Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Nie wysterujesz innej konstrukcji sprężarki bez dodatkowego sterownika np smt5, det3 ale to bezsens finansowy w tym aucie
Turbiny dieslu normą jest że padają,a zmienna geometria gwarantuje mniejszą żywotność.
Jak działa zmienna geometria ?, ano tak: https://obrazki.elektroda.pl/7892802800_... https://obrazki.elektroda.pl/5900894800_... https://obrazki.elektroda.pl/3301871400_...
Sitka brak. Od czego może "ugotować się" turbo ?? Po rozebraniu okazało się że wypaliła się zmienna geometria...
Panowie, żaden z was nie ma pojęcia jak działa turbosprężarka. Nie jest prawdą, że każda musi mieć wastegate. To tylko bypas, regulujący ciśnienie po stronie tłoczącej, dla unikniecia przeładowania. Gdy ciśnienie w układzie dolotowym osiąga maksymalną, bądź oczekiwaną wartość w nowszych systemach, zawór ten zostaje otwarty, kierując część spalin poza...
Witam. Mam takie pytanie, ostatnio wymieniałem turbosprężarke w Seacie Ibizie III 1.9 TDI model silnika ATD 101KM z wgrana mapą na 150km turbina jest nowa razem z nową zmienna geometria, problem jest taki, że nie ma tej prędkości maksymalnej co kiedyś, to znaczy że max 160km/h teraz pojedzie wcześniej ponad 210km/h, dosyć się szybko zbiera ale powyżej...
Cięgno masz równolegle czy prostopadle do osi wirnika turbiny? Jak równolegle to masz zwykły zawór upustowy a jak prostopadle to zmienna geometria. Podaj najlepiej kod silnika i rocznik. Kod jest na naklejce na obudowie paska rozrządu i na naklejce w bagażniku pod klapką do wymiany żarówek.
Tak napewno cisnienie za wysokie 2580 mbar . Odepnij gruszkę i zobacz czy dzwignia geometrii chodzi lekko i wpelnym zakresie . Gruszki też lubią korodować i zacinać sie
A więc tak.Auto trafiło do mnie na warsztat na.... i tu właśnie,Rozrusznik -bendiks przepuszczał czyli normalka,wymianę oleju w skrzyni, oraz najważniejsze czyli przeładowuje, zatarta zmienna geometria łopatek turbiny. Po wjechaniu na podnośnik w piątek dwa tygodnie temu po południu zgasiłem normalnie auto. Niestety w poniedziałek już tylko z lejka...
Zastanawia mnie jaka spręzarka jest w tej chwili założona. Powinna byc spręzarka o stałej geometri z zaworem westgate sterowanym bezpośrednio przez nadcisnienie turbo. W 1.9 122km była na pewno turbina z zmienna geometrią sterowana przez elektrozawór turbo . Nie wiem jaka jest szansa podłączenia wydechu w traficu do takiej sprężarki ( czy to jest mechanicznie...
Różnica mocy pomiędzy 1.9 TD a TDI nie jest spowodowana elektroniką ani intercoolerem , do 1.9 TD wsadzisz pin LDA z 1.6 TD delikatnie dawkę paliwa ruszysz i już masz około 90-100 kucy , to są całkiem inne konstrukcje w tdi masz większe cisnienie wtrysku,bezpośredni wtrysk w niektórych zmienna geometria łopatek turbiny (brak laga) dużo wytrzymalsze...
to jaki nr ma mieć turbina do bmw 530d e-39 2002r A jakie oznaczenie silnika i moc ? Turbina w 2.5 jest na wast gate, a 3.0 zmienna geometria, także się nie nadaje.
witam, jaki kod silnika,zrób co napisał ptaszek, kopci na czarno? za mało podałeś objawów, mozliwe że pompa niskiego cisnienia się kończy, sprawdż jeszcze , nie mając kodu silnika to zgaduje czy elektrozawór zmiany geometri łopatek turbiny działa, jak masz ze zmienna geometrią, zrób co ptaszek napisał czyli diagnostykę bo reszta to wróżenie, pozdrawiam
Witam, błąd dotyczy złego sterowania turbiną, idąc tym tropem zostały sprawdzone wężyki, zawór regulujący turbiną, czujnik map oraz maf, wyczyszczona zmienna geometria turbiny. Jednak problem nie minął. Podczas rozpędzania dobrze ciągnie bieg 1, 2 a na trzecim już turbo dziura, trzeba zejść z obrotów do 2000 i dopiero ją załącza. Na 4 biegu trzeba zejść...
Najpierw sprawdź czy reaguje prawidłowo sztanga. Tzn na odpalonym podłączaj i odpinaj wężyk do turbo i patrz czy sztanga się rusza ok 1 cm. Potem test z odpiętym wężykiem czy doładowanie będzie minimalne podczas jazdy (możliwy not lauf przez za niskie ciśnienie doładowania ).
Zacina się zmienna geometria i ciśnienie jest za duże. Jest to co prawda na razie chwilowe przeładowanie ale pewnie zdarzy się już że awaryjnie ECU wyłączy turbo by je chronić przed wejściem na zbyt wysokie obroty.
105 konny silnik ma zmienna geometrię ktora pewnie sie zapiekla,badz przewod sterujacy silownikiem potocznie zwanym gruszka jest nieszczelny. Tak nawiasem mówiąc,wolalbym podjechac do kogos na prawdziwa diagnostykę dedykowanym sprzetem,zaplacil za nią i nie narabial sie nie potrzebnie.
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Gdzie widzisz, że turbo nie ładuje skoro w ostatnich logach w grupie 011 uzyskuje zadane ciśnienie przy 2000 obrotów, potem przeładowuje przy 2500 o 300 mbar a potem utrzymuje zadane aż do 2750 RPM więc na jakiej podstawie stawiasz diagnozę, że nie ładuje jak log : http://vaglog.rtnet.pl/domex32_75082.htm... mówi zupełnie co innego ? Mógłbym powiedzieć...
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Test na odłączonym przewodzie od turbo - wykres identyczny. Nowy zawór N75 - wykres identyczny. Zostaje zapieczona zmienna geometria?
Zacina się zmienna geometria raczej wiesz jak to naprawić
Co do sztangi też tak, myślałem, ale na wolnych obrotach turbina ma prawie tyle samo co zadane i zmierzone. Co do przestawienia, to raczej tylko wyjęcie turbiny, a miejsca bardzo mało i kiepski dostęp. Myślę, że zaryzykuję w przyszłym tygodniu, wydrę turbo, zobaczę, czy zmienna geometria się nie przycina. Jeżeli będzie, ok, dam turbo na sprawdzenie.
No i walczę z tym dalej. Podciśnienia zaworki przewody wszystko wygląda dobrze. Sztangi póki co nie ruszałem. Nadal brak ciągu na jedynce, późnej już jakoś turbo wstaje. Nie podoba mi się praca przepływki. Moją oryginalną kiedyś załatwiłem czyszczeniem i mam używkę. Została zamontowana przed regeneracją turbo (zacięta zmienna geometria i walnięta grucha)....
Zmienna geometria czy zwykły waste gate?
Samochód dobrze odpala, nie trzęsie silnikiem? Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece ale nie świeciły się podczas naciskania na pedał hamulca?... W turbinie mogła się przyciąć zmienna geometria łopatek, tzn przy turbo masz taka gruszkę i trzeba zobaczyć czy pracuje poprawnie po dodaniu gazu powinno się tam przesuwać to...
Przy opisywanym błędzie nie ma sensu stosować pompki podciśnieniowej ani też sprawdzać wężyków podciśnienia oraz gruchy na ich szczelność, przecież turbo przeładowuje to jaka tu mowa o nieszczelności. W tym przypadku istnieją tylko trzy możliwości : - ponownie zawiesza się zmienna geometria w pozycji max. doładowania, - zacina się sztanga wewnątrz...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
Witam wszystkich. A jednak sprawcą zamieszania okazała się turbosprężarka (zmienna geometria). Na zimno chodziła lekko, ale po nagrzaniu przycinała się.Czyszczenie rozwiązało problem. Myślę że temat można zamknąć. Pozdrawiam.
Zmienna geometria turbo zaczyna siadać.
a mnie sie cos jarzy że były 90 ze zmienną geometrią np. toledo II (nie pamiętam kodu silnika) w A80 B4 nie bylo innego silnika TDI niz 1Z , natomiast co do 90-konnego ze zmienna geometria to jest to silnik ALH ...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Prawdopodobnie przycina się zmienna geometria turbiny. Do sprawdzenia. Zrób logi dynamiczne lub chociaż sprawdź czy sztanga turbo chodzi bez przycięć w całym zakresie.
Witam. Mam przyczynę, dlaczego auto nie odpalało, turbina się posypała. Geometria zmienna wbiła się w wylot wydechu, zatykając ujście spalin. Nawet szczelinki prześwitu nie było. Problem rozwiązany, nowe turbo i auto śmiga, obeszło się bez remontu silnika. Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Witam.Czyli zmienna geometrię chcesz zamienić na zwykłe turbo.Oczywiście że trzeba przerobić wsad bo zawór spustowy to nie to samo co zmienna geometria.
Już odpowiadam po co automat. Jak przejeżdzam ponad 2000 kilometrów z jednym postojem na tankowanie przy granicy to jak wjeżdzam do punktu docelowego, czyli miasta/miasteczka to marzy mi się jechać automatem, żeby nie machać już lewarkiem. Druga kwestia jest taka, że ciągle jeżdzę po miejscach w których nigdy nie byłem i o ile w dzień jest okej to w...
Wpada w tryb awaryjny dlatego mocy brak i po ponownym uruchomieniu resetuje się. To znaczy że jest jakaś awaria. Dodano po 3 Trzeba komputer podpiąć i sprawdzić kody błędów może to być zmienna geometria ale to tylko domysły. Check engine się zapala? Pierwszym właścicielem jesteś? Czasami handlarze kasują check engine programowo sam padłem tego ofiarą...
Przycięta, zapieczona zmienna geometria. Czyli sprawdź sztangę turbo
na razie doszedłem ze zaworek zwrotny puszcza w 2 strony. to jest 110 ze zmienna geometrią.
To turbo ze zmienna geometria jak coś. Co to za sztanga ? Jeżeli chodzi o gruszkę to jest nad turbo. Ja jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę.
Zmienna geometria do czyszczenia
Panowie wracam po krótkiej przerwie. Turbina zregenerowana, rozsypała sie zmienna geometria łopatek, które byly wykowane z cienkich zgrzewanych blaszek a nie z pełnego materiału. Pozatym owe blaszki uszkodziły wirnik. Teraz turbo zregenerowane, przy okazji założona nowa gruszka. Tylko jest problem z kalibracja owej gruszki. Może mi ktoś powiedzieć na...
Po pierwsze należy sprawdzić czy regulacja na łopatkach nie została przestawiona oraz czy zmienna geometria nie jest przyblokowana i działa bez oporów. Czujnik pozycji działa podobno na zasadzie indukcyjnej. Moim zdaniem bardziej na zasadzie pojemnościowej, w elektronicznych przepustnicach jest stosowany identyczny, zalanie olejem powoduje zakłócenia...
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Powinno działać sterowanie bo oba to zmienna geometria. AWX To już PD, nie wiem czy to fizycznie pasuje.
Turbo jest ze zmienna geometria łopatek a katalizator wyczyszczony został za 450 zł to chyba dobrze go tam przeczyścili
Witam. Szukam porady. Od 2 tygodni walczę z vw crafterem. Problem polega na tym ze nie ma mocy powyżej 3 tys obrotów. Na postoju auto chodzi i wkręca się jak szalone,(po dlozszym trzymaniu go na obrotach sam gaśnie) na drodze niestety mocy brak Na listwie paliwa ciśnienie 320 bar Zostało wymienione zaworek n75 Przepływka Wtryski na sprawdzeniu były...
Jaki masz kod silnika? Bo nie wiadomo czy turbo ze zminną geometrią czy nie. Przyczyn może być kilka. Np. uszkodzony N75, zapieczone kierownice (jeśli zmienna geometria), uszkodzona gruszka.
Witam. Problem jest nie pojęty, wiem że było bardzo dużo tematów o tym ale, próby rozwiązania wzorując się na nich nie pomogły. Pacjent to Laguna 2 2001 1.9 dci problem był z turbo zablokowana zmienna geometria a do tego żarło olej samochód czasem wchodził w tryb awaryjny i odcinał turbo po remoncie jest masakra turbo jest bez przerwy przeladowane....
dodam tylko że turbo ma teraz zmienna geometrię I jechać nie będzie. Zmienna geometria jest inaczej sterowana. Wróć do oryginału albo szukaj sterownika, co obsługuje VNT.
Dzieki za odpowiedz, wiec tak korekcje najwieksze są na 7 cylindrze, podczas postoju na D -4mg, 1 cylinder 3 na plus oraz 7 na plus reszta około zera, na nowych wtryskach korekcje są podobne a nawet większe. Drugie że przepływomierze pokazauja dziwne wartości , lewy o połowe mniej niż prawy, ale powiedzieli mi że zmienna geometria jest trochę zapieczona...
Masz turbo ze zmienna geometrią czy z zaworem upustowym na stronie gorącej?
Tym zaworem bym się na teraz nie martwił (od termostatu). Co do turbo to może być wszystko począwszy od sterowania, zawór, wężyki, gruszka lub nawet sama zmienna geometria (a może tylko komputer nie odczytuje z czujnika położenia geometrii). To robi problemy z zachowaniem samochodu. Nie wiem co masz na myśli lewe powietrze, chyba, że jest gdzieś uszkodzony...
Jest zapieczona zmienna geometria łopatek wewnątrz turbosprężarki więc turbo trzeba zdemontować z silnika i wyczyścić zmienną geometrię.
Zmienna geometria jest sterowana z pompy vacuum. Może przy większym obciążeniu nie ma siły poruszyć łopatkami - ja bym spróbował podmienić pompę - sprawdź też przewody wychodzące z pompy. Serwo hamulcowe dobrze działa? Sprawdź też po zgaszeniu samochodu czy serwo trzyma podciśnienie - odłączając przewód powinieneś usłyszeć syk.
Po pierwsze to podłączenie pod kompa i odczyt błędów. Trzeba też sprawdzić wszystkie węże układu podciśnienia i czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie, to są rzeczy na początek.
1. Zacznij od sprawdzenia szczelności układu dolotowego, bo jak Ci tam coś "dmucha" to nie ma szans to działać. 2. Jak ktoś chce deptać to po co wtedy kupować diesla i to z turbiną VNT? Zmienna geometria (VNT) została stworzona aby poprawić moment obrotowy w dolnym przedziale prędkości obrotowych silnika. 3. EGR i VNT zarastają sadzą przez lejące wtryskiwacze,...
Najlepiej jest zVagować dynamicznie grupę 011 by widzieć w niej w jakim procencie jest wysterowana zmienna geometria turbo a potem (w zależności od uzyskanych wartości) albo ją skrócić albo wydłużyć. Na wolnych obrotach się tego nie reguluje !!!
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
Ok a czy to nie jest tak, że czyszczenie da tylko doraźny efekt i spokój na chwilę? Że jak auto ma ileś lat i takie problemy to zawór kończy żywot? W sumie nic to nie kosztuje, no może poza preparatem to spróbuję fakt. A ta usterka może wpływać na nieco gorsze wstawanie turbo czy raczej nie? Może jestem przewrażliwiony bo 2 lata temu tez wyskakiwał...
To nie jest marcinie tdi zmienna geometria! Nie ma tam łopatek zmieniających swoje położenie...
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Jak mogłeś zobaczyć czy jest otwarta jak ta turbina ma zmienna geometrię. Sprawdź szczelność na dolocie. Nawet mała dziura prowadzi do takiego efektu.
Patrząc na Twój ostatni log to zmienna geometria nie jest sterowana prawidłowo. Ciśnienie faluje i pewnie sterownik silnika zaraz zapoda błąd 00575. Turbo kwalifikuje się do ponownego czyszczenia.
A błędy sprawdzić nie łaska. Założę się że przeładowanie turbo albo niedoładowanie czyli zmienna geometria w turbo zasyfiona i stoi.
Dla tej e30 z miejsca do 130km/h nie daje rady: -M5 e39 400 KM -M5 e60 507 KM To odpowiedz dla tych wszystkich co sie smiali i pytali po co turbo ze zmienna geometria i to do motoru 1.6
A my to wróżki jesteśmy? Do sprawdzenia na początek szczelność całego układu podciśnień, ile podciśnienia daje pompa vacuum, do tego sprawność solenoidu sterującego turbo + działanie aktuatora(gruchy). Potem sprawdzenie przepływomierza i układu wtryskowego, do tego dochodzi filtr cząstek stałych jeśli jest. Wszystko może być problemem, bez porządnej...
Badałeś stan turbiny tj. luzy wirnika, działanie gruszki, stan wężyków oraz sprawność pompy podciśnieniowej. Nie podajesz przebiegu turbiny, czy jest po regeneracji. Może zacina się zmienna geometria w skutek sadzy. W zależności od tego jaki masz styl jazdy, czy jeździsz po mieście, czy w trasach - turbina inaczej się zużywa. Może doraźnie pomoże przegonić...
Przepływke podmienielem nic turbo że zmienna geometria I turbo dmucha sprawdzałem komputerem ile daje
skoro przepływ praktycznie zamyka skalę to i turbo raczej dmucha ponad wszelkie normy a nie tylko błąd MAPsens. Dobre spostrzeżenie - wyciągasz słuszne wnioski lecz z tego wynika jedno : pod wątpliwość należy zatem poddać, że zmienna geometria lub siłownik podciśnienia pracują wzorowo w czasie dynamicznego przyspieszania. Nie wiem czy ich działanie...
zlokalizowałem problem bez kompa. problemem była zmienna geometria w turbo VTG (zablokowana) pomogło czyszczenie. POZDRAWIAM
,,intermittent,, - znaczy przerywany lub dosłownie tymczasowy. Skasuj ten błąd i kontrolka zniknie. Jeśli jednak po czasie powróci radziłbym się dokładniej przyjrzeć przepływomierzowi. Jeśli będzie w porządku to stawiam na turbosprężarkę. Miałem taki przypadek, najprawdopodobniej zaczyna się przycinać (czyt. zacierać) zmienna geometria łopat wirnika,...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
napisałeś passat 90kw ale nie kojarze takiego który miałby 123KM. ważne czy jest z pompowtryskami i czy ma zmienna geometrie turbo. Objawy opisane przez Ciebie świadcza o problemach z praca turbiny. najprawddopodobniej zatarte łopatki od zmiennej geometrii jesli wystepuje.
Tak to prawda , oprócz kierownicy w turbo sprawdzasz czy masz podciśnienie, tym właśnie wysterowana jest zmienna geometria w twoim bolidzie, co do samego sprawdzenia i ewentualnych elementów uszkodzonych z tym związanych znajdziesz w opcji szukaj tzw wyszukiwarka.
ale tu raczej zwykłe turbo upustowe , inaczej po chłopsku mówiąc po zapaleniu auta ma wciągnąć gruszkę do oporu i w miarę obciążenia silnika zawór n75 upuszcza ciśnienie To jest jakiś żart... jeżeli nie masz upustu spalin to po odpaleniu nie ma żadnej pracy gruszki tylko ciśnienie doładowania upuszcza samo sztangę, raczej jest tam zmienna geometria....
Pytanie kiedy i jak się to stało? Czy auto kupiłeś z tym problemem, czy po wymianie turbo to się stało? Robię właśnie podobny przypadek i auto trafilo do mnie z brakiem mocy, tylko że wersja 90KM 9HS ale też ma zmienna geometrie jak Twój. Stalo się to podobno po wyrzuceniu filtra cząstek i modzie softu, ale powrót do oryginalu nic nie zmienił, a po...
Raczej nie poniewaz ja wyciagalem turbo i szycilem zmienna geometrie, przeladowywal mi turbo i przechodzil w awaryjny. teraz jest ok i zbiera sie tez calkiem calkiem. Tylko dziwi mnie to ze wartosc cisnienia sie nie zmienia...
Wyreguluj zmienna geometrie turbo. Dlawi się spalinami Dodano po 58 Mapę zostaw. Jest ok.
ale skoro błąd pojawia się po ostrym jechaniu i jak spuszczę nogę z gazu to wtedy wywala.... Mogłeś od razu pisac. Czujnik temp. paliwa, doładowania oraz geometria w turbo i jej sterowanie. Niesprawna zmienna geometra może być przyczyną błędu.
Albo uszkodzony zawór sterujący turbiną ,albo uszkodzona zmienna geometria turbo. Ciekawy jestem jak serwis stwierdził że turbo jest dobre??? Nawiasem mówiąc doładowanie 2-2,5 bara to za mało bo liczone jest razem z atmosferycznym. Czyli powinno być 2,5-3,0
Turbo późno wstało bo dopiero około 2100 RPM masz pełne doładowanie wg mnie zmienna geometria się zacina i chodzi opornie albo ma duży luz mechanizmie (wyczuwalny). Tak jest często po taniej regeneracji (wrzucenie nowego chińskiego środka czyli wirników/łożysk/obudowy łożysk ,wyważenie całości). Ingerencja do mechanizmu zmiennej geometrii kończy się...
Poniosło mnie i to nie trochę - to fakt a alkohol też zrobił swoje - przepraszam za emocje. Logi ciśnienia doładowania turbo wskazują, że jest moment (miejsce) w którym zmienna geometria się haczy i spada wtedy ciśnienie doładowania (w zakresie 2800 do 3100 obrotów). Ponowne zlogowanie tej grupy pozwoli na sprawdzenie czy tak się dzieje za każdym razem...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
wszystko wyczyszczone i nadal to samo. masa powietrza jest ewidentnie mniejsza niż powinna być. Podmieniałem przepływomierz od 70 km, i jest troszkę lepiej, turbo dziura kończy się przy 2500 rpm. Tylko nie wiem czy ten przepływomierz od 70km nie podaje innych wartości? wartości doładowania turbo też są mniejsze niż powinny być. dopiero wszystko się...
Chodzi mi o coś takiego jak tutaj https://youtu.be/f6v-TonuE2A Dodano po 1 I jak turbo ze zmienna geometria podpiąć z tą pompą?
BMW E30 318i M40 1990 TURBO. Jak dolozyc sprezarke? Chce uturbic stary dobry,piekny samochod ale mam wiele niejasnosci jak to zrobic. Potrzebnych bedzie kilka rzeczy: - sprezarka TURBO jaka zastosowac czy moze byc od diesla ze zmienna geometria czy lepiej wziac od bezyny,chlodzona ciecza? Czy potrzebna dodatkowa pompa oleju do smarowania? Jaka chlodnice...
Czyszczenie turbo raczej jest na krótki okres i wiąże się z jej demontażem plus jej rozbieranie a tam czekają cię zardzewiałe i przegrzane śruby łatwo urwać szpilkę kolektora wydechowego czy trzy śruby trzymające zmienna geometrie.
W ostatnim logu widać że turbo zacięte. Tzn zmienna geometria turbo stanęła w jednym miejscu i nie chce ruszyć albo n75 padł.
Witam, posiadam Audi A3 8L 2001r 1.9TDI PD ASZ 96KW (130km) turbina ze zmienna geometria Garret, 3 miesiące temu dałem turbo do regeneracji Firma w Łodzi Regline, ostatnio turbina zaczęła mi przeładowywać i wyskakuje: błąd 17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji Na 4 biegu przy 2800 obr wpada w tryb awaryjny Co sprawdziłem: -wszystkie...
Typowy przypadek z tzw not lauf. Zmienna geometria turbo się zacięła i nie jest w stanie obniżyć ciśnienia doładowania a tym samym obrotow turbo. Ecu by chronić turbo przed przekręceniem obniża drastycznie moc do poziomu sdi. Turbo do wyjecia potem czyszcznie lub wymiana.
Mechanicy też rozkładają ręce... Ostatnio co zrobiłem: - Wyczyszczony Intercooler - Wyczyszczony EGR - Wyczyszczone wszystkie rury - Wymienione węże podciśnienienia - Wyczyszczone turbo - Wyczyszczona zmienna geometria turbiny - Wymieniona gruszka podciśnienia Brak poprawy w nagrzewaniu..
Ja opisze swoj problem. Moze dzieki wam uda mi sie go rozwiazac bo ciagnie sie on juz od dawna. Mam Seata leona 1 1.9 TDI ASV 110KM. Niedawno dopiero jakos w marcu tego roku zrobiony został program w COMSPORCIE na ok 135KM, jednak problem byl juz przed programem. Notorycznie syfi sie zmienna geometria w turbo. W styczniu była regenerowana w firmie w...
Witam. Mam to samo 2.0 bmm. Jak rozepne elektrycznie zawór sterujący podciśnieniem turbiny dzwiek ustaje. nie pracuje wtedy zmienna geometria i doladowanie jest minimalne.Zastanawiam sie czy to nie wina egra? Jak nie to zostaje chyba tylko turbo...
Witam Mam ta sama wersje sciagnieta z holandii. I niestety musze powiedziec ze turbo ma zmienna geometrie.
Chyba masz niedociągnięta pompę ? w sumie nie głupie zmienna geometria tak jak w turbo...
zmienna geometri turbo zmiennej geometri zmienna geometria turbo
moduł zasilający bosch power acoustik sinus kondensator
stacja pogodowa auriol stacja pogodowa auriol
Piec Beretta nie włącza się, wyświetla dzwoneczek Lokalizacja przycisku reset w piecu Beretta