Ten świst to albo dziura w wydechu ale czasem pasek klinowy potrafi też dźwiękiem naśladować turbinę ;)
Witam. Mam problem. Kupiłem Skode 19tdi i coś mi zaczyna się sypać. Na małych obrotach przyspiesza jak powinna ale jak minie 2tys. obr zaczyna nią szarpać i traci moc. Zapala się wówczas kontrolka od ASR. Długo stała. Czy to wina turbiny?
Następnym razem daj opis błędu. Przydały by się logi dynamiczne z grupy 3, 8 i 11 ale problem na 99% w zacinającej się geometrii turbiny.
Witam. Mam problem z autem SKODA FABIA 1.9 TDI 100 a mianowicie odcina ona turbinę przy średnio 110 km/h, gdy zgasi się silnik i uruchomi ponownie już wszystko jest ok i można jechać ile się chce. Turbo było czyszczone plus nowe uszczelniacze, nowa przepływka, nowy egr, zawór ciśnienia turbiny wymieniony...
Witam mam problem z skoda superb 1.9 tdi Błąd z zaworu sterowania turbina zawor nowy i auto dalej nie ma mocy. Czasami jest tak że moc jest powyżej 120 km odcina moc i trzeba zresetować auto wyłączyć i odpalić na nowo nie zawsze nic powraca. Gruszka turbiny dobra geometria chodzi jak podłącze na...
Na początek chcę dodać, że mam silnik TDI 1,9 ALH 90 KM. Już coś więcej się wyjaśniło. Teraz VAG pokazuje błąd 17965. W załączniku jest plik z logiem z programu VAG, o które proszono - czyli dla silnika z grupy 03 i 11. Z tym, że z powodu ograniczeń serwera tego forum ma rozszerzenie .txt zamiast...
W tryb awaryjny wchodzi jak przyspieszasz (znacznie)i zwiększają sie obroty silnika? Sprawdź okolice turbiny. Wszelkiego rodzaju przewody ciśnieniowe. Bez podpięcia się do kompa pewności nie będzie! Należało by zrobić logi dynamiczne turbiny i zobaczyć błędy! Który rok?
witam Zacznę może od początku moich problemów z 1.9tdi 110KM. Jakiś czas temu silnik stał sie mułowaty więc pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika aby sprawdził co jest grane. Stwierdził że "bąbka" przy turbinie czy jak to się nazywa (tak na to wołał) Moc wróciła lecz niestety po odjechaniu kilometra...
Niech Ci będzie, co nie znaczy, że silnik nie może się uszkodzić (może np. dostać się do niego woda). Budowę tego podnośnika znam, bo jak pisałem tydzień temu to naprawiałem. Tam wyłamało cały ten bębenek/rolkę (linka się dostała pod niego i już mieliła gniazdo w module silnika w które wchodzi ten bębenek)...
Dzięki za informacje, mam jeszcze jedno pytanie, już nie tak bezpośrednio dot. głowic ale związane z tematem (tak mi się wydaje) chodzi o kody OBD2. A mianowicie chodzi mi po głowie zrobienie prostego komputera pokładowego który przez OBD2 komunikował by się i wyświetlam różne informacje.Poprzez niektóre...
Witajcie, Dziś wsiadając do auta naszła mnie myśl aby sprawdzić czy wszystko pod maską jest na swoim miejscu, jak też się okazało zauważyłem że coś jest nie tak, zmęczenie materiału sprawiło iż wyjście(podciśnienie) zaworu odrywając się zostało w wężyku, Z pomocą internetu wygrzebałem iż element ze...
Witam Panowie, takie pytanie - byłem ostatnio na przeglądzie serwisowym i wszystko ok, poza jedną kwestią - co prawda mechanik twierdził żebym to olał ale prawdę mówiąc troche kiepsko dobijac silnik. Pojawił się po podpięciu komputera błąd mieszanki, wtedy nie wiedziałem jaki, teraz po jakimś czasie...
Witam, jeśli Twój silnik posiada turbinę ze zmienną geometrią to prawdopodobnie z nią jest problem. Zapiekły się łopatki. Miałem podobny przypadek z silnikiem 1.9 105 KM BXE. Podczas przyspieszania, w okolicach 3000 obr/min sterownik odcinał turbinę i auto traciło moc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie...
Wyjątkowo w tym przypadku opis błędu jest trafny i mówi wszystko... a mocy nie ma z powodu wchodzenia w tryb awaryjny. Niesprawny układ regulacji wydajności turbiny (VNT). Do weryfikacji czujnik ciśnienia doładowania (mało prawdopodobne), układ podciśnieniowy (możliwe) oraz sama turbina, a właściwie...
Witam. Chciałbym włożyć turbinę bez geometrii do Golfa. Autem jeździ tata i niestety czyszczenie geometrii to dwa lata spokoju (50 tyś km) i problem powraca(kłania się PSJ). Chciałbym ten temat zamknąć raz na zawsze i włożyć turbinę od AGR. Chodzi mi o pomoc w weryfikacji gratów potrzebnych do operacji....
Witam. Planuję zmienić autko. Niestety na używane. Ze względów rodzinnych potrzebne mi przestronne kombi (z vanów zrezygnowałem - znacznie droższe w utrzymaniu, serwisie i zakupie). Ze względu na brak zaufanych warsztatów konieczne jest aby autko było możliwie bezawaryjne. Nie diesel, bo z nimi są...
Witam wszystkich. Skoda 19TDi 90KM silnik AGR 2003/2004r. Ten sam problem. Było tak: Kilka kilometrów - na zimnym silniku wszystko OK. Nagrzał się. 90 stopni - próba wyprzedzenia. Udało się i za moment muł w przedziale 2300-3000obr. Spalanie wg kompa pokł. na poziomie 10-12 l/100km. Nie reagował na...
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Bez odkręcania wiem, co tam jest robiłem remont tego silnika. To jak wyjaśnisz, że skody Felicje 1,3 dość dobrze sobie radzą z turbinami i dziwo nic się im nie dzieje.
Skoda octavia 1.9 90km z 1999r i problem. Na komputerze wyświetla się błąd17957, P1549 zawór kontrolny ciśnienia doładowania -" zwarcie do masy ''. Silnik pracuje dobrze a co jakiś czas brakuje mu mocy, po prostu jak bez turbiny i na dodatek stuka jak stary zimny diesel. Sprawdziłem instalacje od czujnika...
Najlepiej zmierzyć na początek podciśnienie w układzie, a zwłaszcza na gruszcze od turbiny. Dla mnie na pierwszy rzut oka wygląda na słabą vaku pompe, lub uszkodzony zawór EGR który zbyt późno się zamyka, zapieczone kierownice turbo, uszkodzony zawór sterujący turbiną lub sama gruszką, o przewodach podciśnieniowych...
Słuchaj zrobisz co chcesz ,ale powiem Ci moje doświadczenie , a uwierz mi że sewisujemy głownie skody fordy i fiaty czasami ople ,samochody firmowe i zaczeliśmy regenerować przekładnie i flota płaciła podobne pieniądze za regeneracje samochody jechały 20-30kkm i od nowa leciały uszczelnienia luz itd....
Witam posiadam Skodę Felicie 1.9 D z 2000 roku w kombi przebieg 230 tys . I mam dwa problemy : 1)prędkość maksymalna na 5 biegu to 120 km/h 3 tys obrotów i więcej nie chce się wkręcić autostrada pedał w podłogę i nie idzie więcej wiem, że jest to zamulacz bez turbiny ale chyba coś mało 2)na piątym...
Mam problem z odpalaniem mojej Skody. Jak jest zimna to 5-10 razy odpalam zanim załapie, potem jak dodaję gazu to silnik się dławi - trzeba ponownie zgasić Do 2500 obrotów się dławi. Jak się zagrzeje to jest ok. Wyrzuca błędy katalizatora, spadek ciśnienia między zaworem sterującym a turbiną. Poprawia...
Witam, Skoda Octavia 1 1.9 TDI 110 km rok produkcji 2003 Auto nie ma mocy do momentu przekroczenia ok. 2600-2800 obr/min. Potem coś jakby się "odblokowuje" i samochód zyskuje normalną moc w pełnym zakresie obrotów. Po zakończonej jeździe i ponownym ruszeniu problem znów powraca.. za każdym razem...
Witam! Skoda Superb 1.9TDI 130km ,Czyscilem EGR po zamontowaniu auto juz nie kopci,ale pedal w podloge i brak mocy ciagnie dopiero od 2tys. Wkladalem srubke w wezyk jeden i drugi i bez zmian.Moze sie zamoczyla membrana?Bo sie przymoczyl troche.Nie zmienilem uszczelki pod zawor i oringu ale to...
Witam wszystkich forumowiczów. Od paru dni jestem właścicielem Skody Yeti. Już na starcie zauważyłem, że coś jest nie tak z mocą. Auto gdy jest zimne, lub na krótko po odpaleniu ma prawidłową moc, ciągnie jak diabeł. Po krótkiej chwili, gdy dostanie kopa - traci moc. Jest słabe i nie ciągnie mocno....
Witam Mam problem z silnikiem w mojej skodzie. Mianowicie przy 3 tys obrotow komputer przechodzi w tryb awaryjny i wylacza sprezarke. Po wylaczeniu silnika czyli restarcie komputera wszystko powraca do poprzedniego stanu, lecz przy 3 tys znow ta sama spiewka... zaobserwowalem to na 5 biegu i jadac nie...
Dobrze by było też znac dokładnie kod silnika jaki masz i to napewno pomoże. Przecież kolega podał, że ma silnik AUY, sprężarka ze zmienną geometrią czyli VNT, Garrett GT1749V o numerze 038 253 019 N, do wydechu montowana na szpilki, praktycznie w jej miejsce możesz zastosować zamiennie turbinki...
Ja też tak miałem w skodzie.Widzisz turbem steruje cała masa czujników która działają ni podciśnienie , czyli do każdego czujnika podłączony jest przewód (wężyk) który to podciśnienie doprowadza.U mnie przetarty był jeden z tych przewodów i łapał lewego powietrza. Ustąpiło wszystko po wymianie przewodu.
Jak dymi na ciemno to nie ma co panikować. Gorzej gdyby dymiło na jasno-szaro. Wtedy byłby powód do paniki ale nie z takimi objawami jak masz obecnie. Masz możliwość wykonać logi dynamiczne. W Krakowie pewnie tak jeśli nie w warsztacie to pewnie u któregokolwiek posiadacza Skody, Volkswagena, Audi lub...
Problem spotykany w większości VW i Skodach, jedynym sposobem jest odłączenie czujnika temperatury świec, wadą tego jest świecąca cały czas dioda grzania świec, ale auto pali elegancko. Pozdrawiam.
nie wzbudza się sam ? nie bardzo rozumie te słowa. To oznacza że musze go za pomocą innego silnika wprawić w ruch, a wiater będzie podtrzymywać obroty?? Alternator z skody fabi. W sumie to dużą moc można uzyskać. 20% z 520 to już jakies 104W bedzie
Temat niejednokrotnie poruszany na forum śprawdz przepływomież zawór sterujacy turbiną i recyrkulacji
Zacytuję siebie z innego forum. Z tego co opisałeś wnioskuję że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny ,,notlauf,,. Z reguły dzieje się tak w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Występują 4 przypadki takiego zachowania: - defekt, niepoprawna praca zaworu N75 -...
nie samochód jeżdzi normalnie tylko niema go jak zatrzymać z zależności co uszkodzone jest w ABS samochud będzie zwalnial w momęcie zapieczonych hamulców lub uszkodzonej turbiny
Ewidentne przeladowanie,prosty test:odlacz wezyk od gruszki turbiny i zaslep,loguj jeszcze raz bl 11,jezeli dalej wartosci beda za wysokie,to wskazuje na lopatki turbiny,jezeli za niskie n75.
Witam! ...i po sprawie wymieniono w ramach reklamacji ponownie wirnik w turbinie, wyważono turbinę w wyważarce, przepłukałem cały układ dolotowy razem z intercoolerem i autko śmiga. Prędkość v-max 210 !!! Dziękuje wszystkim, którzy zainteresowali sie powyższym tematem. Pozdrawiam!
cos mi sie kojarzy ze avs. no może ASV jeśli 110 KM :wink: każdy inny od AGR ma zmienną geometrię łopatek więc wchodzi w grę również możliwość ich zapieczenia w turbinie i powód przechodzenia sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej (pozostaje jeszcze nietypowy silnik o mocy 90 KM na pompowtryskach...
Do jeżdzenia po miescie 1,9 SDI wystarczy, w TDI moja lepsza połowa zajechała mi turbo po 4000 km. , całe do czyszczenia łopatki zapomniały w turbinie jak mają pracowac.
sprawdź dokładnie przepływomierz i chłodnice turbiny na szczelność
Sprawdź czy przebieg realny bo w dieslu to różnie bywa (moim zdaniem to 50-100 tys. rocznie u I właściciela). Zastanów się dlaczego sprzedający ją sprzedaje (poprzednie kolizje itp). Wszystko zależy jak zwykle od stanu samochodu i jego ceny. Porada uniwersalna. Jeżeli to SDI to bym się nie wachał. Przy...
Kierownice turbiny zapieczone, turbina do czyszczenia być może.
Wiekszosc aut o ktorych tu mowa (BMW , VW , Skoda) to auta produkowane tak naprawde n arynek niemiecki, i tak jak napisal leo ich moc jest niekiedy celowo zanizana dla nieco biedniejszych Niemcow , bowiem podatek drogowy placony jest tylko i wylacznie od ilosci PS. I tak naprawde roznice w wresji silnika...
Sprawa się komplikuje. Zmieniłem turbinę, ponieważ była zapieczona gruszka przy niej i dolot cały zawalony olejem, musiałem skrobać kolektor dolot, bo było pozapychane. Przekładałem zaworki sterujące po zmianie turbo(od sprawnej skody) i dalej to samo. Nieprawidłowe ciśnienie doładowania na mm55 w kodach...
Do tego samochodu i to jeszcze z turbina proponują mi instalacje BRC lub LANDI RENZO ale koszt montażu to około 4000 PLN Otrzymałem jeszcze propozycje montażu gazu AMVR podobno to jet to samo co Omegzao(czy jakoś tak to się nazywa) tylko sprzedawane pod inna nazwą i cena jest równa 2700 PLN. I nie...
jeśli masz niedoładowanie to wymień wężyki podciśnienia począwszy od tego idącego od turbiny do N75 jak i trzeba sprawdzić np. ręczną pompką podciśnienia czy grucha (puszka siłownika podciśnienia) przy turbinie nie jest dziurawa i czy maleje podciśnienie na niej - jeśli tak - wymienić na nową, wizualnie...
W dość ciężkiej Octawii 90 koni to i tak za wiele nie jest. Jedź do mechanika który ma pojęcie o tym czym się zajmuje i nie będzie sugerował wymiany części w ciemno, tylko precyzyjnie określi co trzeba naprawić/wymienić. Na obecną chwilę to prawdopodobnie masz jeszcze przepływomierz do wymiany, a powoli...
rozmawiałem z mechanikiem, powiedział że to sprawdzał było ok. powiedział że zauważył trochę oleju w kolektorze, będzie demontował turbo, ono było podmienione miało być dobre a okazało się że nie jest. no i ciekawe czy to będzie to czy może jeszcze coś innego :( Dobrze rozumiem? Zobaczył trochę oleju...
kolego a spróbowałeś wymienić MAP Sensor? To taki mały czujnik sterujący praca turbiny na kanale przed kolektorem ssącym za silnikiem blisko podszybia.Pomaga...
Napiszę tak kolego, albo chronisz swój silnik albo środowisko, które na tej nieszczęsnej odmie i tak nie zrobi żadnych bonusów, jeśli jesteś mechanikiem to w pierwszej kolejności powinieneś dbać o silnik klienta, jeśli chcesz ratować środowisko to wycofaj silniki spalinowe i ucz się działania ogniw...
Witam, w samochodzie uległa uszkodzeniu przepustnica. Po jej rozebraniu wylał się olej, dodatkowo uszkodzone były zębatki(dwa ząbki na obu zębatkach) w związku z czym przepustnica była cały czas otwarta(zacięta) i nie mogła się cofnąć. Pytanie jest takie czy olej, który się tam znajdował był skutkiem...
to czarne urzadzenie zamyka doplyw powietrza w momecie gaszenia silnika Dodano po 2 nie mowie o egr tylko o tym silowniku podcisnieniowym ktory steroje przepustnica.tam czesto olej sie wydostaje możliwe ale jaki to ma związek z EGR-em, jak napisałeś zamyka dopływ powietrza a my mówimy...
Ja go znam to on grał policjana w "alo alo" Kolega dobrze podpowiada na spokojnie sprawdź układ sterowania turbiny
Logi zrobiłeś niewłaściwie, przede wszystkim loguje się na początek trzy podstawowe grupy tj. 003, 008 i 011 ale dynamicznie pod pełnym obciążeniem silnika a nie deptając na pedał gazu na biegu jałowym, jedyne co jest przydatne z tych logów to przegląd wskazań temperatury z czujnika G62, w pewnym momencie...
sprawdz dokładnie układ dolotowy od turbiny do kolektora ssącego. masz tam przewody gumowe które łącząturbine intervculer i ssący często pękają.najlepiej zrobić ogledziny na kanale bo rury od turbiny zaczynają się z tyłu i idą pod spodem silnika
Witam Problem polega na tym że, po kilkukrotnym szybkim naciśnięciu pedału hamulca, znika podciśnienie i przestaje działać np turbina i twardnieje pedał hamulca, po kilku sekundach pojawia się podciśnienie i wszystko wraca do normy tylko trzeba uważać żeby za często nie wciskać hamulca. Teraz pytanie...
Witaj Sztomel, Dodam może jeszcze kilka informacji. Rok produkcji 2004, kupiony w salonie 2005. Jestem 2 właścicielem od kwietnia 2009. Kupując go miał przebieg 65.000 teraz 101 000. Co do przebiegu i pochodzenia nie mam żadnych wątpliwości - 1 właścicielem był mój brat. Auto często stało, a jak już...
Witam! Mam problem związany z pracą turbiny w moim samochodzie. Otóż, kiedy silnik zaczyna pracować na dużych obrotach traci momentalnie moc. Kiedy, np. przy wyprzedzaniu jakiegoś auta, redukuje bieg na niższy i daje bardzo wysokie obroty w pewnym momencie czuć, że traci on moc, którą posiada. Wtedy...
Dziekuje za rade. Sprawdzilem to juz wczoraj i nie ma sladow zadnego uszkodzenia. Spaliny nie uciekaja. Niestety silnik pracuje co raz glosniej. Przeraza mnie to, bo nie wiem czy moge auta uzywac, czy raczej powinnienem to natychmiast naprawiac. Silnik czy turbina ? Wpierw podłączyć auto pod komputer...
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko...
:arrow: tomek.kopiec Przewód łączący zawory o które pytasz ma czerwone kropki. Ten z żółtymi jest zaślepiony. :arrow: rozik Co do turbiny to była razem z silnikiem już zakupiona i nic nie było z nią kombinowane. Starą posiadam oczywiście ale ona się do regeneracji nadaje bardziej niż do wstawienia....
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem...
Turbiną, jeden ma zwykłą, sterowaną wastegate, a drugi VNT - to tak na pierwszy rzut oka. Mechanicznie to te same silniki.
Witam znać to się trochę znam. dzięki za odpowiedz dziś doszedłem co jest nie tak. Zaraz przy turbinie jest uszkodzony wężyk. Jutro wymienię i będzie wiadomo czy jest moc. Dodano po 1 Witam znać to się trochę znam. dzięki za odpowiedz dziś doszedłem co jest nie tak. Zaraz przy turbinie...
Tak na szybko to wielo zawór. steruje mn. pracą turbiny, egr, klapy gaszącej.
1. Dla mnie to klasyczny notlauf - turbina (kierownice) bo masz z VNT się zapiekły. Do mechanicznego czyszczenia. Czysta turbina + sprawna reszta osprzętu = pełen ciąg na każdym biegu począwszy od 2500 obr do 4 tyś z butem wciśniętym w podłogę. Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji a wtryski nie leją...
W serwisie Boscha a dokładnie w Wołowie szukają aby wymienić filtry , a nie zajmować się naprawą auta. Skasowali coś ok 180 zł bo wymienili chyba filtr powietrza i paliwa . Nie zwrócili uwagi na to , że wymieniałem miesiąc wcześniej filtry (zwracałem uwagę, że było to już sprawdzane ) . Powiem tak,...
Witam. Po raz pierwszy stałem się posiadaczem diesla, choć swego czasu byłem trochę wrogiem ("Nigdy w życiu diesel! Nigdy w życiu gaz! Tylko benzyna!") :P Pomijając przyczyny zmiany nastawienia chciałem zapytać o kilka rzeczy, jako że z dieslami nie mam kompletnie żadnego doświadczenia. Skoda SuperB...
Witam wszystkich. Posiadam Skoda Fabie I 1,9 TDI z silnikiem ATD, jakiś tydzień temu zauważyłem brak mocy tak jak by turbina w ogóle nie pracowała. Sprawdziłem węże podciśnienie i wszystkie są dobre, wymieniłem filtr paliwa bo słyszałem że może być zapchany i silnik nie dostaje dobrej dawki paliwa,...
jta chodzilo o proces schladzania powietrza na dolocie , nie o schladzaniu silnika. Owszem, tylko, że nie rozumie jak działa silnik tak wiec wyciąga z faktu schładzania powietrza nieuprawnione wnioski jakoby ta różnica temperatur miała jakikolwiek bezpośredni związek ze sprawnością termiczną silnika....
Zaczynając od początku. Auto użytkowane jest przeze mnie najczęściej w pełnym zakresie obrotów gdyż nie jestem zwolennikiem powolnej jazdy. Poza tym w aucie zostały wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry, czyszczony był kolektor ssący, EGR, intercooler. Zaworek N75 był sprawdzany przez...
Podłoga zdrowa, Jeździł nim mój wujek, samochód miał od nowości. Jeżeli chodzi o silnik to nic podobno nie robił nawet turbiny. Jedynie to sprzęgło i koło masowe wymienił tak mówi Nawet ma jeszcze tłumiki oryginalne. cena 7000zł
Witam.Mam kolejny problem,a mianowicie pojawia mi się olej w zbiorniczku wyrównawczym głowica po planowaniu wymianie uszczelniaczy i docieraniu zaworów nowa uszczelka elring nowe śruby do głowicy oraz komplet uszczelek do turbiny i kolektorów wymienione oringi na pompowtryskach silnik chodzi równo nie...
Nie wiem jaki ma przebieg auto, ale możesz trochę popracować nad turbiną, a konkretnie na sprawności zmiennej geometrii łopatek.Jednym sposobem jest sprawdzenie czy cięgno ,które wychodzi z tzw. gruszki i wykonuje ruch w kierunku turbininy-z powrotem,przy zgaszonym silniku i wciskając go ręcznie chodzi...
prawdziłem dzisiaj przewody ,które idą pod zabudową filtra powietrza i nie znalazłem tam nic podejrzanego ,dodatkowo sprawdziłem tą wiązke do samego komputera silnika i też nic .Przydałoby się sprawdzić jeszcze miernikiem przejscia od samego czujnika do sterownika ale nie moge znalezć schematu i nie...
Nie jestem pewien ale chyba masz za niskie napięcie na cewce zapłonowej.Ale u mnie gdy miałem zamoczony (przypadkiem) czujnik smarowania turbiny i czujnik od dolotu z intercoolera w vw vento 1.9 TDI silnik wchodził na obroty jakie tylko chciał bo miałem pompę sterowaną elektronicznie
Poruszaj (rozruszaj) sztangą turbiny i zobacz czy błędy będą się pojawiać.
mialem ta sama przypadlosc co ty auto tez tracilo moc i wpadalo w tryb awaryjny po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wracalo do normy az do kolejnego przeladowania pomoglo czyszczenie turbiny
Zawsze lepiej jest wymieniać co 15 000 olej.Producenta nie obchodzi co się będzie działo z samochodem powyżej 200 000 km przebiegu.Warto tu przypomnieć np przypadek Laguny II w której przy wymianie oleju w trybie Long Life notorycznie padały turbiny, a wymieniając co 15 000 km ta usterka występowała...
A gdyby to turbina puszczala olej nie bylby innego koloru? I kopcila by na jalowym biegu?turbina jest po regeneracji, ja bym stawial na oringi pompowtryskiwaczy.. Moze ktos ma jakis pomysl?
Nieszczelny układ doładowania lub turbina.
Trochę wykopaliska, ale w sumie fajnie że ktoś się interesuje ;) Szklanki były wymienione jako pierwsze, wałek też sprawdzony. Ogólnie to od kiedy zacząłem robić autem dużo więcej kilometrów to wiele problemów się skończyło. Silnik chodzi równo, turbina się nie blokuje, pali mniej, nie wibruje i nie...
czy coś może z wytryskami Masz problem z autem, czy ze sobą :) ?? Błędy, logi dynamiczne, i pewnie turbina do czyszczenia.
Coś blokuje przepływ powietrza skoro rura dolotowa się zapada: filtr powietrza, intercooler, turbina...
No wlasnie jakby byl otwarty caly czas N 75 to auto by mialo przyspieszenie, tak mi sie wydaje, a tak gorszy mul niz przed regeneracja turbiny.
Jeżeli silnik zassał olej z turbiny (a zapewne tak się właśnie stało) to remont silnika może być nie opłacalny, mogło dojść do poważnych uszkodzeń włącznie nawet z wykrzywieniem, pęknięciem bądź urwaniem wału.
Witam, auto z 2002roku. Przebieg 272tys km. Dawno nie zaglądane pod maskę bo min. czujnik temp wymieniłem na nowy. Jednak do rzeczy, auto przyjechało z zaspisanym błędem przeładowania turbiny i faktycznie właściel mówił że raz mu się zdarzyło w trasie przy wyprzedazaniu. I faktycznie gruszka...
dopiero sztanga na podcisnieniu je otwierała Pewnie na tej samej zasadzie jest i tu - sprężyna w gruszce - ale to możesz już sam sprawdzić. Jak odłączysz wężyk z gruszki to turbo będzie pompować na max. Jak nie będzie kopcił (co najwyżej błąd przeładowania - powinien) to poszukiwania skieruj w stronę...
Zdemontowałem wentylator. Na każdym biegu (poza oczywiście zerowym) na wtyczce do silnika wentylatora mierzę 12,5V. Nie wiem, czy to dobrze, czy źle. Jeśli jest to wartość prawidłowa dla każdego biegu, tzn., że sterowanie obrotami odbywa się doborem oporu (czyli wartością prądu, którego nie mierzyłem)....
Witam wszystkich. Okazalo sie prawdopodobnie ze turbina pozera olej.jadac dzisiaj przy obrotach okolo 3 000 silnik chcial sie wsciec.obroty podskoczyly prawie do 5 tys. zawory zaczely grac i auto zgaslo.odpalilo po 2-probie i jezdzi dalej.czy to olej ktory dostal sie z turbiny do intercoolera a pozniej...
Witam, Silnik szarpie tylko jak jest nierozgrzany, przy jego dużym obciążeniu, tzn. jak jadę sam problemu w ogóle nie ma. Szarpanie występuje wówczas kiedy wiozę ze sobą pasażerów, na 3,4 i 5 biegu (im wyższy bieg tym jest bardziej odczuwalne). Ostatnio włączył się tryb serwisowy (migająca lampka od...
Panowie odświeżam temat, walczę już z tym szarpaniem sporo czasu nie doszedłem co to. A problem nie ustąpił ani się nie nasila choć liczyłem że coś w końcu się uwali i będzie jasne. Co sprawdziłem do tej pory: Komp: -Brak błędów -logi OK (na dynamicznych nic nie widać bo pedał max i jest wszystko...
To w końcu jak jest 1.6 L, czy 1.6 tdi ?, pytanie do autora, wiesz co piszesz chociaż?. Dużo sadzy w EGR oznacza: Wtryskiwacze za dużo podaje paliwo niż powinno, sprawdź komputerowo ilość dawki paliwa. Nieszczelność na zaworach przez uszczelniaczy w głowicy. Nieszczelność turbiny.
Dzień dobry, Czy prośba o podpowiedź gdzie w programie mogę odszukać ograniczenia, komputer daje maksymalnie MAF do 850mg? Mam odszukane wszystkie mapy i zmodyfikowane, ale nie znalazłem ograniczenia dla przepływomierza, gdy zostanie wduszony gaz od małych obrotów turbina się rozpędza i gdzieś przez...
Nie,moja skrzynka wyglada inaczej.Jezeli wchodzil Tobie w tryb awaryjny to moze turbo przeladowuje.Mialem taki przypadek w 2.0 tdi BSY.Geometria w turbinie byla zapieczona.U siebie wszystko co moglem to juz sprawdzilem,nie mam pomyslu.Moze zainwestuje w nastepna przepustnice ale jaki sens skoro ona pracuje...
Tylko przepustnica uratowała silnik? Bez niej nie miał byś możliwości zgaszenia silnika, chyba że przez zduszenie go na biegu, co też mogło by być niemożliwe przy kiepskim stanie sprzęgła. Zacząć by wypadało od sprawdzenia ile oleju jest w dolocie, jak ze 2 setki to w nich norma, jak więcej to jest...
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s...
W jakim stanie masz turbinę, bo nadmierne obroty silnika bez powodu mogą sugerować zużyta turbinę i zalany olejem układ interkulera. Czy silnik sam się "uspokoił", czy zgasiłeś go wysokim biegiem i hamulcem. Ciśnienie w cylindrach różni się, więc silnik początkowo może kopcić na biało i nierówno pracować. Sugeruję...