Możesz próbować ustawiać samemu gruszkę ale szczerze mówiąc może być ciężko jak masz możliwość żeby zrobił to kto inny za małe pieniądze to się nie zastanawiaj A piasek z gruchy to brak osłony wychodzi pod silnik
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Może w momencie sprawdzania nie było usterki.Czy jest tylko błąd czujnika?Może problem z turbiną, w silniku BXE na pewno zmienna geometria.Podciśnienie w instalacji to chyba ok.0.7bar.
Auto mam od 4 lat, a wcześniej jeździł Polak jakieś 6 lat, od 10 lat w PL jest auto ale pochodzi z Niemiec. No to wiesz czy ma moc czy ni ei czy pije duże ilości oleju czy zwykłe ilości. SIlniki z turbiną zawsze będą brać olej ale turbiną a nie silnikiem.
To że turbina daje dobre ciśnienie to nie znaczy że jest szczelna, może ona puszcza olej?
Tak chodzi o powietrze. Dziura w ic, dziura w każdym wężu idącym od filtra powietrza poprzez turbinę, ic aż do silnika jeden gazuje drugi słucha. Zaczął bym od samego dołu przy intercoolerze, często jakiś kamień jak nie ma osłony dolnej silnika potrafi gumę uszkodzić.
znajdz dziurawy waz pomiedzy turbina a silnikiem zlikwidujesz syczenie i auto zacznie jechac
Zrob log z kanalem 3, 8 i 11. Daj nr sterownika silnika. Bedzie widać czy sterownik obsługuje N75 czyli czy steruje turbina i jak to robi. Gdyby nie obsługiwał turbiny to co by wyłączało turbinę? Problem pewnie w sterowaniu N75, jego uszkodzeniu bądź źle podłączone podciśnienia.
No przecież komputer ci napisał cytuję: Na komputerze wyszły błędy P0299 (turbocharger-low boost) oraz P0101 (MAF sensor, performance problem). Albo masz gdzieś dziure ( w intercoolerze najczęściej ) rzadziej gdzieś w rurze Albo zdechła turbina
Witam,jezeli olej pokazal sie w intercoolerze dopiero po zmianie turbiny to raczej nie z odmy bo na starej tez przeciez miales podłączoną odme....Jezeli to turbina po regeneracji to ona przepuszcza olej ze smarowania.Odme mozesz puscic wolno.... Wymyj rure łączącą turbo z intercoolerem, pojezdz troche i jak znowu bedzie zaolejona tzn. że puszcza jednak...
Bzdury ,turbo z zaworem upustowym. http://www.kolmot.com.pl/pl/p/TURBINA-TU...
Silnik ciągnie powietrze ale jak turbina nie pompuje to tego powietrza ciągnie mniej niż z turbiną więc przez to tak niskie wartości na przepływomierzu. Tryb awaryjny objawia się też błędem oraz odcięciem mocy - wtedy nie ma sensu robić logów gdy jest tryb awaryjny, trzeba wyłączyć zapłon i znów będzie dobrze do pojawienia się trybu awaryjnego.
Wada ukryta? A skąd oni mieli wiedzieć, ze turbina puści? Takie rzeczy raczej ciężko przewidzieć.
Turbina od strony wydechu luźno latała. Macie może numer rurki zasilającej w olej turbine?
Skąd wiesz ze masz przeładowanie? A może to efekt niedoładowania? W przypadku przeładowania, sterownik silnika przechodzi w stan pracy awaryjnej Z reguły, po ostygnięciu auta, silnik ponownie nabiera wigoru. To podstawowe objawy niewłaściwej pracy N75.
Masz za pewne zaślepiony EGR. Zaworek odpowiadający za regulację przepływu spalin. Produceni aby nie zostać zjedzeni przez ekologów wstawili taki zaworek, który ma dopalać spaliny ( część spalin znów leci do komory spalania) ale nie jest to konieczne. Cześć osób twierdzi że po zatkaniu ów zaworka auto jest trochę bardziej zrywniejsze. Ale mechanikiem...
Jeśli autko długo stało a diagnostyka komputerowa nie pokazala błedu to pewnie zapiekła się gruszka i nie otwiera Ci łopat w turbinie. To częsta usterka w tych silnikach. Powinno dać sie to rozruszac.
Poszukaj sobie o trybie awaryjnym w tym silniku, znajdziesz rozwiązanie na 100%. Nie ma sensu po raz setny pisać tego samego na forum. Zamykam.
Musi być w porządku. Ciśnienie mam prawidłowe, na rozgrzanym silniku i 2 tys. obr. jest ponad 2 bary... z tego co się dowiedziałem ten silnik takie powinien mieć ps. z zapalającą kontrolką zrobiłem około 1000 km, gdyby ciśnienie było zbyt niskie to co najmniej turbinę by szlak trafił.
No więc wymieniłem napinacz bo zaczął mocni halasowac wraz z paskiem rozrządu po czym auto nie rozlacza turbiny co jest dla mnie nie zrozumiałe oprócz tego olej jest rozlany w turbinie co trzeba wyczyścić dodatkowo auto grzeje do 90 stopni a później temperatura spada do 80 i nie się utrzymuje wiec to może być powiązane z wyłączeniem się silnika.
Turbina nie tylko umożliwia "przepalenie" większej ilości paliwa w tej samej pojemności silnika, a tym samym uzyskanie większej mocy, ale zapewnia też bardziej efektywne spalanie paliwa, a zatem, przy umiejętnej eksploatacji, potrafi dać oszczędność paliwa. Popatrz sobie ile kosztuje turbina do takiego Bravo, to nie jest wielki koszt, a wymiana jest...
Nie trzeba półosi. U góry luzujesz i zdejmujesz obejmę między turbiną a DPF, odkręcasz też śruby mocujące do silnika, osuwasz go tylko trochę i już masz dojście do wszystkich śrub od dołu.
To wygląda na przypchaną turbinę, poprostu zaczynają ci się łopatki zawieszać i dlatego po przekroczeniu jakiejś wartości auto jeździ normalnie. Spróbuj przejechać na 3 pare kilometrów porządnie gazując żeby przeczyścić turbo.
Turbina luzów nie ma, a jeśli chodzi o kierownice spalin to przy ruchu cięgna gruszki nie są wyczuwalne jakieś opory. Oraz to, że jak by była zapieczona w jakimś miejscu problem raczej był by aktywny od samego odpalenia silnika, a nie dopiero po rozpędzeniu auta, jak i powinny pojawić się jakieś błędy, oczywiście mogę się mylić.
a skad wiadomo czy tam on ma kierownice turba? jesli masz mieszek ciśnieniowy przy turninie to masz rónież kierownice spalin. powinienes podac jakie masz oznaczenai silnika kierownic w turbinie nie montowali bodajrze w jednym modleu ale nie pamiętam którym
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
Witam, jeśli Twój silnik posiada turbinę ze zmienną geometrią to prawdopodobnie z nią jest problem. Zapiekły się łopatki. Miałem podobny przypadek z silnikiem 1.9 105 KM BXE. Podczas przyspieszania, w okolicach 3000 obr/min sterownik odcinał turbinę i auto traciło moc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika sprawiało, że na chwilę wszystko wracało...
Niestety trudno mi się zgodzić ze złą opinią o silnikach TSI. Skoda Octavia II 1.4 TSI e111 ojciec zrobił nią 230 tys. kilometrów w 4 lata, bez żadnych usterek, następnie sprzedał swojemu sąsiadowi, dzisiaj auto ma 9 lat, ponad 300 tys. km przebiegu i jedyną rzeczą jaka się zepsuła w rękach sąsiada była turbina, którą zregenerował i auto dalej jeździ....
Jeździłem autem, martwią mnie słabe hamulce i słabe przyspieszenie. Na zimnym jałowym silniku nic nie trzęsie, pracuje równo. No to nad czym jeszcze się zastanawiasz? Auto od handlarza, silnik myty itp. To plus przebieg powinno zdyskwalifikować ten samochód z dalszych rozważań. Słabe punkty - gnijąca tylna klapa, progi z przodu plus przednie błotniki....
Co do silnika AGR to masz rację. Do niego wkładano tylko zwykłe turbosprężarki i taką faktycznie masz patrząc na załączone zdjęcia ale sam spójrz na zdjęcie gruchy, którą wkleiłeś nad moim przedostatnim postem i sam oceń czy pochodzi ona z turbo z zaworem upustowym czy z turbo ze zmienną geometrią. Sam tym zdjęciem wprowadziłeś ten zamęt. Chciałbym...
Brak paliwa, tym bardziej jeśli faluje obrotami. To prosty silnik - za moc w sumie dopowiadają tam dwie rzeczy - zawór sterujący turbiną i czujnik ciśnienia w rurze nad pompą wtryskową. No i zamknięty szczelnie EGR.
Miałem na myśli najgorszy scenariusz ja miałam Skodę 110 km w mieście paliła 7 turbina wytrzymała 156 tys sprzęgło za 2 tys. 170 tys wiadomo jak mowa o trasie to mój golf iv pali w granicach 9 litrów i to nie przy 90km/h tylko 120/140 Dodano po 8 trzeba wziąść też pod uwagę , jeśli kupisz auto 7 letnie z przebiegiem 150 tys to odrazu rorząd i oleje...
Witam, mam problem z silnikiem 1.2 Tsi . 2013 cjz. OD jakiegos czasu dośc duzo pobiera oleju (ok 0,8 L na 500 km). Początkowo padło na turbine gdyż po zdjeciu dolotu widać ślady oleju w dolocie. Po wymontowaniu turbiny ocena fachowca była jednoznaczna ze juz na pierwszy rzut oka ta turbina nie wyglada na złom i zeby sprawdzić czy olej swobodnie spływa...
Witam. Mam problem z autem SKODA FABIA 1.9 TDI 100 a mianowicie odcina ona turbinę przy średnio 110 km/h, gdy zgasi się silnik i uruchomi ponownie już wszystko jest ok i można jechać ile się chce. Turbo było czyszczone plus nowe uszczelniacze, nowa przepływka, nowy egr, zawór ciśnienia turbiny wymieniony i dalej bez zmian. Nie wiem co jest grane, może...
Nie myślę że nie. Ale te korekcję przed czyszczeniem przepływomierza były znacznie mniejsze. Po czyszczeniu przepływomierza jest niby troszkę lepiej, ale ociupinke, ale korekcję tak skończyły że chej, silnik pracuje równo odpala po nocy ładnie nawet jechałem już nim 200km/h Zauważyłem, że im wyższy bieg to turbina wstaje wcześniej.
Nie uszczelka a raczej turbina do wymiany/regeneracji. Olej w silniku jest w normie bo sprawdzałem Wg mnie pompa wtryskowa do sprawdzenia.
Układ podciśnienia (ostatnie zdjęcie) służy do wspomagania hamulców i sterowania osprzętem silnika jak turbina egr, itp. Nieszczelnosc objawia się słabymi hamulcami i brakami w mocy w autach z turbiną oraz czasem wyższymi obrotami jalowymi które raczej zwiększenia drgań nie powodują. Czy twoje autko jest po jakimś chipie?
Silnik 101km czyli na pompowtryskach jak się domyślam, do tego turbina ze zmienną geometrią.Na twoich logach widać,że albo łopatki turbinki się zacinają lub zawór N75 szwankuje(możliwa nieszczelność przewodów podciśnieniowych) czy jakaś innna przyczyna o której wspomniał kolega-stan przepływki.Więcej wskazówek Bzdury piszecie. Gdzie to przeładowanie...
Witam wszystkich. Okazalo sie prawdopodobnie ze turbina pozera olej.jadac dzisiaj przy obrotach okolo 3 000 silnik chcial sie wsciec.obroty podskoczyly prawie do 5 tys. zawory zaczely grac i auto zgaslo.odpalilo po 2-probie i jezdzi dalej.czy to olej ktory dostal sie z turbiny do intercoolera a pozniej do kolektora dolotowego?zawor egr sprawny i czysty,...
No to może inaczej. Czy jest coś wartego do rozważenia ze starych roczników z pancernymi silnikami? Dodano po 2 Mieliśmy Golfa v 1.6 moi ale to auto nie jedzie…te 102km to trochę mało. Dodano po 19 A 1.8 z turbiną jakie ma opinie? Nadaje się do LPG?
Zrobiłem tak jak na tym filmiku. https://youtu.be/URad9uuzwaU Odpaliłem. Zero falowan obrotów. Ruszam bez problemu przy zmianie biegów też. Przejechałem z 500 metrów wpiolem wtyczkę. Palę auto niby obroty ok, ale jedynka ruszam i szarpie. Także jutro jeszcze sprawdzę bo chyba problem się rozwiązał. Gdyby tak było to ile mogę jeździć z odłączonym przepływomierzem?...
Nie bardzo rozumiem ten tekst. Nie miałem Sorento, ale miałeml KIA Sportage 4x4 z reduktorem, silnik benzynowy 2.0 i nie mialem żadnego problemu z żadnym podjazdem, błotem i sniegiem. Piszesz Sorento 2 Awd, więc napęd tylko na przód, bez reduktora. Co ma moc silnika do napędu 4x4 i redukcji? Mając reduktor masz zupełnie inne przełożenia i nawet z niezbyt...
Problem z turbiną po regeneracji. Puszcza olej 3 turbiną w ciągu tyg wymieniona wszystkie olej puszczają silnik po pełnym remoncie głowica panewki wszystko wymienione zrobione. A turbo po 2kilometrac puszcza pełna regeneracja turbo. Nie mam siły co może być. Może ktoś doradzi. https://obrazki.elektroda.pl/7049841100_... https://obrazki.elektroda.pl/3663755700_...
Dzień dobry, Czy prośba o podpowiedź gdzie w programie mogę odszukać ograniczenia, komputer daje maksymalnie MAF do 850mg? Mam odszukane wszystkie mapy i zmodyfikowane, ale nie znalazłem ograniczenia dla przepływomierza, gdy zostanie wduszony gaz od małych obrotów turbina się rozpędza i gdzieś przez 2 sekundy podaje większe ciśnienie niż żąda komputer,...
Witam forumowiczów. Tematem jest Skoda Fabia II 1.4 TDI. Powoli kończą mi się pomysły, co mogło się wydarzyć. Mianowicie pewnego razu nagle autko straciło moc, z wydechu podczas przyspieszania wydobywają się kłęby dymu, a w silniku jakby coś stukało, fukało, nie jest to metaliczny dźwięk. Na wolnych obrotach wszystko jest w porządku, a gdy załącza się...
To ile pochodzi bez oleju zależy od konstrukcji konkretnego silnika, od tego czy wystąpi podczas obciążenia, w tasie, czy na dopiero rozgrzewjącym się silniku który przed chwilą miał jeszcze smarowanie. I to że chodzi i nie ma (jeszcze) dziwnych objawów nie znaczy że nie jest uszkodzony. Np: kilka s i przyłapie wał, są już ryski, degraduje się układ...
Trochę wykopaliska, ale w sumie fajnie że ktoś się interesuje ;) Szklanki były wymienione jako pierwsze, wałek też sprawdzony. Ogólnie to od kiedy zacząłem robić autem dużo więcej kilometrów to wiele problemów się skończyło. Silnik chodzi równo, turbina się nie blokuje, pali mniej, nie wibruje i nie szarpie :P. Cykanie zostało, ale zrobiłem audio i...
W jakim stanie masz turbinę, bo nadmierne obroty silnika bez powodu mogą sugerować zużyta turbinę i zalany olejem układ interkulera. Czy silnik sam się "uspokoił", czy zgasiłeś go wysokim biegiem i hamulcem. Ciśnienie w cylindrach różni się, więc silnik początkowo może kopcić na biało i nierówno pracować. Sugeruję udać się do dobrego fachowca od diesli,...
To zależy, jeśli za zaworem N75 jest w tej sytuacji podciśnienie (sztanga zaciągnęta) to winny jest elektrozawór.Najczęściej jednak turbo. Jeśli za zaworem mamy ciśnienie atmosferyczne to zacina się turbina. Najlepiej byłoby zweryfikować wakuometrem. Można też spróbować podmienić elektrozawór turbo z elektrozaworem EGR, akurat nie kojarzę czy są podobne...
Mam problem z odpalaniem mojej Skody. Jak jest zimna to 5-10 razy odpalam zanim załapie, potem jak dodaję gazu to silnik się dławi - trzeba ponownie zgasić Do 2500 obrotów się dławi. Jak się zagrzeje to jest ok. Wyrzuca błędy katalizatora, spadek ciśnienia między zaworem sterującym a turbiną. Poprawia się na jakiś czas (kilka dni) po skasowania błędów...
Witam mam problem z silnikiem 1.0tsi przebieg 40000 km (gwarancji nie ma) Podczas jazdy można odczuć jak by turbina się wyłączała i auto zaczyna chodzić jak zwykły 1.0mpi . Po chwili włącza się i znowu wyłącza. -Komputer nie wykazuje błędow - wymienione świece -wymieniony filtr powietrza w Aso Pan serwisant stwierdzil ze komputer nie wykazuje błędu...
Wentylator wymieniony na "nowy" i hula. Co ciekawe, "stary" po ćwiczebnym ponownym podłączeniu też zaczął działać (pytanie jak długo). Po oczyszczeniu silnika z kurzu i nasmarowaniu (gdzie się da), to z dobrych praktyk polecam dokładne dociśnięcie/dopasowanie silnika wiszącego na gumowych dystansach, tak aby nie było tam żadnych luzów i gumowe dystanse...
Pabloo23 nie napisałeś jakie masz oznaczenie silnika ale jeśli masz taki sam elektrozawór N75 jaki zapodał na fotkach (at)marcom to masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek i Twój problem jest natury czysto elektrycznej a naprawa polega na sprawdzeniu gniazdka oraz wtyczki przy tym elektrozaworze oraz wiązki przewodów elektrycznych idącej od niego...
Zaczynając od początku. Auto użytkowane jest przeze mnie najczęściej w pełnym zakresie obrotów gdyż nie jestem zwolennikiem powolnej jazdy. Poza tym w aucie zostały wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry, czyszczony był kolektor ssący, EGR, intercooler. Zaworek N75 był sprawdzany przez mechanika więc podobno działa. Co do gruszki jakoś...
Andrzej. Dzięki bardzo za odpowiedź. Co do Twoich propozycji to są ciekawe ale nie mieszczą się w budżecie. Do tego dochodzi jeszcze jedna ważna sprawa - dostępność i wybór na rynku wymienionych samochodów z tymi konkretnymi silnikami nie jest tak dużo jak np. Avensis. Co oznacza wysoki koszt regulacji zaworów? Myślę jeżeli będzie to co 50 tys km to...
Logi grupy doładowania 011 Statyczny: 748961 dynamiczne: 748962 Wydaje mi się że to właśnie turbo wolno startuje i momentami jest różnica 0.3mBar co się przekłada na kopcenie. Gdy już turbina dokręci do wymagananego ciśnienia jadąc nie kopci, i od razu słychać różnicę w pracy silnika oraz czuć moc. W grupie 018 wszędzie 0 0 0 także pokrywa się to z...
Witam, Posiadam skodę O1 2003 r. 1.9 tdi 110km (fabrycznie, tun na 130km) i po 230 tys. km. zajechała się turbina, więc ją zregenerowałem (dokładnie nie tą samą, swoją zostawiłem do naprawy a wziąłem na wymianę "taką samą" już zregenerowaną). Turbinę założyłem i okazuje się, że coś jest nie tak, a mianowicie: - turbina działa zupełnie inaczej - równo...
podpowiadam na własnym doświadczeniu z toyotą jechał jak turbina kręciła na niskich obrotach miał słabą kompresję bo waliło spalinami spod wtrysków a ciężko było ustalić bo pod pokrywą japońce schowali i olej mi przestał chlać a doił 1 l na 3tys
Witam panowie mam mały problem z autkiem mianowicie Skoda Octavia RS 2,0 tdi 170 KM BMN 2006 r.P Pokrótce opisze problem ,a więc przy odpalaniu muszę zakręcić dwa trzy razy zanim odpali,jak już odpali to przez kilka sekund szarpie silnikiem . Kolejna rzecz na biegu jałowym silnikiem co jakiś czas rzuci (obroty stoją w miejscu) na rozgrzanym silniku...
Silnik o pojemności 1,6 HDI i mocy 90 KM nie ma dwumasowego koła zamachowego i ma prostą turbinę, ale tylko w modelach z oznaczeniem silnika 9HXC, omijać 9HVC (znajdziesz te numer po numerze VIN w dowodzie auta). W tej pierwszej wersji to dobry, oszczędny silnik.
Tutaj filmik aby rozważyć ceny okazji z polskiego rynku. Co do hybryd to są to tak oszczędne auta, że ludzie i taksówkarze przerabiają je na LPG. Bo jesteśmy krajem Januszy i cebuli po co płacić 30 zł za paliwo jak można 15zł za gaz. A jak by jeszcze dołożyć do LPG instalację HHO to już normalnie można sprzedawać energię. Ludzie narzekają na silniki...
Zrób diagnostykę z podglądem parametrów pracy silnika, okaże się.
Bez odkręcania wiem, co tam jest robiłem remont tego silnika. To jak wyjaśnisz, że skody Felicje 1,3 dość dobrze sobie radzą z turbinami i dziwo nic się im nie dzieje.
1. Dla mnie to klasyczny notlauf - turbina (kierownice) bo masz z VNT się zapiekły. Do mechanicznego czyszczenia. Czysta turbina + sprawna reszta osprzętu = pełen ciąg na każdym biegu począwszy od 2500 obr do 4 tyś z butem wciśniętym w podłogę. Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji a wtryski nie leją musi iść... 2. Kiepski olej powodujący podwieszanie...
Witam wszystkich! mam problem z mocą w mojej Octavii silnik AHF 110KM a mianowicie chodzi o moc. Nie ma takiej mocy jak miała wcześniej. Czytałem wiele postów i w 95% było napisane że może to być zawór ciśnienia doładowania n75 - podmieniłem i zero efektów. Podmieniłem przepływomierz również bez efektów. Sprawdziłem szczelność kanału dolotowego od turbiny...
ostatnio nawet prowadiz się pruby wprowadznia tych silników do aut WRC Nie prawda! W autach WRC nigdy nie bylo takiej proby. Po prostu silnik WRC to kosmos (Wtrysk wody, potezna elektronika, turbina na podtrzymaniu etc.) i nigdy zaden diesel mu nie dorowna. Podoba mi sie jaka silnik z WRC ma dynamike. Z 5 przyspiesza jak seryjne auto z 2 biegu... W...
Skoda Octavia 1.9 tdi 110 2002r. problem z brakiem nocy podczas wyprzedzania czy jazda pod górę. Silnik pracuje ładnie pali za pierwszym przekręceniem,problem problema polega na tym, że auto zaczyna mi tracic moc podczas wyprzedzania czy gdy jadę pod górę,nie ma wogule siły tak jakby wogule niezałączała się turbina. Przykład jade autostradą udało się...
Witam, pacjent Golf VI silnik 2,0 diesel CBDC, 2008 rok, ostatnio przegoniłem go nieco na autostradzie, prędkości powyżej 120 km/h i wracając do domu, pojawił się "check engine" tzn. taka spirala - kontrolka świec żarowych, ale to w nim oznacza problem z silnikiem ogólnie mówiąc. Od razu tryb awaryjny, brak mocy, praktycznie niemal zerowa reakcja na...
Witam. Jak w temacie błąd 00567 -turbodoładowanie czujnik a(A) niskie wejście. Podmieniałem czujnik doładowania zamontowany na rurze między interculerem a kolektorem wlotowym nie pomogło, podmieniłem jeszcze czujnik masy powietrza między filtrem a turbiną też bez zmian. Po skasowaniu i ponownym odczytaniu nie uruchomiając silnika błąd się pojawia, wnioskuje...
Może przegrzałeś i zaciera siię turbina? Mój tata ma warsztat mechaniki pojazdowej (stąd znam się trochę na rzeczy) i apropo turbo (jeśli to ci pomoże) to była kiedyś a4 2,5tdi w której w turbinie była ukręcona oś turbiny. Objaw był tego typu że turbo w ogóle nie biło ciśnienia a podciśnienie do turbiny było zerowe, w dodatku turbo nie lało, a wydech...
Odnośnie kopcenia na zimnym silniku nie trzymają uszczelniacze od tyrbiny i dostaje sie olej sprawdz czy ci go nie ubywa.A z innej beczki ostatnio jeździliśmy do takiego mechanika co podmienił turbinę w transice 2,5 td kapneliśmy sie po strasznym kopceniu i innych nr turbiny była juz wymieniana i z poprzedniej faktury wziołem nr .A jak szedł w zaparte..
(at)avemendamichelle jeżeli miałeś dziurę w podciśnieniu to faktycznie może być to - pytanie czy to tylko to. Zależy jak długo z tą dziurą jeździłeś. (at)Sztomel - silnik to ASV 110KM turbina ze zmienna geo. Niestety faktycznie geometria do czyszczenia bo sztanga nie porusza się w zbyt szerokim zakresie. Test Basic Setting 10 dal rezultat w okolicy...
1,8T jest bardzo dobrym silnikiem, sprawną dobrą turbinę można wyrwać za 500 zł, z resztą regeneracja tez nie jest droga..poza tym turbo z dnia na dzień sie nie sypie. Dobre osiągi + olbrzymie pole manewru w kwestii modyfikacji, możliwość montażu lpg a bez lpg przy spokojniej jeździ da radę zejść poniżej 8 L/100 Zobacz ile kosztuje do mv6 rozrząd, elementy...
Najlepiej zmierzyć na początek podciśnienie w układzie, a zwłaszcza na gruszcze od turbiny. Dla mnie na pierwszy rzut oka wygląda na słabą vaku pompe, lub uszkodzony zawór EGR który zbyt późno się zamyka, zapieczone kierownice turbo, uszkodzony zawór sterujący turbiną lub sama gruszką, o przewodach podciśnieniowych nie wspomnę. Jak pedał hamulca podczas...
Witam! Mam problem z Octavią 3000 obr/min to jest max podczas jazdy, gdy silnik jest rozgrzany i nie zawsze około 130km/h. Jeśli silnik jest zimny to osiąga moc w pełnym zakresie obrotów podczas jazdy. Na postoju można gazować i jest wszystko ok. nawet przy rozgrzanym silniku Podłączyłem pod VAG-a wyskoczyły błędy: uszkodzony zawór N75 i czujnik temperatury...
Ta ilość to przedewszystkim w pierwszej kolejności sprawdziłbym turbo , przez same uszczelniacze tyle by nie brał ..pozdr. Dodano po 8 tak się złożyło ,że w tym tygodniu miałem podobny przypadek -skoda octavia z silnikiem agr ale zasada ta sama ,pobierała na 1000 ok1,5 l i coraz więcej ,zdjęte rury z turbo okazało się ,że na wolnych obrotach z turbiny...
Sprawa się komplikuje. Zmieniłem turbinę, ponieważ była zapieczona gruszka przy niej i dolot cały zawalony olejem, musiałem skrobać kolektor dolot, bo było pozapychane. Przekładałem zaworki sterujące po zmianie turbo(od sprawnej skody) i dalej to samo. Nieprawidłowe ciśnienie doładowania na mm55 w kodach błędów. Przekładałem również przepływomierz i...
jta chodzilo o proces schladzania powietrza na dolocie , nie o schladzaniu silnika. Owszem, tylko, że nie rozumie jak działa silnik tak wiec wyciąga z faktu schładzania powietrza nieuprawnione wnioski jakoby ta różnica temperatur miała jakikolwiek bezpośredni związek ze sprawnością termiczną silnika. A nie ma, bo tu zachodzi inne zjawisko - a mianowicie...
Witam. Przeszukałem wszystko co mogłem na necie ale nic nie znalazłem tzn nie znalazłem rozwiązania. Mój problem polega na tym że skoda octavia 1.9 tdi z 2000r 110 km kopci na biało i nierówno pracuje jak by jeden cylinder nie działał. Podczas jazdy silnik sam dostał obrotów i zapaliła się kontrolka od ładowania a potem zgasł silnik. Po odpaleniu zaczął...
Z nowszych samochodów Skoda Felicja ma silnik 1,9D bez turbiny.
Błąd przeładownia wiec zanim cos wymienisz zobacz jak zachowują się kierownice lub zawór upustowy. Podaj kod silnika
Do jeżdzenia po miescie 1,9 SDI wystarczy, w TDI moja lepsza połowa zajechała mi turbo po 4000 km. , całe do czyszczenia łopatki zapomniały w turbinie jak mają pracowac.
Witam wszystkich. Skoda 19TDi 90KM silnik AGR 2003/2004r. Ten sam problem. Było tak: Kilka kilometrów - na zimnym silniku wszystko OK. Nagrzał się. 90 stopni - próba wyprzedzenia. Udało się i za moment muł w przedziale 2300-3000obr. Spalanie wg kompa pokł. na poziomie 10-12 l/100km. Nie reagował na naciskanie gazu. Nie wchodził na obroty. Pomagało chwilowe...
Cześć, Mam taki problem: Skoda 1,9TDI BXE słabo ciągnie. Objaw mniej więcej taki że z każdych świateł przyspieszam ostatni, mimo ciśnięcia auta. Przyspieszenie ze 100kmh na 140kmh zajmuje ponad minutę i przypomina wyścigi przeładowanym iveco. Auto jest z 2010 roku, a ja je mam od 2014 roku więc znam je dość dobrze. Kupione jako poleasingówka w PL. Po...
Wiekszosc aut o ktorych tu mowa (BMW , VW , Skoda) to auta produkowane tak naprawde n arynek niemiecki, i tak jak napisal leo ich moc jest niekiedy celowo zanizana dla nieco biedniejszych Niemcow , bowiem podatek drogowy placony jest tylko i wylacznie od ilosci PS. I tak naprawde roznice w wresji silnika nie tkwia nigdy tylko i wylacznie w samym sofcie,...
w przypadku gdy sterownik silnika przechodzi w stan pracy awaryjnej (co objawia się efektem braku turbodoładowania, zwłaszcza po przekroczeniu 3000 obrotów silnika) a przy diagnozie komputerowej sterownik nie pokazał żadnego zapisanego w pamięci błędu - należy wykonać diagnozę dynamiczną podczas jazdy samochodem i wiąże się to z wykonaniem tzw. "logów...
sprawdz dokładnie układ dolotowy od turbiny do kolektora ssącego. masz tam przewody gumowe które łącząturbine intervculer i ssący często pękają.najlepiej zrobić ogledziny na kanale bo rury od turbiny zaczynają się z tyłu i idą pod spodem silnika
Witam Panowie, takie pytanie - byłem ostatnio na przeglądzie serwisowym i wszystko ok, poza jedną kwestią - co prawda mechanik twierdził żebym to olał ale prawdę mówiąc troche kiepsko dobijac silnik. Pojawił się po podpięciu komputera błąd mieszanki, wtedy nie wiedziałem jaki, teraz po jakimś czasie podłączyłem swój laptop z VAG-iem i wykakuje taki...
kolego a spróbowałeś wymienić MAP Sensor? To taki mały czujnik sterujący praca turbiny na kanale przed kolektorem ssącym za silnikiem blisko podszybia.Pomaga...
Panowie odświeżam temat, walczę już z tym szarpaniem sporo czasu nie doszedłem co to. A problem nie ustąpił ani się nie nasila choć liczyłem że coś w końcu się uwali i będzie jasne. Co sprawdziłem do tej pory: Komp: -Brak błędów -logi OK (na dynamicznych nic nie widać bo pedał max i jest wszystko OK) -pompki na kompie OK Reszta: -podciśnienia OK -układ...
A wracając do pojemności silników, to dziś nikt nie będzie masowo produkował 2 litrowych silników, skoro tę samą moc i moment osiąga się z pojemności 1,2 -1,4. I żaden producent nie zakłada przebiegów 300 tys. PLUS, bo nikogo w fabryce nie interesuje, Nie do końca jest to prawda. Japońce nie weszli w chory downsizing, bo sprzedaja auta na cały świat,...
To zacznijmy raz jeszcze . Zainteresowała mnie Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM znaleziona przy przydrożnym warsztacie w miejscowości Zamość. Oględziny auta zaczęły się od ogólnego sprawdzenia wizualnego pojazdu oraz prośby o odpalenie pojazdu. Początkowo nie chciała odpalać z racji starego zużytego akumulatora. Po wymianie akumulatora na drugi odpaliła...
Z tego z się dokopałem http://obrazki.elektroda.pl/6008851000_1... Dodano po 9 Funkcja Zawór magnetyczny steruje zaworem, który otwiera lub zamyka przewód powietrza między zaworem regulacji ciśnienia doładowania i podciśnieniem. Gdy zawór otwiera się, zawór regulacyjny ciśnienia doładowania znajduje się pod podciśnieniem, co z kolei...
Wrażenia... hmmm.... spod świateł marnie to się zbiera, nawet w wersji 75KM. Podobno wersja 60KM od 75KM różni się nastawami komputera. Te dodatkowe 15koni jest dostępne, ale dopiero powyżej 5000rpm. Dokładanie 1,5tysia za soft modyfikujący nastawy na tak wysokich obrotach jest bez sensu. VW Grupa z większością silników robi to samo i jakkolwiek w...
czy orientuje się może ktoś, jeśli zamontowałbym silnik z przodu samochodu (standardowo jest z tyłu) to czy podczas przerejestrowania będzie to miało jakieś znaczenie? Czy poprostu będzie to traktowane jako wymiana silnika bez uwzględniania jego położenia. Bo badania techniczne chyba są zawsze wymagane przy wymianie silnika. A z tyłu tam gdzie orginalnie...
Witam, zamieniłem toyote na paska b5. 1.Prędkość Maksymalna V-max 165km/h. Niestety czemu ? Nie wiadomo. Miałem kiedyś auto z grupy VW byla to Skoda Fabia 1.9 tdi ze słabszym silnikiem 101 KM, tutaj ma 'niby' 85 KW TJ 115 KM i grzałem tamtym autem 200 km/h na a2 bez problemu. Tutaj na razie kibel - żeby było ciekawiej auto zostało podłączone w dniu...
Jest podłączone zgodnie z fabryką Silnik Alh turbo garetta pompa 11mm Sprawdzone pokazuje 0.9
Poruszaj (rozruszaj) sztangą turbiny i zobacz czy błędy będą się pojawiać.
Witam, przejrzałem forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale i tematy i opisywane problemy/rozwiązania zawierają tylko elementy wspólne z moim, więc od początku. Mam Fabiankę od 2009r, jest zachipowana, miała wtedy ze 140KM (na hamowni). Obecnie na liczniku niecałe 300k km. Przyznaję, że nie było z nią większych problemów - zregenerowana pompa w 2015 przy...
serwis nie ASO , nie dodałem że zostały wycięte fap-y powodu nieskuteczności ich kilkukrotnego mycia lub wypalenia. Z tego również powodu zostało zmienione oprogramowanie w sterowniku silnika co pozwoliło zaoszczędzić kilka kzł w porównaniu z montażem nowych filtrów. Z turbinami nic się nie działo, dorobiona została zębatka w jednej z przepustnic,...
turbina skoda skoda turbina skoda octavia turbina
zakładanie nowych tematów drugi pilot samochodu strumienica zamiast katalizatora
samsung rb34k6232ss zawężenie zakresu potencjometru
Ekranowanie transformatorów toroidalnych: techniki i materiały Sprzężenie zwrotne w domofonie EURA ADP-41A3