Witam, moj Mercedes 914 94r od jakis 3 miesiecy strasznie kopci spod korka wlewu oleju, wiem ze to juz wina zurzycia silnika bo dodatkowo zaczal spalac dyze ilosci oleju... Moje pytanie brzmi czy mozna uszczelnic jakos ten korek? Czy tam jest jakies odpowietrzenie? Wiem ze pewnie z tego silnika to juz nic nie bedzie, tylko wymiana mnie ratuje, ale musze...
Witam. W moim poprzednim temacie opisywałem problem oleju w zbiorniku wyrownawczym. Auto oddałem do mechanika i po zrobieniu testów na szczelność uszczelki i innych diagnozach wykluczylismy uszczelke. Olej najprawdopodobnie dostał się przez termostat albo ktoś pomylił wlewy przy dolewaniu oleju ponieważ auto miało spory wyciek na zewnątrz i trzeba było...
Nie wszystkie Pana Spostrzeżeni (nie urażając) są poprawne... 1. Uszczelniacz jedno-wargowy jest wystarczający. -siła silnika napędowego sama przestawia stosunek mas aby zagęszczarka "jechała" do przodu, więc wystarczy tylko cofanie czyt jedna warga. Uszczelniacz dwu-wargowy w niektórych rozwiązaniach jest nawet szkodliwy.... Jedna z warg może się uszkodzić...
Witam Chciałem uzupełnić płyn chłodzący i zauważyłem pod korkiem i w jego obrębie kaszkowatą warstwę oleju. Natomiast korek wlewu oleju i bagnet jest czysty, nie ma na nim śladu wody. Auto odpala normalnie, spadku mocy również nie zauważyłem. Nie kopci, nie dymi. Co może być przyczyną obecności oleju w układzie chłodzącym ??? Mój drugi problem to wyskakująca...
Zmierz kompresję i tyle będzie wiadomo Kompresja prawidłowa a silnik i tak dmucha (normalka w C330). Dmucha bo to odma ale kopcić się nie powinno.
Witam. Mam poważny problem z moim autem, Citroën Xsara Picasso 1.8 16v 2002r. Z silnika mocno zaczął cieknąć olej. Mechanik zdiagnozował, że to przez uszczelniacz wału od strony koła zamachowego. Po wymianie nic się nie zmieniło, nadal cieknie. Silnik u góry jest suchy, przód również. Kolejną niepokojącą rzeczą jest zapach benzyny w oleju silnikowym....
Witam kupilem w sobote golfa 95 rok silnik 1.4 z blaszanym deklem i okraglym filtrem. Kupilem go za 800zł poniewaz byl wyplowialy i strasznie zaniedbany poniewaz stal 8 lat i dzisiaj udalo mi sie go uruchomic delikatnie bez dodoawania gazu.pochodzil troche ale zaczal sie cos kopcic na bialopo zdjeciu pokrywy filtra przy dodaniu gazu tak na 1800-2000...
Możliwe opcje: -płyn dostaje się do oleju. Pod korkiem wlewu oleju robi się "majonez" -płyn idzie na cylindry. Na ciepłym silniku z rury wydechowej kapie płyn o zapachu przypominającym płyn chłodniczy. Ewentulanie lecą białe obłoczki pary. Jeżeli Kopci na biało na zimnym silniku to to jest o tej porze roku normalne zjawisko. Pierwsza opcja jest mniej...
Kopci na czarno ? Spalany olej nie kopci na czarno tylko na szaro/niebiesko. Dodano po 2 I tak jak koledzy powyzej pisza. Odpal silnik i odkrec korek wlewu oleju. Zobacz jakie ma przedmuchy.
Hej. Od niedawna jestem posiadaczem VW Polo I z '97 r. Kupując go w lipcu, sprzedawca mówił, że bierze troszkę oleju. Nie przejąłem się tym za bardzo, bo to auto tymczasowe, do wakacji. Problem w tym, że spala olej ale w kosmicznych ilościach! Zalany 0,5 l 15w40, ponieważ na wskaźniku pokazywało niewiele. Przejechane 150 km. a już z całego wskaźnika...
Mam problem ze Scanią. Wyrzuca olej przez korek wlewu oleju. Do tego kopci na biało i nie równo chodzi.
Witam, Panowie pacjent to seat leon II 1,9 tdi (105km) kod silnika BKC przebieg 300tyś km. Stale podnosi się stan oleju. Ostatnio zmieniałem olej jakież było moje zdziwienie bo w silniku były trzy stany oleju ponad normę i mechanik ściągnął praktycznie 7 litrów oleju rozrzedzonego on! No nic dokonaliśmy wymiany oleju wraz z filtrem stan książkowy na...
lub niskie ciśnienie sprężania. Sprawdż luzy na zaworach i przedmuchy jakie idą przez korek wlewu oleju.
Witam mam niby prosty ale zarazem skomplikowany problem z wyżej opisanym silnikiem. Po rozgrzaniu się silnik kopci na biało jest to olej dostający się do tłumika przez turbinę na pierwszy ogień poszło odpowietrzenie silnika gdzie nie stwierdziłem uszkodzeń. Dodam że turbina ma 4ry lata i luz poprzeczny trudno mi zmierzyć dokładnie , ale łopatki nie...
Witam. Mam problem z moim Fordem, w zasadzie to nie jeden, ale po kolei. Na początek chciałbym zasięgnąć porady odnośnie upapranych w oleju świec żarowych, poza świecami cieknie spod kolektora dolotowego oraz w miejscu, gdzie rura z interkulera łączy się z rurą metalową (pod akumulatorem). Szukałem informacji na forum, zresztą nie tylko tym, ale nie...
Witam Zdecydowałam się (tak tak baba na tym forum) zaczerpnąć porady bo jak słucham znajomych - samozwańczych mechaników to zwątpiłam.... Ponad rok temu kupiła Astrę II 1.6 16V z 2000 r. Ciężko pracowałam na ten samochód, ale miałam pecha-samochód był uszkodzony. Dolano "zagęszczacza" do oleju i po "wypiciu" zaczął kopcić. O dziwo na biało (przy oleju...
pacjent XF105eev460 2010r AUTOMAT 730tkm Przy korku wlewu oleju tego na pokrywie zaworów zaczął pojawiać się olej nie jakies tam opary tylko po dwóch tyg. było już pełne te korytko wokół korka . JAZDA-serwisDAF testy komputerem: test cyl:jeden 100%reszta po 99.2% test ciśnienia oleju na rozruchu bez odpalania silnika komp.pokazał 0.1 (tu nie wiem nie...
Chodzi mi właśnie o to aby skupić się tylko na dpf-ie... i nie zbaczać w dyskusji na inne możliwości/przyczyny dymienia z wlewu-takich tematów jest masa-przyczyn wiele i dyskusji było od groma, natomiast nie spotkałem dyskusji na tak zawężony związek przyczynowo skutkowy... zakładamy że wszystko w aucie jest sprawne- tylko przytkany DPF... i teraz chciałbym...
Witam, pacjent to Peugeot 2008 z roku 2015, silnik 1.2 benzyna, teraz historia awarii. Po dolaniu oleju, nie zakręciłem korka wlewu oleju i auto zrobiło trasę ok. 280 km, po drodze wywaliło trochę oleju na silnik. Teraz olej i filtry zostały wymienione ale okazało się że po zakręceniu korka oleju obroty spadają tak że silnik prawie gaśnie po czym strasznie...
koledzy ja sprawdzilem tylko filtr powietrza i jest czysciutki na korku od oleju tez nie ma bialego nalotu tak jak i na korku od plynu chlodniczego a oleju mi znika na okolo 100 kilometrow jakies od 0,5 do 1 litra
jak na filmie z tym że u mnie co najmniej 2 razy intensywniej, usterka występuje na rozgrzanym silniku, nawet jak się chce tylko sprawdzić poziom oleju to z bagnetu strasznie bucha. Oleju bierze 1 litr na 5000km. Problem pojawił się od razu po wymianie oleju (olej lepkość wg specyfikacji Ford)w niedawno zakupionym aucie i silnik bez wycieków, pracuje...
Jeśli chodzi o chip tuning to rzeczywiście mialem zrobiony tzn mechanik wgral mi nowa mapę ale przed wczoraj powiedzialem żeby wgral stara żeby sprawdzić czy będzie jakąś zmiana i jest tylko taka ze jest jeszcze slabszy. A na tym chipie jezdzilem może tydzień gdyż awaria jaka powstala uniemożliwila mi dalsza jazdę. Śląskie wybiera się do kolejnego mechanika...
Jeżeli gwizda to znaczy że już dogorywa. Z korka oleju zawsze coś tam dymi. Zależy jak bardzo i czy nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej. Można to w łatwy sposób sprawdzić. Przy zamkniętym korku oleju odłączamy przewód od odmy olejowej i zaślepiamy go na chwilę ręką. Jak się wytworzy duże ciśnienie to znaczy że silnik już ma przedmuchy. Pierścienie...
Witam, Detale auta: Opel Corsa 2010 1.2 16v benzyna A12XER kod silnika Auto po wymianie pierścieni, uszczelniaczy zaworów, uszczelki pod głowicą, łańcucha itp. Odpala bardzo dobrze, silnik pracuje cicho, bez objawów wypadania zapłonu. Podczas jazdy brakuje mocy, i czasami bardzo mocno kopci(mam na myśli chmurę dymu że nic nie widać w lusterku wstecznym)....
Wita mam problem z Ursusem 2812 mianowicie intensywnie cieknie i chlapie z kolektora wydechowego olejem, że aż do dołu spływa i pół silnika jest zawalone olejem. Kopci przy dodawaniu gazu na siwo- niebiesko. Moc niby ma. Olej nie robi się w nim czarny i się pieni i cały czas jest żółty jak w silniku benzynowym. Olej to mannol diesel 5w40. Płynu nie...
Sprawdź na bagnecie czy nie przybiera oleju, odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy nie ma tam tak zwanego "majonezu", sprawdź w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy czy nie ma plam oleju w wodzie. Biały dym oznacza zazwyczaj usterkę uszczelki pod głowicą. Spalanie oleju objawia się niebieskawą chmurką dymu goniącą za samochodem ;)
Jak ja nim pracuje to jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby go przegrzać lub zagotować. Wskazówka nigdy nie weszła na czerwone pole maksymalnie na pograniczu czerwonego z zielonym. A tydzień temu przywiozłem nim z pola zborze i słomę. Fakt faktem troszkę to zignorowałem ponieważ zachlapało mi pokrywę zaworów i i trochę się z tego kopciło a dzisiaj oczyściłem...
Witam forumowiczów. Problem wygląda następująco, jakiś czas temu auto zaczęło kopcić, poziom oleju wzrósł, maź pod korkiem wlewu oleju i bagnet uwalony w jakieś mazi. Stwierdzona została przez mechanika uszkodzona uszczelka pod głowicą. Auto oddałem, czekałem tydzień,została zaplanowana głowica i sprawdzona pod kątem sczelnosci,wszystko ok,wymienione...
Zasysa korek wlewu oleju, czasami aż kopci, gaśnie na zimnym silniku. Wymieniona membranka w pokrywie, była pęknięta i nadal to podciśnienie po zdjęciu węża z pokrywy czy przepustnicy. Wszędzie piszą o tej membrance... Błędów brak.
Sie ma. Przyczyną może być niedrożny układ odpowietrzania komory korbowej (odma jakaś ,lub po prostu wąż odpowietrzający).Nie wiem dokładnie jak w tym silniku to wygląda.To by nie był duży problem. Gorzej jeśli to jakaś nieszczelność w silniku .Do sprawdzenia kompresja , ciśnienie w komorze korbowej tworzy się przez wysypane/zapieczone pierścienie na...
Teraz na spokojnie mogłem zobaczyć i co tam jest i sprawa się ma tak po na grzaniu silnika i odkreceniu korka wlewu oleju jest takie syknięcie i korek trochę mocniej skacze niż na filmiku CO2 też sprawdziłem i płyn nie zmienia koloru. Zauważyłem że strojąc przodem do samochodu i po lewej stronie z pod uszczelki wtrysku wydostaje się olej.
Pomogło, ale nie w 100% - powiedzmy 95% nierównomiernego chodzenia wyeliminowane. (trzyma obroty, nie kopci. na dźwięk wydechu slychac jednak że nie chodzi jak kiedyś.) Faktycznie wężyk był odpięty ale schowany do tyłu i nie było go widać. Znalazłem jednak jeszcze wężyk, który widoczny jest na godzinie pierwszej patrząc na korek wlewy oleju (ta sama...
Witam.Problem polega na tym że gdy otwieram korek wlewu oleju i przyłożymy rękę czuć jak silnik ssie i gdy zostawiamy otwarty silnik spada z obrotów i uspokaja się. Gdy znów go zamykamy, wchodzi na wysokie obroty i co kilka sekund spada i znów sie wkręca i tak w kółko... Na pewno nie jest to odma, zapłon czy rozrząd. Aha i silnik nie zależnie od rozgrzania...
Podałem do 60stopni ponieważ do takiej temp. go rozgrzewałem i nadal kopcił , ale zostawmy to, skupmy się na konkretach. Wiem że powinienem sprawdzić kompresje ,ale jak już pisałem wcześnie, akurat nikt w okolicy nie miał , lub miał uszkodzony przyrząd , a szkoda bo wiem że dużo by mi to powiedziało , auto jest beż świec żarowych i przy prawie zerowych...
Bardzo dziękuje za odpowiedzi, Na początku zawleczki trochę mnie zmartwiły bo z silnikiem w zasadzie nie miałem jeszcze kłopotów - pali bardzo dobrze, pracuje nie najgorzej chociaż mocno kopci, ale tak miał od zakupu 2 lata temu. Tak czy inaczej jutro postaram się zdemontować miskę, Pozdrawiam Tomek
Witam mam taki problem w golfie IV 1,9TDI 101KM, podnosi się stan oleju na pewno nie jest to płyn chłodniczy ponieważ zrobiła by się emulsja i na korku wlewu oleju widać by było że to jest płyn, dlatego myślę że to jest olej napędowy (lub coś innego tylko co?) i jak on sie dam dostaje? A co do silnika to chodzi on jak należy nie kopci pali na dotyk...
Wcześniej to było koło 2l na 1000 km po wyczyszczeniu odmy po mieście znikome ubytki ilości w trasie taka sama ilosc co poprzednio Nie kopci z rury
Jeep Wrangler YJ, prod. 1995, silnik 2,5 AMC 150 88kW, bez instalacji gazowej, przebieg 180.000km. Silnik na wtrysku wielopunktowym. Na temat spalania xxx l/km nie mogę się wypowiedzieć, bo nigdy tego nie sprawdzałem. Przy oponach 33" zawsze palił tyle ile się wlało do zbiornika. W okresie dwóch tygodni po wymianie oleju (semi-syntetyk) - przejechane...
Silnik prawdopodobnie został przegrzany. Przed chwilą jak odpaliłem, to nie chodził na jeden cylinder. Pochodził trochę i zaczął chodzić na wszystkie. Teraz też nie kopci na siwo, tylko na czarno, bardzo kopci. Jak odkręcę korek od oleju, to jest na nim takie jakby masło.
Witam wszystkich Posiadam Audi a3 1.9 TDI z automatyczna skrzynia DSG mam problem zwiazany z Dużym Kopceniem na taki Bialy siwy kolor gdy włożę palec do Rury wydechowej w dolnej cześci coś sie zbiera ciężko mi powiedzieć czy to jest ropa czy olej ;/ przy korku wlewu Oleju pojawia sie też olej niewiem co może być nie tak silnik jest suchutki nigdzie...
Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem wyżej wymienionej Hondy, nie ma z nią żadnych problemów, silnik pracuje idealnie, nie kopci ani grama (jechałem w nocy za kolegą i kazałem mu wciskać do spodu), dziś na zapalonym wyjąłem bagnet od oleju a tu pluje lekko olejem, odkręciłem korek wlewu oleju a tu dmucha i pluje olejem. Czy silnik jest już do...
Jesli padła uszczelka to wymiana połączona z planowaniem głowicy i wymiana płynu i oleju .Wszystko zależy jakie ubytki.Ocena możliwa po rozebraniu.Nie powinno to tak wiele kosztować.Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju jest taki biały nalot jak masło.
Właśnie u niego dowiedziałem się że to podobno nic strasznego, że wystarczy umyć silnik w miarę możliwości. Będzie troszkę kopcić i śmierdzieć palonym olejem, ale pojedzie. Nie ukrywam że mam pewne obawy, czy to aby bezpieczne.
Volkswagen Transporter T4 2002r. 2,5 Tdi 102KM oznaczenie AUF (odmiana ACV dla automatycznej skrzyni biegów) Witam. Mam problem. Objawy: Silnik kopci na szaro / biało / błękitno. Dzieje się to podczas jazdy pod górkę, podczas wciśnięcia mocno pedału przyspieszenia z jałowych obrotów, i czasem podczas parkowania (Drive, Reverse na automacie - zwiększone...
A ja nadal będę się upierał że diagnoza ze strzeloną UPG jest przedwczesna. Mierzone ciśnienie sprężania, luzy zaworowe kontrolowane, sprawdzane organoleptycznie czy silnik równo pali na wszystkie cylindry? Sprawdzane czy urządzenie ssania działa prawidłowo, sprawdzany poziom paliwa w komorze pływaka? W jakim czasie i ile masz ubytku płynów ?? Masło...
Na 95% jest to przyczyna zapchanego filtru odmy. Po odkręceniu korka od filtru oleju dym znika, po tym jak zakręci sie znów to dym powraca. Co do tego samochodu w tej wersji silnikowej niestety przekonałem sie o tym na własnej skórze ;/
No to to by wskazywało na przeciek. spuść olej ze skrzyni i odpal silnik, przyłóż palec do korka od oleju i sprawdź czy nie ma tam przedmuchów, jeśli będą to uszczelka między połówkami do wymiany.
Skoro korek oleju sam wyskoczył to albo był źle założony albo silnik ma już niezłe przedmuchy (czy kopci z otworu na bagnet, lub z pod korka wlewu oleju)? Bo jeżeli tak to ten przebieg z licznika można pomnożyć około x2
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej,sprawdź ciśnienie sprężania jak koledzy wyżej pisali . Odkręć korek wlewu oleju ,zapal silnik jeżeli będą duże przedmuchy to zrób próbę olejową by stwierdzić czy pierścienie czy zawory.
byłem sprawdzić teraz czy może widać gdzies wydostający się dym z silnika lub węży ale nic nie widać, odkreciłem opaske od rury która idzie do filtra powietrza a z niej ida spaliny czy tak powinno być? wyczytałem gdzieś żeby też spróbować odpalić auto z odkręconym korkiem do oleju, ale to był zły pomysł :) nie jestem mechanikiem, zaczęło rozrzucać olej...
Po pierwsze obejrzyj silnik czy nie ma znacznego wycieku (to możesz zrobić sam) , po drugie (jeśli brak wycieków) trzeba zrobić próbę olejową (raczej jedz z tym na warsztat) , Uszczelniacze da się wymienić bez zciągania głowicy , koszt u nas na dolnym śląsku to okolo 350 zł robocizna. Czy silnik podczas pracy kopci? Czy po odkręceniu korka wlewu oleju...
Witam, Jak w temacie powstał u mnie w Reni 420DCI problem a więc woda przedostaje się do oleju w śilniku i znacznie to widac na postoju. Teraz po postoju około tygodnia na bagnecie z połowy stanu zrobiło sie oliwy ponad stan.Na korku wlewu oleju zrobiło sie takie białe mazidło i tak samo na wylocie z odmy. Autko odpala normalnie nie kopci. Z góry dziekuje...
Poczytałem jeszcze na innym forum i podejrzewam , że w moim przypadku można stawiać na uszczelniacze odpływowe wtrysków . Jeśli by to była uszczelka pod wtryskiem , to powinno być "kopcenie" przedmuchy z bagnetu , korka wlewu oleju , a u mnie nic nie dmucha . Przybywa oleju w silniku i żadnych innych objawów .Czy po zdjęciu pokrywy będę mógł zobaczyć...
Witam wszystkich. Ostatnio zostalem szczesliwym posiadaczem BMW e90 320D 163KM, autko podczas testowania przed kupnem sprawowalo sie wysmienicie i nie okazywalo zadnych objawow. Problemy zaczely sie na nastepny dzien kiedy mialem jechac do pracy, otoz po odpaleniu zaczelo smierdziec w kabinie przepalonym olejem, z rury wydechowej zaczal leciec siwy...
Doszedł temat do tego dużego wycieku z przewodu, o papierosie zapomnij teraz. Na pracującym silniku odkręć korek wlewu oleju i powiedz czy dmucha i jak mocno i czy nie pluje olejem. W tej sytuacji pasowałoby ściągnąć pokrywę zaworów i wyczyścić odmę. Na pewno znajdziesz w necie pis jak to zrobić. Kupisz silikon, środek do czyszczenia gaźników, piwo...
Sprawdź czy nie jest zatkana "odma". Uruchom silnik, odkręć korek wlewu oleju i zobacz, czy jest tam ciśnienie. Zrób analizę spalin np. na stacji diagnostycznej.
Dokumentacja nic nie wspomina o mierzeniu kompresji w stanie zimny i ciepły. Nie wymieniaj jakie filtry wstawiłeś tylko jakiej jakości. Do tego silnik ma dwa korki spustowe oleju a sprężarka 2 lub 3 w zależności od rocznika. I to właśnie mam na myśli pisząc o prawidłowej obsłudze. Do tego 40 punktów z dokumentacji do sprawdzenia. Do tego gaśnie gwałtownie...
Jeśli po nagrzaniu do temperatury roboczej +/- 90st.C silnik w dalszym ciągu nadmiernie dymi na biało może to oznaczać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Może Pan sprawdzić czy po odkręceniu korka wlewu oleju silnikowego nie ma biało/żółtego nalotu jak również czy podczas pracy silnika w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie następuje bąblowanie.
Kolego odma do wymiany, odpal silnik i spróbuj odkręcić korek wlewu oleju jeśli nie uda ci się go utrzymać palcem to na 100 % odma.
Odkręć korek wlewu oleju na zapalonym silniku i będzie wiadomo jakie ma przedmuchy. Jak paliłeś silnik samostartem to mogą być tłoki popękane. Silnik zużywa się stopniowo a stare diesle trzymają się dobrze do pierwszych mrozów. Mała dawka wtryskiwanego paliwa też powoduje jasny dym i kłopoty z paleniem. Sprawdź czy paliwo z pompy idzie na powrót do...
Od dolotu ? przypuszczam że puszczało ci z pod pokrywy zaworów przy kolektorze dolotowym , tak ? . U mnie wyciska olej z pod kolektora ssącego napewno nie puszcza z pod pokrywy , olej przy wtryskach się zgadza . Wszystko jak na razie wskazuje na zużyte pierścienie jednak zastanawia mnie to ze auto zachowuje się normalnie nie ma żadnych objawów . Słyszałem...
Witam Od niedawna posiadam mazde 626 z 93r 2.0 16v LPG. Kupiłem ją od gościa który przez około 10 miesięcy nią nie jeździł bo dostał firmowe auto. Problemem okazało sie to ze kopci na biało jak jest zimna. Przy dodawaniu gazu dużo śmierdzącego dymu. Silnik pracuje ładnie i równo. Po odkręceniu korka oleju też nie chlapie olejem na zewnątrz. Przykładałem...
Problem następujący. Auto w pewnym momencie zaczeło bardzo kopcić na biało po wymianie miski i oleju (maks 200km.) wcześniej kopciło ale troszkę. Nie ubywa płynu chłodniczego. Sprawdziłem filtr powietrza i był beznadziejny. Przeczyściłem (przedmuchałem) pokrywe zaworów. Rozpiąłem IC (przewód pod zderzakiem - najniżsyz punkt.) i jest tam troszkę oleju...
Dzień dobry, Zwracam się do Was z prośbą o pomoc i nakierowanie na potencjalną przyczynę usterki. Niedawno kupiłem auto Citroen C5 II z silnikiem 2,2 HDI 133 KM ze skrzynią automatyczną 4HP20. Auto od początku charakteryzowało się brakiem odpowiedniej mocy. Na zimnym silniku dymiło trochę na biało. Oddałem go do warsztatu w celu wykonania kompleksowego...
No to znalazłeś swój wyciek oleju... jakby Ci palił oleju 2l/1000km to dymiłby na niebiesko jak dwusuw. Jeszcze nie; to raptem litr/500km - wychodzi 0,2l/100km, czyli na jakieś 6- 7 litrów benzyny. Skoro zaczyna kopcić przy 3 tys. obr, to znaczy że wyrzuca olej odmą - silnik na złom. Dziwne to, bo jak mi poniak palił 1l/1000km to tak dymił na niebiesko,...
Witam. Mój Sprinter dotąd był w stanie idealnym, nagle zaczął kopcić na biało. Sytuacja była o tyle dziwna, że początkowo ani nie ubywał olej, ani woda, nie było oleju we wodzie, ani wody w oleju a jednak kopcił. Jednak nie kopcił cały czas, na wolnych nie kopcił wcale, zaczynał kopcić na biegu jałowym przy wysokich obrotach. Myśleliśmy, że to niesczelny...
Witam wszystkich. Astra g 1.6 8v z lpg, zwykły gaz nie sekwencja, od paru miesięcy czuć delikatnie w spalinach olej, troszkę kopcił ale nie zawsze. Parę dni temu zaczął bardzo kopcić, można powiedzieć cały czas i w czasie jazdy i na postoju. Jeżdżę 8 msc Dolewam olej około 1 litr na około 1000. cały czas w gazie, benzyna tylko aby odpalić i odrazu przełącza...
Witam, Ostatnio walczę z silnikiem d4d 1.4 75km w yarisie ponieważ widoczne jest mocne kopcenie podczas jazdy na wysokich obrotach podczas przyspieszania. Egr- wykluczony Wtryski zregenerowane Dolot wymty No i ostatnio szukając kolejnych przyczyn zauważyłem że klamki popychaczy zaworów są bardzo luźne i tu pytanie: Jaki powinien być luz zaworowy? Druga...
No sugerowałem to mechanikowi to mówi że te silniki takie zrąbane były niestety już od fabryki i że odma to by bagnet mi podniosło, masło, kopcenie z rury, falowanie obrotów cokolwiek a on chodzi jak igła. Co myślicie o tym? Tutaj dokładnie ten sam objaw dymienia a w komentarzach od użytkowników że te motory tak mają że mają tam 50-100 tys przebiegu...
Witam. Posiadam Golfa III 1.6 benzyna + lpg 94r. Samochód nie pali, w płynie chłodniczym wyraźnie czuć benzynę, na korku oleju zebrało się sporo "masełka" i kilka dni temu na zapalonym i rozgrzanym silniku trochę kopciło z wlewu oleju. Dziś jeszcze wykręciłem świece i na tłoku było jakieś 3mm benzyny ale podejrzewam że wzięła ona się stąd, że długo...
Proszę o pomoc. Jakiej pomocy oczekujesz? Przecież to oczywiste że trzeba znaleźć źródło brania oleju. Sprawdzałeś turbo, odme, ciśnienie sprężania, czy jest nadciśnienie po otwarciu korka oleju?
Od rozrządu raczej odpada, przez nieszczelne oringi to raczej w drugą stronę: paliwo do oleju. Możliwe że separator w pokrywie który i tak jest kiepski w tych silnikach szlak trafił np. od odwrócenia jej do góry nogami ale to tylko taka głupia teoria ale wykluczyć warto, wiele rzeczy działa do póki się ich nie dotyka :) To by tłumaczyło że kopci po...
Witam. Chcę po raz kolejny skorzystać z waszej pomocy. Mam bmw e46 2.2 170 km benzyna gaz. Problem mam z autem taki iż gdy zagrzeje strasznie silnik w sensie daje mu w pedał tak przez 10 min to gdy zatrzymuje sie lub dojezdzam do skrzywoania i obroty mi bujna w granicy 0,6 mruga kontrolka oleju na czerwono badz potrafi sie zapalic dodam gazu na obroty...
A czy ja gdzieś napisałem, że jest zamontowana tak sobie? Doskonale zdaje sobie sprawę z jej zadań. Co do przegrzania oleju to ja nie chce obejść chłodnicy oleju i wyjechać na autostradę latem tym autem. Teraz mamy przypominam zimę, a autem mam zamiar jeździć po mieście w korkach i o temperaturę oleju bym się nie martwił w takiej sytuacji. Nie znam...
Witam mój samochód to: VW Golf III 1.6 Benzyna 75KM , kod silnika AEE Samochód był po wypadku i wszystko było dobrze, ale nie był odpalaniu przez 2 miesiące ( przez brak aparatu zapłonowego. pożyczony był) po odpaleniu (i wstawieniu innego) po przygazowaniu do 2-3 tys obrotów zaczyna się świecić kontrolka od oleju. Do tego (chyba zawory) klekoczą kopci...
Witam , zakupiłem ponad miesiąc temu Volvo , auto bardzo zadbane przebieg 194 tys. km . Zauważyłem że przy mocniejszym wciśnięciu gazu kopci na siwo , szczególnie widać to w nocy kiedy jedzie za mną inny samochód , nie jest to mały dymek ale dosyć duża smuga . Widać to nawet w dzień we wstecznym lusterku . Byłem u mechanika ,przeczyszczono zawór EGR...
Zacznę od początku bo dla mnie to jest wszystko dziwne . Kupiłem auto 3 miesiące temu ,nic się nie działo wszystko ładnie super do momentu wyjazdu 250 km w dwie strony. Wracałem z drogi i na autostradzie wywaliło mi wężyk od wtrysku podający paliwo(poczułem ropę w środku auta i sprzęgło zaczęło sie ślizgać) niestety przejechałem tak z 20 km(brak zjazdu)...
Zakupiłem Renault Espace 1.9dci. Cena rynkowa, stan rynkowy. Nie wątpię.... Po doradzeniu przez znajomego, odpiąłem EGR, Zmień znajomych, to się wyciąga i czyści. oraz przy jeździe poniżej ok 1800obr na obciążeniu, np pod górę Na kurs prawa jazdy chyba trzeba wrócić i nauczyć się jeździć. Z korka po odkręceniu lekko dmucha niebieskawy dymek bez specjalnie...
Witajcie, Mam problem z Berlingo 1.6 16v 2004 przebieg 208tys.km (wątpie że oryginał, jak na ten rok to ma pewnie z 600 tys.), kopci mi na biało z wydechu przy dodaniu gazu jak jest zimny, ustaje jak się zagrzeje. Płynu chłodzącego ani oleju nie bierze, po przejechaniu 1000 km stan ten sam. Z korka oleju przy odpalonym silniku bije powietrze, z bagnetu...
Witam mam problem z moją astrą ecotec 1.6 16v (x16xel) : - 98 rok - 3 lata w kraju - 2 letnia instalacja gazowa Smart Lovato - 203 tyś. na liczniku - realny przebieg - wycięty kat Astra od około roku kopci na siwo - niezbyt intensywnie , w lusteku widac podczas przyspieszania i na wolnych obrotach , Nie jest to taki dym jak w przypadku spalania oleju...
Witka! Problem wystąpił dziś rano kiedy odma została zatkana. Tzn została założona butelka, ale zapomniano o dziurce w celu odpowietrzania. Auto przejechało tak może z 5 min. Niewielka ilość oleju wypłynęła przez korek wlewu. Od tej pory auto kopci mocno na biało i czuć zapach spalanego oleju, aczkolwiek: Oleju w płynie chłodniczym nie ma Oleju nie...
Witam mam problem z moim pasatem niedawno kupionym i mam pytanie mianowicie pojawia mi się osad na korku oleju ,wody nie ubywa wszystko w porządku nie piszcie mi ze na krótkich trasach się tak dzieje bo to wiem mianowicie dostaje mi się ropa do oleju uszczelniłem pompo wtryski i dalej się to dzieje może to być spowodowane tym ze mam ropę w oleju ? I...
Witam, mam pytanie dotyczące potencjalnego uszkodzenia uszczelki głowicy. Mianowicie od dłuższego czasu rozkminiam nad bulgotaniem (dźwięk kamyczków) przy dodawaniu gazu, szczególnie przed otwarciem termostatu, w okolicach nagrzewnicy, w każdym razie w układzie chłodzenia. Przy dodawaniu większej ilości gazu, słychać jakby przedmuch wody też. W sierpniu...
Witam. Jakoś wiosna 2022 auto zaczęło mi kopcić na biało, średnio raz w tygodniu, później to już kopcił co ok 2-3 dni. Jak zaczynał kopcic to pojeździłem 10min na wyższych obrotach i przestawał. W momencie kiedy zaczynał kopcić to raz mu przybywało mocy a raz brakował, pedal gazu też się dziwnie zachowywał (było odczuwalne delikatne szarpanie). W grudniu...
Witam juz mi ręce opadają mam następujący problem asterka po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworow zaczęła zle chodzić ( przed wymiana chodziła dobrze) i na gazie i na benzynie. Mianowicie samochód zaczął chodzić na 3 gary (2 świeca mokra) stwierdziłem byc może cewka padła podmienilem cewke 0 reakcji to samo świece tez zmieniłem - nic (po wymianie...
Witam Od dłuższego czasu walczę z układem chłodzenia w 2JZ. Wymieniłem chłodnicę na zamiennik oraz do kompletu korek. Oryginalnie na chłodnicy był niski korek z zaworkiem zwrotnym luźno wiszącym. Do zamiennika chłodnicy pasuje korek wysoki w którym zaworek zwrotny jest na sprężynie. Wymieniłem też termostat na oryginał, pompa wody nowa z rozrządem tyle...
Ale myślałem.ze czujnik.zle pokazuje stan oleju A po dolaniu 2l było go za dużo i dlatego robiło takie ciśnienie i to wywalalo I chcesz powiedzieć że teraz już nie kopci i nie pobiera oleju?
Może jak zapchana odma to wywala olej do przepustnicy. Sprawdź też zawor podciśnienia przy korku oleju od góry. Przy wymianie oleju zrób płukankę Teca czy coś na starym oleju jak chcesz. Potem na świeży olej i filtr oleju daj motodoktora u mnie w 16v bcb AZD aus było to samo. Dałem nowy OLEJ SHELL HELIX H8X 5W30 i motodoktora Tec. Przestało dymić oleju...
Silnik raczej chodzi dobrze,jedyne co to odczuwalne są nierówne obroty na jałowym biegu,dym z pod tego korka ma raczej jasna barwę i sprawdzałem to w ciepły dzień,więc raczej wilgoci nie było,zanim zgubiłem korek z miarka oleju to zrobiłem nim około 6tys km i nie zauważyłem spadku poziomu oleju,wiec świadczyło by to o szczelnych pierścieniach,ale dla...
Auto naprawiali fachowcy Dopytam: czy przypadkiem założyli ponownie tą uszczelkę? I drugie pytanie, czy przed pobytem w tym warsztacie auto brało płyn i kopciło? Auto super odpala , pracuje równo , ma normalną moc , olej jest normalny , zaczyna kopcić po odpaleniu a po rozgrzaniu się układu wydechowego kopcić przestaje . Więc zadyma jest od płynu chłodzącego...
Witam. Zacznę od finału histori. Jadę 150 km/h nagle auto traci moc, cisne gaz na maxa a on zwalnia do 110 i nie moge bardziej przyspieszyć. Po minucie bialy dym z wydechu, duzo dymu! Staje na poboczu i gasze silnik. Poziom oleju ok. W zbiorniczku wyrownawczym kolor plunu.jak woda z kałuży.. doczekałem chwile i sprobowalem odpalić silnik ale obroty...
plus "masło" widoczne na nakrętce oleju, to wg mnie uszczelka głowicy Jak latany na krótkich odcinkach z zimnym silnikiem w wilgotne aury to masło pod korkiem będzie normalnym widokiem, wystarczy przegonić go po trasie kilkadziesiąt km. i masło zginie. Co do innych objawów-silnik złom.
Witam Pacjent to 1.6 tdci 115 km 2012 rok. Ok 300.000 km.Odpala idealnie, 2 razy zdarzyło sie ze zakopcił , później zupełnie nie kopci nawet przy duzym obciazeniu czy odpalaniu na zimnym. Ginie olej, trzeba dolewać. Odma wymieniona tj cala pokrywa. Dmucha z korka wlewu oleju, i miarki. Pierścienie? Zrzucać głowice regenerować? Sam juz nie wiem, silnik...
Piaskowana była turbina , ale no musi być czegoś wina używającego oleju i takiej dziwnej mazi pod korkiem chidz to trochę ale zawsze coś, samochod prsy takim waleniu w pedal kopci na niebiesko biało przy jeździe szybkiej na czarno, czasami puści dymka na bialo czy tam niebiesko Dodano po 2 Nie wiem czy profesor kris czy jak on tam się nazywa i miloscicy...
(at)mierzejewski46 witam tamten silnik to przeszłość niestety stanoł nie zupełnie bo kręci ale nie pali i bardzo ciężko zrobiliśmy z 2 silnikiem też kompet pierścieni bo na 2 tłokach pęknięte i tuleja całą zarysowana szkliwo więc też na 1 cylinder poszła nowa homowana tuleja tłok i pierścienie tamte tuleje były homowne z 4/5 lat temu ale były jeszcze...
Junaki i Romety mają zapłon AC CDI i on działa bez akumulatora. Problem z uruchomieniem po postoju wynika raczej z zalania świecy olejem. Czy przypadkiem olej nie dostaje się do silnika dolotem przez odmę? Oryginalnie na odmie jest separator oleju z odstojnikiem (kawałkiem rurki z korkiem), z którego trzeba go okresowo wylewać.
mam podobny problem jednak nie wiem czy mój golf wcześniej się zagotował. No to od początku mam golfa III 1.6 benzyna + LPG i też kopci na biało nie zauważyłem oleju w płynie chłodniczym natomiast kiedyś coś mnie tknęło i odkręciłem korek wlewu oleju a pod nim było mleko!! I co robić?? Olej wymieniany był w sierpniu 2008 od tamtego czasu przejechałem...
Witam Was. Mam problem który mnie męczy od pewnego czasu i nie mogę dojść do tego cóż to mogłoby być, dlatego pozwoliłem sobie napisać. Na początek opisze objawy. Odpalam zimne auto bez problemu. Wskakuje na odpowiednie obroty dla zimnego silnika, przez kilka sekund chodzi równo. Po chwili z rury wydechowej wydostaje się dym. Jest to raczej biały dym,...
Zeszlem przed chwila do auta i je odpalilem, dymi na bialo - definytywnie spala wode bo przylozylem reke do wydechu i po jakims czasie mialem rose na reku, dziwi mnie to ze nie smierdzi spalonym plynem chlodniczym (a takowy mam w ukladzie) poprostu czysta woda. NNa cieplym tez kopci ale mniej. Zastanawialem sie czy nie daje spalin w uklad chlodzacy,...
Ale plyn cały czas w normie a pod korkiem oleju czysto. Dodano po 27 A najdziwniejsze w tym kopceniu to fakt ze zaczęło się to dziać po regeneracji wtryskiwaczy.a ze termostat mały mam do wymiany to myślałem że można to jakoś połączyć.