To może zrzuca Ci któryś z węży "powietrznych" albo jest pęknięty. Filtr->turbina, turbina ->przepustnica
Witam, udało się rozwiązać problem z małą turbiną??
Czujnik doładowania do sprawdzenia. Podaj numery nowych wtrysków być może założono złe. Trzeba by sprawdzić jeszcze egr i turbinę.
Miałem podobny problem u mnie od razu stwierdzili że to turbina :/
Turbina do naprawy.
Renault Master 2.3 163 BITURBO samochód ładnie ciągnie do 3 tys obrotów słabnie na 5 i 6 biegu co może być przyczyną zero błędów sprawdzany Clipem po wymianie pompy wysokiego ciśnienia i wtrysków czy może być odpowiedzialny za to czujnik ciśnienia doładowania przed turbiną
A powiedz kolego co dalej z tym zrobiłeś? Bo mam podobną sytuację. Też to znalazłem w turbinie. Turbinę miałeś do naprawy?
Jeżeli Twój master ma 146KM to turbina ma zmienną geometrię i może się przycinać. Do sprawdzenia przed demontażem szczelność i drożność przewodów podciśnieniowych od samego króćca Vacum. Do sprawdzenia też elektrozawór turbiny.
może być tak że jak zgasisz auto to olej spływa a jak odpalisz auto to zanim olej dojdzie to nie dymi a jak już dojdzie to dymi. może faktycznie czyszczenie wtrysków pomoże, bo to są albo wtryski albo turbina
w tym model niema elektrycznej regulacji turbiny
Może turbina się kończy?
A może odłącz te pompki i zobacz czy wróci błąd podczas odpuszczenia gazu. A swoją drogą ciężko rozgryźć logikę przepływu powietrza tego mastera. Po założeniu tych pompek mogła się lekko zmienić temperatura spalin, ale odczyt temperatury powietrza jest tylko w MAF chyba. Jaki tam masz przebieg?. Dodano po 3 Z reguły ten błąd zawsze się pojawia gdy jest...
czujnik cisnienia doładowania przed turbiną master 2.3 ma wpływ na spalanie i moc samochodu
Pytanie jak w temacie. Wszystko dlatego że wczoraj mi klient przyniósł nową (jak twierdzi) zakupioną w serwisie renault (jak twierdzi) sprężarkę do Renault Master Cdi. Turbina miała naprawdę spory luz. Jaki jest dopuszczalny luz turbiny w nowych lub regenerowanych spreżarkach i jak go ewentualnie mierzyć w warunkach warsztatowych?
turbina nowa Fabrycznie nowa , czy regenerowana ?
http://www.turbo-tec.eu/pl/sterowanie-uk...
turbina nie chodzi Jak to sobie wyobrażasz żeby niby sprawna mechanicznie turbina miała nie pracować? Nie ma takiej możliwości. Jeśli to są słowa mechanika to świadczy tylko o tym że nie właściwa osoba się za to zabiera. Tylko wymiany, dłubanie a gdzie diagnostyka?
Masz tempomat? Dodano po 2 I sprawdz czy egr przypadkiem nie jest caly czas otwarty.
poczyta o zapieczonych kierowniczkach turbiny.
Cześć, już nie za bardzo pamiętam jak ten problem rozwiązaliśmy ale poradzę: dobrze naładuj akumulator, odłącz klemę na ok. 30 min (to czasem pomaga zresetować błędy), sprawdź czujnik przy filtrze powietrza, poruszaj kostką użyj środka do czyszczenia styków, kupiłem coś takiego i przydaje się do czyszczenia i konserwacji), jest jeszcze jedna kostka...
Witam mam problem z małą turbiną w renault master 2.3 biturbo 170 KM a mianowicie nie wkręca się na obroty ,przy odłaczeniu przepływomierza turbina rusza gdy przepływomierz zostanie podłaczony znowu nie działa ,szczelność sprawdzona na dolotach ,podłaczone do manometru przewody do podciśnien mają parametry ,wtryski paliwowe nowe zakodowane korekty prawidłowe...
Witam gdzie zlokalizowany jest czujnik temperatury doładowania turbiny Renault Master 2.3 100km?
Witam, Przychodze z nowymi informacjami. Odebralem wtryski z naprawy . Jest troszke lepiej jakby, ale do 1500 obrotow dalej jest mul straszny potem zasuwa. ma ktoś jakies pomysly jeszcze? zauwazylem, ze turbina daje mocno olejem w kolektor.
Witam w Renault Master z 2015 r 165 KM biturbo wyskoczył mi błąd Dtc054417 (obwód czujnika temperatury przed turbiną)się ,który to czujnik : -czujnik temperatury zaworu egr, -czujnik temperatury DPF proszę pomóżcie,i mile widziana lokalizacja czujnika .
Witam mam pytanie renault master 3 silnik 2.3 litra dci czy tam jest jedna turbina czy dwie? Jeśli jest cała z dołu w oleju trzeba robić dodam że samochód jedzie ale ma brak mocy i jest błąd jakiegoś ciśnienia
Diagnostykę na wysokim poziomie można również wykonać Ng10. A puki co sprawdź sobie podciśnienia do turbiny.
Jak zostawię je nie podpięte, to nic się nie powinno dziać?
Renault Master 2,3 DCI przechodzi w tryb awaryjny, po wymianie turbiny, dpf wyczyszczony, nowy aku, czujnik ciśnienia paliwa i teraz płyn chłodzący wskazuje na temp. poniżej połowy czyli cały czas chłodzi wiatrak. Co nie tak? Dlaczego wymieniłeś turbinę, czym czyściłeś DPF, po co wymieniłeś akumulator, dlaczego wymieniłeś czujnik ciśnienia, co zrobiłeś...
Witam mój problem to taki ze odcina mi turbine. A więc jak jest mróz wszystko działa bez problemu ale jak jest w plusie to co jaksi czas pdoczas jazdy zapalają się kontrolki od świec żarowych i service i odcina wtedy turbine. Co może być przyczyną takiego zachowania? dodam ze turbina przy mrozie chodzi bardzo dobrze i mocy nei brakuje.
Moja renówka brała 2l oleju na 1000 km, diagnoza- uszkodzona turbina, zdejmij sobie waz od turbiny ten górny i zobacz czy puszcza ci olej, sprawdź sobie jeszcze luz na turbinie ściągnij dolot do turbiny i poruszaj wirnikiem, u mnie był bardzo duży luz wzdłużny i prawie wcale poprzecznego. Też chciałem wymieniać uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą...
Witam, mam problem z Renault Master 2.5 dCi z 2007 roku. Podczas przyspieszania, gdy obroty przekraczają 2.5 tysiąca, samochód zaczyna otrzymywać gwałtowny zastrzyk mocy i zaczyna intensywnie dymić z wydechu. Podczas ciągłej jazdy można odczuć, że samochód szarpie się i nie jedzie równo. Jest jeden błąd dotyczący czujnika temperatury powietrza w dolocie...
Na kompie brak błędów, Pomóżcie co można sprawdzić w aucie? Parametry życiowe podczas jazdy. Ciśnienie turbodoładowania np. Turbina ładuje bo węże "puchną". Nie jest to żadnym kryterium diagnostycznym.
A więc jestem już w temacie mądrzejszy. Otóż silniki pasują zamiennie (blok z głowicą zamknięte), różnica jest w osprzęcie, przystawkach do dzwonu skrzyni biegów, kołach zamachowym i pasowym wału i pompy wody, kolektorze wydechowym i średnicy otworu w wale korbowym na wałek sprzęgłowy. W moim przypadku przekładam silnik z Ducato do Mastera i trzeba...
Witam, mam problem z Renault Master 2.5 dCi z 2007 roku. Podczas przyspieszania, gdy obroty przekraczają 2.5 tysiąca, samochód zaczyna otrzymywać gwałtowny zastrzyk mocy i zaczyna intensywnie dymić z wydechu. Podczas ciągłej jazdy można odczuć, że samochód szarpie się i nie jedzie równo. Jest jeden błąd dotyczący czujnika temperatury powietrza w dolocie...
Do kosik, fabi80, masterlot. Rozwiązaliście problem? Mam podobną sytuację. Silnik w moim masterku stracił ciśnienie pomiędzy dwoma cylindrami, po wymianie silnika na inny samochód nie rozpędzi się więcej jak 120km/h i to z górki z dobrym wiatrem w plecy. Pod górkę z materiałem to zwalnia do 70-80km/h redukcja nawet do 4-biegu, tiry mnie wyprzedzają....
Witam. Mam Master z 2006r 2,5cdi 120 KM Problem Auto na 5,6 biegu powyżej 2tys obrotów/min przy wciśnieciu mocniej gazu (np przy wyprzedzaniu czy na wzniesieniu) traci moc WYMIENIONO: TURBINĘ,WTRYSKI,Głowicę, Nie wiem co się dziej. Może naprowadzicie mnie
Na rurze plastikowej jest czujnik ciśnienia w masterach bez przepływomierza. W tej wersji go tam nie ma. Dlatego pytam czy w tej wersji jest ten czujnik (może być gdzieś schowany).Ta ta turbina jest sterowana CIŚNIENIEM bezpośrednio z kolektora. Nie ma żadnego elektrozaworu. Wszystko z zewnątrz wygląda na szczelne. Zastanawiam się czy nie wydmuchało...
Pacjent Renault Master 2.5 dCi 2004 r. Wersja silnikowa bez EGR-a, bez przepływomierza. Silnik odpala prawidłowo na wolnych obrotach, chodzi rewelacyjnie, po dodaniu gazu na zimnym zaczyna szarpać silnikiem i kopcić szaro-niebieskim dymem. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach można nim jechać do Afryki i z powrotem, ale nie przekraczając 2200 obrotów,...
Pacjentem jest Renault Master 2018, 2,3 dci 170KM, TwinTurbo. Brak mocy na 5-6 biegu głównie pod górę, a wręcz spadek prędkości, mimo wciśniętego gazu do dechy. Często tylko utrzymuje prędkość,, po redukcji na 4 udaje się go trochę rozpędzić, ale to nie tak ja powinien jeździć. Od 1-4 biegu nie ma żadnych problemów - turbina elegancko pracuje i przyspiesza...
witam został przypowadzony do mnie taki o to pojazd na naprawe ze zdjęta głowicą bo lał wtrysk i popłynął tłok kupiliśmy drugi silnik , wtryski klient zregenerował i auto złożone zapala jak malina lecz nie jedzie do 2 tys obrotów zero rekacjii strasznie powoli się rozpędza po 2 tys łapie trochę cugu i słychać jak by zmieniała się mapa wtrysku . ogólnie...
Witam wszystkich. Panowie, kupiłem Mastera 2.5 114km z 2004 roku. Jest to wersja angielska bez przepływomierza i EGR. Kupujący twierdził, że auto kopciło na czarno, dlatego zdecydował się oddać je komuś do naprawy. Podobno - podkreślam, podobno - turbina została wysłana do regeneracji, przy okazji wymieniono rozrząd oraz zrobiono jakieś uszczelnienie...
tak, znajomy po clipa reno, wtryski nie laja, turbina ok. ogolnie auto ma parametry pracy silnika dobre. zero bledow. przy -20 odpalilo za 1 od reki. mam nowy rozrusznik, alternator, 2 aku, auto cale nie zniszczone nie poobijane , ani jezdzic nim teraz i sprzedac go... Dodano po 4 jak ktoś zna jakiś typowy warsztat pod Renault Master to proszę o namiar...
dziękuję za odpowiedź - gruszka, co to jest? Actuator, element sterujący wastegate, tak? ok. kupię odpowiedni vakuometr i trójnik i sprawdzę. - "czy geometria chodzi płynnie", co to znaczy? mam wyciągnąć turbinę i na stole to sprawdzić? - szczelność, dziś zamówię maszynę do robienia dymu i posprawdzam, bo wzrokowo gdzie sięgam wszystkie rurki są ok....
Do otwarcia zaworu potrzebne jest 12V, więc jeśli podane jest 8,25V to w życiu go nie otworzy Witam serdecznie. Jesteś pewny co do sterowania napięciem 12v? Clip mówi że zawór powinien być sterowany napięciem 5v? Dziękuję Wg specyfikacji napięcie wynosi 12V jak choćby podane jest na stronach sklepów wraz z informacją w jakich pojazdach jest wykorzystywany....
Witam. Znajomy posiada auto jak w temacie które wykończyło mu już drugą turbinę. Obie turbiny były po regeneracji jedna nie wytrzymała nawet 2000 km. i przy okazji uszkodziła jeszcze korbowód. Druga chodziła około dwóch miesięcy i też padła. Istnieje możliwość odpięcia turbiny ? znajomy liczy się z częściową utratą mocy ,ale mu to nie przeszkadza.
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek, podczas jazdy w okolicach 1500 obr. już przy lekkim obciążeniu stukot w silniku, jakby spalanie stukowe. Nowe turbiny oryginał, nowe wtryski oryginał, kompresja po 26 bar. Znalezione pęknięcie na rurze powietrza, tej plastikowej, wymieniona. Na chwilę pomogło, lecz wróciło. Paliwo oczywiście...
Dalej walka z tym masterem trwa. Wymieniłem całą wiązkę elektryczna stara była posniedziala i wielokrotnie lutowaną wyglądała tragicznie. Turbina po regeneracji zawór EGR zaślepiony nic cię pomaga. Wtryski wymienione na drugie używki nic nie pomaga. 4 różne mapy wgrane do sterownika nawet na oryginał 120KM i żadnej reakcji. Już brak mi pomysłów auto...
Witam, proszę o pomoc. Master 2.5 DCI 12o km silnik po remoncie, wydałem już 8000zł i nie ma mocy, kopci lekko na czarno i pali około 20 litrów. Blok po szlifie ,tloki pierścienie nowe, głowica po regeneracji , turbina po regeneracji, przeplywka nowa oryginał , rozrzad nowy , pompa oleju nowa, przed remontem chodził jak burza palił na dotyk tylko dużo...
Witam Tak jak w opisie potrzebuje schemat okablowania czujnika ciśnienia doładowania i elektrozaworu sterującego gruchą turbo, ktoś zniszczył wiązkę, wyrzucił czujnik ciśnienia doładowania i elektrozawór turbiny.
Witam!! Pytanko bardzo proste dla znających temat. Oczywiście szukałem rozwiązania przed napisaniem zapytania ale nie znalazłem (a w zasadzie znalazłem 2 sprzeczne opinie). Czy w modelu z 2003 roku 2.5 DCI 120 KM można bez problemu zaślepić zawór egr? Czy jednak ten numer nie przechodzi i konieczna jest wymiana zaworu? Pytam, bo mechanik zaślepił zawór...
ten kabel od elektrozaworka to była pierwotna przyczyna z którą kupiłem mojego busa za 600zł+ dorzuciłem Astrę bez gazu, mi zapalał z urwanym tym kabelkiem ale nie wkręcał się powyżej 1500 obrotów i tak przyjechałem 20km do domu ;) kabelek znalazłem potem, izolacja była ok ale żyła się utryndoliła przy oczku elektrozaworka pompy, też świecił STOP i...
Współpracując z niektórymi serwisami, procedura którą opisałeś na początku postu powyżej jest standardem. moze sprawdzić na hamowni ile mocy jeszcze zostało ale przyczyny spadu mocy nie okresli jesli jest to usterka mechaniczna lub zwykłe zużycie wtrysków pierscieni lub zmiejszonej srednicy dolotu itd. Tam gdzie pomagam w kwestii chipowania/usuwania...
(at)Milejow 2.5 dci wychodzi z turbiną na geometrii i bez, pompa wtryskowa z wbudowaną pompą wstępną lub z pompką elektryczną w baku, z czujnikiem hamulca na 2 piny lub 4, itd. konfiguracji było dużo. Ja nie chcę się kłócić, tylko chcę się jak najwięcej dowiedzieć informacji, by zwalczyć mój problem. Dodano po 11 Czyli mam dorobić instalację elektryczną...
Niestety Francuzi stworzyli skarbonkę nie auto dotyczy to nie tylko twojego modelu ale również Laguny Master i Clio chodzi o silniki DCI nieważne jakiej pojemności to królowe lawet ich problemy są już opisane na forum.Jeżeli chodzi o turbinę to za prawidłową pracę odpowiada podciśnienie sprawdź gruszkę i przewód podciśnienia Turbiny, ściągnij z Turbiny...
witam, mozesz odpowiedziec kolego jak naprawic ta ustrke??? mam 2 mastery z 2007 roku i od 2,5 roku borykam sie caly czas z tym samym problemem, po zjezdzie z tasmy produkcyjnej juz po 40 km zapalily sie kontrolki od swiec samochod traci moc, nie da rady jechac nim wiecej niz 80-90km/h, nastepnie zapalaja sie kolejne kontrolki blad silnika i kilka innych...
Drążąc dalej temat poszła nowa turbina, ale bez zmian. Następnie znalazłem w necie podobny temat, gdzie koleś wyleczył swoje auto chip boxem, zakupiony najtańszy box z alledrogo za 180zł i eureka, auto ożyło od dołu , góra też się poprawiła, więc mamy wstępnego winowajcę. Następnie kupno używanych wtryskiwaczy i nie ten samochód, auto śmiga aż miło,...
ropa do wtrysków dochodzi dlatego sprawa przechodzi w strone elektroniki.długa historia tej kapitalki gość kupił uszkodznego dziura w tulei wtrysk lał polecili warsztat który naprawia silniki od insigni do niemiec stwierdzili że drugi blok i przeprasowanie tulei rzekomo pierścienie dobre to tłoki wyczyścili i pierścienie zalożyli turbine zregenerowali...
Po co od razu pchać sie w koszta i zlecać kontrolę wtryskiwaczy skoro nie wiadomo czy to wtryski No to będzie wiadomo, teraz mam g9u co palił i gasł na wolnych , wtryski nawet nie dało się sprawdzić na maszynie tak lały w przelew. Drugi taj lał ze stopiło tłok a na turbinie 1 cm smoły.
Witam serdecznie. Samochód Renault Master bi-turbo 165km Mógł bym prosić o momenty dokręcenia śrub drążonych na przewodach olejowych turbosprężarki, oraz czujniku ciśnienia Turbiny, Przewody olejowe nowe oryginalne.
Witam. Jak w temacie . Master traci moc przy około 4 stopniach i niżej a podczas mgły jest jeszcze gorzej. W pierwszej kolejności z racji ze auto ma juz sporo przejechane usunąłem filtr DPF tak mi podpowiedziano lecz nie dało to rezultatu. Po powrocie z trasy zawiozłem auto do serwisu Renault tam powiedziano mi ze akumlator jest totalnie padnięty i...
Nie znam tego systemu ale ostatnio robilem Mazde tez na 2 turbinach z podobnymi objawami tez bez bledow . Problem byla uszkodzona klapka ktora mozna powiedziec byla miedzy turbinami i przekierowywala strumien pompowanego powietrza do kolektora wedlug zapotrzebowania. Jezeli ciagle masz stary silnik sprawdz czy nie ma tam czegos podobnego. Parametry...
Witam Silnik 2,5 dci rok 2001 przebieg 200tys km z groszami Problem polega na nadmiernym wyrzucaniu oleju po przez odmę. sprawdzając ilość oleju jaka jest wyrzucana z silnika, przewód odmy włożyłem do bańki 4l po jakimś płynie. Wygląda to tak. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dodając gazu, przez co zwiększamy mu obroty, nic się nie dzieje,...
Pacjent to Renaul Master II 2.5 2004 r. 2.5 DCI silnik bez sterowania turbo podciśnieniem tylko na przeplywce i sterowanie ciśnieniem. Mam 2 problemy w aucie: *1- problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Zaczęło się od tego, że auto odcinało przy obciążeniu. Pierwszorzędnie wymieniono filtr paliwa + filtr paliwa pucha przy zbiorniku paliwa. Wyczyszczono...
Witam. Pacjent to Renault Master I z roku 94' silnik to 2,5 TURBO DIESEL o mocy 95 KM. Używam go jako lawety, lecz ze względu na to, ze ktoś zrobił platformę o szerokości ponad 2,5m nie mam możliwości wjechania nim do garażu i wszelkie prace wykonuje tylko w słoneczne dni. Na początku były 2 problemy z którymi już sobie poradziłem, ale nie wiem czy...
Niepisałem, bo podkusiło mnie i kupiłem używany czujnik z rurką jednak efekt taki sam błąd df651 czujnik ciśnienia przed turbiną. Kupiłem więc nowy sam czujnik na aledrogo o numerze oe: 82 00 974 421 ale wpisywałem numer 82 01 000 764 chyba to ten sam czujnik tylko inne oznaczenie bez rurki dlatego że kompletu do 2.0 dci niebyło jest do 2.3 z renault...
Witam wszystkich. Proszę o pomoc master 2.3 2016r błąd sprawdź układ wydechowy odczytany na kompie df1058 konsystencja ciśnienia dolotowego nieprawidłowy sygnał. Dodam ze auto po regeneracji turbiny. Błąd ten nie powoduje niewłaściwej pracy silnika jak i spadku mocy.
Podczas jazdy z podpiętym interfejsem sprawdźcie jaka wartość jest doładowania jak pracuje zawór egr. Wydaje mi się że wasz problem leży w wadliwie działającym egr lub w turbinie. Bo jeśli mieszanka będzie miała za mało powietrza będą błędy prawidłowych parametrów odczytanych przez sondy.
Witam. Odswieżę stary temat w celach informacyjnych. Jezeli chodzi o podmianki . W vivaro padl mi silnik m9r 630. Przyczyną byly problemy z PDF. Czesto sie zapychal, pomimo czestych dlugich tras ,wypalanie nieudane jedno po drugim. Pomimo ze posiada piąty wtrys na wydechu za turbina, który sluzy do tego. Komunikat na desce rozdzielczej to PDF, inspuiting...
Witam mam problem i nie moge dojsc do konca. Renault Master turbo po regeneracji ale sie nie wlacza, chyba ktos cos tu robil na moj rozum. brakuje czujnika cisnienia doladowania i elektrozaworu sterujacego westgate, zamiast tego wezyk wychodzi z krocca w kolektorze ssacym bezposrednio do gruchy westgate bez sensu, a krociec w pompce vacum ten cienki...
witam, mecze sie z tym ogrzewaniem w dalszym ciagu, okazalo sie ze pasek jest zalozony innaczej i ze przeody z nagrzewnicy byly cos nie tak ale w dalszym ciagu sie nie grzeje czy ktos ma jakis pomysl??? auto ma 2 chlodnice wody jedna jest na terostacie dryga zas ma wolny obieg, na turbine tez jest puszczona woda (chlodzona jest) moze jest tam gdzies...
Jakim cudem nie pożenisz turbo z gaźnikiem ? A Renault 5 1,4GTT ? Fakt, że trzeba stosować gaźniki nadciśnieniowe(jeśli popełniłem błąd, nie bijcie, nie znam się na gaźnikach), no i auto będzie palić ogromne ilości paliwa - ale się da! Gaźniki wolnossące nie nadają się na turbo, a o to chodzi koledze "masteriusz", ja też miałem to na myśli. Gaźnik...
Witam serdecznie Renault Master `05 2.5 DCI 120 Engine Code:G9U A (bez filtru cząsteczek stałych) Suffix:7701 Przebieg: 28.000 km Podczas pracy na biegu jałowym z układu wydechowego wydobywają się trudne do opisania > duszące < spaliny (bezbarwne).Ich zapach przypomina spaliny starego rozlegulowanego diesla z komorą wstępną z wczesnych lat osiemdziesiątych.Identyczny...
Witam, na wstępie zaznaczę, iż przewertowałem wszystkie tematy związne z moim problemem i rozwiązania nie znalazłem. Auto zachowuje się typowo do opisywanych sytuacji przez innych, mianowicie odpala bez problemu (od kopa) po pewnym czasie wyskakują pomarańczowe kontrolki serwis i "spiralka" auto traci moc, jakby odcinało turbine, po chwili jak auto...
renault master turbina master turbina turbina master
z18xe wymiana silnika otwarcie drzwi uzbraja akumulator nożyce
zawór drenażowy nivona wymiana zakłucacz sygnału
Zalewanie obwodu wodnego w Saeco PicoBaristo: przyczyny i rozwiązania Zawieszanie się Eksploratora po podłączeniu SSD