Coś hałasuje w okolicach 1.5k obrotów jakby turbo załączam film golf 4 ajm 115km seria turbo arl mapa 160/360. Dodam że jak już ładuje boost powyżej 2k jest cisza ma moc
ecusoft
Silnik 1.9TDI 105km Turbo ARL Brak Katalizatora.
Przepływomierz
Siema, problem z 1.9 ARL Seat Leon 2004 odcina turbo na wolnych obrotach i przy 2k obrotów. Nowe turbo, szczelny dolot, zaworek N75 sprawny, masa wszystko git. https://obrazki.elektroda.pl/7330640200_...
Jak dla mnie albo ktoś grzebał coś w wtryskach albo zdrowo zabity filtr paliwa.
Witam i jak tam kolego poradziłeś sobie z tym słabym dołem? Ja mam ten sam problem w Golfie V 1.9 TDI 105KM (zrobiony na 178KM) a mianowicie nie chce jechać do ok. 2100 obr/min po przekroczeniu tych obrotów gwałtowny wcisk w fotel. Mam go od 3lat i zawsze miał słaby dół nawet na serii, a po założeniu turbo od ARL-a jest masakra, regulacja sztangi nic...
Części zawsze kupuje w serwisie VW wiec o podrubach nie ma mowy a co do oleju jest go bardzo duzo nawet skrzynia jest w oleju, jak to zobaczyłem byłem zaskoczony bo moje tdi ładnie sie zbiera, tylko teraz pytanie odnosnie tego turbo arl czy na pewno pasuje i jak ten waż gumowy podłaczyc pytam abym nie był puźniej zaskoczony ze trzeba bedzie je sprzedac...
widzie ze kolega udzielił fachowej porady :D wtryski w ARL sa AL czyli najwydajniejsze z całej grupy VAG - potecjał ~ 240KM turbo w ARL masz tez jedno z najwydajniejszych w 1,9tdi, sa turbiny od brd i hybrydy ale to jest w max. wiecej 10-15KM turbo jesli bedzie zdrowe to uda sie samym programem nawet dojsc do 195KM dalej jesli chcesz modyfikowac samochod...
Masz możliwość zrobić loga? Problem był po wymianie turbo? Może jest źle wyregulowana? EGR się zamyka? Po odpięciu przepływomierza jest lepiej?
Napraw turbo by działało poprawnie.
Ni ma sensu. Trzeba posprawdzać uszczelnienia na rurach turbo. Jak uszczelka ssącego wywalona to będzie orzygane olejem,
Jak narazie turbo zostawiam tak jak jest. Jeździ się nawet OK po ostatnich modyfikacjach i wstaje nie najgorzej. Tak by nie zakładać nowego tematu... Czy ktoś z Was miał może do czynienia z hybrydami do 1.9 TDI? Planuje podnieść trochę moc - wrzucić wtryski .216 i zmienić turbo - i zastanawiam się nad tym jaką mocniejszą turbine można wsadzić do ALH....
Silnik 1.9 TDi ARL pompowtryskiwacz 150 KM + turbo od 3.0 tdi+ ogarnięty tuner. Silnik idioto odporny :D Wiadomo hamulce, zawieszenie przeniesienie napędu. Do tego wszystkiego jeżeli chodzi o mechanikę potrzebujesz kogoś kumatego - nie "jakiegoś mechanika". Na forach tuningowych, vw info, zdjęć opisów znajdziesz mnóstwo. Koszta też ogromne. Efekt na...
turbo sie pozno budzi i kierownice sie przycinaja ... zacnij od wywalenia kata i zmiany stacji benzynowej ... zrob komplet logow bedzie widac wiecej ...
odślep EGR i zobacz ile turbo zjada oleju.
Witam kolegów, Mam prośbę czy jest ktoś w stanie rzucić okiem na mój wsad i powiedzieć co jeszcze mogę w nim poprawić ewentualnie zrobił by to za mnie (oczywiście nie za darmo) Silnik to 1.9 TDI 105KM BKC bez dpf i z wyłączonym i zaślepionym EGR, turbo z ARL 150KM a wtryski BA z AVF 131KM, Map 3Bar Bipy na pompkach w granicy 0, na jednej ok 20. Na jakie...
turbo jest założone od arl, fmic centralny, i dwumas od sharana więc 190 to nie problem ale nie o to pytałem tylko o mapi soi i duration
ARL się nie czipuje. Zmieniasz turbo, coolera, wtryski itd na hamownię i stroisz i wtedy wychodzi z tego całkiem fajna moc. Na samym bezpiecznym programie maks 180 KM.
Podciśnienie masz mierzyć w układzie ,a nie na wyjściu pompy przy odpiętym złączu. Jak masz 0,9 na n75 to problemem nie jest serwo. Problemem jest samo sterowanie ,albo uszkodzony n75, albo nieszczelność za nim. Cięgno na gruszce ma być zaciągnięte do końca. Jak cięgno jest zaciągnięte do końca a turbo słabo wstaje to samo turbo jest prawdopodobnie...
Wątpię żeby to był przepływomierz. Podłącz stałe podciśnienie do gruszki turbo i zrób dynamiczne logi 11.
Nie jest źle ale i tez nie idealnie mniej więcej w połowie zakresu korekcji. Co do braku mocy zrób loga z bloku 10 i/lub 11. Bo to albo słabe/słabo zregenerowane turbo albo przepływomierz który zaniża wartości.
kopci od dlusżzego czasu, w międzyczasie turbo było regenerowane, ale bez róznicy
powiem tak: *wtryski 216 *turbo z wersji 130 lub hybryda ARL/AWX *FMIC *nowy soft efekt : ok. 160 PS i więcej tak jak kolega napisał wcześniej polecam stronę i forum vwgolf.pl pozdrawiam
kolego lenti niemyl starego paska na pompie z takim autem jaki ma kolega z problemem. jak chodzil dobrze zanm sie turbo rozsypalo to szukaj w zlym montazu badz turbo masz tak ustawione ze z tego nic niebedzie.
Witam, Chyba to forum to ostatnia deska ratunku... bo już naprawdę nie mam pomysłów. Otóż nieregularnie, zdarza się taka oto przypadłość jak w temacie, tylko przy pełnym bucie tzn wszystko jest OK auto przyśpiesza i nagle niezależnie od biegu obrotów i prędkości nagle ciśnienie doładowania leci na pysk do wartości poniżej ciśnienia atmosferycznego np...
Jest to schemat podciśnień, który jest identyczny dla wszystkich silników TDI w Golfie 4, które wyposażone są w turbo ze zmienną geometrią czyli ALH, AHF, ASV, ATD, AXR, ASZ, ARL : http://obrazki.elektroda.pl/7459424800_1...
Co do modyfikacji ARL-a soft bezpieczny ok.180 i 360-380nm Moce powyżej 190 i moment 400 są do osiągniecia ale niebezpieczne dla turbo. klienta o tym poinformowałem ... chciał dostał hardcora na własną odpowiedzialność
1,9TDI Golf III,IV silnik 90 KM-AHU,ALE,AGR,AHF,ALH, silnik 110 KM-ASV silnik 115 KM-AJM silnik 131 KM-ASZ silnik 150 KM-ARL 1,6 D Turbo Golf II silnik 1V 59 KM silnik JR 69 KM silnik RA 80 KM silnik SB 80 KM Różnice tkwią w szczegółach.Pozdrawiam.
Wygląda na wszystko w porządku. Sprawdź przewody od podciśnienia. Gruchę turbo Znajomy też czyścił turbinę i podczas składaniu źle złożył. Skutkiem czego turbina przeładowywała.
Temat do zamknięcia Problem rozwiązałem. Zawyżone wskazania czujnika ciśnienia doładowania spowodowanie jest źle dobranym czujnikiem tzn. o złych numerach podmieniłem od ARL o innym numerze i jest oki. Niedoładowanie turbo , problem leżał w EGR. Ponieważ egr ciekł przez te 2 dziurki wyłączyłem go w sofcie ,zaślepiłem wężyk i zakleiłem cieknące dziurki....
Paliwo lej normalny ON lub paliwa premium jeśli cię stać na verwe itp. Na pewno nie wolno lać biopaliw. Olej silnikowy zalecany wyłącznie z normami VW 505.01, 506, 507 . Silnik na pewno z pompowtryskiwaczami, a te wymagają odpowiedniego oleju. Lepkość oleju 5W40 (norma 505.01) lub 5W30 ( z normą 506, 507). Pod wykładzina bagaźnika masz naklejkę z podanym...
Szukam pomocy, bo nie mam już koncepcji na nagminnie padające sworznie, szczególnie z lewej strony. Jestem posiadaczem VW Golfa 4 1.9 tdi AJM 115 KM 2001r. Przejąłem go po bracie, który go porzucił. Założyłem sobie pewien projekt którego nie mogę dokończyć, a winą są nagminnie padające sworznie. Wymieniłem w nim sporo rzeczy. Sanki przednie były zdemontowane...
Witam, odkopie i podłącze sie pod temat a mianowice silnik 1,9 tdi ARL 150 km 2004, auto wpada w tryb awaryjny przy 140 km/h. Dwa lata temu było podobnie, wczysciłem n75 i gites Pół roku temu miałem podobne objawy, turbo wyczyszczone (ale było ok), grucha wymieniona na nową i znowu gites. Co tym razem?
Ujmę to tak. Z doświadczenia przy takich projektach rysuje się jeden schemat, duże plany co to nie będzie. I o ile mechaniczne projekty są skończone (przynajmniej tyle by jeździło) to większość leży na elektryce. Koszt i tak finalnie wychodzi dużo większy niż kupienie Golfa 4 2.8 czy 1.8 turbo. Co do wsadzenia tam silnika to jak wyżej najtaniej 1.9...
Witam mam problem ze swoim Leonem. Po regeneracji turbiny wstaje ono od 2500 tys. Zdecydowalem się na reklamacje i po ponownym zamontowaniu turbiny jest to samo. Co może być powodem. Auto w dodatku teraz nie ma mocy na zimnym po odpaleniu prawie wogóle. Na zimnym słychać lekkie cykanie silnika. Ciężko pali tzn nie od strzała. Podciśnienie zmienialem...
Podcisnienia brak. Silnik PD? Czy Vp? Sprawdz tą sztywna rurkę łączącą wspomaganie hamulców z pompa. Ostatnio mialem taki smieszny przypadek w ARL toledo. Goście juz chcieli wymieniać rozrząd bo rolka szumiała. Okazało się że właśnie syczal ten przewód sztywny od podciśnienia.
To niech sprzeda to i kupi r32. Najbardziej mylne myślenie ludzi którzy nie mają pojęcia. R32 waży z 200 kg więcej, do tego nie ma turbo i przyspiesza tak sobie, po sofcie na te 170 koni/400 Nm takie A3 ASZ jedzie porównywalnie a pali z 7 litrów mniej paliwa (o serwisie nie wspomne - ASO) Dla mnie R32 tak jak i W8 to przereklamowane silniki dla koneserów....
ip900 nie napisałeś niestety jakie masz oznaczenie lub moc silnika więc nie odpiszę od razu czy turbo z niego można źle poskładać. Napiszę tak - nie można źle poskładać turbo z jedenastoma kierownicami spalin ułożonymi symetrycznie w porównaniu do dziewięciu kierownic spalin gdzie można źle ustawić pierścień ich kierownic. Kierownice o 11 sztukach...
Witam!Nabylem niedawno Golfa'02 GTI TDI 150 KM numer sililnika ARL.Mam nastepujacy problem:slychac swist turbo,czuc delikatnie przy ok 2 tys obr.,ze przyspiesza ,ale od okolo 3,5-4 tys obr. w gore wolno wedlug mnie...Pojechalem zrobic VAGa i osoba"znajaca sie w temacie" powiedziala,ze turbo przeladowuje...Nie pokazalo zadnych bledow oprocz termostatu,czyli...
Witam. Potrzebuje porady. Od 2 lat mam leona ARL i co chwile się ten paproch psuje. Problemy ze szklankami, z dwumasą, z pompkami. Już drugi raz wytłukło mi szklanki. Teraz robię go i mam zamiar kupić coś innego.. No własnie, czy polecacie 1.8 turbo w leonie, czy też audi? Jak z awaryjnością tej jednostki. Budżet tak około 20k. A może polecacie jakieś...
rozumiem, że niejako przy okazji chciałbyś trochę wzmocnić stajnię w Twoim silniku, niestety nie znam się na sprawach modyfikacji aż tak abym na własnym doświadczeniu mógł stwierdzić jaką wydajność mają pompki od ASZ-ta a jakie od AJM-a, może są te same a może nie i naprawdę nie wiem czy auto nie będzie wtedy dymiło jak batory z komina. Wiem tylko,...
Rzeczywiście warto było by wreszcie zamknąć temat. Za 15 tys GTI 1,8 turbo z 2000r. to nikt Ci nie kupi, chyba że połowa auta wymieniona i mały rzeczywisty przebieg.. Za 15-16 to chodzą ARL 1,9 tdi grzane fotele, 6 biegów 2002-2003 rok, 5 drzwi itd..tempomat, komputer.. Z resztą od 17 już się mk5 zaczynają 1,9 tdi 105 km 2003 rok.. Ale ok..i faktycznie...
Na dniach będe wiedział jaka była przyczyna. Generalnie głowica i tak będzie do zdjęcia ale wcześniej wykonam pomiar kompresji i test na obecność co2 w płynie chłodniczym. Samochód pozostawiony pod większą górę na biegu leci :) (kumpla octavia tdi agr nawet nie drgnie). Miesiąc temu, może dwa autko lekko osłabło, więc chciałem przegonić turbo. Coś mnie...
Witam, szukałem chyba z tydzień tej usterki fakt znalazłem ludzi którym się to przytrafiło ale zero konkretnych odpowiedzi, a wiec to było tak.:D... Wydobywa mi sie w granicach 2000obr tak do 3000obr straszny gwizd/pisk lecz nie zawsze, gdy auto stoi jest jakiś mały ale trzeba sie bardzo bardzo dobrze wsłuchać, gdy przyspieszam powoli i wchodzi na 2k...
Tylko że jednostki 110ps AFN występowały w passatach b4 i b5 a jednostki 130ps w passatach b5fl. Także w zależności od tego jakiego jaka generacje passata kupisz to bedzie miał inne jednostki do wyboru. Silnik ARL wystepował tylko w golfach leonach nie była ARL w wersji ze wzdłużnie montowanym silnikiem. AFN jest dobrym silnikiem ale tak do 160-170ps...
To z tego, że choć na chwilę jest te 300 niuta, w przeciwieństwie do silnika benzynowego. Jak jesteś "Januszem" który uważa że jego auto jest szybkie bo walnie niuton w plecy i to wszystko to masz rację. Natomiast jak masz 5 biegową skrzynię i diesla to nie masz ciągle tych obrotów Podjedź do mnie to Ci pokaże jak się jeździ benzyną skoro mówisz że...
Nie jeszcze posłuży trochę jako muł. A po wakacjach mam zamiar zakupić Leona Lub Toledo ewentualnie Golfa z silnikiem Arl. Odnośnie tych silników masz własna opinie ?? Dodano po 2 I 90 km jeździłem passatem jest ogromna różnica w jeździe.Tam przynajmniej odnosi się wrażenie ze turbo pracuje ;D
Co do A4 B8 to celuje w diesla. Nie wiem czemu, ale bardzo nie podoba mi się jazda benzyniakiem. Dieslem jadę i praktycznie w całym zakresie czuje moc i komfort jazdy. Bo wydaje Ci się że ten "kop w plecy" związany z momentem obrotowym to oznaka szybkiego auta a to nie prawda. W vagu legendarny 1,9 tdi 150 koni ARL silnik jeździ tak samo jak 1,8T 150KM...
Ecu zmieniaem dlatego, że mam raczej słaby dostęp do diagnostyki, jedyne co posiadam to scaner Snap-On drogi i h...wy. Problem był taki że na oryginalnym ecu golf jeździł jak kupa do 2100rpm nic jak sdi a potem strzał jak 150bhp wyglądało mi to na tani słabej jakości czip tuning a że jak wspomniałem nie mam vag'a łatwiej mi było zdjąć z półki ecu, zegar...
O super dzięki za naprowadzenie. Z korkiem temat rozwiązany już działa wszystko jak powinno. A ta cewka też dzięki za informację. Ona była wymieniona dawno temu jeszcze jak nie miałem samochodu pod swoją opieką. Pomyślę w późniejszym terminie nad zamianą niestety teraz muszę liczyć się z wydatkami. Równocześnie napawam jeszcze inny samochód plus skuter...
Witam. Przychodzę z pytaniem czy bylby ktoś w stanie dać mi jakąś rozpiskę jakie turbo pasuje założyć do 1.9 TDI z Mercedesa na trochę większe moce niż 200kunia. Mam znajomego który rozbiera Mercedesy na części pierwsze więc jest dojście do turbin. Ale rodzi się pytanie. Jakiej turbiny szukać? Chciałbym jakąś rozpiskę jakie turbo, w czym to siedziało,...
były Sharany wyposażone w fabryczny silnik o mocy 150 KM. Jest to silnik na pompowtryskach o oznaczeniu BTB - 110kW, 150 KM przy 4000 RPM i 310 Nm przy 1900 RPM i do Sharanów był on montowany w latach właśnie 2005-2006 a dodatkowo wkładany do Seata Alhambry w latach 2006 - 2008. Drugi silnik o tej samej mocy 150 KM o oznaczeniu ARL nigdy nie był wkładany...
To myślisz, że jak włożysz wydech za 4 tysie, to nagle wzrośnie wartość auta ????. Ono jest już pełnoletnie. Ostatnie modele chyba schodziły w 2003 roku !!!. Jaki ma przebieg ? - dajmy na to 300 tysięcy. Dalej reklamujesz fotele kubełkowe ?. Owszem są - tyle, że są "bardziej kubełkowe". Zejdź na Ziemię. No wiesz jeśli dla Ciebie w 20 letnim aucie najważniejszy...
Masz rację jannaszek . We wszystkich starszych 1.9 TDI o oznaczeniu ALH, AHF, ASV, AJM, ASZ, ARL, ATD, AXR, BPX itd. - więcej wilgoci dostaje się przez otworek wyrównujący ciśnienie przed membraną w gruszce siłownika podciśnieniowego, oczywiście można to regenerować : tu widok na nienaruszone gniazdo uszczelnienia sztangi : http://obrazki.elektroda.net/83_12903803...
Czyżby 1,8t aż taki kontrowersyjny? Moim zdaniem gorsze cyrki są przy 1,9 tdi itp.. Bowiem jak tak szukam to 90% osób w ogóle zainteresowanych starymi "klasykami" VW szuka właśnie diesla 90 km albo 130 Audi A3/150 (ARL) i tam wg mnie jest gorzej.. No ale może w ogóle jest horror z tymi markami? Ponoć mówią że A3 1,8t to auto niezniszczalne i idioto-odporne.....
Padająca elektronika, rdza, lecące łożyska w kołach i wieczne problemy ze wszystkim o braku komfortu nie wspominając. Skąd w ogóle takie informacje? Gdzie rdza? Gdzie problemy z łożyskami większe niż w innych markach? Co to znaczy problemy ze wszystkim? Kolega ma Leona Cupra 4 TDi. Auto chwilę po kupnie dostało większą turbosprężarkę(bo poprzednią...
[url=https://turbodiesel.hswg.pl/montaz-...
dlatego my, którzy potrafimy wysterować takie gadźety jak większe turbo i wtryski w 1,9 od 2,5TDi nie sprzedajemy softów na allegro....pozdrawiam hmm... czy mam rozumieć że u profesjonalisty w zakładzie w kwocie 1500 zł jest wliczona wymiana turbiny wtrysków intercoolera ? :) , bo wydaje mi się że większość klientów podnosi moc bez wymiany turbo IC...
Hej wszystkim, robił ktoś moda do 1.9 TDi 115km AJM z turbo AWX oraz wtryskami AL? Mapy: Start of injecion (SOI) - ogarnięte z silnika ARL Injecitor duration - ogarnięte z silnika ARL Boost limit map - ogarnięte z silnika AWX N75 - ogarnięte z silnika AWX Boost target map - ogarnięte z silnika AWX SVBL - ogarnięte z silnika AWX Ale jak dobrze pamiętam...
mercedes turbo turbo volvo turbo benzyna turbo turbo zetor
szarpanie honda lampy mercedes mikser behringer xenyx szumi
prosument wirtualny prosument wirtualny
Pompa w studni głębinowej włącza się co 2 sekundy Renault Espace 1997 benzyna - brak kontrolki "OK"