miałem dokładnie tak samo. a sprawa była błacha - przy korku (wlew) oleju jest taki wężyk idzie on do takiej wiekszej rurki i do filtra powietrza i właśnie ok 4 cm od korka cały ten wężyk był dziurawy i łapał powietrze i dlatemu tak sie działo. na oko nie było widać ale pomacałem pomacałem a tam dziura na 2 palce polecam wymiane ale to ok 80 zł albo...
i kopci przy tym na czarno?
Sprawdziłem dzisiaj węże odmy. Znajdował się w nich czarny, tłusty nalot, ale węże były drożne. Natomiast sama odma była dosyć mocno zanieczyszczona. Wypłukałem zanieczyszczenia, które głównie znajdowały się w tej bocznej komorze. A co do zużycia oleju to dodam, że samochód nie dymi. Czasem delikatnie przy odpalaniu oraz przy gwałtownym przyspieszeniu...
Filtr oleju wymienić na nowy. Jesli obieg wody jest (wyjmij termostat dla pewności) to puchnąć nie powinien. 1.5 bar na wolnych to nie tragedia. Na nominalnych powinien minimum 3 trzymać po rozgrzaniu. Nie byłem przy remoncie więc co ja mogę doradzić. Z.tego co piszesz to wał po 5.tym szlifie? Taki nadwymiar na panewkach przeczytaleś? Silnik spracowany....
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
No właśnie że dość mocno dmucha i do tego dymek się wydobywa,po wypadnięciu korka silnik był calutki w oleju i podbitka pod maską cała mokra,tylko że nie wiem jak długo tak jezdziłem,ale chyba max 10km bez tego korka.Najbardziej to ten dym mnie niepokoi.
Witam. Zakupiłem Renault Espace 1.9dci. Cena rynkowa, stan rynkowy. Wszystko działa jak należy elektrycznie, zwieszenie, wnętrze itp. Po zakupie wymieniłem olej i filtry. Wszystko wydawało się ok oprócz kopcenia na czarno. Po doradzeniu przez znajomego, odpiąłem EGR, kopcenie zostało tylko przy przygazowaniu z wolnych obrotów oraz przy jeździe poniżej...
Witam, Detale auta: Opel Corsa 2010 1.2 16v benzyna A12XER kod silnika Auto po wymianie pierścieni, uszczelniaczy zaworów, uszczelki pod głowicą, łańcucha itp. Odpala bardzo dobrze, silnik pracuje cicho, bez objawów wypadania zapłonu. Podczas jazdy brakuje mocy, i czasami bardzo mocno kopci(mam na myśli chmurę dymu że nic nie widać w lusterku wstecznym)....
Widzę że zupełnie nie wiesz o co chodzi. Napiszę tylko że alternator jest z PRAWEJ strony. A okopcona świeca świadczy o wielu objawach. W ETZ szanse na zaciągnięcie oleju przez simmering są prawie zerowe. Nawet miękki simmering dla tego kierunku przepływu zostanie zaciśnięty i nie dopuści oleju ze sprzęgła do karteru! Może tylko występować inne zjawisko....
Filtr gazu został wymieniony i wyregulowany, jak zaznaczyłem w moim pierwszym poście, rozpoczynającym wątek. Pod korkiem wlewu oleju do silnika znajdowało się coś w rodzaju 'brudnego masła' - ściągnięte. Było tego na całym spodzie korka na grubość ok. 0,5 cm. Świece miały mały nagar, były okopcone, czarne. Zostały przeczyszczone. Gumowy wąż, doprowadzający...
Ok dzięki zobaczę rano i potem napiszę. Jeśli mogę mieć pytanie, czy jeśli miałyby być przedmuchy z reduktora lub uszczelki pod glowicą, to nie powinny być inne objawy jak np. olej w zbiorniku chłodnicy albo płyn chłodniczy w oleju i kopcenie na biało? Bo to wygląda tak jakby z jakiegoś powodu była za duża kompresja w zbiorniku lub nieszczelność na...
Witam serdecznie. Potrzebuję pilnie pomocy w sprawie mojego problemu, a mianowicie mam problem z silnikem 1.9 tdi o mocy 115km. Z problemem borykam się od końca maja i jak na razie nikt nie jest w stanie mi pomóc tzn miałem u jednego mechanika, ale On nie był zdiagnozować problemu, więc wstawiłam samochód do serwisu Bosch-a ale i Oni nie podołali problemowi....
Witam! Mam taki problem w autku, podejrzewam uszczelkę pod głowicą dlatego proszę o poradę kolegów: Po rozgrzaniu autka i przejechaniu kilku km przewody wodne twardnieją, po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego pojawiaja sie bomble, płynu chłodniczego nie ubywa, a i oleju nie przybywa, kopcenie na szaro nie wystepuje, temperatura cały czas ok....
Wymiana korka spustowego oleju bez spuszczania oleju. Czy da się to zrobić czy to może jakieś ryzykowne i szkoda zabawy? Wymieniłem miesiąc temu olej, korek wydawał się ok, ale coś jednak chyba nie bardzo bo co raz to kropla z niego spłynie po nocy.. Pasuje go wymienić, ale myślałem żeby nie spuszczać całego oleju znowu, macie jakiś pomysł czy do zrobienia...
Witam, Ostatnio walczę z silnikiem d4d 1.4 75km w yarisie ponieważ widoczne jest mocne kopcenie podczas jazdy na wysokich obrotach podczas przyspieszania. Egr- wykluczony Wtryski zregenerowane Dolot wymty No i ostatnio szukając kolejnych przyczyn zauważyłem że klamki popychaczy zaworów są bardzo luźne i tu pytanie: Jaki powinien być luz zaworowy? Druga...
Co wy tak do tych pierścieni. Jak by pierścienie poszły to brał by olej a i kopciło by z korka oleju czy odmy. W pierwszej kolejności i nawet bez zdejmowania głowicy - zawory do weryfikacji. Może zdjąć nawet pokrywę i sprawdzić czy zawór nie podbity. Pozdrawiam. Pierścienie przy pomiarze i próbie olejowej sporo poprawiają - było robione na mokro?
witam gdy masz złe uszczelniacz zaworowe to samochód może brać olej i kopcić może intensywnie dmuchać odmą,korkiem wlewu oleju i bagnetem
Witam na jaki kolor kopci ci z tłumika nie masz przypadkiem ubytków w oleju albo płynie chłodniczym ? nie robi ci się masło na korku oleju ?
Kopci na biała po odpaleniu na zimnym lub podczas jazdy? Zobacz czy na korku wlewu oleju nie ma żółtego-kawowego nalotu
Kopci, bo pewnie ją ktoś przechylił na bok ( np. przy odkręcaniu korka spustowego oleju ) i olej dostał się przez odmę do tłumika . Kosiarkę czterosuwową powinno sie przechylać tylko do tyłu. Zaraz na początku tłumik jest zimny więc kopci dopiero po jego nagrzaniu. Jak się wypali olej w tłumiku to przestanie dymić. Początkowo dymiła zaraz po uruchomieniu...
Nie ryzykowałbym.pozdr.
Kolego sprawdź odmę, może się zapchała od doktorów i temu tak bucha.
Termostat też był wymieniany, nie kopcił na siwo, nie było sera na korku oleju mimo to węże puchły a płyn wylewało przez przelew bez pienienia więc i u Ciebie na bank musi być gdzieś dziura przez którą pompuje ciśnienie do układu chłodzenia. Cudów nie ma.
nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego mechanik twierdzi że pierścienie poradzcie coś
To prawda nie ma prawa kopcić odmą
Witam, pacjent to Peugeot 2008 z roku 2015, silnik 1.2 benzyna, teraz historia awarii. Po dolaniu oleju, nie zakręciłem korka wlewu oleju i auto zrobiło trasę ok. 280 km, po drodze wywaliło trochę oleju na silnik. Teraz olej i filtry zostały wymienione ale okazało się że po zakręceniu korka oleju obroty spadają tak że silnik prawie gaśnie po czym strasznie...
Zacznijcie od oryginalnego, rozłożyć na części pierwsze i dobrze wszystko zweryfikować, co jeszcze może sie nadawać, oczywiście takie rzeczy jak wał to już całkowita wymiana, tęczowy z przegrzania. Z rozbitka też może być czasem dobre, pierwsze to zależne od ceny a później, po gruntownej ocenie, czy jest na chodzie, zamontowany w aucie by móc go usłyszeć,...
Proszę o pomoc. Jakiej pomocy oczekujesz? Przecież to oczywiste że trzeba znaleźć źródło brania oleju. Sprawdzałeś turbo, odme, ciśnienie sprężania, czy jest nadciśnienie po otwarciu korka oleju?
NO własnie co jest najciekawsze to grama oleju nie bieze i nie kopci. Poza tym ze troche wylatuje przez te nieszczelnosci.
Witam, moj Mercedes 914 94r od jakis 3 miesiecy strasznie kopci spod korka wlewu oleju, wiem ze to juz wina zurzycia silnika bo dodatkowo zaczal spalac dyze ilosci oleju... Moje pytanie brzmi czy mozna uszczelnic jakos ten korek? Czy tam jest jakies odpowietrzenie? Wiem ze pewnie z tego silnika to juz nic nie bedzie, tylko wymiana mnie ratuje, ale musze...
Olej jest czysty Jak pod korkiem tak bagnet, oleju nie przybywa. Samochód kopci na biało jak sie lekko rozgrzeje Wycieków brak ...
Witam, Pacjent: Seat Leon 2 (2012) 1.6 TDi 105km (CAYC) 193 tys. nalotu Mam taki dziwny problem. Otóż dzisiaj zapaliła mi się kontrolka braku płynu chłodniczego. Już kiedyś miałem taki problem, ale po wymianie przetartego wężyka oraz pompki obiegowej problem ustał. Nie zauważyłem, żeby coś ciekło. Ale otworzyłem zbiorniczek i uderzył mi dziwny, ostry...
Zwykle przy trafionej uszczelce samochód kopci, pod korkiem oleju / płynu chłodniczego zauważalna może być maź itp. Oglądana była nagrzewnica? Dywaniki, szczególnie przednie kierowcy/pasażera nie są wilgotne? w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z prędkościami ok 160km/h To mogłoby właśnie wskazywać,...
Brak kompresji na 2 cylindrze(1atm).Uszczelka pod głowicą chyba OK(nie ubywa płynu,oleju nie przybywa z rury nie kopci).W chłodnicy nie bulgocze,z korka wlewu oleju,nie dmucha.Zdjęta pokrywa zaworów,zawory pracują. Są to zawory regulowane hydraulicznie.Co jeszcze sprawdzić?
Witam problem z kopceniem dalej co prawda jest ponieważ nie miałem czasu jechać na warsztat ale po ostatniej dolewce do Max przestało brać olej zrobione ponad 1500mil i wciąż pokazuje Max więc nie wiem co się stało ale oleju przestało brać
Wita mam problem z Ursusem 2812 mianowicie intensywnie cieknie i chlapie z kolektora wydechowego olejem, że aż do dołu spływa i pół silnika jest zawalone olejem. Kopci przy dodawaniu gazu na siwo- niebiesko. Moc niby ma. Olej nie robi się w nim czarny i się pieni i cały czas jest żółty jak w silniku benzynowym. Olej to mannol diesel 5w40. Płynu nie...
Witam. Jestem po montażu i niestety dalsze problemy. Głowica została zrobiona plus planowanie( wymiana zaworów ssących) Kompresja na 1(14,5) i 4(15) czyli ok. Ale na 2 słaba - 8 Na 3 była przed demontażem 14,5 A teraz 12,5 Auto chodzi normalnie, nie ma problemów z zapaleniem ani przyspieszeniem. Po próbie olejowej na 2 cylindrze wzrosło do 10. Kopci...
Witam, jadąc dziś autem po 5 km nagle temperatura podskoczyła pod czerwone pole, szybko zgasiłem samochód, odpaliłem po 15 minutach, ale po 2 km znów temperatura rośnie... Dodam, że auto ma moc, odpala idealnie, nie kopci, pod korkiem oleju nie ma nalotu... Po tym jak się zagrzał uszkodziła się plastikowa obudowa przy chłodnicy i cieknie delikatnie...
Witam , mam problem z silnikiem Vw t4 2,5 tdi Acv 102 km., auto odpala bez problemów, trzyma równo obroty ale po chwili pracy zaczyna kopcić na niebiesko, od czasu do czasu na chwilę przestaje i wyrzuca większy obłok , dodanie gazu powoduje chmurę niebiesko szarych spalin, zapach przypomina nie spaloną ropę ,po wykręceniu korka wlewu oleju i wyjęciu...
Junaki i Romety mają zapłon AC CDI i on działa bez akumulatora. Problem z uruchomieniem po postoju wynika raczej z zalania świecy olejem. Czy przypadkiem olej nie dostaje się do silnika dolotem przez odmę? Oryginalnie na odmie jest separator oleju z odstojnikiem (kawałkiem rurki z korkiem), z którego trzeba go okresowo wylewać.
Silnik był aż tak przegrzany, że zgasł. I to nie na postoju, tylko w czasie JAZDY. Kopci na biało, masło pod korkiem, ciekawe ile oleju bierze :D Silnik na złom.
Na częściach, które oferują nam do ciągników dzisiejsi producenci trzeba w początkowej fazie docierania silnika, aby silnik pracował na wolnych obrotach, ponieważ łatwo zgaśnie. Jeśli brakowało by paliwa, silnik najpierw by przerywał a następnie zgasł. Pytanie czy z pod korka wlewu oleju nic się nie kopciło? Na jakich pierścieniach był składany (jakiej...
Po pierwsze obejrzyj silnik czy nie ma znacznego wycieku (to możesz zrobić sam) , po drugie (jeśli brak wycieków) trzeba zrobić próbę olejową (raczej jedz z tym na warsztat) , Uszczelniacze da się wymienić bez zciągania głowicy , koszt u nas na dolnym śląsku to okolo 350 zł robocizna. Czy silnik podczas pracy kopci? Czy po odkręceniu korka wlewu oleju...
Poczytałem jeszcze na innym forum i podejrzewam , że w moim przypadku można stawiać na uszczelniacze odpływowe wtrysków . Jeśli by to była uszczelka pod wtryskiem , to powinno być "kopcenie" przedmuchy z bagnetu , korka wlewu oleju , a u mnie nic nie dmucha . Przybywa oleju w silniku i żadnych innych objawów .Czy po zdjęciu pokrywy będę mógł zobaczyć...
Zrobione wtryskiwacze jak pisałem, zrobiona pompa wtryskowa ( sekcje, zaworki, pompka... ustawienie na stole) Zrobił się zupełnie inny ciagnik - ma "siłę" i to już od wolnych obrotow! Niemniej jednak zamierzam wymienić zestawy tuleje, tłoki sprawdzić głowice - jednak nie jest to to co powinno być nadal kopci (chociaz o wiele mniej, ale też "wali" spalinami...
Na korku jest czysciutko tylko sam olej a teraz jest zima to nie wiem zabardzo czy kopci!!!
Skoro korek oleju sam wyskoczył to albo był źle założony albo silnik ma już niezłe przedmuchy (czy kopci z otworu na bagnet, lub z pod korka wlewu oleju)? Bo jeżeli tak to ten przebieg z licznika można pomnożyć około x2
Na pewno sprawdź: 1. Termostat - w prosty sposób. Wyciągasz i wkładasz do wrzątku. Wtedy zauważysz czy pracuje 2. Wiatrak na chłodnicy 3. Czy jest w układzie płyn czy brakuje czy jest zapowietrzone Co do uszczelki pod głowicą zazwyczaj objawami są - kopcenie na biało czy "masło" pod korkiem oleju. Chociaż to też nie reguła.
Ten żart jest dlatego, że nie naprawiłeś auta. Tak po prostu. Masło na korku oleju, dymienie i pobór oleju to bardzo poważna usterka, z którą auto juz pewnie kupiłeś. Całkiem możliwe, że właśnie jakiś doktor był wlany jak go kupowałeś i jeżeli tak było, to już wiesz jak czasowo wychodzi "naprawa doktorem".
Witam. Mam problem z Corsa 1.2 W styczniu została wymieniona uszczelka pod głowicą wraz z planowaniem głowicy, sprawdzeniem szczelności, razem z tym robiony został rozrząd kompletny. Dziś zaglądam do zbiornika wyrównawczego a tam ślady oleju, brak śladów mazi pod korkiem wlewu oleju czy bagnecie, brak spadku mocy i brak kopcenia ,uszczelki wszystkie...
Witam mianowicie mam lagune II 2,2 DCI 150 km. Od jesieni borykam się z problemem uchodzącego płynu chłodniczego. Objawy nie wskazują na walniętą uszczelkę pod głowicą czyli : -nie przybywa oleju na bagnecie -nie kopci białym dymem - temp. odpowiednia -brak białego szlamu na korku od wlewu oleju -brak spadku mocy -odpala dobrze (kreci) Proszę o pomoc,...
korka oleju powietrze korka oleju kopcenie wlewu oleju
kawasaki schemat stacyjka sonda lambda zmierzyć miernik podnośnik wymiana nakrętka
prostownik lelek płyta indukcyjna
Kod błędu F47 na płycie Schott Ceran - brak grzania Peugeot 206 – zwiększenie głośności tykania kierunkowskazów, COM2000, buzzer, przekaźnik