Wymontowanie tłumika silnika nie uszkodzi. Może jedynie pogorszyć parametry, bo w dwusuwach tłumik pełni ważną rolę - nie pozwala na ucieczkę świeżej mieszanki w wydech. Dodano po 1 Jeśli to jest (mocno) używany silnik to czasem wyczyszczenie tłumika od środka (przepłukanie go naftą czy dieslem) poprawi parametry silnika.
mogą być te pr02 x3 Daj te, szukałem lepszych, ale są słabo dostępne.
Też obstawiam na zapchany tłumik. Silnik nie pracuje dziwnie? Nie ma takiego dziwnego dudniącego klangu? Wydech latwo sprawdzic - odłączasz rure przed tłumikiem i próba. Jeśli to bylo to o z miejsca czuć różnicę.
To są prawie identyczne silniki. Tłumiki też są zamienne, można założyć wkręcany lub przykręcany.
Musisz sprawdzić regulator obrotów i gaźnik. Czy silnik, podczas zwiększonego obciążenia, zaczyna kopcić z tłumika?
Cewkę ustawia się na grubość wizytówki.
mogą być świece do wymiany lub przynajmniej do przeczyszczenia. jak się zagrzeje to nie potrzebuje już aż tak mocnej iskry.
Tłumiki od samochodow sobie odpuść.Ich konstrukcja nie nadaje się do diesla z dużą ilością sadzy w spalinach.Jeżeli to jest typ gdzie spaliny przenikają z jednej perferowanej rury do drugiej przez warstwę waty szklanej to szybko się zapcha.Jeżeli jest z jedną rurą i przenikaniem spalin do obudowy to tak samo.Przelot zostanie ale wygłuszenie zaniknie...
Witam. Pytanie takie w sumie z ciekawości. Jak włączę silnik to z rury wydechowej leci woda. Prawie ciurkiem. Produktem ubocznym spalania silnika jest woda powstała ze spalania węglowodorów jest woda. Zatem każdy silnik produkuje wodę podczas spalania. Niemniej jednak, gdy wydech jest zimny to woda się wykrapla na ściankach i w postaci kropel lub ciurka...
To na ile barów na wtrysku ma być ustawione w silniku Andoria 320S?
:arrow: Lisciasty o ile dobrze zrozumiałem, to tłumik powinien wyglądać w taki sposób jak na rysunku? Czy otworów powinno być dużo ale małych, czy mniej ale większych? Jeśli coś pokręciłem to mnie popraw.[/img]
Generalnie, to wcale się nie czyści. Może dodajesz za dużo oleju do benzyny?
To możesz śmiało montować, i wsio w tym temacie.
Prawdopodobnie do jednego z cylindrów dostaje się woda, co potwierdza nierówna praca silnika. Według internetowych poradników uszkodzona jest uszczelka pod głowicą. Skoro było coś grzebane przy wale korbowym, to możliwe że w tym wypadku problem jest z uszczelnieniem cylindrów w tej okolicy.
Witam ...nie wiem czy pomogę ale .. w ub. roku kupiłem nową odśnieżarkę z silnikiem Briggs&Stratton Snow series 800 z aluminiowym tłumikiem .. i po dopaleniu silnika tłumik w środku rozgrzewa się do czerwoności więc jeżeli tłumik jest taki sam jak u Ciebie to chyba w normie :) Nie jest taki sam, ten jest 1987 roku.
Tłumik wyczyścisz roztworem wodorotlenku sodu czyli np. tzw. KRETEM do rur. Układ wydechowy zaślepiasz z jednej strony korkiem gumowym i napełniasz do pełna mocnym roztworem Kreta. Kreta należy wcześniej wymieszać z ciepłą wodą, a nie wsypać do tłumika i wlać wody! Tak napełniony wydech zostawiasz na noc by zasada zrobiła swoje. Potem wylewasz roztwór,...
Konstrukcja tłumika nie jest przypadkowa, dobrana jest do konkretnego modelu silnika. Pewnie że silnik będzie pracował bez tłumika ale dla poprawnej pracy musi być założony.
A sprawdzałeś rozrząd i zapłon? Może go jeszcze tłumik hamować.
Tak właśnie wygląda tłumik w silniku 2T - wydech musi mieć komorę rezonansową by silnik mógł pracować optymalnie. Przy normalnej pracy silnika kompresja wraca do normy tak jak przed wypłukaniem tego oleju silnikowego.
Paliwo,filtr paliwa, filtr powietrza.-wszystko sprawdzone?
Na pewno stanęły pierścienie i zapewne po takim okresie czasu tuleje nadają się na złom.
Sprawdź jaką mieszankę (proporcję) wymaga ten silnik, paliwo powinno być świeże. Gaźnik do sprawdzenia (wszystkie dysze muszą być drożne) oraz filtr paliwa. Uruchom silnik bez korka zbiornika paliwa, może niedrożny w nim otworek. Do sprawdzenia świeca zapłonowa i "fajka" świecy, jakość iskry z cewki WN a także tłumik wydechu, który nie może być zapchany...
Czy można założyć tłumik, który był w motorowerze przy silniku Peugeot 49 ccm do innego silnika Simson o tej samej pojemności, różnica tłumików polega na długości i to sporo? W rowerze ciężko założyć tłumik od Simsona ze względu na długość, bo silnik ma być nad tylnym kołem roweru. Witam Ten silnik Peugeot jest czterosuwowy, czy dwusuwowy? Różne tłumiki...
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
Dobrze,czyli masz silnik starszego typu dolnozaworowy, Teraz odkręć górną pokrywę silnika,oraz zrób zdjęcia, gaźnika,połączenia linki, mechanizmu sterowania gaźnikiem. Albo podaj numery modelu oraz serii wybite na metalowej obudowie silnika, nad tłumikiem.
Z uwagi, iż jest to silnik 2T, spróbuj poluźnić mocowanie tłumika od cylindra (może nawet odłączyć go na próbę), gdyż może być "zabity" nagarem. Silniki 2T są bardzo czułe na przytkanie tłumika a objawy (usterki) są wówczas podobne do opisanych przez Ciebie.
Sprawdź mocowania silnika oraz tłumików. Podnoszenie obrotów to kiepskie rozwiązanie.
Odpisałem na post prymusa a on pisze o 60-ce. Szymoneli to nie wiadomo o co chodzi bo w tytule 330 a zdjęcie 360. Nie napisał że przypadkowe. W 330 nie może cieknąć z otworu w dolnej części kolektora bo go tam nie ma. Jeśli cieknie olej to na połączeniu kolektor-głowica. Otwory na szpilki są przelotowe i nimi przecieka olej z kanałów zlewowych głowicy....
Być może po prostu jakaś blaszka się poluzowała? Np osłona tłumika. Dodajesz gazu i silnik zaczyna mocniej się trząść, a te wibracje przechodzą na poluzowaną blaszkę :P . Posprawdzaj czy nic ci luzem nie wisi.
a,może zatkany tłumik?
Nie, to nie katalizator. To jest łącznik elastyczny, dzięki któremu cały wydech nie drga od drgań silnika.
Cześć jeśli silnik rzeczywiście pracuje tylko na 3 4 cylindrach proponuję podać mu trochę samostartu do kolektora ssącego jeśli praca silnika się poprawi to prawdopodobnie jest jakiś problem z impulsami do wtrskiwaczy. Jeśli nie będzie znacznej poprawy proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania. Zakładam oczywiście ze układ zapłonowy jest ok i silnik pali...
Ten na zdjęciu przykład jest dedykowany jak piszą do dużej hondy GX 390, a jak wiadomo loncin jest kopią hondy. Sprawdź jeszcze to poniżej. https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Witam:)Mam problem z Fiatem Panda 1.3JTD gdy odpalę silnik i po dodaniu gazu silnik wskakuje na obroty z tłumika leci chmura siwego dymu i pluje olejem, nie można go zgasić nawet jak wyjmę kluczyk ze stacyjki.co to może być?proszę o pomoc:)z góry dziękuję:)
Przy tym silniku ten czujnik ma duże znaczenie. Miałem taką samą sytuację na C20NE (tu chyba ten sam silnik). Spadek mocy, zalewanie, strzelanie z tłumika przy hamowaniu silnikiem. Dramat zaczynał sie po nagrzaniu. Wymienić przepływkę (sam czujnik trudno wydłubać) - kilkadziesiąt złotych na alledrogo np. Aha no i trudno zapalić na ciepłym silniku...
Sprawdź filtr powietrza, filtr paliwa, odpowietrznik zbiornika paliwa oraz drożność tłumika.
Czy można było by dobrać jakiś tłumik od samochodu do parametrów w/w silnika aby go wyciszyć i złagodzić hałas . Dodam że w rachubę wchodzi tylko jednoczęściowy układ wydechowy.(jeden tłumik ) Jedyne, co mi przychodzi sensownego: tłumik powinien mieć średnicę wlotu maksymalnie zbliżoną do średnicy otworu w kolektorze. Im większa objętość tłumika, to...
A jaką masz instalację gazową? sekwencja?
Zapala i z wężykiem i bez ale przy zdjentym filtrze i tłumiku
Tak jak napisałem, tylko gaźnik, jeżeli dym ma rzeczywiście czarny kolor. Spróbuj dokręcić śruby głowicy cylindra.
Jak założysz inny tłumik, to silnik będzie działać. Będzie działać nawet z samym kolankiem, a nawet i bez niego. Kwestia tego, jak mu się przesuną parametry pracy. Skoro czytałeś, to powinieneś też wiedzieć, jak wykonać podstawowe obliczenia. Generalnie te silniki, to rozwinięcia silnika dkw rt, więc są to konstrukcje zbieżne. Moim zdaniem możesz próbować....
Mi sie to nie zgadza z kodem bo PB.2 miał być opornikiem a na Twoim schemacie nie jest. Coś mi sie wydaje że dotykanie tego tematu to jak sprawdzanie panewek w silniku przez tłumik przez ginekologa :D Schemat jest niepoprawny czy kod do niego (faktycznego hardware)?
No właśnie bo co innego może być musi być coś z tymi zaworami jak inaczej to wyjaśnić... Może Ci się zawiesza odprężnik. Przy rozruchu nie zamyka zaworu ssącego byś mógł łatwo rozkręcić silnik. Taki niedomykający się zawór ssący może powodować takie anomalie.
Ja bym sprawdził uszczelniacze, połączenie gaźnika z cylindrem i ewentualnie sam cylinder. Jeszcze tłumik, czy nie jest zalepiony nagarem.
To na pewno woda z sadzą, przy takich warunkach pogodowych to norma.
Jednak zawieszenie silnika i tłumików do ponownego obejrzenia, drgania i rezonans są także na postoju? Zwiększają/zmniejszają się podczas przyspieszania/zwalniania?
sprawdź czy nie jest zatkany katalizator albo tłumik
Pompa oleju jest traktowana jako jeden podzespół, bez możliwości naprawy czy regeneracji. Gdybyś znał rozmiar i typ uszczelniacza to można by poszukać w sklepach technicznych, chyba że rozmiar lub rodzaj nie jest dostępny.
Jak ta iskra - ile mm??? Czy jest w odpowiednim momencie? Silnik 4T? Zawory do kontroli. Jakie sprężanie ile bar? Silnik 2T - tłumik może być zatkany. Odłącz i sprawdź. EW. simmeringi na wale - lewe powietrze.
Temat zakończony. Kupiłem tłumik środkowy z silnika 1.4 plus uchwyt pod tłumik. Uchwyt pasował, nawet były już szpilki z nakrętką w karoserii, tylko było odkręcić i zamontować. Tłumik na oko był taki sam, tylko średnica była większa: w środkowym było 41 mm, a w końcowym 38 mm. Po tej przeróbce jest super, samochód cicho chodzi, o to mi chodziło.
Drożność wydechu? Daj popracować bez tłumika.
Skoro silnik jest z punto to wez tlumik z uno, do tego rury o srednicy tych z uno i po problemie.
Skoro odkręciłeś głowicę, to sprawdź czy nie puszcza oleju pierścieniami i czy cylinder nie jest porysowany. Może przechylałeś kosiarkę na boki lub do przodu? Sprawdź też luz na zaworach, pokrywkę masz pod tłumikiem.
Witam, jak na moje oko to kawał porządnej roboty. Zastanawia mnie jednak jedno, jak rozwiązałeś problem "telepania" się silnika, przecież te silniki muszą mieć luz żeby sobie polatać a jeżeli ograniczy sie im swobodę lub przykręci je na sztywno to przenoszą ogromne drgania na ramę a co za tym idzie nie da sie utrzymać kierownicy. No i kolejne pytanie...
Nie podałeś z jakiego skutera jest silnik, ale nawet z "chińczyka", to też wart jest tej kwoty (możesz negocjować). Przed kupnem spróbuj sprawdzić, czy ma "wyczuwalną" kompresję. Ponadto poprzez otwór po tłumiku sprawdź stan cylindra i tłoka (czy silnik nie jest zatarty). W przypadku ewentualnej sprzedaży silnika na części odzyskasz kasę. Żądaj osłon...
Co jakiś czas dobrze jest wyczyścić tłumik. Silnik dwusuwowy z natury wypluwa sporo oleju, jak się miesza z sądzą to po jakimś czasie robi się z tego niezłe "błoto". Ja miałem w swoim mocny problem z zapalaniem i responsywnością silnika, okazało się, że wystarczyło wyczyścić wydech. (Nawet jak się wydaje, że nie jest źle to mocno to pomaga) Ps: jak...
Jak silnik zgaśnie, to świeca jest sucha, czy mokra, bo to byłyby dwie różne usterki. W przypadku, gdy iskra będzie stabilna a silnik gaśnie, to może trzeba sprawdzić filtry paliwa np. w kraniku, lub na wężyku. Twierdzisz, że zapłon ustawiony poprawnie a sprawdzałeś ciśnienie w cylindrze. Czy dysze i kanaliki w gaźniku rzeczywiście rzetelnie udrożniłeś....
40ml wystarczy oleju.
Silnik nie jest nowy podejrzewam rozszczelnienie komory cylindra No to pozostaje rozbiórka i wymiana wszystkich uszczelek i simmeringów + czyszczenie tłumika.
Motorbike - świeca wymieniona na iskrę o 2suwów, zalewa świecę, a paliwo i tak wylatuje przez tłumik
Nie zaniżaj. Bo Ociz ma całkowitą racje jak to złapie to przy rozruchu może upg puścić z chechłania na mrozie. Kury we wsi z tego powodu tez się przestaną nieść. Jawna bzdura - przy zatkanym tłumiku silnik co najwyżej nie odpali, bądź będzie natychmiast gasł - i to tyle, co się może stać. Żadna uszczelka pod głowicą z tego tytułu się nie przepali.
Do sprawdzenia świeca i luz zaworów.
Jeżeli był przechylany na bok, to pokopci i przestanie. Po prostu musi cię wypalić olej, który dostał się do odmy i tłumika.
Mistrzu, jak wpałdeś w dziurę to spora szansa że uderzył kołem pasowym o blaszaną osłonę silnika. Jak tak się stało, to urwał ząb na kole pasowym, zobacz czy są 3 zęby ( te które dają sygnał do czujnika wału)
Palnik i silnik do wymiany ,oraz jeśli jest tłumik wydechu to do likwidacji
Strzela w tłumik.
Ogólnie fajny pomysł, kolumny mac-phersona z przodu :D bardzo fajne silnik i biegi ogar 205 się kłania nawet tłumik identyk Silnik może być i od rometa t3 - 3 biegowego przodka ogara. A widze bak od komarka. Kiedyś kumpel wstawił do rometa silnik od wsk 125. To dopiero była masakra.
Proszę, ja tylko nadmieniłem jak ja bym całość rozwiązał :idea: dziękuję.
c-360 pod obciążeniem wali ogniem z tłumika i nie ma mocy silnik 7 lat temu miał remont
Innego wyjścia niema , trzeba zdejmować obudowę, potem przykręcić tłumik.
Witam Pacjent Passat B6 2.0 FSI. Na zimnym silniku chodzi jak by miał dziurę w tłumiku. Jak już się rozgrzeje to wszystko działa jak należy. Tak jest za każdym razem rano i nie tylko. Nawet jak postoi 10-15 min dzieje się tak samo. Po chwili cisza. Co to może być? Tak jak by była nieszczelności w tłumiku i po rozgrzaniu tak jak by się uszczelnia od...
Są silikony na wysoką temperaturkę. Ja takim uszczelniłem przy kolektorze. Ale musi wyschnąć. Sorry ale nie pamiętam jaki to był. Wiem że to był do silników, uszczelek.
Witam po wymianie magneta (widać że ma przenitowywaną piastę) iskra jest lepsza motor jakby załapuje lecz nie zapala lub poprostu strzela w tłumik.
Przestawiony zapłon. Trzeba wymienić klin.
A coś takiego z kolankiem dodatkowo? http://obrazki.elektroda.pl/7134124600_1... Jak dla mnie to by było idealne rozwiązanie.
Ale skąd w tłumiku bierze się woda?
Możesz ją zapiąć nawet do tego samego otworu gdzie jest wpięty ten drut. Jej zadaniem jest kasowanie luzów na połączeniu tego cięgna i nic więcej, niemniej może mieć jakiś niewielki wpływ na falowanie obrotów. Gaźnik był sprawdzany i czyszczony, tak samo świeca. Sprawdź czy nie ma przebicia na tej metalowej osłonie fajki świecy. Silnik dymi lub strzela...
Uratowałem taki silnik przed zgonem u znajomego. Obroty przy koszeniu tak wysokie, że tylko było patrzeć, jak korbowód bokiem wyjdzie. Jako, że nie ma pojęcia o mechanice, ktoś mu kiedyś zrobił na krótko drutem połączenie zamiast tej dużej sprężyny (kwint esencja druciarstwa :) ), czyli bezpośrednie sterowanie przepustnicą z linki. Dźwignie dawał na...
Mody ma rację - tłumik ma znaczenie. Tutaj kształt i długość ma wpływ na opory dla przepływających gazów - tłumik nie musi być oryginalny, ale musi mieć taką samą charakterystykę. W dwusuwach bardzo duże znaczenie ma ciśnienie w kanale wylotowym - od tego zależy sposób odświeżania komory spalania. Brak tłumika - silnik pluje paliwem i czwórkuje, zbyt...
Jednak po wymianie termostatu dalej jest tak samo. zatankowałem 12l benzyny i zrobiłem na tym 80 km jeżdżąc tylko po mieście, w przeciągu kilku dni. Oznacza to ze auto pali na mieście 15l/100km. Przy moim silniku to prawie 2x za duzo :( mial ktoś juz taki przypadek ?
Witam. Różni się wielkością i kształtem cylindra oraz tłumikiem. Silnik od ETZ 251 spokojnie podejdzie do ETZ250, ale odwrotnie będzie problem ze zbyt małą odległością błotnika przedniego koła od cylindra. Cylinder różni się też kanałami przepłukującymi, a co za tym idzie fazami rozrządu dlatego nie powinno się zamieniać tłumików. Parametry techniczne...
jeżeli płynu nie ubywa to są uszkodzone wtryskiwacze;) silnik nie przepala paliwa.
Nie psuj tego co masz, o produkcji tłumika do dwusuwa bez podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej w tym temacie zapomnij, najlepiej bedzie jak sprzedasz te fanty które masz komuś kto zrobi z tego pożytek i kupisz cos w jednym kawałku na chodzie
Czy normalne jest buczenie tłumika podczas hamowania silnikiem, miałem tak z orginalnym tłumikiem koncowym i teraz z zamiennikiem. Przy pewnych obrotach leciutko też wchodzi w rezonans, czy to normalne zjawisko. seat ibiza 1,4 60km 2000r
Miałem podobną sytuację w wyeksploatowanym już silniku. Odpowiedzialne za to zjawisko były rozklekotane zawory, nie było możliwości poprawnego ustawienia luzów gdyż po prostu były rozklekotane. Miały luzy na dźwigienkach, no i w ogóle cały silnik był delikatnie wiekowy i swoje już przepracował.
Silnikowi nic nie będzie nawet po 100 km ewentualnie okopci podłogę, rozkręć go przed wszystkimi tłumikami i katem nie musisz nawet całkiem, wystarczy, że poluzujesz śruby i zrobisz 1 cm szparę to da ci odpowiedź. Niema możliwości żeby niedrożny tłumik uszkodził silnik, przy całkowicie zamkniętym wylocie spalin po prosu zgaśnie.
Low fuel pressure?
Jaki przebieg?W tych silnikach były montowane trzyczęściowej wadliwe pierścienie olejowe
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Prawdopodobnie kolektor zasysania nieszczelny, podcisnienie niewystarczajace. Moze byc pekniety waz, niedokrecone sruby, itp. W tej sytuacji sterownik redukuje ilosc wtryskiwanego paliwa, silnik sie dusi i strzela.
Plik zawiera 24 ilustracje z katalogu naprawczego motocykla MZ es 250/1 z 1965r. Ilustracje pokazjują wszystkie detale motocykla, np. gaźnik rozłożony na części pierwsze, silnik, tłumik, reflektor itp Niezbędne podczas remontu.
Kolego proponuje dobrze wyczyścić gaźnik bo objaw jest taki jakby zapchana była dysza wolnych obrotów, później ewentualnie jeszcze jest kwestia regulacji mieszanki paliwowo powietrznej. po tych zabiegach powinien chodzić jak złoto.
W astrze II są cztery poduszki zawieszenia silnika,po jednej sztuce przy prawym i lewym nadkolu od góry oraz od dołu z przodu i z tyłu silnika. Popękane poduszki mogą powodować szarpanie podczas ruszania lub zmiany biegu.Objawy te będą również występować przy pękniętych sprężynach tłumika drgań tarczy sprzęgłowej. Poduszki dolne zawieszenia silnika:...
Witam wszystkich kosa spalinowa demon po odpaleniu Po kilku minutach strzela w tłumik
Witam wszystkich. Po kilku trasach mogę opisać, co pomogło. Więc po wymianie NOx przed i za tłumikiem na oryginalne oraz aktualizacji oprogramowania wszystko do normalnego działania, w tłumiku zero krystalizacji. Silnik całkowicie inaczej pracuje, tak jakby miał lżej i bardziej miękko. Sprawdzam tylko jeszcze zużycie oleju. Jaka jest dopuszczalne zużycie...
Czyszczenie tłumika w środku?? Jakieś nieporozumienie. Gdyby z silnikiem było wszystko w porządku to nie rosło by nic w tłumiku. Sprawny silnik pracujący w przewidzianym dla niego zakresie obrotów i obciążeniu, sam sobie wydech wyczyści.
tino2003 , nie wiem jaką masz instalację (chyba I lub II gen.), według mnie masz za ubogą mieszankę na gazie przy hamowaniu silnikiem. Ubogą na tyle, że nie zapala się w cylindrze, a w kolektorze wylotowym po zsumowaniu się niespalonego gazu z kilku cylindrów bomba gotowa. Mnie to się przytrafiło w poldku gaźnikowym z zaworem hamowania silnikiem. Tylko...
Zapłon żle ustawiony , jeżeli nie masz lampy stroboskopowej , to ustaw wstępnie na 2mm przed GMP [ GMP- górny martwy punkt ] i sprawdż .
Tłumik w silnikach 2T do bardzo ważna sprawa. Trzeba go wymienić.
Masz tam dwie sondy więc katalizator musi być, inaczej będzie chodzić w trybie awaryjnym. Przez jazdę z niedrożnym wydechem adaptacje pewnie wyleciały w kosmos. Jak strzela w wydech to albo ma dużo za dużo paliwa, albo coś nie tak z zapłonem (tam chyba jest wariator, jego uszkodzenie może dawać takie objawy). Świeci się kontrolka - trzeba podpiąć komputer...
silnik strzela tłumik silnik strzel tłumik niedokręcony tłumik
sterownik lm339 wtrysk mercedes stukać skręt prawo
Opis pinów licznika Citroën C4 Picasso NAVI Skrzynia CVT JF016E w Nissan Qashqai J11 1.6 dCi