdy.
Witam.Jakieś kody błędów są?Trzeba zacząć od podłączenia komputera bo przyczyn może być bardzo wiele turbina i jej sterowanie,zapchany katalizator(można sprawdzić w przypadku braku błędów),EGR,uszkodzenie sterownika,nieszczelność od turbiny do kolektora i parę innych rzeczy,ale nikt nie ma szklanej kuli że zerknie i będzie wiedział.
Kolego u mnie ten problem jest już od 20.000 km i nic jeszcze nie znalazłem mechanik podpowiada mi że turbina do przeczyszczenia ponoć zawór może się przycinać. Jeszcze nie sprawdzałem.
Dzięki, sprawdze co i jak. Bo nie wiem czemu ale serwo i gruszka wszystko jest spięte na krótko z pominięciem tego elektrozaworu. Wpięta sama kostka żeby nie świecił błąd.
Witam, zacznę od początku Iveco daily 35c15 przebieg 350 tys ( po mieście) od pewnego czasu zaczęła mi mrugać kontrolka EDC ( błędy num. 136 i 139 ), mechanik powiedział że wtryski, ok wtryski zregenerowane i dalej to samo ,dodatkowo doszedł mi kolejny błąd 129 ... Przed pierwszym pojawieniem się kontrolki EDC auto miało przejść gruntowny remont , i...
Dzien dobry:) prosze o pomoc, mam problem z iveco daily 3.0 170km 2010r bi-turbo, wiec tak -turbina dobrze ładuje -map sensor ok -przeplywomierz ( na biegu jałowym przeplyw 735ml) -dpf ok -sonda lambda ok -dolot cały sprawdzony ok -egr nowy -chłodnica spalin szczelna i czysta -wtryski nowe -kolektor ssący czysty -klapa gasząca nowa -filtr paliwa i grzałaka/...
Błąd EDC przy niskich obrotach ok 1700 i wysokim biegu. Proszę o porade...wszystkie tematy powoli się wyczerpuje...wtryski czujniki turbina egr wszystko wymienione lub sprawdzone A błąd jest nadal...teraz mam wysokie ciśnienie doładowania w kolektorze kolorowym...p0234...pozdrawiam
Czy ktoś rozwiązał temat? Mam ten sam problem. Elektrozawory podciśnienia turbo i EGR nowe. Turbina po regeneracji. Przepływka podmieniona na próbę. EGR zaślepiony na próbę. Dolot szczelny. Kable elektrozawory-sterownik mają ciągłość. Dodatkowo, kiedy podciśnienie do turbo jest na stałe, pomijając elektrozawór, wywala błąd, ale moc jest cały czas.
U mnie to trwa do 3 sekund wymieniłem już wszystkie możliwe czujniki wtryski 2 x sprawdzane ponownie zamontowane nowa turbina intercooler koło wału korbowego filtry olej wszystkoo co mi przyszło do głowy i dalej bez zmian dodatkowo jeszcze kopci na czarno. Nie mam już pomysłu co z tym robić PS jeszcze raz po paru tysiącach wymieniłem znowu napinacze...
Witam chodzi o samochód jak w temacie. zakupiony nie na chodzie. do wymiany wszystkie wtryski i pompa. W samochodzie brak mocy, mruga kontrolka wtrysku, rano troszkę cieżko zapala, wolno wkręca się na obroty, turbina ciśnie pięknie, wydech czyściutki, problem po stronie elektrycznej. Odczytałem błędy 21 23 38 83 Czy ktoś może pomóc mi z opisem tych...
ZCFCC35A305150042 Cześć panowie. Mam takowy problem z iveco, wędruje od mechanika do mechanika. Wtryski okej, turbina okej, dpf egr etc wywalone. Autko dymi na czarno, na wyzszych biegach jak depnie sie gaz potrafi wyskoczyć kontrolka edc, nagle brak mocy czasem potrafi nawet zgasnąć. Jakieś podpowiedzi?
Witam mam ten sam błąd Iveco Daily 2003 r 2,3 hpi samochód jest mulasty turbina ładuje tak jak powinna wygląda na to ze dawka paliwa jest ograniczona Czy udało się problem rozwiązać ? Parametry bieżące odczytane są z kosmosu samochód stoi w miejscu silnik jest zimny. Czy Udało się komuś rozwiązać ten błąd auto normalnie odpala bateria jest ok w trakcie...
Witam, mam na warsztacie iveco daily z 2006r. Z opowieści kierowcy wynika, że podczas jazdy coś strzeliło i nagle kopci na biało. Po wyjęciu Turbiny i zawiezieniu jej na RG okazała się nieszczelna. Tylko zastanawia mnie fakt ze na 3 cylindrach wyloty do kolektora są suche a na 4 jest mokro. I teraz czy jest możliwe żeby turbina cofnęła olej do kolektora...
Twoja turbina jest sterowana elektrozaworem czy został sprawdzony? Przewody podciśnieniowe również trzeba sprawdzić , jak masz błąd ciśnienia na cr to zobacz skontroluj sygnał napięcia z regulatora oraz czujnika na cr. Co do samej pompy to jakie masz ciśnienie na listwie?
Jak w temacie, autko ma spadki mocy, na wyższych obrotach tzn 2500 tys (przy rozpędzaniu lub jeździe pod górkę) bardziej objawia się to 1-2 sekundowymi szarpnięciemi, w czasie takiego szarpnięcia puszcza siwego dyma.Zauważyłem że gdy jadę ze stałą prędkością to te przerwy są regularne (choć nie zawsze) ok. co 6 sekund. Czasami te objawy znikają ale...
Sprawdź dokładnie powrót oleju z turbiny do miski.
Mam problem z mocą po wymianie uszczelki pod głowicą i rozrządu, auto strasznie zmulone, do 90 km/h ledwo się rozpędzi i ściana, Iveco 35c16, auto z 2018 roku, silnik 2,3 115 kW, sprawdzona turbina, ciśnienie w komorach spalania, był błąd 0600 ale wykasowany, wyszło, że leją 2 wtryski ale nie wiem czy to będzie przyczyna, bo auto przed postawieniem...
Numer błędu jaki jest?
Szukam schematu podłączenia przewodów podciśnienia zaworow turbiny i egr iveco daily 2.3 100kw może ktoś pomoże z góry dziękuję
Kolega bardzo oszczędny w opisie: Iveco II, C35-90 bez turbiny?. Może być dużo innych np C30-90.
a on wchodzi na te wysokie obroty i normalnie pracuje? ile obrotomierz pokazuje? czyste spaliny, czy kłęby siwego dymu? może on się po prostu rozbiega zasysając olej z lejącej turbiny/odmy czy czegokolwiek innego
Zdejmij wąż za turbiną do kolektora ssącego i zobacz czy ta turbina po remoncie nie pcha tam oleju, który przedostaje się ze smarowania turbiny. Druga z możliwości to nowe pierścienie na stare tuleje co daje marny efekt a co gorsze to też jest możliwe że są obrócone pierścienie i efekt będzie dokładnie odwrotny do zamierzonego. Może też być pęknięta...
jeśli chodzi o ekonomię to fakt czym mniejsze obroty i najwyższy bieg na zdrowy rozum ale pomyślcie co przyżywa turbina jak się auto muli do obrotów zaczym ona zaczyna prawidlowo pracować do ~2k rpm, przez silnik jest niedostateczny przepływ powietrza, spaliny przez to mają o wiele większą temperature a turbina się gotuje, silnik turbodiesla powinien...
Jak będę w Polsce to tak zrobię ale muszę jeszcze wrócić i odpalać w miarę normalnie. Jedna świeca może być za mało ale może kupię 3 świece na ebay obojętnie z jakiego modelu i przed samą turbina w gumowym przewodzie wywierce i zakleje je? Po minucie powinno mocno gorące wleciec do dolotu? To rzeźba ale żeby działało a w Polsce bym się za to zabrał...
Witam. Iveco Daily F1CFL411H 125 kW (170hp) 2016 rok. Miałem problemy z komunikacją między alternatorem a resztą sterowników. Plus problem z turbiną (nowa turbina, błędy zbyt mocno lub zbyt lekko wysuniętej dźwigni od turbo). Auto zjechało sobie z górki w międzyczasie i uderzyło w płot. Bez włączonego zapłonu, nie było kluczyków w stacyjce. Od tego...
Witam, moje Iveco 2,8 td 1999r, kuleje z mocą. Obiawy, max prędkość to 80KM/h. Z ładunkiem widzi górkę i już się prosi o drugi bieg. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, rozebralem turbina, klapa działa, nie zacina się, gruszka sprawna, przewód ciśnienia szczelny . Odpala normalnie, chwile przykopci na jasno, i po chwili jest już normalnie. Proszę o...
Witam! Koledzy mam Iveco 35-10 turbo z 1999r. poj.2800cm. Pompa Vacum siadła - rozwaliła się obudowa /jak by ją coś przyblokowało/. Zmieniłem na drugą. Próba odpalenia i nic, auto nie chce odpalić. Sprawdziłem wszystko paliwo do wtrysku dochodzi, nie ma immobilizera w kluczyku, w końcu się wkurzyłem i dałem bezpośrednio w turbinę placka /do tapicerki...
Sprawdź przewody od turbiny i czujnik położenia wału na kole zamachowym - korozja , luźne przewody etc.
I jak udało się naprawić? Mam podobny problem tylko nie wyłącza turbiny a drugi i czwarty wtrysk i nie na wolnych obrotach strasznie tłucze silnikiem.
Mam taki problem, podczas wymiany silnika w Iveco Daily UniJet HPT 50C15, zauważyłem że na elektrozaworze sterującym geometrią turbiny nie ma założonej wtyczki, ewidentnie ktoś kiedyś nie podłączył i przewód jest urwany. Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie podłączyć ten elektrozawór?
17-tka,czyli z podwójną turbiną.Tam lubi się zacierać ciegno zaworu upustowego turbiny, sterowany podcisnieniem.Paskudny dostęp,ale wykonalne bez demontażu całej turbiny.Najlepiej wymontować siłownik, dobrze oczyścić połączenie mechaniczne i nasmarować smarem odpornym na wysokie temperatury np. z dodatkiem ceramiki.
To nie jest kontrolka wtrysku chociaż tak wygląda pokazuję awarię.Na przykład turbiny lub wysokiego ciśnienia układ zasilania itp.Możesz dokładnie napisać gdzie ta dioda się znajduję naprawiam iweka cacciamali .
Kolejno:szczelnośći drożność przewodów podciśnieniowych Wymiana elektrozaworu sterowania EGR, ze starego mogło się oderwać kawałek membramy i zatyka przewód podciśnienia.Ten kawałek 1-2mm może tkwić przy trójniku pod serwem.Jezeli tam masz też elektrozawór VGT do sterowania turbiny to i on może być wadliwy.Zatkana chłodnica lub kanały EGR w głowicy(jeżeli...
Witam mam problem z iveco daily 3.0 euro 5 bi turbo 170 koni , mianowicie problem zaczął się od teoretycznie uszkodzonej turbiny , samochód kopcił jak diabli pił olej litrami , zregenerował turbo auto nadal kopciło piło olej i rzucało olej na wydech , wymieniłem odmę wszystko wróciło do normy ale teraz borykam się z wpadaniem auta w tryb awaryjny ,...
daily iveco iveco daily 35c12 iveco daily iveco daily
regulator nawiew renault astra tunel środkowy szczotki elektryczne
schemat instalacji fotowoltaicznej śmieszne obrazki
Optymalne ciśnienie w naczyniu wzbiorczym: powietrze czy gaz? Tranzystor jako element grzejny: zastosowanie i wyzwania