Nie wiem co z nim zrobić? Podepnij clipa
Potrzebujesz fluorowy oring. Inaczej mówiąc z vitonu.
kable przycisków idą do sterownika, nie jestem pewny ale chyba w błotnikach są razem z kablami świateł. ciagnik troche juz stary i pewnie z kabli wiele nie pozostało wiec bedzie trzeba odtworzyc ale masz wszystko podane na tacy bo w google bez problemu znajdziesz schemat wystarczy w grafice wpisac "schemat tce4" i masz podane pod które piny sterownika...
zamien eprom. i po sprawie
Zwarcie Albo usterka sterownika, jeśli mówimy o w miarę nowym aucie.
338- zawor turbiny Sprawdź schemat-czy dla dla tego megane 2 podłącz nowy przewód na 2 pin zawora turbiny i na MA M2 ECU Bosch (Mogę wysłać inny schemat) lub musisz zaktualizować ECU Bosch - Renault Clip reprog cd (został wcześniej usunięty niepoprawnie EGR FAP DTC)
Bo ja myślę że masz tam kzf. Pytanie czy to SAGEM 2000 czy SAGEM 3000 - jeden nie ma , drugi ma. ( wg.dokumentacji) Jeśli nie ma kzf to warto sprawdzić czy wymienione uch jest właściwe i czy zostało dobrze zaprogramowane A co ma UCH do ECU w sprawie KFZ ? Aby coś się dowiedzieć podłączając diagnoskop to najlepiej jak by to był dedykowany do Espace...
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
Sterownik do naprawy, gdybyś kogoś szukał do naprawy to pisz.
Czujnik ciśnienia doładowania / czujnik MAP Zawór upustowy spalin / siłownik turbosprężarki Przewody chłodnicy międzystopniowej i doładowania pod kątem nieszczelności Przewody podciśnieniowe/węże sterujące siłownikiem turbosprężarki Dopływ/odpływ oleju do turbosprężarki Dowolny czujnik monitorujący doładowanie lub wydajność turbosprężarki
Momenty dla Renault 103-54 R7822 TD226-4 4.2D Turbo 1990-99 https://obrazki.elektroda.pl/1896659300_...
http://obrazki.elektroda.pl/1297391400_1... Ale sądze,że geometria turbiny stoi dęba.Trzeba wyjac turbo i wyczyscić
To co pokazałeś to wina oleju, pewnie castrol :D Mogę Tobie pokazać zdjęcie takiego samego smoka z innego silnika i auta i producenta. Skoro ciśnienie jest, olej najpierw przelatuje przez filtr dopiero później do magistrali i do turbo, więc może być piasek w misce a do turbo nie powinien dotrzeć. Syf wszelki z odmy rozwali łopatki a nie uszczelnienie.
2-temperatura turbo i dpf
Na początek możesz turbo tzw. hybrydowe założyć, poprawi to elastyczność i spowoduje "szybsze wstawanie turbiny". Ale należy sprawdzić stan wtryskiwaczy chociaż. Który rok tego "Laguna"?
Do takich prac odpina zie kleme Teraz to nawet akumulator z auta będzie wyciągał dla pewności. Niewiedza może drogo kosztować.
do sprawdzenia cisnienei turbo oraz geometria turbiny i jej sterowanie
Jak kolektor gorący to albo masz rozrząd przewalony albo EGR nie szczelny, innej opcji nie ma, jak nie kopci to znaczy że nie ma paliwa, bo nie mierzy powietrza. Po zdjęciu podciśnienia z turbo spaliny mają łatwiej bo VNT otwarte.
Wakuometr podłącz do gruszki w układzie. Powinno być -0.65bar względnego jak ma przyspieszać na początku około 1500 obr. Jak jest to sprawdź czy geometria chodzi płynnie. Najpewniej jakiś wężyk pęknięty.
Porozlączaj dolot , zalej olejem silnik i odpal jako wolnossący. Jak będzie chodził ładnie i nie stukał to tylko Turbo do roboty i dolot do mycia.
440 to euro 3 o kodzie silnika d11a a jak bys kolego rozumial to co czytasz to zauwarzyl bys ze pisalem ze kazda 450 tak jak autor pytal w temacie ma zawor regulacji turbo . Jezeli chodzi o konstrukcje silnik jest podobny ale ma troche inny osprzet
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
Udało Ci się ogarnąć temat? Ja mam podobny problem, z tym że wcale nie działa mi wentylator. Podaj proszę informację, który to przekaźnik od wentylatora i jak odbywa się jego sterowanie, bo nic nie mogę znaleźć.
Dla potomnych w nowszych Espace od 2007 bodaj, sterownik od klimy jest pod nogami kierowcy.
Tak kolego demontaż całego podszybia i chyba jak dobrze pamiętam mechanizmu wycieraczek. 1. demontaż Turbo + regeneracja 2. dobrze wymyj cały dolot intercoler i przewody 3. zdemontuj miskę olejową i smok też dobrze wymyj 5. porób zdjęcia jak byś kiedyś potrzebował do gwarancji turbo 6. nowy olej filtry powietrza i oleju obowiązkowo
Nom, jeszcze niebieskie diodki, trochę naklejek, dywaniki z karbowanej blachy alu i ogromna tuba. Zobacz jak to Renault zrobiło w rodzinie TCE - będziesz miał pogląd na to, jak mały silniczek z turbo wygląda. Bez odprężenia nie przeskoczysz dzwonienia, spowodowanego temperaturą i ciśnieniem - spalanie stukowe zniszczy szybciutko silnik. Do tego inne...
Miałem ten sam problem kilka dni temu. Chłodnica EGR + turbo do wymiany.
1. Rozkręcam turbinę, elementy daje do piaskowania. Nic nie piaskuj spray do czyszczenia egr lub chamulcow wystarczy. Składam wszystko do kupy i montuje na silniku, odczytuje parametry. Jeżeli nie mieszczą się w normach to reguluje na tych śrubach przy gruszce. Regulowac zazwyczaj trzeba jak turbo ma kierownice w tym powinno smigac odrazu bez regulacji....
Witam jakie obroty powinny być na biegu jałowym. Kupiłem Renault megane 1.9dci miał 2500 po czyszczeniu interccolera filtrów wymieniłem turbo przepływomierz mam 4500 co można zrobić jeszcze. Dziękuję
Daj zdjęcia
hi https://obrazki.elektroda.pl/8346064300_... https://obrazki.elektroda.pl/5962255200_... tu masz dwa bo nie wiem o co dokładnie ci chodzi - "Potrzebuję schemat elektryczny czujników Turbiny" ? -turbo pressure control solenoid- sterownik,nastawnik,akurator ciśnienia turbo -boost pressure sensor - czujnik ciśnienia...
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
gdzie napisałem że Fiatami i Fordami jeżdzą emeryci? Nie napisałeś wprost, ale można było takie odnieść wrażenie (bez spiny Kolego :) ) Nie przekonują mnie jednak wybory 20 letnich samochodów na start. Wspominali też o tym i doradzali Moderatorzy i Koledzy, którzy na co dzień zawodowo się tym parają. Z Nimi nie dyskutuję bo nawet nie posiadam ułamka...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
ciśnienie doładowania 940-970mBar i więcej nie było masa powietrza biega od 280-370mg w zależności jak się jedzie Jak wszystkie węże od turbo przez IC do silnika całe to się wirnik ukręcił. Jak turbo nie pompuje to ciśnienie CR więcej jak 850 nie pójdzie.
Po przesiedzeniu z masterem nocy znalazłem kabel zgniły w wiązce i dla potomnych, bo robiłem baypass. Kable przy sterowniku mają inny kolor niż te na wtyczce od sterowania turbo i warto sprawdzić bezpieczniki.
1 błąd masz od ciśnienia doładowania czyli do sprawdzenia intelcooler oraz połączenia na szczelność układu doładowania, zawur na turbinie otwarty względnie zacia się w pozycji otwartej lub uszkodzone turbo może też być sam czujnik 2 i 3 błąd związany jest z czujnikiem temp na zewnątrz po prostu albo czujnik albo wiązka do naprawy
Sprawdziłem dzisiaj węże odmy. Znajdował się w nich czarny, tłusty nalot, ale węże były drożne. Natomiast sama odma była dosyć mocno zanieczyszczona. Wypłukałem zanieczyszczenia, które głównie znajdowały się w tej bocznej komorze. A co do zużycia oleju to dodam, że samochód nie dymi. Czasem delikatnie przy odpalaniu oraz przy gwałtownym przyspieszeniu...
Ta książka jest o wszystkich meganach a silnik 2.0 16v jest tak opisany jak np f3n w książce o której piszesz (tzn nieźle) - ten podgrzewacz to zastanawiająca rzecz może wstawili coś nietypowego ? ; jeszcze sprawdze. - chłodnica o której piszesz chłodzi płyn od wspomagania na 99,9%- sprawdź dobrze Jak chcesz coś z tego silinika wyciągnąć to niestety...
Tja, z pewnością sonda lambda powodowała overboost i zrzucanie węża powietrza dolotowego z turbo
Z własnych doświadczeń wiem że 90 % warsztatów regenerujących turbiny ma problem z prawidłowym wykonaniem tej usługi ( przynajmniej za pierwszym razem) Jak wyjedziesz na nich z paszczą i postraszysz rzeczoznawca i sądem okazuje się że jednak turbo było źle zrobione i da się zrobić lepiej ( tutaj nie wiem jaką buźkę wstawić - śmiać się czy płakać) ....
Jeśli cewka ma 2 piny to obojętnie.
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
Ja mówię o synchronizacji a nie uszkodzeniu
ten model ma 120 km, tak? - to według ciebie mało? Ja mam lagune 1.6 16V z oryginalnym przebiegiem 102 000 km i jestem bardzo zadowolony. Silnik chodzi pieknie, auto ma wystarczajaca dynamike i jest oszczedne (7,5 - 9 l/100km). Oczywiscie w benzynie tez mozna miec turbo ale montowac je gdy nie było fabrycznie? ?
Uszkodzona wiązka przy czujniku ciśnienia do turbo – kuna przegryzła kabel.
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Hejka wracam do tematu. jakby stan się pogorszy. albo noga się przyzwyczai. sprawdziłem znowu dolot rura cała, a tu macy brak poniżej 2000rpm. auto po serwisie na wiosneolej filtry. zauważyłem ze rury do IC na złaczach sa od oleju. mechanik jak miał jazdę próbna powiedział ze turbo późno wstaje. z góry dzieju za podpowiedzi. pozdrawiam
Okazało się ze peknieta głowica. Olej leci po świecy zarowej od góry do cylindra. Nie wiem czy powodem tego są te wszystkie błędy ale napewno to że kopci jak lokomotywa na węgiel.
Witam , mam problem po wymianie alternatora na nowy zaczęły mi falować obroty silnika na postoju na luzie wygląda to że z 1000 obrotów faluje na 2000 tys i spada spowrotem do 1000 . I tak sobie samoczynnie gazuje . Fakt jest takie że po wymianie alternatora zaczęło się tak robić plus do tego kiedy włączam światła w aucie to ciemnieje mi zegar wyświetlający...
renault turbo renault espace turbo renault laguna turbo
mikrofalówka transformator openvpn iptables pętli indukcyjnej
licznik przedpłatowy licznik przedpłatowy
Błąd L3 na kotle Termet Mini Max - przyczyny i diagnostyka Kompatybilność taśmy T-CON z Sony KDL-55W805C i KDL-55W828B