Głowica będzie jutro demontowana. Próba szczelności sprawdzi tylko ją pod względem ewentualnego pęknięcia (ubytku płynu chłodzenia), co do przedostania się oleju do płynu chłodzenia nie ma chyba takie technologii co ?! :)
Witam! Miałem to samo poszła uszczelka pod głowicą między 2 i 3 cylindrem i kanałem chłodzenia, objawy te same ubytek płynu,cisnienie za duże w chłodzeniu i okresowe dymienie i aha czysty olej. Nie czekaj jedź do warsztatu.
Reduktor jest szczelny. Nieszczelna i zużyta jest gumowa membrana, która puszcza gaz tak więc wymień reduktor, uzupełnij ewentualne ubytku płynu chłodniczego, odpowietrz układ chłodzenia i ciesz się jazdą. Jakie masz w ogóle graty od LPG pod maską? Reduktor, wtryskiwacze? Ile kilometrów zrobione na instalacji?
Układ chłodzenia był kiedykolwiek odpowietrzany?
witam.posiadam Passata b5 1.9tdi 110km 97r. mam problem z ubytkiem płynu z układu chłodzenia wytwarza się podciśnienie przy wyższych obrotach płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy silnik się nie przegrzewa korek wymieniałem. Proszę o pomoc.
A ile reduktor ma nalatane? Bo przez niego płyn może uciekać. Po zagrzaniu auta weże od układu chłodzenia nie są twarde przypadkiem?
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
Kolego najpierw sprawdź dokładnie czy po kilku dniach postoju masz taki sam poziom płynu? .Jeżeli masz ubytki dolej uszczelniacza do układów chłodzenia Na dole w obudowie chłodnicy jest termo włącznik zewrzyj przewody i sprawdź czy wentylatory się włączają , jeżeli tak to dopiero kupuj czujnik. W tym modelu typowe objawy uszkodzenia wymiennika ciepła...
Jaki kolor ma twój olej, jeżeli są białe smugi na miarce to źle - podejrzenie, że płyn się dostaje do oleju. Pozdrawiam.
no tak, miałem na myśli zawory a nie cylindry :) właśnie boję się, że to uszczelka pod głowicą, ale jeszcze sprawdzę termostat, dzięki za odp.
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Oczywiście musisz odłączyć też węże od układu chłodzenia, po wymianie reduktora podłączyć je, uzupełnić ubytek płynu chłodniczego i odpowietrzyć układ chłodzenia.
Zależy też jakie są inne objawy (np. ubytek płynu z ukł. chłodzenia, płyn w oleju, olej w płynie) tego dymienia i jak gęsty jest ten dym, ale generalnie jak dymi tylko w czasie nagrzewania się silnika, to może to być naturalny objaw wypalania z układu wydechowego nagromadzonej tam wilgoci. Poczytaj: https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat...
A ubytków płynu chłodzącego nie ma? Albo nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia?
Normalna temperatura pracy silnika powinna być utrzymywana przez układ chłodzenia w granicach 90 st.C. Duży obieg (przez chłodnicę) włączany jest przez termostat jak silnik osiągnie temperaturę ok. 80 st.C.
Jesteś pewny że chłodnica jest szczelna?
Do sprawdzenia recyrkulator spalin. Jest otwór kontrolny w kolanie od egr, korek na imbus. Można tam podejrzeć trochę, podając ciśnienie do układu chłodzenia.
Problem rozwiązany peknięta chłodniczka spalin lub jak kto woli egr płyn szedł w uklad wydechowya przez awarie z ukladem chłodzenia spalin doszła niestety jeszcze wymiana sondy i i czujnika temperatury spalin. Pozdrawiam
Własnie czytałem o świątku. :) Nie wiem ale dam sobie chyba spokój, ponieważ po przegrzaniu auta mam dosc duży ubytek płynu w układzie chłodzenia. Przy odpaleniu pojawił się znów biały dym, oraz płyn leci gdzies z okolicy pompy wodnej. uszczelkę sprawdź płynem na obecność co2 w układzie chłodzenia. można coś więcej na ten temat?
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
jak pójdzie w silnik to kolor oleju zmieni się w kakao,jak pójdzie w wydech kolor spalin będzie biały, ewentualna nieszczelność w układzie chłodzenia ubytek płynu może powodować zapowietrzanie się układu
gdzie jest ten zbiorniczek wyrownawczy W różnych autach może być w różnych miejscach. To zbiornik, do kontroli i uzupełniania płynu w układzie chłodzenia. Najlepiej dolewać taki płyn, jaki jest w układzie. Jak są spore ubytki, to lepiej zmienić na nowy, niż dolewać większe ilości płynu. Praktycznie, po każdej ingerencji w układ chłodzenia, trzeba go...
Do tego silnika ja leję 7 do 7,5l oleju i to jest dopiero stan max na miarce. Co do tej mazi to wygląda jakby był nieszczelny wymiennik splainy-ukł. chłodzenia "wymiennik egr" i od sprawdzenia ciśnieniowego bym zaczął. Ewentualnie turbina jest chłodzona wodą ale raczej byłby duży ubytek płynu gdyby była pęknięta muszla.
Objawy wskazują na uszkodzona uszczelkę pod głowicą, dzieje się tak kiedy ciśnienie z cylindra ucieka do układu chłodzenia.
To nie uszczelka pod głowicą. Ile ubywa płynu? Od kiedy? Ubytki duże, czy małe? Który rocznik? Jaki typ silnika?
Jeśli agregat działa a lodówka nie chłodzi to znaczy że jest ubytek płynu.
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
na pewno nie masz wycieku do do silnika.Chyba ze wyrzuca ci płyn zaworem zaworem bezpieczeństw. bo w takim przypadku raczej wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia i to wdać. Szukaj nieszczelności układu, ubytki są niewielkie wiec może zwróć uwagę na kolor w miejscach łączenia przewodów układu chłodzenia. płyn jest niebieski więc i w miejscu wycieku...
Jest do tego przyrządzik-popytaj w warsztatach-sprawdzenie na obecność spalin w układzie chłodzenia.
Głównymi produktami spalania lpg jest woda i dwutlenek węgla. Gromadzi się w wydechu, jest chłodniej to teraz widać wyraźnie jak para wydostaje się z wydechu. Kolega hunter999 nie napisał nic konkretnego o okolicznościach ubywania tego płynu. Przy montażu instalacji gazowej trzeba się "wpiąć" do układu chłodzenia i tam najpierw bym szukał ubytków płynu.
Rozrząd wymieniłem na nowy problem ustąpił. Autko chodzi cichutko nic nie trzeszczy. Mam jeszcze mały problem z ubytkiem płynu w układzie chłodzenia. Ciśnienie wydaje mi się z byt wysokie. Wkręciłem nowy korek. Odpaliłem auto zagrzało się, ale przewody sa dużą miększe. Podokręcałem obiemki przy trojnikach od nagrzewnicy i parownika i zobaczymy co bedzie....
egr nie ma połączenia z ukł. chłodzenia w silnikach z tego okresu
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Przede wszystkim trzeba by poprawnie zdiagnozować i poszukać przyczyny a nie tylko usuwać skutki. Co do odmy, to proponuję sprawdzić filtr powietrza np. Co do ubytku płynu chłodzącego, to też da się to zdiagnozować, ale z tym lepiej podjedż do kogoś kto się na tym zna (próby szczelności, próba na zawartość spalin w układzie chłodzenia itp.) i kto ma...
Nie ma ubytków płynu, a poziom oleju nie rośnie...
po przejechaniu kilku dziesiat km się podnosi. Na tym opieram hipotezę, bo gdyby układ był źle zalany, to nie przejechał by 200km, bez gejzerów i pary wodnej. Sam wyciek sprawiłby ubytek płynu.. Ale zobaczymy.
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Te objawy nie muszą świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą. Możliwe że olej jest kiepskiej jakości. Najlepiej najpierw uszczelnić układ chłodzenia a potem myśleć o wymianie uszczelki, która mało nie kosztuje. Najlepiej pojechać do zaufanego mechanika i wszystko sprawdzi.
Zatarty, czy rozrząd strzelił? Czemu potrzebne było sprawdzenie szczelności chłodnicy - zauważyłeś ubytki płynu eksploatacyjnego? Że wskaźnik nie pokazuje temperatury nie musi oznaczać, że silnik nie ma chłodzenia. Może być problem z elektryką - i najpewniej zrobią wszystko, by tak też ewentualnie ta usterka wyglądała. Jeśli nie przyjechałeś do nich...
Tak podejrzewam jak koledzy piszecie jeśli chodzi o płyn to albo chłodnica AGR lub chłodnica powietrza doładowania ale czy ubytek płynu może powodować aż takie duże zmiany w chłodzeniu samego AGRu że wrzuca błąd braku wydajności chłodzenia AGR, i druga sprawa co z drugim błędem który patrząc na częstotliwość wystąpień pojawiał się znacznie częściej...
Skoro wynik na obecność spalin wyszedł negatywnie to jak może dostawać się płyn na tłok? Przecież w układzie chłodzenia jest mniejsze ciśnienie niż na tłokach więc powinny pojawiać się pęcherzyki układzie i powinny twardnieć węże od układu chłodzenia.
Kolektor dolotowy jest podgrzewany poprzez ciecz chłodzącą ale nie to jest przyczyną przegrzewania się się silnika raczej szybki ubytek płynu
Z ubytkami sobie poradziłem, nieszczelne były wloty z cieczą chłodzącą do parownika. Wyciek pojawiał się pow 2 tys. obrotów i szybko odparowywał. Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest pojemność układu chłodzenia do Grande Punto 1,2, 8V z klimatyzacją?
Witam W miejscu go nie nagrzejesz , musisz nim pojeździć / lekko wyprostuj rurę / . Potem zdaj relację ale pamiętaj ODPOWIETRZ UKŁAD CHŁODZENIA
Wiecie co? Woda nie może się teleportować z zamkniętego układu chłodzenia silnika. Stawiam na mikroprzecieki na złączach przy których grzebali kolesie od gazu. Płynu pod samochodem nie widać bo wycieki są na tyle nieznaczne, że nadążają odparowywać. Od kiedy u siebie wszystko podociągałem a niektóre złączki wymieniłem, nic przez rok nie ubyło. Do dzieła!!!
trzeba poszukać nalotu w kolorze płynu chłodzącego na całym układzie chłodzenia .wyciek może być wszędzie na chłodnicy na wężach wody (przeważnie tych z tyłu silnika idących do nagrzewnicy)
Witam. Czy wiadomo już co było przyczyną ubytku płynu? Gdyż mam dokładnie takie same objawy w swoim tga 410:)
A czym śmierdzi-świeczkami z cmentarza, czy w układzie chłodzenia pojawiły się dziwne efekty typu wydmuch, lub ubytek płynu?
Zanim zaczniesz wymieniać kolejne elementy warto zacząć od najprostszych czynności obsługowych. Jak długo masz w układzie płyn chłodniczy? Kiedy był on ostatnio wymieniany? (Płyn chłodniczy ma określoną trwałość!). Czy poziom (ilość) płynu chłodniczego w układzie jest na pewno prawidłowa? Czy zdarzają się ubytki? Czy w układzie chłodzenia były stosowane...
Witam, jeżeli chodzi o zawór EGR, to on nic nie ma wspólnego z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku. Moim zdaniem należy sprawdzić układ pod ciśnieniem i upewnić się,że nie ma żadnego wycieku płynu chłodzącego w układzie. Następnie jeżeli nie będzie poprawy proponuję sprawdzać poszczególne części, które odpowiadają za chłodzenie silnika.
Wykonaj testy ciśnieniowe układu chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Może to tylko korek na zbiorniczku się uszkodził i zbyt wcześnie upuszcza ciśnienie, a wraz z nim płyn. Pojedź na warsztat/mechanika, który posiada odpowiedni sprzęt (nie kosztuje wiele) i zdiagnozuje to w 15 minut ;) .
Panowie ja może nie jestem jakiś znawca w Lpg ale w moim typie instalacji ale u mnie raczej steruje komputer i czujniki z nim połączone w starszych była ręczne ustawianie dawki na reduktorze Zgadza się. W instalacjach IV generacji czyli sekwencyjnym wtrysku gazu po wymianie reduktora należy tylko sprawdzić i ewentualnie skorygować jego ciśnienie. No...
Zerknij na topic: Płyn układu chłodzenia w Corsie `91 . Tam pewnie znajdziesz odpowiedź.
Witam, musisz podać więcej szczegółów: czy płyn w układzie nie zmienił barwy? jakie wskazania temperatury? Czy sprawdzali w warsztacie, w którym robiłeś głowice tuleje obsady pompowtryskiwacza? Na jak długo zaślepiłeś sprężarkę? Z którego roku jest ta scania? nieszczelna chłodnica EGR też jest taka możliwość ale powinieneś zauważyć jakieś ubytki płynu,...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
To normalne zachowanie korka, którego zadaniem jest między innymi wyrównywanie ciśnienia w momencie zwiększenia lub zmniejszenia objętości cieczy w układzie chłodzenia. O ewentualnych problemach z tym układem mogą świadczyć zmiany przede wszystkim różnice poziomu płynu chłodniczego (ubytki) czy też nietypowe zachowania obserwowane na wskaźniku temperatury.
Jeśli by było coś zepsute n.p, w układzie chłodzenia np.uszczelka pod głowicą to byłby ubytek płynu .Trzeba zagrzać układ wydechowy,żeby wyschła zbierająca się tam wilgoć i może będzie po zmartwieniu. Pozdrawiam
UPG to typowo ubytek płynu (wyrzuca przez zbiornik i robi ciśnienie w układzie chłodzenie bo dostają się spaliny). Biały dym to też brak powietrza. Coś mi to pachnie zjechanym wałkiem rozrządu do 0 razem ze szklankami albo zawieszonym EGR. EGR można zaślepić blaszką. A zgadnięcie do wałek to może 15 minut roboty.
Sxil - nie słuchaj i nie czytaj bzdur . A niby dlaczemu nie wolno dolać wody do płynu chłodzącego ? Każdy płyn jest produkowany jako koncentrat . [ rozcieńczany wodą ] Co do Twoich problemów z silnikiem to masz problemy z układem chłodzenia. Może to tylko zapowietrzenie , a może też ubytki płynu z węży [ dokładnie oblukaj ] Najgorsze co może być to...
Jeśli nie możesz zidentyfikować wycieku zrób tak kup płyn do uszczelniania układu chłodzenia i po sprawie wiem to z autopsji miałem już dość szukania ciągle ubywało zalałem uszczelniacz i 6 miechów spokój .
Sprawdza obecność spalin w układzie chłodzenia. Dzięki temu eliminujesz inne miejsca ubytku płynu. W twoim wypadku usczelka pod głowicą lub coś gorszego się stało. Płyn dostaje się do cylindra i zalewa swiecę. Dla pewności wykręcić świecę i zobacz ktôre mokre od płynu. Następnie zakręć silnikiem ( po odłączeniu sterowania cewek zapłonowych ) i zobacz...
Ok dzięki za info . Dolałem uszczelniacza na wszelki wypadek w razie jakiegoś wycieku wiem teraz ze popełniłem błąd dolewając ten uszczelniacz ale juz za późno , teraz musze to jakoś odwrócić odkamieniaczem . Jakieś Rok temu miałem ubytek płynu i sprawdziłem podcisnienowo i układ był szczelny. Ale teraz dolewając płynu uszczelniającego myślałem ze cos...
Uszczelka pod głowicą nie powodowała by niedrożności układu chłodzenie! Ewentualnie zapowietrzanie lub ubytek płynu chłodzącego.
Ogólnie to z żadnym ubytkiem nie można jeździć ponieważ ulatniający się freon powoduje po wieszanie dziury ozonowej, w zasadzie to uciekło Ci ok40% gazu przez rok to za dużo ubytek "standardowy to ok 10-20%. Odssysajac czynnik i wpuszczając hudroge do układu a później detektor sprawdzasz czy nie ma nieszczelnosci i a jak są to dokładnie wskaże gdzie...
Można jeszcze zrobić test na CO2 w układzie chłodzenia. Są bardzo fajne zestawy do sprawdzenia czy w układzie chłodzenia są spaliny. Od razu będzie wiadomo czy uszczelka cała czy nie. Pod głowicą oczywiście.
Sprawdzić na wszelki wypadek układ chłodzenia na zawartość CO2.( w warsztacie gdzie mają tester)
To była wada tych silników i nie jesteś pierwszy który tego doświadczył,oczywiście jest sposób na sprawdzenie. Trzeba znaleźć przewód powrotu paliwa który łączy wszystkie głowice i na samym jego końcu podłączyć przewód ze sprężonym powietrzem.Następnie upuścić trochę płynu z układu chłodzenia, zdjąć kolektor wodny ( rurka z króćcami łączy wszystkie...
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
Może masz walnięty zaworek na przewodzie do nagrzewnicy i poprostu on nie otwiera się !!!!! Tak mysle że może być to przyczyną !!!! Dodano po 1 weź jeszcze spr czy któryś przewód chłodzenia nie jest uszkodzony i nie masz ubytku stanu płynu chłodniczego!!!!!!
Pęknięcie uszczelki między cylindrem, a kanałem wodnym może być bardzo małe i poszerzać się ze wzrostem temperatury - wtedy kompresja pójdzie do układu chłodzenia, a ubytek płynu będzie bardzo niewielki - znam takie przypadki. Oczywiście 100% pewności nie ma nigdy. Termostat, o ile się da można na chwilę usunąć i jeśli usterka nie zaniknie, to przyczyną...
Dolej płynu i zobacz gdzie masz wyciek może tylko wystarczy dokręcić opaski.Jeśli wyciek będzie duży Laweta. Bo bez chłodzenia zagotujesz płyn chłodniczy i możesz przegrzać silnik.
Bez zdjęcia głowicy i sprawdzenia głowicy i płaszczyny bloku nie będzie odpowiedzi. Najpewniej jednak to ciśnienie dostaje się do ukadu chłodzenia i stąd problemy. Na próbę skoro masz tyle korków zrób małą dziurkę w jednym z nich i zobacz efekty -głównie ogrzewanie.
Nie wiązałbym wymiany węża z ubytkiem cieczy. Opisana sytuacja wskazuje na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. I tu może leżeć główna przyczyna wyrzucania płynu chłodniczego. Układ chłodzenia w A4 nie wymaga specjalnej gimnastyki by go odpowietrzyć.
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Fiat scudo 1.9d 2001 rok. Skoro zawsze miałem płyn pomimo wycieku bo go dolewalem to w jaki sposób miałbym przegrzac silnik? W bardzo prosty - ten silnik posiada 3 odpowietrzniki układu chłodzenia, po każdym ubytku płynu trzeba go odpowietrzyć. Kolega sam ubił silnik, mechanik nie jest tu winny. Po pierwsze jazda z dziurawą chłodnicą i dolewanie płynu...
Dobrze odpowietrz układ chłodzenia. Na UPG przyjdzie czas później. Kiedy wymieniałeś pompę wody ?
Już nie wiem co o tym myśleć. Źle odpowietrzony układ chłodzenia? Ale po 30 tyś dopiero.
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Błąd sr też mi się pojawiał jak wypinałem czujnik temperatury u mnie jak się okazało był ubytek płynu chłodniczego lodówkę sprzedałem jakiemuś fachmanowi z Radomia za dwa dni wisiała już na olx jako sprawna
No ok, zgadzam się, ale skoro według testu spaliny są już w układzie chłodzenia to chyba już powinien zacząć spalać płyn? Zrobiłem sobie dzisiaj jakieś 60 km i ubytku nie ma żadnego.
Witam, Chciałbym skonsultować problem jaki mnie spotkał, może któryś z Kolegów będzie miał jakiś inny punkt widzenia na sprawę. Mianowicie - auto jak w temacie, były przedmuchy spalin do układu chłodzenia, ubytek płynu. Winna okazała się uszczelka - próba na CO2, widoczne uszkodzenie uszczelki, naprawa. Wydaje mi się, że naprawę przeprowadzono jak trzeba...
a powiedzcie mi jakie są objawy jak jest przedmuchana uszczelka pod głowicą może to ona stwarza problem Moje uwagi na to pytanie (przedmuchy spalin). Ze strony układu chłodzenia takie jak przy jego zapowietrzeniu z pewnymi różnicami. Przy zapowietrzeniu przewody gumowe na zimno są miękkie i twardnieją oraz poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym rośnie...
Ja wiem że nie takiej odpowiedzi oczekujesz, ale sprzedaj to w cholerę, tan silnik to porażka jeśli chodzi o naprawę i koszty. Co do kopcenia na czarno, EGR do czyszczenia, oraz cała ta "puszka" w której jest EGR. Znikający płyn? Dużo powie test na CO2 w układzie chłodzenia. A te turbiny nigdy do cichych nie należały.
witam, podjedż na diagnoze dynamiczną, tam są reg hydro zaworów więc raczej nie one, mozliwe ze oszukuje cos na zapłonie, sprawdz czujke połozenia wałka rozrzadu może zanieczyszczona i kłamie, zastanawia mie ten ubytek płynu chłodniczego, nie podnosi cisnienia w układzie chłodzenia?, ustawienie pompy nie ma znaczenia to HDI , cisnienia w czasie rozruchu...
Mam trzecią fabię na warsztacie z kolei , niestety wina uszczelek głowicy. I od nowa płukanie układu chłodzenia, wymiana oleju, itd... Uwaga na produkty firmy TEMAC!!!
Napisz jaki silnik i jak to się zaczęło,czy miałeś ubytki płynu chłodniczego,czy zmieniałeś może płyn,czy z nawiewu leci ciepłe powietrze,czy wentylator chłodnicy się włącza?Wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia,ale nie mam pewności(za mało danych).
Jeśli wody nie widać ani w oleju ani na zewnatrz sie nie wydostaje , zaczoł bym od kolektorów wydechowych konkretnie od sprawdzenia całego modułu egr który chłodzony jest plynem
tak tez zrobie, jutro wymienie czujnik poziomu plynu i doleje ewentualny ubytek plynu podczas wymiany. wieczorem napisze efekty wymiany. dziwi mnie tylko jak mogl sie uszkodzic czujnik poziomu plynu... co moglo spowodowac jego uszkodzenie?
Dobry pomysł z klejem. Ciekawostak po 100 km ubyło kat ze 100ml. płynu. A po nastepnych 100 nie ubyło nic i nic ni ebyło czuc z nagrzewnicy. Za drugim razem korek zbiorniczka wyrównawczego był zakrecony znacznie lużniej. Może więc problemu mozna uniknąć utrzymując dostatecznie niskie ciśnienie w układzie chłodzenia? Może tak być ze zaworek upustowy...
często po przejechaniu dosłownie 3 km ma już ponad 90 stopni mimo że jest zima. Czy to normalne??? A wcale go nie wciskam na obroty! nie jest to normalne i wskazuje na dostawanie się gazów spalinowych do układu chłodzenia przez walniętą uszczelkę głowicy, zaobserwowałeś ubytki płynu chłodzącego, wybija Ci go przez korek zbiorniczka wyrównawczego ?...
Wiesz tak szczerze Ci powiem to nie chciałbym ruszać tej głowicy - jeżeli to nie byłaby uszczelka pod głowicą (trochę zmylił mnie wynik badania zawartości spalin w układzie chłodzenia - wyszedł ujemny). Stąd próbuję zaczerpnąc informacji czy ktoś miał podobny przypadek i czym to się skończyło.
Tak jeśli chłodnicza oleju to płyn byłby w oleju i węże nie były by twarde a jeśli kompresja dostaje się do układu chłodzenia to mamy objaw twardych przewodów i braki płynów a też się zdążyło że test co2 nic nie pokazał. Termostat OK?
wentylator się włącza dość późno. a druga sprawa możliwe że ubytek gazu, wyciek płyny i wentylatory są jedną awarią. być może gaz przez reduktor dostaje się do układu chłodzenia.
Jakbyś miał nieszczelną uszczelkę pod głowicą, to byś miał zapowietrzony układ chłodzenia (więcej płynu w zbiorniczku, a nie mniej) lub musztardę zamiast oleju (wtedy ubytki płynu muszą być). Ewentualnie kopciłbyś - ale na biało. Sprawdź w instrukcji obsługi jak powinno się sprawdzać stan płynu chłodzącego. U mnie sprawdza się na zimno, ma być około...
Typ silnika: 1-cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą [1-cylindrowy] - sprawdź ciśnienie w cylindrze [4-suwowy] - sprawdź ustawienie zaworów [chłodzony cieczą] - sprawdź szczelność uszczelki pod głowicą
Więc spróbuję ja. Jeżeli układ się zapowietrza to musi być jakaś tego przyczyna. Jeżeli silnik nie jest zagazowany, to wszystko raczej wskazuje na przedmuchy spalin do układu chłodzenia. . Jeżeli w zbiorniku wyrównawczym jest płyn, to przy poprawnie działających zaworkach w korku zamykającym układ chłodzenia (otwór przez niego zamykany służy do napełniania...
Witam. Audi A6 C7 2,0 TDI. Przebieg 150 tys. km. Kod silnika CNHA. 2016 r. Po wymianie rozrządu jest delikatny ubytek płynu chłodzącego przez zbiornik wyrównawczy. Wymieniłem zbiornik na nowy i płyn przestał wyciekać, ale pojawił się nowy problem, twarde węże. Zrobiłem test i okazało się, że są spaliny w układzie. Co to może być? Proszę o namiary na...
Zbiornik wyrównawczy jak sama nazwa mówi, ma kompensować różnice objętości cieczy wynikające z rozszerzalności cieplnej płyny (zinmny/gorący) oraz uzupełniać ewentualne ubytki płynu i nie jest jego zadaniem zamykanie obiegu. Uważam, że masz wszystko w porządku. Moim zdaniem, jeżeli jest wymiana płynu przez zbiornik wyrównawczy (wtedy płyn w zbiorniku...
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
ubytki płynu ubytki płynu chłodzącego ubytki płynu chłodniczego
wentylatora mercedesa uszczelniacze zaworowe renault megane instrukcja obsługi
licznik prędkości klimatyzator midea
Podłączenie żarzenia lampy EM11 - porady Wymiana zębatki w serwomotorze Vaillant ESV 202 - krok po kroku