masz tu troche danych katalogowych ----> Układ chłodzenia Ciśnienie(bar)1.3 - 1.5 Termostat otwiera się przy(°C)85 Wentylator działa przy(°C) Etap 1 / wentylator 1(°C)92 - 97 Etap 2 / wentylator 2(°C)99 - 105 może to nie problem ?
Mam pytanie odnośnie samochodu Rover 25 z silnikiem 1.4 16V 103 KM. Mój problem polega na tym, że poszukuję węży chłodniczych łączących blok silnika z nagrzewnicą. Nigdzie nie mogę takowych zdobyć. Czy ktoś miał podobny problem i czy jest szansa zastąpić je z innego pojazdu?
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
1. nie 2. musisz to naprawić 3. wytrzyj bagnet, włóż, wyjmij i odczytaj stan 4. sprawdź uszczelkę pod głowicą, węże chłodnicy 5. nie znam tego pojazdu i tego silnika więc nie pomoge kopcenie na biało po odpaleniu to nic innego jak parowanie wody skondensowanej w tłumiku, spadek obrotów w trakcie nagrzewania to też norma ps:mam nadzieję, że pomogłem...
Jak korek jest sprawny to przy przedmuchach do układu powinny być bardzo twarde węże do chłodnicy, brak i tym informacji. Brak też informacji czy silnik jest zagazowany, bo były już podobne sytuacje i przyczyną był nieszczelny reduktor (gaz dostawał się do układu chłodzenia).
Sprawdź czy węże od chłodnicy nie są "twarde" jak nie to dawaj czadu, a jak tak to uszczeleczka albo głowa.
Uszczelka? Pasowałoby zmierzyć poziom CO2 w płynie
Diesle się długo grzeją. Natomiast jak Ci się ruszy wskazówka, zjedź na bok i pomacaj węże do chłodnicy. Jak termostat będzie przepuszczał (za wcześniej) to oba będą ciepłe... Możesz też go nagrzewać na postoju i mierzyć temperaturę płynu termometrem (na otwartym korku) , macać węże i porównywać temperaturę z wskaźnikiem na desce.
Nie, nie dziwne. Łączy się zawsze tylko 2 ;) Skrajny i środkowy to bieg wolny, 2 skrajne to szybki. Jeśli wolny bieg ci działa jak zewrzesz to masz pewnie uszkodzony czujnik w chłodnicy. Zakładam że oba węże od chłodnicy po jeździe maja podobna temperaturę, czyli że termostat sprawny. Jeśli dolny wąż jest zimny to pewnie coś z termostatem się dzieje...
Test na CO2 i będzie odpowiedź. Czy węże chłodnicy robią się twarde? Czasem takie problemy robi korek zbiornika wyrównawczego.
Uszczelka głowicy najprawdopodobniej do wymiany. Płynem reakcyjnym na obecność CO2 w płynie chłodniczym można sprawdzić w prosty sposób. Jak masz węże od chłodnicy twarde przed dojściem silnika do temperatury roboczej to też może to wskazywać na uszczelkę głowicy
Pisałeś, że nie dawno wymieniałeś płyn chłodzący. Może gdzieś został "bąbel" powietrzny. Odpal samochód i zobacz na postoju jak i kiedy zaczyna się nagrzewać chłodnica. Ewentualnie przysłoń czymś na próbę część chłodnicy.
Dobra cena jeśli będzie zrobione jak należy. A tyle razy było pisane do Opli nigdy wody nie lać i płyn wymieniać na czas... Kolego akurat tego ja pilnuje płyn był wymieniany w zimę nigdy nie lałem wody po prostu od 1,5 roku odkąd mam tego opla z pod (UPG) sączyło mi olejem i wiedziałem że jest to tylko kwestia czasu kiedy przyjdzie czas na wymianę...
Wymień se termostat. Tak na początek profilaktycznie.
Przyczyną była wadliwa pompa. Po wymianie jest ok. Pompa, płyn + wymiana coś koło 700pln mnie kosztowała :(
Witam ,sprawdź silniczek krokowy jeśli takowy posiada (nie określiłeś jaki model ),jeśli jest w porządku to stawiam na uszczelkę pod głowica, łatwo sprawdzić : -stan płynu zmniejsza sie -węże od chłodnicy są napęczniałe zbyt mocno na gorącym silniku
Zmień korek chłodnicy i sprawdź czy czasem po zagrzaniu silnika węże chłodnicy nie robią się twarde - zwiększone ciśnienei płynu chłodniczego może powodować taki efekt - cieknącą pompę wody.
Węże od chłodnicy ciepłe, czy zimne?
Odkręć węże gumowe z chłodnicy i pompy wodnej ,poczekaj aż wszystko zleci i lej nowy.A i przy pompie odkęc oba przewody . Pozdrawiam
Witam Skoro ogrzewanie działa na parkingu a traci się podczas jazdy to problemem jest wadliwy termostat - nie wykaże tego jako błąd. Zapal silnik i sprawdź węże od chłodnicy - jeśli nagrzewają się równo z silnikiem - termostat do wymiany(mają sie nagrzewać dopiero po uzyskaniu zadanej temperatury przez silnik).
Termostat masz w obudowie pompy wody. Dostęp od dołu auta. Element nr 12 na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/3271056700_1... Termowłącznik ma 3 przewody - stały plus - czerwony, pierwszy bieg wentylatora - czerwono-biały oraz drugi bieg - czerwono-czarny. Trzeba z mostkować czerwony z czerwono-białym lub czerwono-czarnym. Gdy nie...
Popsuty, do wymiany.
Zmień mechanika a nie uszczelkę pod glowicą To żeś mu doradził. Sprawdź cy twardnieją węże do chłodnicy po rozgrzaniu silnika, dowiesz się coś o ciśnieniu. Poza tym, popatrz gdzie kapie na posadzkę względem silnika - z przodu, z boku czy z tyłu, chociaż z grubsza będziemy coś wiedzieć
Powiedz czy grzanie w samochodzie działa ? Leci ciepłe powietrze czy może na przemian zimne z ciepłym ? Czy chłodnica jest ciepła po nagrzaniu ? Trzeba by sprawdzić węże od chłodnicy czy są ciepłe po nagrzaniu silnika , kolejna sprawa to czujnik temperatury ( trzeba by sprawdzić rezystancję multimetrem i porównać z parametrami producenta ). Kolejna...
Jeden czujnik odpowiada za wskaźnik drugi do sterownika silnika Płyn jest w chłodnicy? Węże od nagrzewnicy ciepłe? Jeżeli nie to termostat otwarty i puszcza wszystko na duży obieg tj. chłodnice Jeżeli węże ciepłe a nie grzeje to układ zapowietrzony np. wydmuchaną uszczelka pod głowicą lub uszkodzonym reduktorem lpg o ile występuje Myślę że rozwiałem...
Roboty wcale nie jest tak dużo, tylko odpowiednie narzędzia i da się to w miarę przyzwoicie zrobić. Najpierw bym wziął i przepłukał wężem i wodą ta nagrzewnicę i zobaczył czy leci przez nią czy tylko cieknie.
Po nagrzaniu oba węże chłodnicy jednakowo ciepłe i wentylator załącza się? (jeżeli oba węże miękkie to uszkodzony korek chłodnicy, powinny być lekko twarde ).
Jak węże nagrzewnicy? Jak węże chłodnicy? Sprawdzałeś różnice temperatur?
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Więc pojeździj trochę tym autem. Na zimnym silnik sprawdź poziom płynu, i zobacz czy jak się auto zagrzeje do tego stopnia że obydwa węże od chłodnicy są ciepłe, sprawdź czy węże nie puchną tzn. czy nie są twarde. Mają być trochę twardsze niż na zimnym silniku.
Witam. Mam wyjęty z samochodu silnik od Tico, buduje z tego jakieś urządzenie |"ala " agregat prądotwórczy. Rama już jest, silnik odpalam bez problemu. Z elektryką sobie poradzę. Zastanawiam sie tylko jak tam podłączyć chłodnicę. Nagrzewnicy nie potrzebuje, czy mogę te dwa króćce " zmostkować" jakąś rurką czyli połączyć je? Nie mam oryginalnych węży,...
Albo uszczelka albo chłodnica oleju. Zmostkuj węże od chłodnicy oleju te od płynu chłodniczego i sie upewnisz czy uszczelka czy chłodnica oleju.Nie zapomnij wypłukać układu chłodzenia. Ja to robie po swojemu zaraz rozpocznie sie raban ale dla mnie to najlepszy sposób. Wymontuj termostat i nalej oleju napedowego i zapal silnik zagrzej do 60-70 stopni...
no to zrób ten test CO2, ale jeśli korek dobry a węże chłodnicy miękkie to UPG raczej ok
Witam po problemie na magistrali był jeszcze jeden zawór tam gdzie były przykręcone węże do chłodnicy zewnętrznej wyciagłem go i jest ok . Dzięki za pomoc.
Czy węże chłodnicy są twarde jakby napompowane? Czy płyn się gotuje? Czy odkręceniu zbiorniczka towarzyszy mocny syk i dużo pary? Jeśli tak, to obstawiałbym uszczelkę pod głowicą. Jeśli nie, w pierwszej kolejności sprawdzić szczelność układu w tym pompę wody. Nie znam konstrukcji tych silników jeśli pompa wody jest napędzana rozrządem to możliwe że...
Więc sprawa wygląda tak, jestem świeżo po temacie przekładki. Silniki są te same różnica jest tylko w kolektorze ssacym mercedes ma inny, reszta jest taka sama. To samo tyczy się skrzyni automatycznej,jedyna różnica jest taka że VW ma na skrzyni przykręcony wymiennik ciepła a w Vito zamiast niego są przykręcone węże do chłodnicy oleju
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Odpal zimny i zmacaj węże od chłodnicy. Mają byc zimne. Jedyne co to nieogrzany reduktor bedzie zalewal silnik bo nie masz sterownika lpg - gdyby byl to spalanie by spadlo jeśli problemem jest zimny gaz bo sonda lambda by dawala info do niego o zbyt bogatej mieszance. Co innego na pb tam podlewa wtrysk gdy silnik jest zimny. Tak wiec jesli byl wyregulowany...
Ostatnio pojechałem odpalić Punto które "trochę " stało pod plandeką w ogródku. Zapomnijcie o tym. Hamulce stoja,ręczny i nożny opony flak wrosły w ziemie/trawę na 5cm,sparciałe węże chłodnicy. Mowy nie było dopiero na chama na lince na lawete.
Jakiś czas po wyłączeniu silnika poszedłem myć auto i słyszalne było lekkie syczenie z okolic korka. A węże do chłodnicy sprawdzałeś czy są twarde, silnik się nie przegrzewa? Jak nie masz zagazowany silnik, to może reduktor gazować do układu lub przedmuch ze strony silnika. A swoją drogą zanim się zada pytanie, to warto poszukać na forum oraz poczytać,...
Zakładasz nowy oring(stary wyjmij, oczyść gniazdo) , zakładasz zawleczkę. Jesli spuszczałes płyn tym o czym pisałem to zakrecasz to. Zalewasz płyn , odpalasz silnik i grzejesz aż załącza się wentylatory. Kontrolujesz czy gdzieś nie masz wycieku w międzyczasie. Ja dodatkowo ugniatam grube węże idące do chłodnicy. Jeśli w trakcie płynu będzie mało dolej...
A jak te świece wyglądają? Od spodu oczywiście ;) i jakiej firmy? Bo jak NGK to wyrzucić od razu. Węże chłodnicy nie robią się strasznie twarde po nagrzaniu? Dymi? Jak tak, to na jaki kolor?
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Zapal auto i po ok.5-ciu minutach śprawdż węże które idą do chłodnicy jeśli się rozgrzewają to termostat do wymiany
to sprawdzić jak się nagrzewają oba węże chłodnicy
Witam, posiadam kompresor demag ds40. Po kilku minutach pracy się wylacza. Temperatura w separatorze jest bardzo duża, zauważyłem, że chlodnica i węże są zimne nawet filtr oleju co jest przy separatorze. Jaki może być powód tego i czy ten kompresor ma termostat ?
Kiedyś były dostępne same oringi w aso , teraz całe węże tylko .Pozostaje dokupić nieco cieńszy oring i tyle .
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać...
Najpierw musisz doprowadzić do tego aby węże chłodnicy były gorące i obieg płynu chłodniczego odbywał się "pełną gębą" , wtedy jest możliwość odpowietrzenia całego układu. Po skończonym odpowietrzaniu poziom płynu musi być pomiędzy MIN a MAX. Rano możesz sprawdzić poziom płynu na zimnym silniku odkręcając korek i uzupełnisz ew braki do w/w poziomu....
Maiłem kiedyś golfa 4 w sdi, silnik rewelacja ale nagrzać go zimą.... Niemniej jak wymieniałeś termostat to powinieneś sprawdzić jak działa czyli przejechać się bez ogrzewania, zatrzymać się i niech sobie chodzi a ty obserwuj temperaturę i węże chłodnicy. pamiętaj też, że jak jedziesz o tej porze roku to po zatrzymaniu chłodnica będzie praktycznie zawsze...
Niedługo idzie do innego mechanika i zobaczymy co on powie, jednak wcześniej chciałbym się mniej więcej obeznać w sprawie. Dodam, że po odpaleniu dopiero po jakimś czasie się odpala check engine, parę razy nawet podczas krótkiej trasy(15/20km) nie zdąża się zapalić a bywa tak, że odpale silnik i dosłownie po minucie pokazuje się check. I wskazówka temperatury...
Sprawdzić czy nie ma nigdzie w komorze silnika (chłodnica, węże, chłodniczka oleju, sam silnik) ani pod autem mokrych plam lub ew zacieków. Jak sprawdził kolega głowicę i uszczelkę?
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Wymiana wszystkiego w ciemno. Zobacz czy węże od chłodnicy mają taka samą temperaturę. .
ale to jest 2.6 motor to nic nie zmienia ?? Choćby to był motor 7,6 litra to zasada umieszczenia termostatu pozostaje niezmienna od ...ponad 100 lat gdy Otto wymyślił silnik. Musi być w górnym miejscu bloku, odchodzą od niego dwa węże, gruby - na chłodnicę, cieńszy przeważnie do nagrzewnicy. Mocowany do bloku śrubami. Leć po wężach od chłodnicy i znajdziesz.
Witam Sprawdź po odpaleniu czy oba węże chłodnicy robią się ciepłe , jeśli tak to jak kolega wyżej stwierdził może być termostat do wymiany .
O ukręconej pompie nigdy nie słyszałeś? W zbiorniku wyrównawczym nie bąbluje? Nie śmierdzi spalinami? Węże od układu chłodzenia nie są twarde? Pod korkiem oleju nie ma majonezu? Węże chłodnicy równomiernie oba ciepłe?
Sprawdź czy oba węże od chłodnicy są gorące.
Witam Mam pytanko. Kupiłem termostat taki jak na zdjęciu i po założeniu wygląda sytuacja podobnie jak na starym termostacie, czyli węże się robią twarde i mocno rośnie temperatura, co pokazuje na czerwono kontrolka na liczniku. Próbowałem sprawdzić termostat, zalewając w kubku wrzątkiem z czajnika i okazuje się, że ten dzyndzel wychodzi jedynie max...
Wg. Mnie również wszystek wskazuje na pompe mimo iż samochód się nie przegrzewa gdy stoi na postoju wgl. nie ma dużego obiegu bo węże chłodnicy puste a do nagrzewnicy pompuje ciurkiem dosłownie. Ten górny wąż chłodnicy jest letni co by wskazywało że płyn przechodził ale na jałowym już jest pusty. A może chłodnica zakamieniona ?
Węże chłodnicy puchna i są twarde,wytwarza się samoistne ciśnienie... Wiatrak kręci jak go podepne na krótko, tak samo przekaźnik gdy złącze blaszkę palcami to wiatrak kręci. Bezpieczniki okey. Co dziwne nie ma żadnego czujnika temp.na chłodnicy... Jest tylko wtyczka na dwa piny i jakaś spiralka.. Dziś kolejny Dzień poszukiwań i nie wiem juz o co w...
Witam!!! Mam problem w mojej maździe z układem chłodzenia.w układzie chłodzenia robi mi się dziwne zjawisko.gdy gaszę samochód i zostawiam go na jakąś chwilkę to węże od chłodnicy normalnie się skurczają jak by robiła się próżnia w nich,robią się normalnie płaskie.nie wiem o co chodzi,silnik pracuje dobrze oleju nie bierze,nie przegrzewa się i nie kopci.Czy...
Wystarczy zdjąć wężyk powrotny z naczynia wyrównawczego i ponaciskać węże chłodnicy, czasami robię na chama-nie naciskam a dmucham przez korek
Tylko ciśnienie w zbiorniczku i twarde węże do chłodnicy. Węże są tylko twarde czy puchną?
Objaw wskazuje na uszczelkę, może być lekko "dmuchnięta" i przy większych obciążeniach ciśnienie minimalnie przeciska się do kanału wodnego wypychając płyn chłodzący z głowicy, trzeba by sprawdzić czy po "dynamicznej" jeździe węże chłodnicy nie robią się zbyt twarde.
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Czuć, że węże do chłodnicy są gorące, także raczej termostat się otwiera. Brak LPG. Wiem, że może być przekłamanie w odczycie temperatury, ale żeby aż przy 117st.C startował wentylator?
A węże od chłodnicy gorące? Ogrzewanie działa?
Panowie proszę Was znów o sugestie. Dziś pacjent dostał nowy rozrząd z pompą ale cóż, po zmianie rozrządu problem nie zniknął przyjechałem do domu płyn jeszcze był ok. Po dwóch godzinach otwieram maskę w zbiorniczku znów za mało płynu;/ po odkręceniu korka i zrobieniu kilku kilometrów w zbiorniczku z kolei za dużo płynu:( Może warto wszystkie węże chłodnicy...
witam mam problem z ogrzewaniem nie dziala Opisz co sprawdziłeś - temperatura silnika jak się zachowuje - węże chłodnicy ciepłe zimne jak silnik pochodzi, - dmuchawa dmucha na różnych poziomach słabiej mocniej ? - płyn chłodniczy jest nie ma ? - filtr kabinowy zmieniany ? może rodzina mysia tam chałupę wybudowała :)
Czujnik temperatury na wężu chłodnicy? Chyba to czujnik przegrzania. Były w SDI 2piny, czasem w Sharan 4piny.
Chłodnica oleju jeśli jest to jest przy podstawie filtra oleju, będą do niej węże w płynem chlodniczym dochodzić.
Jeden podwójny, 4 pinowy czujnik w króćcu górnego węża chłodnicy, z żółtym paskiem
Zrobiłem dziś płukankę nic Na kompie silnik ma 90stopni Nagrzewnice wyciągnąłem i drożna Klapy ciepło zimno działają A gdzie mówisz jest ten zawór od krótkiego obiegu ???
Tam gdzie idzie dolny wąż chłodnicy przy silniku.
-trzeci czujnik jest wciskany do chłodnicy również zabezpieczany taka zawleczka A za co odpowiada ten czujnik? Przypuszczam że że ma związek z wentylatorem i jeżeli on jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora, to przy tej uwadze dwa czujniki są takie same ten nad skrzynia i w chłodnicy więc je też podmienialiśmy i zakładam, że efekt był taki sam,...
Węże od chłodnicy puchną? Gdy osiągnie 90'C powinny być troszkę twardsze niż na zimnym silniku.
Nie zapowietrza się ponownie? Węże od chłodnicy nie są bardzo twarde? Może być uszczelka pod głowicą
Węże od chłodnicy robią się ciepłe? Wentylator chłodnicy uruchamia się?
Proponuję, tak jak koledzy sprawdzić węże przy chłodnicy w momencie rozgrzewania.
Sprawdź czy masz twarde węże od chłodnicy.
Oba węże od chłodnicy jednakowo ciepłe. Odpowietrz układ chłodzenia.
Ubywa płynu czy nie? Węże od chłodnicy twardnieją?
A czy węże od chłodnicy nie powinny być ciepłe dopiero jak silnik osiagnie ok 90 C ? przeciez duzy obieg do momentu nagrzania nie powinien sie zalaczac. to dlaczego waz jest cieply?
Skoro węże od chłodnicy są zimne to chyba nie ma możliwości by termostat był otwarty. :?:
Przysłoń chłodnice kartonem lub ściągnij na chwilę pasek. Ewentualnie odkręć czujnik i podgrzej go zapalniczką dotykając do masy. Sposobów wiele, z resztą sam czujnik nie kosztuje dużo, żeby go podmienić. Termostat sprawdzisz łapiąc za węże od chłodnicy. Jeśli po krótkim czasie pracy silnika obydwa są ciepłe to jest on uszkodzony
1 - nic się nie stanie. 2 - starczy. 3 - ja spuszczam dolnym wężem od chłodnicy + wężem przy bloku silnika, no ale mam inne auto. 4 - nie. 5 - nie ma to sensu. 6 - można i na lekko ciepłym.
Posiadam Opel zafira b mk2 benzyna 1.6. Wymieniałem wąż z chłodnicy bo przeciekał, ze starości zamówiłem wąż pod model samochodu ale nie wiem, dla czego wąż nie pasował. To był ten wąż, z tròjnikiem jeden koniec do zbiorniczka następny do silnika ta część okazała husię zadługa i ostatnia od spadu do chłodnicy okazała się nie dość, za za długa to jeszcze...
Dzięki za info. Problem w tym jak dostać się do odpowietrznika przy termostacie ? - Kolejny odpowietrznik - jak go znaleźć. Znalazłem odpowietrznik na wężu przy chłodnicy - po odkręceniu nie leci płyn nawet przy załączonym silniku - dziwi mnie to. Dodam że węże przy chłodnicy i sama chłodnica są zimne pomimo tego że wskaźnik temperatury silnika jest...
A węże od chłodnicy nie są twarde, nie pompuje ciśnienia w układ?
Sprawdź czy oba węże od chłodnicy są tak samo gorące . Jeżeli tak to nie termostat.
Sprawdź czy oba węże od chłodnicy są tak samo gorące, jeżeli tak to może być to uszczelka głowicy , jeżeli nie to termostat.
Witam, miałem już w swojej karierze dwie renówki z silnikami 1721 ccm i w obydwu węże od chłodnicy robiły się twarde... ale nic poza tym :) więc raczej tak ma być (o ile nie ma ubytków w płynie )
Chyba się nie da. Myślałem że masz sam wkład. Więc kup nowy. Odpowietrznik powinien być na górze chłodnicy z drugiej strony niż wąż górny.
Chyba nie miałeś wcześniej auta na ropę- silniki diesla mają niska sprawność energetyczną wiec zimą na mrozie na wolnych obrotach i na włączonym nawiewie wątpię w to by się nagrzał do 90stopni C. A skoro bez nawiewu łapie 90 to termostat sprawny- aczkolwiek można sprawdzić czy węże od chłodnicy są zimne czy ciepłe - jak ciepłe to termostat puszcza....
Między komorą silnika a kabiną, na tzw. ścianie grodziowej. Z reguły nie widać nagrzewnicy z zewnątrz. Prowadzą do niej gumowe węże o mniejszej średnicy niż de od chłodnicy. Dodano po 32 Węże przy nagrzewnicy gorące? Więc co z tymi wężami?
Jeśli po odpaleniu samochodu równo się nagrzewają obydwa węże od chłodnicy to prawdopodobnie termostat do wymiany.
hej, mam problem z peugeot 307 , mianowicie nie osiaga on temp. 90 stopni, wskaznik zatrzymuuje sie na 80 stopniach i włacza sie wentylator, a dolny wąż przy chłodnicy jest zimny. Za innym razem wskaznik pokazuje 80 stopni, wentylator sie nie włącza, obydwa węże chłodnicy są ciepłe. Jak może być przyczyna włączania sie wentylatora? Bardzo bym był wdzięczny...
Łatwo sprawdzić że węże na chłodnicy robią się ciepłe od razu Więc masz termostat zepsuty.
twarde węże chłodnicy węże gazowe węże wodne
ripple current generator sygnału radiowego instrukcja chińskiego radia
lodówka turystyczna ogniwo peltiera jakie panele fotowoltaiczne
Tania i dobra pralka automatyczna: Electrolux, Whirlpool, LG TomTom GO Expert Plus – samoczynne restarty na trasach z plan.tomtom.com, firmware 23.x/24.x