Nie steruje zaworem podciśnienia turbiny (turbo bez zmiennej geometri) Zapodasz zdjęcie tej turbiny?? Jakim testerem traktujesz auto?
bączek od zmiennej geometri...sprawdz czy podciąga, może się przycinać
Na początek zrób diagnostykę. Turbo jest bez zmiennej geometri, ma tylko zawór regulujący ciśnienie i chodzi on w miarę ciężko. A jak ze zużyciem oleju i mocą?
Witam Renault Trafic 1.9 dCi 75kw 2001r .Świece nurnikowe(podgrzewacz płynu ) grzeją cały czas po przekręceniu kluczyka bez przerwy grzeje się bezpiecznik i często przepala nawet gdy silnik osiągnie temp pracy grzałki dalej mają napięcie .Pytanie Co odpowiada za uruchomienie i wyłączenie tych grzałek ??? ,czujnik temp jest ok .Drugie pytanie na temat...
Miałem tez przypadek, ze turbina juz byla na wykonczeniu i taki sam objaw był. Jezeli turbo jest na zmiennej geometri to wystarczy rozebrac i wyczyscic skrzydelka od zmiennej geometrii, jezeli jest zwykła to niestety koniec turba.. a raczej tej klapki co reguluje cisnienie.
Cześć. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam identyczny problem w Peugeot 1.6 HDI 2013r. ~170 000km Na razie jestem na etapie diagnostyki. Zauważyłem, że na zimnym silniku, ciśnienie doładowania nie osiąga wartości zadanej. Podczas jazdy, wartość doładowania pokrywa się z zadaną. Natomiast (na ciepłym), podczas hamowania silnikiem i później po zatrzymaniu,...
Witam. Mam problem i nie mogę się z nim uporać od dłuższego czasu. Już nawet kabel kupiłem żeby nie wydawać na czujniki. Problem jest tego typu: jadąc na 3 biegu gaz w podłegę i przy 3500 obr/min odcina turbo. Jak wyłącze i włącze działa normanie dopóki nie depne. Wymieniłem N75 i czujnik ciśnienia doładowania. Dzisiaj rozruszałem cięgno od turbiny...
Mylisz pojęcia. N75 Jest zawsze od sterowania ciśnieniem doładowania turbospreżarki. Masz turbo bez zmiennej geometri więc masz zawór który steruje "ciśnieniem turbiny". Taki u Ciebie jest właściwy. https://www.google.pl/search?q=N75&newwi...
jesli kontrole zrobiłeś solidnie i masz pojecie co sprawdziłeś to przyczyną może być zerwanie kierownicy zmiennej geometri
Witam panowie Zaczne od małej histori. Kupiłem seta toledo 1.9 tdi 90 KM rok 2000, byl to tak zwany "skladak" gdyz karoseria byla z angli i silnik benzyna, a u nas chlopaki wsadzili do niej instalacje i silnik 1.9 tdi i z moich obserwacji wynika ze popelnili błąd ponieważ w moin przypadku komputer silnika pokazuje oznaczenie agr turbo bez zmiennej geometri...
W tej Astrze to sobie można choć poregulować nastawnik. W mojej turbinie nie ma żadnej regulacji. Zauważyłem mały luz osiowy ośki zmiennej geometrii.Czy taki luz może mieć wpływ na niepoprawne za niskie napięcie na wolnych obrotach? Bo jeżeli tak, to możliwe, że wymiana turbiny by pomogła. Wsadziłem w to już kupę kasy, i ładowanie następnej w druga...
Witam, zaczynając od początku, odcinało mi turbo na 4 biegu przy 100 kmh (nie zawsze), i na 6 na początku w okolicy 140kmh , potem schodzilo coraz nizej. Az na 6 biegu i do 100kmh max - turbo ciagnelo dobrze pozniej odcinalo. Gaszenie i odpalenienie samochodu nie zawsze pomagało. Wymieniłem n75 i problem był nadal. W ostatnich dniach jechalem w trase...
Witam, Zważywszy na zaniedbania poprzedniego użytkownika samochodu będę zmuszony wymienić turbosprężarkę. Jedni wychodzą z założenia że najlepiej kupić nową inni że dobrze wychodzi regenerowana lub zakup samego korpusu a jeszcze inna grupa że szukać używanej z gwarancją. Turbina która pracuje wadliwie tj. wyje + przepuszcza olej w wydech to Garrett...
Jeżeli twoja turbina nie ma zmiennej geometri to połacz wężyki na krótko tzn-ciśnienie turbiny z gruszką przy turbo i jazda próbna.
Może być również korba podgięta. Jak turbo za dużo pompuje wtedy sterownik jak najbardziej może obcinać żeby nie doszło do uszkodzenia. Do sprawdzenia najpierw sterowanie zmiennej geometri, oraz sama turbina.
Przed wymianą też rewelacji nie było ,a nie było widać że przepływ za niski bo ciśnienie było ponad normę i przepływ dociągał do wartości.
Witam, Mam problem z moja Audi a3 1.9tdi 110km 97r. silnik Ahf, turbo garetta o zmiennej geometri . Zaczęło sie od rozwalonej miski, olej wyleciał i wracałem do domu 6KM na oleju 5w40 ( tylko taki posiadałem, normalnie zalany castrol Edge 10W40). z Tydzień po tym samochód zaczął tracić moc i wolniej się rozpędzać , stopniowo przez 3 dni tracił moc....
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
Witam, Mam pytanie dotyczące turbiny. Na stronie http://nubira.autokacik.pl/lektury/turbi... jest opis turbiny, z której korzystał autor tego wątku (wygląda na ten sam typ). Zastanawiam się w jaki sposób rozwiązał kwestię zmiany geometrii łopatek w prowadnicy gazów (przy większym ciśnieniu trajektoria zmienia się z prostopadłej...
Możesz spróbować nieco rozruszać sztangę ręką możesz przegonić auto na 3 biegu ponad 3 tysiące wtedy się rozgrzeje i możliwe że nagar nieco pusci. Jak mówiłem wyżej, możesz sobie wstrzyknąć ale nikłe szanse do zmiennej geometri to nie dotrze za bardzo i w niedalekiej przyszłości nie ominie Cię wyciąganie turbo.
czyli jeśli dobrze rozumiem, podciśnienie zasysa cięgno do środka gruszki, więc po odłączeniu podciśnienia, sprężyna powinna odepchnąć cięgno od gruszki??? A u mnie nie trzeba jej zasysać, bo cięgno jest na maksa wciśnięte w gruszkę. Czyli grucha do wymiany.... Bo rękoma też u mnie się nie da głębiej wcisnąć cięgna do gruszki, można tylko odciągnąć...
Sprężarka się nie "załącza", ona pracuje cały czas, jednak jej wirnik ma pewną masę, a co za tym idzie bezwładność, ponadto potrzebuje odpowiedniego przepływu spalin by efektywnie pracować. Efekt turbo-dziury w dużej mierze redukuje technologia VNT (zmiennej geometrii).
Turbina do regeneracji a nie jakieś zaworki srorki po prostu zacina się kierownica sterująca łopatkami zmiennej wydajności turbiny i stąd te skaczące wskazania ciśnienia doładowania . To nic nie da że wyjmiesz turbinę i ją rozkręcisz potem wypolerujesz a i tak za jakiś czas znowu to samo .Łopatki zmiennej geometri są przytarte i będą się blokować. Daj...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
tak po podłączeniu komputera przejechaliśmy się tak i tak stwierdził ten mechanik <znajomy>że jest puszka podciśnienia że nie podaje ciśnienia do kolektora ssącego czy jakoś tak powiedział że najlepiej będzie zregenerować turbo i będzie po kłopocie Po pierwsze to nie puszka podciśnienia tylko puszka siłownika ciśnieniowego, puszka podciśnienia...
Biały to zasilanie i przychodzi do górnego króćca. Niebieski (z czujnikiem G81) powrót - dolny króciec pompy. Czyszczenie zmiennej geometrii w turbosprężarce powinno chyba rozwiązać problem z jej wolnym wstawaniem z dołu i przeładowaniem powyżej 2000 RPM.
Witam wszystkich. A jednak sprawcą zamieszania okazała się turbosprężarka (zmienna geometria). Na zimno chodziła lekko, ale po nagrzaniu przycinała się.Czyszczenie rozwiązało problem. Myślę że temat można zamknąć. Pozdrawiam.
Czy ktoś pomoże ocenić logi ? z tych logów jasno wynika, że kierownice zmiennej geometrii turbiny stoją dęba i są zapieczone na maxa w pozycji max doładowania - musisz się nastawić na demontaż i czyszczenie turbosprężarki, wszystko inne jest OK; czy ja Ci już czasem nie pisałem na tym lub innym forum gdzie znajduje się sztanga od zmiennej geometrii...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Podciśnienie jest poprawne, zaworek wymieniałem prewencyjne jak zlokalizowałem problem z wężykiem. Tak jak to widać na zdjęciach, ecu wysterowuje na 85% a podciśnienie to osiąga. Pytanie tylko jak zrobić żeby wysterowywał na więcej niż 85%.
Witam posiadam forda mondeo mk4 2.0tdci 140km 2008R od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem wczasie jazdy włącza się tryb awaryjny odcina turbine spada moc silnika i kręci się maksymalnie do 2000 obr. Byłem podjechany pod komputer,komputer pokazał błąd sensora zmiennej geometri turbosprężarki więc wymieniłem ten sensor który odpowiada za geometrię...
Przy tym błędzie co masz, kontrolki K29 to trudno uwierzyć, że jeśli się nie daje skować tego błędu to, że kontrolka normalnie się zapala i gaśnie a nie np. żarzy się lub wcale nie zapala. Katalizator wyciąłem jak miałem przebieg 180 tyś. km (przebieg był pewny gdyż kupowałem auto prawie roczne z przebiegiem 18 tyś. km.) a mimo to katalizator był drożny...
https://morela.com.pl/diagnostyka-turbos... Bardzo słabo szukałeś. W dużym skrócie masz zatarty mechanizm zmiennej geometrii łopatek turbosprężarki - vgt.
Jak turbo było zacięte na max. doładowaniu, to takie są wady naprawy (przedtem leciało na większym doładowaniu, niż powinno mieć). Dwa chińskie wirniki nie są tak sprawne jak oryginały. W logach wszystko ok; jedynie można by się doczepić do zafalowania w doładowaniu, ale to norma w regenerowanej turbo (luz na regulacji zmiennej geometrii).
sprawdzić informacje z czujnika położenia zmiennej geometrii oraz działanie egr podczas jazdy
Po pierwsze chroni turbo nie silnik. Im wyższe doładowanie przy wyższych obrotach silnika tym obroty turbo większe. Za duże obroty turo to groźba rozerwania wirnika lub skrzywienia urwania osi turbo w efekcie turbo może sypnąć drobnymi do dolotu silnika i go skutecznie zabić. Tak praca zmiennej geometrii to kilka do kilkunastu mm w zależności od wielkości...
Witam serdecznie mam takie 2 pytania do Szanownych kolegów, Posiadam Audi A3 1.9TDI AHF 110KM Przeładowuje mi Turbo i oczywiście po przeczytaniu dużo informacji na Forum Elektroda na 99,8% zapieczone są kierownice geometrii. Logi też to pokazały z Vaga. Wsadziłem Rękę i próbowałem ruszyć sztanga od kierownic i ani drgnie( Dodam że na zgaszonym silniku)...
Nie ma czegoś takiego jak błęd braku podciśnienia, masz typowe objawy zapieczonej zmiennej geometrii w turbosprężarce. Zobacz czy sztanga w turbo jest wciągana po zapaleniu.
Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć czy po zmianie sterownika ecu w passacie B5 1.9 z silnikiem AFN z turbiną na zmiennej geometri , na sterownik z 1.9 AHU ze stałą geometrią i zmianie turba na stałą geometrię, mogą zostać wtryski z silnika AFN, czy trzeba założyć wtryski z AHU?.Po.pa zostaje z AFN z tłoczkiem 10 mm
Wszystko zależy jaki masz u siebie silnik - ALH czy AGR a co za tym idzie typ turbosprężarki oraz co było przyczyną wchodzenia w tryb awaryjny. Jeśli nic nie robiłeś aby przyczynę ustalić i ją wyeliminować to z pewnością problem będzie nadal występował. Mogę jedynie przypuszczać, że dysponujesz silnikiem ALH i nie uprawiasz powolnego stylu jazdy a zatem...
105 konny silnik nigdy nie miał zmiennej geometrii turbiny ! Taką turbinę miał 130 konny 1,9 dci Polecam lekturę: KKK54399880080 KKK54399880070
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
Witaj. Nie chce cie wprowadzic w błąd ale ten blad od turbosprezarki to moim zdaniem jest zle wyregulowane ciegno od zmiennej geometri to co masz przykrecone do gruszki przy turbosprezarce. Gdybym mial to naprawiac zawiozl bym turbo na regeneracje ale to troche kosztuje wiedz najpier sprobowal bym wykrecic o dwa obroty srobe regulujaca zaworkiem turbosprezarki....
Witam wszystkich obserwatorów tematu. Turbina w samochodzie nie została wymieniona na nową ponieważ się rozchodziła :D. Klient odebrał samochód z odłączonym czujnikiem ciśnienia doładowania bo ( bo wtedy to jakoś jeździło) i zrobił w ten sposób około 1500 km. Zajechał z tym jeszcze do innego warsztatu że nie ma mocy itd . i tam podłączyli mu z powrotem...
Turbo do ogarnięcia (czy regulacja zmiennej geometrii chodzi luźno ) bo do 2300 daje za mało a powyżej 3000 daje 150 % normy. Ja bym szybko to ogarniał bo przy takim doladowaniu powyżej 3000 rpm obroty turbo są ze dwa razy większe od tych które są dla niej bezpieczne i grozi to rozrwaniem wirnika ukreceniem ośki.
witam, wymiana fitrów (wszystkich) jak i oleju to normalne czynnosci serwisowe, natomiast czyszczenie dolotu CAŁEGO jest niezbedne, ponieważ zanieczyszczenie postepuje powoli i niezauwazalnie dla osiagów samochodu dla kierowcy, jedynie pełna dignostyka z sprawdzeniem mocy na kołach daje obraz niepełnego doładowania silnika w dolnych zakresach obrotów...
Turbo było wyciągnięte w celu sprawdzenia zmiennej geometrii i okazało się ze jest ok działał lekko i jak potrząsa się cała złożona turbina to dzwoni w środku ta geometria chyba lub ta podkładka pod wirnikiem
A więc tak turbina założona, wylądowała pod maską td eskorta z 97r. pompa lukasa z komputerem i przepływką .Musze przyznać że było trochę problemów z upchnięciem ale się udało a teraz to co pomierzyłem po jazdach próbnych; turbina zaczyna ładować od 1200obr.mamy wtedy 0.1bara 1500obr. mamy już 0.6bara 2000obr.-1bar 2500obr.-1.3bara az do 4000obr. 4500obr....
Liczniki sie roznia charakterystyka impulsów, Zalezy jakie masz zegary. Co do ograniczen skrzyni, jedynie prędkość maksymalna/przyspieszenie gra role. Zbuduj hybryde ze skrzyn od 1.6 - 1.8 z głównym oryginalnym wtedy zobaczysz przyspieszenie. n75 w "starych" sterownikach jest wysterowany ciągle (brak zmiennej geometrii). Co to znaczy "brak" mocy ? :)...
Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
Jeśli jeździło zbyt długo bez sterowania podciśnienia to pewnie uszkodziło blaszki zmiennej geometrii w turbosprężarce.
Najprawdopodobniej zacina się turbina. Faktycznie trzeba wcześniej podłączyć interfejs i odczytać błędy. Turbiny o zmiennej geometrii w vw mają to do siebie że jak zabrudzą się sadzą to takie zacinanie się zdarza. Rozebranie turbiny i wyczyszczenie powinno pomóc. Uwaga najpierw niech ktoś ci postawi prawidłową diagnozę bo ja tylko gdybam wiedzą jakie...
Tak jak Pan "Carrot" pisał. ZOBACZ Turbosprężarek. Po czyszczeniu zmiennej geometrii turbiny wszystko wrzuciło do normy. Panie "Carrot" Dziękuję.
Wczoraj chciałem rozruszać Egr i Sztangę zmiennej geometri Strzykawką 100 ml i wężyk Sztangi od turbo nie udało się nic pomóc Ale egr słychac było że chodzi i 5 min takiego ruszania zaczęło chodzić lepiej (Na Słuch) Dziś jechałem i było lepiej po przekroczeniu 2.3 tys obr czuć było że (naprawdę jechał) To pewnie Egr pomógł na razie ( Ale nie wiem )...
To jest objaw przycinania się zmiennej geometrii. Jak odpuszczasz to ECU odpuszcza na gruszce potem jak dasz gaz do dechy znowu próbuje zaciągnąć.
ponizej masz fotke jak to działa http://obrazki.elektroda.net/49_12640142... W tym graficznym przedstawieniu działania zmiennej geometrii turbiny jest błąd, ktoś kto dokonywał opisu przy rysunkach przedstawiających pozycję łopatek zmiennej geometrii pomylił miejscami ich opis, przy niskich obrotach silnika łopatki mają być przymknięte a przy...
Zdejmij górną osłonę silnika i spójrz za pokrywę zaworów. Przed kolektorem ssącym są dwa moduły : klapa dławiąca i zawór EGR. Obydwa elementy sterowane są elektrycznie i to na nie pada podejrzenie jeśli piszesz o tej niby przekładni resetującej swoje położenie. Jeśli natomiast chodzi o ten pierwszy odgłos skrzypienia/zacierania to najbardziej podejrzany...
Uszczelka pękła na pół przy 3 cylindrze (kolektor wydechowy). Dużo pracy bo to trzeba było sciągnąć dolot do turbo kolektor ssący, odkręcic wydech, smarowanie turbiny i cały osprzęt by sie dostać do kolektora wydechowego. 4-5h pracy, ale skutecznej i to cieszy najbardziej :) Pozdrawiam :) DO ZAMKNIĘCIA!
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Witam. W grudniu wymienilem turbo i bylo ok.Turbina jest po regeneracji.Teraz silnik prawie nie reaguje na pedal gazu do polowy jego polozenia i do 1750-1800rpm.Po przekroczeniu tych obrotw dostaje kopa jak na 130 przystoi.Z poczadku myslalem ze lopatki zmiennej geometri doladowania sie zaciely ale rusza sie to bez problemu.Porozbieralem caly uklad...
Czyli jest opcja ze ona jest podłączona ale nie ma tej zmiennej geometrii tylko ma stałą? i dmucha jak zwykła?
Z tych logów wynika, że kąt synchronizacji w grupie 004 masz źle ustawiony - optymalna wartość to "0" z drobną tolerancją do "0,6" a Ty masz "5". Przyczyna, która powoduje notlauf to wadliwie działająca regulacja ciśnienia doładowania turbo a przyczyna zapewne tkwi w zapiekającej się zmiennej geometrii turbosprężarki. Proponuję dynamiczną jazdę na każdym...
Zmieniłem ten sensor zmiennej geometrii turbosprężarki i moje pytanie brzmi czy po wymianie muszę zrobić kalibracja turbiny jedni mechanicy mówią że tak a jedni mówią że nie
w 90% podobnych przypadków z jakimi spotkałem się, inne warsztaty kasowały tysiące na regeneracje, turbosprężarek, wtrysków, itp.... a problem był błachy i wymagał znajomości zasady działania silnika turbodoładowanego. Moja podpowiedz : masz nieszczelność w układzie doładowania tzn. rury turbo-ic-kol.ssący, a w silnikach na zwykłej pompie czyli taki...
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Proszę o podpowiedź czy to na 100% wina zmiennej geometrii w turbawce? Wywala błąd przy ostrym butowaniu P 17965 -regulacja ciśnienia doładowania, dodatnia odchyłka. Zaworki N75 i N18 zamienione i dalej to samo. Link do logów, (logowałem dwa razy :-) )
Wszyscy którzy oglądali uszkodzone turbiny wypowiadali się na temat zbyt wysokiej temperatury spalin (spowodowanej uszkodzonymi wtryskiwaczami), ponoć ona powoduje uszkodzenie turbiny i zmiennej geometrii. ?!?!?
Owszem, można nią w ten sposób sprawdzić pracę zmiennej geometrii ale równie dobrze można przeprowadzić test Vagiem w 011 Basic Settings lub sprawdzić zakres skoku i ewentualne opory ręką a w tym konkretnym opisywanym przypadku możemy tylko pchnąć ciśnieniem w gruchę bo podciśnieniem już nic nie zdziałamy skoro sztanga jest wciągnięta do oporu i opiera...
Problem z turbodoładowaniem i tak skończy się albo na wymianie siłownika podciśnienia od sterowania zmienną geometrią albo na czyszczeniu zmiennej geometrii turbosprężarki więc te logi nie są potrzebne. Zapytaj mechanika w okolicy ile weźmie za czyszczenie turbo lub wymianę siłownika ( czyszczenie w okolicach 300-400 zł a siłownik około 100-250 zł)....
Wielokrotnie przyczyną zapiekania się kierownic spalin jest sama turbosprężarka i jej uszczelnienie wałka od strony gorącej. Turbo też często podcieka olejem od wydechu mimo, iż tarczka osłonowa płomienia ma je chronić. Ostatnio miałem możliwość zakupu poszukiwanego przeze mnie turbo - były dwie sztuki - jedno z urwanym wałkiem od strony wydechowej...
Komplet nie jest potrzebny skoro chodzi koledze tylko o wartość ciśnienia doładowania, które faktycznie szwankuje. Ciśnienie doładowania faluje naprzemiennie : od przeładowania do niedoładowania więc w pierwszej kolejności zdejmij klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia przed zsunięciem się z dźwigni kierownic spalin przy turbo a następnie...
A sprawdzałeś czy przypadkiem nie jest przytarta kierownica zmiennej geometrii ? I jeszcze jedno - potrafisz to skalibrować po zmontowaniu ?
Poniosło mnie i to nie trochę - to fakt a alkohol też zrobił swoje - przepraszam za emocje. Logi ciśnienia doładowania turbo wskazują, że jest moment (miejsce) w którym zmienna geometria się haczy i spada wtedy ciśnienie doładowania (w zakresie 2800 do 3100 obrotów). Ponowne zlogowanie tej grupy pozwoli na sprawdzenie czy tak się dzieje za każdym razem...
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Pacjent: Audi A3 8L 1.9 TDI 90KM AGR (turbo bez zmiennej geometrii) Problem: Turbina dziwnie pracuje, brak mocy - moc czasem się pojawia, czasem nie. Wykonałem logi i wykres pracy turbiny do 3500 rpm (chodzi o dolne zakresy obrotów). Czy mogę prosić o analizę wykresu i interpretację wyników? Czy ktoś ma pomysł, co może być problemem? Legenda wykresu:...
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
Widzisz kolego melas , jeśli masz jakieś rozeznanie co do turbin to powinieneś wiedzieć, że przy czyszczeniu zmiennej geometrii w żaden sposób nie ingeruje się w zespół wałka z wirnikami turbosprężarki więc my, nie zdający sobie sprawy, nie musimy się martwić o precyzję jej złożenia i wyważenia. Mówisz o pseudoczyszczeniu a ja bym raczej powiedział...
Aby zmniejszyć ciśnienie doładowania to sztanga siłownika musi zostać wypchnięta w górę siłą sprężyny znajdującej się wewnątrz gruszki siłownika bo N75 wtedy zmniejsza podciśnienie wciągające sztangę w dół. Najlepiej jak zdejmiesz metalowy e-klips z dźwigienki kierownic spalin zmiennej geometrii, który zabezpiecza koniec sztangi przed zsunięciem się...
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
Uklad wyglada na calkiem szczelny a dwa nie ma tam zmiennej geometri turbinybjest zawor WG i on steruje iloscia spalin trafiajacych na wirnik turboaprezarki
I teraz widzisz jak przydatna jest diagnoza Vagiem : Moj kod to dokladnie 17964, czyli masz tryb awaryjny związany z niedoładowaniem turbosprężarki a tutaj trzeba zacząć od sprawdzenia czy wężyk podciśnienia idący od N75 do siłownika podciśnienia przy turbo nie jest pęknięty lub nie spadł z króćca siłownika lub też czy N75 nie ma przerwy w zasilaniu...
Można zamiennie zastosować silnik o oznaczeniu AHF (110 KM), ALH (90 KM) oraz ostatecznie AGR (90 KM), wszystkie te silniki to identyczna konstrukcja, ostatni jednak ma zwykłą turbosprężarkę bez zmiennej geometrii, jeśli Twoja turbina nie ucierpiała to możesz zastosować silnik AGR i przełożyć do niego swoją turbinkę, jeśli Twoje turbo szlag trafił to...
To jest silnik 1,8 turbo (Golf IV) - nie ma zmiennej geometrii, a efekt jest taki, jakby wpadał w jakiś tryb awaryjny Może to problem z regulacją turbodoładowania? Sprawdzałeś na komputerze jakie jest doładowanie? Podaj oznaczenie silnika to będzie łatwiej znaleźć przyczynę
Po odłączeniu katalizatora tzn. puszczona sama rura i też dymi. Górski działa prawidłowo myślę też cały czas o tej zmiennej geometrii w turbinie jednak jest to używka i nie wiadomo ile i gdzie leżała ? Czy to nie ma nic do tego ?
W tej turbinie nie ma zmiennej geometrii, jest zawór wastegate
Za mały ruch sztangi powinna więcej odbijać stąd przeładowanie powyżej 3500. Powody dwa albo ktoś grzebał przy turbo albo gruszka słabo odbija albo ubity syf pod łopatkami zmiennej geometrii. Co do mocy od 3000 daj loga z przepływomierza bo coś czuję że kiepsko daje.
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Witam mam do naprawy turbinę do Audi A4. Mam do regulacji turbinę. Właściwie to regulację zmiennej geometrii. Czy po regulacji i regeneracji turbosprężarki moja turbina będzie w 100 procentach sprawna czy jest to zabieg tylko odwlekający w czasie kolejne problemy? Pozdrawiam
Silnik o mocy 90KM nie ma zmiennej geometrii turbiny tylko zawór upustowy, na postoju nie zaobserwujesz jego działania. Kontrola ciśnienia doładowania w grupie 011, przepływomierza i egr w 003
Czyli teoria z internetu jest nieprawdziwa, że tymi silnikami należy jeździć z dużymi obrotami a czasami nawet przegonić auto z maksymalnymi obrotami w celu przeczyszczenia turbiny?. Z tego co koledzy piszecie to wystarczą obroty przy których jest największe doładowanie i moment obrotowy bo wtedy łopatki mają już swoje maksymalne odchylenie (jakieś...
O ile problem pojawił się tylko raz i to na np. najwyższym biegu to staraj się co jakiś czas pogonić auto na niższych biegach do wysokich obrotów silnika - wypali nagar z turbosprężarki lub nie ale zawsze lepsze to niż potem konieczność demontażu i czyszczenia zmiennej geometrii, chodź w A4 to i tak nie jest wielki problem bo i turbo dzielone i sztanga...
Odebrałem auto od mechanika po regeneracji turbosprężarki. Przed regeneracją turbosprężarka puszczała olej, ale auto wydawało się żwawsze. Jaka moze być przyczyna, że po regeneracji turbo samochód trochę słabiej się zbiera i puszcza trochę czarnego dymu? Po zalogowaniu opcomem ciśnienie doładowania turosprężarki wygląda następująco: (pomarańczowa -...
Pierwsze reguluje sie tak by n75 byl wysterowany w granicach 50-65 % przy zakładanym doładowaniu na pelnym gazie ( jak podczas loga ) od 2000 rpm do 4000rpm. Ja mam vcds wersja 10 i tam jest opcja z przełączyć się z bloku pomiarowego na wykres wtedy jak sie go dostosuje ( wartosci min i max oraz stała czasowa ) ładnie widać czego oczekuje ecu i co dostaje....
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Wtedy musiałbyś edytować mapę od n75. A to nie jest takie proste. Dwa problem może być w luzie na geometrii turbo ,a większość regenerowanych ma luz (ruch sztangi bez zmiany uchylenia kierownic w zmiennej geometrii turbiny).
Przyczyny są takie : przycina się zmienna geometria w turbosprężarce i/lub sztanga siłownika podciśnienia przy turbo (popularnie zwanego gruchą ze sztangą) gdyż czujniki : ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania mierzą prawidłowo. Nie dzieje się to zawsze ale widać to w niektórych logach. Nie ma również znaczenia fakt, że ręką da się poruszać...
Zdejmij i zaślep ten wężyk i zobaczysz, czy ucichnie. A to na pewno, przecież to gruszka od zmiennej geometrii turbiny. Gdyby była uszkodzona dawno już by narzekał na brak mocy albo przeładowanie silnika. Skoro turbo podczas pracy "gwizda" to jest to może uszkodzone wirniki
turbo zmienna geometri zmienna geometri ustawi geometri
pralka polar filtr pompy podłączenie komputer honda accord ekspres delonghi uszkodzony spieniacz
uziemienie instalacji elektrycznej instalacja oświetleniowa obliczenia
Schemat elektryczny minikoparki Komatsu PC12E Komunikat "zbyt drobno zmielona kawa" w ekspresie