W silniku 1Z turbiną steruje ciśnienie a w AHU podciśnienie. Sterowanie w ahu jest sterowane nadciśnieniem.
Oczywiście że może, tak lejący jak i zatkany wtrysk całkowicie zmieni sterowanie silnikiem. Dawki mają być jednakowe i właściwe. Turbiny też nie sprawdzaj na słuch a na ciśnienie, sterowanie turbiną, czujnik doładowania, szczelność dolotów... Króćce paliwowe przed filtrem paliwa, jeden paproch może zmienić pracę silnika. Te wspomniane wcześniej czujniki...
O tych zmywarkach na tym forum napisano już chyba wszystko, szukajka będzie bardzo pomocna. Masz do sprawdzenia sterowanie poborem wody, ewentualnie jeszcze turbinę pompy myjącej.
Z tych logów wynika że zawór egr działa poprawnie, przepływomierz raczej też, sterowanie turbiną też, natomiast cały problem jest w działaniu turbiny. Sprawdź w grupie 11 przy wyłączonym silniku jakie ci pokazuje ciśnienie. Jeśli atmosferyczne, czyli w okolicy 1000 mbar to masz problem z turbiną/kanałem dolotowym.
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
Trzeba doprowadzić silnik do porządku - wydatek pompy, końcówki i ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy, sterowanie turbiną.
Napięcie na zaworku to przeważnie napięcie instalacji 12v. Drugim kabelkiem jest podawana masa z ECM. Masz tam jeszcze jeden błąd prawdopodobnie od MAP i też to wpłynie na sterowanie. Sprawdź MAP,sprawdź jakie widzi ciśnienie na zapłonie itd.
układ wykorzystujący ciśnienie/podciśnienie z doltu oznacza że turbina sterowała by się sama - takia sprzeżenie zwrotne - większe ciśnienie przestraja turbine na większe ciśnienie - w efekcie turbina pracowałaby w skrajnym położeniu zestrijenie tego tak żeby pracowało po ludzku byłoby conajmniej trudne jedyna opcja bez użycia elektroniki to spięcie...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Daj zdjęcia może to być wastegate, czyli ciśnienie nie jest regulowane, tylko upuszcza się nadmiar ciśnienia
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Nic tym nie steruje, to jest ciśnienie jakie wytwarza turbina, ECU ma możliwość jej odłączenia ale sterowania (zmiennej geometrii) w tym aucie nie ma. Same błędy niewiele mówią, bo np. ten może być spowodowany m.in. mechaniczną usterką turbiny, nieszczelnością w obrębie układu dolotowego bądź awarią czujnika ciśnienia doładowania.
Właśnie turbina w tym modelu jest sterowany inaczej aniżeli "tradycyjnie" w większości aut turbina jest sterowana podciśnieniem, a u mnie ciśnieniem wytwarzanym przez nią samą. Dziwnie to brzmi ale w momencie gdy turbina pracuje i wytwarza ciśnienie sztanga gruszki otwiera zawór i nadmiar ciśnienia (powietrza) w układzie ucieka tym zaworem do wydechu......
Ciśnienie paliwa to raczej nie ma jak sprawdzić to pompa zexel na postoju ładnie się wkręca ,turbina sterowana jest zaworem przeciążeniowym to raczej gdy jest uszkodzony to przeładuje ciśnienie
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Zacznijmy od tego że masz turbinę sterowaną różnicą cienienia (na przeładowanie) a nie podciśnieniem z vacupompy jak w przypadku nowszych ze zmienną geometrią.
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Witam Może ktoś borykał się z takim problemem. Auto ma małą moc, powoli przyspiesza. Z tego co już zdiagnozowałem to maksymalne ciśnienie doładowania jakie uzyskałem to 0,7 bara. Samochód nie kopci. Wychodzi na to że dostaje mało paliwa i w związku z tym pytanie: czy mało paliwa jest z powodu niskiego ciśnienia doładowania czy też niskie ciśnienie wynika...
Błąd mi wyskakuje 17958 ciśnienie doładowania - odchyłka sterowania. Więc to może być turbina?
Twoja turbina to nie VNT, nie masz tam kierownic... masz tylko zawór obejścia, który jest sterowany ciśnieniem turbiny. Pisałeś o kierownicach i chyba wszyscy się tym zasugerowali, nie sprawdzając jaką tam masz turbinę. Przy turbinie o stałej geometrii ciśnienie do gruszki jest podłączone bezpośrednio z wylotu turbiny (nie ma zaworu modulującego*)....
Ograniczenie do 3000 obr mają wszystkie CDI z mechaniczną skrzynią, a jeżeli chcesz wkręcić na postoju silnik powyżej tych obrotow to wystarczy przed dodaniem gazu 2 razy nacisnąć pedał sprzęgła.Odnośnie sprawdzenia zaworu sterującego turbiną (przetwornika ciśnienia)to potrzebna jest druga osoba -1 kładzie się pod samochod i obserwuje siłownik turbiny;2...
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
Pompka zasilająca jest nowa W pompie wtryskowej jest jeszcze jedna pompka! Ona tworzy cisnienie w pompie ktore jest wykorzystywane do sterowania kątem zapłonu. Jest to ważny parametr! Maxymalna dawka ustawiona śrubą z zabezpieczeniem określa maxymalna dawkę pompy ale jest ona ograniczona do minimum silownikiem LDA, jest on sterowany ciśnieniem turbiny....
Spokojnie, przecież parametry pozycji turbo w Planecie są zgodne, wiec i sterowanie będzie dobre. Jeżeli reszta oczywistości też sprawdzona to turbina padła.
Twoja turbina sterowana jest nadciśnieniem. https://obrazki.elektroda.pl/9384455900_... Górny wężyk to ciśnienie z turbiny, środkowy idzie do gruszki, dolny to tylko odpowietrzenie gruszki. Równie dobrze może być nie podłączony. Natomiast podłączenie do czujnika w sterowniku to jakaś herezja, nic dziwnego że sterownik nie widzi ciśnienia.
Ten zawór pomiędzy silnikiem a wiatrakiem to zapewne zwór proporcjonalny sterowania turbiną, a turbina do tego aby uzyskiwać ciśnienie na niższych obrotach potrzebuje mieć zwiększone ciśnienie w siłowniku czasami zwanym gruszką . Jak obroty silnika wzrastają i co za tym idzie wzrasta ciśnienie doładowania spada ciśnienie sterujące w siłowniku aby nie...
Turbina w regeneracji ok. miesiąca temu, więc z nią chyba powinno wszystko być okej. . I tu bym się mocno zastanowił czy problem nie pojawił się po regeneracji turbiny :cry: ? W zrzutach masz że ciśnienie jest za niskie. Może być jeszcze elektrozawór sterowania turbiny lub EGR.
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Wszystko jest szczelne, przejrzałem cały dolot i układ sterowania, czyszczony był też egr. Ostatnio spróbowałem zmostkować przewody od "akumulatora podciśnienia" wprost na turbinę. Ciśnienie utrzymywał na odpowiednim poziomie, ciągle o 150mbar więcej niż wymagało tego ecu. Przejechałem się i zamiast P0299 wyrzucił błąd P1063 - 003 - mechanical failure.
Dla zainteresowanych turbina fabrycznie źle złożona bez luzu promieniowego po rozgrzaniu zacierała się. Dzięki zbyniuś,turbina bez zmiennej geometrii jedyne jej sterowanie to zawór ciśnienia doładowania nadciśnieniowy. Temat można zamknąć.
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Witam Mam problem z Passatem B6 2010 r stoi już u mechaników 2 miesiące i nie mogą ustalić gdzie tkwi problem. Auto jedzie normalnie do 2,7 tys 3 tys obrotów około w zależności od obciążenia po czym zaczyna go dławic. Pierwsza diagnoza DPF następnie geometria turbiny nie stety okazało się że to nie to. W aucie zostały sprawdzone wtryski wymieniona gruszka...
Witam Posiadam Skodę Octavię 1, 1.9 tdi 110KM 2001r. Mam problem przy prędkości od 100 km w górę. Problem polega na odcięciu mocy przy przyśpieszeniu. Auto przyśpiesza prawidłowo natomiast przy ponad 100km/h odcina moc. Nawet przy 4000 obrotach i redukcji biegu nic się nie dzieje. Wymieniona została turbina, elektrozawór sterujący ciśnieniem turbiny....
Jeśli wyskakuje błąd zbyt wysokiego ciśnienia to obstawiałbym błędne sterowanie turbiny, w skodach to nagminnie zacierające się łopatki kierownicy, nie wiem jak jest w tym audi.
Podciśnienia. Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych na możliwość pęknięć i innych nieszczelności. Sprawdź vacupompę i akumulator podciśnienia. To - że wymieniony został zawór sterujący turbiną nie oznacza jeszcze - że w układzie ustalone zostaje właściwe podciśnienie sterujące gruchą. Sprawdź stan złącza i przewodów do zaworu sterowania gruchą....
Pomiar ciśnienia ma bezpośredni wpływ na sterowanie turbiną, a dawkę sterownik ustala na podstawie wartości z przepływomierza. W IDS-ie można wybrać kilka parametrów. Ja zestawiłbym przepływomierz, dawkę paliwa, ciśnienie paliwa, ciśnienie doładowania, temp paliwa i powietrza.
Kolego mozesz sprecyzować swoją wypowiedz? O jakie sterowanie chodzi ? Tam jest tylko zawór upustowy ( na turbinie)sterowany czujnikiem ciśnienia doładowania.
Proszę bardzo ,do sprawdzenia: - praca kierownic turbiny -drożność EGR -zawór sterujący turbiny -czujnik ciśnienia doładowania -drożność wydechu
Podałeś "suchy " błąd bez żadnego opisu. Ciśnieniem turbiny steruje ECM a nie żaden czujnik. Po za tym błąd wskazuje na czujnik na gruszce a nie na map.A nawet jak by był to map to przed wymianą diagnoza sprawdzenie napięć i parametrów. Sprawdź czy sztanga się nie zacina i czy na pewno nie ma czujnika na gruszce. Dodano po 2 Małe sprostowanie .Przy...
Jest to turbina o nie zmiennej geometri steruje ja ZAWÓR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA TURBINY, i jest to nadcisnieniowa
Jak turbina dostaje zbyt dużych luzów to puszcza olej do intercolera ale to nie jedyny problem bo drugi problem to taki że jak są jakieś niedomagania turbiny tzn zapieczenie sterowania dziurawe wężyki (80 %) przypadków niesprawny zawór n75 to wtedy turbo nie ciśnie całą parą i to też prosta droga do puszczania oleju , turbo swoich ciśnieniem jak by...
Pompa jeżeli pracuje jako pompa na wyjściu wytwarza ciśnienie a na wejściu podciśnienie. Mówiąc najprościej jeśli na wyjściu jest 6 bar to na wejściu -6 bar. Ty dostarczysz pompie ciśnienie atmosferyczne to jest ok 1 bar tylko, że dostarczysz je na wejściu i wyjściu więc się ono równoważy i zostaje tylko ciśnienie jakie wytwarza przepływ wody. Aby uzyskać...
Nie ma możliwości regulacji tzw. sztangą. Wybudowanie i zabudowanie turbiny tylko po to, żeby zrobić 1 obrót śrubą to 2 dni roboty. Przy sterowaniu przez podciśnieniowy N75 nie można ruszać sztangą - nic dobrego to nie przyniesie. Sterowanie turbiną odbywa się na zasadzie różnicy ciśnienia żądanego z aktualnym ciśnieniem w kolektorze ssącym. Żądane...
No właśnie - problem leży najprawdopodobniej nie w czujniku ciśnienia doładowania a w turbinie a raczej w regulacji ciśnienia doładowania .....pewnie jest tam pompa próżniowa, modulator podciśnienia który steruje turbina (ciśnieniem doładowania i przewody połączeniowe (druty i wężyki) wg mnie niedomaga któryś z tych elementów...nie mam niestety szczegółowych...
No no gratuluję zasobności portfela żeby turbinę bez potrzeby wymieniać. W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca. Są klapki zawirowywacza. Proponuję najpierw obserwować i diagnozować skoro jest komputer a wymieniać rozważnie. Na tym boschu możesz sobie obserwować zadane i rzeczywiste ciśnienie paliwa co da ci pojęcie czy problem po tej stronie....
Do sprawdzenia wiązka od sterownia do zaworu sterowania turbiny zmienną geometrią. Często padają też. Dodano po 2 Sprawdź też jakie ciśnienie generuje turbina w czasie jazdy. Najlepiej zalogować
Witajcie, Dziś wsiadając do auta naszła mnie myśl aby sprawdzić czy wszystko pod maską jest na swoim miejscu, jak też się okazało zauważyłem że coś jest nie tak, zmęczenie materiału sprawiło iż wyjście(podciśnienie) zaworu odrywając się zostało w wężyku, Z pomocą internetu wygrzebałem iż element ze zdjęcia to prawdopodobnie zawór sterowania turbiną....
1) z tego niewiele można wywnioskować 2) może być uszkodzony zawór sterujący turbiną (ten biały) albo zacinają się kierownice w turbinie 4) jeżeli ciśnienie gazu jest ok, climatronik jest ok (może problem ze sterowaniem klapkami) to może pomóc mycie chłodnicy (najlepiej karcherem).
Zawór był demontowany, czyszczony. Pracuje ładnie. Z ciekawości na zawór sterujący turbiną podałem ciśnienie z zewnątrz (podłączyłem sprężarkę). Dalej bez poprawy... Jeżeli dobrze rozumuję to mówiąc o Pierburgu, masz na myśli vacum pompę, czy zawór sterujący powietrzem dolotowym?
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Powiem Ci, ze tak na odległość to bez logów będzie ciężko, wiec jakbyś mógł to takowe zrób. Będziesz potrzebował kogoś z kompem i np. Vag-Com-em. Jedyne co mi przychodzi do głowy, a czego nie napisałeś to zawór recyrkulacji spalin - EGR. Jak się nie zamyka to dokładnie by tak było. Później jednak dolot: niedrożne przewody lub IC, sterowanie turbiną.
Kodów migowych tam nie znajdziesz - tam jest komunikacja PWM - najprościej to jakimś fejsem na ELM'ie się połączysz. Tylko że ten silnik nie jest za bardzo diagnozowalny. Jeżeli pompa jest OK, ciśnienie sprężania również - sprawdź czy zawór nadciśnieniowy turbiny nie jest cały czas otwarty - jest on sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego, często się...
Usterki zaworka podciśnieniowego sterującego turbiną (przekładnik ciśnienia, transducer) zdarzają się równie często jak uszkodzenia instalacji elektrycznej. Ten zaworek jest sterowany masą - na jednym z przewodów ma być 12V. Najlepiej sprawdzić małą żarówką, bo przy słabym styku multimetr będzie przekłamywał. W czujniku stopu ulega złamaniu blaszka...
N75 steruje pracą turbiny za pomocą regulacji podciśnienia. Sterownik silnika odpowiednio otwiera lub przymyka N75 a ten podaje większe lub mniejsze ciśnienie na gruszkę turbiny co przekłada się na ciśnienie wytwarzane przez turbinę. Jeżeli jest jakaś nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym to będzie to słychać.
W delphi ma być 230 bar na wolnych i te 1520 to też dobrze (powyżej 1600 bar otwiera się zawór bezpieczeństwa w głowicy pompy). Ciśnienie ok, ja bym sprawdził sterowanie geometrią turbiny.
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
Witam ponownie. A więc tak, już wiem na 100% że takiego CRDI da się przerobić na TDI .Rozmawiałem z trojgiem ludzi którzy to robili. Wtryski pasują , do mocowania pompy trzeba wywiercić dziury i nagwintować żeby wkręcić szpilki, z turbiną i jej sterowaniem nie ma żadnego problemu bo jest sterowana mechanicznie i gruszka od upuszczania ciśnienia jest...
Tu masz problem z doładowamiem . I tu musisz jakoś zbadać z czego ten problem wtstępuje. Czy dlatego ze mie ma podciśnienia do regulacji zaworu ale chba jest bo EGR by się odezwał. Więc dalej musisz sprawdzić jakie ciśnienie występuje w układzie doładowania. Może być tak że jest i jest za duże lub go brakuje. Jak brakuje to dziura w układzie dolotowym...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Ku ścisłości to jest elektrozawór siłownika obejścia turbiny sterowany z ECU. A skąd , westgate sterowany ciśnieniem turbiny.
Witam mam pytanko jak jest sterowana turbina w escorcie td z ic jest gruszka ciśnieniowa na turbo ale ta wajcha nic a nic nie pracuje z tych dwóch wężyków co wychodzą z turbo ,jeden do gruszki a drugi do pompy powinno się robić ciśnienie ale tak nie jest co może być tego przyczyną?.
Turbina, zaworek sterowania N75. Wpisz w wyszukiwarce błąd 575 i czytaj, czytaj, czytaj.
Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii, czy zdefektowany czujnik temp. paliwa ma wpływ na wyłączanie się turbiny i wpadanie silnika w awaryjny tryb pracy? Chcę nadmienić, iż po regeneracji turbiny, wymieniono zawór sterujący ciśnieniem do turbiny, wymieniono wszystkie przewody a w dalszym ciągu występuje ten uciążliwy problem z wyłączaniem się turbiny. Badanie...
N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
Wszystkie błędy na fotkach nie dotyczą silnika a tym samym usterki którą opisujesz chyba, że nie sprawdzałeś w EMS. błędy BMS dotyczą koła 5 i 6 komunikacja CAN na obwodach tych kół została przerwana być może na krótko ale błąd został zapisany. W tym układzie(BMS) jest jeden błąd aktywny z gwiazdką (*)a dotyczy on czujnika zużycia okładzin na kole 8...
Witam Nie jestem elektronikiem ale samochodziarzem i mam nast. problem.Montuje do mojego auta turbosprężarkę i chciałbym w sposób precyzyjny regulowac ćiśnienie doładowania.Turbina ma siłownik pneumatyczny sterowany poprzez elektromagnes z wężykami który doprowadza do siłownika ciśnienie ,siłownik następnie reguluje zawór umieszczony w turbinie.W układzie...
1. czy są sprawdzone turbiny do tego silnika Każda turbosprężarka które obsłuży inny silnik o podobnej pojemności sprawdzi się również w Twoim przypadku. Nie ma z tym najmniejszego problemu. czy bypass turbiny jest dobrym rozwiązaniem aby móc sterować kiedy chcę turbinę a kiedy nie Praktycznie każda turbosprężarka wyposażona jest w tego typu zawór,...
wirnika niczym nie pryskaj bo niema to sensu. niewiem jaki masz silnik chodzi o oznaczenie i czy turbina jest sterowana przez "komputer" czy mechanicznie przez ciśnienie turbo. ruch tej sztangi czyli to co wychodzi z gruchy i sie porusza to powinno byc około 1,5 cm sprawdz to ręcznie naciskajac palcem. nastepna sprawa to wyregulowanie sztangi aby odpowiednio...
Witam. Mam problem z kapryśnym silnikiem od Golfa 6 1,6 TDI 105 km kod CYAC. Na rozgrzanym silniku (od 90 st. C) podczas jazdy zapala się kontrolka "niskiego ciśnienia oleju". Gdy stanę komunikat się wyłącza i sam już się nie zapala, dopiero jak kontynuuje dalszą jazdę znowu się pojawia. Na zimnym silniku i jałowym biegu kontrolka się nie wyświetla....
skaza6 jest wręcz identyczna. Niestety turbina zamocowana jest dość nisko dlatego też wypatrzenie trzpienia gołym okiem z reguły bywa bardzo utrudnione. VAGiem możesz sprawdzić wszystko :) Połącz się ze sterownikiem silnika. Musisz wejść w blok wartości mierzonych (kanał 11). Pole 2 pokazuje bazowe wartości ciśnienia turbiny (rzędu 1800 - 1850). Pole...
Wykonaj próbę drogową.Podepnij laptopa,połącz się ze sterownikiem silnika,wejdz w blok wartości mierzonych,kanał 11.Jedż na 3 biegu,gaz do oporu,odczytaj wartości przy 3 tys.obrotów.Na polu 2 wskazane jest ciśnienie turbiny jakie powinno być(ok.1850),na polu 3 powinno być podobne wskazanie(jest to wartość którą odczytuje sterownik w czasie rzeczywistym).Jeżeli...
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
Podkreślam, jeśli masz taki zawór upustowy to tak. Wkręcasz zaślepkę, a zawór do woreczka z wtyczką mocujesz trytką:). Proces sterowania tymi zaworami jednym i drugim jest dość skomplikowany. Inżynierowie w MB stosując w silniku OM651 ale i nie tylko, zawory upustowe przy pompie obniżające ciśnienie w układzie i sterowania szyną spryskiwaczy, chcieli...
Ciśnienie turbo to mały problem, większy to utrzymanie AFR w odpowiednim przedziale. Jak napisano wyżej, siłowników sterowania turbiną które bazowały na nadciśnieniu w kolektorze dolotowym jest sporo, wszystkie turbodiesle z mechaniczną pompą taki właśnie posiadają.
Z moich pomiarów i obserwacji wynika, że w tym silniku położenie dźwigni VNT nie zależy od różnicy między oczekiwanym a mierzonym ciśnieniem (co wydawałoby się logiczne), lecz od obrotów silnika i pozycji pedału przyspieszenia (i nawet jeśli turbina nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, sterownik nie próbuje tego korygować). W pozycji spoczynkowej (wysunięta...
A czujnik ciśnienia doładowania?Zawór sterujący ciśnieniem doładowania?Zmienna geometria turbiny ok???
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
U mnie opiłków nie było, wtryski regenerowane rok temu, dzisiaj byłem na przeglądzie i byłoby wszystko ok po za jednym... przez ten rok czasu raz mi wszedł silnik w tryb awaryjny, ale nie z winy wtrysków ani pompy tylko z winy turbo, a dokładniej tego elektronicznego duperelka który nią steruje, podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów turbina...
Twoja turbina jest sterowana elektrozaworem czy został sprawdzony? Przewody podciśnieniowe również trzeba sprawdzić , jak masz błąd ciśnienia na cr to zobacz skontroluj sygnał napięcia z regulatora oraz czujnika na cr. Co do samej pompy to jakie masz ciśnienie na listwie?
Już jakiś czas zastanawiam się jak podłączyć manometr do układu ssącego albo jak zmierzyć rzeczywiste ciśnienie w kolektorze ssącym? A co do ciśnienia 2 bary przy 1800 obr to w kolektorze a nie ciśnienie doładowania. Pewnie mój błąd. Chodzi mi o to że w trakcie wzrostu obrotów mam skoki ciśnienia w kolektorze. Komputer to wyłapuje i koryguje ale z opóźnieniem...
Dodaj fotkę tej turbiny. To o czym piszesz to zawór nadciśnieniowy, który otwiera się samoczynnie aby ciśnienie doładowania nie było zbyt wysokie. Na wolnych obrotach zawór ma być zamknięty. Jeśli jest otwarty, turbina "pompuje" za mało na średnich obrotach silnika. W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik.
Wygląda na to że silnik przechodzi w tryb awaryjny. Nie zapala się lampka na desce rozdzielczej? Można by sprawdzić komputerem błędy. Przyczyn może być wiele, zazwyczaj silnik "broni się" przed uszkodzeniem właśnie ograniczeniem mocy i obrotów. Jedną z przyczyn jakie spotkałem było nieprawidłowa praca zaworu sterującego turbiną, ciśnienie doładowanie...
może masz otwarty cały czas zawór recylkulacji spalin i dlatego masz wrażenie braku mocy a w silniku td turbina jest sterowana siłownikiem pneumatycznym o ile dobrze pamietam ale żeby sprawdzić to trzeba podłączyć ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie doładowania
Sterownik nigdy nie wykryje uszkodzonych części, to należy do diagnosty. Czy ktoś sprawdził czy ciśnienie jest większe czy mniejsze od wymaganego? Diagnostyka jest po to by pomogła znaleźć przyczynę problemu. Po tej diagnostyce nic nie wiemy. Może zacięta jest geometria turbiny, może nieszczelny układ dolotu, może sterowanie gruszki jest uszkodzone,...
w dieslu nie występują podciśnienia w dolocie, a są one brane najczęściej z pompy hamulcowej - radzę wywalić to cholerstwo jak najszybciej, jest to całkowicie pozbawione sensu i, moim zdaniem, świadczy o głupocie poprzedniego właściciela. siewcu Zastanów się dobrze albo lepiej zapoznaj z budową diesli. To że nie ma podciśnienia prawda, do wytworzenia...
Ok, to jak już jesteśmy w temacie, to mam na myśli takie połączenie - sterowanie turbiną - gruszką od zaworu N75 do gruchy. O ile ten grubszy wąż jest ściśnięty opaską ślimakową i to ostro trzyma, o tyle tamto cienkie nie wiem, czy się nie zesunie, w końcu ciśnienie idzie i steruje gruszką, zgadza się? Ona pracuje na bazie ciśnienia, zawór N75 to zawór...
Witam, błąd P2563 może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem ciśnienia, czujnikiem turbiny, podciśnieniami lub jest taka opcja, że przycina się gruszka od turbiny. Błąd P1496 to do sprawdzenia czujnik ciśnienia lub elektrozawór sterujący turbiną. Może kolega również zobaczyć czy jak był mieniany termostat może coś nie jest dopięte i spadło przewód,...
Myślę że nieszczelność dolotu można wykluczyć na podstawie tych logów. Jeśli dziura była by pomiędzy przepływką a turbiną, MAF byłby niski ale ciśnienie doładowania (zwłaszcza w tym silniku) było by OK, jeśli dziura była by pomiędzy turbiną a kol. ssącym to MAF byłby wysoki (lub bardzo wysoki) a ciśnienie niskie. Problem leży więc gdzie indziej chyba...
U mnie mimo wymiany zaworu sterowania turbina jednak problem z błędem zbyt niskiego ciśnienia doładowania powrócił w autach. Nic się nie dzieje tylko wywala ten błąd i komunikaty na desce rozdzielczej "Sprawdź wtrysk" oraz "Sprawdź układ wydechowy". Teraz inny kolega na forum podpowiedział aby wyczyścić Trójnik lub Czwórnik (ja mam czwórnik w Trafikach...
Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze plastikowej, ale szambem z rury raczej nie będzie zawalony a jak nie ma błędu to nie ma potrzeby wymieniać, mówisz że cięgno się rusza a w parametrach nie ma ciśnienia odpowiedniego, czy masz podciśnienie na zaworku sterowania turbiną? Podłącz na krótko podciśnienie żeby turbo kręciło się na ful i zobacz może...
Tak sprawdź ten czujnik. A przypadkiem nie była ruszana turbina? Nikt nie przestawiał sztangi? Sprawdź zaworek do sterowania turbiny, powinin na postoju klikać. A 3000mbar to o 1000 za dużo. Max powinno być 2000mbar.
Fajny pomysł. Powodzenia. Jakich nadajników i wskazników konkretnie używasz? Może za wysokie ciśnienie to błąd wskazań, a wyciek to konsekwencja wyeksploatowanej już turbiny? Podaj typ zaworu. Układ jak w lokomotywie miałby sens w Twoim motocyklu (turbina-generator-silnik elektryczny).
Mechanik pewnie niedoedukowany lub nie ma sprzętu jeżeli nie wybadał o co chodzi. Powinien odczytać parametry bieżące w czasie jazdy: masę powietrza, ciśnienie doładowania itp. Interpretując te odczyty można próbować postawić diagnozę... Ale owszem, jeżeli to błędy od doładowania (a napisz je może) to problemem może być przepływka, turbina, układ sterowania...
Witam ponownie. A więc tak, mechanik sprawdził praktycznie wsztyko co było możliwe: 1.pompowtryski dają dobre ciśnienie. 2. turbina ma dobre sterowanie i doładowuje w odpowiesdznich momentach. 3. wszystkie możliwe czujniki pracują prawidłowo. 4. przewody od podciśnienia podłączone są prawidłowo. 5. pompowtryski ustawione są prawidłowo. Jedyne co pozostaje,...
Nom ten pik to może być zafałszowanie nie jest to moment w którym występuje błąd, z resztą jak dobrze rozumiem czerwony wykres to ciśnienie które ma być i występuje zawsze po przekroczeniu cienienia tak jak by turbina odpuszczała. Tam jest turbina z zmienią geometrią czy klapą upustową ? Nie kręcił ktoś przypadkiem sztangą przy turbinie i nie jest źle...
Witam, a gdzie byłą robiona turbina w jakiejś sprawdzonej firmie może po prostu turbina jest źle ustawiona , źle postawiony ogranicznik i albo nie wyregulowana na sztandze od gruszki. A błędy egr był już przed tym jak go zaślepiłeś ? Weź pod uwagę że jeżeli egr jest uchylony to ciśnienie doładowania też będzie niepoprawne , a z błędami może przechodzić...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Za ten błąd odpowiada uszkodzony EGR, który się otwiera, kiedy nie potrzeba (czyli, kiedy stoimy w miejscu, albo mamy lekko wciśnięty pedał gazu) . W dużej mierze syf w kolektorze dolotowym, brudny MAPsensor i ewentualnie zawór sterowania turbiną. Mi się tego nie chce robić, bo to za dużo roboty, a wóz mi jest potrzebny, kiedyś to zrobię. Sprawdziłeś...
Brak paliwa, tym bardziej jeśli faluje obrotami. To prosty silnik - za moc w sumie dopowiadają tam dwie rzeczy - zawór sterujący turbiną i czujnik ciśnienia w rurze nad pompą wtryskową. No i zamknięty szczelnie EGR.
sterować turbina ciśnienie oleju turbina ciśnienie turbina mondeo
chrysler odpala pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot scroll touchpad
generator iskier generator iskier
Tryb serwisowy pralki Haier HW70-BP1439 - instrukcja krok po kroku Krzyżak do pralki Bosch Silence Maxx For Kids - jak dobrać?