Możesz próbować ustawiać samemu gruszkę ale szczerze mówiąc może być ciężko jak masz możliwość żeby zrobił to kto inny za małe pieniądze to się nie zastanawiaj A piasek z gruchy to brak osłony wychodzi pod silnik
Pacjent Octavia 1.9 TDI ASV z 2004 roku o mocy 110 KM. Od dłuższego czasu turbo przeładowuje. Turbina była czyszczona około 2 tygodnie temu, rozebrana, geometria też. Proszę o pomoc, bo brak pomysłów. https://obrazki.elektroda.pl/4678322400_... https://obrazki.elektroda.pl/1127153600_...
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Witam,jezeli olej pokazal sie w intercoolerze dopiero po zmianie turbiny to raczej nie z odmy bo na starej tez przeciez miales podłączoną odme....Jezeli to turbina po regeneracji to ona przepuszcza olej ze smarowania.Odme mozesz puscic wolno.... Wymyj rure łączącą turbo z intercoolerem, pojezdz troche i jak znowu bedzie zaolejona tzn. że puszcza jednak...
To że turbina daje dobre ciśnienie to nie znaczy że jest szczelna, może ona puszcza olej?
Silnik ciągnie powietrze ale jak turbina nie pompuje to tego powietrza ciągnie mniej niż z turbiną więc przez to tak niskie wartości na przepływomierzu. Tryb awaryjny objawia się też błędem oraz odcięciem mocy - wtedy nie ma sensu robić logów gdy jest tryb awaryjny, trzeba wyłączyć zapłon i znów będzie dobrze do pojawienia się trybu awaryjnego.
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
No więc wymieniłem napinacz bo zaczął mocni halasowac wraz z paskiem rozrządu po czym auto nie rozlacza turbiny co jest dla mnie nie zrozumiałe oprócz tego olej jest rozlany w turbinie co trzeba wyczyścić dodatkowo auto grzeje do 90 stopni a później temperatura spada do 80 i nie się utrzymuje wiec to może być powiązane z wyłączeniem się silnika.
No przecież komputer ci napisał cytuję: Na komputerze wyszły błędy P0299 (turbocharger-low boost) oraz P0101 (MAF sensor, performance problem). Albo masz gdzieś dziure ( w intercoolerze najczęściej ) rzadziej gdzieś w rurze Albo zdechła turbina
Witam wszystkich. Mam pytanko czy turbina od SKODY OCTAVI 1.9 TDI 90 KONI SPASUJE MI DO AUDI A3 1.9 TDI też 90 konne mam turbinke po regeneracji od skody a w audi mam do wymiany i nie wiem czy wszystko spasuje.
Spadek mocy , VAG pokazuje 01282 - valve for intake manifold switch over (N239) oraz 17958 charge pressure control deviation Czy to znaczy, że turbina jest do wymiany? Dzięki za pomoc
Turbina nie tylko umożliwia "przepalenie" większej ilości paliwa w tej samej pojemności silnika, a tym samym uzyskanie większej mocy, ale zapewnia też bardziej efektywne spalanie paliwa, a zatem, przy umiejętnej eksploatacji, potrafi dać oszczędność paliwa. Popatrz sobie ile kosztuje turbina do takiego Bravo, to nie jest wielki koszt, a wymiana jest...
To wygląda na przypchaną turbinę, poprostu zaczynają ci się łopatki zawieszać i dlatego po przekroczeniu jakiejś wartości auto jeździ normalnie. Spróbuj przejechać na 3 pare kilometrów porządnie gazując żeby przeczyścić turbo.
Cześć wszystkim, Mam problem ze swoim samochodem. Co prawda nie jest to Octavia, a Scala, rok 2020, ale silnik występuje tu i tu, więc pozwoliłem sobie napisać o tym w dziale Octavii. Generalnie, na zimnym silniku jest OK. Jak się rozgrzeje, to stopniowo zaczyna brakować mocy — czuję, że turbina zaczyna się odzywać przy coraz wyższych obrotach, aż wpada...
Turbina luzów nie ma, a jeśli chodzi o kierownice spalin to przy ruchu cięgna gruszki nie są wyczuwalne jakieś opory. Oraz to, że jak by była zapieczona w jakimś miejscu problem raczej był by aktywny od samego odpalenia silnika, a nie dopiero po rozpędzeniu auta, jak i powinny pojawić się jakieś błędy, oczywiście mogę się mylić.
Trzeba wpiąć wakuometr w główne podciśnienie ale to nie to bo jak widać od dołu ciągnie więc jak dobrze pamiętam wtedy jest największe zapotrzebowanie na podciśnienie a z chwilą coraz większego ładowania turbiny zawór n75 podciśnienie zmniejsza ma gruszkę. Może turbina nie domaga lub masz zapieczoną geometrię i nie działa w pełnym zakresie.
Po dłuższej przerwie aktualizuje wątek turbiny. Cały czas jeździłem z problemem przeładowującej się turbiny aż w końcu turbina rozpadła się na kawałki... kosztowna przyjemność ale kupiłem drugą regenerowaną , intercooler nowy , wszystkie węże wyczyszczone, miska zdjęta i wyczyszczona ogólnie to było trochę zabawy. Nowa turbina cichutka nie łapie not...
Witam Panowie, Nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego tematu, napiszę tutaj. Otóż w moim pasku b5 AFN pojawia się błąd: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-10 - - - Intermittent Passat przechodzi w tryb awaryjny, nie zawsze się to dzieje, czasem jest tak że jadąc na trzecim biegu, gaz w podłogę, delikatnie przekroczy 3tys obrotów i...
Witam, mam problem z silnikiem 1.2 Tsi . 2013 cjz. OD jakiegos czasu dośc duzo pobiera oleju (ok 0,8 L na 500 km). Początkowo padło na turbine gdyż po zdjeciu dolotu widać ślady oleju w dolocie. Po wymontowaniu turbiny ocena fachowca była jednoznaczna ze juz na pierwszy rzut oka ta turbina nie wyglada na złom i zeby sprawdzić czy olej swobodnie spływa...
Do jakiej wartości turbina "ładuje"?
I oto mi chodzi. Czy mogło się w pompie coś uszkodzić. Czy turbina pompy jest na klinie czy na stale. Serdeczne dzięki za podpowiedź , najpierw zobaczę potem kupię. Jeszcze raz dziękuję i P O Z D R A W I A M ! ! !
Niby po podłączeniu komputera nic nie pokazało. Nie szukam tylko pytam bo chciał na początku wymienić turbinę, ale później go coś olśniło i kazał się wstrzymać przed kupnem. Turbina 600 zł po regeneracji także się nie dziw że pytam czy ktoś miał taki przypadek.
wedlug mnie gdyby turbina byla walnieta to by wogóle nie ciągła jak powinna. myśle, że to ciśnienie ucieka z turbiny. jak już napisałem, w podobnych tematach, miałem a6 2.5 tdi i byl walnięty przewód dolotowy ciśnienia do turbiny
Witam mam problem z silnikiem 1.0tsi przebieg 40000 km (gwarancji nie ma) Podczas jazdy można odczuć jak by turbina się wyłączała i auto zaczyna chodzić jak zwykły 1.0mpi . Po chwili włącza się i znowu wyłącza. -Komputer nie wykazuje błędow - wymienione świece -wymieniony filtr powietrza w Aso Pan serwisant stwierdzil ze komputer nie wykazuje błędu...
Nie uszczelka a raczej turbina do wymiany/regeneracji.
1. Dla mnie to klasyczny notlauf - turbina (kierownice) bo masz z VNT się zapiekły. Do mechanicznego czyszczenia. Czysta turbina + sprawna reszta osprzętu = pełen ciąg na każdym biegu począwszy od 2500 obr do 4 tyś z butem wciśniętym w podłogę. Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji a wtryski nie leją musi iść... 2. Kiepski olej powodujący podwieszanie...
Witam, mam taki problem, kupiłem autko - Skodę Octavię 99 rok, 1,8T 20V, jeździła fajnie, ale zaczęła niedomagać turbina, z tego co wiem poprzednik ją wymieniał z 6 lat temu (używana z olx) Mechanik polecił serwis, który regeneruje i tam byłem i mieli "na półce" gotową do wymiany, polecili nawet swój warsztat. Po zamontowaniu od razu wydawało mi się,...
Nie myślę że nie. Ale te korekcję przed czyszczeniem przepływomierza były znacznie mniejsze. Po czyszczeniu przepływomierza jest niby troszkę lepiej, ale ociupinke, ale korekcję tak skończyły że chej, silnik pracuje równo odpala po nocy ładnie nawet jechałem już nim 200km/h Zauważyłem, że im wyższy bieg to turbina wstaje wcześniej.
czy coś może z wytryskami Masz problem z autem, czy ze sobą :) ?? Błędy, logi dynamiczne, i pewnie turbina do czyszczenia.
Proszę tu masz chyba w miarę opisane co sprawdzić http://obrazki.elektroda.net/49_11806754... Mozliwe przyczyny: - zawor N75 jezeli jest turbina ze zmienna geometria to: - zapieczone kierownice - mieszek Mam nadzieję że mnie nie podsumujesz jak ostatnio z wężykami. Pozdrawiam jka
Witam. Ja też mam skode oktavie 1.9 tdi 90 KM i ją coś " dusi " lecz od czasu do czasu jest wszystko ok. Wymieniłem element zaznaczony na zdjęciu i przepływke lecz to nie pomogło . Błąd jaki wystąpił to "665 nieznany ", koleś z ASO skasował go i powiedział że ma być wszystko ok. ale nie jest . :cry: Problem jest w tym że do obrotów 1600 - 1800 jest...
Turbina od strony wydechu luźno latała. Macie może numer rurki zasilającej w olej turbine?
Logi nie wyglądają na takie aby generowały odcięcie. Pojeździj trochę agresywniej w sensie but pedał na 100 % i na zero i na zmianę wtedy turbina jest wysterowana w pełnym zakresie.
Kierownice turbiny zapieczone, turbina do czyszczenia być może.
Dzień dobry, mam taki problem w swojej skodzie, ponieważ, gdy licznik obrotów jest na równo 2000 samochod normalnie przyśpiesza, ale jeżeli obroty bedą już koło 2500 to odłącza się turbina i samochód nie ma takiej mocy, głownie na 4 i 5 biegu. Po tym jak na nowo go zapale wszystko wraca do normy. Co tutaj może być przyczyną?
A co z diagnozą skrzywionych korbowodów. Dodano po 1 Mechanik zeznaje iż turbina stoi sztywno brak luzów.
Podjedź do jakiegoś mechanika żeby to osłuchał , czy to turbina czy jakieś nieszczelności ,, no i popraw błędy w pisowni bo nie da się tego normalnie czytać ..
Zrob log z kanalem 3, 8 i 11. Daj nr sterownika silnika. Bedzie widać czy sterownik obsługuje N75 czyli czy steruje turbina i jak to robi. Gdyby nie obsługiwał turbiny to co by wyłączało turbinę? Problem pewnie w sterowaniu N75, jego uszkodzeniu bądź źle podłączone podciśnienia.
Witam, Posiadam skodę O1 2003 r. 1.9 tdi 110km (fabrycznie, tun na 130km) i po 230 tys. km. zajechała się turbina, więc ją zregenerowałem (dokładnie nie tą samą, swoją zostawiłem do naprawy a wziąłem na wymianę "taką samą" już zregenerowaną). Turbinę założyłem i okazuje się, że coś jest nie tak, a mianowicie: - turbina działa zupełnie inaczej - równo...
(at)avemendamichelle jeżeli miałeś dziurę w podciśnieniu to faktycznie może być to - pytanie czy to tylko to. Zależy jak długo z tą dziurą jeździłeś. (at)Sztomel - silnik to ASV 110KM turbina ze zmienna geo. Niestety faktycznie geometria do czyszczenia bo sztanga nie porusza się w zbyt szerokim zakresie. Test Basic Setting 10 dal rezultat w okolicy...
Układ podciśnienia (ostatnie zdjęcie) służy do wspomagania hamulców i sterowania osprzętem silnika jak turbina egr, itp. Nieszczelnosc objawia się słabymi hamulcami i brakami w mocy w autach z turbiną oraz czasem wyższymi obrotami jalowymi które raczej zwiększenia drgań nie powodują. Czy twoje autko jest po jakimś chipie?
Niestety trudno mi się zgodzić ze złą opinią o silnikach TSI. Skoda Octavia II 1.4 TSI e111 ojciec zrobił nią 230 tys. kilometrów w 4 lata, bez żadnych usterek, następnie sprzedał swojemu sąsiadowi, dzisiaj auto ma 9 lat, ponad 300 tys. km przebiegu i jedyną rzeczą jaka się zepsuła w rękach sąsiada była turbina, którą zregenerował i auto dalej jeździ....
Silnik 101km czyli na pompowtryskach jak się domyślam, do tego turbina ze zmienną geometrią.Na twoich logach widać,że albo łopatki turbinki się zacinają lub zawór N75 szwankuje(możliwa nieszczelność przewodów podciśnieniowych) czy jakaś innna przyczyna o której wspomniał kolega-stan przepływki.Więcej wskazówek Bzdury piszecie. Gdzie to przeładowanie...
Wada ukryta? A skąd oni mieli wiedzieć, ze turbina puści? Takie rzeczy raczej ciężko przewidzieć.
Witam wszystkich. Okazalo sie prawdopodobnie ze turbina pozera olej.jadac dzisiaj przy obrotach okolo 3 000 silnik chcial sie wsciec.obroty podskoczyly prawie do 5 tys. zawory zaczely grac i auto zgaslo.odpalilo po 2-probie i jezdzi dalej.czy to olej ktory dostal sie z turbiny do intercoolera a pozniej do kolektora dolotowego?zawor egr sprawny i czysty,...
Miałem na myśli najgorszy scenariusz ja miałam Skodę 110 km w mieście paliła 7 turbina wytrzymała 156 tys sprzęgło za 2 tys. 170 tys wiadomo jak mowa o trasie to mój golf iv pali w granicach 9 litrów i to nie przy 90km/h tylko 120/140 Dodano po 8 trzeba wziąść też pod uwagę , jeśli kupisz auto 7 letnie z przebiegiem 150 tys to odrazu rorząd i oleje...
Pod Maskę zaglądałem i poziomu płynu chłodniczego jest ok tylko słychąc gwizd przy duzych obrotach. Jutro auto idzie do mechanika i wstępna diagnoza jest albo turbina albo uszczelka pod głowicą
Cześć, Mam taki problem: Skoda 1,9TDI BXE słabo ciągnie. Objaw mniej więcej taki że z każdych świateł przyspieszam ostatni, mimo ciśnięcia auta. Przyspieszenie ze 100kmh na 140kmh zajmuje ponad minutę i przypomina wyścigi przeładowanym iveco. Auto jest z 2010 roku, a ja je mam od 2014 roku więc znam je dość dobrze. Kupione jako poleasingówka w PL. Po...
Zapomniałem napisać, dolot wygląda na szczelny nic nie świesczy nawet przy 3tys rpm. Ciśnienie sprawdzę jutro vcds-em, ale wygląda na to że pompuje turbina węże twardze przy 3 tys rpm.
wygłada na to że turbina przeładowuje i zostaje odcieta ,sprawdzić czujnik doładowania
skoda turbina turbina silnika skoda skoda octavia turbina
oporność głośnik mercedes impulsator odzyskiwanie systemu ukrytej partycji
zawór przepustnicy zawór przepustnicy
VW LT 2.8 TDI gaśnie na wolnych obrotach - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja blokady szyb w Hyundai ix20