ale dopiero jak uzyska odpowiednie obroty to zmienna geometri się otwiera po przez nadciśnienie w takim małym baniaczku co czasem się zacina i wtedy dostaje odpowiednią ilość spalin co powoduje doładowanie
Może w momencie sprawdzania nie było usterki.Czy jest tylko błąd czujnika?Może problem z turbiną, w silniku BXE na pewno zmienna geometria.Podciśnienie w instalacji to chyba ok.0.7bar.
Nie wysterujesz innej konstrukcji sprężarki bez dodatkowego sterownika np smt5, det3 ale to bezsens finansowy w tym aucie
witam, jaki kod silnika,zrób co napisał ptaszek, kopci na czarno? za mało podałeś objawów, mozliwe że pompa niskiego cisnienia się kończy, sprawdż jeszcze , nie mając kodu silnika to zgaduje czy elektrozawór zmiany geometri łopatek turbiny działa, jak masz ze zmienna geometrią, zrób co ptaszek napisał czyli diagnostykę bo reszta to wróżenie, pozdrawiam
Tak napewno cisnienie za wysokie 2580 mbar . Odepnij gruszkę i zobacz czy dzwignia geometrii chodzi lekko i wpelnym zakresie . Gruszki też lubią korodować i zacinać sie
Tak jak piszesz jesli ciagnie to geometria jest i tez trzeba ja sprawdzic. wiec jesli kolega ma metalowy n75 to ma bez geometrii. Jesli plastikowy to ze zmienna geometrią. i tez trzeba ją sprawdzic . Mysle ze po takiej ilosci info na temat zmiennej geometri i "niezmiennej" napewno to rozpyka...:D Pozdro dla wszystkich...
Tak ma ona zmienna geometrie lopatek. http://obrazki.elektroda.pl/3995297600_1...
Zastanawia mnie jaka spręzarka jest w tej chwili założona. Powinna byc spręzarka o stałej geometri z zaworem westgate sterowanym bezpośrednio przez nadcisnienie turbo. W 1.9 122km była na pewno turbina z zmienna geometrią sterowana przez elektrozawór turbo . Nie wiem jaka jest szansa podłączenia wydechu w traficu do takiej sprężarki ( czy to jest mechanicznie...
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Ogarnięte, auto chodzi jak nowe
Poduszka - obraz jest "za szeroki"? Czy "za wąski"? Jeśli za szeroki, to wylutuj C575 i D507 - na pewno zrobi się wąski. Chyba, że zwarta jest D516/C574. Na katodzie D516 powinno być w tym stanie ok. 30V= względem masy (oczywiście znacznie większa składowa zmienna, zachować ostrożność!). Włóż C575 i D507, a wylutuj T512 - obraz też powinien być wąski,...
No moc ma większa jest po czipie i czuć ze ma i tak większa moc niż powinien chyba
Czy tam.jest zmienna geometria?
Witam. Proszę o sprawdzenie wsadu, co tam jest namieszane. Problem jest z przeładowaniem, zmienna geometria działa lekko, bez przycięć po odpięciu gruszki, wężyki z podciśnienia całe, N75 podmieniony i dalej to samo.
a gdzie on sie znajduje?go sie wymienia czy mozna naprawic?
Zacina się zmienna geometria raczej wiesz jak to naprawić
Witam. Mam maly problem ze sprezarka Delphi o zmiennej geometri , po nabiciu odpowiednia iloscia czynnika na niskim cisnieniu mam 2 bary a na wysokim 5 barow , wymienilem zawor sterujacy w sprezarce i dalej bez zmian , jak sciagne czynnik i zaladuje na nowo przez chwile chlodzi a pozniej to nic sie nie dzieje mimo ze kompresor pracuje caly czas i wentylator...
Zmienna geometria turbiny.Ćwiczyłem to.
Gdzie widzisz, że turbo nie ładuje skoro w ostatnich logach w grupie 011 uzyskuje zadane ciśnienie przy 2000 obrotów, potem przeładowuje przy 2500 o 300 mbar a potem utrzymuje zadane aż do 2750 RPM więc na jakiej podstawie stawiasz diagnozę, że nie ładuje jak log : http://vaglog.rtnet.pl/domex32_75082.htm... mówi zupełnie co innego ? Mógłbym powiedzieć...
Zmienna geometria zacięła się w innym miejscu.Turbawka do czyszczenia.
Po pierwsze to podłączenie pod kompa i odczyt błędów. Trzeba też sprawdzić wszystkie węże układu podciśnienia i czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie, to są rzeczy na początek.
Zacina się zmienna geometria i ciśnienie jest za duże. Jest to co prawda na razie chwilowe przeładowanie ale pewnie zdarzy się już że awaryjnie ECU wyłączy turbo by je chronić przed wejściem na zbyt wysokie obroty.
Podciśnienie które steruje zmienna geometria. Po lepkach to na pracującym silniku powinno być ok -0,8 bar na wyjściu z przewodu do serwa a na wyjściu na gruszka -0,6 jak masz 0,5 to objawy mogą być podobne do twoich.
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
PS Moim zdaniem to napewno nie zapsuta turbina bo samochód jedzie a potem sie włącza tzw tryb awaryjny:) Co rozumiesz pod tym zdaniem? w turbinie jest zmienna geometria (chyba że jest to wersja 90 konna na sztywnej w co wątpie) która potrafi się blokować a objawia się właśnie to trybem awaryjnym.. na 4 biegu na prostej drodze od 1.500 obrotów na minute...
Witam. Próbowałem rozruszać zmienna geometrie która stała na amen. Robiłem to delikatnie a mimo wszystko urwalo się coś w środku.. Ciegno łopatek które porusza gruszka chodzi bez oporu. Chciałem się dowiedzieć czy w środku mogło coś się urwać czy porostu wyskoczyło ze swojego miejsca, wystarczy rozebrać wyczyścić i ułożyć na swoje miejsce czy muszę...
Musisz zaślepic tak żeby spaliny nie leciały do silnika i tyle.Sam EGR może sobie pracować. No zmienna geometria to trochę jak i DPF. Za bardzo nie toleruje takiego zamulania tylko musi mieć temperaturę i pożądny przepływ gazów. Co do zaślepienia EGR to opisów i filmików do tedeja pewnie na bogato w internetach;) No i blaszka czy ta uszczelka do zaślepienia...
Ciekawe,ja mam u siebie w Pasku AFN przepływke Pierburga z Merca W210. Tak kupiłem,a zorientowałem się że to nie oryginał jak podstawiałem klientowi swoją na testy.Nic mi nie dymi i zasuwa 200 kmh bez gadania. Fakt że turbinka i zmienna geometria się nie zasyfia bo to automat,i ma cały czas "obroty" Wskazania na Vagu podobne jak u kolegi.Ząbek od blokady...
wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie Kierownice w turbinie to właśnie zmienna geometria. Problem może leżeć po stronie czujnika ciśnienia doładowania. Olej na łączeniu może być oznaką nieszczelności samego wirnika.
Witam. Planuję zakup do swojego golfa 4 1.9 Tdi silnik AGR 90 km, turbiny ze zmienna geometria. Co należy zrobić /przerobić żeby normalnie funkcjonowała i jaki jest poziom trudności. Chcę zwiększyć moc, wstawiłem wtryski 216 i jeszcze planuje turbine. Proszę o pomoc.
Regulacja raczej nie pomoże , zmienna geometria może się zaciera, ale jak zrobisz regenerację to po to żeby odzyskała 100% sprawności.
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
To jest turbina że zmienna geometria i z grucha na niej Czyli to musi być tdci - z układem common-rail. Jeżeli słyszysz syk (szum) spod maski - nie ma jak sprawdzenie szczelności dłonią. Z tego względu najlepiej jest odpalić do sprawdzenia zimny silnik aby się nie poparzyć. Jedna osoba podgazowuje silnik, druga wodzi ręką i po wężach gumowych i po...
,,intermittent,, - znaczy przerywany lub dosłownie tymczasowy. Skasuj ten błąd i kontrolka zniknie. Jeśli jednak po czasie powróci radziłbym się dokładniej przyjrzeć przepływomierzowi. Jeśli będzie w porządku to stawiam na turbosprężarkę. Miałem taki przypadek, najprawdopodobniej zaczyna się przycinać (czyt. zacierać) zmienna geometria łopat wirnika,...
Motronic wspomniał o szkoleniach.pracuje w boschu i chcąc nie chcąc dwa razy w roku musze jechać do zjeb..ej brukseli na szkolenie.zawsze we dwóch z kolegą który pracuje juz tam 15 lat.ostatnio wyjeżdza do mnie z pytaniem jak pracuje zmienna geometria turbiny.jak widac ze szkolen kazdy wynosi co mu trzeba-jeden wiedze a drugi to co mu wpadnie w łapy.Niektórzy...
Samochód dobrze odpala, nie trzęsie silnikiem? Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece ale nie świeciły się podczas naciskania na pedał hamulca?... W turbinie mogła się przyciąć zmienna geometria łopatek, tzn przy turbo masz taka gruszkę i trzeba zobaczyć czy pracuje poprawnie po dodaniu gazu powinno się tam przesuwać to...
http://wiki.ross-tech.com/index.php/1661... Dodano po 8 kolego to jest problem łożyska w sprężarce ze zmienną geometrią ,problem polega na tym że się przyciera i nie pracuje płynnie nie wracająć się a efektem tago jest przekroczona granica regulacji ,znaczy zbyt wysokie cisnienie doladowania czego wynikiem jest wylączenie przez ECU sterowania...
Witam.Czyli zmienna geometrię chcesz zamienić na zwykłe turbo.Oczywiście że trzeba przerobić wsad bo zawór spustowy to nie to samo co zmienna geometria.
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Zobacz czy działa zmienna geometria na turbinie. Prawdopodobnie jest zacięta.
Zdziwiłem się takim wynikiem inwertera, ale jak przypuszczam inny nie może być , bo musiałaby być zmienna geometria elementu sprężającego
105 konny silnik ma zmienna geometrię ktora pewnie sie zapiekla,badz przewod sterujacy silownikiem potocznie zwanym gruszka jest nieszczelny. Tak nawiasem mówiąc,wolalbym podjechac do kogos na prawdziwa diagnostykę dedykowanym sprzetem,zaplacil za nią i nie narabial sie nie potrzebnie.
Test na odłączonym przewodzie od turbo - wykres identyczny. Nowy zawór N75 - wykres identyczny. Zostaje zapieczona zmienna geometria?
Zakłądając, że zmienna geometria w turbosprężarce działa sprawnie to i tak nie osiągniesz wymaganego ciśnienia w wężach bo zmienna geometria będzie ciągle ustawiona w pozycji minimalnego doładowania, jakieś tam ciśnienie się pokaże ale przy bardzo wysokich obrotach silnika.
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
A coś więcej jak to poznać, bo wcześniej ktoś pisał, że to 110 PS, bo zmienna geometria.
wlasnie. jasno i wyraznie. a propo w 1z przeciez nie ma turbiny ze zmienna geometria ... pozdrawiam
Ja mam ten sam problem co koledzy wyżej Napisze co już wymieniłem i zrobiłem 1 wałek rozrządu i hydraulika nowe 2 chłodnica egr nowa 3 zawór n75 4 zawór n72 5 dpf przewiercony trzy otwory fi22 6 turbina rozebrana zmienna geometria wyczyszczona 7 pompowtryski zmienione 8 wężyki do sterowania wymienione 9 egr wyczyszczony i sprawdzony elektrycznie czy...
A czujnik ciśnienia doładowania?Zawór sterujący ciśnieniem doładowania?Zmienna geometria turbiny ok???
Prawdopodobnie przycina się zmienna geometria turbiny. Do sprawdzenia. Zrób logi dynamiczne lub chociaż sprawdź czy sztanga turbo chodzi bez przycięć w całym zakresie.
Witam. Mam przyczynę, dlaczego auto nie odpalało, turbina się posypała. Geometria zmienna wbiła się w wylot wydechu, zatykając ujście spalin. Nawet szczelinki prześwitu nie było. Problem rozwiązany, nowe turbo i auto śmiga, obeszło się bez remontu silnika. Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
W mojej - tak dodam, ponieważ nie znam wszystkich - jest tak, jak piszesz. Prędkość jest wypadkową docisku i otwarcia powietrza. Jak wygląda kwestia momentu obrotowego na ograniczonym otwarciu powietrza? Czy na pewno jest to ograniczone otwarcie powietrza, czy ograniczone ciśnienie lub zmieniona geometria- powietrze uderza w łopatki pod innym kątem?...
Zmienna geometria czy zwykły waste gate?
Ale przecież turbina z zmienna geometria pełne doładowanie ma w momencie gdy cięgno jest oparte o zderzak, który też podlega regulacji i to ona odpowiada za pełną moc. Oczywiste gruszka też może być źle wyregulowana. Ale gdy się zapnie podciśnienie bezpośrednio pomijając zaworek powinna pompować aż przeładuje. Mona tak sprawdzić. Jak nie mam moce w...
Trochę się mylisz, bo 105KM to 8 zaworów, 150KM to juz 16v i do tego zmienna geometria właśnie. Różnica jest w każdym zakresie obrotów bardzo zauważalna.
Wyjmij sam turbine i oddaj do firmy która się w tym specjalizuje. Pewnie masz zmienna geometrię więc i tam zajrzą. Niektórzy nie chcą ruszać turbin ze zmienna geometrią więc takim nie dawaj turbiny do naprawy.
W jaki sposob ustawic turbosprezarke ze zmienna geometria na najwieksza wydajnosc? Chodzi o regulacje srubki-zderzaka.
Co do sztangi też tak, myślałem, ale na wolnych obrotach turbina ma prawie tyle samo co zadane i zmierzone. Co do przestawienia, to raczej tylko wyjęcie turbiny, a miejsca bardzo mało i kiepski dostęp. Myślę, że zaryzykuję w przyszłym tygodniu, wydrę turbo, zobaczę, czy zmienna geometria się nie przycina. Jeżeli będzie, ok, dam turbo na sprawdzenie.
Gruszka od turbiny sprawdzona? Możliwe że zmienna geometria się zastala i stąd taki obajw
dodam tylko że turbo ma teraz zmienna geometrię I jechać nie będzie. Zmienna geometria jest inaczej sterowana. Wróć do oryginału albo szukaj sterownika, co obsługuje VNT.
Prawdopodobnie zacina się zmienna geometria na turbinie . Turbo do czyszczenia lub regeneracji. Oddaj auto do mechanika.
Dzieki za odpowiedz, wiec tak korekcje najwieksze są na 7 cylindrze, podczas postoju na D -4mg, 1 cylinder 3 na plus oraz 7 na plus reszta około zera, na nowych wtryskach korekcje są podobne a nawet większe. Drugie że przepływomierze pokazauja dziwne wartości , lewy o połowe mniej niż prawy, ale powiedzieli mi że zmienna geometria jest trochę zapieczona...
Witam wszystkich, jestem tu nowy lecz mam bardzo ważna sprawę, mam toledo 1.9 tdi z turbina bez zmiennej geometrii, turbina niestety wyzionęła ducha. I tu pada pytanie, czy mogę włożyć turbinę ze zmienna geometria i podłączyć zawór n75 ? Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki jak go podłączyć. Nie chodzi mi o podłączenie podciśnień tylko o elektroniczna...
A zmienna geometria turbiny się nie przycinać? Lub problem z przepustnicą
Zmienna geometria turbo zaczyna siadać.
Temat rozwiązany Uwalona sprężarka.właściwie zmienna geometria
Najlepiej jest zVagować dynamicznie grupę 011 by widzieć w niej w jakim procencie jest wysterowana zmienna geometria turbo a potem (w zależności od uzyskanych wartości) albo ją skrócić albo wydłużyć. Na wolnych obrotach się tego nie reguluje !!!
Zmienna geometria turbosprężarki pracuje bez oporów?
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Może to być zmienna geometria w turbinie, w samym krakowie czy w okolicy?
Dzień dobry , nie mogę trafić na żadne zestawienie silników PSA 1.6 HDI. Chodzi głównie o modele do 2014 r (Berlingo/Partner buda II , kolejna po lifcie I) Może ktoś z kolegów ma zestawianie lub moze podpowiedzieć, które silniki (oznaczenia) mają FAP , koło dwumasowe, zmienną geometrię w turbinie, instalację wtryskową Siemens/Bosch. Mam Lexię/Proxię...
Może być problem ze sterowanie zmienna geometrą turbiny lub samą geometrią (zapieczona)- "zamulenie" pojawia się około 2000-2200 obrotów. ?.
To kompletnie źle jest. Musisz mieć podciśnienie ok -0.8bar, zapatka(sztanga turbosprężarki, vtg, zmienna geometria) ma opaść PO ODPALENIU i cofać się w miarę wzrostu obrotów - choć na postoju nie będzie to aż tak widoczne. Elektrozawór przy zmniejszaniu napięcia z ECU ma tą zapatkę tak jakby popuszczać. Dodano po 1 Najpewniej masz źle podłączone przewody...
Patrząc na Twój ostatni log to zmienna geometria nie jest sterowana prawidłowo. Ciśnienie faluje i pewnie sterownik silnika zaraz zapoda błąd 00575. Turbo kwalifikuje się do ponownego czyszczenia.
sztanga w tej turbinie nie steruje praca wastegate tylko zmienna geometria. ogolnie sprawa wyglada tak: Auto stoi nie odpalane, sztanga jest wysunieta (puszczona), zapalasz samochod sztanga ma byc wciagnieta i ma sie tak trzymac podczas lekkich przygazowek w miejscu. Zmienna geometria ma pracowac podczas jazdy samochodu, mozna ja skontrolowac recznie...
Przy opisywanym błędzie nie ma sensu stosować pompki podciśnieniowej ani też sprawdzać wężyków podciśnienia oraz gruchy na ich szczelność, przecież turbo przeładowuje to jaka tu mowa o nieszczelności. W tym przypadku istnieją tylko trzy możliwości : - ponownie zawiesza się zmienna geometria w pozycji max. doładowania, - zacina się sztanga wewnątrz gruchy...
Sprawdź czy zmienna geometria działa.
Wiązka przejrzana podciśnienia sprawdzone i dalej to samo. A do tego doszło przeładowywanie turbiny Wiązka elektryczna do sprawdzenia. Zmienna geometria działa?
Jaki masz kod silnika? Bo nie wiadomo czy turbo ze zminną geometrią czy nie. Przyczyn może być kilka. Np. uszkodzony N75, zapieczone kierownice (jeśli zmienna geometria), uszkodzona gruszka.
Vtg to zmienna geometria turbiny i nie ma to wiele wspólnego z temperaturą oleju kolego. Po za tym diagnostyka wykonana przez kogoś o marnej znajomości swojego fachu w dodatku robiona pegasusem. Jedź na porządną diagnostykę komputerową i wtedy wrzuć fotę z wydrukami.
Ok a czy to nie jest tak, że czyszczenie da tylko doraźny efekt i spokój na chwilę? Że jak auto ma ileś lat i takie problemy to zawór kończy żywot? W sumie nic to nie kosztuje, no może poza preparatem to spróbuję fakt. A ta usterka może wpływać na nieco gorsze wstawanie turbo czy raczej nie? Może jestem przewrażliwiony bo 2 lata temu tez wyskakiwał...
Tylko zmienna geometria. Gość który robił turbinę, robi turbiny od ponad 20 lat i twierdzi że turbinę mam w porządku.
Jezeli posiadasz LPG to calkiem mozliwe ze mechanik ktory zakladal instalacje gazowa zaslepil zmienna geometrie dolotu (podobno zapobiega to wystarzala gazu) a objawy to wlasnie wolne schodzenie z wysokich obrotow. Wiem co pisze gdyz najpierw mialem problemy z "kichajacym" lanosem, pozniej trafilem naprade do dobrego gaziarza i to on wlasnie zaslepil...
Podepnę się z moim pytaniem - barankon w jaki sposób sprawdzić czy zmienna geometria dolotu działa prawidłowo ? Pytam co prawda nie o VW ale o Opla X20XEV i ma on zmienną geometrię dolotu. Z tego co wyczytałem dolot zmienia się po przekroczeniu 3500 rpm ale tylko pod obciążeniem - jednak są to informacje nie sprawdzone.
Przycięta, zapieczona zmienna geometria. Czyli sprawdź sztangę turbo
zlokalizowałem problem bez kompa. problemem była zmienna geometria w turbo VTG (zablokowana) pomogło czyszczenie. POZDRAWIAM
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Zmienna geometria do czyszczenia
Zmienna geometria działa?
a mnie sie cos jarzy że były 90 ze zmienną geometrią np. toledo II (nie pamiętam kodu silnika) w A80 B4 nie bylo innego silnika TDI niz 1Z , natomiast co do 90-konnego ze zmienna geometria to jest to silnik ALH ...
Turbina do czyszczenia{zmienna geometria}
Jest zapieczona zmienna geometria łopatek wewnątrz turbosprężarki więc turbo trzeba zdemontować z silnika i wyczyścić zmienną geometrię.
ale skoro błąd pojawia się po ostrym jechaniu i jak spuszczę nogę z gazu to wtedy wywala.... Mogłeś od razu pisac. Czujnik temp. paliwa, doładowania oraz geometria w turbo i jej sterowanie. Niesprawna zmienna geometra może być przyczyną błędu.
A błędy sprawdzić nie łaska. Założę się że przeładowanie turbo albo niedoładowanie czyli zmienna geometria w turbo zasyfiona i stoi.
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
W takich przypadkach najczęściej: 1) przewody podciśnieniowe 2) zawór n75 3) zmienna geometria (w tym gruszka podciśnieniowa)
Temat był już opisywany na forum,począwszy od zaworka,przez wężyki czy sztangę Dodano po 1 A może po zimie zapiekła się zmienna geometria turbiny
witam, czy poradziliscie sobie z tym problemem w mercedesie bo ja mam ten sam problem od dłuzszego czasu i rece juz opadaja. prosil bym o odpowiedz.pozdawiam Ja juz sobie poradziłem i okazała się turbina a dokładnie geometria zmienna , wymieniłem turbinę i wszystko smiga.pozdrowienia Dodano po 3 Witam czy ktoś już naprawił swojego mercedesa bo znalazłem...
Przecież napisał że kod silnika to ALH tzn że jest zmienna geometria.
Tak to prawda , oprócz kierownicy w turbo sprawdzasz czy masz podciśnienie, tym właśnie wysterowana jest zmienna geometria w twoim bolidzie, co do samego sprawdzenia i ewentualnych elementów uszkodzonych z tym związanych znajdziesz w opcji szukaj tzw wyszukiwarka.
turbo zmienna geometri ustawi geometri turbo zmiennej geometri
pilot pioneer wzmacniacza dźwięki biosu award podłączenie komputer honda accord
wzmacniacz samochodowy pralka samsung ecobubble
Fiskars UP53 - teleskopowy sekator ogrodowy, specyfikacja i konserwacja Problemy z drukowaniem kolorów w Canon iPF 750