Ale głupi ci mechanicy, naciągają klientów a wystarczy lać doktory, ceramizery, magnetyzery, turbinki kowalskiego i samo się naprawia.
A czy to możliwe żeby przy przebiegu 250 tys udokumentowanym silnik był na tyle zużyty żeby pobierał olej ?
A kolega mierzył średnice wewnętrzną tuleji cylindra?
Jesli nie gubi oleju to go spala sprawa jest oczywista
Problem zapewne to tylko para wodna i zamienny katalizator. Raczej byś zobaczył ubytek oleju jak to by był olej, nie szukaj dziury w całym ;)
Witam ...uszkodzenie turbiny może być dwojakie albo nieszczelność po stronie olejowej ...i mamy znaczny ubytek oleju w silniku i dymek z tyłu niebieski..Albo zły stosunek powietrza doładowania do wtryskiwanego paliwa i mamy dymek z tyłu czarny..Oczywiście w drugim przypadku przyczyn może być co najmniej parę
Witam, Mam problem z kosiarką NAC z silnikiem OHV. Silnik 4-suwowy. Model nieznany - brak jakichkolwiek naklejek oprócz NAC i wybitym na silniku napisie OHV Kosiarka kopci świecę. Odstęp elektrod ustawiłem na 1,1mm, tak jak było w internecie, w dokumentacji świecy. Wcześniej wynosił 0,7mm. Najwyraźniej świeca upadła podczas któregoś z wielu czyszczeń....
Więc kompresja do sprawdzenia bo kopcenie plus ubytek oleju może na to wskazywac
Najdziwniejsze jest to że auto potrafi jezdzic cały dzień i iebpusci dymka. Często jest tak że po jeździe na światłach Akopci. Albo bo lekkim ostudzeniu. Może to gumki zaworowe ? Mocy ma dużo pięknie chodzi. Przecież pierścienie cały czas by puszczaly a to wygląda jakby olej gdzieś się zbierał stąd kopcenie . Może przez gumki/zawory?
Temat rozwiązany dopiero w zeszłym tydz. Firma do której autko należało padła i dopiero teraz znalazł sie kupiec i kontynuowaliśmy temat. Winna okazała sie pompa wody. W teori kiedy dochodzi do jej rozszczelnienia ma przygotowane specjalne kabały zeby odprowadzały płyn na zewnątrz - w naszym przypadku płyn dostawał sie do oleju - ale tam był nie zauważalny...
odnośnie poprzedniego postu Stawiam hipotezę że sonda jest kaput i za bogata mieszanka- bena idzie do oleju - olej rozrzedzony - silnik go spala Na ile słuszna ta teoria - nie wiem, nie spotkałem się z tym w takiej sytuacji, ale jeśli benzyniak przykapca na czarno to ewidentnie za dużo paliwa Do założyciela tematu: nie zauważyłeś zbyt dużego spalania?...
uszczelka pod glowica prawdopodobnie nie przybywa wody w oleju ??
Czasem przyczyna może być wręcz prozaiczna, ja bym sprawdził czy któryś hydro nie mięknie. Tłumaczyło by to wszystko, od braku ubytków oleju i płynu, metalicznego klepania, przez cięższe palenie oraz kopcenie aż po ubytek mocy. Coś takiego może wyjść podczas robienia testu kompresji ale NIE MUSI.
W pierwszej kolejności do sprawdzenia wtryski zrób test na przelewy i wtedy będziemy coś więcej wiedzieć jeśli będzie ok to sprawdź wąż ciśnieniowy turbo jeśli jest tam dużo oleju to też coś będziemy mogli powiedzieć ( przy turbo był by ubytek oleju silnikowego i raczę błąd ciśnienia doładowania ) a na końcu kompresja do pomiaru .
Znalazłem problem , masło jest na korku oleju oraz bagnet jak wyciagnalem jest cały w takim maśle(osadzie) czyli głowica padla...
Witam. Mam Vectre 2,0 DTI początkowo na zimnym silniku kopciła na biało po rozgrzaniu kopcenie ustawało, teraz już i na rozgrzanym silniku tak kopci ze zostawia za sobą chmurę dymu :( . tylny zderzak i klapa bagażnika sa w oleju :( , z silnika ubyło dużo oleju , byłem u mechanika i on rozkręcił węże do turbiny gdzie wszystko było zaolejone i on uważa...
Witam ! Wedlug mnie najbardziej prawdopodobnym rozwiazaniem problemu z kopceniem i babelkami, oraz ubywajacym plynem bedzie zmiana wszczelki pod GŁOWICA. Ubytek plynu bierze sie z tego, ze dostaje sie on poprzez zla uszczelke pod glowica do komory spalania, stad tez bierze sie bialy dym z rury wydechowej. Babelki biora sie z tego, ze kompresja idzie...
No tak bo tobie (zakladajac ze tak jest) wydmuchalo uszczelke Paskudnie olej poszedl do wody (plamy w zbiorniczku wyrownawczym) ,i woda poszla do oleju i w tlumik... to by tlumaczylo i branie oleju i kopcenie na blekitno... A przed tym dymieniem bral olej?? Dodano po 4 Bo jest jeszcze szansa ze: Nie zadbales o odpowiednie smarowanie silnika(nie wymienianie...
Witam po sprawdzeniu szczelności głowicy też doszedłem do wniosku że najwidoczniej są uszkodzone pierścienie i silnik nie nadąża go spalić podczas pracy. - Świadczy o tym ubytek oleju ponad 1L na 200Km. Swoją drogą ciekawe jak katalizator dostał po tyłku bo auto nie kopciło na niebiesko jak katalizator nabrał temperatury i zaczynał pracować. Wczoraj...
Problem może także leżeć po stronie immobilisera, choć nie wszystkie egzemplarze go posiadają, wkład jest w kluczyku a cewka indukcyjna wygląda jak pierścien i jest zamontowana na stacyjce, podpięta wtyczka z trzema lub dwoma pinami, zależy, może być tak że wsadzasz kluczyk i z byt szybko prubujesz uruchomić silnik, należy wlączyć zapłon i poczekać...
Nie masz pojęcia co Ci się stało, a już chcesz dostać gotową receptę??? Skąd wiesz, co masz porównywać??? Znajdź miernik kompresji do benzyny albo życzliwego Ci właściciela takiego miernika i do dzieła. Poszukaj informacji co to pomiar kompresji + co to jest próba olejowa, będziesz wiedział na czym stoisz. Litości, opamiętania trochę - w internecie...
Witam na jaki kolor kopci ci z tłumika nie masz przypadkiem ubytków w oleju albo płynie chłodniczym ? nie robi ci się masło na korku oleju ?
heh jak jest tak zalany to nie przegonisz tego tak szybko.. kiedyś po wymianie turbawki powód ten sam ... mało do reklamacji nie doszlo klijent zrobił chyba z 10tysi i nadal kopcił .ubytków oleju nie było ale nie dał sobie przetłumaczyć zaproponowałem mu wymiane tłumników i jak bedzie ok to dopiero zapłaci . problem zniknął raz na zawsze po rozcieciu...
Podstawowa sprawa- jesli pekl jeden tlok to zapewne zostal wymieniony na uzywany, wiec wiadomo gdzie przedostaje sie olej-pomiedzy zuzytym cylindrem a zupelnie inaczej zuzytym tlokiem i pierscieniami, tzn dotartym do innego cylindra w innym silniku.. Po drugie tak jak ktos juz wspomnial, na pewno w leciwym silniku chlodzonym powietrzem uszczelniacze...
Dopóki jedzie, pozostaje się przyzwyczaić - ubytek 1l/1000km to co prawda sporo, ale nie tragedia - koszt ewentualnej naprawy nie jest ekonomicznie uzasadniony jeszcze, skoro nie kopci.
Rozrząd koniecznie trzeba sprawdzić, uszczelniacze zaworów mogą również przyczynić się do ubytków oleju i kopcenia, które powstaje w wyniku spalania oleju. Wykręć świece i zobacz jaki mają kolor, powinny być pomarańczowo-rude, w każdym razie nie czarne :D
Kopci na biała po odpaleniu na zimnym lub podczas jazdy? Zobacz czy na korku wlewu oleju nie ma żółtego-kawowego nalotu
Nie ryzykowałbym.pozdr.
Ale jak by puszczały to byłby widoczny ubytek oleju.
trochę różnie z kolorem dymu z oleju jest najczęściej niebieski ale jego barwa zależy też od naświetlenia (najlepiej jest gdy dym jest oświetlony przez słońce) dlatego ja wolę powąchać i mogę diagnozować po ciemku hehehe a poważnie to jak z ubytkami oleju? czy kopci podczas np przyspieszania?
A może głowica. Miałem tak kiedyś w silniku benzynowym, że było wszystko idealnie, nie kopcił itd, wszystko super, a po rozgrzaniu oleju tracił moc, pluł olejem i wręcz go zżerał. Zrobiłem głowicę, wymiana uszczelek, + wymiana pierścieni, i chodził jak nowy. Olej jak jest cieply, jest rzadszy i latwiej o ucdieczkę w ubytkach na częściach silnika. Ubytki...
Jakie są objawy uszkodzonych podkładek pod wtryskami? Auto dosyć mocno kopci :-) na czarno, a teraz doszły jeszcze ubytki oleju. Może być objawem?
Witam Mam problem z ursusem gdy jadę pod górkę (obciążony silnik) słychać metaliczne stukanie z silnika problemu nie ma gdy zjeżdżam z górki lub gdy ciągnik stoi chodzi na wolnych obrotach . Co jest powodem stuków ? Jak można zdiagnozować źródło stukania ? ROZRZĄD, ZAWORY itp - Słyszałem że stukot słychać bez względu na obciążenia i zakres obrotów jeżeli...
Prawdopodobnie zmęczone uszczelniacze trzonków zaworów puszczaja trochę oleju, albo pierścienie- musisz zrobić pomiary sprężania.
Witam, mam ten sam problem co ty. Nissan Almera 1.5 dci 2003 po regeneracji turbiny przed brał olej średnio 1,5 l na 1000 km po regeneracji turbiny nic się nie zmieniło. Wyciekow oleju nie ma silnik suchy, nie kopci ani na zimnym ani na ciepłym.
czy moze być to przez chłodniczke oleju czy razej uszczelka plus głowica do roboty Jeśli by to była chłodniczka oleju to raczej nie kopci na biało. Obstawiam uszczelkę pod głowicą.
Pomiar kompresji nic Ci nie da. Nawet podniesie wynik, gdyz olej na pierscieniach doszczelni powierzchnie styku pierscien-cylinder. Uszczelniacze zaworowe pewnie juz stracily swoja elastycznosc albo pierscienie. Auto kopci delikatnie rano po odpaleniu ?
zaduży ubytek oleju jaki przebieg audiczki i czy kopci na niebiesko
Ubytku oleju na razie nie zauważyłem. Kolor oleju też OK. Wydaje mi się że raczej benzyną śmierdzi za dużo. Próbowałem z mniejszymi dyszami, bez obciążenia przestaje kopcić, z obciążeniem obroty mocno pływają.
EMS 5409;To potwierdzenie, że jest coś nie tak z ciśnieniem oleju. Trzeba sprawdzić czujnik i jego okablowanie a wcześniej stan oleju w misce olejowej. APS 185 * Brak komunikatu temperatury zewnętrznej lub nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL 2. EMS 54295; potwierdzenie ze strony sterownika silnika o niewłaściwej wartości temperatury...
Co piszę dalej po tych cyfrach błędu? Można celować w uszkodzenie sterownika albo pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia. Jak z ubytkiem oleju?
Masz odpowiedź w twoim opisie: niewłaściwe spalenie na 1 cylindrze... Niektóre błędy na komputerze są widoczne na oryginalnym oprogramowaniu VW/Seat. Trochę szkoda, że to zaniedbałeś, bo przypuszczam, że to coś ze wtryskiem... jak jest zimny to po prostu "leje"... Takie rzeczy raczej same się nie naprawiają... a przez pół roku to tylko go dobiłeś. Posprawdzaj...
Witam problem z kopceniem dalej co prawda jest ponieważ nie miałem czasu jechać na warsztat ale po ostatniej dolewce do Max przestało brać olej zrobione ponad 1500mil i wciąż pokazuje Max więc nie wiem co się stało ale oleju przestało brać
i duże ubytki oleju. Jesli wyciek to obejrzyj od spodu czy plam nie ma. A kopci na niebiesko? Moze turbina odmawia posluszenstwa.
Jak zabrać się do czyszczenia odmy i jak sprawdzić drożność wszystkich kanałów? Chciałby zaznaczyć że auto nie kopci podczas jazdy. Jedyny dym z wydechu pojawia się zaraz po odpaleniu auta.
Zawsze tam będzie kopciło fachmani za 5 zł, ot uroki dwucylindrowca. i kolejna osoba potwierdza kontroluj czy nie masz ubytków a nie szukaj dymów
A więc skoro ciśnienie w normie to musi mi olej brać przez popychacze zaworowe bo czasem kopci na niebiesko zwłaszcza gdy pochodzi na wolnych obrotach. Ojciec miał Corse C 1,0 i od nowości kopciła ;) jaki masz ubytek tego oleju ??
Możliwe, że to uszczelniacze zaworowe. Własnie przy nich zazwyczaj samochód "kopci" a jest to najlepiej widoczne chwilę po odpaleniu. Ubytki oleju mogą być po prostu niezauważalne. Druga opcja, a właściwie pomysł ponieważ tak przez internet to ciężko cokolwiek stwierdzić to po prostu odma, była już wymieniana?
Witam wszystkich! Mam problem z moją Lagunką, mianowicie zakupiłem autko w listopadzie było wszystko ok i po wymianie oleju i zalaniu pełnego syntetyku Elf 5W/40 olej znika. Olej zalałem taki sam jak był ostatnio zalany wyczytałem to z kartki naklejonej na drzwiach(jeśli nie były cofnięte km) w tej chwili zalałem półsyntetyk i dalej jest to samo. Autko...
Auto Qubo 1.3 75 KM diesel. Auto sporadycznie przy dodawaniu gazu poszarpuje i brak mu mocy. Czasami też zaczyna szybko nabierać temperatury i kopcić na siwo, z tym że temperatura nie przekracza 90 stopni. Oleju nie widać, aby brał, w zbiorniczku wody też nie widać oleju ani ubytku. EGR wymieniony na oryginalny. Sprawdzona również pompa wysokiego ciśnienia....
ubytek oleju kopcenie korka oleju kopcenie wlewu oleju
kamera wciąga sterowanie traku volkswagen skrzynia biegów
płyta indukcyjna płyta indukcyjna
MRC GD3N B60SD - Przetwornica ksenonowa, specyfikacja Schemat podłączenia GateBox Pro z napędem Nice Alto 100