Tam w turbo jest zawór upustowy wasteagte, dopiero po przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia doładowania sterownik otwiera ten elektrozawór aby zadziałał siłownik
338- zawor turbiny Sprawdź schemat-czy dla dla tego megane 2 podłącz nowy przewód na 2 pin zawora turbiny i na MA M2 ECU Bosch (Mogę wysłać inny schemat) lub musisz zaktualizować ECU Bosch - Renault Clip reprog cd (został wcześniej usunięty niepoprawnie EGR FAP DTC)
To jest właśnie to naczynie. Dziwne, bo pomalowane na szary kolor. Czy zrobiłeś tak, jak to opisałem? Czy dobijałeś powietrze bez wody w kotle i z odkręconymi zaworami?
Niewłaściwe ciśnienie doładowania. Uszkodzne turbo zawór sterujący turbo, EGR itp.
Nie jest to turbo bo ewidentnie widać że sterownik przecina te turbo na zaworze N ogranicza moc.
Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach. Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być? Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
Widocznie poprawiona wersja. Bd pasować.
Witam serdecznie. Posiadam w clio silnik z volvo 1.7 z turbo - problem polega na tym że auto jedzie tak jak by tego turbo nie było - mam podlaczony orginalny wskaźnik z volvo - posiada on 3 skale - białą, żółtą i czerwoną. U mnie przy pełnym gazie wskaźnik ten wychyla się do końca białego pola. Posprawdzałem już czy nie ma gdzieś nieszczelności - jest...
Jedno z drugim akurat nie ma nic wspólnego. Musisz znaleźć zawór seryjny i zamiast niego dać BOV, a powrtót z seryjnego zaślepić
Pooglądaj sobie, choćby w youtubie, zasadę działania silnika 2t z wtryskiem paliwa. Popatrz sobie też na przekrój silnika Iż 50M ze zmienną komora korbową: http://www.kolyaska.pl/izhevsk.html Poczytaj o zaworach membranowych. Osobiście, to zamiast za dokładnie turbo, zabrałbym się za poprawianie tego silnika - zapłon elektroniczny (opisywany na forum...
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
uzyskiwane nadciśnienie będzie zależało od zapotrzebowania silnika na powietrze (jego wielkości, obciążenia, teoretycznej skuteczność napełniania - przy 4 zaworach na cylinder ponad 95%) mały wirnik (a takie są stosowane w silnikach td) - będzie potrzebował obrotów ponad 100k aby uzyskać 0.5 bara przy przepływie powietrza rzędu 10 lb/min żeby uzyskać...
koledzy.... można jeszcze inaczej :) silnik 2 suwowy ma tym większą moc im większe obroty :) turbo w 2suwie.. niewykonalne ale dlaczego by nie rozwiercić kanałów dolotowych. aa i jeszcze jedna rzecz w silniku 2 suwowym jest układ rozrządu, tylko że zupełnie inczaczej funkcjonuje, i nie mówię tu o wałkach i zaworach...
Tak. Jest to zawór dopustowy.
Już ostatni raz odpowiadam, bo szkoda bić niepotrzebnie pianę. To akurat nie prawda, westgate nie jest od tego i nic nie poprawi w sprawie tzw. turbodziury. Natomiast to że problemu nie ma to jest to że za zwyczaj turbiny w seryjnych autach są malutkie i efekt jest znikomy. Właśnie dlatego można dać małe turbiny szybko zbierające się, bo mają zamontowane...
Zobacz gdzie jest podłączony wężyk idący do gruszki przy turbo
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
kol. audax piszesz "dobranie dokładnie tego samego numeru części gwarantuje tożsamość map i obsługi peryferiów (wtryski, EGR, zawór turbo czy zawór otwierania przepustnicy)" czy dokładnie ten sam nr części to te cyferki: 0 281 010 935 96 502 214 80 czy może jeszcze jakieś inne?
Sprawdź działanie turbo, zawór do klapki za turbo, katalizator.
Gdzie tego szukać kolego ? Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin .
1.Zatkany filtr paliwa- no ale to zbyt trywialne 2-zawór turbo LDA- zatarł się kołeczek w poz min dawki Komp nic nie wyłapie szkoda zachodu Pozdro
Jesli myslisz o kuciu to mysl bardziej o korbowodach niz o tlokach :) a najlepiej to i to. Do tego nie dwie, ale jedna wyzsza metalowa uszczelka dobrej firmy. Co do turbiny to niestety ale te z allegro to chinszczyzna niby gdzies tam poprawiania i przerabiana. Wiec jak chcesz miec turbine na 15 minut to mozesz sobie taka kupic. Na streetracing wiedza...
Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.
Problem rozwiązany, nastawnik reguluje się na fasolkach tu gdzie się go przykręca. Problem wynikał z uszkodzonego przewodu który idzie do tej małej gruszki EGR pod Turbo.
pozwolcie ze dodam swoje 3 grosze. -Jesli chodzi o gaznik to kol DOHC (o ile sie nie pomylilem) slusznie zauwazyl ze gaznik powinien byc nadcisnieniowy zwykly gaznik nie wytwozy mieszanki nie zadziala (poytrzebuje podcisnnienia z cylindrow) -Jesli chodzi o skrzynie biegow musial bys miec druga zrobiona na ideal bo skrzynka z luzami bedzie powodowac...
Test na odłączonym przewodzie od turbo - wykres identyczny. Nowy zawór N75 - wykres identyczny. Zostaje zapieczona zmienna geometria?
1/ za dużo spalin wraca przez EGR. Do sprawdzenia turbo , zawór EGR ( może się nie domykać) , czujnik ciśnienia doładowania przekłamuje.2/ Powiadomienie o wyłączeniu EGR przez komputer pokładowy z powodu wystąpienia błędu 1.
witam kolegów jestem na wakacjach i walczę z tym błędem p1470 . nie chce wracać w trybie serwisowym do domu ponad 300 km .Sprawdziłem układ dolotowy jest szczelny ,podciśnienie palcem az do turbiny i wciąga . napięcia są ok z wyjątkiem zaworu turbo tam mam max 7V i turbo nie załącza się i robi sie za wysokie podciśnienie ,taka moja teoria . powiedźcie...
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
Przecież jak byk sterownik silnika zgłasza błąd. Nie rozumiem tego wymieniania jak można zdiagnozować w 15 minut i jest odpowiedź. Sprawdź podciśnienia, jak pracuje gruszka na turbo, zawór Ala n75 oraz nieszczelności w dolocie.
Sprawdziłem patent z żarówką i się okazuje że żarówka gaśnie gdy wypne wtyczkę z czujnika położenia wałka rozrządu . Gdy ją wepnę to w tedy uruchamia się kompresor klimatyzacji , małe zaworki (chyba od turbo). zawór EGR . gdy wypne wtyczki z tych wszystkich urządzeń to i tak dalej swieci. Ruszając wiązką nic nie dało
(at)smykm Ad 1 Z filmiku turbo działa ok-normalne są takie opóźnienia,jeżeli wejdziesz w wykresy to podejrzewam,że wartości turbo zadana i rzeczywista będą się równać. Sztangi bym nie ruszał. Ad 2 Nie zmienia się również zadana turbo? Ad 3 Z rana na zimnym powinien się otworzyć od razu a potem powinieneś mieć spokój :) Zwór uwagę na map sensor jeszcze...
Jak nie reaguje na regulacje geometrii to zawór sterowania turbo do wymiany ewentualnie do wyczyszczenia , warto sprawdzić czy połączenie zaworu z atmosferą nie jest zapchane .
Podbiję troszkę temat do góry. Kolego czy udało się tobie zdiagnozować usterkę i ją naprawić ?
Komunikat (check injection)-sprawdź wtrysk w vivaro/traficu wyświetla się po odłączeniu dowolnie wybranej wtyczki (przepływomierz, egr, przepustnica, czujnik doładowania, zawór turbo). Może oprócz bałaganu w instalacji masz uszkodzony przepływomierz. Masz stałe błędy P0100 i P0110? PS. Masę na pomarańczowy po przecięciu dałeś do wtyczki mam nadzieje.
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
Zaworu bezpieczeństwa się nie naprawia - tylko wymienia na nowy. Żeby go wymienić, to trzeba spuścić wodę z kotła, wypiąć spinkę metalową, która go trzyma, wyjąć zawór, przeczyścić trochę miejsce gdzie był zamontowany szmatką i włożyć nowy zawór i zapiąć spinkę, napuścić wody do kotła i odpowietrzyć. Przy okazji należy sprawdzić naczynie przeponowe...
Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
Witam. Passat b6 140 km cr 2009 miga kontrolka świec żarowych, moc jest, komputer pokazuję błąd p2563, wymieniona grucha przy turbo i zawór n75 i błąd nadal powraca, przy dodaniu gazu przestaje mrugać, puszczam gaz i się świeci ktoś pomoże. Pozdrawiam
Generalnie samochod byl po wiechaniu do rowu tyle wiedzialem kopcil od samego poczatku rylko obstawiałem na poczatku wypalone zawory po regeneracji glowicy obstawialem turbo zawory faktycnzie byly wypalone ale podczas jazdy przed regeneracja glowicy zaczął chodzić jak traktor nagle co dokladnie nie wiem bo dziewczyna jechała i wtedy okazalo sie ze byly...
witam mam podobny problem do 2500 tys. obrotów na każdym biegu jakbym ciągnął przyczepę bardzo powoli się rozpędza po osiągnięciu 2500tys. odczuwalny wzrost mocy. auto 1.9 z 2004 wymienione wszystkie filtry, płyny, pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia po regeneracji, samochód w ogóle nie kopci, oleju nie ubywa. diagnostyka komp. bez błędów, parametry...
zawór n75 (ten od turbo) na pewno jest sterowany masą z sterownika a + 12 jest po zaplonie. I z tego co mnie pamięć nie myli to te zawory są zasilane jednym przekaźnikiem który znajduje się pod fotelem. Na próbę możesz odciąć przewody plusowe przy zaworach i dać +12 z aku przez jakiś bezpiecznik i wykonać testy.
Auto nie jedzie i parametry ma w normie - niemożliwe. Możliwe. Męczę właśnie takie V50. Do 3 tyś jako tako. Jedzie jak 80 koni. Silnik 115 koni. Powyżej 3 tysięcy nie wkręca się w czasie jazdy w ogóle. Na postoju wkręca 5 tś. Wszystkie parametry w normie. Podmieniane: pompa wysokiego ciśnienia, wtryski, turbo, zawór turbo, zawór na pompie, czujnik...
Musiala bys gumka zawora uszkodzona uszczelka poprzez kanal olejowy na cilinder dac pierscienie wychechlane lub turbo padniete to plujnie kolektorem jesli jest nieszczelny jesli jest szczelny dymi Dodano po 2 Turbo jak plujnie olejem to zalezy od uszkodzenia bo moze przepalic a jak duzo to nie przepali i pojdzie w kolektor wydechowy ale predzej sie...
Sytuacja jak z rzekomo zassanym katalizatorem??
Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin . Na poczatku sprawdz przewody.
Czy Odczuwasz że samochód ma moc do 3 tys obrotów??? Sprawdź w pierwszej kolejności wszystkie podciśnienia możliwe że któryś wężyk się gdzieś wypiął lub jest poszarpany sprawdź działanie Przetwornika Ciśnienia turbo - Zawór (N75). W wyniku nieszczelności może przeładowywać turbo
Wisi na nim czujnik prędkości, przepływomierz , zawór turbo, EGR. Przestawiacz konta wtrysku.Pewnie jakbyś zrobił odczyt błędów z wyjętym bezpiecznikiem to sam buś do tego doszedł.
Witam. Opel Meriva 1.7 cdti 2004.r. Ogólnie auto przyjechało do mnie ponieważ kopci mocno na czarno. Słychać wtryskiwacze i "kulawo" chodzi na biegu jałowym . Gościu wymienił sobie zawór SCV, zawór EGR. Ja dałem do sprawdzenia wtryski i wszystkie Oki. Wymieniony filtr powietrza i paliwa. Sprawdzony dolot i turbo. Zawór SCV wygląda na chiński zamiennik....
Hamulec sprawdzany przy demontażu turbo , zawory były regulowane , korekty hmm dostałem informacje ze po korektach nic nie wynika że tak naprawdę tylko fizyczne sprawdzenie wtryskiwaczy coś daje , co jest pokazane w załączniku co do czujników i ciśnienia paliwa to nie było sprawdzane , ale czy ciśnienie paliwa będzie grało role w kopceniu na czarno...
Czujnik cisnienia nowy, przeplywka,przepustnica,EGR ,zawór turbo przełożony z drugiego sprawnego i dalej to samo
Lampka miga to błędy odczytaj . Primo
za duże ciśnienie dostaje,zrobiłem log dynamiczny teraz , nie wiem co się dzieje? turbo,zawór n75,EGR ,i przewody nowe,kupiłem turbo po regeneracji z gruchom,niby geometria ustawiona, ale na starej turbince też miałem ten sam dzwięk zacierania się turbo,wiec myślę ze przyczyna może tkwi w przepływomierzu?,bo tylko on pozostaje,ale z drugiej strony,nie...
Clip nie robi tego auta, op-com i Delphi tak. Vivaro to to samo co Trafic, a renówka PORZĄDNIE to tylko clip
Turbina robi mi się czerwona po przejechaniu zaledwie 5km. Auto nie ma mocy do 4000obr. w przedziale 4000-7000obr idzie dobrze. prędkość 200KM/h idzie osiągnąć. Wymieniony rozrząd, nowe świece, turbo po regeneracji, Wyczyszczone zawory ssące. Czemu turbo robi się czerwone? Czy ktoś już taki przypadek ogarnął?
Witam! pacjent to Astra 3 2004 r. 1,7 dth, przez chwilę nie doladowuje a powyżej 3000 obr przeladowuje i nie zawsze odcina moc jedyny błąd to p0234 wartość przekroczona. Zostało wymienione turbo, zawór do turbiny, czujnik ciśnienia, egr, przepustnica i dalej nic.... Jakieś pomysły??? Dzięki z góry za konkrety...
Witam panów główną przyczyna braku mocy w silnikach tdi vw jest uszkodzenie przepływomierza powietrza, zaworka n75 w skutek puznej naprawy tego ustrojstwa zacina się zawór na turbinie . Vag nie jest w stanie dokładnie wykryć usterki po kolei trzeba eliminować uszkodzenia. zawór na turbo sprawdzisz po właczeniu zapłonu musi sie otworzyć jeśli nie to...
Witam. Przerabiam problem jakim jest VW Crafter z 2012r 2.0 TDI 109 KM. Auto miało wymienione turbo, zawory ciśnienia doładowania, czujniki temp. spalin, chłodniczkę EGR i EGR, czujnik wału korbowego, czujnik wałka rozrządu. Jakiś czas było dobrze. Ostatnio jednak na zimnym po odpaleniu lubi zgasnąć i często wywala migające świece i jest brak mocy....
Tam nie ma kierownic w turbo, tylko zawór upustowy sterowany nadciśnieniem. Trzeba zacząć od sprawdzenia wężyków, szczelności układu
Membramy w zaworze EGR i gruszce turbo dobre, zasilanie sprawdziłeś.
Więcej informacji znajdziesz na forum Forda https://forum.fordclubpolska.org/index.p... zapraszam U1900 - błąd CAN - często występuje przy problemach na magistrali komunikacyjnej, albo przy odczycie błedów byle jakiej jakości interfejsem P0047 - obwód sterowania zaworem turbosprężarki - może być nieszczelność na przewodach podciśnienia sterowania gruszką,...
EGR wyczyszczony, zawór turbo wyczyszczony, gruszka sprawdzona, zawór do MAP wyczyszczony, przepływka wymyta, zaraz próba.
Kolego kopcenia właśnie nie ma węże od turbo sprawdzone zawór AGR też raczej dobry ponieważ masa powietrza jest prawidłowa.
Panowie, dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, pompa vaccum była sprawna i sama turbina też. Rozebralem wszystko raz jeszcze i okazało się, że do zaworu N75 dochodziło podciśnienie natomiast od zaworu do turbo już nie. Zamieniłem zawór od turbo z zaworem od EGR połączyłem wszystko raz jeszcze i turbo wstaje i EGR wstaje :). Dodano po 53 Panowie,...
A jak samo turbo? Jak z luzem? Obudowa nie pęknięta czy kolektor wydechowy zawór by pass na turbo szczelny? Pracuje?
Zrob jeszcze 011 BS . Problem od 2400. Trzeba raczej podłubać przy sztandze od turbo bo zawór nie daje rady. Fizycznie zmierzyć podciśnienie.
Sprawdź zawór sterowania turbo i wężyki.
1.Ten przewód powinien prowadzić do strony ssącej turbosprężarki i do tego przewodu lub do samego filtra powinna być dołączona odma.2 Jeśli został usunięty to nic nie wpływa na pracę silnika ale koniecznie otwór musi być szczelnie zaślepiony bo przepływka będzie przekłamywać i będzie muł.3Jeśli idzie z turbo to jest to zawór regulacji doładowania.
Jeżeli turbo nie pluje to masz uszczelniacz na zaworze wydechowym uszkodzony na czwartym garze jak jeden z kolegów opisuje. Z tą mąką to sobie odpuść to nie piekarnia, a ewidentnie widać co się dzieje. Proponuje wymianę wszystkich uszczelniaczy na zaworach pozdrawiam
Witam mam problem z moim audi A4 B8 2014 mianowicie wyskakuje błąd regulacji ciśnienia doładowania dodam że wymienione turbo na nowe zawór regulacji ciśnienia doładowania nowy oryginalny audi DV też nowa auto ma moc dopóki nie wyskoczy check jakieś pomysły???
Czujnik MAP, przepływka, pedał gazu, przepustnica, zawór turbo i węże, grucha turbo - do sprawdzenia. Intercooler, węże wszystkie pod kątem lewego powietrza do sprawdzenia. Kable to bym sam. Przejrzał, bo niby co, wyjęli je z auta, wątpię. Volvo jest trudne do diagnostyki. EGR tylko Valeo, Pierburg, słowem oryginalne.
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Sprawdzone przy wymianie turbo Gruszka nowa zawór od podcisnie nią wymieniony na nowy
przepraszam, nie zniknąłem. Nadal nie odkryłem, w czym tkwi problem. Wymieniłem zawory, turbo..., czujniki, EGR.... Dzisiaj w końcu go odpaliłem, wyszedłem na spacer i po 10 minutach znowu zaczęło stukać w silniku. Otworzymy ponownie😩
To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
A VAG'owałeś auto w ogóle ? Jakieś błędy, logi, itp. ? Traci moc przy 3000 prawdopodobnie N75, ale wypadałoby to sprawdzić. Zmostkuj wężyk ciśnieniowy z tym do turbo pomijając zawór, jeśli ciśnienie ustabilizuje się na ~1600mbar, to prawie na pewno będzie to zawór, jeśli nie, to szukaj nieszczelności na wężykach.
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
dołączę się do tematu ponieważ mam odrobinę podobne objawy tzn. w zakresie obrotów 1700-2500 na każdym biegu silnik wpada w wibracje przy znacznym dodaniu gazu. Drgania są o tej samej częstotliwości w tym zakresie obrotów na każdym biegu więc odpada problem kół, półosi, przegubów i innych elementów ponieważ wraz ze wzrostem prędkości częstotliwość by...
jak ci jescze cos takiego wyskoczy, to zawor cisnienia turbo a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
Witam Bardzo proszę po pomoc w rozwiązaniu problemu z zanikiem mocy w samochodzie lt 2.5 tdi. Raz w tygodniu mam zanik mocy. Nieraz pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika. Nieraz niestety nie. po takiej akcji komputer rejestruje następujące błędy p1538 zawór odcięcia paliwa n109 zwarcie z masą, przewa p1657 układ klimatyzacji wejście/wyjście...
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
Gruszka to nie tylko ma pracować ale ma być zaciągnięta do dołu.Jak nie to sprawdź podciśnienia i zawór turbiny.A czy turbo pompuje to nie wiem ale zdejmij węża to będziesz wiedział.Albo ściśnij węża a niech ktoś przygazuje.Obejrzyj wirnik chociaż od strony ssącej.
Żadnych błędów? A parametry sprawdzone? Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś? Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie? Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo. Dodano po 1 Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo.
Tak spotkaliśmy się już z tym. Pogięte zawory.
Już rozwiązałem swój problem, ale pomógłbyś :) Ogólnie u mnie zawór kopiowania turbo zgłupiał, niestety na komputerze diagnostycznym nie wyświetla jego parametrów. Autko już jedzie jak szalone, obyło się bez wymiany zaworu kopiowania.
To chyba zawór upustowy
Kierownice turbo nie zacięte? Zawór sterujący działa?
Proponuje sprawdzić układ podciśnienia turbo włącznie z zaworami nim sterującymi, zdarza się, że one przestają działać i turbo się nie włącza. Proponuję poznać zasadę działania turbo. To jest forum techniczne. Co znaczy że turbo się nie włącza? Posiada jakiś włącznik?
Ostatnio widziałem zawór wydechowy z Lanci Dedra 2,0 turbo. Zawór wydechowy na trzecim cylindrze nie tyle wypalony w kształt litery V ile ukrzyty . Odpadł znaczny kawałek z grzybka zaworu. Tak że w ten otwór na zamkniętym zaworze mogłem z powodzniem włożyć ołówek. Teraz już wiem że w tej głowicy muiały być takie same zawory (z tego samego miotu) co...
Błąd 17958 przekroczono limit różnicy ciśnienia doładowania faktycznego a zadanego. Czyli układ doładowania (turbo i n75) nie radzi sobie z utrzymaniem ciśnienia w kolektorze na zadanym poziomie. Najczęściej jest to zacinające się turbo lub zawór n75 ,dziurawa gruszka turbo lub przewody podciśnienia słaba pompa podciśnienia.
tak sobie myślałem, może to od mrozu? ale wątpie może to spaliny z turbo? może zawór ? znajomy miał cos kiedys z zaworem ale to tylko więcej palił nie było czuc spalin i widac ;/ pomoże mi ktoś?
Zawór regulacji ciśnienia paliwa. Orginał nowy - ASO używany jakiś szrot lub alegro, otomoto zamiennik tuningowy z regulacją ciśnienia paliwa ebay Cena :?: nie wiem nie spotkałem się jeszcze z awarią tego ustrojstwa, znajomy płacił coś koło 350PLN za tuningowy (po zmianie turbo na większe musiał wymienić ten zawór)
Problemem pewnie będzie za niskie ciśnienie doładowania do sprawdzenia na początek szczelność ukł. dolotowego, następnie zawór turbo (turbo pewnie WG) czy nie jest uchylony..
Problem rozwiązany mechanik stwierdził że ciśnienie podstawiało zawory turbo zregenerowane i wszystko gra
według schematu plus na regulator i na wtryski jest z modułu przekaźnika, a zawory do turbo i egr są zasilane zezposrednio z ecu
Tak jak piszesz. Sprawdź probówka ledowa czy jest wysterowany. Podłączysz się do wtyki i powinna się jarzyc. Sprawdź podciśnienie przed zaworem, jak jest wszystko ok to zawór do wymiany
zawora turbo zawora podciśnienie turbo zawora upustowy turbo
rezystor cewka zapłonowa wincc różnice warto uruchamia makro
falownik sofar kangoo dmuchawa
Sony KD-55X9005A 4x miganie diody – ciemnieje i wyłącza się, błąd podświetlenia LED Varstroj S-MIG 210 – schemat elektryczny, zamienniki, dostępność dokumentacji