Widocznie poprawiona wersja. Bd pasować.
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
1.Zatkany filtr paliwa- no ale to zbyt trywialne 2-zawór turbo LDA- zatarł się kołeczek w poz min dawki Komp nic nie wyłapie szkoda zachodu Pozdro
Komunikat (check injection)-sprawdź wtrysk w vivaro/traficu wyświetla się po odłączeniu dowolnie wybranej wtyczki (przepływomierz, egr, przepustnica, czujnik doładowania, zawór turbo). Może oprócz bałaganu w instalacji masz uszkodzony przepływomierz. Masz stałe błędy P0100 i P0110? PS. Masę na pomarańczowy po przecięciu dałeś do wtyczki mam nadzieje.
To jest właśnie to naczynie. Dziwne, bo pomalowane na szary kolor. Czy zrobiłeś tak, jak to opisałem? Czy dobijałeś powietrze bez wody w kotle i z odkręconymi zaworami?
witam kolegów jestem na wakacjach i walczę z tym błędem p1470 . nie chce wracać w trybie serwisowym do domu ponad 300 km .Sprawdziłem układ dolotowy jest szczelny ,podciśnienie palcem az do turbiny i wciąga . napięcia są ok z wyjątkiem zaworu turbo tam mam max 7V i turbo nie załącza się i robi sie za wysokie podciśnienie ,taka moja teoria . powiedźcie...
Lampka miga to błędy odczytaj . Primo
Clip nie robi tego auta, op-com i Delphi tak. Vivaro to to samo co Trafic, a renówka PORZĄDNIE to tylko clip
Wisi na nim czujnik prędkości, przepływomierz , zawór turbo, EGR. Przestawiacz konta wtrysku.Pewnie jakbyś zrobił odczyt błędów z wyjętym bezpiecznikiem to sam buś do tego doszedł.
Jak nie reaguje na regulacje geometrii to zawór sterowania turbo do wymiany ewentualnie do wyczyszczenia , warto sprawdzić czy połączenie zaworu z atmosferą nie jest zapchane .
Tak. Jest to zawór dopustowy.
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
Czujnik MAP, przepływka, pedał gazu, przepustnica, zawór turbo i węże, grucha turbo - do sprawdzenia. Intercooler, węże wszystkie pod kątem lewego powietrza do sprawdzenia. Kable to bym sam. Przejrzał, bo niby co, wyjęli je z auta, wątpię. Volvo jest trudne do diagnostyki. EGR tylko Valeo, Pierburg, słowem oryginalne.
kol. audax piszesz "dobranie dokładnie tego samego numeru części gwarantuje tożsamość map i obsługi peryferiów (wtryski, EGR, zawór turbo czy zawór otwierania przepustnicy)" czy dokładnie ten sam nr części to te cyferki: 0 281 010 935 96 502 214 80 czy może jeszcze jakieś inne?
Gdzie tego szukać kolego ? Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin .
Czujnik cisnienia nowy, przeplywka,przepustnica,EGR ,zawór turbo przełożony z drugiego sprawnego i dalej to samo
przepraszam, nie zniknąłem. Nadal nie odkryłem, w czym tkwi problem. Wymieniłem zawory, turbo..., czujniki, EGR.... Dzisiaj w końcu go odpaliłem, wyszedłem na spacer i po 10 minutach znowu zaczęło stukać w silniku. Otworzymy ponownie😩
338- zawor turbiny Sprawdź schemat-czy dla dla tego megane 2 podłącz nowy przewód na 2 pin zawora turbiny i na MA M2 ECU Bosch (Mogę wysłać inny schemat) lub musisz zaktualizować ECU Bosch - Renault Clip reprog cd (został wcześniej usunięty niepoprawnie EGR FAP DTC)
Pooglądaj sobie, choćby w youtubie, zasadę działania silnika 2t z wtryskiem paliwa. Popatrz sobie też na przekrój silnika Iż 50M ze zmienną komora korbową: http://www.kolyaska.pl/izhevsk.html Poczytaj o zaworach membranowych. Osobiście, to zamiast za dokładnie turbo, zabrałbym się za poprawianie tego silnika - zapłon elektroniczny (opisywany na forum...
Żadnych błędów? A parametry sprawdzone? Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś? Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie? Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
uzyskiwane nadciśnienie będzie zależało od zapotrzebowania silnika na powietrze (jego wielkości, obciążenia, teoretycznej skuteczność napełniania - przy 4 zaworach na cylinder ponad 95%) mały wirnik (a takie są stosowane w silnikach td) - będzie potrzebował obrotów ponad 100k aby uzyskać 0.5 bara przy przepływie powietrza rzędu 10 lb/min żeby uzyskać...
koledzy.... można jeszcze inaczej :) silnik 2 suwowy ma tym większą moc im większe obroty :) turbo w 2suwie.. niewykonalne ale dlaczego by nie rozwiercić kanałów dolotowych. aa i jeszcze jedna rzecz w silniku 2 suwowym jest układ rozrządu, tylko że zupełnie inczaczej funkcjonuje, i nie mówię tu o wałkach i zaworach...
Już ostatni raz odpowiadam, bo szkoda bić niepotrzebnie pianę. To akurat nie prawda, westgate nie jest od tego i nic nie poprawi w sprawie tzw. turbodziury. Natomiast to że problemu nie ma to jest to że za zwyczaj turbiny w seryjnych autach są malutkie i efekt jest znikomy. Właśnie dlatego można dać małe turbiny szybko zbierające się, bo mają zamontowane...
Zaworu bezpieczeństwa się nie naprawia - tylko wymienia na nowy. Żeby go wymienić, to trzeba spuścić wodę z kotła, wypiąć spinkę metalową, która go trzyma, wyjąć zawór, przeczyścić trochę miejsce gdzie był zamontowany szmatką i włożyć nowy zawór i zapiąć spinkę, napuścić wody do kotła i odpowietrzyć. Przy okazji należy sprawdzić naczynie przeponowe...
Test na odłączonym przewodzie od turbo - wykres identyczny. Nowy zawór N75 - wykres identyczny. Zostaje zapieczona zmienna geometria?
Sprawdź zawór sterowania turbo i wężyki.
Niewłaściwe ciśnienie doładowania. Uszkodzne turbo zawór sterujący turbo, EGR itp.
Problemem pewnie będzie za niskie ciśnienie doładowania do sprawdzenia na początek szczelność ukł. dolotowego, następnie zawór turbo (turbo pewnie WG) czy nie jest uchylony..
Jesli myslisz o kuciu to mysl bardziej o korbowodach niz o tlokach :) a najlepiej to i to. Do tego nie dwie, ale jedna wyzsza metalowa uszczelka dobrej firmy. Co do turbiny to niestety ale te z allegro to chinszczyzna niby gdzies tam poprawiania i przerabiana. Wiec jak chcesz miec turbine na 15 minut to mozesz sobie taka kupic. Na streetracing wiedza...
Problem rozwiązany, nastawnik reguluje się na fasolkach tu gdzie się go przykręca. Problem wynikał z uszkodzonego przewodu który idzie do tej małej gruszki EGR pod Turbo.
pozwolcie ze dodam swoje 3 grosze. -Jesli chodzi o gaznik to kol DOHC (o ile sie nie pomylilem) slusznie zauwazyl ze gaznik powinien byc nadcisnieniowy zwykly gaznik nie wytwozy mieszanki nie zadziala (poytrzebuje podcisnnienia z cylindrow) -Jesli chodzi o skrzynie biegow musial bys miec druga zrobiona na ideal bo skrzynka z luzami bedzie powodowac...
EGR wyczyszczony, zawór turbo wyczyszczony, gruszka sprawdzona, zawór do MAP wyczyszczony, przepływka wymyta, zaraz próba.
Problem rozwiązany mechanik stwierdził że ciśnienie podstawiało zawory turbo zregenerowane i wszystko gra
zawór n75 (ten od turbo) na pewno jest sterowany masą z sterownika a + 12 jest po zaplonie. I z tego co mnie pamięć nie myli to te zawory są zasilane jednym przekaźnikiem który znajduje się pod fotelem. Na próbę możesz odciąć przewody plusowe przy zaworach i dać +12 z aku przez jakiś bezpiecznik i wykonać testy.
Membramy w zaworze EGR i gruszce turbo dobre, zasilanie sprawdziłeś.
Błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate , chodzi o zawór sterowaniem turbo i przepustnicy spalin . Na poczatku sprawdz przewody.
Tam w turbo jest zawór upustowy wasteagte, dopiero po przekroczeniu maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia doładowania sterownik otwiera ten elektrozawór aby zadziałał siłownik
To chyba rzeczywiście zawór zabezpieczający przed przeładowaniem. Wygląda na to że stoi zawór upustowy w turbo. Spróbuj go rozruszać. Lej WD i wszystko żeby się ruszył. Tak jak teraz jest to szybciej wykończy turbinę, a i pali więcej.
no to trzeba sprawdzić zawór sterowania turbo
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
Problem spadków mocy rozwiązany ktoś zamontował zawór Turbo od VW i dlatego występowały te problemy.Może jakieś podpowiedzi co do obrotów.
według schematu plus na regulator i na wtryski jest z modułu przekaźnika, a zawory do turbo i egr są zasilane zezposrednio z ecu
Dziś podmieniałem zawór sterowania turbo i map sensor. Bez zmian. Turbosprężarka była robiona z rok temu. Dziwne jest to, że jak puszcze gaz i znów wcisnę to auto jedzie. To by chyba wykluczało turbo i dolot?
Bo to jest Simens i nie wprowadza się kodów IMA tylko określa się klasę wtrysku. Próba przelewowa i do ogarnięcia zawór turbo i czujnik VGT na turbo tak na początek. Pierwszy wtrysk od skrzyni biegów tak jak pompa wc jest.
Witam panów główną przyczyna braku mocy w silnikach tdi vw jest uszkodzenie przepływomierza powietrza, zaworka n75 w skutek puznej naprawy tego ustrojstwa zacina się zawór na turbinie . Vag nie jest w stanie dokładnie wykryć usterki po kolei trzeba eliminować uszkodzenia. zawór na turbo sprawdzisz po właczeniu zapłonu musi sie otworzyć jeśli nie to...
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
Problem rozwiązany. Mieszek w zaworze przy turbo się zawieszał.
Panowie, dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, pompa vaccum była sprawna i sama turbina też. Rozebralem wszystko raz jeszcze i okazało się, że do zaworu N75 dochodziło podciśnienie natomiast od zaworu do turbo już nie. Zamieniłem zawór od turbo z zaworem od EGR połączyłem wszystko raz jeszcze i turbo wstaje i EGR wstaje :). Dodano po 53 Panowie,...
Musiala bys gumka zawora uszkodzona uszczelka poprzez kanal olejowy na cilinder dac pierscienie wychechlane lub turbo padniete to plujnie kolektorem jesli jest nieszczelny jesli jest szczelny dymi Dodano po 2 Turbo jak plujnie olejem to zalezy od uszkodzenia bo moze przepalic a jak duzo to nie przepali i pojdzie w kolektor wydechowy ale predzej sie...
Mam w c3 dwa błędy - p11b2 p14a4 - wymieniono: cały EGR + bypass, turbina z czujnikiem kopiowania, podmieniono: przepływkę, zawór turbo, sprawdzono: przejścia z bypass, przepływki do ECU, podciśnienia z bypass egr, turbo. Jedyne wartości które się rozjeżdżają to położenie kopiowania turbo - zadane i czytane ... reszta jak z podręcznika. Nie mam już...
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
najpierw sprawdz filtr paliwa ,zawór turbo ten na podszybiu .potem recyrkulator spalin,a na koncu przepływomierz i komputer .aha mozesz miec przypchany katalizator.
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
A jak samo turbo? Jak z luzem? Obudowa nie pęknięta czy kolektor wydechowy zawór by pass na turbo szczelny? Pracuje?
Jedno z drugim akurat nie ma nic wspólnego. Musisz znaleźć zawór seryjny i zamiast niego dać BOV, a powrtót z seryjnego zaślepić
Gruszka to nie tylko ma pracować ale ma być zaciągnięta do dołu.Jak nie to sprawdź podciśnienia i zawór turbiny.A czy turbo pompuje to nie wiem ale zdejmij węża to będziesz wiedział.Albo ściśnij węża a niech ktoś przygazuje.Obejrzyj wirnik chociaż od strony ssącej.
W8tam. Auto trafiło do mnie w stanie braku mocy. Po naprawie podciśnień zawór turbo dalej nie sterował gruchą. Okazało się, ze MAF jest uszkodzony i stąd brak wysterowania zaworu. Po wymianie MAF na używany odczyt się pojawił, błędy zniknęły, turbo ruszyło ale... Pojawił się błąd stały niekasowalny P1627 i tryb awaryjny do 2k obrotów - tłumaczy jako...
witam mam podobny problem do 2500 tys. obrotów na każdym biegu jakbym ciągnął przyczepę bardzo powoli się rozpędza po osiągnięciu 2500tys. odczuwalny wzrost mocy. auto 1.9 z 2004 wymienione wszystkie filtry, płyny, pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia po regeneracji, samochód w ogóle nie kopci, oleju nie ubywa. diagnostyka komp. bez błędów, parametry...
Zobacz gdzie jest podłączony wężyk idący do gruszki przy turbo
Witam, potrzebny schemat wiązki do Skody Superb 2010r silnik 2.0tdi CR oznaczenie cffb, naprawiam auto po małym pożarze, chodzi głównie o przepływomierz , 3xczujniki tlenu , sonda, zawór turbo(n75) jeżeli ktoś dysponuje jakimiś materiałami to z góry wielkie dzięki, ratuję mnie nawet zdięcia wtyczek z kolorami przewodów.
witam! Potrzebuje bardzo precyzyjny zawór o średnicy tuleii 7-8mm i średnicy przepływu od ok 0,6mm do 1,2mm. Gdzie ja mogę coś takiego kupić? Dobrze gdyby ten zaworek był sterowany elektronicznie :-) Chciałem zrobić zwężkę o zmiennej średnicy do turbo tak jak poiżej opisano w dziale "zrób to sam" i "modyfikacja turbo": http://www.fordprobe.pl/performanceprobe...
Sprawdź działanie turbo, zawór do klapki za turbo, katalizator.
Turbina robi mi się czerwona po przejechaniu zaledwie 5km. Auto nie ma mocy do 4000obr. w przedziale 4000-7000obr idzie dobrze. prędkość 200KM/h idzie osiągnąć. Wymieniony rozrząd, nowe świece, turbo po regeneracji, Wyczyszczone zawory ssące. Czemu turbo robi się czerwone? Czy ktoś już taki przypadek ogarnął?
jak ci jescze cos takiego wyskoczy, to zawor cisnienia turbo a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę
Nie jest to turbo bo ewidentnie widać że sterownik przecina te turbo na zaworze N ogranicza moc.
turbo regenerowałem w tym tygodniu dosłownie odebrałem ja w poniedziałek. Mam rok gwarancji. Na wyważarce ustawiali ja twierdzą że wszystko ok. a ten zawór sterujacjący turbo to n75??
Sytuacja jak z rzekomo zassanym katalizatorem??
Twoje logi w porównaniu do tego z A4 są zupełnie inne. Turbo Ci nie dobija. Bije 0.3 bar. Sprawdź zawór na turbawce N75 też możesz sprawdzić i nie szczelności bo mogą być nie widoczne gołym okiem. NA początek tak żeby nie iść w koszty sprawdź zawór turbo.
Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy....
Czy ktoś wie gdzie znajduje się ten zawór? P0033 Turbo Charger Bypass Valve Control Circuit.
Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.
Posiadam Vauxhall zafirę tourer 2.0cdti A20DTH 165KM. Od jakiegoś czasu mam problem z układem podcisnienia. Gdy uruchomie silnik to zawór podciśnienia turbo jest otwarty a po jakimś czasie jak silnik się rozgrzeje zawór się zamyka i odcina mi turbo, jaka jest tego przyczyna? Oto błędy jakie wyskakiwały mi na komputerze P2263-5B i P2263-61 Czy ktoś miał...
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
Kawałek rurki i złączyć rurki przy zaworze sterowania turbo.
nie domyka się jakiś zawór przy turbo i włącza tryb awarii tu masz odpowiedź spadku mocy podczas jazdy,czyli zawór lub połączenia ,turbinę zostaw na koniec
Tak jak piszesz. Sprawdź probówka ledowa czy jest wysterowany. Podłączysz się do wtyki i powinna się jarzyc. Sprawdź podciśnienie przed zaworem, jak jest wszystko ok to zawór do wymiany
z czoła pompy powinieneś miez wkręcony zawór turbo ,,booster" taki ala grzybek z blasana sołona, jest on połączony zwężykiem z kolektorem dolotowym, ciśnienie w kolektorze poprzez ów wężyk wpada do boostera odkształaca membrany i powoduje przesunięcia sie tłoczka w nim i wtedy pompa zapodaje większą dawkę w funkcji ciśn doładowania, bardzo często membrany...
winien jest prawdopodobnie zawór turbo tzw booster, zaciął sie w nim kołeczek w pozycji zamknięty i nie daje dodatkowej dawki jak turbina juz dmuchnie, bądź wężyk doprowadzający do niego powietrze z turbinki stracił szczelność, jest tego w necie mnóstwo na ten temat Pozdrawiam
Ten bezpiecznik poprzez przekaźnik ,,engine control,, zasila wszystkie newralgiczne elementy osprzętu silnika i sam sterownik, zasilanie z niego leci na przepływkę, zawór podciśnienia EGR, zawór turbo, sterowanie modułu świec. Trzeba sprawdzić po kolei zasilanie tych podzespołów aż znajdzie się przetarty przewód bo bezpiecznik pali się najczęściej z...
To chyba zawór upustowy
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
Witam wszystkich. VW multivan 2.5 TDI axe wyrzuca błąd p0243. Wstawiony nowy zawór n75, turbo sprawdzone. Błąd w ogóle się nie kasuje. Mam pytanie czy przyczyną tego błędu może być źle ustawiony rozrząd?
Tak spotkaliśmy się już z tym. Pogięte zawory.
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Podciśnienia są na wszystkich 3 zaworach? Sztangę od turbo wciąga na maxa?
Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo. Dodano po 1 Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo.
Mp3 torze nie budziet😆 czujnika ciśnienia paliwa jeśli ma podstawę pominąć i sprawdzić. A kolego ciekawe czy zawór przy turbo się nie zawiesza.?
Miałem identyczne problemu panowie 3/4 sukcesu leży w sterowniku silnika gdy go otworzycie zobaczycie ze piny nie są wlutowane są zaginane rozwiązaniem jest oddać sterownik do elektronika żeby przerobił to i wszystkie polutował kolejna sprawa zawory od turbo sterowane są z minusa który wychodzi z sterownika silnika i na nim też występuje napięcie 12v...
problem może byc spowodowany brakiem podciśnienia na zaworze turbo który znajduje się obok czujnika ciśnienia i modułu sterowania świecami żarowymi (metalowa osłona komputera silnika) wtedy zapala się lampka spiralka .aby sprawdzic nalezy zdjąć gumowe przewodziki z zaworu turbo i przy zapalonym silniku na wolnych obrotach przytkać przewodzik stwierdzając...
Właśnie niedawno czyścilem mu przepustnice. Nie było w niej śladu oleju. Była tyle co trochę czarnego nagaru, ale oleju nie widziałem. Tak brał olej i to sporo, ostatnio jeżdżony na 10w40 i na 10 tys to tak może ponad 3 litry. Generalnie doskwieral mu brak mocy, pomimo iż nowe świece, doloty szczelne, zawory turbo ok. Czasami na zimnym silniku zdarzało...
Masz zmieniony zawór sterujący turbo na nowszą wtykę , poniżej masz połączone kable. Przyjrzyj się!!!!!!!!!!!!
Witam, Mam problem z notlaufem. Na początku przyczyną była zapieczona geometria i przegnita gruszka, 3 tygodnie temu wyjąłem tubro, wyczyściłem je, wymieniłem gruszkę (na podobno oryginał, zamawiał ją znajomy mechanik) oraz czyściłem dolot i zaślepiałem EGR. Myślałem że wszystko jest ok jednak sporadycznie na 4 lub 5 biegu przy 3000obr/min odcina turbo....
Przewód dotykał tylko do gumki w metalowej obudowie serwa, ale nie był wciśnięty i podciśnienie uciekało bokiem, a z racji tego, że przewód idący od pompy tandemowej ma zamontowany zawór jednokierunkowy, to turbo i EGR działały prawidłowo.
Obejrzyj zawór obejściowy przy turbo.
Prawdopodobnie przeplywka , ale może być też zawór sterujący turbo.
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Zamień N75 z N18 (tym od EGR) Jak pomoże zawór do wymiany , jak nie turbo do czyszczenia.
turbo zawora zawora podciśnienie turbo zawora upustowy turbo
schemat magnetofon ademco express przerwania zegarowe
Jak podłączyć kamerę pogłosową do Peavey XR 600B? Zamienniki układu TDA7563BH: TDA7563A i inne