http://www.marsport.org.uk/smd/mainframe...
Opel Vectra z silnikiem Isuzu,Opel Corsa,Combo także z silnikiem Isuzu. Alternator Hitachi 100A.
Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
tak tak, alternator jak w astrze F z przyklejoną do ty**łu pompą vacuum.
Uwazam ze dla wiekszosci samochodow to wystarczy .
Witam. To tak często jest,że jak usterka znika, to trudno ją zlokalizować. Prawdopodobnie jest problem z alternatorem albo układem regulatora. Zacznij od sprawdzenia połączeń w układzie alternatora i sam alternator. Pozdrawiam
Wg mnie na F powinno być cały czas 12 V (pole - field), B - batery, L - lampka, E - engine. Szukaj przerwy lub przerób układ.
Obejrzyj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A jeżeli będzie mało to masz u góry przycisk "szukaj" i wpisz : alternator
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Kolego opis jest bardzo chaotyczny, niewiele z niego wynika. Tu masz dwa podstawowe układy alternatorów. 994498 994499 Jeśli alternator jest rzeczywiście obcowzbudny to chwilowe podanie napięcia nie spowoduje ciągłego ładowania - napięcie musi być podawane cały czas, regulator w tym alternatorze reguluje napięcie na podstawie napięcia wyjściowego
Mam nadzieje że link będzie pomocny. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic38... Raczej nic nie trzeba robić po prostu podłączyć, ale niech ktoś z większym doświadczeniem się wypowie.
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
Rozrusznik, a by działał to nie potrzebuje żadnego wzbudzenia. Za to układ alternatora, układ ładowania. To już tak.
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
Ja też nie znam :D , jest to alternator z układem cdi. Moc alternatora, to co prawda tylko 100 W, ale powinien wystarczyć. Ciekawiej za to wygląda kwestia układu WN, jeśli nie kłamią, to 25 kV przy 1000 rpm da Ci duże efekty. Nie przeliczałem jak to wychodzi finansowo, ale jest to droga wyjścia z sytuacji.
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
...No tak, tylko układ regulatora alternatora "puszcza wolno sam alternator" w momencie przekroczenia maksymalnego dopuszczalnego napięcia na odbiorniku. Taki układ przy EW powodowałby niszczycielskie obroty.
Oj Romoo, to chyba tylko układ Leonarda ratuje...
Bez przesady ale trochę większy akumulator daje większą amortyzację ładowanie/rozładowanie co podnosi sprawność układu alternator/akumulator/instalacja. Szczególnie zimą gdy akumulator jest narażony na samowyładowanie z powodu mrozu.
Reasumując autor chce uzyskać 2kW mocy elektrycznej, jakiej mocy silnika należy użyć żeby to działało , zakładając że musimy użyć multiplikatora do zwiększenia obrotów. Należy użyć praekładni. Moc silnika spalinowego wynika ze sprawności układu. Czyli alternatora i przekładni. 4kW na wale silnika spalinowego powinno wystarczyć. Problemem będzie raczej...
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
witam, A jest możliwe, że wstawił do alternatora inny układ i dlatego tak przerobił wzbudzenie? Raczej dokładnie tak zrobił. Były montowane dwa rodzaje alternatorów: "analogowe" i "cyfrowe". Zewnętrznie są one takie same, ale mają inne numery i oznaczenia na wtyczce.
Oczywiście, że nie możesz podłączyć ładowarki wyposażonej na wejściu w układ MPPT do alternatora, który to stanowi źródło napięciowe. Moduł PV to właściwie źródło prądowe. Stąd po dołączeniu MPPT do alternatora dojdzie do zwarcia, ponieważ układ MPPT będzie się starał dokonać maksymalizacji mocy pobieranej ze źródła.
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
ja zawsze odcinam ten kabelek od sterownika na którym pojawia się napięcie(z alternatora) po zapaleniu silnika chyba niebieski z białym gdyż w tedy znika problem z uszkadzaniem układu prostowniczego w alternatorze a nie pogarsza to w jakimś większym stopniu pracy silnika
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
całkiem możliwe że jest to wina układu prostowniczego w alternatorze, ieśli kontrolka pali się słabo to być może siadła jedna dioda, albo jeśli powiadasz że głośniej chodzi to może siadły Ci łożyska w ów alternatorze i jego praca jest zbyt mało efektywna. Pozdro
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
No i mam tylko wydajny alternator😁
W niekorzystnych warunkach, impuls prądowy może zniszczyć diody w alternatorze, dlatego silnik powinien być zgaszony. Możesz wymienić te niekorzystne warunki? Impuls prądowy (czyli gwałtowny przysiad napięcia spowodowany obciążeniem) mógłby coś tam narobić alternatorowi, gdyby nie równolegle podłączony do alternatora naładowany akumulator, robiący...
Jak rozumiem, problem polega na rozwiązaniu układu chłodzenia alternatora? Może jak w Audi 8o B2 z altkami 65/90A: http://obrazki.elektroda.net/83_12902008... Za: Hans-Rudiger Etzold SAM NAPRAWIAm Audi 80 Początek rury powietrznej poprowadziłbym w okolice poboru powietra dla filtra powietrza silnika ale wykonałbym jakby drugi, osobny kominek....
...i podczas huśtania wygenerować prąd? Ile tego prądu wygenerujesz? W takim układzie alternator/prądnica działa jako hamulec huśtawki i amplituda wychyleń huśtawki szybko spadnie do zera. Musiałbyś cały czas wykorzystywać energię swoich mięśni aby utrzymać stałą amplitudę a przyjemność huśtania zmieniłaby się w uciążliwy obowiązek.
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Żarówki 4W tak zaraz same z siebie niczego nie topią, przecież w sprawnym układzie ona gaśnie po wzbudzeniu alternatora. Owszem może nadtopić obudowę jak np. zapomnisz wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i ona sobie świeci i grzeje całą noc.
Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
Cały problem niezrozumienia , tematu wynika ztego ze poruszany sie w zakresie napiecia 1,8V i pradach rzedu 120A czasem wiecej. Minimalne spadki spadki robia usterki w układzie . Alternator tez pracuje w tym zakresie regulacji. Do tego žle zaprojektiwwne juz w fanryce instalacje . Wydajnosc prądowa niestety jest ograniczona poprzez indukcyjnosc stojana...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
To układ alternatora 126p jest prawidłowy ,dla innego sterowania drugi koniec wzbudzenia musiałby być podłączony do masy.P
Nie zaszkodzi, podczas pracy silnika alternator daje nawet do 14,5V pompce.
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
Kolego miałem też takie autko z silnikiem 1Z 90 KM i mnie też prześladowały na początku tj. po kupnie takie usterki jak: sporadyczne gaśnięcie silnika, wariacje kontrolek i zapalenie się kontrolek od ABS-u i poduszek. Jeśli jesteś pewien, że nie masz zapowietrzonego układu paliwowego i zabrudzonego filtra paliwa (zwróć uwagę na przezroczyste wężyki...
Witam Czy może mi ktoś wyjaśnić jak pracuje (+przykładowy schemat) tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora? Nie bardzo mogę znaleźć w necie na temat takiego układu. pzdr
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
A żeby żarówka się zaświeciła to należy podpiąć do kabelka brązowego L i on jest minusem ? Twoja żarówka czy ta opisywana przez kolegów? Ta w opisie kolegów to kontrolka ładowania (to co normalnie jest gdzieś przy wskaźnikach w samochodzie). Kontrolka ładowania ma poza zadaniem informacyjnym ma zadanie zasilania wzbudzenie alternatora na początku -...
To prosta maszyna nic nie ma O ile nie podczepia przyczep, tak się nie robi a automat 12 24v nic nie zmienia w układzie.
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
tu masz układ rozruchowy na podstawie ursusa 330 http://www.elektroda.pl/rtvforum/alterna... a tu masz instalację trzeba odpowiednio przenieść
Alternator nie ma wpływu na układ zapłonowy.
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Rozumiem, że tam nie ma regulatora napięcia, tylko sam szczotkotrzymacz. W takim układzie alternator na stół probierczy, zewnętrzne wzbudzanie i można sprawdzić jego działanie. Wtedy będziesz na 100% wiedział, że usterka jest w elektronice.
Ale co chcielibyście usprawnić w ty alternatorze lub układzie ładowania?
W ogóle się nie włączą bez akumulatora. LiFePO4 ma dość szeroki zakres dopuszczalnych napięć ładowania. W przeciwieństwie do Li-Ion, a temu alternatorowi nic nie grozi. To kopia układu Ducati.
Dlatego że układ stwierdza niesprawność alternatora i aby nie dopuścić do pracy bez ładowania, blokuje rozruch. Jak to technicznie jest zrobione, powinien dać odpowiedz schemat z linku (mniej więcej). Urządzenia dźwigowe, podlegają innym przepisom i warunkom odbioru technicznego niż samochody użytkowe. Jeśli instalacja pojazdu, w jakikolwiek sposób...
Nie opłaca się ingerować w alternator. Znacznie taniej będzie pilnować by układ ładowania był sprawny, a w razie usterki, po głębokim rozładowaniu akumulatorów naładować je chociaż do napięcia 14.4V prądem dziesięciogodzinnym i dopiero uruchamiać ciągnik ze sprawnym alternatorem. To znacznie ograniczy czas ładowania dużym prądem po rozruchu. Kolega...
Poszukuje takiego układu od regulatora napięcia alternatora. Czy kojarzycie co to jest i gdzie można kopić?
Masz tam 3 pinową kostkę? Jeśli tak, to na jednym musi się pokazać + po zapłonie, jest to napięcie referencyjne. Jak go nie ma, to tak się zachowuje ten układ.
Chciałem pomocy a dostaje mądrości życiowe. Nie każdy wszystko potrafi sam więc szuka pomocy. P.S. Liczba mnoga ?musimy? jako grupa na forum.
A czasem układ od alternatora nie padł
eech... filtru fest potrzeba i tyle. kable zawsze coś zbiorą. a i każdy przekaźnik wali w układ, o alternatorze nie wspominając. filtr i jeszcze raz filtr.
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
Randall_ w twoim przypadku nic więcej do szczęścia nie jest Ci potrzebne. Układ jest kompletny, to nie alternator 6 diodowy by był przekaźnik kontrolki ładowania. Minimalne żarzenie nie jest problemem, występuje często, ale przeważnie jest nie zauważalne. U Ciebie może występować spadek napięcia na przewodzie zasilającym stacyjkę, zwłaszcza przy większym...
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
a co tu opisywać?Stojan w układzie trójfazowym,nieskojarzonym,kojarzy go w gwiazdę odpowiedni łacznik w mostku prostowniczym. Uzwojenie wirnika zakończone węzłem szczotkowym współpracuje z regulatorem napiecia w układzie alternatora 6-diodowego.
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
Witam. Może układ zapłonowy w Matizie zakłóca działanie miernika.
Sprawdź: - Ładowanie na wolnych pod obciążeniem. - u masowanie silnika i alternatora - układ prostowniczy alternatora.
Zrobiłem pracę od podstaw, czyli wyczyściłem przepustnicę, przewody odpowietrzające, wymieniłem świece, skasowałem luzy w układzie kierowniczym, zrobiłem alternator i wizyta u gazownika - auto sprawne.
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
Nic nie kombinuj tylko wymień przekaźnik kontrolki ładowania -było tyle razy że jest spalony prawie zawsze przy awarii alternatora.P
Były dwa, 6 i 12V. Da radę. Nie da rady alternatora.
Wszystko znjdziesz na wikipedii albo na google .Na lin chodzą w aucie ukkłady komfortu , dzrzi , zamiki , okna , lampy , alternator , czasem moduł nadzorowania akumulatora . Czasem jeszcze układ klimatronika i webasto .
Na początek ściągnij z alternatora kabelek z wyjścia oznaczonego D+ i dotknij końcówką tego kabelka do masy (zapłon włączony). Jeśli w tym momencie zapali się kontrolka od ładowania, to masz problem z alternatorem. Coś w układzie wirnik, szczotki, regulator napięcia (najprawdopodobniej właśnie regulator) Jeśli kontrolka sie nie zapali, usterka w układzie...
Napędem będą 2 silniki elektryczne na każdą z gąsienic, do tego alternator który będzie napędzany silnikiem spalinowym. Alternator jest przeznaczony do pracy dorywczej, nie nadaje się.
2b. Mam silnik diesla 1.7. Mógłbym zamontować zamiast klimatyzacji i standardowego alternatora 2x alternator 1.5-2KW 24V od ciężarówki. Zespawać do tego ramę. Można by było tym zasilać akumulatory falownika hybrydowego jak zimą będzie brakować prądu. Ciepło które się wygeneruje można wykorzystać do ogrzewania. W takim układzie zasugeruję alternatory...
Wydaje się jakby jakieś kółko dawało taki odgłos jak uszkodzone łożysko hrabotanie itp piszczenie jakby pasek ślizgał z przerwami albo coś metalowego docierało się. Sprzęgięka niema na alternatorze, czy to może być efekt uszkodzonych łożysk w samym alternatorze? Układ rolek jest taki sam u mnie jak tu na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/6141397300_...
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Po pierwsze żadne diody czy rezystory. Lekka modyfikacja regulatora w alternatorze i już . Po drugie układ balansera dla prądów rzędu 50A i kontrolą temperatury ogniw, bo krótkotrwałe ładowanie prądem rzędu 2C usmazy ten pakiet. Po kolejne przy cenach i dostępności akumulatorów samochodowych taka przeróbka jest totalnie bez sensu.
( Przyczyna tkwi w przerywaczu kierunkowskazów ) Przerywacz kierunkowskazów nic nie ma do spalających się żarówek . Swoim układem musiał by zakłócać pracę regulatora alternatora , a to jest nie możliwe .! Lepiej pomierz napięcie ładowania jeszcze raz , bo tylko w tym wypadku mogły spalić się żarówki przy zbyt dużym napięciu .! :|
możesz zastosować elektroniczny regulator od Dużego Fiata / Poloneza / Żuka. on jest zewnętrzny, jego się po prostu wpina do szczotek wzbudzenia (67) i plus po kluczyku (15) i trzeba go przykręcić gdzieś gdzie jest masa (do blachy) i tyle Nie może. Zobacz jak to wygląda. Chociaż jak przerobisz i tylko szczotki zostawisz.😋
Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika...
Którą wersję alternatora masz? U Ciebie nie będzie tak prosto bo ze schematu instalacji wynika że alternator dawał też napięcie na układy zabezpieczeń. Coś poradzimy. Na dodatek nie ma tu typowej stacyjki.
Na lini ładowania akumulatora na przyczepie wstaw żarówkę najlepiej reflektorową, to chyba najprostszy sposób zabezpieczenia układu. Alternator czy inna prądnica po chwili od uruchomienia silnika stabilizuje napięcie ,, na pokładzie" w okolicy 14,4V więc masz wszystko pod kontrolą i w drogę. ;-)
Układ rozrysowałem tak aby pokazać sposób w jaki chciałem połączyć układ alternatora i trzech akumulatorów. Rozdzielacz to nic innego jak diody o dużym prądzie znamionowym (każda 125A). Jakie w takim razie proponujecie inne rozwiązanie, zakładając iż powrócę do oryginalnego połączenia instalacji w silniku (zielona kreska). Chciałbym przy tym zachować...
Więc mierz pobór w każdej gałęzi układu.
Alternator podłączyłem w następujący sposób. Kabel z mostka prostowniczego oczywiście do plusa akumulatora a drugi ten od regulatora przez żarówkę i stacyjkę do plusa. W takim układzie alternator ładuje za dużym napięciem. Zrobiłem miernik który wpiąłem w instalacje i przy wolnych obrotach napięcie wynosiło ok 10-11V. Przy większych obrotach myślę że...
Żarówka 4W świeciła się cały czas po odpaleniu, nawet po przeładowaniu ciągnika W zasadzie to może dobrze rokować. Przecież od początku powtarzam, że mamy do czynienia z regulatorem zewnętrznym, czyli układem właściwym dla alternatora sześciodiodowego. zrobiłem krótkie zwarcie i również altka nie zaczął ładowania. A jak miał zacząć skoro nie ma wewnętrznego...
Nie wolno zdejmować klemy na chodzącym silniku,tym bardziej przkładać akumulator.Przy otwartym układzie ładowania napięcie na alternatorze może wynosić kilkadziesiąt Volt cała elektronika idzie się p....... wszystko. absolutna racja!! napięcie na nie obciążonym pojemnościowo (akumulator)alternatorze może w impulsach wzrosnąć kilkakrotnie od napięcia...
Tak, jest układ BMS. Zatem alternator i panel PV powinny działać niezależnie. Ale jak to może grać przy połączeniu tych 2 zrodel zasilnia?
Robisz zwarcie więc generator przestaje generować napięcie bo ta zworka robi za odbiornik mocy. Jakieś tam zabezpieczenie ten konkretny układ alternatora ma. Więc jak na tym smartfonie z metalową obudowa ma pojawić się napięcie którego nie ma? Nie wspomnę o tym że po drodze jest ładowarka impulsowa całkiem dobrze zabezpieczona. Więc co tam niby ma się...
Zakłócenia od strony ładowania mogą być generowane przez układ ładownia (alternator) lub odbiorniki typu silnik nawiewu czyli wszystko co znajduje się na linii 12 V
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Czy możliwe jest uzyskanie 230V z takiego układu: alternator bez diód, uzwojenia połączone w gwiazdę, za tym 3 trafa 600W 230V/12V połączone na odwrót. Alternator pędzony wiatrem, przez przekładnię np 70 zębów na wiatrak, 10 na alternator. Co o tym Państwo sądzicie
Koło na wale bez gumowego amortyzatora taka jak powinna być.Właśnie czy na pewno ?Co waszym zdaniem ma niwelować drgania skrętne.Ten układ bez wolnobieszki na alternatorze ma koło z amortyzatorem. Dodano po 4 Stąd się bierze uślizg paska na kołach i jego niszczenie
Mam prosty układ, a w nim alternator, odbiorniki i akumulator. Z małą różnicą, że jest to akumulator LiFePO4. Jak robiłem pierwsze testy to alternator niemal się stopił. Dostał ogromnej temperatury po ok 5 minutach pracy. Z tego co mi wiadomo zwykły alternator będzie się tak zachowywać bo przewiduje zastosowanie "zwykłego" akumulatora w układzie (chyba,...
alternator układ ładowania układ sterować alternator schemat układ alternator
kosztorysy elektryczne zrobić cennik wymiana ogniw bateria laptop
wizjer smart regulator ładowania
Wymiana łożyska w pralce Siemens Siwamat 1642 Alternatywy dla niedostępnego włącznika młotowiertarki