No to odpowiedz na pytanie czy na wolnych turbina ładuje?
Prawdopodobne przeładowanie turbiny, podejdź na diagnostykę i sprawdź błędy. Turbina do czyszczenia.
Co znaczy mułowate od spodu? Coś mi tu nie pasuje ta dziura w dolocie. W jakim przedziale obrotów masz te gwizdy? Auto nie jest po jakimś chipie? Od 1800 obr/min ciśnienie doładowania osiąga to co chce dostać sterownik silnika. Tyle że od tego momentu turbina cały czas już pompuje więcej niż chce tego sterownik. Nie wiem czemu ale przy ok 2000 obr/min...
[Golf V 1.9 BXE] Proszę o analizę logów 1.9 BXE. Turbina ma przeładowywanie. Co może być przyczyną? https://log.tunezilla.com/s/m0vjeiS8
W moim Canterze 2008 włącza się tryb awaryjny, gdy auto ma trochę ciężej. Zjeżdżam na chwilę – postoję i jadę dalej, choć kontrolka się pali, mam normalne obroty – aż do momentu, gdy znowu zbyt długo dodaję mu gazu. O jeździe z przyczepą mowy nie ma! Zdiagnozowano przeładowanie turbiny – był dwa razy u Mercedesa (Garcarek) i powiedzieli, że nie da...
Może geometria ci sie zacięła i dlatego pokazało przeładowanie bo turbina nie wrociła na swoje miejsce.Ile to auto ma przejechane?
Geometria chodzi płynnie, n75 był podmieniany i na innym to samo było więc sprawny, dolot szczelny. Dodam że turbina jest po regeneracji
Przy prędkościach autostradowych wchodzi w tryb awaryjny i mam błąd P0234 przeładowanie turbiny. Turbina pompuje do 3.5 bara przy prędkościach autostradowych. To juz druga pompa Vacum, na poprzedniej wgl turbo nie wstawało. Czy możliwe że przeładowanie jest przez to że podciśnienie jest za niskie i nie jest w stanie zaciągnąć sztangi turbo do konca...
W dwóch różnych autach miałem P0238. Kombinowałem na różne sposoby, finalnie to i tak psu na budę, bo w obu przypadkach winna była turbina. Przeładowanie i tryb awaryjny, dlatego tez masz kłopot ze zmianą biegów. Automat tak działa. Obserwuj, ale jak dla mnie szukaj dobrego warsztatu do regeneracji turbiny. U mnie było tak, że błąd wychodził tylko...
Witam, Do sprawdzenia, ewentualnie wyczyszczenia zawór EGR, następnie sprawdzić czy turbina nie przeładuje czego konsekwencją jest tryb awaryjny (sterownik wyłącza turbinę). Przeładowanie - do sprawdzenia zaworki podciśnienia, ewentualnie czyszczenie turbiny.
A co jeśli turbina przeładowuje a zaworek zamkniety?
Najdziwniejsze jest to, że nawet jak odłączę wężyk od podciśnienia do gruszki - czytaj turbina permanętnie odłączona, dźwignia maksymalnie na górze, dalej jest tak samo czyli do 140 wszystko ok a powyżej gdy ciśnienie doładowania jest w okolicy 200kPa wywala błąd i dupa. No to tu masz problem. Skad 2 bary przy "odciążonej" turbinie. Turbina do wymiany.
Po dłuższej przerwie aktualizuje wątek turbiny. Cały czas jeździłem z problemem przeładowującej się turbiny aż w końcu turbina rozpadła się na kawałki... kosztowna przyjemność ale kupiłem drugą regenerowaną , intercooler nowy , wszystkie węże wyczyszczone, miska zdjęta i wyczyszczona ogólnie to było trochę zabawy. Nowa turbina cichutka nie łapie not...
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Witam Peugeot 307 2.0 hdi odcina moc, komputer pokazuje przeładowanie turbosprężarki. Czy turbina pada, czy to wina gruszki? jaka przyczyna?
Na filmie widać, że na biegu jałowym lekko się cofa cięgno, kilka milimetrów przy przygazowaniu pokazuje właśnie to film https://youtu.be/0-lRKVRMA-4. Przy podłączonym podciśnieniu pojawia się takie "szuranie" w przewodzie intercoolera, jakby metaliczny dźwięk. Podczas jazdy, idzie jak "kuna" niestety również pojawia się ten hałas a później zapala się...
Raczej niewiele regulacją uzyskasz. A jeździć można
Turbo było wyciągnięte w celu sprawdzenia zmiennej geometrii i okazało się ze jest ok działał lekko i jak potrząsa się cała złożona turbina to dzwoni w środku ta geometria chyba lub ta podkładka pod wirnikiem
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Przewody sprawne i nawet podłączyłem omijając zawór N75 tylko wtedy 110 śmigała, jak 90 bo turbina tylko trochę ładowała. Więc raczej chodzi o sterowanie z kompa.
To są jedne z lepszych wtryskiwaczy, więc zostaw je w spokoju. Turbina nie może przeładowywać. Na tym się skup.
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Witam. Mam lekkie przeładowanie turbo, mimo że geometria chodzi płynnie. Jak but w podłogę oczekiwane ciśnienie zawsze jest 2150 mbar, a realne najpierw skacze do 2400-2500 co wywołuje mocne obcięcie nawet do 1800. Efekt to odczuwalne falowanie mocy i czarny dymek z tyłu (nie wchodzi w tryb awaryjny). Aby poprawić sytuację wydłużyłem o jeden obrót sztangę...
Witam wszystkich mam problem z moim golfem mianowicie po wymianie turbo rozrządu egr zaczął dużo palić spalanie na postoju skoczylo z 0.5 do 1.2 Nie mam już pojęcia co robić pali jak smok a turbo zaczyna przeladowywac po między 2 tyś obrotów A 2600 jest wsadzona 3 turbina dwie były regenerowane kupione z intercarsu trzecia jest z seata o takim samym...
Ok, ale jak się zacina, to turbina i geometria do czyszczenia?
Z logów wynika że masz przeładowanie :) Możliwości są dwie: - uszkodzony N75 - geometria turbiny Widać po wysterowaniu N75 że sterownik chce ograniczyć doładowanie ale nie potrafi go zbić, turbina cały czas ładuje co widać też po wartościach z przepływki co mogło by być spowodowane uszkodzonym N75 który cały czas podaje podciśnienie (w co raczej wątpię)...
Kod ALH. Turbina ze zmienną geometrią łopatek
Cześć. Problem poruszany dużo razy na forum lecz nie znalazłem odpowiedzi. Standardowy błąd 17965 w VAGu przeładowanie turbiny. Kierownice turbiny pracują lekko nie zacinają się, gruszka ok, wężyki również. Zawór N75 sprawdzony, po podaniu napięcia, podciśnienie idzie na OUT po odłączeniu zasilania podciśnienie jest upuszczane z wyjścia OUT, więc chyba...
witam ! mam problem dzisiaj gdy zjechałem z obwodnicy auto nagle zaczęło wchodzić na wysokie obroty i strasznie kopcić tak że nie widziałem nic w lusterku wstecznym ,więc wyłączyłem silnik i po pewnym czasie chciałem go odpalić ale nawet nie chciał zakręcić.co może być przyczyną ?.dodam że od pewnego czasu auto robiło się mułowate i jakby turbo zaczynało...
Sprawdz wezyki podcisnienia , moze gdzies jest przetarty,i masz przeładowanie turbiny wówczas auto przechodzi w tryb awaryjny i rozłancza turbine zabezpieczajac ja równoczesnie załanczajac kontrolke CHECK(awaria) miałem tak w OPEL OMEGA 2.0DTL
Witam w tym silniku jeśli elektrozawór sterujący turbiną jest uszkodzony i nie steruje to turbina jest cały czas wysterowana na maksimum (przeładowuje) jeśli dochodzi do elektrozaworu podciśnienie i przewód idący do turbiny jest szczelny to nie zostaje nic innego niż wymiana elektrozaworu. Pozdrawiam
Ze zdjęć wynika że są już mostki prostownicze 3f konieczne przy turbinie. Dołożenie kontrolera wiatrowego to niepotrzebny kolejny mostek i z wiązane z tym straty. Przy dobraniu aku z zapasem nie grozi mu przeładowanie raczej należy zabezpieczyć się przed nadmiernym rozładowaniem aku. Do tego wystarczy prosty układ z przekaźnikiem lub tranzystorem MOSFET...
Witam, posiadam Hondę CRV z roku 2009 z silnikiem turbo diesla 2.2 Problem jest następujący, podczas jazdy pod dłuższą górę (wiadomo trzeba troszkę przycisnąć żeby taka buda jechała) nagle drastycznie spadnie moc i obroty oraz zapali się "check engine". Pod komputerem pokazuje błąd - przeładowanie turbiny Oczywiście błąd również sam znika gdy zgasi...
Witam, Piszę na prośbę znajomego, posiada on A4 1.9TDI AFN. Kupione rok temu, ściągnięte z niemcowni(użytkowane przez starszego pana, niestety...). Od jakiegoś czasu występują klasyczne notlaufy- auto vmax 130km/h, brak mocy. W Błędach oczywiście widnieje kod 00575 . Wystawiam logi dynamiczne grupy 3,10 i 11. Wnioskuję z nich że turbina przeładowuje...
Zmiana wtryskiwaczy może nic tutaj nie dać ,a wręcz może być przeciwnie , większość tych pomp jest już mocno zużyta i z tego co zauważyłem wydajność czesto nie sięga wyżej niż 48-49mgr , do tego dołóż wtryskiwacze o większym ciśnieniu pracy i wydajność pompy drastycznie spadnie. Nie wiem co ma na celu zwiększenie dawki powyżej 51mgr , bo 51mgr może...
Turbina do czyszczenia lub do wymiany. Podłącz pod kompa zobaczysz jakie ma błędy, na pewno przeładowanie turbiny. Norma w VW.
Cześć. Mam problem z samochodem Audi A3 8L 1.9 TDI ALH (90KM). Jestem "w trakcie" rozwiązywania problemu więc opiszę od początku. Ostatnio chciałem zrobić logi kanału 11 (VCDSem) więc standardowo - auto rozgrzane, 3 bieg i gaz do dechy. Okazało się, że auto dochodziło do 4 tys obrotów po czym doładowanie znikało i pojawiał się błąd czujnika doładowania....
Przewody podciśnienia wymienione i nowy zaworek zwrotny. Zatkane było rozgałęzienie przy pompie vacum dlatego nie było podciśnienia. Teraz auto ładnie pracuje i ma moc ale... Czujnik pokazuje przeładowanie o sterownik wpada chyba w tryb awaryjny bo odcina turbo. Zawór N75 daje za małe podciśnienie na gruszkę turbiny i nie przesuwa ona cięgna do końca....
Przede wszystkim jaki błąd jest w serowniku. Niedoładowanie czy może przeładowanie a moze całkowicie coś innego.
Jeśli paliwa masz malo około 1/4 lub mniej to zacznij od wymiany pompki paliwowej w zbiorniku lub jej diagnostyki. Co do kontrolki świec żarowych, to wróżenie z fusów. Ta kontrolka jest praktycznie od wszystkiego ;) bez VAGa ciężko będzie przeskoczyć temat. Od nieszczelnego dolotu po przeładowanie turbiny i wiele wiele innych. Silnik wskakuje w tryb...
Od jakich obrotów miał by niby ciągnąć ten silnik? Jak turbina wstanie to masz przeładowanie do jakiś 3 tyś, później spada do 3.5 by po tym dmuchać już tak jak powinno.
W trybie awaryjnym odcina całkowicie ładowanie turbiny, a nie zmniejsza wydajność do 3/4 przeładowanie wykrył by komputer, nie rozumiem do końca co dokładnie masz na myśli mówiąc "zrobiona na ciasno" chodzi o regulację na dźwigni od kierownic? Muszę cię zmartwić . Niestety w tym pojeździe przy zarejestrowanym defekcie " brak powietrza w układzie dolotowym"...
witam, koledzy maja racje zrób diagnostykę pełną, ale najpewniej masz przeładowanie lub niedoładowanie, przy pierwszym przypqadku pewnie zatarte sterowanie zmianą geometrii łopatek kierownicy turbiny lub sterowanie jest na pełnym wysterowaniu wtedy zawór zdechł, przy niedoładowaniu albo nieszczelność po stronie wysokiego cisnienia ,zdechła turbina lub...
Trochę to trwało, ale wreszcie - turbina zregenerowana, logi: dynamiczny - http://vaglogi.pl/log-011_2Nnpp.html basic setting grupa 11 - http://vaglogi.pl/log-011_hvSGqq.html - nie jestem pewien, czy dobrze go wykonałem. Wykonany na wolnych obrotach. Teraz wydaje mi się, że jest niedoładowanie i jest tak jakby opóźniona reakcja na gaz, najbardziej odczuwalna...
Witam kolegów Wiem, że tych tematów już się przez forum trochę przewinęło, ale żadnego z nich nie mogę w pełni zestawić z moim problemem. Zaczęło się rok temu. Silnik zaczął wpadać w błąd (standardowo przy 110 km/h przeładowanie i odcięcie turbiny do ponownego odpalenia silnika). Mając wolną sobotę i korzystając z forum posprawdzałem wężyki, pozarabiałem...
Silnik 101km czyli na pompowtryskach jak się domyślam, do tego turbina ze zmienną geometrią.Na twoich logach widać,że albo łopatki turbinki się zacinają lub zawór N75 szwankuje(możliwa nieszczelność przewodów podciśnieniowych) czy jakaś innna przyczyna o której wspomniał kolega-stan przepływki.Więcej wskazówek Bzdury piszecie. Gdzie to przeładowanie...
Jesteś pewien do do wywarzenia turbiny, gometri i szczelności układu, niejednokrotnie robią to źle. Raz miałem w przewodzie dziurkę wielkości szpilki i dostawało podobnego efektu. Przy ładowaniu turbina wręcz strzelała robiła dziurę i startowała ponownie.
Witam. Problem mojego Vw Tourana zaczął się od uszkodzenia turbo. W moim przypadku turbina wyżuciła olej górą, zachlapała cały silnik a nie jak jest to zazywyczaj wydechem. Turbina została wymieniona na regenerowaną, od tej pory auto nie działa tak jak przed awarią. Mianowicie z dołu obrotów jest "mułowate" nagłego kopa dostaje około 2.2k rpm. Największym...
Przepływomierze to temat rzeka ogólnie sygnał ten sam ale korelacja sygnał a przepływ różna. On może być dobry ale nie od tego silnika i na tym ECU zaniża. Skróć tą sztangę jeszcze bo jest lekkie przeładowanie i wysterowanie N75 w okolicach 80% a powinno być na poziomie ok 60%.
Witam mam takie pytanie...mianowicie mam problem z Turbiną która wyłącza się na zimnym silniku po osiągnięciu 2500 obr/min i zapala się komputer na desce, błąd to przeładowanie turbiny...na ciepłym silniku turbina pracuje jak nowa...i się nie wyłącza...podkreślam tu że turbina była czyszczona wymieniany zawór n75, samochód podpięty pod komputer wszystkie...
Tak Gruszka z turbina była wymieniana, już brak mi pomysłów....
Nie szukałbym problemu w turbinie bo przy tym logu powinien isc ale widać że jest przeładowanie i sterownik nie daje rady tego ogarnąć, tak jakby elektrozawór sterujący turbina dawał zbyt duże podciśnienie na gruszkę lub geometria się przycina i nie pozwala ograniczyć doładowania. Sprawdź przepływomierz.
Witam, Posiadam Polo 1.9 TDI, 101KM z 2007 roku. Ostatnio pojawił się problem z kontrolką świec żarowych. Po uruchomieniu silnika i przejechaniu max 500m zaczęła migać kontrolka świec żarowych oraz nastąpił znaczący spadek mocy. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Podjechałem do mechanika, żeby podłączyć pod komputer...
Problem rozwiązałem dopiero w tym roku, zupełnie przypadkowo poprzez rozmowę ze znajomym elektronikiem. Krótko: przeładowanie , było 4,6. Teraz ustawił na 3 ,95 v. Tak zaleca amerykańska instrukcja na jakimś filmiku z you tuba. Mój tel. 604 894 290. Chętnie pomogę. Dodano po 1 Problem rozwiązałem dopiero w tym roku, zupełnie przypadkowo poprzez rozmowę...
Mogłeś zamienić N18 z N75. Wątpię aby N75 był otwarty na maksa bo miałbyś cały czas przeładowanie a w logach widać że turbina nie daje tyle ile chce sterownik.
Czyli wiesza ci się albo turbina albo zawór n75 (w pozycji max doładowanie).
Witam. Mam problem. Niedawno kupilem mercedesa s w220 3.2 cdi. Po przejechaniu okolo 300km ukrecila mi sie turbina i poszla do regenaracji. Zostala wymieniona. Lecz gdy odebralem auto z warsztatu. To co jakis czas turbo wchodzilo w stan awaryjny. Okazalo sie ze geometria byla brudna przez to ze EGR byl caly zatkany. Po wymianie EGR'u turbo poszlo na...
Turbina za późno wstaje przyczyna może być nieszczelność w układzie zasysania powietrza przed turbiną i stad masz zaniżone wartości na przepływomierzu lub uszkodzony przepływomierz Jeśli tam masz wszystko ok masz problem z turbiną (geometria źle ustawiona lub nieszczelna puszka) chyba że źle zrobili turbinę Najlepiej udaj się do innego zakładu na konkretną...
Może przeładowanie , rozerwało ją od obrotów . zakleszczone kierownice spalin . ciekawe ile kawałków poleciało w dolot i do silnika . IC do czyszczenia albo inny kupić, cały wydech do czyszczenia .
to co kolega bandzior napisał dotyczy każdego turbodiesla. Sprawnego także. Więc po co o tym pisać. problem tu mamy inny. Przeładowuje i to sporo. Dlaczego sądzisz, że turbina nie rozkręci się o 60% więcej skoro jak byk widać, że ciśnienie doładowania jest o 40% większe. Skoro tak to musi o co najmniej 40% więcej dawać...czyli szybciej się kręcić. Uwzględniając...
Turbina na stół. I czyszczenie kierownic. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Witam zainteresowanych. Niedawno uszkodzeniu uległa turbina w moim samochodzie. W jej miejsce włożony został ten sam, używany wcześniej, model. Samochód nie zachowuje się jak wcześniej, więc zebrałem sobie logi z grupy 11. Wyraźnie widać w nich przeładowanie i drobną turbo dziurę. Sprawdziełem działanie zaworów podciśnienia, ciągłość węży, działanie...
kolego niestety twoja turbina chce duzo pompować ale coś ją hamuje dam ci rade zmien tunera bo ten sie nie zna na modyfikacji edc16
Wymiana egr pomogła na nierówne przyspieszanie. Ale niestety przeładowanie zostało chociarz juz niewiem do konca. błąd który sie pojawia to p0235. w różnych programach jest różnie tłumaczony.
ja zglosilbym sie do czlowieka ktory naprawial turbine, blad czujnika doladowania moze znaczyc przeładowanie czyli za wysokie cisnienie turbo, a caly problem moze powodowac zle zregenerowana turbina
Lekkie przeładowanie zawsze występuje po wciśnięciu gazu w podłogę. Nie sądzę że to ma wpływ na brak mocy, turbina pompuje 2,3 bara prawie cały czas.
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym...
Za każdym razem, podkreślę - za każdym, gdy tak miałem to była to turbina. Przeładowanie i tryb awaryjny.
Witam, również mogę prosić o pomoc w interpretacji logów? Zrobione na 3-cim biegu przy rozgrzanym aucie od 40km/h do 90km/h i bucie w podłogę. Też mam chyba przeładowanie ale nie umiem czytać logów. Mam takie objawy: błąd VAG 575, kopcenie na niebiesko przy stałych obrotach powyżej 2000 obr/min i przy gwałtownym bucie powyżej 2000, brak mocy (wykręca...
Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
Ciekawe czy masz błąd przeładowania turbiny przy nieotwierajacej sie klapie?
Niestety kicha , Kolektor delikatnie okopcony i przepustnica egr podniesiony od spr auta i nadal kicha czujnik doładowania wymyty ręce opadają Dodano po 8 Jeszcze podziemie czujnik doładowania i przeplywke jak to nie pomoże w masy tyg daje auto mechanikowi Dodano po 3 Zrobię tez podciśnienie na wzór po 2007roku bo jak mi mechanik tak popiół to wyszło...
Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem. Dodano po 4 Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę. Daruj sobie elektrozawór N108 (nazwany przez kolegę zaworkiem przyspieszenia ;) przez kolegę szopek241) to nie ten przypadek, Ciebie powinna...
No zgadza się, tylko BOXy są szkodliwe dla silników, tak samo jak i chipy z allegro(i nie tylko)... Każde podniesienie mocy jest szkodliwe dla silnika...z biegiem czasu... Tak jest szkodliwe ,ale nie bezpośrednio przez zmiane parametrów silnika ,lecz pośrednio przez głupote użytkowników . Czy ktoś się zastanawiał w jakim celu producenci pojazdów zakładają...
Najprawdopodobniej przyczyna tkwi właśnie w kierownicy,rozebrać wyczyścić i po kłopocie.
P0234 to błąd przeładowania turbiny (większa niż dopuszczalna różnica między oczekiwanym, a zmierzonym ciśnieniem doładowania). Zapewne problem w sterowaniu geometrią turbiny.
Michal S dziękuję za odzew, zdaje sobie sprawę że 400W to jest moc maksymalna. Napisałem na forum bo nie chciałbym się naciąć na jakiś bubel który nawet przy dużych wiatrach nie wytwarza prądu. Testowałes tą konkretną turbine? https://sanko.com.pl/pl/p/Turbina-wiatro... Podobną: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Co do mocy to masz klasyczne przeładowanie turbiny, poczytaj o "17965" "notlauf" w googlach.
A nie ładuje sadzą za bardzo? Może drugie turbo właśnie pokazuje na co umarło pierwsze.
Do paneli masz już sterownik więc podłączasz tak jak jest w opisie. Akumulatory zepnij razem + do + i -do- będziesz miał 200 Ah. Turbina powinna mieć podobny regulator i podpinasz ja tak samo. Oba regulatory mają zabezpieczenie przed przeładowaniem.
Wgraj ori i dopiero naprawiaj, bo podejrzewam źle obrobiony soft.
Poza przeładowaniem turbiny z pewnością jeszcze jakaś przypadłość trapi Twój samochód gdyż jak opisujesz po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika tryb awaryjny nie zanika, przede wszystkim odczyt błędów a potem logi dynamiczne i podziel się tutaj spostrzeżeniami.
Różnica ponad 0,5 bara = przeładowanie. Turbina.
Zawór przeładowania turbiny upuszcza ciśnienie. Chyba, że o inny dźwięk chodzi.
Produkcja z turbiny będzie na tyle nieznacząca że aku 275Ah nie grozi przeładowanie.
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
jeżeli auto "idzie" od 3t obr/min masz zawieszoną klapę od WG jak odepniesz wężyk od aktuatora, turbina przeładuje, odczujesz gwałtowne szarpniecie
Zmęczenie materiału lub przeładowanie turbiny - efekty wskazują jednoznacznie na n75 bądź coś ze sztangą.
Już na pierwszym zdjęciu widać że na 90% masz błędny odczyt z czujnika ciśnienia. Na wolnych obrotach cisnienie zadane i ciśnienie doładowania powinno prawie się pokrywać a u Ciebie jest 100% różnicy. W chwili gdy przy 800 obrotach masz 1000 to przy 2500 już będzie max i ECU "wyłączy" turbinę żeby nie przeładować ale to moje zdanie, mogę się mylić.
Przydały by się jakieś logi.A przy dźwigni od kierownic nic nie było regulowane?Ile pokazuje MAP i BPS przy włączonym zapłonie?
Cześć. Jest problem w Peug e ot 206. Silnik 1.6 HDI. Raz na czas wyskoczy błąd przeładowania turbiny i odcina oczywiście turbo. Podciśnienia sprawdzone, gruszka chodzi. Przy sprawdzaniu podciśnienia, vacum na biegu jałowym jest dobre, maleje wraz ze wzrostem obrotów. Przy 3 tys. obr. jest go mało. Czy podmienić wpierw zawór N75? Jakieś inne pomysły?...
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
Witam, tak jak kolega wyżej zasugerował wyczyściłem turbinę i są efekty: 16381142.41244.443.8 17221173.01254.645.8 17641101.61203.647.4 17851091.41162.841.0 18271224.01173.042.2 19111275.01295.449.4 20581948.21346.424.7 23101948.21989.059.4 25831948.21917.658.6 28561948.21948.259.0 31081948.21978.861.8 33601948.21948.263.8 pomimo iż turbo nie było zbyt...
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Poprawiłem zdjęcia i przepraszam Wszystkich za zamieszanie - dziękuję Moderatorom za zwrócenie uwagi.
Na oryginalnej mapie to samo?
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Ładowanie nie przez przetwornicę tylko bezpośrednio z kontrolera turbiny. Ważne aby był to uniwersalny kontroler dostosowujący się do napięcia aku.tzw: 24/12. Po takim podłączeniu uzysk energii będzie zauważalnie większy, a co do przeładowania aku. to po pierwsze w kontrolerze turbiny jest zabezpieczenie a po drugie 200Ah to prawie 3kWh, tyle z małej...
przeładowanie akumulatora przeładowanie akumulatorka przeładowanie bramki
wyświetlacz pęknięty zalany toshiba naprawa dysku astra świeci kontrolka silnika
pakowarka próżniowa pakowarka próżniowa
Jak podłączyć stycznik sterowany dwoma sygnałami? Najlepsze wkrętaki JIS do obiektywów Canon