Witam także mam problem z moim passatem 1.9TDI 110KM samochód jak by nie ma mocy. Pokusiłem się o odłączenie przepływki i wtedy było jeszcze gorzej. Mam pytanie czy to będzie właśnie kończący się przepływomierz czy może zawór N75. Gdzieś wyczytałem że po włączeniu zapłonu ten zawór ma tykać czy to prawda? bo u mnie nie słychać żadnego tykania.
W moim pasacie problem jest taki że sztanga sterująca turbiną działa tylko do połowy ,podmieniałem turbinę zawór sterujący turbiną , wszystkie wężyki nowe i w dalszym ciągu to samo samochód się nie zbiera i jest mułowaty.Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz powietrza więc wymieniłem na nowy i nie ma żadnych zmian nie mam pojęcia co dalej...
Witam serdecznie, za sterowanie turbiną odpowiada zawór (23).
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
Temat ogarnięty, przyczyna - zawór sterujący turbiną.
Kiedyś miałem taki przypadek w insigni 2.0 160km . Winny był zawór sterujący turbiną. Przycinał się.
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Zmienna geo do sprawdzenia czy się nie zacina oraz zawór sterujący turbiną (ten pod pompą WC).
(at)Trafic2003 tu nie tyle o czyszczenie co udrożnienie musisz sprawdzić podciśnienie przy zaworze sterującym turbiną. Na wężu podciśnienia musi być wyraźnie czuć ssanie. Jeżeli tego nie ma to będzie to samo. Będziesz musiał wykręcić ten plastikowy element od pompy podciśnienia tam klucz torx bodajże 27. Najlepiej weź wiertło 1 mm i oczyść/rozwierć....
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
sprawdź zawór sterujący turbiną. lubią często padać . zamień wężyki podciśnienia i pomiń go na próbę, sprawdź też czy gruszka w turbo pracuje i się nie zacina.. mam to samo auto z tym samym silnikiem , objawy były identyczne.
zawór sterujący turbiną sprawdź
Podciśnienia. Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych na możliwość pęknięć i innych nieszczelności. Sprawdź vacupompę i akumulator podciśnienia. To - że wymieniony został zawór sterujący turbiną nie oznacza jeszcze - że w układzie ustalone zostaje właściwe podciśnienie sterujące gruchą. Sprawdź stan złącza i przewodów do zaworu sterowania gruchą....
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
Zawór był demontowany, czyszczony. Pracuje ładnie. Z ciekawości na zawór sterujący turbiną podałem ciśnienie z zewnątrz (podłączyłem sprężarkę). Dalej bez poprawy... Jeżeli dobrze rozumuję to mówiąc o Pierburgu, masz na myśli vacum pompę, czy zawór sterujący powietrzem dolotowym?
a może wystarczy wymienić zawór sterujący turbiną .:D
Jak zgaduj - zgadula to; może zawór sterujący turbiną jest cały czas otwarty?
Poleć sobie po wężykach i od razu będziesz wiedział który zawór steruje turbiną a który egr.
w 407 2,0hdi podczas przyśpieszania wyskakuje błąd P2562 potencjometr komunikatu turbosprężarki usterka elektryczna potencjometr w siłowniku turbiny wymieniony zawór sterujący turbiny też turbina wyczyszczona kierownica łopatek chodzi płynnie ktoś spotkał się z taką usterkią
Podciśnienia wszystkie szczelne, zawór sterujący turbiną sprawny? Na dolocie żadnych nieszczelności?
a sprawdzałeś węże do podciśnienia może jest przetary i nie steruje zaworem
Troche mało dokładny opis. Zdaża się tak kiedy Turbo nie doładowuje albo przeładowuje silnik, wtedy też jest brak gazu i autem nie da się jechać do następnego odpalenia. Proponuje podłączyć vaga podać usterke i wtedy coś można pomóc. Na pierwszy rzut sprawdź zawór sterujący turbiną i gruszke przy samym turbo. Gruszka to element wykonawczy sterujący...
zawór sterujący turbiny lub zapieczenie łopatek może byc przyczyną tej usterki
Mam 24 letnią sondę w 1.8t 180hp ajl i działa, co nie znaczy że Twoja musi być sprawna. Sprawdzałeś zawór sterujący turbiną i wężyki ? Kiedyś miałem przypadek zacinającej się klapy w turbinie ale to było na gorącym jak było ciepło na dworze. Masz w aucie LPG ? Na jakim jeździsz oleju , może "szklanki " wiszą ? Kurde przyczyn może być wiele , gdyby świece...
Witam, mam problem z Nissanem Primastar 2.0 o mocy 115 KM. Na zimnym silniku auto chodzi bez zarzutów, ale po rozgrzaniu się jednostki napędowej zaczyna dziwnie szarpać między 2-3 tysiące obrotów. Wymieniłem zawór sterujący turbiną, termostat z czujnikiem, wyczyściłem EGR i podmieniłem przepływomierz, ale problem nadal występuje. Dodam, że po odpięciu...
Albo uszkodzony zawór sterujący turbiną ,albo uszkodzona zmienna geometria turbo. Ciekawy jestem jak serwis stwierdził że turbo jest dobre??? Nawiasem mówiąc doładowanie 2-2,5 bara to za mało bo liczone jest razem z atmosferycznym. Czyli powinno być 2,5-3,0
Proszę bardzo ,do sprawdzenia: - praca kierownic turbiny -drożność EGR -zawór sterujący turbiny -czujnik ciśnienia doładowania -drożność wydechu
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Brak paliwa, tym bardziej jeśli faluje obrotami. To prosty silnik - za moc w sumie dopowiadają tam dwie rzeczy - zawór sterujący turbiną i czujnik ciśnienia w rurze nad pompą wtryskową. No i zamknięty szczelnie EGR.
poszukaj w regeneracji turbin
Witam, podmień zawór N 75 miałem coś podobnego w 2,5 TDI AUDI A6 też były takie dziwne wartości z przepływomierza, nawet podejrzewałem rozrząd,zawór sterujący turbiną pracował w testach elementów jednak po wymianie na nowy auto odzyskało moc.
qmol255 A jeszcze sprawdź czy działa zawór sterujący turbina ten co wchodziw tą "gruszke" przy turbinie a co to ma do rzeczy w tym wypadku? i chyba logiczne diagnoza na poczatek wyjdzie to co pisze elektrit i ma racje
Sprawdż zawór sterujący turbiną - często się zacinają. Możliwe że zgnił Tobie "bąk" na turbinie. Przede wszystkim podłącz samochód pod tester i sprawdź czy masz jakieś błędy w sterowniku silnika.
witam dziś przerabiałem ten sam problem byłem u kilku mechaników dopiero jeden z nich podpiął kompa djagnoza jest ZAWÓR STERUJĄCY TURBINĄ DO WYMIANY I TYLE NIEDAJ SIĘ NA CIĄGAĆ NA KOSZTY WYMIENISZ GO SAM Dodano po 32 http://www.samnaprawiam.com/poradniki-73... TO LINK JAK WYCZYSCIĆ...
Najlepiej to sprawdzic jakie błędy ma ECU i jakie parametry odczytuje. Łatwo sprawdzić czy turbina daje w miare dobre ciśnienie. Zapalić silnik, długim śrubokrętem lub czymkolwiek popchnąć to cięgno i dodać gazu, jak wąż zrobi się twardy że się nie będzie dało go ścisnąć to turbina daje ciśnienie więc trzeba szukać w zaworze sterującym turbiną lub przewody,...
A samo sterowanie turbiny, zawór/selenoid podciśnienia sprawdzony.?
Do 26000RPM pompuje słabo. Może być źle ustawiona sztanga po regeneracji i turbo nie działa w pełnym zakresie - to ny tłumaczyło brak "dołu". Może też być uszkodzony wężyk podciśnienia lub sam zawór sterujący. Ja pominął bym zawór sterujący turbiną i spiął na chwilę na krótko. Jeśli auto odzyska dół i będzie PRZEładowywać to można przyjąć, że turbo...
Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro...
A dlaczego diagnostyki na "choćby" odpytanie o kody usterek nie zrobisz? Podciśinienia do sprawdzenia, zawór sterujący turbiną też do sprawdzenia i jego okablowanie. Może sama turbina się przycina. No coś musisz zacząć sprawdzać.
Powinno sie podłączyć pod komp.i sprawdzić czy nie jakis błędów. Może jest uszkodzony zawór sterujący turbiną skoro podobno się żle zachowuje, może to być też uszkodzenie regulatora w pompie paliwa, należy też sprawdzić czujnik przepływu powietrza.
Kolego Oranje ja mam ten sam problem i byłem na diagnostyce silnika i powiedzieli mi, że zacina się cięgło sterujące turbosprężarką i może być do wymiany elektro zawór sterujący turbiną, u ciebie co to był za czujnik?
Witam. Mam takie same objawy w omedze 2.2 dti. Podrzućcie jaki był finał tego uszkodzenia. Albo jak sie do niego zabrac. Objawy identyczne: błąd 1631 i ok 3V napięcia na zaworze sterującym turbiną. Tak samo równiez jeśli chodzi o kasowanie błędu.
Turbiną steruje zawór n75 o którym napisałem, sprawna turbina z uszkodzonym zaworem nie będzie działać poprawnie .
Witam, Mam podobny problem z silnikiem 2.0 TDI BLB. Turbo po czyszczeniu wolno wstaje i osiąga zadane ciśnienie powyżej 3500obr Co może być przyczyną? Zepsute turbo, zpaparana robota, źle wyregulowana sztanga turbo, uszkodzona gruszka, nieszczelny dolot, uszkodzona przepływka, zatkany wydech, uszkodzona pompa podciśnienia, uszkodzone przewody podciśnieniowe,...
1) z tego niewiele można wywnioskować 2) może być uszkodzony zawór sterujący turbiną (ten biały) albo zacinają się kierownice w turbinie 4) jeżeli ciśnienie gazu jest ok, climatronik jest ok (może problem ze sterowaniem klapkami) to może pomóc mycie chłodnicy (najlepiej karcherem).
Odcinanie turbiny odbywa się poprzez zawór sterujący gruszką od wastegate? Ten drugi zawór, chyba DV, w turbinie jest jakoś sterowany czy to tylko mechaniczne rozwiązanie?
Spróbuj zamienić miejscami zawór elektromagnetyczny sterujący turbiną z tym od EGRu, są identyczne tylko jeden jest czarny a drugi biały.
Ja Ci opisałem tylko kody usterek, a nie pisałem, że to jest przyczyną braku mocy! Posprawdzałeś, czy podciśnienia są ok, czy zawór sterujący turbiną działa poprawnie? Najpierw poczytaj o tym w necie, skoro chcesz sam auto naprawiać, następnie zacznij sprawdzać pewne rzeczy i dopiero pisz!
witam błąd p0135 jest od pierwszej sondy uszkodzony grzejnik a kopcenie moze być od bardzo bogatej mieszance paliwa nie podajesz dokładnie jakie ciśnienie podaje pompa paliwa nie wiadomo jakie jest ciśnienie doładowania bo moze turbina mało podaje mogą być uszkodzone zawory sterujące turbiną a jezeli z gazem jest coś nie tak to trzeba wyregulować
Nieszczelności były ale zostały wyeliminowane. Tak samo zawór sterujący podciśnieniami turbiny też był wymieniany i bez rezultatu
witam sprawdz zawór sterujący turbiną (po wężyku od gruchy zaworu wastegate dojdziesz),wybijają się gumki w tym zaworze i on często odcina turbinę,jak dobrze pamiętam nowy ok 80 zł ale jak możesz pożycz od kogoś i sprawdz.Jak by usterka była po rozrządzie to by była stała rozrząd się sam nie przestawia(no prawie :) ) bez zobaczenia auta ciężko coś powiedzieć...
A jak ci pomóc....sam musisz sprawdzić sterowanie turbiny albo czy dobrze podłączyłeś zawory, podciśnienia itp. Lub dobry komputer i test elementów wykonawczych Sprawdź zawór sterujący kierownica turbiny
Filtr wymieniłem , dolot sprawdzony i dalej to samo . Szczelność dolotu sprawdzałem zdejmując rurę z filtra do turbiny i na włączonym silniku (3000 obr ) zatykałem dłonią wlot do turbiny , następowało natychmiastowe przyduszenie aż do zgaśnięcia silnika . Czy ta metoda jest miarodajna ? Jak powinien się zachowywać mechanizm EGR z fotek kilka postów...
Geometria turbiny zapieczona, zawór za silnikiem po prawej stronie około misy olejowe sterujący turbina bądź wąż pomiędzy przepływomierzem deklem a turbem. Raczej więcej możliwości nie masz ewentualnie często spotykam się z całkiem zapchanym filtrem paliwa ale to już niedbalstwo a nie usrerka
Wydaje mi się, że miałeś na myśli n75. zawór sterujący pracą turbiny. Znajduje sie on na podszybiu, najlepszy dostęp, po zdjęciu plastikowej osłony podszybia (3 śruby M5). Pozdrawiam horse
A czujnik ciśnienia doładowania?Zawór sterujący ciśnieniem doładowania?Zmienna geometria turbiny ok???
Nie koniecznie wtryski , wtedy trochę bo auto mogło dymić , na moje to mamy do czynienia w takim przypadku ze zmniejszeniem ciśnienia doładowania, jest tam na pewno zawór przy turbinie sterowany elektroniką który upuszcza nadmiar spalin kierowanych do turbiny co powoduje ze spada moc. ja sprawdził bym zawór na turbinie jak również wężyki od podciśnień.
Tyfus 500 jakczytam twój ostatni post to mi żal ciebie. Piszesz, że nie jesteś zadowolony z diagnozy bo wiedziałeś to już wcześniej, jednak parę postów do tyłu piszesz że masz wątpliwości i jednak diagnoza będzie potrzebna. Ten błąd nie jest z Vaga więc nie był podpinany Vagiem. Skasowanie błędu na pewno nie naprawi twojego samochodu. Diagnoza nie polega...
Objaw, który opisujesz jest dość trudny w diagnozowaniu. Myślę, że trop małej turbiny jest jak najbardziej trafny. Xentry i dane rzeczywiste, zacząłbym od tego. Potem szukał najprostszych usterek. Zobacz jak działa zawór sterujący gruszką turbiny, przewód podciśnienia gruszki jest gumowy? Dopiero potem czujnik ciśnienia doładowania.
zawór który steruje turbiną sprawdzić Bym proponował to ta kostka do której idą podciśnienia gruszki nie ruszaj dobrze ci kolega michu radzi
Silnik 2.0 dti .Czy zawory które sterują turbiną egr i przepustnicami w ssącym są takie same?Chodzi mi o to żeby ten od tych przepustnic czy tam klap założyć w miejsce gdzie był od turbiny czy będzie działał?
Błędy świadczą o tym że turbina nie pompuje bo nie jest wysterowana. Z tego co pamiętam to ona jest w tym modelu sterowana podcisnienie a na dole gruszki jest czujnik pozycji. Wyglada na to że jest zbyt niskie podcisnienie bądź nie ma go w ogóle. Do sprawdzenia wężyki od podcisnienia i zawór sterujący turbiną. Jeżeli na podstawie odczytu błędów mechanik...
Witam. Mam to samo 2.0 bmm. Jak rozepne elektrycznie zawór sterujący podciśnieniem turbiny dzwiek ustaje. nie pracuje wtedy zmienna geometria i doladowanie jest minimalne.Zastanawiam sie czy to nie wina egra? Jak nie to zostaje chyba tylko turbo...
Najlepiej zmierzyć na początek podciśnienie w układzie, a zwłaszcza na gruszcze od turbiny. Dla mnie na pierwszy rzut oka wygląda na słabą vaku pompe, lub uszkodzony zawór EGR który zbyt późno się zamyka, zapieczone kierownice turbo, uszkodzony zawór sterujący turbiną lub sama gruszką, o przewodach podciśnieniowych nie wspomnę. Jak pedał hamulca podczas...
Sprawdź podciśnienie sterujące gruchą na turbinie, ew. sam zawór wastegate. odczytałeś błędy?
Mercedes W210 2.9TD 97rok. Czasami jakby zanikała mu moc (słabiej ciągnie). Czy można podpiąć turbinę "na krótko" pod podciśnienie omijając zawór podciśnieniowy który steruje turbiną w celu wyeleminowania jego uszkodzenie?. Czy nic się nie uszkodzi?.
Witajcie Miałem uszkodzoną turbinę przez nadmierne obroty. Mam pytanie czy uszkodzony zawór podciśnieniowy sterujący turbiną może spowodować przeładowanie turbiny.Czy zawór może sie zawiesić i dawać pełną moc turbinie nawet przy niskich obrotach silnika.1,9 TDI PD - po tuningu 145koni, oryginalnie 115 zwiększenie mocy zostało zwiększone chipem? Proszę...
Witam, temat braku mocy w tym modelu był już wielokrotnie poruszany, jednak nie znalazłem przypadku takiego jak mój. W samochodzie wymieniłem przepływomierz gdyż na teście drogowym wyszło, że daje za małą wartość, dalej bez zmian (max wartośc taka sama jak na starym). Zaślepiłem EGR, podmieniłem zawory sterujące turbiną i EGR - bez zmian. Po wycięciu...
Jak były takie modyfikacje, to nie ma pewności, że wszystko jest dobrze z softem. Zawór N75 sterujący turbiną jest tu dość waży i szczelność wężyków. O "gruszce" turbiny nie wspomnę bo lubią uszkadzać się membrany. Permanentny błąd EGR może powodować ograniczenie mocy samochodu.
Tak na szybko to wielo zawór. steruje mn. pracą turbiny, egr, klapy gaszącej.
Jest to turbina o nie zmiennej geometri steruje ja ZAWÓR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA TURBINY, i jest to nadcisnieniowa
Signalhorn to klakson :) może najpierw tam zajrzyj. Spadła wtyczka, zardzewiała itp. Jest to narażone na warunki atmosferyczne więc o zonka nietrudno. Akurat to na poczatku sprawdziłem - jest OK Ale znalazłem chyba zawór sterujący turbiną - zapewne to jest ten przy obudowie filtra powietrza. Przejżałem pare newralgicznych miejsc na trasie tego przewodu...
Notorycznie padające zawory sterujące EGR lub turbiną. Zamienniki loteria na miesiąc lub pół roku, używki złom. Jak diagnoza się potwierdzi to wyłącznie oryginał albo pierburg. Będzie bolało cenowo.
Kolego mozesz sprecyzować swoją wypowiedz? O jakie sterowanie chodzi ? Tam jest tylko zawór upustowy ( na turbinie)sterowany czujnikiem ciśnienia doładowania.
AntyOwik jakiś podstęp tutaj wietrzę ale niech tam. Korby 30Nm + 90 st. Głowica 40Nm, 60Nm +90 st +90 st. Wężyki nie mam pod ręką schematu ale turbina zwykła przez zawór, EGR sterowany podciśnieniem można ogarnąć to wszystko bez schematu.
Diagnozowałeś samochód ? wywala jakieś błędy ? " Po regeneracji turbiny silnik mi muli, brak doładowania " zawór sterujący kierownicami VTG na turbinie dobrze ustawili ?
Tak to może być powodem. Pytanie dlaczego wyświetla się ten komunikat. 1- Dokładnie oglądnij cały układ dolotowy pod kątem nieszczelności. 2-Możliwe uszkodzenie czujnika ciśnienia. 3-Możliwe że jest zacięty mechanicznie zawór sterujący wydajnością turbiny(metalowe cięgno idące do turbiny)
Mam problem z passatem. W trakcie jazdy niezależnie od techniki jazdy traci moc po około dwóch minutach jazdy i nie odzyskuje. Po włączeniu zapłonu i odpaleniu jedzie normalnie i po około dwóch minutach traci moc. Vagie sprawdzałem tylko jeden błąd pokazuje przeładowania. Sprawdzałem kierownice w turbinie działa idealnie wszystkie przewody, zawór sterujący...
Do hamulców dochodzi. Gubi podciśnienie gdzieś w zaworach. Pisałem na początku że jak się zatka przewód który idzie do filtra powietrza to turbina się włącza (grucha turbiny pracuje) ale sie nie wyłącza. A w jaki sposób jest sterowany zawór turbiny? Może coś z przewodami albo coś innego elektrycznego?
Witam Posiadam Opla Zafira A turbobenzyna 2.0 OPC 200KM samochód przestał załaczaczć turbine i stracił moc jeździłem tak może z 1000km i obecnie stwierdziłem zatartą dźwigienkę w turbinie , Zawór sterujący PIERBURG wygląda na dobry, dochodzi do niego jeden wężyk z dolotu , jeden wychodzi na gruszkę sterująca turbinę a jeden idzie z dołu silnika . Moje...
Problem dotyczy sterownia turbiny . zawór sterujący akuratorem przez podciśnienie , sprawdzić zwór przez wysterowanie zewnętrzną przystawką PWM obserwować vac turbina się może też zacinać " tj łopatki" lub egr zacięty P1250 w D4D ma wiele twarzy (:
A czy ten zawór podciśnieniowy co steruje turbiną nie może się zacinać mechanicznie lub dźwigienka w turbinie?. Tego błędy chyba nie pokażą...
Z tych logów wynika że zawór egr działa poprawnie, przepływomierz raczej też, sterowanie turbiną też, natomiast cały problem jest w działaniu turbiny. Sprawdź w grupie 11 przy wyłączonym silniku jakie ci pokazuje ciśnienie. Jeśli atmosferyczne, czyli w okolicy 1000 mbar to masz problem z turbiną/kanałem dolotowym.
Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii, czy zdefektowany czujnik temp. paliwa ma wpływ na wyłączanie się turbiny i wpadanie silnika w awaryjny tryb pracy? Chcę nadmienić, iż po regeneracji turbiny, wymieniono zawór sterujący ciśnieniem do turbiny, wymieniono wszystkie przewody a w dalszym ciągu występuje ten uciążliwy problem z wyłączaniem się turbiny. Badanie...
Witam Mam problem z Passatem B6 2010 r stoi już u mechaników 2 miesiące i nie mogą ustalić gdzie tkwi problem. Auto jedzie normalnie do 2,7 tys 3 tys obrotów około w zależności od obciążenia po czym zaczyna go dławic. Pierwsza diagnoza DPF następnie geometria turbiny nie stety okazało się że to nie to. W aucie zostały sprawdzone wtryski wymieniona gruszka...
Dzień dobry, Pisze nowy post ponieważ długo czytałem o podobnych problemach na forum i nie znalazłem tam rozwiązania na mój problem. Chodzi o to, że auto czasami jedzie kawałek (1-2km) prawidłowo a czasem już po odpaleniu wchodzi w tryb awaryjny. Po podłączeniu OP-coma pokazuje dwa błędy P0400-5A oraz P0622-02. W samochodzie wymieniony został zawór...
Jak już pisałem u mnie to samo ale turbo jest raczej sprawne. Wykluczony przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, zatkany wydech, klapa gasząca, rozrząd, zawór sterujący turbiną. Oto kilka parametrów: Na wolnych: http://obrazki.elektroda.pl/8316293500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9683344300_1... Trzeci...
Witam. Mam problem w citroenie c5 1.6 hdi. Po przejechaniu autem do trzeciego biegu ato w chodzi w tryb awaryjny i traci moc. Błąd P0299 niby mówiący wszystko. Akurat miałem drugie auto, żeby podmienic zawory itd... Po kolei wymieniłem zawór sterujący turbiną, BSM, turbinę, cały układ doładowania( przepustnicę wraz z czujnikami, intercooler oraz węże)...
Witam autko jak w temacie straciło moc, w sterowniku jedyny błąd to czujnik ciśnienia doładowania. Czujnik podstawiony od sprintera działającego bez zmian,instalacja od czujnika do sterownika sprawdzona. Zawór sterujący gruchą turbiny sprawdzony, grucha sprawdzona. Po podaniu bezpośrednio podciśnienia na gruchę turbiny, turbina jest załączana. Instalacja...
Wszystko to jest po prawej stronie silnika. Bączek od turbiny i recyrkulacji jest sterowany przez zawory(od turbiny N75), jak masz poijęcie to dojdziesz po przewodach który gdzie idzie.
ECM 99 dotyczy niskiego ciśnienia doładowania. Należałoby sprawdzić siłownik sterowania geometrią turbiny (przy samej turbinie), zawór sterujący siłownikiem (prostopadłościenna kostka z przodu silnika, połączony przewodem z siłownikiem). Jeśli to jest sprawne to oznacza, że najprawdopodobniej uszkodzony jest pierścień sterujący geometrią turbiny( wewnątrz...
Turbo trochę przeładowuje, do sprawdzenia zawór sterujący, upustowy, szczelność podciśnienia turbiny, lub sama turbina się zacina i jest do czyszczenia.
Jest jeszcze jeden objaw oprócz szarpania. Przy mocnym przyspieszeniu auto jedzie ale za autem czarno i nie idzie całkiem dobrze. Silnik ma większą moc jak gaz dodajemy delikatniej niż gwałtownie (nie potrafię tego inaczej opisać). Mam wrażenie że może ogólnie dawka jest za duża jak przy dziurze w układzie intercoolera. W sobotę sprawdziłem jeszcze...
MID 128 PSID 102: Podgrzewacz przewodu 3 adblue performance loss pewnie chodzi o sterowanie turbinom zawór około 1700zł
sprawdż podcisnienia czy są szczelne bo stego co piszesz to nie steruje ci zawór przy turbinie a jak niema podcisnienia to turbo nie startuje
Witam szanownych kolegów !! Mam tak od zakupu auta a trwa to już rok, jednak ostatnio wziąłem się za problem na poważnie. Samochód na V biegu nie jest w stanie jechać w zakresie prędkości od 70-80 km/h - czuć mocne szarpanie, od 60 - 70 km/h jest ok, silnik muli jak zaduszony ale nic nie szarpie, i powyżej 80 też już jest ok. Nie jestem w stanie bez...
Klapki w kolektorze.Całe?Zawór sterujący ok? Gdzie te klapki i zawór się znajdują? Ja czyściłem dolot- plastykową część która ma 4 rurki dochodzące do cylindrów. Znajdował się tam jakiś czujnik podejrzewam ze ciśnienia (3przedowody). Wywaliłem z dolotu dużo sadzy można teź powiedzieć smoły Podejrzewam ze winna jest turbina, dodam ze auto długo stało...
Sprawdź podciśnienie wytwarzane przez vacumpompke, sprawdź sam zawór elektromagnetyczny turbiny.
Dziękuję wszystkim za pomoc okazało się się zawór sterujący płynem chłodniczym nie trzyma podciśnienia i do turbiny dochodziło za słabe podciśnienie . Chodzi o ten zawór : https://obrazki.elektroda.pl/7805780000_...
zawora turbina turbina zawora sterować turbina
auris schemat berlingo światłami mijania lodówka naprawa rozmrażanie parownika
Jak rozebrać drukarkę Samsung SCX-3205 krok po kroku Aktualizacja firmware Blaupunkt BS42F2242NEB