Tzw. Gruszka podciśnienia turbiny. Podciśnieniowy regulator turbiny.
Sprawdź przewody podciśnieniowe sterowania turbiny.
Nie ma żadnego znaczenia. Podczas przyspieszania EGR jest cały czas zamknięty, otwiera się przy jeździe ze stała prędkością (plus minus oczywiście) i w niektórych przypadkach na postoju. Współprace z DPF oczywiscie pomijam bo to nie ta epoka.
kolego elektrit turbina działa owszem zawsze ale dopływ spalin jest zamykana na niskich obrotach wiem coś o tym bo regeneruje turbiny od kilku lat i ten baniaczek jest odpowiedzialny za włączanie i wyłanczanie turbiny
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
Tak będzie.
kolego ten błąd P0243 to ujemny czy dodatni zobacz cięgno od turbiny
jak ściągnąłem jeden wąż z intercoolera to troche chlapało z niego olejem,czy to oznacza zużycie turbiny?????
Po pierwsze jakie masz podciśnienie na magistrali i czy masz wysterowanie zaworu turbiny.
uszczelkę pod kolektorem wydechowym obejrzyj możliwe ze jest przepalona i spalinki uciekają nie tworząc ciśnienia dla turbiny
Co z gruszką? Czy to było też przed wymianą turbiny?
Kolego wymiana intercoolera, kontrola turbiny i diagostyktyka wszystko Ci powiedzą. Pozdrawiam
Ciekawe - możesz mi pokazać gdzie tam jest ten czujnik doładowania turbiny?
Olej Ci wylatuje ośką klap wirowych bo jest wypracowana. Olej oczywiście z kolektora z odmy lub turbiny.
Masz błąd wydajności turbiny a Ty czujnik podmieniasz. Sprawdź czy jak go odpalisz to zaciąga sztangę turbiny w dół.
Pracuje! To że niedoładowywuje nie znaczy że nie pracuje, nieszczelność nie zależy od obrotów turbiny.
Czyli hamownie mają. Trzebaby pogmerać w dolocie z zapiętym komputerem i poglądem parametrów bieżących. Do szybkiej oceny tych podzespołów wystarczą logi dynamiczne, ew wysterowanie spod dignoskopu i fizyczna obserwacja reakcji. Zacznij od dokładnego obejrzenia dolotu. Błąd może być też spowodowany problemem ze zmienną geometrią turbiny lub jej sterowaniem.
Co do problemu, kilku krotnie spotykałem się z tym, że po takim zabiegu silnik nie pracował równo przez resztki z kolektora które dostały się dalej Jak dymi, szczególnie na czarno, to brak doładowania - czyli albo tryb awaryjny ze względu na uszkodzony/zatkany MAP, albo otwarty EGR. Jeszcze do tego bym zobaczył, czy po odpaleniu da radę ruszać sztangą...
Niestety nikt z kim rozmawiałem z niczym takim się nie spotkał, a pytam od 3 dni. Bardzo prawdopodobna jest twoja sugestia z wałkiem i pierścieniami. Znalazłem kompletny silnik 20km od mojej miejscowości i raczej będę się kierował w stronę wymiany silnika i turbiny.
Witam,od jakiegoś czasu nurtuje mnie pytanie czy jadąc zwykłym dieslem bez turbiny Opel Astra i hamując silnikiem oszczędzam w ten sposób paliwo czy lepiej z górki wrzucić luz i jechać na luzie?
Dołożenie turbiny przekroczy wartość twojej astry, oprócz samej turbiny musisz zmodyfikować sterownik, dołożyć zawory sterujące, układ smarowania, pomijając już tłoki i korbowody które mogą nie wytrzymać.
co z egr? jakie masz cisnienie turbiny?
Problem rozwiązany wystarczyło wymienić czujnik od turbiny ten po lewej stronie
A od kiedy silnik Isuzu 1,7dti jest na CR?? przecież to silnik na pompie DENSO pompa z rozdzielaczem... Żeby zwiększyć ciśnienie doładowania musisz znaleźć koło turbiny taką puszkę podciśnieniową, z niej wychodzi takie cięgło do turbiny i to cięgło ma na końcu gwint zabezpieczony nakrętką. Nic to nie da bez grzebania w sofcie....
Rura dolotowa, dolot powietrza, rura turbo. Różnie mówią.
Witam wszystkich Mam pytanie czy można jakoś zwiększyć ciśnienie turbiny w Opel astra f 1.7 td isuzu z 1994 r? I gdzie znajduje się śrubka od zwiększenia dawki paliwa na pompie ? Jeżeli coś źle napisałem albo nie w tej kategorii to bardzo przepraszam i proszę o przeniesienie postu.
Nie stracił mocy? Pewnie dziura w układzie powietrznym lub w intercooler, sprawdź węże od turbiny,
Czytałem właśnie, że co 30k no ale rocznie robię jakieś 10 max 15. Więc 2-3 lata jeździć na oleju było by męką dla silnika i turbiny..
...jeden steruje zaworem EGR, drugi klapami "przeciwdymowymi" - który czym to sobie "idąc po rurkach" dojdziesz. Jest jeszcze trzeci, który steruje zaworem obejścia turbiny.
sprawdziłem... w tym aucie nie ma turbiny ze zmienną geometrią.
Umyj silnik w rejonie wycieku np zmywaczem do hamulców. Uruchom silnik zobacz skąd zaczyna cieknąć. Możesz zrobić zdjęcie i zamieścić na forum. Potencjalne źródła to pompa podciśnienia, smarowanie turbiny , powrót oleju z turbiny. Nieszczelny przewód powietrzny turbiny.
Witam mam pytanie, chciałem spytać czy był by ktoś w stanie doradzić, pomoc, w kwestii turbiny. Astra g Bertone 2. 0 190KM a mianowicie chodzi o taką kwestie, turbina ciągnie dobrze, żadnych odgłosów nie daje niepokojących, NIE KOPCI ANI NA BIAŁO ANI CZARNO, ALE.. Nie raz przerywa na 0.5s dosłownie podczas dodania gazu, i tak zaczyna się dziać coraz...
Była nieszczelność w rurze przy przepustnicy. To przy rozkręcaniu się turbiny syczało.
Ale aż tak by uciekały te spaliny, nie sądzę. Jak w tej Twojej astrze sterowana jest turbina?? idzie do niej jakiś przewód podciśnieniowy od zaworku sterowanego elektrycznie a korzystającego podciśnienia z pompy vacum??? czy też masz turbinę na której jest z jednej części turbiny przewód (wężyk) idący do jej drugiej części?
Mapy turbo ktoś w kosmos wywalił. Przyrost ciśnienia 20do30% .Nic dziwnego ,że turbiny padają. Jak nie znajdziesz oryginału to można poprawić mapki na podstawie innego pliku.
Zawór upustowy turbiny działa prawidłowo?
Wiesz lewy Ty masz astrę III a ja mam starą I z silnikiem isuzu. Trudno mi coś powiedieć na temat silnika cdti. To jest całkiem inna turbina i silnik.
coś z turbinką, do 2tyś za mała siła spalin i jej nie ciągnie, smarowanie turbiny może za słabe
Są jakieś błędy?
XAWER. ale czy to kombi czy zielone auto to i tak astra 1.4 16v nigdy nie miała turbiny więc o czym piszesz?
Objawy jakie opisujesz, nie są spowodowane olejem z rozszczelnionej turbiny. Dużo tego wyleciało? Żebyś mnie dobrze zrozumiał, to zły objaw ale nie powoduje takiego zachowania, o jakim napisałeś.
uszkodzeniem turbiny, instalacji itd...
Pewnie turbina oleju nie dostaje. Albo kupiłeś padakę. Sekcja zwłok padniętej turbiny powinna pomóc rozwikłać zagadkę.
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
Brawo.... A kolega nie pomyślał że przez tą odmę raz powietrze jest wypychane a raz zaciągane... Jak ci zasa syf do silnika to sobie zrobisz remont taniutko radze poszukać takiego wynalazku jak oil tank czy jakoś tak na allegro jest to taki zbiorniczek z filtrem żeby olej w nim się zbierał z odmy a potem się go spuszcza... Jak tak zrobisz to będzie...
problem z turbo, pewnie przewód od turbiny do coolera pękniety albo sterowanie turbiny podciśnieniem uszkodzone
Masz na pewno uszkodzony obwod zaworka turbiny. Sprawdz dokladnie przewody. :D
Musiałbyś odczytać błędy, ale w tej bryce masz do przeglądu lub wyczyszczenia: czujnik doładowania w kolektorze, ewentualnie kolektor, egr oraz sterowanie (kierownicę) turbiny lub sama turbinę - (niestety w tych autach to powszechne) i przy tej okazji wszystkie te czynniki mają taki skutek, ale najbardziej prawdopodobny jest zasyfiony kolektor oraz...
mechanik podał mi tylko te dwa błedy wiem ze jak rano odpale to obroty sa ponizej 900-set. Sprezarka podczas zapalenia sie kontrolki powyzej 3000 tak jakby nie działała pompuje ale bardzo słabo czy to moze byc elektrozawór siłownika turbiny uszkodzony?
tzok a mozesz to jakoś jaśniej opisać bo nie czaje za bardzo Czego "nie czaisz"? Mam Ci to narysować czy jak? Zawór ma dwa króćce - zakładasz sobie na nie wężyki. Kiedy nie ma zasilania bierzesz do ust jeden wężyk i próbujesz zassać powietrze, następnie robisz to samo z drugim wężykiem. Z jednego nie powinno dać się zassać, a z drugiego tak. Potem...
Witam, mam problem z turbiną, w astrze II 1.7 TD ( silnik oplowski ), mianowićie wymieniłem turbine na sprawną a nadal wciąga olej, po zdjeciu przewodu od filtra prawie z niej cieknie, luzu nie wyczuwa sie zawory EGR sa sprawne zarowno mechaniczny jak i elektryczny, zreszta dziala w 100%, tylko ten wyciek i pobór oleju, może ktos zna przyczyne
a gdzie znajduje sie ten czujnik cisniena w kolektorze jakies wskazowki ja tez jestem posiadaczem astry z silnikiem 1,7 dti i u mnie tez autko nie ma mocy (moje odczucia sa takie jak by po zagrzaniu okolo 90 stopni czyli normalnma praca auta astra slabnie nie slychac turbiny i wywala blad 0335 czujnik obrotow wału korbowego prosze o pomoc
Zmiana kolektora ssącego i całego dolotu, kolektora wydechowego i zaślepienie kanałów olejowych smarujących turbinę i gotowe. Efekt - auto się muli i nie chce jechć a koszty podobne do kupienia turbiny np po regeneracji
Witam. Proszę o pomoc z astra (jak w temacie) mianowicie po wymianie turbiny w silniku, nic się nie zmieniło auto dalej nie ma mocy. Czy są jakies inne przyczyny? Czy przyczyną może być zatkany intercooler? Dzięki za odpowiedzi.
To jak masz dawce to w czym problem to naprawic. Po mojemu niemasz doładowania wcale lub odpowiedniego. I niema tam zadnej geometrii i faz.Zwykła turbina upustowa.
Czy można to sprawdzić jeżeli odkręce ten zawór z cięgnem od turbiny, czy trzeba ją rozbierać?
raczej tak
jest to pompa podciśnienia i nie tylko wspomaga hamulce ale ma wiele innych funkcji w tym silniku CHYBA ustala prace turbiny poprzez zawór doładowania.
to nie odma?
Ekonomiczność to nie tylko spalanie, ale również koszty eksploatacji i naprawy. SDI ma o wiele prostszą budowę, jest trwalszy i mniej awaryjny, a jeśli już się zepsuje to naprawy są tańsze, pamiętaj że SDI to _nie_ jest TDI bez turbiny...
Jedno oznacza na pewno - usterkę układów sterowania silnikiem. Sądząc po opisanych objawach to może być układ sterowania turbiny, aczkolwiek nie tylko . Diagnostyka prawdę powie.
czyli wynika ze u mnie się nie otwiera kanał
kolego sylwek_b8 6 gdy nie masz nic do powiedzenia to lepiej siedz cicho. sprawdzić należy przepływomierz powietrza, podciśnienie do turbiny i.. sterownik pompy wtryskowej.
Uważam , że powinien twój samochód obejrzeć ktoś , kto ma pojęcie o silnikach diesla. Z tego co napisałeś też uważam podobnie jak jeden z kolegów powyżej,że problem leży być może w zaworze egr lub samej turbinie ewentualnie w jej wysterowaniu. Są to jednak podzespoły ,których pracę i sprawność można zweryfikować. Nie widząc samochodu to jest tylko takie...
To pasuje na mocowaniach czy nie idzie jej spasować z rurą wydechową, bo jedno i drugie się wyklucza?
sprawdź czy listwa od KLAP KOLEKTORA DOLOTOWEGO działa ,
Atak zapytam czy po zamontowaniu turbiny , cały dolot został dokładnie wyczyszczony łącznie z płukaniem IC , polecam także montaż separatora olejowego na odmie.
możliwe, że problem z mokrymi miejscami od oleju oraz parowaniem i zapachem oleju pochodzi od uszczelki. Może ona być źródłem wycieku oleju, który pojawił się na łączeniach i spod auta. jak morzesz to sprawdz uszczelke wału lub miejsce innych źródeł wycieku oleju smrod moglby zostac spoeodowany przez nadmierne nagrzanie silnika podczas jazdy np. w korkach,...
Jak w temacie szukam w mojej Astrze 17 isuzu regulatora ciśnienia od turbiny i nie mogę go znaleść, mianowićie chciałbym troszkę zwiększyć ciśnienie doładowania.
Jeśli nie ma sterowania, to uwalona pompa wtryskowa.
Witam, Nie znalazłem posta opiekującego ten problem, a mianowicie podczas jazdy zapala się kontrolka service i auto traci moc oraz obroty nie mogą przekroczyć 3200. Czasem też auto po prostu gaśnie podczas jazdy, czuć tylko zryw wszystkie zegary opadają oraz włącza się kontrolka trakcji oraz migający service, przy czym po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie...
Witam Panowie proszę o poradę. Mam mały ( przynajmniej na razie) problem z turbiną w oplu astrze g. Silnik 2.0 di rok produkcji 1998. Otóż w ostatnim czasie dwa razy turbina nie wystartowała podczas jazdy. Dopiero po dobrej prze gazówce turbina ruszyła. Po zdjęciu węża dolotowego kręcąc palcem turbiną wyczuwam nie wielki, ale jednak opór. Panowie powiedzcie,...
podmieniony
Witam mam takie pytanie a raczej dużą ciekawość mam Astre F 1.7 d z 93 kombi i ciekawi mnie czy jest możliwość zamontowania do tego silnika turbiny. A i to jest silnik oplowski nie isuzu.
Wszelkie chwyty dozwolone,można i tak. Zycie jednak pokazuje że nie zawsze najprostrze jest najlepsze,może w tym przypadku akurat jest. Metody są różne,nie zawsze polegają jednak jedynie na przeprogramowaniu.Czasem fizycznie przenoszone są elementy z jednego sterownika do drugiego i po jakimś czasie mogą zacząć się problemy,albo będą natychmiast. Nawet...
Podgląd parametrów pracy silnika podczas jazdy wiele wyjaśni. Od tego proponuję zacząć.
czy możliwe jest ze przepływa przez turbine plyn chłodniczy? bo własnie z jednej rurki wychodzącej z turbiny cieknie?
Michu10 sugerujesz więc uszkodzenie turbiny? (zatarcie). Miałem podobny problem w Oplu Astrze ale tam uszkodzony był sterownik.
Zlikwidowałem usterkę wymieniając czujnik podciśnienia turbiny Nie ma takiego czujnika
Miałem na myśli zawór turbiny który zamykany, otwierany jest gruszką (czy swobodnie pracuje nie przycina się) Pozdrawiam
W swojej astrze h 1,9 cdti mialem przeładowanie turbiny przy wysokich obrotach, sprawdzałem wężyki. Robilem to strzykawką, najpierw spraawdzilem pompujac powietrzne od strony pompy podciśnienia, później od strony gruszki. Grzuszka dawała jakiś odgłos pracy. Zacząłem energicznie ruszać tlokiem strzykawki i uczuciem bezradności złożyłem wszystko do kupy....
To co napisał marecki72 odpada bo po zgaszeniu silnika w oplu zawór jest zamknięty.Przebieg 135000 to już dla takiej turbiny może być dużo.Czy coś jest nie tak podczas jazdy?
Mogło dojść do zapieczenia pierścieni na tym tłoku z którym miałeś problem, jeszcze możliwe jest że uszczelnienia na turbinie nie trzymają i dochodzi do zasysania oleju z smarowania turbiny z powietrzem do komory spalania.
Witam A czy autko ma DPF ? Miałem taki sam przypadek i po usunięciu filtra problem znikł. Zapchany wydech (katalizator i DPF) od cieknącej turbiny, błąd który się pojawiał i to sporadycznie to nieszczelność układu dolotowego.
Witam, astra naprawiona przyczyną było zapieczone cięgno przy turbinie i pęknięty wężyk od podciśnienia przy gruszce od turbiny, cięgno zostało wyczyszczone wężyk delikatnie skrócony i auto odzyskało moc. Jeśli ktoś miał by podobny problem to warto sprawdzić te miejsca. Dzięki wszystkim za pomoc.
Jak coś biore od Ciebie turbinę.
turbiny do kominków same w sobie posiadają czujnik temperatury
Wężyki są wszystkie nowe tak jak elektrozawory od egr i turbiny i pompa wakum też sprawna daje tam jakieś podciśnienie.
Z turbiny to nie cieknie bo oglądałem ją i jest czysta.
Chciałbym zobaczyć jak te łopatki turbiny czyścił ... Kierowniczki ? Przecież nie ma tego w wersji 90 km ... Łopatki turbiny ? ... Na pewno długo pochodzi ;)
Wstępna diagnoza jest. Zawór podciśnienia turbiny. Zawór odpięty - bezpiecznik podmieniony - cały po zapłonie. Silnik odpalił - co wcześniej nie było możliwe.
Zapala się kontrolka silnika ?
Głównie chodziło mi o dźwięk, oraz podobno BLOW OFF wydłuża życie turbiny, chociaż docelowo chciałem mieć BLOW OFF i DV podłączonego.
Takie coś znalazłem: "Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV. Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce. Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia."
Niewielka ilość oleju w intercoolerze i rurach zasilających jest zjawiskiem normalnym i wynika z konstrukcji turbiny. Nie stresuj się tym.
Tak jak kolega napisał - trzeba sprawdzić wartość podciśnienia ale z powodu drugiego błędu skłaniał bym się do awarii w obwodzie załączania zaworu obejściowego turbiny. Sprawdź wężyk między zaworem a gruszką może się przetarł - pęk ( możesz zdjąć go z zaworu i dmuchnąć, może akurat coś będzie słychać). Podobno padają też same zawory ( sam nie zmieniałem...
Jak zawór od turbiny miał wpływ na znikanie płynu i podnoszenie się oleju to ta astra naprawdę jest ,,wyjatkowa"
Miałem bardzo zapchany filtr powietrza, wymieniłem go i praktycznie nic się nie zmieniło... Sprawdziłem rurę intercooler - przepustnica, która jest zafajdana olejem, wyczyściłem i ją tylko i po jakimś czasie pierwszy raz odkąd mam te auto (od września 2013, przejechane przeze mnie 120tyś. km, łącznie 260tys km) wyskoczyło bym dolał olej. Dla mnie na...
mam opla astre 2 99r 1.7 tdl z silnikiem niemieckiej produkcji i ostatnio zauwazylem ze przy wysokich obrotach ( ok 3 - 4 tys ) strasznie dymi....boje sie ze to wina turbiny, lub uszkodzona jest elektronika pompy!!...
Na początek sprawdź elektrozawór obejścia turbosprezarki Na filmie jest pokazane jak to zrobić https://forum.opel24.com/topic/91690-vid...
zawór turbiny astra regeneracja turbiny astra sitko turbiny
termostat danfoss parametry kamera unifi licznik zwojów nawijarki
Wzory na deltę: równanie kwadratowe, połączenie trójkąt (Δ), transformacja Y-Δ, delta Diraca Robotyczny odkurzacz basenowy IPX8 – Dolphin, Zodiac, Fairland – wybór, parametry, AI, serwis