Jak hamulec twardy to może śmierdzi przegrzany hamulec. Uszkodzona pompa sama powoli dociąga. Sprawdzałeś temperaturę hamulców (felg ) po zatrzymaniu ?
Pedał hamulca opada po odpaleniu, czy nie?
Na oko i bez diagnostyki ciężko zgadywać, może np. pompa podciśnieniowa zdychać.
Czyli obstawiam na problem z vacum i podciśnieniami. Spróbuj cofać i dać gazu (na sprzęgle) i wtedy zahamować. Jak będzie dobrze to vacum i podciśnienia do sprawdzenia na niewydolność układu. Ew jak masz wakuometr to wepnij się w układ i zobacz jakie masz podciśnienie.
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
To by potwierdzało moje podejrzenia, które opisałem w pierwszym wpisie... Dalej już powinieneś podmienić pompę, ale to moje prywatne zdanie.
Witam. Ten efekt to działanie hill holder lub Hill Hold Control (HHC) to nic innego, jak "podtrzymanie" przez centralkę ABS ciśnienia w układzie hamowania jeszcze przez kilka sekund po puszczeniu pedału hamulca ale niezwłocznie po naciśnięciu pedału gazu. Pozdrawiam.
Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Mam taka całą pompę ABS z rozbiciaka, jak Cie interesuje to pisz na PW. Oddam za grosze.
Cześć, Pacjent Renault Megane Grandtour 2011r. 1.4 tce Benz + gaz. Czy ktoś z Was przerabiał błąd P0069? W trakcie jazdy silnik zgasł, podczas jazdy szarpie, nie ma mocy, komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa oraz skontroluj układ wydechowy, dodatkowy objaw twardy pedał hamulca, prawie nie da się hamować. Aktualnie auto bezpośrednio po odpaleniu...
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Tak powinno być.
Autko podnieś do góry, odkręć wszystkie koła, pozakładaj na wszystkie odpowietszniki przezroczyste wężyki, i podstaw małe buteleczki, odkręć jednocześnie wszystkie odpow. i pilnuj stanu płynu w zbiorniczku hamulcowym. Czekaj aż w ten sposób przepłynie przez układ h. Około 4setki płynu.
To teraz szukaj dobrego Boscha bo ta Luka prędzej czy później padnie i to po stronie paliwowej.
Serwo jak pada to znaczy, że jest dziurawe i powinno coś syczeć, można je sprawdzić pompą podciśnienia - ręczną pompa i zobaczyć czy podcisnienie spadnie i wtedy bedzie wiadomo. Usterki serwa zdarzają się, ale rzadko, prędzej przewody się uszkadzają, złączki.
Wyglada na dobre
Ano temu że jeśli jest źle ustawiony to uchyla lekko serwo i podciśnienie znika. Druga możliwość to nieszczelny zawór zwrotny serwa.
Popatrz gdzie syczy
wyglada na awarie zasobnika cisnienia pompa usiluje uzupelnic cisnienie ale ma z tym problemy poczytaj troche jak to funkcjonuje to podobny system raczej nie obejdzie sie bez wymiany zasobnika http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplom...
Witam. Mam problem z moim lacetti. Losowo podczas jazdy, gdy wciskam hamulec, hamulec robi się twardy, jakby blokuje się po naciśnięciu 20% zakresu ruchu i trze dosyć podobnie jakby się ABS odpalil, ale hamowanie wtedy jest bardzo słabe. Po około sekundzie lub dwóch ta blokada odpuszcza i samochód hamuje normalnie, ale zapala się kontrolka ABS. Byłem...
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
Widzę, że kolega z mojej rodzinnej miejscowości :) Spodziewałem się nieszczelności, ale - po pierwsze nie mogę jej zlokalizować - po drugie, jak silnik się rozgrzeje (~5 min) praca hamulców już jest prawidłowo aż do ostygnięcia silnika. I to chyba wyklucza nieszczelność (?). P.S. Jest servo i vacu pompa czy jak to się tam nazywa, nie jestem specjalistą.
Tutaj masz schemat do 55 pin: http://obrazki.elektroda.pl/4392436100_1... moduł sterowany jest masą (były też sterowane plusem). Sprawdź masę na 1 pinie modułu. Po uruchomieniu moduł podaje masę na pin 34 uruchamiając przekaźnik. Sprawdź zasilanie na pinie 53. Sprawdź diodę d2, może mieć zwarcie, wtedy uszkadza sterownik przez pin 52.
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
2409 - The redundancy valve for front axle has open circuit 7364 - Data transfer to brake CAN Bus is faulty
Rozmawiałem z paroma znajomymi mechanikami i z ASO. Powiedzieli, że to normalne przy tych temperaturach, że po godzinie czy nocy pedał hamulca jest twardy. Ważne, że w momencie odpalenia silnika od razu zaczyna działać wspomaganie - powiedzieli, że być może jest jakaś mikro nieszczelność ale, żebym się tym nie przejmował. Jeden powiedział, że pompa...
No i nie dowiedziałem się co było przyczyną twardego hamulca. Zacznie temat i nie kończy ,a mnie by się akurat przydało aby nie zapuszczać nowego posta.
To jest pompka vacum. Wytwarza podciśnienie. W dieslach się takie coś montuje. Benzyniaki mają z kolektora. Jak odlaczysz pompkę to będzie bardzo twardy pedał hamulca.
A mam pytanie co do vacu da się ją sprawdzić? a jak jest uszkodzona można ją naprawić ? czy tylko wymiana.
-0,3MPa to praktycznie brak podciśnienia, albo skończyła się vacupompa albo w układzie podciśnieniowym jest jakaś nieszczelność. nie wiem czy w serwisie VW dokładnie zdiagnozują mi problem, bo za diagnozę mogę zapłacić ale z nadzieją że będzie to trafna diagnoza! Zapewne zdiagnozują ale ta diagnoza może Cię kosztować więcej niż cała naprawa w nieautoryzowanym...
Najpierw sprawdził bym przewody podciśnienia, te gumowe ok.6 mm średnicy, jeżeli chodzi o twardy hamulec. Mógł któryś sparcieć, pęknąć i nawet się zsunąć z jakiegoś króćca.
Sprawdzałeś szczelność wszystkich podciśnień? Twardy hamulec to nie koniecznie uwalone serwo! Pierwsze co, to test wszystkich podciśnień z zaworami i egr który też ma membranę podciśnieniową!
Tam gdzie idzie przewód od sprzęgła (rurka) będzie w jego okolicy odpowietrznik. Twój opis bardziej pasuje do uszkodzonej pompki sprzęgła bądź wysprzęglika. Możesz spróbować odpowietrzenia, lecz efekt może być niezadowalający. To że nie masz wspomagania hamulców (serwo nie działa) może być spowodowane uszkodzonym przewodem podciśnienia, pompa vacum,...
Na pewno pęknięty przewód przy servie. Wspomaganie hamulca tam dochodzi taki sztywny przewód. Tu gdzie pompa hamulca. Sprawdź ciągłość tego przewodu aż do wakopompy (pompy podciśnienia) po drodze pewnie się rozgałęzia ten przewód do czujników itd. sprawdzić szczelność tych przewodów.
Przewód od serwa , lub samo serwo. Aby przekonać sie o sprawności wspomagania hamulca , naduś kilka razy i przytrzymaj , włącz silnik i zobacz czy pedał zejdzie.
A nieumisz napisać normalnie co to za vectra i jaki silnik?
Witam mam problem z hamulcami w oktavi 1 1.6mpi raz na jakiś czas pedał hamulca jest twardy i nie da rady go wcisnąć dopiero po 3 razie wraca do normy i chodzi normalnie co może być przyczyną ???
Vacum pompa jest ok za to pompa paliwa bardzo długo pompuje paliwo po przekręceniu kluczyka. Objawy twardego hamulca są cały czas .Sprawdzałem przewody paliwowe może to uszkodzenie wtrysku?
Wymyj silnik myjką ciśnieniową tylko zakryj chłodnicę.
Oczywiście, można zmierzyć podciśnienie w układzie wakuometrem
Przeniosłem, a czy Ty sprawdziłeś to, co napisał Kolega Emeryt?
Witam, jak w temacie jak zimny to nie chce zgasnąć i ma twardy hamulec, po ok 10 min pracy wszystko jest jak należy.
- Golf 4 1.9TDI - Brak mocy i zblokowany pedał hamulca, wyciek w okolicy pompy vacum. Mam taki problem, króciec do serwo nie ma luzu, wydaje mi się, że może uszczelka poszła. auto nie ma mocy i po paru wciśnięciach hamulca robi się twardy. Jest ktoś w stanie stwierdzić co trzeba zrobić? z góry mówię, że nie posiadam wakuometru. https://obrazki.elektroda.pl/8911390100_...
Witam, trochę poszperałem i wygląda to tak: -błąd MID 136 SID 67 FMI0, jest to modulator , u mnie nie było prądu , prąd nie dochodził do przedniego modulatora pod kabiną, przyczyna nie łączyły kostki pod grilem po stronie pasażera, stąd też mi wyłączało ebs . MID 144 PID 91 FMI3- położenie pedału gazu w procentach , i tu nie wiem czy pedał do wymiany...
Witam. Zafira a 1.8 16v. Pedał hamulca twardy. Ledwo hamuje. Przy zbiorniku z płynem hamulcowy słychać jak syczy powietrze. Jeszcze nie znalazłem skąd. Mam wrażenie że z okolic wtyczki z przewodem. Od tego jest pedał twardy?
zdejmij zawór z serwa, włóż do serwa jeden koniec wężyka, a do drugiego końca podepnij strzykawkę. Zassaj i zabacz co wyssiesz. Ja już wiem :-)
Zasrosowalem zestaw zaprawdzy do zacisku i pompy hamulcowej, kurcze ja luzowalem przy zacisku zeby odpuscil , dziwne jest to iz motocykl stal i hamulec sam zlapal , rozumiem iz przewody moga byc uszkodzone i blokowac plyn ale w jaki sposob on sie sam blokuje , przeciez tam nie wytworzy sie cisnienie. Teraz go naciskam tysiac razy i nie lapie dziala...
Witam ponownie po Przerwie długiej. Otóż miesiąc temu wziąłem się za remont silnika s301d. Wymieniłem Uszczelki na nowe zakupione w andorii. Wszystko dokładnie wyczyscilem z brudu i syfu. Kąt wtrysku ustawiłem tak jak wyczytałem na forum na 5,4 mm i pali do strzału, założyłem na ramę i po Przejechaniu się zauważyłem ze jest coś słaby. Myślałem że jak...
Pomiar podciśnienia- vacuometr.
Witam Mam problem w volvie fh 12 2004r. Pedał hamulca zrobił się twardy. Co możę być przyczyną? Podaj odczyt błędów z ECU hamulców.Sprawdź ciśnienie na zbiornikach powietrza.Bez tego ani rusz...
Witam mam problem z moim passatem. Od dwoch miesiecy zaczely sie problemy z odpalaniem, musze nim dlugo krecic, zeby odpalil, pomaga jak jest zaparkowany ze spadkiem do przodu, wtedy pali troche lepiej. Potem doszedl problem z lekko nierowna praca silnika i taka twarda metaliczna praca, chodzi głośniej. Nastepnie padla pompa vacum a raczej kruciec mial...
Faktycznie akumulator umarł... nie dało się go nawet naładować :/ Dzięki za pomoc :)
witam, odnawiam wątek, bo mam podobny problem, czyli co jakiś czas zdarza się ze naciskam pedał hamulca i odczuwam opór pod stopą, po mocniejszym nacisnięciu hamuje, ale droga się wydłuża. Zauważyłem, że dzieje się to zimą, gdy temperatura spada w okolice 0 stopni lub poniżej. Audi A4 1.9 TDI 116 KM, silnik AJM pozdrawiam dd
Niby głupia sprawa, ale sprawdzałeś sam pedał hamulca pod względem uszkodzenia mechanicznego? Może coś glo blokuje.
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
Na zgaszonym silniku pedał hamulca musi być twardy, dopiero jak jest włączony silnik pedał jest miękki bo działa serio, jak wpada pedał to zapowietrzony jest układ, sprawdzić poziom płynu, może też być zablokowany któryś zacisk.
Jakie korekty? Jaki odczyt z MAP? Przecież tam wszystko widać.
A co tu ustalać. Gaźnik do regulacji, bo zalewa. Chcesz władować się w koszty - grzeb. Ewentualnie zainteresuj się, czy w trakcie jazdy też masz pedał hamulca twardy - jeśli tak, to albo przewód serwa, albo samo serwo do wymiany.
golf 4 1.9 tdi brak mocy i twardy pedał hamulca po wymianie skrzyni. czego mogłem nie podlaczyc albo co się mogło odłączyć?
Jedź gdzieś na piach czy drogę z piachem. Wymuś kilka razy zadziałanie ABS. Potem odpowietrz. Być może trzeba będzie powtórzyć. Bez sprzętu i działa
Serwo
A czy moze wie ktoś jaka wartość powinno mieć to podciśnienie albo wie gdzie to sprawdzić?
Jeśli podczas pracy silnika - jazdy, pedał hamulca będzie "twardy", to albo serwo zamarzło, albo pompa próżniowa niesprawna (nie wytwarza podciśnienia). Wciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli pedał wyczuwalnie "wpadnie", to wspomaganie hamulca (serwo) sprawne.
Sprawdź pompę podciśnieniową, w szczególności szczelność połączenie "wychodzącej" z niej rurki łączącej się z serwem pompy hamulcowej. Jest to miejsce, gdzie zwykle powstaje nieszczelność (od drgań silnika), w wyniku czego hamulec jest "twardy" i mniej skuteczny. Ponadto utrata podciśnienia ma również wpływ na działanie turbiny ze zmienną geometrią....
Sprawdź pompę podciśnienia, to częsta przyczyna, po sprawdzaj przewody często się luzują, ewentualnie będzie problem z serwem.
Witam, pomocy, raptem dojeżdżajac do świateł poczułem twardy pedal hamulca i auto słabo hamuje. Wcześniej było dobrze. Gdzie szukać błędu i co robić?
Miałem dokładnie to samo, pojechałem do elektryka. Podpinał pompę i sterownik ABS, posprawdzał pomierzył stwierdził że nic nie znalazł, popodpinał wszystko z powrotem i zadziałał. Sterownik ABS pod tylną kanapą.
Wymień i zapomnisz o problemie. Gdyby było za małe podciśnienie z pompy vacum, hamulec byłby twardy przy drugim naciśnięciu. Zapewniam, że mielibyśmy temat o słabych hamulcach. W pompie nic się nie dzieje i nie ma tam co regulować.
Doprowadź ten rozmiar kół do porządku. Na prostej ABS widzi różne prędkości osi i on może powodować chęć wyrównania prędkości kół. Niewyważenie objawia się tylko w danym zakresie prędkości, powiedzmy między 80 a 100 km/h i występuje niezależnie od hamowania. Usterka serwa lub pęknięty delikatnie wężyk podciśnienia objawia się tym że pierwsze wciśnięcie...
Zrobiłem tak jak kazałeś kolego. Odpaliłem auto i pochodził pare minut. Potem po 2 godzinach odpiąłem przewod serwa od korektora i jak odpinałem od serwa to było słychać syk. Sprawdziłem jeszcze sam przewód i da się tylko dmuchać w jedną stronę. Pozatym moja żona jeździła od rana autem i powiedziała że hamulec jest normalnie. Że ja mam jakieś urojenia...
Czy działa Ci serwo (wspomaganie), a jeśli nie i pedał hamulca jest "twardy", to będzie słabszy efekt hamowania. Naciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli odczujesz opadnięcie pedału, to będzie znaczyć, iż serwo działa. Czy nagle hamulce osłabły, może masz zapieczone cylinderki (szczególnie) w przednich kołach - sprawdź.
Do wymiany tarcz i klocków układu raczej nie trzeba rozszczelniać... Cofając tłoki w zaciskach płyn z cylindra wbijasz zpowrotem w układ , czy luzujesz odpowietrznik i wyciskaszgo na zewnątrz ?
Co tu drążyć temat.Albo masz uszkodzone następne serwo.Albo np oring na pompie.Oczywiście wykluczając złe podciśnienie i spartoloną robotę.
Prawidlowo hamulec powinny być twardy i nie wpadać w podłoge, układ najprawdopodobniej zapowietrzony, wracaj do tego mechanika i niech poprawia, bo zagrazasz sobie i innym.
Może być wina czujnika, instalacji jak i pierścienia.
Kolego porady powyższe bierz pod uwagę, ale sugeruję też, aby sprawdzić, czy przewód powietrzny, wychodzący z pompy podciśnieniowej do serwa nie jest luźny ( to połączenie lubi się rozszczelnić). W Golfie tak miałem, ale uszczelniłem i jak na razie ma spokój. Sposoby uszczelnienia, czyli usunięcia powyższej usterki opisano na forach.
W przegrodzie gdzie jest serwo wody nie ma jest sucho. Z tego co sie dowiedziałem to najprawdopodobniej serwo ale sie okaże dam znac. Ten kruciec mam zrobiony od pompy vacum
witam, mam podobny problem tylko ze u mnie to pedal caly czas jest twardy. pacjent to golf 4 1.9 tdi 90 KM ALH. jak wcisne pedal hamulca i odpale silnik to pedal powinien wpasc troche a on twardy!! stawiam na servo ale najpierw chcialbym sprawdzic ten zaworek na przewodzie. jak go sprawdzic czy trzyma? pompe vacum rozebralem i wyglada na ok. podcisnienie...
Witam napisz czy taki sam twardy jest np rano nim odpalisz auto . wciśnij pedał hamulca na zimnym silniku najlepiej po nocy i z wciśniętym odpal auto i zobacz jaka jest reakcja czy np.pedał rośnie czy nie.
A probowalem po odpaleniu sprawdzac czy hamulec idzie w dol i robi sie miekki? Jesli nie to znaczy ze serwo.
Szukaj podciśnienia zaworek przewody podciśnieniowe przetarte pękniete sprawę masz prosta od vacu pompy do turbo . Hamulec nie jest twardy ??
Twardy hamulec -brak podciśnienia (jedna z przyczyn), brak podciśnienia - brak sterowania turbiną.
czy serwo wogle działa można sprawdzić bez zaglądania pod maskę - najpierw powoli naciśnij 2-3 razy pedał hamulca, naciśnij i trzymaj lekko hamulec, odpal silnik, jak pedał opadnie to znaczy że serwo działa
To z tymi grzejącymi bębnami to wiadomo, coś trzyma szczęki. A co może być przyczyną twardego hamulca? Może to być spowodowane nagrzaniem płynu hamulcowego?
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
Witam Sprawdzałem i okazało sie tak jak pisał T/J była wina zaworku kupiłem nowy i jest ok.Temat zakończony.Dzieki za podpowiedzi. Pozdrowienia
Może zawór zwrotny na wężu do serwa jest zablokowany. Wyciąg króciec z serwa, podepnij do węża wakuometr i zmierz podciśnienie. Masz jeszcze duże szanse , że obie pompy są uszkodzone.
Witam mam problem z Audi A4 b7 2.0tdi 170km samochód ma bardzo twardy pedał hamulca. Hamulce są dobrze odpowietrzone i zmieniłem serwo. Bardzo proszę o pomoc
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Do sprawdzenia urządzenia wspomagania hamulca czyli serwo, przewody, pompa.
Albo prowadnice albo rozpieraki w bębnach z tyłu źle ustawione. Zaciskaj kolejno przewody elastyczne na kołach to przy naciśnięciu na pedał hamulca poczujesz, że jest od razu twardy, tak najszybciej zlokalizujesz gdzie masz usterkę.
teraz to juz całkiem padła błędów jest od groma BBM MID 249 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 90 EBS MID 136 SID 70 FMI 10 OCCURRENCE 62 ECS MID 150 PSID 200 FMI 9 OCCURRENCE 3 EMS MID 128 SID 231 FMI 2 OCCURRENCE 255 IC MID 140 PPID 20 FMI 0 OCCURRENCE 255 VECU MID 144 PSID 227 FMI 9 OCCURRENCE 8 APM MID 185 PID 84 FMI 2 OCCURRENCE 126 mozesz to rozszyfrowac?...
A jeśli chceszsprawdzić czy serwo ciągnie bez naciskania na hamulec to go odłącz od układu i sie przejedź .Będzie twardy hamulec ale ale wyeliminujesz serwo. Chcesz zabić człowieka?
Pedał jest twardy w trakcie jazdy. Silnik pracuje ja jadę i mimo wszystko pedał uda się wdusić może na dwa cm.
Naprawa układu hamulcowego to bardzo odpowiedzialna czynność. To jeden z najistotnieszych układów samochodu. Osoby,które mają wyraźne trudności ze zrozumieniem tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic41... nie powinny sie za to samodzielnie zabierać.
Witam.Zakupiłem używane w kraju Atego 1223 2006r w którym podczas hamowania od razu po naciśnięciu pedał jest twardy jak w starych żukach i trzeba dokładać trochę siły żeby zahamować ale najważniejsze że hamuje.Do tej pory mieliśmy Atega lekkie i we wszystkich pedał jest miękki.Czy przyczyna leży w zaworze-jeśli tak to który to jest a może w tych modelach...
Uszkodzony przewód nie skręca się tylko wymienia, ewentualnie wstaw w miejscu uszkodzenia złączkę. Ten przewód nie może być zatkany, zagięty itp. bo hamulec będzie właśnie taki twardy.
Brak wspomagania hamulców. Uszkodzona pompa podciśnienia, dziurawy przewód lub pęknięta membrana w serwo. Zdejmij przewód podciśnienia z serwo. Zapal silnik i zatkaj przewód palcem jeśli efekt będzie podobny ja przy zatykaniu rury od odkurzacza to przewód i pompa są sprawne. Pozostaje serwo.
Proponuje żeby jeden wciskał twardy hamulec po odpowietrzeniu a drugi szarpał przewodami, gdzieś pocieknie.
hamulec twardy hamulec twardy pedał pedał hamulec twardy
transformator inwerter sprawdzić różnice attiny atmega czerwona dioda pilot
schemat elektryki skutera schemat elektryki skutera
Radio internetowe Wi-Fi – samoczynne wyłączanie, niestabilność połączenia, Frontier Silicon, Ocean-Digital Sunligoo N3 MAX – jak ograniczyć prędkość skutera elektrycznego? Menu P07, aplikacja, limiter