w tym model niema elektrycznej regulacji turbiny
A jaka oporność zaworu podcisnienia od małej turbiny
Witam Renault Master 3 2,3 dci , 101 km, 2010 rok. Problem - Po wyłączeniu silnika "brzęczy" "buczy" - 1 do 3 minut ZAWÓR PODCISNIENIA turbiny ! Zna ktoś ten problem ? Dzięki za odpowiedzi.
poczyta o zapieczonych kierowniczkach turbiny.
Cześć, już nie za bardzo pamiętam jak ten problem rozwiązaliśmy ale poradzę: dobrze naładuj akumulator, odłącz klemę na ok. 30 min (to czasem pomaga zresetować błędy), sprawdź czujnik przy filtrze powietrza, poruszaj kostką użyj środka do czyszczenia styków, kupiłem coś takiego i przydaje się do czyszczenia i konserwacji), jest jeszcze jedna kostka...
Jeżeli Twój master ma 146KM to turbina ma zmienną geometrię i może się przycinać. Do sprawdzenia przed demontażem szczelność i drożność przewodów podciśnieniowych od samego króćca Vacum. Do sprawdzenia też elektrozawór turbiny.
Witam gdzie zlokalizowany jest czujnik temperatury doładowania turbiny Renault Master 2.3 100km?
Diagnostykę na wysokim poziomie można również wykonać Ng10. A puki co sprawdź sobie podciśnienia do turbiny.
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
A więc jestem już w temacie mądrzejszy. Otóż silniki pasują zamiennie (blok z głowicą zamknięte), różnica jest w osprzęcie, przystawkach do dzwonu skrzyni biegów, kołach zamachowym i pasowym wału i pompy wody, kolektorze wydechowym i średnicy otworu w wale korbowym na wałek sprzęgłowy. W moim przypadku przekładam silnik z Ducato do Mastera i trzeba...
Tak, w moim przypadku totalny banał, pompka podciśnienia sprawdzana była z przewodu do serwa, okazało się że ten cienki króciec co idzie na turbiny zapychał się czymś taką mazią brązową, czyszczenie pomogło,.
To może zrzuca Ci któryś z węży "powietrznych" albo jest pęknięty. Filtr->turbina, turbina ->przepustnica
Ile dmuchają turbiny? Przeciez to jest wszystko do podejrzenia, dawka , korekcje przepływy.
Renault Master 2,3 DCI przechodzi w tryb awaryjny, po wymianie turbiny, dpf wyczyszczony, nowy aku, czujnik ciśnienia paliwa i teraz płyn chłodzący wskazuje na temp. poniżej połowy czyli cały czas chłodzi wiatrak. Co nie tak?
Pytanie jak w temacie. Wszystko dlatego że wczoraj mi klient przyniósł nową (jak twierdzi) zakupioną w serwisie renault (jak twierdzi) sprężarkę do Renault Master Cdi. Turbina miała naprawdę spory luz. Jaki jest dopuszczalny luz turbiny w nowych lub regenerowanych spreżarkach i jak go ewentualnie mierzyć w warunkach warsztatowych?
może być tak że jak zgasisz auto to olej spływa a jak odpalisz auto to zanim olej dojdzie to nie dymi a jak już dojdzie to dymi. może faktycznie czyszczenie wtrysków pomoże, bo to są albo wtryski albo turbina
Nie da rady skoro turbiny padają to coś jest nie tak albo tak były zregenerowane
Odcina turbinę? No tego jeszcze nie grali... Po podpięciu pod clipa, wykonaniu DIAGNOSTYKI nie kasowaniu błędów, napisz co wyszło wtedy pogadamy.
Miałem podobny problem u mnie od razu stwierdzili że to turbina :/
Witam Tak jak w opisie potrzebuje schemat okablowania czujnika ciśnienia doładowania i elektrozaworu sterującego gruchą turbo, ktoś zniszczył wiązkę, wyrzucił czujnik ciśnienia doładowania i elektrozawór turbiny.
Witam serdecznie. Samochód Renault Master bi-turbo 165km Mógł bym prosić o momenty dokręcenia śrub drążonych na przewodach olejowych turbosprężarki, oraz czujniku ciśnienia Turbiny, Przewody olejowe nowe oryginalne.
Turbina do naprawy.
+turbo Tam chyba powinne byc 2 turbiny ? Silnk o tych samych symbolach ? Jest kilka rodzajow i ten najmocniejszy ma troszke inny profil tlokow.
A powiedz kolego co dalej z tym zrobiłeś? Bo mam podobną sytuację. Też to znalazłem w turbinie. Turbinę miałeś do naprawy?
Witam wszystkich. Proszę o pomoc master 2.3 2016r błąd sprawdź układ wydechowy odczytany na kompie df1058 konsystencja ciśnienia dolotowego nieprawidłowy sygnał. Dodam ze auto po regeneracji turbiny. Błąd ten nie powoduje niewłaściwej pracy silnika jak i spadku mocy.
Moja renówka brała 2l oleju na 1000 km, diagnoza- uszkodzona turbina, zdejmij sobie waz od turbiny ten górny i zobacz czy puszcza ci olej, sprawdź sobie jeszcze luz na turbinie ściągnij dolot do turbiny i poruszaj wirnikiem, u mnie był bardzo duży luz wzdłużny i prawie wcale poprzecznego. Też chciałem wymieniać uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą...
Może turbina się kończy?
A może odłącz te pompki i zobacz czy wróci błąd podczas odpuszczenia gazu. A swoją drogą ciężko rozgryźć logikę przepływu powietrza tego mastera. Po założeniu tych pompek mogła się lekko zmienić temperatura spalin, ale odczyt temperatury powietrza jest tylko w MAF chyba. Jaki tam masz przebieg?. Dodano po 3 Z reguły ten błąd zawsze się pojawia gdy jest...
czujnik cisnienia doładowania przed turbiną master 2.3 ma wpływ na spalanie i moc samochodu
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek, podczas jazdy w okolicach 1500 obr. już przy lekkim obciążeniu stukot w silniku, jakby spalanie stukowe. Nowe turbiny oryginał, nowe wtryski oryginał, kompresja po 26 bar. Znalezione pęknięcie na rurze powietrza, tej plastikowej, wymieniona. Na chwilę pomogło, lecz wróciło. Paliwo oczywiście...
Witam! Też jestem posiadaczem Renault Master z 2004 roku z silnikiem 2,5 dci 84 kW. Ostatnio wymieniłem 4 wtryskiwacze ponieważ był u mechanika i stwierdził On że tamte leją i trzeba wymienić. Zostały założone 3 po regeneracji i jeden używany sprawny. Nie wiem czy nie mam problemu z zaworem EGR? Rano ma problem z odpaleniem, ale nie wiem czy nie świece...
Niestety Francuzi stworzyli skarbonkę nie auto dotyczy to nie tylko twojego modelu ale również Laguny Master i Clio chodzi o silniki DCI nieważne jakiej pojemności to królowe lawet ich problemy są już opisane na forum.Jeżeli chodzi o turbinę to za prawidłową pracę odpowiada podciśnienie sprawdź gruszkę i przewód podciśnienia Turbiny, ściągnij z Turbiny...
turbina nowa Fabrycznie nowa , czy regenerowana ?
Obawiam sie, że z tą mocą to nigdy szału nie poczujesz. Niestety ale Mascott nigdy nie był demonem prędkości i przyspieszenia. Ten silnik 2,8 nadaje się raczej do samochodu wielkości Renault Master. W ogole Mascott to bardzo dziwny pojazd. Niby 6,5 t a konstrukcja i rozwiązania techniczne jak w dostawczaku a silnik jak z większej osobówki. Naprawiać...
Witam Kolego. Ja Cie nie pocieszę. Mam podobny problem już od roku i nikt mi nie jest w stanie pomóc. Mechanicznie wszystko wymienione, turbiny, wtryski głowica zrobiona, rozrząd itp itd. Kupiłem nawet nowy sterownik i nic właściwie. Mój tak do 100 dociąga, ale bieda taka. Nawet z górki 6 zapinam i nie chce jechać więcej nawet jakby go hamowało. Wyprzedzać...
Witam mam problem z małą turbiną w renault master 2.3 biturbo 170 KM a mianowicie nie wkręca się na obroty ,przy odłaczeniu przepływomierza turbina rusza gdy przepływomierz zostanie podłaczony znowu nie działa ,szczelność sprawdzona na dolotach ,podłaczone do manometru przewody do podciśnien mają parametry ,wtryski paliwowe nowe zakodowane korekty prawidłowe...
ten kabel od elektrozaworka to była pierwotna przyczyna z którą kupiłem mojego busa za 600zł+ dorzuciłem Astrę bez gazu, mi zapalał z urwanym tym kabelkiem ale nie wkręcał się powyżej 1500 obrotów i tak przyjechałem 20km do domu ;) kabelek znalazłem potem, izolacja była ok ale żyła się utryndoliła przy oczku elektrozaworka pompy, też świecił STOP i...
Po co od razu pchać sie w koszta i zlecać kontrolę wtryskiwaczy skoro nie wiadomo czy to wtryski No to będzie wiadomo, teraz mam g9u co palił i gasł na wolnych , wtryski nawet nie dało się sprawdzić na maszynie tak lały w przelew. Drugi taj lał ze stopiło tłok a na turbinie 1 cm smoły.
decybel 91 katalizatory byl myty na maszynie, ten ostatni bo pierwszego przy turbinie to nie ma już pewnie pierwszy właściciel wywiózł na skup
Witam, Przychodze z nowymi informacjami. Odebralem wtryski z naprawy . Jest troszke lepiej jakby, ale do 1500 obrotow dalej jest mul straszny potem zasuwa. ma ktoś jakies pomysly jeszcze? zauwazylem, ze turbina daje mocno olejem w kolektor.
Pomimo niedzieli postanowiłem sprawę zbadać bo auto już mi za długo stoi i po Nowym Roku chcę żeby było całkowicie sprawne nawet kosztem zakupu drugiego słupka Co zrobiłem:Po drugiej naprawie turba ten cienki przewód co szedł do tej grubej rury filtr powietrza był rozłączony ,natomiast do króćca tej odmy był nałożony drugi przewód ,którego drugi koniec...
Komputer nie wykazuje żadnego błędu poza /błąd w obwodzie świec żarowych/ . Auto raz na postoju kręci do 2800 obr/min , a raz na 4100 . Mechanik podejrzewa to cięgno przy turbinie ,że może być zapieczone . Próbowałem na postoju ruszyć tym cięgnem ale nie można . Czy powinien być jakiś zakres luzu ?
Te wszystkie Movano, Trafic`i itp maja jedną wadę: nie wiadomo kto tam co wyprodukował. Ile z tego to renault, ile to opel (a może fiat), a ile zbieranina z resztek po Masterach i innych osobówkach. Silniki DCI Renaulta np w przyp. 1.9 są bardzo oszczędne ale bardzo awaryjne i drogie w obsłudze. U nas dużo Trafic`ów lata na busach to mają po równo zwolenników...
Witam w Renault Master z 2015 r 165 KM biturbo wyskoczył mi błąd Dtc054417 (obwód czujnika temperatury przed turbiną)się ,który to czujnik : -czujnik temperatury zaworu egr, -czujnik temperatury DPF proszę pomóżcie,i mile widziana lokalizacja czujnika .
Witam Silnik 2,5 dci rok 2001 przebieg 200tys km z groszami Problem polega na nadmiernym wyrzucaniu oleju po przez odmę. sprawdzając ilość oleju jaka jest wyrzucana z silnika, przewód odmy włożyłem do bańki 4l po jakimś płynie. Wygląda to tak. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dodając gazu, przez co zwiększamy mu obroty, nic się nie dzieje,...
Witam mam problem i nie moge dojsc do konca. Renault Master turbo po regeneracji ale sie nie wlacza, chyba ktos cos tu robil na moj rozum. brakuje czujnika cisnienia doladowania i elektrozaworu sterujacego westgate, zamiast tego wezyk wychodzi z krocca w kolektorze ssacym bezposrednio do gruchy westgate bez sensu, a krociec w pompce vacum ten cienki...
Wygląda na siłownik klapy w kolektorze ssącym.
Witam mam pytanie renault master 3 silnik 2.3 litra dci czy tam jest jedna turbina czy dwie? Jeśli jest cała z dołu w oleju trzeba robić dodam że samochód jedzie ale ma brak mocy i jest błąd jakiegoś ciśnienia
Podczas jazdy z podpiętym interfejsem sprawdźcie jaka wartość jest doładowania jak pracuje zawór egr. Wydaje mi się że wasz problem leży w wadliwie działającym egr lub w turbinie. Bo jeśli mieszanka będzie miała za mało powietrza będą błędy prawidłowych parametrów odczytanych przez sondy.
Na kompie brak błędów, Pomóżcie co można sprawdzić w aucie? Parametry życiowe podczas jazdy. Ciśnienie turbodoładowania np. Turbina ładuje bo węże "puchną". Nie jest to żadnym kryterium diagnostycznym.
Witam. Mam Master z 2006r 2,5cdi 120 KM Problem Auto na 5,6 biegu powyżej 2tys obrotów/min przy wciśnieciu mocniej gazu (np przy wyprzedzaniu czy na wzniesieniu) traci moc WYMIENIONO: TURBINĘ,WTRYSKI,Głowicę, Nie wiem co się dziej. Może naprowadzicie mnie
Witam, mam problem z Renault Master 2.5 dCi z 2007 roku. Podczas przyspieszania, gdy obroty przekraczają 2.5 tysiąca, samochód zaczyna otrzymywać gwałtowny zastrzyk mocy i zaczyna intensywnie dymić z wydechu. Podczas ciągłej jazdy można odczuć, że samochód szarpie się i nie jedzie równo. Jest jeden błąd dotyczący czujnika temperatury powietrza w dolocie...
Witam, mam problem z Renault Master 2.5 dCi z 2007 roku. Podczas przyspieszania, gdy obroty przekraczają 2.5 tysiąca, samochód zaczyna otrzymywać gwałtowny zastrzyk mocy i zaczyna intensywnie dymić z wydechu. Podczas ciągłej jazdy można odczuć, że samochód szarpie się i nie jedzie równo. Jest jeden błąd dotyczący czujnika temperatury powietrza w dolocie...
witam został przypowadzony do mnie taki o to pojazd na naprawe ze zdjęta głowicą bo lał wtrysk i popłynął tłok kupiliśmy drugi silnik , wtryski klient zregenerował i auto złożone zapala jak malina lecz nie jedzie do 2 tys obrotów zero rekacjii strasznie powoli się rozpędza po 2 tys łapie trochę cugu i słychać jak by zmieniała się mapa wtrysku . ogólnie...
Do kosik, fabi80, masterlot. Rozwiązaliście problem? Mam podobną sytuację. Silnik w moim masterku stracił ciśnienie pomiędzy dwoma cylindrami, po wymianie silnika na inny samochód nie rozpędzi się więcej jak 120km/h i to z górki z dobrym wiatrem w plecy. Pod górkę z materiałem to zwalnia do 70-80km/h redukcja nawet do 4-biegu, tiry mnie wyprzedzają....
Na rurze plastikowej jest czujnik ciśnienia w masterach bez przepływomierza. W tej wersji go tam nie ma. Dlatego pytam czy w tej wersji jest ten czujnik (może być gdzieś schowany).Ta ta turbina jest sterowana CIŚNIENIEM bezpośrednio z kolektora. Nie ma żadnego elektrozaworu. Wszystko z zewnątrz wygląda na szczelne. Zastanawiam się czy nie wydmuchało...
Mam mastera 2.8DTI 116km. Chcę zwiększyć trochę moc samochodu gdyż jeździ dużo pod załadunkiem. Tylko się zastanawiam w jaki sposób i o ile można zwiększyć moc tak w miarę bezpieczne. Myślałem o zwiększeniu ciśnienia turbiny tylko nie wiem jakie daje teraz ciśnienie i o ile można zwiększyć ciśnienie i czy takie coś się sprawdzi i jakiego przyrostu mocy...
Witam!! Pytanko bardzo proste dla znających temat. Oczywiście szukałem rozwiązania przed napisaniem zapytania ale nie znalazłem (a w zasadzie znalazłem 2 sprzeczne opinie). Czy w modelu z 2003 roku 2.5 DCI 120 KM można bez problemu zaślepić zawór egr? Czy jednak ten numer nie przechodzi i konieczna jest wymiana zaworu? Pytam, bo mechanik zaślepił zawór...
dziękuję za odpowiedź - gruszka, co to jest? Actuator, element sterujący wastegate, tak? ok. kupię odpowiedni vakuometr i trójnik i sprawdzę. - "czy geometria chodzi płynnie", co to znaczy? mam wyciągnąć turbinę i na stole to sprawdzić? - szczelność, dziś zamówię maszynę do robienia dymu i posprawdzam, bo wzrokowo gdzie sięgam wszystkie rurki są ok....
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
turbiny renault renault master master renault
epson ecotank papier czerwona kreska amica wymiana pompy
nissan quashqai odstraszacz szczurów ultradźwiękowy
Bezpiecznik klapy bagażnika Opel Corsa benzyna Piktogram chłodzenia w suszarce Electrolux EW8HS259SP