Tak, dobrze wywnioskowałeś.
Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
W odkurzaczu EINHELL TE-VC 18 Li padł mi silniczek i próbuję ustalić jakie miał obroty. Silniczek ma oznaczenie RS555PM DC 18V i tyle, nie ma producenta i nic więcej na nim nie widać. Jakieś pomysły... Bezpośrednia odpowiedź Przy napięciu znamionowym 18 V silnik Einhella o oznaczeniu RS-555PM pracuje z prędkością rzędu 20 000 – 25 000 obr./min (no-load)....
Filtr powietrza wymień bo może turbina dostawać za mało powietrza,a potem sprawdź przepływomierz-każdy mechanik od "niemców" wie co to i gdzie to. (Zamontowany gdzieś na obudowie filtra powietrza-różnie w różnych autach)
Na pierwszym zdjęciu jest gniazdo mocowania turbiny z fotki nr 4. Czy ten okrągły plastikowy talerz to jakaś dodatkowa ruchoma część tak blisko wlotu powietrza ? Z tej perspektywy nie widać bocznych otworów, przez które jest zasysane powietrze. Jeżeli turbina jest na wierzchu to można sprawdzić czy jest stabilnie zamocowana na osi silnika. Więcej pomysłów...
możliwe , że turbina stoi lub zatkany filtr powietrza
napisz co pokazuje vagcom, bo Ci nikt niewywróży Takie objawy auta w tdi w grupie VAG to często: albo turbina albo przepływka powietrza albo silnik na wykonczeniu ale mam nadzieje że nie to:) sprawdź turbinę (w tryb awaryjny nie wchodzi?) choć te objawy powinieneś miec też na niższych biegach tylko może mniej odczuwalne
Silnik ciągnie powietrze ale jak turbina nie pompuje to tego powietrza ciągnie mniej niż z turbiną więc przez to tak niskie wartości na przepływomierzu. Tryb awaryjny objawia się też błędem oraz odcięciem mocy - wtedy nie ma sensu robić logów gdy jest tryb awaryjny, trzeba wyłączyć zapłon i znów będzie dobrze do pojawienia się trybu awaryjnego.
Przecież wyłączona turbina nie zamyka przewiewu dla grawitacji, aczkolwiek mocno go ogranicza. By-pass? Czyli coś w rodzaju przejścia powietrza z pominięciem turbiny? 1. to jest ten sens. 2. dokładnie tak.
Ciekaw jestem czy chalas pochodzi z silnika (niewywazona turbina) czy moze ped powietrza powoduje glosny "ciag" Duze znaczenie w tym drugim przypadku moze miec dlugosc przewodu, jego srednica i ilosc kolanek. Jesli jest to zwiazane z niewywazona turbina, wazne czy sama turbina jest plastikowa czy metalowa. Teoretycznie wywazenie jest mozliwe. A moze...
Nie jest to "normalne" ani w tym ani w żadnym innym silniku... Syczy... W sensie że pobiera powietrze. Czy to syczenie jest powiązane ze wzrostem prędkości obrotowej silnika ? tzn chodzi mi o to czy np trzymając silnik na np 3 tyś obrotów syk ten jest jednostajny i słychać go dopóki gazu nie ujmiesz ? Bo na filmiku to jedynie chwilowo "gazujesz" więc...
prawdopodobnie masz uszkodzoną rurę dolotową między sprężarką a kolektorem lub chłodnicę powietrza (INTERCOOLER).w najgorszym przypadku turbina nie pracuje( zatarta, brak łopatek lub pękła oś turbiny)
Węże powietrza i chłodnice czyściłeś? Jak turbina była zajechana to olej poszedł w układ od turbiny na ostatnim tłumiku kończąc. Na wolnych za wiele się właśnie nie wypali, trochę się podgrzeje i tyle, jak depniesz to zasłona dymna. Trasa i heja :D
Nie ma takiej możliwości by coś zostało pozmieniane, sprzęt sypał by błędami aż miło. Suszarki z natury pracują na prawych obrotach, wynika to choćby z aktu, że tylko na tych obrotach będzie działać turbina powietrza procesowego. Lewe obroty są wykorzystywane tylko na chwile by rozrzucić pranie. Możliwe, ze nie będzie to robione na wszystkich cyklach....
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Ja tu widzę że mało powietrza jest zasysane i mało jest tłoczone. I to bardzo mało, wygląda to tak jakby turbina wcale nie pracowała, ciśnienie jest nawet niższe od atmosferycznego. Jakbyś miał dziurę w kolektorze, i powietrze było zasysane bezpośrednio ze środowiska, albo jakby turbina była wykończona. Sprawdź też działanie czujnika ciśnienia doładowania.
Z tego co ja widzę jest to chłodnica powietrza czyli w najgorszym wypadku turbina do wymiany bierze olej, który wędruje właśnie do intercoolera i częściowo wydostaje się przy nim przez jakąś nieszczelność na przewodzie
Bardzo dobrze wyczytałeś :) heh Najlepiej to podjedź gdzieś na kompa aby zobaczyć jakie błędy pokazuje, bo to że elektrozawór nie działa od EGR może być inna przyczyna, generalnie skoro mówisz że autko nie ma mocy to obstawiam, że turbina nie kręci, jest "wyłączona" przez komputer z przyczyny innej usterki o ile sama w sobie jest sprawna, generalnie...
Też bym stawiał na turbinę. Ale trochę się czepnę niedrożnego wydechu jeśli pozwolicie. W teorii mogło by to wyglądać tak: Przy częściowej niedrożności silnik wkręci się do pewnych obrotów, do czasu aż ciśnienie w układzie wydechowym nie pozwoli na swobodny przepływ spalin. Turbina siłą rzeczy będzie się kręciła tylko przez jakiś czas siłą rozpędu,...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Ten silnik nie ma czujnika pozycji EGR steruje tylko zaworem podobnym do n75 i reguluje tak jego wysterowaniem aby wartość przepływu była równa zakładanej podciśnienie robi resztę. Trzeba fizycznie sprawdzić no chyba że od kogoś pożyczyć sprawny przepływomierz o takich samych numerach albo o takiej samej charakterystyce bo 90 % przypadkach pada przepływomierz...
Zakładam że układ paliwowy masz szczelny tzn. że nie cieknie ci nigdzie paliwo.Normalnie te auta palą ok.5,5 do 6,5 l/100km.Tu masz dwa rzy takie spalnie,czy nikt nie tuningował silnika poprzez zwiększenie dawki paliwa i ciśnienia powietrza (turbo gwizda).Vag ci dużo powie.
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
16795 P0411 419B Zawór powietrza wtórnego AIR - nieprawidłowy sygnał. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
do wueska ta turbinka to turbina tylko z nazwy, to jest wiatraczek, ułatwiający mieszanie sie paliwa z powietrzem w kaszlaku (wydaje mi się jednak, że nie ma sensu jej zakładanie, boi stanowi zbyt dużą przeszkodę dla powietrza, ja miałem odparownik i to rozwiązanie uważam za lepsze(nie było dziury w obrotach na opczątku i palił mi trochę mniej)). REGULACJA...
mialem podobnie ten sam blad i taka sama reakcja i tez turbina po regeneracji ale rozwiazalem ten problem w pore minut.nie egr nie dolot nie chlodnica powietrza nic z tych rzeczy.
Dziękuję za odpowiedzi. W tej chwili jestem poza warsztatem. Jeśli tylko coś na naklejce będzie widoczne to jutro zrobię zdjęcie. Mam pytania. Taki silnik ma 2 uzwojenia: główne i rozruchowe. Które z nich powinno mieć większą wartość rezystancji? W Internecie są sprzeczne informacje na ten temat. Główne uzwojenie ma mniejszą rezystancję, a rozruchowe...
No ale tam się trzeba logować aby można było coś pobrać. W sumie już wolę pomyśleć sam. Po kolei; od strony prawej: -zdemontować schowek -zdjąć z wieszaków moduł GEM i całkowicie go odłączyć, będzie więcej miejsca -wykręcić trzy wkręty mocujące chwytnię rozdziału powietrza z wnętrza/zewnątrz samochodu. Dwa wkręty są mocno schowane; posłużyć się lusterkiem....
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
Mam problem z turbo!Nie wkręca sie mimo,że wymieniłem filtr powietrza!Działa gdy go nie ma!
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Trochę nie na temat postu , ale w temacie; czy tuner musi się znać na programowaniu w jakimś języku (assembler, maszynowy itp.) ? To znaczy dobrze by było ale tak jak kiedyś odpalało się gry w DOS'e tak dzisiaj wystarczy że ma oprogramowanie typu WinOls i już jest "tiunerem" Pomyśl - większy "zapas" to większa tolerancja. Podkręcisz - już nie jest...
Witam! Czy miałeś FIZYKĘ w szkole? Jeśli tak, to sięgnij ponownie do podręczników, tam jest taki wzór: η = (T2-T1)/T2 , gdzie: η - sprawność zamiany energii cieplnej na mechaniczną ( nie zależy od konstrukcji silnika), T2 - temperatura źródła ciepła (w Kelvinach!), T1 - temperatura chłodnicy (w Kelvinach!). Jeśli przyjąć, że temperatura źródła...
Zakres pytania taki więcej hydrauliczny, więc zbyt wielkich wodotrysków intelektu się nie spodziewaj... Typowym problemem jest brak danych; jakie ciśnienie, jaki przepływ, czy ciśnienie/przepływ stabilizowane, czy może pracować "cyklicznie". Widzę cztery metody, wszystko zależy od wymagań zastosowania i od dostępnego warsztatu mechanicznego. 1. Pompa...
http://obrazki.elektroda.pl/3136371000_1... Prezentuję projekt stacji lutowniczej na gorące powietrze mojego autorstwa zbudowana została w czasach kiedy stacje byly bardzo drogie. Nie zmienia to faktu że stację z powodzeniem można zbudować w dzisiejszych czasach. Prezentowana stacja lutownicza, jest samodzielnym projektem, opartym na...
Eole Water to francuska firma, która produkuje turbiny wiatrowe wychwytujące wilgoć z powietrza i zamieniają ją w wodę pitną. http://obrazki.elektroda.pl/9600474300_1... W dobie popularyzacji turbin wiatrowych i ekologicznego wytwarzania energii elektrycznej naturalne wydają się pomysły idące w kierunku optymalizacji i zwiększania wydajności...
Witam Przez ostatnie dni analizuje pomysł aby za pomocą wiatraka i grzejnika ogrzać jeden pokój w którym większości pracuje. Dane są nastepujące: -Maksymalna moc turbiny wiatrowej 400W (czyli prawie nigdy), Napiecie wy=12V -Pokój 4x3x2=24m sześciennych. Biorę dwa rodzaje grzejnika pod uwage: 1. Ferelka samochodowa 12V, 200 -> Wtedy nie potrzebuje przetwornicy,...
posiadam skladana turbine goracego powietrza z silnikiem Ecofit, parametry: 230V 50Hz 133Wa 0,6A 2,5uF 400V 830 RPM 29-03-176 4RTA35 180x70R Napisalem wszystko co jest na silniku, problem tkwi w tym ze kreci sie za wolno, nie ma oporow na lozyskach itp, ma dobra bezwladnosc, nie wiem w czym tkwi problem, moze silnik juz jest zuzyty. Bede wdzieczny za...
Weź kolego pod uwagę że każdy cylinder zasysa swoją dawkę powietrza która jest potrzebna i jedyne co jest minusem to brak ciśnienia w kolektorze ssącym w momencie kiedy turbina pracuje. sporo powietrza ucieka w momencie gdy turbina zaczyna pracować na WYŻSZYCH obrotach.
To wszystko na nic, tam gdzie są zawirowania powietrza nie pomogą takie kombinacje, w takich miejscach tylko turbina o pionowej osi. Pozdrawiam.
uzwojenie jest z drutu stalowego. Nieprawda, z amelinowego. (at)patrykzaleski6230 Modlitwa do Boreasza, Boga Wiatrów by wziął się solidnie do roboty. A serio, najłatwiej oszukać Klienta na takim urządzeniu. Może było testowane w tunelu aerodynamicznym przy przepływie powietrza z prędkością 250 km/h. Reklama Dźwignią Handlu.
Mamy przyczynę, górna turbina puszczała olej (a przy kupnie dostałem info, że były obie w regeneracji, samochód w ogóle miał mieć uszkodzony silnik, a jest w super kondycji) z jakiejś przyczyny mechanicy nie umieli go odpalić. Stał tak ponad dwa lata i olej z sadzą zrobił beton i trzymał łopatki, przepływka widziała dobrze, bez przepływki było lepiej,...
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Witam 1. Po wizycie w serwisie mercedesa stwierdzono uszkodzenie Akumulatora podciśnienia i stwierdzono że bez jego wymiany nie ma możliwości dalszej diagnozy koszt z wymianą 1700 zł poinformowali mnie że jest to nieszczelne mimo że mówiłem że to nie prawda .... 2. zamówiłem z gwarancją przesyłką i fakturą z allegro za 60 zł jednak nie dało to żadnego...
Zauważyliśmy natomiast, że rura wracająca do turbiny, przy intercoolerze zaciska się czyli jakby turbina nie dostawała powietrza. Intercooler sprawdzony, drożny. Przy niesprawności sterowania nie występuje vtakie zjawisko. Czy widziałeś zdemontowane turbo? Można jeszcze sprawdzić czy jest luźny ciąg powietrza z filtra powietrza do turbo. Czy odrazu...
Wartości powietrza też znajde w diagboxie? Turbina ma max 2lata. Dodano po 2 Druga sprawa nie może być np winny n75 ?
Ten czujnik przed turbina to jest miedzy filtrem powietrza a turbina w tej plastikowej obudowie
Wycieka spływa na kolektor wydechowy i czuć w całym samochodzie. Innym objawem jest dużo dymu po odpaleniu zimnego auta np po nocy. Tym co wycieka na kolektor to mniej bym się przejmował niż tym co cieknie do jego środka i jesy zasysany przez silnik. Do sprawdzenia turbina czy nie ma luzu i nie puszcza oleju. W tym celu trzeba wyjąć rurę miedzy filtrem...
Założeniem tego kominka jest praca bez prądu, tak że turbina odpada. Oczywiście kanał byłby przeznaczony tylko do DGP i zaślepiony zaraz ponad kratką.
Witam. Mam problem z Masterem 2.3 170 KM Biturbo. Nie zaciąga sztangi na małej turbinie. Po przekręceniu stacyjki powinno pojawić się napięcie na elektrozaworze małej turbiny odpowiedzialne za moc na niskich obrotach.W moim Masterze nie pojawia się, co uniemożliwia wytworzenie ciśnienia doładowania do tego stopnia że gdy się przegazuje do 3 tys obrotów...
Sam tytuł opracowania pokazuje o co chodzi "Analiza aerodynamiczna łopat...". Nie jedną pracę naukową widziałem. Wiem że zdarzają się buble. W tym wypadku to może nie bubel, ale uproszczenie nazewnictwa. Moim zdaniem do wybaczenia, zwracam tylko uwagę żeby zbyt dosłownie nie brać tego nazewnictwa bo czasami może wprowadzić w błąd. Limit Betz'a pokazuje...
przewód powietrza turbina wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina
megane poduszka powietrzna skasować licznik bizhub singer chwytacz
mrugająca lampke gniazdo żarówki
Sterowniki Plustek OpticPro ST 24 dla Windows 10 Pro Barton Falkon 50 4T Euro 5 – opis pinów sterownika Continental M4L, wtrysk, złącze 18 pin