w tym model niema elektrycznej regulacji turbiny
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
A jaka oporność zaworu podcisnienia od małej turbiny
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Witaj To jest standardowa usterka silnika 1,5dci. padają pompy oleju. następstwem tego jest wykończenie panewek i turbiny. Pozdr
http://www.turbo-tec.eu/pl/sterowanie-uk...
To może być problem z zaworem EGR od turbiny
Klijent powinien tylko prowadzić swój samochód, nawet go nie tankować , bo może pomylić paliwa , nie mówiąc o płynach pod maską. A gdzie do regeneracji turbiny.
Sprawdzałeś może czujnik ciśnienia doładowania i zawór turbiny!?
do sprawdzenia cisnienei turbo oraz geometria turbiny i jej sterowanie
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
poczyta o zapieczonych kierowniczkach turbiny.
Cześć, już nie za bardzo pamiętam jak ten problem rozwiązaliśmy ale poradzę: dobrze naładuj akumulator, odłącz klemę na ok. 30 min (to czasem pomaga zresetować błędy), sprawdź czujnik przy filtrze powietrza, poruszaj kostką użyj środka do czyszczenia styków, kupiłem coś takiego i przydaje się do czyszczenia i konserwacji), jest jeszcze jedna kostka...
Dzień dobry, Czy ktoś posiada rurę turbiny na nie duże pieniądze i sprawną, RENAULT TRAFIC 2.0 DCI CDTI, rok 2029 numer seryjny części 144607066R. AI: Czy interesuje Pana wyłącznie rura turbiny nowa, czy również używana w dobrym stanie wchodzi w grę? może być używana ale w dobrym stanie AI: W jakiej lokalizacji Pan się znajduje lub czy preferuje Pan...
Dopiero uruchomiłem mascota. Walnięty układ paliwowy. Ale potrzebne miejsce podłączenia zaworu sterowania turbiny.
Jeżeli Twój master ma 146KM to turbina ma zmienną geometrię i może się przycinać. Do sprawdzenia przed demontażem szczelność i drożność przewodów podciśnieniowych od samego króćca Vacum. Do sprawdzenia też elektrozawór turbiny.
Nie chodzi mi o MAP-a tam jest ok , Czujnik ciśnienia doładowania Turbiny
Podciśnienie musi być właściwe w układzie i sprawny zawór sterowania turbiny.
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście. ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ? Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
Wielkie dzięki. Właśnie obawiam się o ta skrzynię. Czy w przypadku częstych, krótkich, ok. 5km przejazdach nie padnie zbyt szybko? A co napiszecie na temat tej nieszczęsnej turbiny?
Witam gdzie zlokalizowany jest czujnik temperatury doładowania turbiny Renault Master 2.3 100km?
Biały dym i brak mocy raczej koniec turbiny
A czy wiecie gdzie elektrycznie powinien być wpięty elektrozawór turbiny?
Witam kolega ma vw golfa 1 z silnikiem 1.8 16v załorzone sa tłoki od g60,uszczelka pod głowice od dizla jest sporo grubsza i rurbina od jakiejś renówki 2.2t niewiem jakiej, wszystko chodzi na gazie niepotrzeba żadnych cudów naprawde, z bedzyną tylko nic nierobił i auto chodzi ale trzeba wolno jechać,jak sie przełączy na gaz to morzna poszaleć.a niewilele...
Udać się do mechanika celem stwierdzenia brakiem doładowania z turbiny.
Motor do mądrego mechanika co by zweryfikował zniszczenia i ocenił koszty naprawy (nie tylko turbiny!)
Też podejrzewałem katalizator ale po odkręceniu i przejechaniu się samochodem również nic się nie zmieniło oprócz dźwięku i wyraźniejszego świstu turbiny.
Puść go bez rury z turbiny do kolektora ssącego i zobaczysz czy się rozbiega, ale stawiam tak jak kolega Paweł że olej ciśnie z rur lub z "nowej" turbiny.
Ta kontrolka to kontrolka ogólna usterki sterowania silnika, trzeba podłączyć stosowny sprzęt i zrobić diagnostykę...to nie jest kontrolka tylko turbiny...
Witam wszystkich. oklepany tekst ale mam problem z moją laguną. Nie miała mocy, strasznie przerywała i kopciła. Wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem zawór Egr. Moc wróciła i nie kopci ale zostało przerywanie. Objawia się szczególnie gdy przez dłuższy czas jedzie się na stałych obrotach. Podczas przerwania samochód znacznie traci na obrotach. Liczę...
Diagnostykę na wysokim poziomie można również wykonać Ng10. A puki co sprawdź sobie podciśnienia do turbiny.
jaka była przyczyna mam ten sam problem gruszka wymieniona i zawór egr też i dalej słaby nie załańcza turbiny
szukam schematu zasilania turbiny Scenic 1,9dci
wyświetla mi uszkodzony hamulec silnikowy i awaria wentylatora. Jaki ma związek wentylator z głośną pracą turbiny
No. Ja mam jedynkę. Byłem na diagnostyce i nie wiem czy oni mają sprzęt zepsuty czy co, bo nic nie pokazało. Wszystko ok. Ja podejrzewam turbinę lub jakiś kabelek od turbiny.
wymienione akumulatory na nowe, to samo dalej... Dodano po 4 Przyczyną było urwanie kabla masy koło turbiny.
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/o... proszę
Koszt samej używanej turbiny to 500-1000zł. A gdzie reszta (kolektory, sterowanie turbiny intercooler)?
Zmęczenie materiału lub przeładowanie turbiny - efekty wskazują jednoznacznie na n75 bądź coś ze sztangą.
Wg . tego co podaje dokumentacja korekcja jest dopuszczalna do 5. Jeśli chodzi o przelewy to drugi test był najbardziej zbliżony do metody zalecanej przez Renaulta i max wartości mogą być do 40 ml. Biały dym - czy to czasami nie olej z turbiny ?
jest to wersja bez klimy. Zwykły przełącznik 1, 2. Jutro jeszcze raz to rozkręcę i zobaczę gdzie jest jakiś sterownik. Nigdzie nie ma napięć ani na przełączniku ani na turbinach. Przełącznik, turbiny sprawne.
Całkiem możliwe, że silnik pracuje na 5 cylindrów, skoro drży i jest słaby. Kto ma odrobinę słuchu muzycznego, nie potrzebuje żadnej aparatury aby to ustalić. Swisty świadczą o nieszczelności, lub zdeformowanych, usztrąconych częściowo łopatkach turbiny.
W końcu rozwiązałem problem - zawór zapobiegający przeładowaniu turbiny miał winę.
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
Witam, Czy może ktoś mi pomóc i podzieli się siłą dokrecania nakretek podczas montażu turbiny w Renault Megane 3 z silnikiem 1.5 dci, 90 KM. Chodzi mi o momen dokrecenia turbiny, przewodu olejowego. Będę wdzięczny za pomoc
Witam. Mam Renault Laguna z 2002r 1.9 DCI 120km. Nie wiem dlaczego ale znika olej, samochód nie kopci, brak plam pod samochodem, turbina ładnie ciągnie. Jedyne co widać to spocony czujnik na rurze z filtra powietrza do turbiny.
Podzwoń po firmach, które regenerują turbiny może Cię poratują. Szukałeś po numerze: 77011473155 [url=https://allegro.pl/oferta/uszczelki...
Turbina po regeneracji to pytanie czy odpowiedź bo nie rozumiem. Uważasz ze to wina turbiny tak?
z wirnika turbiny, jeśli metalowe
Tak użyj turbo timera. Ale w dizlu nie ma takich temperatur jak w benzynie, gdzie po jeździe trzeba odczekać na wolnych obrotach bo turbiny świecą.
Naprawa jest zależna od usterki, ale również od czasu poszukiwania jej. Jak za bardzo gwiżdże to zdejmij z niej przewód powietrza od filtra i zobacz czy łopatki turbiny są całe, czy czegoś czasem nie zmieliły.
Tak, w moim przypadku totalny banał, pompka podciśnienia sprawdzana była z przewodu do serwa, okazało się że ten cienki króciec co idzie na turbiny zapychał się czymś taką mazią brązową, czyszczenie pomogło,.
RENAULT ESPACE2,2Dci witam. Mam problem z renault espace nie ma mocy przy dodawaniu gazu i strasznie kopci.Nie można jechać więcej niż 40km Regulamin p.11 popraw temat. Michu10 prawdopodobnie masz dziurę w dolocie ps. SALY wprowadzanie silnika na obroty i gaszenie czasami nie prowadzi do zacierania sie turbiny.
Może sprawdż intercoler i przewody od turbiny na szczelność.
Panowie mam jeszcze pytanie bo jednak te ciśnienia z turbo nie są zadowalające, czy dołożenie skromnej zwężki między kolektor wydechowy a turbo zwiększy obroty samej turbiny? Czy też to droga do nikąd?
Jeżeli gwizda to znaczy że już dogorywa. Z korka oleju zawsze coś tam dymi. Zależy jak bardzo i czy nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej. Można to w łatwy sposób sprawdzić. Przy zamkniętym korku oleju odłączamy przewód od odmy olejowej i zaślepiamy go na chwilę ręką. Jak się wytworzy duże ciśnienie to znaczy że silnik już ma przedmuchy. Pierścienie...
MID 128 PSID 98 FMI1. Nieodpowiednia odpowiedź układu turbodoładowania , niskie ciśnienie turbiny.
A więc jestem już w temacie mądrzejszy. Otóż silniki pasują zamiennie (blok z głowicą zamknięte), różnica jest w osprzęcie, przystawkach do dzwonu skrzyni biegów, kołach zamachowym i pasowym wału i pompy wody, kolektorze wydechowym i średnicy otworu w wale korbowym na wałek sprzęgłowy. W moim przypadku przekładam silnik z Ducato do Mastera i trzeba...
układ CR jest w tych autach bardzo żywotny z mojego doświadczenia starcza gdzieś na trzy silniki i cztery turbiny.... :(
To jest ten cienki metalowy przewód który idzie od góry turbiny do bloku To jest rurka smarowania czy taka rurka która idzie od spodu turbiny z takimi charmonijkowymi gięciami?? To jest spływ
No to się trochę wyjaśniło. Dzisiaj padła turbina, zasłona dymna już od 1300obr. Dym szaro niebieski z posmakiem oleju. Pracował krótko więc na bagnecie nie widać aby dużo ubyło. Co dziwne to całkowicie przestał kopcić na czarno nawet przy 4k obrotów. Czy to kopcenie na czarno mogło być spowodowane agonią turbiny? Czy turbina w tym modelu jest chłodzona...
nie słychać turbiny tylko szybkie przeskakiwanie trrr trr trr
kolego ja mam lagune 2 z silnikiem 1,9 dci i miałem podobny problem z moca ale u mnie była przyczyna walnieta rura która łączy intercoler z turbiną
Ja mierzę tam gdzie doszło do usterki czyli najbliżej zaworów - wspawany króciec w kolektor wydechowy i max głęboko wsunięta sonda. Uwierz mi, że w OL dla AFR 12,6-12,8 potrafi być do 20 stopni zimniej niż na PB. Dodano po 7 Za mały procent Flashlube w 1l flashlube - tak wynika z pomiarów EGT, które robiliśmy. Poza tym, jak podasz płyn do samochodu...
kierownica chodziła lekko, choć delikatne ślady przycięć były widoczne. lekki luz poprzeczny na chra. Na końcówkach koła kompresji widać delikatne ukruszenia i nie wiem jaki one mogą mieć wpływ na wydajnośc turbiny i wywazenie wirnika. na kierownicach też widoczne wżery i ślady po uderzeniach odpadów i znów jaki to może mieć wplyw na pracę turbiny?...
Zawór ma być zamknięty.
To może zrzuca Ci któryś z węży "powietrznych" albo jest pęknięty. Filtr->turbina, turbina ->przepustnica
Witam. Czym diagnozowałeś jakim interfejsem? Kiedy to się stało po regeneracji turbiny? Jaki dokładnie błąd? Powodem może być tylko zapchany wydech ale może być też wiele innych, podaj jaki ten błąd dokładnie i oglądnij łopatki turbiny. Pozdrawiam.
Pytanie jak w temacie. Wszystko dlatego że wczoraj mi klient przyniósł nową (jak twierdzi) zakupioną w serwisie renault (jak twierdzi) sprężarkę do Renault Master Cdi. Turbina miała naprawdę spory luz. Jaki jest dopuszczalny luz turbiny w nowych lub regenerowanych spreżarkach i jak go ewentualnie mierzyć w warunkach warsztatowych?
Ile dmuchają turbiny? Przeciez to jest wszystko do podejrzenia, dawka , korekcje przepływy.
338- zawor turbiny Sprawdź schemat-czy dla dla tego megane 2 podłącz nowy przewód na 2 pin zawora turbiny i na MA M2 ECU Bosch (Mogę wysłać inny schemat) lub musisz zaktualizować ECU Bosch - Renault Clip reprog cd (został wcześniej usunięty niepoprawnie EGR FAP DTC)
Nie ma żadnych filtrów na smarowaniu turbiny, przewody smarowania do wymiany plus kontrola ciśnienia oleju jak wyżej napisano. Ciśnienie około 1 bar na wolnych po rozgrzaniu silnika.
Witam. Problem rozwiazany przyczyną okazał się przetarty kabel w wiązce pod plastikowa rura idącą z turbiny do intercolera. Pozdrawiam
Renault Master 2,3 DCI przechodzi w tryb awaryjny, po wymianie turbiny, dpf wyczyszczony, nowy aku, czujnik ciśnienia paliwa i teraz płyn chłodzący wskazuje na temp. poniżej połowy czyli cały czas chłodzi wiatrak. Co nie tak?
prawdopodobnie kończy się łożyskowanie turbiny.
zauważyłem żę olej poci się między łączeniem turbiny a wydechem.
Silnik bierze olej turbina po regeneracji Nie raz to ćwiczyłem, aż zacząłem turbiny naprawiać samemu.
Turbo szaleje to i błąd przepływu wywala. Zrób porządek z przewodami od turbiny do kolektora dolotowego
silnik wchodzi w tryb awaryjny być może elekto zawór od turbiny się podwiesza, pierwszy raz to sie stało?
może być tak że jak zgasisz auto to olej spływa a jak odpalisz auto to zanim olej dojdzie to nie dymi a jak już dojdzie to dymi. może faktycznie czyszczenie wtrysków pomoże, bo to są albo wtryski albo turbina
Laguna 2, 1.9 dci 120 km 2005. Turbina po regeneracji, na poglądach parametrów widać, że ciśnienie doładowania nie nadąża za zadanym. Rozbieżność około 100 -200 mb. Wyrównuje się dopiero przy jednostajnej jeździe. Słabo ciągnie od dołu ale czasami ma przebłyski. Jakie powinny być właściwe wartości podcisnienia na przewodach podcisnieniowych do turbiny...
Witam mam pytanie czy jest możliwość że turbina hałasuje?
Jestem obecnie jeszcze szczekliwym posiadaczem L3 2.0 DCI. mam te same problemy do momentu zaaczenia turbiny nie mam mocy. czy udlo sie rozwiiazac problem?
Przy przyspieszaniu parametr różnica żądanego do rzeczywistego 0,6 bara. Faktycznie. Jak rozumiem nawet w początkowej fazie (to dosłownie trochę ponad sekunda) nie powinno być takiej różnicy? Obrazowałoby to fakt braku właściwego doładowania od dołu. Mam nadzieję, że uda się niebawem ustalić przyczynę/przyczyny. Od pompy vacum musi być cienki przewód...
Jaki model samochodu i rocznik? Nie wiem czy wszystkie ale napewno Laguna II miały blokadę na zimnym silniku. Do puki nie rozgrzeje się trochę turbiny nie załączy
Nikt nie jest wróżką, normalnie nakrętka nie powinna się odkręcić w zakresie obrotów silnika i lekko ponad zakres, jakie obroty osiągnął przy pracy na uszkodzonej turbinie. Pozdrawiam
ale jakich pomp można coś szerzej o tym ??/ w tym silniku nie ma turbiny to zwykły diesel
Sprawdź jaką wydajność ma turbina. Zobacz czy ten zawór się przypadkiem nie przycina. W zasadzie to 70% podejrzeń pada na niego więc zacznij od niego a późnije wydajność turbiny. Nie wiem dokładnie jak jest w tym mobilu ale sprawdź czy przy pedale sprzęgła masz czujnik, który reaguje na naciśnięcie sprzęgła.
Daj zdjęcia
Nie da rady skoro turbiny padają to coś jest nie tak albo tak były zregenerowane
Jeśli świst dochodzi od turbiny to należy ją wymontować i oddać fachowcowi, bo skutki awarii mogą być bolesne finansowo. Najlepiej by ktoś kompetentny przejechał sie , posłuchał i podjął decyzje co do usterki, bo równie może być to dziura w przewodzie i sama turbina
Turbina była wymieniona z powodu awarii czy z innego powodu?
Podmieniony czujnik doładowania turbiny po co???
Odpiąć sztange i sprawdzić.
Może masz ukryte ze dwie turbiny ;) i dwie pary wtrysków
Nieszczelny dolot powietrza przy turbinie
Mam pytanko gdzie znajdę nr. lakieru w megance typu - (żelasko) he he. Proszę o szybką odpowiedz musze to mieć na jutro rano. Laguna 1.9 dci 120 km. I jeszcze jedno jak sie zregeneruję turbine to nie trzeba przypadkiem kalibrować zaworu turbiny czy cos tam?
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Odcina turbinę? No tego jeszcze nie grali... Po podpięciu pod clipa, wykonaniu DIAGNOSTYKI nie kasowaniu błędów, napisz co wyszło wtedy pogadamy.
zawór turbiny renault regeneracja turbiny renault turbiny renault master
objaw przepustnica tda2822 mostek przetwornica 200hz
Nieszczelność SodaStream po wymianie uszczelki Automatyzacja w TUYA: Włączanie i wyłączanie urządzeń