Tak, dobrze wywnioskowałeś.
Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
W odkurzaczu EINHELL TE-VC 18 Li padł mi silniczek i próbuję ustalić jakie miał obroty. Silniczek ma oznaczenie RS555PM DC 18V i tyle, nie ma producenta i nic więcej na nim nie widać. Jakieś pomysły... Bezpośrednia odpowiedź Przy napięciu znamionowym 18 V silnik Einhella o oznaczeniu RS-555PM pracuje z prędkością rzędu 20 000 – 25 000 obr./min (no-load)....
Filtr powietrza wymień bo może turbina dostawać za mało powietrza,a potem sprawdź przepływomierz-każdy mechanik od "niemców" wie co to i gdzie to. (Zamontowany gdzieś na obudowie filtra powietrza-różnie w różnych autach)
Na pierwszym zdjęciu jest gniazdo mocowania turbiny z fotki nr 4. Czy ten okrągły plastikowy talerz to jakaś dodatkowa ruchoma część tak blisko wlotu powietrza ? Z tej perspektywy nie widać bocznych otworów, przez które jest zasysane powietrze. Jeżeli turbina jest na wierzchu to można sprawdzić czy jest stabilnie zamocowana na osi silnika. Więcej pomysłów...
możliwe , że turbina stoi lub zatkany filtr powietrza
napisz co pokazuje vagcom, bo Ci nikt niewywróży Takie objawy auta w tdi w grupie VAG to często: albo turbina albo przepływka powietrza albo silnik na wykonczeniu ale mam nadzieje że nie to:) sprawdź turbinę (w tryb awaryjny nie wchodzi?) choć te objawy powinieneś miec też na niższych biegach tylko może mniej odczuwalne
Silnik ciągnie powietrze ale jak turbina nie pompuje to tego powietrza ciągnie mniej niż z turbiną więc przez to tak niskie wartości na przepływomierzu. Tryb awaryjny objawia się też błędem oraz odcięciem mocy - wtedy nie ma sensu robić logów gdy jest tryb awaryjny, trzeba wyłączyć zapłon i znów będzie dobrze do pojawienia się trybu awaryjnego.
Przecież wyłączona turbina nie zamyka przewiewu dla grawitacji, aczkolwiek mocno go ogranicza. By-pass? Czyli coś w rodzaju przejścia powietrza z pominięciem turbiny? 1. to jest ten sens. 2. dokładnie tak.
Ciekaw jestem czy chalas pochodzi z silnika (niewywazona turbina) czy moze ped powietrza powoduje glosny "ciag" Duze znaczenie w tym drugim przypadku moze miec dlugosc przewodu, jego srednica i ilosc kolanek. Jesli jest to zwiazane z niewywazona turbina, wazne czy sama turbina jest plastikowa czy metalowa. Teoretycznie wywazenie jest mozliwe. A moze...
Nie jest to "normalne" ani w tym ani w żadnym innym silniku... Syczy... W sensie że pobiera powietrze. Czy to syczenie jest powiązane ze wzrostem prędkości obrotowej silnika ? tzn chodzi mi o to czy np trzymając silnik na np 3 tyś obrotów syk ten jest jednostajny i słychać go dopóki gazu nie ujmiesz ? Bo na filmiku to jedynie chwilowo "gazujesz" więc...
prawdopodobnie masz uszkodzoną rurę dolotową między sprężarką a kolektorem lub chłodnicę powietrza (INTERCOOLER).w najgorszym przypadku turbina nie pracuje( zatarta, brak łopatek lub pękła oś turbiny)
Węże powietrza i chłodnice czyściłeś? Jak turbina była zajechana to olej poszedł w układ od turbiny na ostatnim tłumiku kończąc. Na wolnych za wiele się właśnie nie wypali, trochę się podgrzeje i tyle, jak depniesz to zasłona dymna. Trasa i heja :D
Nie ma takiej możliwości by coś zostało pozmieniane, sprzęt sypał by błędami aż miło. Suszarki z natury pracują na prawych obrotach, wynika to choćby z aktu, że tylko na tych obrotach będzie działać turbina powietrza procesowego. Lewe obroty są wykorzystywane tylko na chwile by rozrzucić pranie. Możliwe, ze nie będzie to robione na wszystkich cyklach....
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Ja tu widzę że mało powietrza jest zasysane i mało jest tłoczone. I to bardzo mało, wygląda to tak jakby turbina wcale nie pracowała, ciśnienie jest nawet niższe od atmosferycznego. Jakbyś miał dziurę w kolektorze, i powietrze było zasysane bezpośrednio ze środowiska, albo jakby turbina była wykończona. Sprawdź też działanie czujnika ciśnienia doładowania.
Z tego co ja widzę jest to chłodnica powietrza czyli w najgorszym wypadku turbina do wymiany bierze olej, który wędruje właśnie do intercoolera i częściowo wydostaje się przy nim przez jakąś nieszczelność na przewodzie
Bardzo dobrze wyczytałeś :) heh Najlepiej to podjedź gdzieś na kompa aby zobaczyć jakie błędy pokazuje, bo to że elektrozawór nie działa od EGR może być inna przyczyna, generalnie skoro mówisz że autko nie ma mocy to obstawiam, że turbina nie kręci, jest "wyłączona" przez komputer z przyczyny innej usterki o ile sama w sobie jest sprawna, generalnie...
Też bym stawiał na turbinę. Ale trochę się czepnę niedrożnego wydechu jeśli pozwolicie. W teorii mogło by to wyglądać tak: Przy częściowej niedrożności silnik wkręci się do pewnych obrotów, do czasu aż ciśnienie w układzie wydechowym nie pozwoli na swobodny przepływ spalin. Turbina siłą rzeczy będzie się kręciła tylko przez jakiś czas siłą rozpędu,...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Ten silnik nie ma czujnika pozycji EGR steruje tylko zaworem podobnym do n75 i reguluje tak jego wysterowaniem aby wartość przepływu była równa zakładanej podciśnienie robi resztę. Trzeba fizycznie sprawdzić no chyba że od kogoś pożyczyć sprawny przepływomierz o takich samych numerach albo o takiej samej charakterystyce bo 90 % przypadkach pada przepływomierz...
Zakładam że układ paliwowy masz szczelny tzn. że nie cieknie ci nigdzie paliwo.Normalnie te auta palą ok.5,5 do 6,5 l/100km.Tu masz dwa rzy takie spalnie,czy nikt nie tuningował silnika poprzez zwiększenie dawki paliwa i ciśnienia powietrza (turbo gwizda).Vag ci dużo powie.
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
16795 P0411 419B Zawór powietrza wtórnego AIR - nieprawidłowy sygnał. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
do wueska ta turbinka to turbina tylko z nazwy, to jest wiatraczek, ułatwiający mieszanie sie paliwa z powietrzem w kaszlaku (wydaje mi się jednak, że nie ma sensu jej zakładanie, boi stanowi zbyt dużą przeszkodę dla powietrza, ja miałem odparownik i to rozwiązanie uważam za lepsze(nie było dziury w obrotach na opczątku i palił mi trochę mniej)). REGULACJA...
mialem podobnie ten sam blad i taka sama reakcja i tez turbina po regeneracji ale rozwiazalem ten problem w pore minut.nie egr nie dolot nie chlodnica powietrza nic z tych rzeczy.
Dziękuję za odpowiedzi. W tej chwili jestem poza warsztatem. Jeśli tylko coś na naklejce będzie widoczne to jutro zrobię zdjęcie. Mam pytania. Taki silnik ma 2 uzwojenia: główne i rozruchowe. Które z nich powinno mieć większą wartość rezystancji? W Internecie są sprzeczne informacje na ten temat. Główne uzwojenie ma mniejszą rezystancję, a rozruchowe...
No ale tam się trzeba logować aby można było coś pobrać. W sumie już wolę pomyśleć sam. Po kolei; od strony prawej: -zdemontować schowek -zdjąć z wieszaków moduł GEM i całkowicie go odłączyć, będzie więcej miejsca -wykręcić trzy wkręty mocujące chwytnię rozdziału powietrza z wnętrza/zewnątrz samochodu. Dwa wkręty są mocno schowane; posłużyć się lusterkiem....
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
Mam problem z turbo!Nie wkręca sie mimo,że wymieniłem filtr powietrza!Działa gdy go nie ma!
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Trochę nie na temat postu , ale w temacie; czy tuner musi się znać na programowaniu w jakimś języku (assembler, maszynowy itp.) ? To znaczy dobrze by było ale tak jak kiedyś odpalało się gry w DOS'e tak dzisiaj wystarczy że ma oprogramowanie typu WinOls i już jest "tiunerem" Pomyśl - większy "zapas" to większa tolerancja. Podkręcisz - już nie jest...
Witam! Czy miałeś FIZYKĘ w szkole? Jeśli tak, to sięgnij ponownie do podręczników, tam jest taki wzór: η = (T2-T1)/T2 , gdzie: η - sprawność zamiany energii cieplnej na mechaniczną ( nie zależy od konstrukcji silnika), T2 - temperatura źródła ciepła (w Kelvinach!), T1 - temperatura chłodnicy (w Kelvinach!). Jeśli przyjąć, że temperatura źródła...
Zakres pytania taki więcej hydrauliczny, więc zbyt wielkich wodotrysków intelektu się nie spodziewaj... Typowym problemem jest brak danych; jakie ciśnienie, jaki przepływ, czy ciśnienie/przepływ stabilizowane, czy może pracować "cyklicznie". Widzę cztery metody, wszystko zależy od wymagań zastosowania i od dostępnego warsztatu mechanicznego. 1. Pompa...
http://obrazki.elektroda.pl/3136371000_1... Prezentuję projekt stacji lutowniczej na gorące powietrze mojego autorstwa zbudowana została w czasach kiedy stacje byly bardzo drogie. Nie zmienia to faktu że stację z powodzeniem można zbudować w dzisiejszych czasach. Prezentowana stacja lutownicza, jest samodzielnym projektem, opartym na...
Eole Water to francuska firma, która produkuje turbiny wiatrowe wychwytujące wilgoć z powietrza i zamieniają ją w wodę pitną. http://obrazki.elektroda.pl/9600474300_1... W dobie popularyzacji turbin wiatrowych i ekologicznego wytwarzania energii elektrycznej naturalne wydają się pomysły idące w kierunku optymalizacji i zwiększania wydajności...
Weź kolego pod uwagę że każdy cylinder zasysa swoją dawkę powietrza która jest potrzebna i jedyne co jest minusem to brak ciśnienia w kolektorze ssącym w momencie kiedy turbina pracuje. sporo powietrza ucieka w momencie gdy turbina zaczyna pracować na WYŻSZYCH obrotach.
To wszystko na nic, tam gdzie są zawirowania powietrza nie pomogą takie kombinacje, w takich miejscach tylko turbina o pionowej osi. Pozdrawiam.
uzwojenie jest z drutu stalowego. Nieprawda, z amelinowego. (at)patrykzaleski6230 Modlitwa do Boreasza, Boga Wiatrów by wziął się solidnie do roboty. A serio, najłatwiej oszukać Klienta na takim urządzeniu. Może było testowane w tunelu aerodynamicznym przy przepływie powietrza z prędkością 250 km/h. Reklama Dźwignią Handlu.
Mamy przyczynę, górna turbina puszczała olej (a przy kupnie dostałem info, że były obie w regeneracji, samochód w ogóle miał mieć uszkodzony silnik, a jest w super kondycji) z jakiejś przyczyny mechanicy nie umieli go odpalić. Stał tak ponad dwa lata i olej z sadzą zrobił beton i trzymał łopatki, przepływka widziała dobrze, bez przepływki było lepiej,...
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Witam 1. Po wizycie w serwisie mercedesa stwierdzono uszkodzenie Akumulatora podciśnienia i stwierdzono że bez jego wymiany nie ma możliwości dalszej diagnozy koszt z wymianą 1700 zł poinformowali mnie że jest to nieszczelne mimo że mówiłem że to nie prawda .... 2. zamówiłem z gwarancją przesyłką i fakturą z allegro za 60 zł jednak nie dało to żadnego...
Zauważyliśmy natomiast, że rura wracająca do turbiny, przy intercoolerze zaciska się czyli jakby turbina nie dostawała powietrza. Intercooler sprawdzony, drożny. Przy niesprawności sterowania nie występuje vtakie zjawisko. Czy widziałeś zdemontowane turbo? Można jeszcze sprawdzić czy jest luźny ciąg powietrza z filtra powietrza do turbo. Czy odrazu...
Wartości powietrza też znajde w diagboxie? Turbina ma max 2lata. Dodano po 2 Druga sprawa nie może być np winny n75 ?
Ten czujnik przed turbina to jest miedzy filtrem powietrza a turbina w tej plastikowej obudowie
Wycieka spływa na kolektor wydechowy i czuć w całym samochodzie. Innym objawem jest dużo dymu po odpaleniu zimnego auta np po nocy. Tym co wycieka na kolektor to mniej bym się przejmował niż tym co cieknie do jego środka i jesy zasysany przez silnik. Do sprawdzenia turbina czy nie ma luzu i nie puszcza oleju. W tym celu trzeba wyjąć rurę miedzy filtrem...
Założeniem tego kominka jest praca bez prądu, tak że turbina odpada. Oczywiście kanał byłby przeznaczony tylko do DGP i zaślepiony zaraz ponad kratką.
Witam. Mam problem z Masterem 2.3 170 KM Biturbo. Nie zaciąga sztangi na małej turbinie. Po przekręceniu stacyjki powinno pojawić się napięcie na elektrozaworze małej turbiny odpowiedzialne za moc na niskich obrotach.W moim Masterze nie pojawia się, co uniemożliwia wytworzenie ciśnienia doładowania do tego stopnia że gdy się przegazuje do 3 tys obrotów...
Sam tytuł opracowania pokazuje o co chodzi "Analiza aerodynamiczna łopat...". Nie jedną pracę naukową widziałem. Wiem że zdarzają się buble. W tym wypadku to może nie bubel, ale uproszczenie nazewnictwa. Moim zdaniem do wybaczenia, zwracam tylko uwagę żeby zbyt dosłownie nie brać tego nazewnictwa bo czasami może wprowadzić w błąd. Limit Betz'a pokazuje...
No to chyba naprawdę mam problem bo u mnie zrobione pełen serwis dwa i pół miesiąca wymieniona turbina czyli regeneracja zawór regulacji powietrza do turbiny też nówka i problem zaczął się powtarzać Także naprawdę nie wiem co dalej robić.
Jeżeli odkurzacz czy turbina pracuje z pełnym przepływem powietrza to się nie grzeje bo jest chłodzony. Jeżeli w/w sprzęty są używane do wytworzenia podciśnienia, które ma za zadanie utrzymywać materiał obrabiany w miejscu, np. jakieś elementy na blacie z otworami, to przepływ powietrza jest maksymalnie ograniczony i nie chłodzi silnika. Stąd częste...
Jak to nie ma kondensatora ? To gdzie się podział ??? Ten silnik MUSI pracować z kondensatorem !! bo to kondensator sztucznej fazy. Przy częściowym spaleniu (zwarciu) uzwojeń zachowywał by sie tak jak w opisie.
Zobacz czy któryś wąż powietrza doładowanego nie spadł albo go nie rozerwało
O jakiej turbinie piszesz? I co rozumiesz przez defrost gazowy? Turbina "miesza" powietrze na pace. Przy defroście gazowym parownik jest odmrażany poprzez gorący czynnik po odwróceniu obiegu czynnika, a zamknięta klapa powoduje że nie wdmuchuje ciepłego powietrza z powrotem na pakę. Można byłoby dołożyć grzałki i zrobić elektryczny defrost bez klapy.
Zibies co to za air compresor. Jak turbina to jakie ciśnienie daje i jaka wydajność,po drugie silnik szczotkowy cz zwykły i jakie obroty. Na zimę wróciłem robie w mercedesie i płakałem jak płacił za wywóz 7 000 litrów 500 funtów to podobno tanio sam syntetyk i półsyntetyk. Co do palnika to dzięki temu forum go zmontowałem.Biały proszek w piecu więc...
Witam, sprawdź czy duża turbina obraca się na wolnych obrotach, odkręcić dolot powietrza z ziemnej strony odepni przepywke ,uruchom go -telefonem nagraj sobie ruch wirnika bo raczej inaczej nie zobaczysz. Jeśli się nie obraca na biegu jałowym daj znać.
Ok poprawiam się mam nadzieję we właściwym dziale forum. Kupiłem okazyjnie Holenderską prawie nie używaną pompkę ciepła Daalderop Combiair 2,5. Link do dokumentacji jaką otrzymałem od producenta tej pompy: [url=http://zakelijk.ithodaalderop.nl/do... Konstrukcyjne podobna do Hewalex PCWU 2,5kW czy HPI-4 kospel. Po...
Witam wszystkich. Po przeczytaniu różnych postów nie znalazłem podobnego więc zakładam kolejny związany z HDI i EGR. Otóż trafił do mnie Peugeot z typowymi objawami uszkodzonego EGR-u. Po diagnozie PP dwa błędy stałe P0490 Niewystarczające działanie EGR, zawór za bardzo zamknięty w stosunku do wartości odniesienia, oraz P0401- Zmierzona ilość powietrza...
witam , jest tam turbina z zaworem upustowym sterowanym cisnieniem po stronie wysokiego, ustawiana w/g zaleceń producenta, toc tam nie ma przepływki, jest tylko immoZasady na karte, sterowanie tym silnikiem jest mech-pneumatyczne, toć on prosty jak c...p :D i przesto dośc niezawodny, pod samochodem leci rura met łączaca chłodnice powietrza z turbina...
Tylko, że przełączanie przewodów silnika, czy kombinowanie z obracaniem "stojana", może wywołać zmianę kierunku wirowania silnika, a skoro maszyna pracuje prawidłowo i obraca się we właściwym kierunku, to tutaj nic nie kombinuj. Tym bardziej, że turbina wentylatora jest odśrodkowa z prostymi łopatkami i pompuje powietrze od wewnątrz do zewnątrz, niezależnie...
Swego czasu bawiłem się małymi wiatrakami o osi pionowej i osobiście wybrałbym to co podlinkował JESIOTR1. Klasyczny Savonius typu 'świderek" doskonale radzi sobie w terenie zabudowanym tuż nad ziemią. Turbina z kierownicami powietrza ma sens tylko gdy jest dobrze zaprojektowana i przetestowana. Z m2 (powierzchni przekroju) wiatraka pionowego uzyska...
Czec,silniki doladowane zawsze pala wiecej i sa miej zywotne od wolno ssacych.zawsze jest zachowany stosunek powietrza do paliwa.im wiecej turbina tloczy powietrza tym wiecej wtryskiwacze wlewaja paliwa.
moc = 1/2 * powierzchnia * gęstość powietrza * szybkość wiatru^3 W przypadku wiatraków chodzi o powierzchnię zataczaną przez łopaty. Największy problem ze zrozumieniem w/w zależności jest w sile wiatru do trzeciej potęgi. Tylko w wersji dla nieuków :) . To tak jakby wypowiadać się o prędkości maksymalnej pojazdu na podstawie wielkości jego kół :D ....
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
Witam miałem identyczne usterki które udało mi się usunąć,a więc co do błędu P1414 to do wymiany turbina powietrza . a odnośnie braku mocy katalizator zapchany .
Dwa razy udało mi się rozebrać taki silnik, za każdym w inny sposób: 1. Oprzeć kierownicę powietrza turbiną do góry, wirnikiem w dół na dwóch klockach drewnianych tak, żeby była możliwość wybicia wirnika. Zapunktować oś centrycznie, przygotować duży młotek i pobijak. Podgrzać palnikiem aluminiową tuleję mocno ale szybko, żeby nie nagrzać osi i nie spowodować...
Z kodem P 32 jest generalnie problem.Nominalnie przypisany do wom-u tak naprawde w zależnosci od oprogramowania kompa kontoluje podzespoły tak zwanego obiegu niskiego cisnienia hydrauliki.Te podzespoły to wspomaganie kierownicy,hamulce hydrauliczne,sterowanie niektórych sprzegieł i amortyzacja przednniego zawieszenia. Bardzi czesto ten błąd wystepuje...
I o to chodzi! Na początku zabawy z wiatrakami taka konstrukcja jest jak najbardziej potrzebna. Dowiesz się ile kW z tego da się wycisnąć, co się stanie jak mocniej powieje itd itd... Mam nadzieję za kilka tygodni zaprezentować swoje robótki ręczne w tym temacie, z tą różnicą, że moja turbina jest jakieś 6 razy większa. I też jest to VAWT z kierownicami...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Renault Trafic 2.0dci, 115KM, Euro5 z DPF, 2013rok. EDC17C11 Problem z mocą. Czuć że turbina dmucha od 2300 obrotów. Auto słabo się rozpędza, jest "mułowate". Błędów pod clipem nie ma żadnych. Wtryskiwacze OK. DPF, katalizator drożne. Podciśnienia, dolot szczelne. Na gruszkę idzie - 0,75 bar czyli bdb. Fitry paliwa i powietrza nowe. EGR czysty, wtryskiwacze...
Cześć, Pacjent Renault Megane Grandtour 2011r. 1.4 tce Benz + gaz. Czy ktoś z Was przerabiał błąd P0069? W trakcie jazdy silnik zgasł, podczas jazdy szarpie, nie ma mocy, komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa oraz skontroluj układ wydechowy, dodatkowy objaw twardy pedał hamulca, prawie nie da się hamować. Aktualnie auto bezpośrednio po odpaleniu...
Dodam, że zaobserwowałem, że po dodaniu gazu i puszczeniu go podczas jazdy słychać taki cichy gwizd. Jest to słyszalne tylko podczas jazdy przy otwartym oknie. Czy to oznaka lewego powietrza czy turbina szwankuje?
Znakiem tego albo sterowanie turbo nie pracuje prawidłowo albo sam turbina powoli zaczyna się buntować.Powiedz mi na jakiej podstawie stwierdzili że turbo jest ok wizulnie(oględziny)czy może jakliś pomiar?Napisz mi jeszcze czy turbo już gwizda czy pracuje cicho?jezeli zaczyna gwizdać to pada.
Witam. Poszukuję specjalisty lub osoby obeznanej z silnikami euro 5 xpi żeby zadać kilka pytań odnoście eksploatacji. Stałem się posiadaczem zadbanego ezgemplarza po bardzo dużym i drogim remoncie niecałe 300 tys km temu ale martwi mnie późno "wystającą" turbina i to, że przy temp około 0 stopni na dworze, nieraz auto odpali i natychmiast zgaśnie, przy...
https://obrazki.elektroda.pl/1478145700_... Laserowy czujnik SDS011 firmy Nova Fitness dostępny jest na portalach aukcyjnych w cenie ~20$ https://filmy.elektroda.pl/8_1541353265.... W środowisku Arduino znajdziecie wiele bibliotek ułatwiających uruchomienie czujnika, wystarczy wyszukać frazę SDS011, np. https://github.com/lewapek/sds-dust-sens...
Witam Wszystkich! Jak widzę problem jest bardzo powszechny. U mnie jest podobnie. Silnik BKN 3.0tdi po przekroczeniu prędkości około 110km/h silnik przechodzi w tryb awaryjny i "nie chce" jechać do momentu ponownego uruchomienia. VAG pokazuje nieosiągnięte ciśnienie doładowania. Przepływka wymieniona, turbina wymieniona i czujnik ciśnienia doładowania...
Witam. W piecu jest trójnik z wężykami, jeden idzie do komina ale chyba zaślepia go śruba, drugi do wentylatora, trzeci do presostatu. Tutaj nie byłem pewien czy dobrze założyłem, bo nie zwróciłem uwagi a presostat ma 2 króćce ale skoro piec działa to chyba jest ok. Pisałem o tym w poprzednim poście. Skoro odpala, jest podłączone w właściwe miejsce....
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Witajcie.. Powracam do starego tematu, tj. turbina do Air Force WAP 35 DI z podkładką prostokątną pod śrubą. Poszukuję jakiegokolwiek pomysłu..
Witam wszystkich... Mam taki problem z volvo s 40 2.0 d 136 koni common rail 2004 rok... Otóż po odpaleniu silnik nierówno pracuje i kopci gryzącym białym dymem. Po kilku minutach jak się rozgrzeje problem ustępuje. Jedzie normalnie, ma moc. Turbina była wyciągana w celu sprawdzenia. Wtryski sprawdzone w firmie Dziak. Wymieniona przepływka (dawała jakieś...
Panowie proponuje sprawdzić uszczelnienie dolotu poniewarz przy wyrzszych biegach turbina się "uspokaja" i niewielka nieszczelnoś doprowadza do wywalenia błedu w sterowniku, co doprowadza do trybu awaryjnego. Najczęstrzą przyczyna jest zawór EGR który jest umieszczony z tyłu za kolektorem ssącym ( w wiekszości przypadków słychaś syk uciekającego powietrza...
czyli szału nie ma - przy założonej konserwatywnie średniej 4m/s, czyli warszawskiej wychodzi niespełna 200kwh rocznie. Ekonomiczny rachunek się spina przy 6 m/s, Anowięcwłaśnie. 😀 Bardzo dobry wniosek. Do takiego samego doszedłem i ja. Dlatego w moim przypadku wiatru nie ma. Mogę sobie coś uklecić samemu, ale kupić gotowca się nie opłaca. Dodatkowo...
Witam, jestem tu nowy. Szukam pomocy w sprawie błędu P0100 w Oplu Movano 2.5 cdti 2006r. Przejrzałem forum w tym temacie i w większości postów nie ma odpowiedzi - Forumowicze pomogli (lub nie) i wątek się urywał bez opisu rozwiązania problemu :( Sprawa wygląda następująco: Odpalam rano auto i nie mam mocy. Nie wchodzi na obroty, nie załącza turbiny....
Witam moja turbina ma 800 tysiąc doładowanie jest w porządku na wskaźniku w komputere pri obciążeniu dochodzi do konca,auto moc ma, pali w normie, oleju v prewode powietrza do turbiny nie jest,tylko zaczęło się słyszeć głośniejszy gwizd przy wyższych obciążeniach, chociaż zawsze była słyszana. Jest to koniec turbiny?
W modelu 858D Turbina ma napięcie 24V, i daje radę, ale to pewno i dlatego, gdyż sam wentylator umieszczony jest w kolbie gorącego powietrza, a droga "ucieczki" powietrza jest krótka jaką pokonuje. Dodatkowo zamieszczam link do zagranicznej strony, gdzie gość pokazuje swój sprzęt do napraw Xbox i PS3, chwali się, iż całe zbudowanie tego sprzętu wyniosło...
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Jest to jakas kombinacja . Turbina powietrza nie moze rownoczesnie rozpylac paliwa . Jaki sens mialoby montowanie rozrzutnika z przodu skoro paliwo podawane byloby przez turbine powietrza od tylu rozrzutnika .Takiego rozrzutnika ,jak prezentujesz jeszcze nie widzialem ani w AKN ani w BKN. Ten ktory pokazalem po prawej stronie jest fabrycznie nowy do...
Na to pytanie nie ma odpowiedzi, bo samych kilopaskali na waty się nie da przeliczyć bez dodatkowych informacji. kPa to nie jest jednostka mocy (ani nawet "mocy ssącej", kPa to jednostka ciśnienia), więc musisz znać inne parametry, żeby z tego uzyskać waty. Takie przeliczenie, którego szukasz, może działać tylko w przypadku np. koni mechanicznych na...
Witam wszystkich. Mam vw transporter t5 1.9 tdi. Po długiej trasie do Niemca przed miejscem docelowym zapaliła się pomarańczowa kontrolka oleju, dolałem olej i zauważyłem że oba węże idącę do intercolera puchną, rozszerzają się przy wyższych obrotach. Wcześniej zauważyłem też że filt powietrza jest zarzygany nieco olejem i chciałem zlokalizować skąd...
Pojedź na diagnostyke komputerkiem będzie wiadomo czy przepływomierz powietrza czy turbina siedzi czy zawór w turbinie. Stawiam na przepływomierz powietrza.
U mnie wyszło na to, że poprzednik zrobił dokładnie 5 obrotów w lewo na sztandze, pogarszając osiągi turbiny. Przy takim ustawieniu sztanga w ogóle nie dochodziła do zderzaka, więc mogłem sobie nim kręcić ile chciałem a efektu nie było. EGR mam na razie zaślepiony zaślepką z trzema dziurami, nie jest wyprogramowany. W Stilo z 1.9 JTD 115KM jeszcze nie...
Charakterystyka usterki , [ Ciśnienie w kolektorze niższe od minimalnego progu ] wychodzło by więc że problem może leżeć w układzie doładowania powietrza tym bardziej że to się dzieje jak piszesz powyżej 2 tyś niech ktoś go ''przegazuje'' a ty sprawdz czy wąż pomiędzy kolektorem a turbiną pęcznieje musi być wyczuwalne twardnienie , chodzi o wydatek...
Czesc ja miałem w różnych autach takie problemy może to Ci trochę rozjaśni Uszkodzona turbina Klapa egr u Przednie klapy egr Brudny egr Zawór sterowania turbiny Zły filtra powietrza Uszkodzona obudową filtra powietrza Brak kalibracji po wymianie Przeprowadzenie kontroli według procedury man po wymianie Drugie po jakim czasie blad powrócił i z jakim...
Dziś doszedł do mnie wakuometr, a wiec mogłem sprawdzić jakie są wartości podciśnienia. Okazało sie że przy podłączeniu wakuometru za zaworkiem mam prawie -1 bar (czyli OK), a na podłączeniu gruszki -0,2 bar. Po sprawdzeniu wszystkich podłączeń i zaworów okazało sie ze winny jest zwór nagrzewnicy sterowany podciśnieniem. http://obrazki.elektroda.pl/5869054600_1...
WITAM JESLI NIE WYŚWIETLAJĄ SIE ŻADNE BŁĘDY TYPU EDC TO MOŻE TO BYĆ FAKTYCZNIE USTERKA MECHANICZNA I ZACZOŁ BYM OD POCZĄTU TURBINA NA WYJŚCIU DOŁADOWANEGO POWIETRZA MA ŁĄCZNIK Z OBEJMĄ zielone gumki uszczelniające często sie luzują wypychane przy ciśnieniu słychać świst sprawdić na wyjętym filtrze powietrza c.d.n. posiadam szeroką wiedze mam wszystkie...
diagnoza była wykonywana na warsztacie tam mi powiedziano że mam wymienić przepływomierz powietrza a co do błedu P003A to powiedziano mi że może być wina sterownika samej turbiny lub czujnika
Chyba zmniejsza gdy turbina nie daje wystarczająco dużo powietrza a kierowca daje w kitę maksymalnie, np. podczas przyspieszania.
przewód powietrza turbina wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina
volvo silnika listy kanałów ferguson układ oznaczenie nóżka
Zmywarka Siemens - ciemny wyświetlacz mimo zasilania Podtrzymanie pamięci w Kenwood KMM-102GY - jak to zrobić?