W Tdi PD wskaźnik zużycia paliwa to naprawdę wskaźnik. Jego wskazania zależą od: lepkości paliwa (niby korekta temperatur jest ale to za mało) ustawinia wałka rozrządu (kąt synchronizacji) Stanu samych pompek. Generalnie komputer wylicza dawkę na podstawie kąta wtrysku i jego długości trwania oraz temperatury paliwa. To sporo zmiennych do uwzględnienia....
Teraz wkleję tekst z www.obd2.pl z podpisem autora. Jest to istotny tekst, który warto przeczytać zanim rozpoczniemy regulacje sterownika lpg. Ten tekst pozbawia nas złudzeń, co do tego, że możliwa jest w ogóle szybka jednorazowa operacja wgrania mapy lpg, oczym często mówią instalatorzy. Oni nie jeżdżą naszym samochodem. Pierwszy szybki wniosek, to...
Czyli wygląda na to, że turbo gania powietrze do kolektora, bo po 2000rpm czuć różnicę, kłopot jest w turbo-dziurze, zanim turbina napompuje... Nasuwają mi się tylko 2 pomysły: - korekta kąta wtrysku mieszanki - rozpylacze wtryskiwaczy Jak wygląda filtr powietrza?
Bez bolców do ustawiania wału i pompy proponuję Ci tego nie robić. W moim też tacy "spece" grzebali i po kilku tysiącach miałem do wymiany zawór korektora kąta wtrysku w pompie ok. 700 zł. Naszym mechanikom przy wymianie pasków nie chce się blokować tych elementów i idą po najmniejszej linii oporu, a kąt ustawienia pompy jak również zaworów rzeczywiście...
Charakterystyki pojazdu 3008 (P84E) CROSS OVER 5-DRZWIOWY 1.6 HDi 120 FAP (DV6FC) AUTOM SKRZ BIEGÓW 6 PRZEŁOŻEŃ TYPU STT Model 3008 (P84E) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 14826 89 2 0708 Data Początku Gwarancji 31.08.2017 Numer seryjny silnika 10 JBHY 3061051 P4A 9813169299 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
dlatego jak ruszysz nastawnik pokazuje inna wartość a w rzeczywistości dalej jest wtryskiwane tyle samo Masz na myśli jak ruszę fizycznie nastawnik tzn "klepne" go w którąś stronę? Nie rozumiem dlaczego miałby wtryskiwaczy tyle samo, przecież fizycznie zmienia się wtedy wychylenie nastawnika. ważne jeszcze jest na jakie ciśnienia te 216 będą ustawione,...
Problem rozwiązany okazało sie że brak mocy był spowodowany złym ustawieniem kąta wtrysku drobna korekta na fasolkach pompy i jest ok.. natomiast przegrzewanie było spowodowane wadliwym (nowym zresztą) termostatem założyłem stary i jest ok.
Uważam, że koncepcja zakładająca konieczność umieszczenia wtrysku z NBF w konkretnym cylindrze jest błędna. Zasadniczo po zmianie położenia wtrysku sterującego korekta kąta początku tłoczenia jak i indywidualna korekta dawki dla każdego wtryskiwacza będzie prawidłowa, jedynie w logach korekty będą przypisane niewłaściwym cylindrom. Zakładam (z dużą...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam dzisiaj zabrałem sie za podpięcie pod komputer themy 2.0 16v V.I.S bo mam problem z błedem 1223 według autodaty to bład oznaczający złe działanie grzałki sondy lambda, na forum Lancia Klub Polska jest opis ze to bład oznajmiający :Usterka wskazań sondy lambda.Natomiast tester którym podpinałem pokazuje bład : szybka korekta dawki paliwa na granicy.Ponizej...
Pompę rozebrałem i uszczelniłem - ciekło delikatnie spod tłokorozdzielacza, oring zaworka ciśnienia też już nie mógł być szczelny więc zaaplikowany kompletny zestaw naprawczy, poprawione zaciski na wężach, wymienione powroty z wtryskiwaczy - to prawdopodobnie było przyczyną problemów z zapaleniem przed awarią wynikłą z odpalania samochodu na krawat...
sajmon25 napisał: instalacja to nie wszystko! do każdego silnika trzeba podchodzić indywidualnie. Mam tu na myśli sprawdzenie ciśnienia sprężania, sprawdzenie ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy, ewentualna ich regulacja lub wymiana oraz korekta kąta początku wtrysku. Zmniejszenie lepkości OR poprzez podgrzanie w niewielkim stopniu wpływa na poprawę efektywności...
Dobry olej nie tworzy nagaru. Źle pierścienie dobrane do tulei i silnik nie był docierany. Niedotarty pierścień ma małą powierzchnię odprowadzania ciepła, powstają lokalne ogniska na których się przypala olej. Pierścienie uszczelniające są za sztywne, za duży zamek po wyjęciu z cylindra. Ile mm ma odstęp pomiędzy końcami pierścienia po wyjęciu z cylindra...
W Escortach jest inna pompa wtryskowa i wtryskiwacze (wielootworkowe). Sam jestem ciekaw czy można dopasować inne wtryskiwacze zamiast czopikowych i czy po korektach kąta początku wtrysku poprawi kulturę pracy tego silnika?
A co tu jest do ustawiania rozrząd na blokady i tyle ewentualnie potem mała korekta kąta wtrysku.
Trafiłem po czasie na post, którego nie zamknąłem więc teraz dopowiem. Problem został rozwiązany. Mechanicy w Bosch serwisie najzwyczajniej zawalili robotę z ustawianiem kąta wtrysku. Po wizycie w Bosch Diesel Pezal w Gdańsku i ponownej korekcie kąta wtrysku przez doświadczonych mechaników problem od tamtego czasu nie powrócił. Pompa i sterowniki były...
No wiec wypadało by to poprawić przez tego co montował pompę, ma zegar niech ustawi prawidłowo. Jak nie pomoże to reklamować u tych co uszczelniali. Ale pewnie kwestia małej korekty kąta wtrysku. Przedtem jednak upewnij się że świece grzeją, to możesz zrobić sam.
Nie ma znaczenia na które będziesz ustawiał, byle byś zamontował tak samo jak zamontowałeś. Ustaw kołek w drugi otwór i zobacz jak wyglądają znaki. A po montażu pompy obowiązkowo korekta kąta wyprzedzenia wtrysku.
Możliwe że któryś wtrysk lub wtyczka wtrysku Ta jeszcze każ mu poszukać czujnika na szynie CR. (AGR to zwykłe TDI na pompie rotacyjnej ze sterowaniem elektronicznym. Jedynie wtrysk sterujący ma kabelek i wtyczkę tak by sterownik wiedział kiedy iglica wtrysku się otwarła czyli następuje wtrysk - potrzebne do dynamicznego ustalania/korekty kąta wtrysku.)
Witam. Tak jak kolega wyżej napisał korektę kąta wtrysku ustawiasz za pomocą regulacji kółka rozrządu (do przodu do tylu) tego znajdującego się na pompę wtryskowej, poprzez poluzowanie 3 śrub i korektę kółka. Najwygodniej pompę ustawiać na czujnik zegarowy. A jakie porady znalazłeś które u ciebie się nie sprawdzają?
Sprawa dotyczy silnika wysokoprężnego ciągnika rolniczego z rotacyjną pompą osiową. Zwiększyłem dawkę paliwa celem podniesienia mocy z 95KM o ok. 10%. Przyrost mocy jest wyraźnie zauważalny, ale skutkiem ubocznym jest silniejsze kopcenie podczas wciskania pedału gazu niż przedtem. W związku z tym dwa pytania: Czy można wyeliminować tą przypadłość poprzez...
Po wymianie rozrządu, kąt wtrysku trzeba obowiązkowo sprawdzić, i na podstawie tego podjąć decyzję o korekcie.
Jaki sterownik wtrysków?!? Przecież to jest wtrysk mechaniczny (pompa LUCAS FT09). Czujnik jest i służy do korekty kąta wyprzedzenia wtrysku.
Witam Można użyć oprogramowania apke androida :) Testowałem na ECU Vaga działa ,co ciekawe podaje kąt wyprzedzenia zapłonu , korektę wtrysku itd . Nazwa: "Motor data obd" złącze mod. ELM 327 II
Na pompie koło łańcuchowe jest podwójne, w autodacie masz instrukcje, potem korekta faz rozrządu i "włala"
Tak pętla regulacji kąta wtrysku wykorzystuje sygnał z czujnika wału i właśnie sygnał z wtrysku sterującego. Na jego podstawie ustala faktyczny kąt wtrysku i koryguje go w razie potrzeby. Jak brak sygnału kąt ustalany jest na ślepo z mapy. Więc pewnie teraz masz lepiej ustawioną pompę i wartość ustawiana z mapy nie wymaga korekty albo bardzo małej
Korekty pompowtryskow sa ok a kąt wtrysku jest tez ok ustawiony na 0.0
Podejrzewam że on podaję sygnał do pompy paliwa do tej co jest na rozrzadzie i nią też steruje. NIE! G62 mierząc temperaturę cieczy chłodzącej określa (sterownik J248): 1) CZAS grzania świec 2) wartość Korekty DAWKI paliwa 3) wartość Korekty KĄTA (punktu) wtrysku https://obrazki.elektroda.pl/8123493700_...
tomek130 - nie skomentuję <hahaha> matias31 - uważam że to wywalanie pieniędzy. Jeżeli chcesz przepłukać silnik to są do tego specjalne preparaty - tzw, płukanki do silnika (np Liqui Moly Engine Flush). Nie wiem czy pomoże w Twoim konkretnym przypadku - ale na pewno nie zaszkodzi http://tdi.pl/component/option,com_smf/I... (dla...
Ogr.dymu do korekty czy całkiem skopany ? i jeszcze kąt dyn. wtrysku też zamierzenie nie ruszany
Wracając do tematu, który był już poruszany. Audi A4 2.5 TDI 150 KM, silnik AFB, rok produkcji 1998. Mam taką dziwną przypadłość w aucie, zawsze rano na zimnym silniku, gdy jadę powoli się rozpędzam, wciskam gaz, do 2 tysięcy obrotów jakoś idzie (na każdym z biegów). Ale gdy obroty przekraczają 2 tysiące, zaczyna się dusić, słabnie, czuć, że turbina...
Masz rację, z tym, że ten sposób jest trochę mniej dokładny. Jednak kręcenia jest zdecydowanie mniej. Ja teraz ustawiam tylko za pomocą lampy stroboskopowej, nie trzeba nawet odkręcać przewodu wysokiego ciśnienia. Wystarczy zmierzyć kąt wyprzedzenia wtrysku, dokonać korekty jeżeli potrzeba i skontrolować po regulacji. Szybki i łatwy zarobek.
Kodowanie wtrysków tak ale dla silników CR (Common Rail) bo tu jest dla każdego wtrysku osobne korekty fabryczne.
Znaki to nie wszystko. Sama pompa może regulować kąt wtrysku i jak tego nie robi to masz objawy jak wyżej. Czasem pomaga korekta fizyczna (lepiej odpala gorzej z mocą) ,ale należało by sprawdzić czy układ w pompie działa poprawnie. A to jedynie z komputerem i działającym wtryskiem sterującym.
W tym, że dawka jest współzależna z dynamicznym kątem wtrysku. I należy ruszyć nastawnikiem aby otrzymać pożądany efekt.
Statyczny kąt wtrysku jeśli ma wartość 26, to absolutnie nie ma żadnego wpływu na odpalanie gorącego silnika. Jedź do tunera na korektę mapki startowej, będzie palił jakby właśnie wyjechał z salonu.
witam również mam ten problem w 3,2 czy udało się zdiagnozować ten przepadek?? prawdopodobnie jest to problem z katami wstepnymi szukam potwierdzenia dla tej teorii
Cześć, Taka anomalia, gdzie korekty wtrysków podczas jazdy ze stałą prędkością, zwłaszcza na jednym biegu (np. 4.), rosną do ponad ±5 mg/suw, a przy wciskaniu gazu spadają blisko zera, może wskazywać na kilka rzeczy, mimo że same wtryski były sprawdzane i są w porządku. Korekta wtrysków to sygnał sterownika silnika, który koryguje dawkowanie paliwa,...
Witam. Rzecz dotyczy seata ibizy 1.9 tdi 2000 rok. Silnik AGR na pompie VP. Do rzeczy: kąt wtrysku na jałowym, rozgrzanym silniku (po 100 km jazdy) wacha się 31-34. Jaki powinien być prawidłowy? Nie jestem mechanikiem ale znam się całkiem nieźle na autach. Czy ewentualną korektę dam radę zrobić sam?
Nie kąt wtrysku tylko synchronizacje 4 grupa 4 pole ma być 0.0 chociaż są zwolennicy na -1. Jeśli poznaczysz przed ściągnięciem to masz pewne że bedzie ok ale procedura ma się tak że blokujesz wałek rozrządu (bolec 6mm,wiertło itp) potem znaczysz ładnie kółko na wale korbowym tylko idealnie (nie farbką, najepsza wg mnie ryska) potem zwalasz pasek nowe...
Dzień dobry, Posiadam Passata B6 z silnikiem 2.0 TDI BMP. Ostatnio dawałem pompo wtryskiwacze do regeneracji ponieważ samochód bardzo dużo palił nawet 12l/100km, oraz miały słabe parametry. Po wymianie pompo wtrysków kąt wtrysku zmienił się na 10 stopni oraz w grupie 13 korekty skoczyły na 1: +1,65 2: -3,01 3: +2,99 4: +1,65. Wtryski zostały tylko zamontowane...
Kaman o to, że do zdiagnozowania autka potrzebujesz interfejsu i programu, w którym można wprowadzić silnik w tryb pracy bez korekt nastawnika pompy - w tym trybie sprawdza się początkowy kąt wtrysku. Ale...wymaga to interfejsu, programu odrobiny doświadczenia i ostrożności, żeby nie namieszać przy silniczku...Jesli nie masz któregoś z tych, to do pojedynczego...
Sprawa wygląda tak ze po dłuższym sprawdzaniu i poszukiwaniu okazało się że kąt wtrysku wstępnego jest inny w czasie wypalania filtra cząstek stałych. Gdy nie ma wypalania te dwie wartości się pokrywaj. Sprawdzone oscyloskopem wtrysk wstępny jest, ale diagbox go nie pokazuje. Przypuszczam że taki bug tego sterownika SID803a że w okienku podpisanym jako...
Sprawdzenie kąta wyprzedzenia wtrysku to zaledwie podpięcie interfejsu diagnostycznego i w ciągu kilkudziesięciu sekund (zanim interfejs połączy się ze sterownikiem silnika z grupą 000 w trybie Basic Settings) już widać jaka jest jego wartość (w drugim polu grupy 000 w BS powinna oscylować w przedziale 49-51 jednostek przy rozgrzanym silniku do temp....
Jako mechanik zrobiłem w nim. Świece, turbo 4 m-ce, cewke nową, zaworek zaślepiony, zawor evap nowy, sonda przed katem nowa. Zrobiony reduktor LPG, wtryski wymienione LPG. Filtry oleje Sprawdzony skanerem dokładnie Korekty w porządku Dodano po 1 Chyba nadaje się do tuningu
od czego? Od wysterowania turbiny oraz pozostałe podcisnienia. Pompowtryski teoretycznie powinny byc ustawione na -180 stopni. Ja ustawiam je na 180 lub 225 stopni, jest trochę z tym roboty, ale czasami widać znaczącą róźnicę w korektach. Sprawdź w parametrach ciśnienie doładowania i przepływkę oraz korekty pompwtrysków. P.S. Ogólnie mówiąc jeżeli...
A nie bardziej skakał by timing na wykresie ? Nie wiem już chyba takie rzeczy pisze żeby się pocieszyć 😣 W skrócie: Rozrząd do weryfikacji, podpięcie kompa i podgląd korekty wtrysku. Następnie klin może być uszkodzony, co nie zmienia faktu, iż Twój mechanior zrobił sobie magiczne kreseczki i według nich złożył rozrząd. TO JEST NAJWIĘKSZY BŁĄD...
Odczytaj błędy programem IAW SCAN2 może skasujesz. Wymiana sondy pewnie nie pomoże skoro masz uszkodzoną pamięć RAM i ROM więc pewnie nie robi korekty pod kątem wskazań sondy. Kontrolka wtrysku zgaszona jak jedziesz? Z tego co wiem uszkodzenie pamięci sterownika objawia się ciągłą pracą pompy paliwa kiedy kluczyk przekręcisz a nie odpalisz auta, kiedy...
Dwa podstawowe parametry to prędkość obrotowa i obciążenie silnika, do tego sterownik dodaje korekty na temperaturę silnika, paliwa itp. Przy czym kąt sterowany jest przez komputer, natomiast dawka paliwa regulowana jest mechanicznie, jest to wypadkowa stopnia wciśnięcia pedału gazu i prędkości obrotowej pompy.
Witam, Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów. Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału...
kąta wtrysku korekta wtrysku przyspieszacz kąta wtrysku
bezawaryjna pralka le40b651t3w samsung wentylator chłodnica aster
pasma lotniczego philips 43pus8118
Błąd E6 na bieżni Urbogym V520 - co oznacza? Bosch zmywarka SMV/SMS resetuje się, czarny ekran, restart – kondensatory, TNY/LNK, naprawa