Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
Nie byłoby problemu gdybyś miał alternator samowzbudny natomiast w tym przypadku musisz zastosować do załączenia przekaźnika układ sterowany napięciem alternatora. Zobacz temat jazdy na światłach.P
To zrobiłbym na przekaźniku czasowym. Można wykorzystać sygnał z alternatora lub z czujnika ciśnienia oleju i zastosował prosty układ, który po określonym czasie od podania sygnału sterującego odetnie sterowanie przekaźnikiem, o czym informować może właśnie gasnące podświetlenie. Układ czasowy jest potrzebny po to, by w przypadku przygasania kontrolek...
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
Wszystko znjdziesz na wikipedii albo na google .Na lin chodzą w aucie ukkłady komfortu , dzrzi , zamiki , okna , lampy , alternator , czasem moduł nadzorowania akumulatora . Czasem jeszcze układ klimatronika i webasto .
Witam błędy są. DTC920F81 Połączenie UPC-Alternator. DTC 926768 Obwód modułu sterowania układem Start Stop,ten drugi błąd wynika raczej z tego pierwszego,wyłączony Start/Stop z powodu awarii ładowania.Jak jest sterowany w tym aucie alternator .Pozdrawiam!!!
W tym układzie kontrolka powinna być zasilana plusem ponieważ gaśnięcie polega na podaniu plusa z alternatora po wzbudzeniu.P
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny", ale wydaje mi się: - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) - ten typ alternatora ma wbudowany/wewnętrzny układ sterujący(?) - <regulator> tylko "doregulowuje"/ obniża (przez straty) napięcie na instalacji...
Ok ECU, ale alternator sterowany cyfrowo, czy klasycznie wzbudzany napięciem na zacisk L alternatora.
Koncentrujecie się na pracy regulatora tyrystorowego zamiast najpierw pomyśleć, jak zaprojektować transformator... A to prowadzi prosto w maliny. I druga sprawa. A jak myślicie, alternator nie generuje przepięć o amplitudzie rzędu 20 V? Bursty nie są specjalnie groźne - kwestia konstrukcji. Alternator samochodowy po utracie sterowania i przy obrotach...
Trochę wygląda na to, że jak prąd ładowania spadnie poniżej pewnej wartości, to ładowanie jest wyłączane. Ale jaki to ma sens? EdiM To teoria wyciągnięta z serwisówki kia Układ sterowania alternatorem utrzymuje napięcie ładowania akumulatora na poziomie właściwym w danej sytuacji. Dzięki temu pojazd zużywa mniej paliwa, moc alternatora dostosowywana...
Spoko tylko jaki układ by dał się sterowaćimpulsowo przy takich parametrach i czy przypadkiem nie przepali się przy takich prądach przy wzbudzaniu ?? Najprostszy możliwy układ samowzbudny. Przyjrzyj się działaniu regulatora alternatora samochodowego - tam masz sterowanie prądem wzbudzenia w ten sposób zrealizowane. Bardzo proste i bardzo skuteczne....
prosty układ na trzech mosfetach, cd 4017 i można sterować alternatorem samochodowym, robiłem takie eksperymenty, alternator pracuje w konfiguracji silnika krokowego. Nie testowałem pod obciążeniem, może ktoś rozwinie?
Z całego układu?, - potem trzeba to zapewne odpowietrzyć, ile wchodzi na pełne zalanie? W zasadzie coś tam w maglownicy zostanie ale to nie istotne. Płynu 'wchodzi" niespełna jedno litrowe opakowanie. Odpowietrzać nie trzeba, samo się to zrobi. Z początku (jeden, dwa dni) w czasie skrętów można poczuć na kierownicy coś w rodzaju szarpnięcia, uderzenia....
Regulator więcej nie wpompuje niż to na ci został zaprojektowany. Poza tym te ogniwa mogą być ładowane dużym prądem. Solar masz z układem zabezpieczającym? Jako izolator od głównych akumulatorów wystarczy przekaźnik sterowany z D+ alternatora.
Co do przetwornicy i lodówki to możesz mieć problem lodówki nie chcą startować na przetwornicy ,na el. był temat poruszany więc nie będe go rozwijał. Co do układu możesz zastosować przekażnik sterowany z alternatora ew. diode dużej mocy do załączania drugiego akumulatora
Można zrobić silnik z alternatora, tylko że układ sterowania będzie droższy od nowego altelnatora.Chcesz silnik to kup na szrocie prądnicę od "malucha" to jest dobry silnik prądu stałego.
To układ alternatora 126p jest prawidłowy ,dla innego sterowania drugi koniec wzbudzenia musiałby być podłączony do masy.P
Fajna rzecz i pewnie b. pomocna przy testowaniu alternatorów. Czego mi tu brak? Układu, który: Mierzy prąd, napięcie i obroty. Steruje falownikiem i obciążeniem. Przesyła to do PC-ta, gdzie to można zarejestrowa i wydrukowac.
Sam fotorezystor niebardzo, ale już układ z jednym tranzystorkiem będzie działać.
Witam, mam pytanie odnośnie sprawdzenia alternatora ale takiego sterowanego komputerem, tzn ma on złącze na 5 pinów. (Np Mercedes Actros). Czy można zbudować jakiś układ, są może schematy?
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
steruje nimi jeden przekaźnik. Tak, gdy będą zapalone wyłącznikiem na desce. Zamontowanie diod umożliwi oddzielne zapalanie przeciwmgielnych z tego sterownika. Spadek napięcia na tych diodach jest nieistotny, alternator utrzymuje napięcie ~14 V .
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Temat wałkowany wiele razy . Sprawdzony układ masz na dedykowanym przekaźniku z T4 Caravel. Problem może stanowić sterowanie alternatora, w nowszych konstrukcjach o wydajności prądu ładowania akumulatora podstawowego decyduje ECU lub moduł akumulatora.
jak wysterować alternator w volvo s-80 /1999 Wyglada że siedzi komputer sterujacy alternatorem ($1100) Próbuje go zastąpić jakimś układem - nie wiem jaki sygnał dostaje alternator - prąd stały , prostokąt , sinusoidę . Ktoś miał z tym doczynienia? Dodano po 2 http://obrazki.elektroda.pl/2860458800_1...
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
Układ sygnalizacji stanu alarmowego. Działa z czujnikiem przegrzania silnika (styk w czujniku temperatury silnika) oraz z czujnikiem ciśnienia oleju silnikowego. Dość oryginalne rozwiązanie układowe. Zadziałanie któregoś z czujników powoduje podanie masy na przerywacz i zadziałanie piszczyka oraz kontrolek ostrzegawczych STOP. Zasilanie do przerywacza...
Kieruj się prostotą układu. Są rozbudowane automaty świateł z doświetlaniem drogi, gaszeniem przy dłuższym postoju przy zaciągnięciu ręcznego i innymi dodatkami. Ty potrzebujesz prosty układ, który po prostu załączy się po tym, jak alternator zacznie ładować. Najlepiej kup taki, który NIE MA wbudowanych przekaźników, a tylko nimi steruje. Pewnie będzie...
Teoretycznie układ powinien pracować. Gdybś nie wyrzucał diód a sterował bezpośrednio na uzwojenia to przy jeździe z górki alternator po przełączeniu mógłby ładować akumulator. Jednak najważniejszym elementem ze względu na ograniczone źródło zasilania jest sprawność całego układu. Proponowany układ w sumie nie spełni tych warunków. Przejrzyj forum,...
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
takie układy występują w wózkach widłowych i innych pokrewnych. Alternator daje 28.4v max i ładuje 2 akumulatory na raz tylko ze jeden z nich może być w innym stopniu naładowany niż drugi a układ tak steruje tranzystorem by zniwelować te różnice. Ale zasada do końca nie jest znana bynajmniej mi wiec pytam :)
Rezonator jest typu ZTT trzy piny ceramiczny.Natomiast układ steruje wskazówką obrotomierza i silniczkiem krokowym liczydła sygnał bpobiera z alternatora
Przekaźnik możesz sterować np układem do załączania świateł dziennych. Aktywuje przekaźnik jak tylko napięcie w instalacji zostanie podniesione powyżej 13.5 V.
Witam! Przymierzam się do mocnej zabudowy w samochodzie. Pytanie może raczej z mechaniki czy tam elektryki samochodowej. posiadam samochodzik Audi A4 B5 z 1995r. Silnik to 1,6 benzyna 101KM. Standartowo był alternator 70A, który się skończył. Obecnie posiadam 120A jednostke. Ale to za mało. Chciałbym zabudować 4 alternatory po 180A każdy. Połączenie...
Witam Nie wiem czy w dobrym temacie piszę ale proszę o pomoc. Potrzebuję stworzyć podwozie samojezdne na układzie gąsienicowym. Napędem będą 2 silniki elektryczne na każdą z gąsienic, do tego alternator który będzie napędzany silnikiem spalinowym. Moje pytanie jakie silniki użyć do tego jak mocne ? 12v czy 24v ? ile Wat ? Cały układ będzie ważył około...
Kontrolka w samochodzie jest elementem układu wzbudzania alternatora i jest sterowana przez regulator napięcia. W kosiarce raczej nie masz alternatora, tylko coś w stylu "magneto" (dynamo), a regulator działa na innej zasadzie, więc nie ma prostej metody na zrobienie kontrolki ładowania. Możesz natomiast założyć woltomierz panelowy, np.: https://allegro.pl/oferta/led-cyfrowy-wo...
chodziło mi o sprawdzenie czy układ jest od strony elektronicznej prawidłowo wykonany Narysuj schemat w jakimś edytorze. Wtedy będzie czytelny i łatwiejszy do analizy. Pomyślałeś o poprawieniu odporności na zakłócenia od impulsów generowanych przez szczotki alternatora lub układy WN ?
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Panowie, a nie wiecie czasem jaki sterownik zrobić do 2 tyrystorów T142-80? Czy nie przeszkadza, że jeden jest na 800V, a drugi na 1000? Macie może jakieś informacje o nich? Np, prąd załączenia, którego nie mogę znaleźć, a nie wiem, jaki sterownik przez to? Czy układ z pierwszej strony nadawałby się do sterowania tymi tyrystorami? Można sterować obydwa...
Czy te kierunkowskazy "zacinają" się na samochodzie czy przyczepie? Jeśli na samochodzie a po odłączeniu modułu haka działanie kierunkowskazów poprawia się to będzie wina w module. Na wiązce dochodzącej do lamp często jest informacja, żeby nie podłączać obciążenia większego niż 10mA. Często na wejściu modułów haka są transoptory a więc obciążenie to...
Nie jest prawdą co pisze kolega kanalia.1986,ponieważ występuje dużo alternatorów bez układu wzbudzenia( w postaci dodatkowych diod),kontrolka jest sterowana z regulatora napięcia(przykład alternatorów stosowanych w fiatach Punto ,.i.t.p).
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
To będzie trudniej, bo w instalacji w aucie/motorze napięcie ładowania musi być cały czas równe 14-14,5V. Zapewnia to odpowiednia konstrukcja alternatora (przy wolnych obrotach też ładowanie) i skomplikowany regulator napięcia. Dawniej przekaźnik i drut oporny, obecnie układ elektroniczny, który w zależności od napięcia wyjściowego steruje uzwojenie...
Jakoś wolę aby odrazu dać ten napęd spalinowy do tego alternator i było by GIT... Do zmiany biegów np: z 1 na luz albo odwrotnie urzył bym silnika krokowego który poprzez krótki impuls zmieniał by biegi... Silnik Elektryczny- lepszy był by o tyle że było by możliwe jeżdzenie do tyłu... ale chyba spalinowy miał by większą moc i mam go za darmo:) Co do...
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
P0443 - DTC $7A - ECV Obwód zaworu sterującego oczyszczeniem układu sterowania oprowadzaniem par paliwa - wadliwe działanie a to nie jest błąd odnośnie tego układu?
Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach + reluktancja to 25 kW przy pojemności 0,79 litra/1,51 kg --- Jak widzisz maszyna...
Nie wiem co chcesz jaśniej mieć wytłumaczone. W oryginale to sterownik silnika steruje pracą tych świec. By je włączył to musi być odpowiednia temperatura na zewnątrz, odpowiednie obciążenie alternatora itd. W oryginale to nie grzeje zawsze jak silnik jest zimny. Nie wiem czy każde EDC jest przystosowane do tego by sterować podgrzewaczem.
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
Witam. Mam alternator 24V, który jest sterowany masą. (minus to masa samochodu) Szczotki są odizolowanie od obudowy i podłączone do zacisków 54 i DF. Chciałbym układ przerobić na sterowanie "+" Czy jeśli do 54 podłączę do masy a DF przez mechaniczny regulator do plusa to wszystko będzie oki?
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum. ?Innymi słowy stabilizator szeregowy, wykonany na tranzystorach...
Dlatego że układ stwierdza niesprawność alternatora i aby nie dopuścić do pracy bez ładowania, blokuje rozruch. Jak to technicznie jest zrobione, powinien dać odpowiedz schemat z linku (mniej więcej). Urządzenia dźwigowe, podlegają innym przepisom i warunkom odbioru technicznego niż samochody użytkowe. Jeśli instalacja pojazdu, w jakikolwiek sposób...
Witam. Po podłączeniu komputera błędy są takie: C0256 - styk przekaźnika zaworów, układ w obwodzie na ABS P1511- sterowanie przepustnicy Od czego by tu zacząć?
układ kontrolki ciśnienia oleju sterowany jest obrotami silnika,a te w tym modelu są z alternatora,dlatego jego uszkodzenie powoduje ci zapalanie się kontrolki cisnienia oleju.
Witam! To co piszesz to normalne zachowanie przy zmuszeniu alternatora do pracy znacznie ponad ustawowe 14v. Akumulator zaczyna się gotować, jeśli jest jeszcze sprawny to bierze ogromny prąd i alternator zaczyna śmierdzieć. Ktoś dobrze pisał, żeby dać zewnętrzny mostek-ten w alternatorze rozleci się albo z przegrzania albo z powodu przebicia-napięcie...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
To jest regulator do sterowania alternatorem tak żeby odpowiednio ładował akumulator nie widzę zastosowania w powyższym układzie
akumulator wymieniony - kontrolka nadal się zaświeca z różna częstotliwościa ford posiada inteligentny system ładowania Inteligentny układ ładowania "Smart Charge" ma funkcję testu własnego zapisaną w module PCM, do której dostęp można uzyskać za pomocą WDS. Jeżeli w układzie pojawi się usterka, moduł PCM włącza lampkę ostrzegawczą ładowania. Jeżeli...
Witam, czy byłaby mozliwosc sterowania za pomocą tego układu falownikiem na mosfetach do silnika zrobionego z alternatora samochodowego 3-f oczywiscie. Jakie zmiany musialbym wprowadzic w programie ?
Panowie po rozmowie ze specjalistą od alternatorów oraz po zbadaniu jak zachowuje się cały proces ładowania akumulatora w aucie mam sporo obaw jakim czynnikom byłby poddany ten akumulator LiFePO4. Auto w dość specyficzny sposób traktuje akumulatory PB i do akumulatorów innego typu trzeba zupełnie inny alternator (układ ładowania). Ponieważ nie mogę...
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
Witam obrotomierz z silnika benzynowego jest sterowany z układu zapłonowego lub sterownika silnika a w ropniaku z alternatora a konkretnie z uzwojenia lub ze sterownika silnika i są to zupełnie różne sygnały. Najprościej to poszukać obrotomierza z od tego typu silnika. W innym przypadku trzeba dorobić od nowa układ pomiarowy i skalibrować do pracy z...
Ten akumulator z BMW to nie LiFePO4. Poza tym nie ma co porównywać akumulatora z samochodu, gdzie jest stały (i niemały) odbiór energii, oraz zaawansowanego (inteligentnego) systemu sterowania ładowaniem - z silnikiem zaburtowym, w którym jest prosty układ regulacji napięcia i dodatkowo w czasie płynięcia nic nie pobiera energii z akumulatora. Jest...
Przypuszczam, że regulator jest z jakiegos alternatora la t 80 lub 90 XXwieku ? tak to alternator opla stare delco Dodano po 13 Ja myślałem że mówimy o tym SMD zaznaczonym kółkiem :| tak o tym mówimy, ale to tranzystor wykonawczy, a nim steruje inny układ, zwany ogranicznikiem napiecia
Rozwiązań jest kilka kilka firm to robi .Jest tam silnik 3fazowy z kontrolą obrotów (rozbudowany układ elektroniki z procesorem)bierze sporo prądu .Dwa grube przewody wiadomo + czerwony brąz - ,dwa cienkie to sterowanie i diagnoza .Sterowanie jest podłączone do zestyku alternatora(kontrolka) .Kiedy pojawia sie ładowanie startuje wspomaganie(bo pobiera...
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
Układ klimatyzacji (automatyka, zawory) uprościłem tylko na schemacie, gdyż zaznaczyłem to. Czyli wszyscy kierują nas w mocniejszy silnik? Tak pewnie zrobimy i bez alternatora. Co do sterowania tym wszystkim to będzie albo układ z samochodu klimatronik albo jak się postaramy Raspberry Pi z przekaźnikami i czujnikami użyjemy do sterowania eksperymentem...
Witam! Mam pytanie na które nie udało ki się znaleźć odpowiedzi w internecie. Jaka jest dokładna różnica w sterowaniu między alternatorem sterowanym tak jak w starych samochodach, poprzez żarówkę, a takim sterowanym sygnałem z ECU. Pytanie powstało bo mój kolega chce wymienić w swojej astrze 1.4 alternator z 70A na 180A, ponieważ planuje zrobić większy...
Czołem! Toyota Avensis 2005 d4-d Borykam się z dużym problemem w aucie, mianowicie problem tkwi w tym, że licznik nie reaguje praktycznie na nic. Po włączeniu zapłonu niezależnie od stanu silnika licznik nie pokazuje totalnie nic tzn ani nie jest podświetlony, ani nie ma reakcji na obrotomierzu przy zwiększeniu obrotów silnika. Kontrolki świecą. Nie...
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Co do VIS: Napięcie zasilania Napięcie zasilania jednostki sterującej przekroczyło 30,5 V. Podczas pracy alternatora mógł zostać odłączony akumulator. Przy napięciu powyżej 30,5 V dostępne są tylko następujące funkcje: Światła mijania, światła postojowe, przekaźnik 21, światła hamowania, kierunkowskazy, wycieraczki szyby przedniej (niska prędkość)....
Piszesz bzdury. No i dalej brniesz. Dodatkowo posiadam samochód z takim silnikiem (bez turbiny) i wiem jak się zachowuje w nim komputer jak wykryje błąd krytyczny. No i oprócz tego że posiadasz taki samochód, to już wszystkie rozumki pozjadałeś? Wentylatory są włączane w dwu przypadkach - w pierwszym, kiedy silnikowi jest faktycznie zbyt ciepło, a...
trzy przekażniki sprawę załatwiają jeden od załanczania postoju drugi od świateł trzeci podtrzymanie sterowania tych przekażników w razie w.sterowanie z alternatora
A ten silnik Diesla ma wtrysk mechaniczny, czy sterowany elektrycznie? Może da się podłączyć obrotomierz do sterowania wtrysku paliwa? Jeśli był sterowany z cewki zapłonowej, i wystarcza mu sygnał z alternatora, to pewnie i sygnał cyfrowy z układów CMOS 4000 będzie mu pasował (aczkolwiek warto zajrzeć do opisu). Pytanie, czy tym układom wystarczy sygnał...
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Przystane na propozycje zaproponowane przez Panów i zrobię to za pomocą alternatora. Tylko chciałbym rozwiac pewne wąpliwości: 1. Czy do tego układu będę potrzebował jeszcze jakiegoś akumulatora żeby uzyskać napięcie wzbudzenia ? 2. Rozumiem że regulator napięcia alternarora bada napięcie na wyjściu alternatora i na tej...
Bezpiecznik prócz wentylatorów chłodnicy zasila również ogrzewacz paliwa i układ sterowania silnikiem. Filtr paliwa się nie nagrzewa?
"Zetory" miały 4 lampy z przodu i 3 halogenowe z tyłu, do tego prądożerny wentylator ogrzewania i alternator Magneton 55A - nie zdarzył mi się spalony. Nie znam się na tym ale zachodnie ciągniki typu John Deere posiadają alternatory 200 A i w góre W silnikach CR, gdzie sam silnik potrzebuje znacznej ilości prądu do pracy układu wtryskowego i podgrzewaczy,...
Witam. Mam taki temat. Chciałbym zmontować układ 2 silników elektrycznych, zasilanych z akumulatorów ładowanych prądnicą (względnie alternatorem) napędzaną silnikiem spalinowym. Sterowanie silnikami to dalsza kwestia, chodzi mi tylko czy da sie to w ogole zbudowac tak,z eby silniki mialy moc okolo 10 kW i zeby to wsyztsko nie wazylo pol tony? Jakie...
Kontrolka w tym alternatorze nie służy do jego wzbudzania, jest sterowana przez układ elektroniczny w regulatorze uszkodziłeś ten układ obciążając go przekaźnikiem (obciążenie indukcyjne). Ciesz się, że nie narobiłeś większych szkód odłączając akumulator na pracującym silniku bo to świetna metoda na popalenie całej elektroniki w aucie.
no dobrze a sygnały jakie będą nadawane? Jak mam to zmierzyć co jest podawane? Wiem że kiedyś w swoim samochodzie obrotomierz był sterowany napięciem z alternatora z przed diod prostowniczych a właśnie nie wiem jak to jest w motorze..
Na mój gust to nie wiemy czym dysponujemy. Alternator owszem ale co regulatora gorzej. Czy chodzi o regulator (elektroniczny) zewnętrzny czy też o wewnętrzny? Jeśli mowa o wewnętrznym to oczywiście nie bowiem należałoby przerobić układ wewnętrzny. Ale dla ciągnika nie ma większego znaczenia wielkość regulatora więc ten elektromechaniczny też można użyć....
Witam Można również tak, na początku, wzbudza Pan prądnicę z alternatora 13V, następnie przekaźnik podłączony do uzwojenia głównego przełącza zasilanie układu na główny i poprzez układ transformator prostownik rezystor steruje pan wzbudzeniem. A teraz pytanie? ile Pan na tym zaoszczędzi, nie wspominając o bezpieczeństwie. Jerzy
Podstawa to alternator o mocy powyzej 120 (140)A. Dolozenie grzania to nie problem, jednak cos musi to zasilic.
W nowszych samochodach klasy wyższej stosuje się już układy kontroli "gospodarki energetycznej" w pojeździe. W klemie akumulatora jest zamontowany przekładnik prądowy - sterownik na bieżąco monitoruje prąd płynący do/z akumulatora a w alternatorze zamontowano regulator napięcia sterowany cyfrowo (za pomocą magistrali lin)
Kierować się oczywiście jak największym amperażem, ale nie uruchomisz tego alternatora dopóki nie zrobisz sterownika do sterowania stojanem. No i nie uzyskasz nawet z dużego alternatora sporej mocy dopóki nie zastosujesz czujników hallotronowych żeby płynnie sterować trzema fazami alternatora. Silnik będzie potrafił stanąć w miejscu i będziesz musiał...
Ale mi chodzi tylko o układ scalony tak jak napisałem, resztą już się sam zajmę. Jest wiele tysięcy różnych układów scalonych i nie wierze, że niema pośród nich takiego którego szukam. Poza tym sprecyzuje, że chcę zbudować falownik czysto sinusoidalny o zakresie częstotliwośći 0 - 300 Hz do sterowania alternator samochodowego na 12 V i mocy do 500 W.
Witam. Mam pytanie co do wspomagania w samochodzie. Około roku temu padło mi wspomaganie w samochodzie, przejeździłem zimę lecz trza było w końcu z tym coś zrobić. Po wykręceniu pompy wraz z układem zobaczyłem rozwaloną elektronikę była upalona i poddana już korozji. Po zobaczeniu kosztów nowej albo naprawy postanowiłem na szybko ją reanimować postanowiłem...
Zależy mi na ukryciu go w oryginalnej obudowie i zachowaniu niezmienionego podłączenia instalacji, łącznie z wtyczką (samochód jest zabytkowy i restaurowany od podstaw, choć nie będzie na żółtych tablicach, więc pozwalam sobie na takie drobne modyfikacje które nie naruszają jego charakteru). A z tamego działu wątek został przeniesiony. Dostałem na PW...
To chyba można zgadnąć, jak to ma działać: jak napięcie między bramką tyrystora, a plusem zasilania przekroczy pewną wartość, to układ sterujący bramką przepuszcza prąd, tyrystor się włącza, i zwiera uzwojenia alternatora. Układ sterujący realizujący taką funkcję może zawierać po prostu 3 diody Zenera (po jednej na każdy tyrystor).
Nie piszesz nic o rodzaju obciążenia, mocy etc. WADA #1: Mało który MOSFET wytrzyma 24 V na bramce, a co dopiero 28-30 V napięcia ładowania. + szpilki WADA #2: Układ jest liniowy. Dla pewnego zakresu napięć MOSFET będzie pół-otwarty i będzie się bardo grzał, może się spalić WADA #3: Układ nie jest zabezpieczony przeciw szpilkom i wachaniom napięcia...
Są takie układy, jak przetwornice - na wejście można podawać różne napięcia (w jakimś zakresie), a na wyjściu jest cały czas tyle, ile się nastawiło. Z bardziej popularnych rozróżnia się przetwornice step-down i step-up - pierwsze dają na wyjściu mniej, niż mają na wejściu, drugie odwrotnie. Prostszy jest stabilizator liniowy, ale on tylko obniża napięcie...
A załączanie się świateł awaryjnych podobno jest standardowym objawem gdy siada napięcia poniżej 7V - tak powiedział. Oryginalne światła awaryjne samoczynnie NIE ZAPALĄ SIĘ - obojętnie co by się działo. Ponieważ są załączane mechanicznie - przyciskiem na desce. Tak więc można podejrzewać, że impulsy pochodzą z domontowanego układu (chociaż nie wiem...
Jak tam jest stabilizowane napięcie? Regulator w alternatorze czy wzbudzanie sterowane zewnętrznie przez ECU? Czy możesz, może z pomocą innej osoby, zrobić takie pomiary ale zewnętrznym woltomierzem podłączonym np: przy klemach? Te padnięte akumulatory wykończone niedoładowaniem czy przeładowaniem? Sprawdzono to w ogóle? Nie jestem ani elektrykiem,...
Zrobić układ porównujący napięcie z cewki alternatora z napięciem w instalacji pojazdu - a dokładniej, wykrywający występowanie napięcia cewki wyższego od napięcia w instalacji. Każde wystąpienie takiego wyższego napięcia ma ładować kondensator, a jego napięcie ma sterować (poprzez wzmacniacz, może nawet przerzutnik) załączeniem dodatkowego oświetlenia....
Chodzi o to żeby swiatła świeciły po jakimś czasie. Żeby energia potrzebna na rozruch nie "szła" na światła. Wiem że można podpiąc sterowanie do alternatora ale w mz (przynajmniej mojej) mogło by nie byc świateł podczas pracy moto na wolnych obrotach.
Nie będzie czysto prostokątne ale użyć czegoś typu alternator od samochodu z elektronicznym obcięciem szczytów napięcia i sterowaniu tyrystorowym żeby uzyskać bardziej stromą charakterystykę. Ale to tylko dla idei.
Mam takie pytanie. Zamontowalem alternator z innego samochodów, konkretnie renault w swojej audi. Regulator napięcia jest inny niż oryginalny, nie ma sygnału l i dfm jest jedynie com. Moje pytanie brzmi czy da się zaprojektować układ sterowania napięciem ładowania za pomocą tego wejścia com? Zamiast 14,4v ładowanie na poziomie 14,7v? .
układ sterować alternator usterka sterować alternator alternator sterować
honda civic sterownik schemat stm32f4 podłączenie zmiana napedu
generator ozonu generator ozonu
Schemat zasilacza INCO Z-3020: szczegóły i zastosowania Jak poprawić odbiór MUX-1: porady i wskazówki