demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... zależy...
skąd wiesz że turbo nie działa???
Wyglada na dobre
Komputer niestety nie pokazuje żadnych błędów. A samochód odcina tak po prostu nie od danej prędkości czy gwałtownego zmieniania biegów i przyspieszania po prostu jedziesz i nagle czujesz że nie ma czym jechać bo samochód nie przyśpiesza po wciśnięciu pedału gazu . Dodam poza tym że turbo było już sprawdzane i wszystko działa prawidłowo.
Usterka łatwa do zdiagnozowania i usunięcia. Trzeba tylko sprawdzić czy nie wypiął się lub nie pękł, któryś z przewodów powietrza doładowanego idących od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego lub też czy nie ma nieszczelności na wężykach podciśnienia zgodnie z tym schematem : http://obrazki.elektroda.pl/7731599700_1...
Witam. Mam problem ponieważ zamierzam kupic golfa 1.9 tdi 101 km. Gdy byłem na jezdzie próbnej samochud był mułowaty ze polonezem mógł nas wyprzedzic. Prosze o porady co to może być.?? Turbo wogóle nie działa. :(
Masz turbo ze zmienna geometrią czy z zaworem upustowym na stronie gorącej?
Witam. Mam problem z swoim paskiem. Chodzi o to że turbo nie działa na zimnym silniku tak jak by był w trybie awaryjnym. Dopiero po przejechaniu około 30km zaczyna działać. Drugi problem taki że jak już turbina się zalaczy to przy przspieszaniu tak około 1800-2600 trzęsie silnikiem i średnio przyspiesza po 2600 jest wszystko w porządku. Dodam że problem...
Ale co rozrząd ma do ecu, turbo i wtrysku sterującego
witam prawdopodobnie padł czujnik przepływu powietrza, to sie czesto zdarza. takie urzadzenie wytrzymuje srednio 50-70 tyś km. proponuje odwiedzic serwis i podłaczyc autko to urzadzenia diagnostycznego ale zaznaczam do serwisowego VW bo BOSCH moze tego nie wykazac pozdrawiam T
WITAM!! mam problem z fordem transitem rok 92. 2,5 tdi po odpaleniu turbo działa około 2 min jazdy później nie działa pali się kontrolka układu sterowania pracy silnika !! może ktos sie spotkał z takim przypadkiem!![/b]
Kierownice turbo nie zacięte? Zawór sterujący działa?
http://obrazki.elektroda.pl/8915776700_1... Grucha przy turbo jak odpalisz ma wciągnąć swoje cięgno tak z 2cm.
Problem rozwiązany, pompa vacuum się rozszczelniła i nie robiła odpowiedniego ciśnienia, po wymianie wszystko działa jak powinno! Dziękuję za pomoc!
witam mam problem z moim audi 1,9 tdi ajm sztanga z turbiny po zapaleniu tylko drgnie i ja nie wciąga .turbo wyczyszczone gruszka sprawna wężyki wymienione zaworki zamieniałem dalej to samo nie wiem nie dawno te auto kupiłem wiec może są źle podpięte węże podłączone ogólnie to do 2500tys/obr słabo idzie poradźcie coś może .A może macie jakiś schemat...
A co w przypadku gdy na zimnym silniku i wolnych obrotach nie ma podciśnienia na wężyku od EGR od Turbiny jest bardzo malutkie a w wężyku od tej czarnej puszki przy EGR to chyba zbiorniczek wyrównawczy jest bardzo dobre podciśnienie. Nie działa turbo i błąd p0299
wypnij przepływke i zobacz czy jest lepiej.
a ogólnie słyszałem, że można ten schemat też skrócić, i jak to działa? czy nie bawić się w to i zrobić tak, jak jest?
Odłącz wężyk od EGR i zobacz czy się poprawi. Jak turbin nie będzie pompowała lub będzie uciekało ciśnienie to taki efekt będzie. Film nie działa.
Mam problem związany z turbo jakiś czas temu dochodziło do przejścia w tryb awaryjny, postanowiłem oddać turbinę do regeneracji i przy okazji wymieniłem kolektor ssący, dolotowy. Po włożeniu turbiny samochód nie wkręcał się na obroty 2500 obrotów dalej nie szło i coś buczało, okazało się ze katalizator był zabity i zabrudził cała turbinę przez co wirnik...
Masz mieć około 0.8 bara przed n75. Ale jak sztanga zostaje zaciągnięta \do spodu, i to zaraz po odpaleniu,to nic nie szukaj w układzie podciśnienia. Bo szybkie zaciągnięcie sztangi po odpaleniu, to znak że n75 działa i podciśnienie jest prawidłowe. Możesz jeszcze sprawdzić co widać w parametrach. Wszystkie ważne wartości masz właśnie tam,łącznie z...
Moim zdaniem n75 działa poprawnie, przy maksymalnym doładowaniu stara się najmocniej zbić doładowanie. Rys nie było na muszli?
Witam Wszystkich. Posiadam Passata B5 kombi 1.9 TDI 110KM. Często wyłącza się w nim turbo przy wyprzedzaniu, po ponownym uruchomieniu silnika turbo działa. Czy jest to przyczyna czujnika EGR?
Witam Wszystkich, Mam problem z turbo, może ktos będzie wiedział co może być tego przyczyną. Otóż, podczas gwałtownego przyspieszania przy 90-110 km/h, po zdjęciu nogi z gazu i zredukowaniu prędkości, samochód traci turbo. Dopiero w momencie zgaszenia samochodu i ponownego jego odpalenia turbo na nowo zaczyna działać. Co ciekawe, przyśpieszając "umiarkowanie"...
Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
to znaczy że poniżej 2500 obr. turbo nie działa ??
Owszem, jeśli podmianka elektrozaworów N75 i N18 miejscami nic nie pomoże to turbo trzeba czyścić. Nieszczelności w dolocie nie ma.
Witam wszystkich mam pytanie co do mojego BLS. Mam taki objaw silnik pracuje praktycznie bez zarzutu, nie kopci jest elastyczny i ładnie przyspiesza nawet do 180km jest jedno ale... przy 120km przy spokojnej jeździe przez chwilę na 6 biegu przy 2200 obr./min pojawia się napis engine fault silnik traci moc jakby nie działało turbo. po zgaszeniu i ponownym...
Jeszcze nie miałem czasu do tego podejść. EGR jest zaślepiony. A co do zdjęcia podciśnienia, to jest to obojętne, czy zdejmę na EGR, czy na gruszce turbo. Bez podciśnienia działa normalnie. Na układzie podciśnienia jest zaworek i nawet go wymieniałem, bo wydawało mi się, że delikatnie przepuszcza.
Czyli niestety, nie obejdzie się bez kostów, czeka mnie regeneracja turbiny? Może znacie dobry godny polecenia warsztat gdzie zregenerują mi turbo? w gre wchodzi Wrocław i okolice. Chyba że jescze jest jakaś szansa na inną usterkę, bo turbo mimo 260 tys. wyglada dobrze, jak działa (czyli jak nie przejdzie w stan awaryjny) to ma dobrego kopa, oleju nie...
Przepływomierz złom, a jak działa gruszka turbo to sobie zobacz w 011 Basic settings, tzn. obserwuj wizualnie
Tak właśnie działa grucha, zanim zaciągnie to potrwa bo musi zbudować podciśnienie. Jak odejmiesz podciśnienie to szybko opadnie bo w samej gruszce jest sprężyna też. Ale to nie wszystko ,jak cięgno jest źle np ustawione lub nie odbija do końca zderzaka to też będą problemy mimo tego że chodzi jak na filmie. Dlatego trzeba to sprawdzić. I jak po zdjęciu...
Słuchajcie ogólnie dziwna sytuacja Ogólnie samochód jeździ wszystko w porządku brak hamulców tzn Twardy pedał ,więc uszkodzone serwo ,postanowiłem wymienić jeszcze zaworek między vacum pompa a serwo (trójnik) i po włożeniu "nowego" o dziwo serwo zaczęło działać ,lecz nie działa turbo ,po zmianie spowrotem turbo działa ,zaś serwo nie
Sorry, że odkopuję, ale nie padło to chyba nigdzie: regeneracja turbiny z VNT w 90% nie działa i takie są fakty potwierdzone wieloletnią praktyką warsztatową. Kto regeneruje, ten płaci 2 razy, bo musi kupić drugą nową lub używaną sprawną turbinę. Cały ten biznes z turbinami regenerowanymi to jeden wielki scam. A te 10% udanych regeneracji (czyli że...
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
skoro działa bez zaworu może żle wężyki podpiołeś. Skoro komp nic nie pokazuje. to bardzo dziwne
Zawór upustowy działa. Ciekawe jak on działa w 2.0 tdi
Panowie ja wiem że się na tym znacie ale jest sens pisać każdemu z osobna o tym samym? Wyszukiwarka nie działa?
Masz za pewne zaślepiony EGR. Zaworek odpowiadający za regulację przepływu spalin. Produceni aby nie zostać zjedzeni przez ekologów wstawili taki zaworek, który ma dopalać spaliny ( część spalin znów leci do komory spalania) ale nie jest to konieczne. Cześć osób twierdzi że po zatkaniu ów zaworka auto jest trochę bardziej zrywniejsze. Ale mechanikiem...
No tak tylko z czego to wynika. turbo sprawne, geometria działa, układ szczelny
Zrób te wężyki turbiny i dopiero potem wykonaj logi dynamiczne grup 003 oraz 011. Po logach widać że brak doładowania oraz przepływka nie działa. zrób weżyki to może coś sie ruszy na przepływce. Czekam na logi. Co znaczy że przepływka nie działa? Działa tylko jak turbo nie pompuje to nie ma co pokazywać..
Wgrana seria, wszystko "magicznie" wróciło do normy... Samochód sprawny w 100%. Wysterowanie turbo, N75 etc. wszystko działa 1:1. To teraz uzbierać kasę i wybrać się do ludzi, gdzie nie eksperymentują na obcych samochodach :D
Turbo raczej nie. Może za bezpiecznikami jakieś przewody uszkodzone . Błąd powinien być gdy turbina nie działa.
To nie gówno tylko profesjonalnie wykonana robota, raczej auto dostaje za mało powietrza albo jest problem z przytkanym wydechem, zastanawia mnie zwiększone zużycie paliwa. Profesjonalna robota to działa jak należy, a to jest gówno
Już po wymianie , nowe turbo działa. Był problem bo olej przdostał się do wydechu, ale już zrobione
Kiedy EGR jest zamknięty, a kiedy otwarty ? Aż taki dobry to nie jestem w te klocki. Generalnie gruszka działa poprawnie ,przy gaszeniu silnika sztanga porusza się.
Skoro egr działa prawidłowo, to raczej nie vacum. Jeśli turbo rzeczywiście jest wyczyszczone jak się należy to pozostaje zawór n75, wężyki podciśnienia, lub gruszka turbo. Jednak tu przeładowuje, co wskazuje na zapieczone kierownice. Podmień n18 z n75 to da nam światło na to co tam się dzieje.
Witam. Mam problem z silnikiem 1.9 TDI BKC, mianowicie wszystko działało, aż nagle podczas jazdy samochód stracił moc. Po zgaszeniu i odpaleniu auta nadal nie odzyskał mocy. Dodatkowo, podczas jazdy w granicach 2000 obrotów samochód szarpie i dusi. Turbo działa, ale jakby nie dmuchało. Węże sprawdzone, niby wszystko się trzyma. Ten silnik nie posiada...
Jechałem wczoraj Passatem 1.9 TD rok 95.Tam jest napewno turbina KKK bo była wymieniana razem z głowicą.I tam turbina kręci do końca,czyli do 5000 obr. czułem że działa doładowanie.U nnie ok 4500 obr i trzeba dać wyższy bieg bo co nawet zauważyłem po przekroczeniu 4500 silnik nawet minimalnie przychamuje.A jak dam wyższy bieg np 5 to ciągnie dalej.Czy...
ostatnio też miałem spadek mocy i przyczyna była prozaiczna. Sprawdź czy dźwignia turbiny działa. Jeśli nie, sprawdz weżyk podciśnienia.
Przepływke właśnie dostałem orginal, działa już sprawdzona,ale geometria jest niby przycięta, odczekamy z godzinkę bo silnik gorący i będzie mechanik czyścił ,może się odblokuje Dodano po 3 Orginalna przepływka Bosch ,i czyszczenie geometrii płynem odblokowało. Śmiga aż miło,dużo lepiej i przede wszystkim turbo zbiera się szybciej i dłużej ma ciąg mocy,do...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
Tak I to znaczy interculer taki silnik jest kod silnika to SB pojemność 1.6 TDI moc 80 KM na pośrednim wtrysku. Pompki i włącznika nie mam ale czy jest ona konieczna do poprawnego działania jeśli bym to podłączył pod mały obieg chłodzenia. Dodano po 48 http://obrazki.elektroda.pl/4593431100_1... Dodano po 1 Czy to jest ta pompka widoczna...
Witam coś zle tłumaczysz co ma turbo do tempomatu nie napisałeś co to za rocznik auta ,moze potrzeba więcej przerobić nie tylko wstawic tempomat pozdrawiam
Szybciej i pewniej będzie zobaczyć jak działa turbo podczas jazdy. Czyli test dynamiczny. Turbo założyłeś nowe? Czy używkę?
Witam Szanowni Koledzy, mam problem z moim 1.9 TDI ASZ, próbuje moich sił w chip tuningu. Po opracowaniu i wgraniu mapy auto nie odpala. Po przywróceniu do oryginału odpala od strzała. Co może być przyczyną? Pod jakim adresem szukać dalszych informacji? Dziękuję za pomoc. AI: Jakie konkretne zmiany zostały wprowadzone podczas chip tuningu? Czy możesz...
Witam. Mój problem to zatkany filtr dpf w golfie 6 2.0 tdi 81 kw. Usunołem wnętrze filtra i nie działa turbo. Świecą sie kontrolki ; filtr, sprężynka i silniczek. Robili to jakims komputerem KTS. Turbo wygląda na sprawne. Mieszkam w Szweci i ciężka sprawa z mechanikami od komputerów tutaj nie zabardzo wiedzą jak to zrobic. narazie narobili mi ze nie...
Kombinuj tak dalej a skończy się to rozerwaniem tej rury "s". Pomyśl - coś musi "upuszczać" ten nadmiar ciśnienia, typowa usterka. Kolego nie wprowadzaj w błąd . West Gate był w turbo bez zmiennej geometrii. VNT działa zupełnie inaczej. Przy turbo z vnt komputer widząc przeładowanie obcina dawkę paliwa.
stokrotne dzięki rychupeja... wszystkie czynnosci wykonam według twoich wskazówek...dodam, że pojawiła sie kolejna zagadka w misce olejowej sa opiłki jakby wióry po gwintowaniu nakretki 10...mniej wiecej takiego rozmiaru..nie wiem co o tym mysleć silnik pracował do końca nie pukało nie stukało.. napewno smok był tym zawalony co mogło sie przyczynic...
Witam. Posiadam skodę octavie 1 silnik 1,9 TDI 90 km mój problem polega na tym iż turbo działa lecz przy przekroczeniu 2,5 tys obrotów brak odejścia co jest nie tak czy kończy się turbina ?? Pytam bo nie znam się na tym jestem ślusarzem nie mechanikiem :) za info wielkie dzięki. Pozdrawiam
Więc wsadź przekaźnik, włącznik, uzupełnij bezpiecznik (bo pewnie tez nie ma) i sprawdź czy po włączeniu pojawia się plus na konektorach, które znalazłeś pod maską. Jak działa, podpinaj lampy, co za problem?
Dawka obcięta i to mocna bo przepływomierz widzi niskie wartości. Odepnij przepływomierz moc powinna ciut wzrosnąć (MAF mierzy 435 mg a po odpięciu podstawi wartość wyższą ponad 500mg). Trzeba by się przyjrzeć czy nie będzie wtedy kopcił. Bo albo faktycznie coś jest przytkane ,albo dziura za przepływomierzem a turbo (spróbuj wyjąć filtr na chwilę czy...
Dżwignia na biegu jałowym powinna być maksymalnie wciągnięta w gruszkę i znajdować się cały czas w takiej pozycji. Dopiero gwałtowne dodanie gazu powinno spowodować, że ona się wysunie. Skoro nie ma innych błędów, to raczej wygląda, że w elektryce wszystko ok. Sprawdzałeś tą gruchę na szczelność i czy w ogóle nie zastała się? Oczywiście kierownica w...
To że wartości są odwrócone to na pewno nie wina adaptacji, robi się ją tylko aby sprawdzić ustawienie siłownika. Dla mnie to jednak nie ta gruszka. Kupiona w aso? Jak pisałem nie do wszystkich silników jest dostępna. Kupiona na allegro :/ niby do tego silnika ale na innej aukcji jest napisane że są 2 rodzaje gruszek o tych samych numerach ;/ FABRYCZNIE...
Przepustnicę wyczyściłem spróbuję rozebrać EGR oraz rurkę która do niego dochodzi i też to wyczyszcze tylko zastanawia mnie dlaczego nie mam podciśnienia wiadomo że EGR nie musi załączyć się od razu po odpaleniu silnika ale po chwili lub przy delikatnym stuknięciu w pedał gazu a tutaj nic zero zastanawiam się czy może coś jest nie tak z tym zaworem...
Wygląda na to, że przepływomierz działa. Zmieniają się wartości wskazań i są ok. Dodano po 6 Ktoś ma jakiś pomysł?
Witam Golf V 1.9 TDI 105 KM silnik BXE Na zimnym silniku wszytko się OK turbo działa nie przeładowuje, nie przechodzi w tryb awaryjny ale jak się zagrzeje w lato jak na dworze jest około 28'C i więcej to wychodzi taki problem, mianowicie problem polega na tym, zgaszę na chwilę auto (zagrzane 90'C)i ponownie odpalę to nie działa turbina (tak jak bym...
Witam. Mam problem z Golfem 4 1.9 tdi 101KM, a głównie z turbiną. Otóż odcina turbo przy około 100km/h i 2300 obrotów, po odcięciu auto jest zamulone i w ogóle nie ma mocy i rozpędzenie się do chociażby 130km/h graniczy z cudem. Najczęściej odcina gdy jadę pod górę. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu turbo działa normalnie aż do odcięcia. Z...
No nic, jutro sprawdzę czy po wymianie aktuatora cokolwiek się zmieni, mam nadzieję że to będzie to, bo w zasadzie już praktycznie nic nie zostało, całość sterowania odbywa się praktycznie mechanicznie podciśnieniem i jedyny wplyw elektroniki to wł/wył N75, a ten jakby działa odpowiednio.
Źle sie zbiera , szarpie silnikiem , czesto korekty wywala w góre . Daj mu jeszcze bez pośrednio z Vacu cisnienie na turbo i jedz na próbę . Od ilu obrotów sie zbiera ? Jak działa przepływka
No dobra ale po zmianie zaworku zwrotnego ,na stary serwo działa a nie działa turbo .... I nie ma żadnych odgłosów uciekającego "powietrza" Druga rzecz którą chciałbym jeszcze wiedzieć to czy dziurka która jest w osłonie serwa na zdj nie będzie powodowała problemu z jego działaniem ?
AUTO WOGÓLE JEST MOIM ZDANIEM "MUŁOWATE "JAK NA TE POJEMNOŚC :(:(TE TURBO TEZ TAK JAKOS DZIAŁA JAKBY NIE ZAŁANCZALO SIE ZA KAŻDYM RAZEM,TAKIE ODNOSZE WRAŻENIE,PODOBNO "COŚ "W KOLEKTORZE DOLOTOWYM Z CIŚNIENIEM NIBY NIE TAK:(
Mam prośbę, mógłby ktoś obeznany wyjaśnić jak działa mapa PID controler dla turbo? Czy może ktoś pokazać jak wygląda seryjna mapa PID dla silnika 1.9 tdi VP (np.asv)?
Witam mam taki problem ze odcina mi turbo na wyższych obrotach ale tylko od 4 biegu. 1,2,3 jest dobrze 4,5 odcina i tryb awaryjny. Wężyki podciśnienia sprawdziłem nawet dwa wymieniłem indlaiej to samo. Na luzie jak mu dam tak do 4 000 to słychać że turbina gwiżdże to znaczy działa. Z góry dziękuję za pomoc
Rozruszana została sztanga, teraz pracuje luźno, niestety dalej przeładowanie. Jak to właściwie działa? Rozumiem że kiedy elektrozawór jest otwarty do gruszki dostaje się podciśnienie i sztanga zostaje wciągnięta do końca, kiedy elektrozawór zostaje zamknięty sztanga do końca zostaje wypchnięta. A jak są uzyskiwane stany pośrednie sztangi?
Pokazany zawór ma być podłączony pod trójnik który prowadzi do N18 (tak wyczytałem), tylko ze nie mogę znaleźć nazwy tego zaworu bo mi przestał działać. Dźwigienka która jest pod tym zaworem nie rusza się po odpaleniu auta i w jeździe silnik wolno się nagrzewa a turbo działa tylko powyżej 3k obrotów i tryb awaryjny się włącza jak mocniej wcisnę pedał...
jeśli tak to znaczy że turbo chasa ? ja osobiście podejrzewam że egr nie działa poprawnie musze wszystko posprawdzać może coś jest nieszczelne to jest najmocniejsza wersja powinna chasać dziwe tylko że nie ma usterek Dodano po 1 nie nie kopci Dodano po 56 pojawiła sie usterka 17964
Witam i przepraszam że po takim czasie się odzywam ale niestety czas a raczej jego brak . Zrobiłem jeszcze logi 008 dynamiczne i do 2400 czwarta wartość utrzymuje się na poziomie 38.0 mg/H, powyżej tych obrotów spada do 33,6 mg/H i tak powoli rośnie żeby nieznacznie przewyższyć wartość z pola numer 3. moje pytanie czy takie wskazania są efektem złej...
Jeszcze raz dzięki, ale mam jeszcze jedno pytanie, czy rzeczony zawór może mieć wpływ na tzw notlaufy. Wcześniej auto dosyć często je łapało, i byłem w trakcie diagnozy, tzn wymieniłem już przewody od N75, nie pomogło, zamówiłem już nowy N75, ale może ta aktualna sprawa może mieć z tym związek. Na logi dynamiczne nie bardzo mogę sobie pozwolić, gdyż...
Problem rozwiązany. Czujnik temperatury spalin przed turbosprężarką wymieniony. Po resecie DPF błąd się wykasowal, auto działa prawidłowo. Dziękuję za odpowiedzi w temacie .
jak wirnik stoi to samochód nie jedzie tylko się "kolebocze". Turbo działa od uruchomienia silnika do 'chwile po wylączeniu'. a jak chodzi o to ze silnik nie ma kopa to poszukaj na innych postach.
Witam. Objawy: W momencie zapięcia turbo za samochodem gęsta chmura czarnego dymu. Gdy turbo nie zapnie (rzadko się zdarza, po ponownym odpaleniu działa) nie dymi nic. Wszystko wskazywało na turbo. Turbina po pelnej regeneracji łącznie z geometria a dalej dymi. Korekty wtryskow bez rewelacji ale tragedii nie ma, ewentualne czyszczenie. Pytanie : gdzie...
Ok dziękuje wszystkim za pomoc , problem rozwiązany (mam nadzieję ) wieczorem jak poskręcam i pojeżdżę to opisze może komuś się przyda Dodano po 1 Jeszcze raz na spokojnie oglądnąłem nagranie i doszedłem do wniosku że turbo nie doładowuje a to przeładowanie to nic innego jak rozpędzenie się wirnika względem ciśnienia zadanego, wiec pomału po jednym...
7 miesięcy? A może zapytaj tam gdzie była regenerowana? Z używkami to musisz mieć farta - ja akurat nie mam i z mojego punktu widzenia rynek części używanych to same "śmieci" ze stacji demontażu, które tylko przypadkiem mogą okazać się sprawne. Dlaczego? nikomu się nie chce ani nie opłaca sprawdzać różnych podzespołów więc po prostu dają gwarancję rozruchową...
Po czym poznać że EGR'u nie ma ? Na statycznym grupa 003 MAF wyliczony 250 MAF aktualny 480 czyli przepływomierz widzi, dwa razy więcej powietrza pobiera niż powinno być, takie rzeczy dzieją się jak jest dziura w dolocie lub zatkany, niesprawny, zaślepiony EGR. I raczej zaślepiony bo log dynamiczny pierwszy wskazuje tylko ż turbina budzi się powyżej...
Dzięki Koledzy za odpowiedzi :) To co napisał robokop może być bardzo możliwe bo po odpaleniu auta, odczekałem z minutę i pokręciłem kierownicą prawo-lewo nawet nie do końca ale już było słychać jakieś delikatne syczenie ze wspomagania - może to być ta maglownica. Handlarz mówił, że to przez opony 16tki. Co do słabych hamulców to handlarz mówił, że...
witam, jaki kod silnika,zrób co napisał ptaszek, kopci na czarno? za mało podałeś objawów, mozliwe że pompa niskiego cisnienia się kończy, sprawdż jeszcze , nie mając kodu silnika to zgaduje czy elektrozawór zmiany geometri łopatek turbiny działa, jak masz ze zmienna geometrią, zrób co ptaszek napisał czyli diagnostykę bo reszta to wróżenie, pozdrawiam
Może niech się tato zastanowi nad sprzedaniem tego auta bo na każdego diesla przychodzi czas (dwumasa, wtryski, turbo) a to kosztuje sporo, nawet połowę wartości auta, do tego silnik w grupie ryzyka zacieru czy pękających głowic.
Powyższe posty dot. usterki turbo skutkującej "błędnym kołem" (czyli -turbo wyrzuca olej-ten trafia jako paliwo do silnika - napędza silnik- silnik spalinami napedza turbo -i tak do śmierci) jest możliwy. druga przyczyna z jaką się spotkałem w Roverach i Accordzie ( ten sam motor anyway), to regulator w pompie wtryskowej (jeżeli twój to też diesel generacji...
To wygląda na przypchaną turbinę, poprostu zaczynają ci się łopatki zawieszać i dlatego po przekroczeniu jakiejś wartości auto jeździ normalnie. Spróbuj przejechać na 3 pare kilometrów porządnie gazując żeby przeczyścić turbo.
Wszystko już działa . ;-) Sztanga ruszała może minimetr lub dwa. Rozruszali mi łopatki i wymienili N75, piękny dzwięk i 110Ps znowu czuć. N75 padł wg. mnie od dziury w wężu , zamiast ssać z filtra to zasysał z powietrza ze syfem. Temat uważam za zamknięty.
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Witam ,kupiłem Golfa 4 Sdi , poprzedni właściciel twierdzi że silnik był zmieniony, ponieważ oryginalny silnik SDI uległ uszkodzeniu . Jakiś domorosły fachowiec wymienił na tdi tyle że odjął osprzęt TDI ,czyli turbine i inter cooler,pewnie elektroniki nie ruszył .nie działa też ABS Choć modulator jest widoczny. Silnik strasznie klekocze ,odpala dobrze...
Witam panowie ja mam podobny problem zacina mi się turbo kombinuje na różne sposoby nic nie daje. Dzisiaj odłączyłem zawór n 75 i nie wiem ponoć działa jak elektromagnes a u mnie powietrze można dmuchać i wyciągać jak zapłon jest włączony czy wyłączony po odpaleniu silnika zasysa gruszkę przy turbo do końca i niema znaczenia czy dam gazu czy nie stoi...
Stawiałbym na zapieczone kierowniczki w turbosprężarce. Turbo przeładowuje i sterownik silnika robi odcinkę. Pewnie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo działa dopóki nie przekroczysz 3tys. Od strony grodzi masz gruszkę od turbo, spróbuj poruszać prętem do niej przymocowanym (sztangą) - jeśli nie da się ruszyć to kierowniczki stoją dęba i potrzebne...
z EGR odłączyłem przewód podciśnienia i zaślepiłem go i auto działa bez zarzutu. Czyli może to być ten siłownik o którym piszesz czy może EGR. A może trzeba szukać w drugą stronę
Przerabiałem taki temat z T4 oryginalnie był 1,9 td a został wstawiony silnik 1Z i zwykła pompa wtryskowa od td wszystko działa bez problemu i nawet mniej pali i jest dynamiczniejszy ,tylko cholernie dużo przeróbek bo uchwyty nie pasują trzeba dowiercać, koła pasowe idą inaczej no i sprzęgło inne ,i jeszcze umyślało mi się założyć intercoler od 2,5...
Zrobione! Opis rozwiązania: Ponieważ problem pojawił się po wymianie turbiny wnioskowałem, że coś z nią jest nie tak. Ale turbo działa OK. Okazało się, że przewody od elektrozaworu N75 są przetarte, przez co zawór się spalił. Odkryłem to wykręcając N18, pod nim wiązka kabli była otarta z izolacji. Prawdopodobnie panowie z warsztatu podczas wymiany turbo...
Odpięcie przepływomierza jest to jakiś sposób na dodatkowe sprawdzenie bo większość można odczytac z logów. Odnośnie turbo więc jeśli logi pokazują że działa okej to tak czy tak trzeba sprawdzić czy faktycznie działa w pełnym zakresie ??.
działa turbo boost astra działa turbo mercedes turbo turbo
montaż moduł bluetooth ściemniacz licznika tracer highlander
mikrokomputer cobra1 satel aktualizacja manipulatora
Ocieranie bębna w pralce Whirlpool CS1A300HFA1 - przyczyny i rozwiązania Jak ustawić młynek do kawy, który mieli za dużo?