Odpowietrzanie zacznij na zimnym silniku.
Wymieniono Ci także płyn chłodniczy z tego co piszesz. Czy sprawdzałeś odpowietrzenie ukladu? Miałem kiedyś podobny przypadek i skończyło się naprawą silnika, nienwiem jakim cudem ale częściowo zablokowany/zapowietrzony układ chłodzenia doprowadził do problemów z silnikiem.
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Nie ma daremnej roboty. Kolega się upewnił, że tam właśnie jest jednak OK! Jeżeli naprawdę wszystko jest na sto procent cacy to pozostaje tylko sprawdzenie, czy z silnika do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny, lub czy gdzieś "po drodze" układ chłodzenia nie zaciąga tzw. świeżego powietrza. Innych możliwości już w zasadzie moja wyobraźnia...
Ale tu nie ma komunikatora żebyś się nagrał i w wolnej chwili ktoś by odsluchal - może poproś właściciela żeby zostawił auto np na kilka dni abyście trafnie postawili diagnozę. Jeżeli nie może postawić auta na dłużej to : Niech jeźdZi do momentu odmowienia posuszenstwa lub odpuść sobie tą pracę. mogło być tak, że bardzo często pada w nich chłodnica...
Ciepła woda ma to do siebie że płynie ku górze. Wiec obieg jest tak zrobiony ze woda ciepła z silnika przez termostat płynie do górnej części chłodnicy, w chłodnicy oddaje ciepło, opada na dół chłodnicy i dolnym wężem wraca do silnika, takie kierunek wymusza dodatkowo pompa wody. Najpierw nagrzewa się silnik i jeśli termostat się otworzy górny wąż i...
Układ chłodzenia do sprawdzenia czujniki temperatury, wentylator wszystkie biegi i tyle .
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Pozwolę sobie zabrać również głos w tej ciekawej dyskusji. Kiedyś naprawiałem dużą ilość garbusów i ogórków. Przełożenie koła talerzowego w skrzyni garbusa jest możliwe i najlepsze w tej sytuacji. Jest na taka operację miejsce w obudowie, regulacja to żaden problem. Zmiana obrotów silnika nie jest możliwa, wałek rozrządu przesunięcie sworznia w tłoku...
1. czujnik 2. brak płynu 3. gdzieś jest dziurka 4. zatkany układ
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
Cos jest nie tak z temperatura plynu chlodniczego, na postoju bez klimy waha sie miedzy 91 - 98*C, natomiast z klima jak wczesniej 84 - 86*C Wg. mnie działanie prawidłowe . Jak jest wyłączona klimatyzacja to woda w chłodnicy jest cały czas ciepła ,a dodatkowo jeśli jest chłodny dzień to ograniczona jedynie przez prace termostatu który utrzymuje temperaturę...
Normalna temperatura pracy silnika powinna być utrzymywana przez układ chłodzenia w granicach 90 st.C. Duży obieg (przez chłodnicę) włączany jest przez termostat jak silnik osiągnie temperaturę ok. 80 st.C.
Termostat ma otworek odpowietrzający. Głowica ma połączenie małego obiegu. Układ chłodzenia powinien odpowietrzyć się automatycznie po uruchomieniu silnika i kilkukrotnym przegazowaniu.
Nie wiem jaką masz instalację gazową. po zgaszeniu silnika gaz non stop dostawał się do układu dolotowego tak jak by nie zamykał. Po tym wpisie sądzę, że to nie jest sekwencja. Od wyłączania (zamykania) gazu po wyłączeniu silnika jest elektrozawór przed reduktorem i na wielozaworze na butli, ale ta usterka nie powoduje wypluwania wody z układu, tylko...
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
Te silniki mają wydajny i niezawodny układ chłodzenia i dla mnie ta sytuacja też jest dość dziwna. Problemy pojawiały się tylko po usunięciu termostatu (koniecznym w wypadku eksploatacji silnika zalanego wodą w zimie) bez zaślepienia kanału w jego obudowie.
Ten silnik ma nie tylko czujnik temp. oleju ale i zewnętrzną chłodnicę oleju, więc widać, że konstruktorzy mieli problem z przegrzewaniem się tego silnika i rzeczywiście na "niemieckich autostradach" układ chłodzenia ledwo "wyrabia", więc wprowadzono takie dodatkowe zabezpieczenie.
Witam, mam nietypowy problem z układem chłodzenia w Punto I '99r. silnik 1.1, 55 KM z instalacją gazową. Polega on na wycieku płynu chłodniczego z bloku silnika poprzez zaślepkę kanału chłodniczego - tzw. brok. Niestety w skutek powyższego, jazda samochodem jest bardzo niekomfortowa, bo po pierwsze: trzeba co chwile dolewać płynu, po drugie: układ...
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
To, że z silnika spływa kilka kropel wody, świadczy o zamuleniu kurka spustowego lub dna komory chłodzenia bloku. Trzeba to udrożnić, szczególnie teraz, w związku z możliwością spadku temperatury poniżej 0* C. Trzeba spróbować kawałkiem drutu przeczyścić otwór w otwartym kurku spustowym z bloku silnika. Najlepiej byłoby wykręcić ten kurek i sprawdzić...
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Przeróbek od groma -inna skrzynia, rózni sie obudową sprzęgła, przełożenie przekladni głównej to już mały pikuś. -inny układ chłodzenia i ogrzewania ( weże, nagrzewnica, chłodnica), tak że inny jest błotnik wewnętrzy. -inaczej mocowany na tylnym pasie Inny filtr i reszta kalmotów
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Termostat znajduje się na głowicy od strony paska rozrządu. W oplach najczęściej się otwiera i tak już pozostaje. Działa cały czas duży obieg płyn odrazu trafia do chłodnicy i przy niskiej temperaturze zewnętrznej (wieczór, noc poranek itp) ni cholery nie uzyska prawidłowej temperatury. Termostat nie jest dla widzimisie i wygody tylko stabilizuje temperature...
Po pierwsze benzyna dużo szybciej i lepiej grzeje się niż diesel, nawet w zimie, sprawdź poziom w zbiorniczku płynu chłodzącego, wyłączyć klime i zagrzej autko aż się włączy wentylator(trzymaj go na obrotach około 3tyś.) czyli układ chłodzenia zadziała, wskazówka powinna wskazywać (różnie) przy czerwonym lub nawet na czerwonym. Po drugie klima czy to...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
nadmiarowy przekaźnik termiczny, a przyczyną jego zadziałania jest uszkodzone uzwojenie silnika sprężarki najprawdopodobniej Rozszczelnienie układu chłodzenia i wyciek gaz sprężarka padła ty masz pewnie układ z przekaźnikiem rozruchowym to sprawdź czy przekaźnik puszcza zaraz po rozruchu Kolego Marcinoik - zdecyduj się. Raz piszesz że sprężarka, za...
Klapy nie należy otwierać. A aby poprawić chłodzenie malucha należy przekonstruować układ chłodzenia. Oryginalny stanowi duży opór dla powietrza. Wszystkie ostre krawędzie należy przemienić w łukowe, poprawić wloty powietrza z kratek z boków nadwozia. Widziałem kiedyś taką przeróbkę: całkowicie zrezygnowano z tunelu na podszybiu, a rurę zasysającą powietrze...
Witam. Polanie parownika gorąca wodą, to pomoc doraźna, która pomoże tylko tyle,że odpalisz na gazie bez problemu. Jeżeli nic więcej nie robiłeś, to po krótkim czasie parownik znowu zamarznie ( oszroni się) Jak już poprzednicy pisali winę za to ponosi niesprawny układ chłodzenia lub niedostateczna ilość płynu chłodzącego.Ciekawy jestem jak długo użytkujesz...
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
Kolego, tak jak napisałem matiza znam tylko z zewnątrz. Nie wiem jaki jest układ przestrzenny układu chłodzenia i czy sam się odpowietrza. Tego czy wody nie wyrzuci tego też nie wiem, bo nie wiem co jest przyczyną, ale nie powinno do tego dojść na wolnych przy próbie o której pisałem. Możesz te próbę (a nawet radzę)wykonać przy zdjętych korkach na zbiorniku...
Aż tak prosty to on nie jest, wiatraki zasila moduł pod akumulatorem.
To jest tylko pomysł którego nie przetestowałem jeszcze. Jak przetestuję to dam znać czy poskutkowało. Proponuję napisać do Fabrica Italiana Automobile Turino i opisać swoją rewelacyjną metodę, przecież te włoskie idioty nie umieją tego i robią tak samochody że nie można ich odpowietrzyć. Coś czuję że stanowicho w dziale głównego konstruktora zapewnione....
http://obrazki.elektroda.net/87_12812631... Założenia teoretyczne. Mając w głowie pomysł zrodzony z przeglądania stron www, postanowiłem zbudować coś na wzór popularnie stosowanych. Moja wiedza szkutnicza jest skromna, ale po żmudnych praktycznych doświadczeniach doszedłem do pewnych wniosków: 1.łódka ma pływać w granicach 1-2m/s, może i więcej,...
Jezeli jest ciągłośc rejestracji tj. posiada aktualny dowód rejestracyjny i tablice ,to nic bym nie zmieniał. Sam mam jeden samochód z 1973 roku i nie zamierzam go rejestrować na "żółte". Nie warto. Więcej z tego krzywdy niż pożytku. No chyba ,że nie masz żadnych dokumentów na niego-wtedy niema innego wyjscia i musisz zarejestrować na zabytkowe tablice....
Witam wszystkich. Posiadam MAN TGM i mam problem z chłodnicą pośrednią intercoolera. Co 50 000 km auto przyjedzie i chłodnica siada. Wymieniłem już piątą chłodnicę i tak co 50 000 km się dzieje. Czy ktoś ma na to pomysł? Czy ktoś miał taki problem? Proszę o pomoc AI: Czy sprawdzałeś inne elementy układu chłodzenia, takie jak pompa wody, termostat albo...
Dzisiaj zbadamy silnik montowany w kultowych samochodach Volkswagen Garbus i jego pochodnych. Zobaczymy, co było kluczem do sukcesu wynalazku Ferdinanda Porsche i dlaczego jego produkcja trwała ponad 65 lat. https://obrazki.elektroda.pl/2334439300_... Źródło: https://www.renooffroad.com/scudders-per... Silnik...
Silnik to nie wszystko. Skrzynia, poduszki/zawieszenie silnika i skrzyni, półosie, mechanizm zmiany biegów, układ chłodzenia i elektryka - wiązki, sterowniki, konfiguracje. Na koniec jeszcze zostaje legalizacja...
Ale będzie kosztować w paliwie no i średnio widzę żywotność akumulatora - ja bym optował za dodatkową nagrzewnicą wpiętą w układ chłodzenia silnika wtedy koszt energii to będzie zero a woda nagrzeje się w kilka minut. Rozumiem argumenty dotyczące ceny i minimalnej ingerencji - przynajmniej rozważ wymianę alternatora na coś w okolicach 150..160A
Tak czytam i wszystko się kręci wokół usuwania skutków a nie przyczyny. Skoro problemem zaistniałej sytuacji jest wysoka temperatura głowicy, to może warto się zastanowić dlaczego tak jest. W moim przypadku zaczęło się od nieszczelnego termostatu. Pęknięcie na zgrzewie. Wymiana, problem powrócił zimą. Brak ogrzewania, zapchana nagrzewnica. Czyszczenie...
W tym silniku termostat znajduje się na powrocie z chłodnicy. Podpieram się serwisówką do starszego Civica z silnikiem SOHC (D15, D16), ale układ chłodzenia wygląda podobnie. Do termostatu przychodzi wąż bypass od głowicy do obudowy termostatu, do zaworka małego obiegu. Do przestrzeni, w której znajduje się element „pomiarowy” termostatu, przychodzi...
Ja też chcę wierzyć, że to jest jakiś trolling a nie prawdziwa sytuacja... Bo jeżeli to jest prawdziwa sytuacja to autor tematu jest wręcz książkowym przykładem popełnienia absolutnie wszystkich możliwych błędów jakie tylko się da popełnić... Ułóżmy to chronologicznie. 1. Autor chce zakupić pojazd - robi sobie rozeznanie po lokalnym "rynku" po czym...
Witam, doświadczyłem podobnego zjawiska. Samochód Opel Meriva B 1.4 140KM. Pojawił się wyciek z króćca wody przykręconego do głowicy silnika od strony akumulatora (nie jest to obudowa termostatu). W związku że wyciek musiał być od dawna bardzo mały a nie od razu określiłem jego lokalizację oryginalny płyn uzupełniałem wodą destylowaną. Wymieniłem króciec...
Witam Widzę że zaczyna tworzyć się galeria sprężarek na elektrodzie, więc i może ja pokaże moje urządzenie do sprężania powietrza. Butla to oryginalny wan razem z kółkami , uchwytem i podestem do zamocowania silnika i sprężarki. Silnik to 3 kW i 3000 obr/min. Sprężarka dwucylindrowa, centralnie smarowana, chłodzona cieczą, wymontowana z ciężarówki radzieckiej...
witam potrzebny mi schemat do volvo s 60 rok 2003 układ chłodzenia silnika
Popekane tloki miedzy pierwszym a drugim pierscieniem od gory patrzac. Traktor c330 Dziwna sprawa. Czym moglo to byc spowodowane? Czy ten problem wystąpił na jednym tylko tłoku czy więcej? Niezależnie od tego, przyczyn może być wiele! Oto one; - niektóre z nich mogły wystąpić w twojej maszynie: Pęknięte tłoki w silnikach wysokoprężnych są często spowodowane...
Witam. na mój gust to problem leż w układzie chłodzenia inwertera ,uszkodzona jedna z wielu pomp obiegowych lub zapowietrzony układ .Pasowało by podejżeć parametry bieżące temperatury silnika oraz inwertera .
Witam, skonstruowałem układ chłodzenia małej pompy zanurzeniowej napędzanej indukcyjnym silnikiem elektrycznym zanurzonym w oleju transformatorowym. Dla wyjaśnienia: pompa pracuje w 15l wiadrze i studzi się oddając ciepło poprzez jej obudowę na zewnątrz tzn. grzeje ciecz w której jest zanurzona. Ciecz ta potrafiła zagrzać się do temperatury 70 stopni...
Czy można obciąć w tokarce wał równo z łożyskiem od strony wentylatora i w miejsce oryginalnego przewietrznika wstawić wentylator JD8025AC/A2B gdyż zdobycie oryginalnego przewietrznika graniczy z cudem http://obrazki.elektroda.pl/9649759900_1...
Mam pytanie moze glupie ale nie jestem specjalistą.Czy w silniku andoria s320 mozna zast.zamkniety ukl chlodzenia chodzi o wzrost cisnienia chlodziwa wraz ze wzrostem temperatury czy w zwiazku z tym nie przedostatnie się one poprzez uszczelnienie tuleji cylindra do komory korbowej bo jak napewno wiecie jest ona elementem wymiennym.To ze bede musial...
Proszę o pomoc bo już brak pomysłów. Z powodu płynu w oleju silnik był rozebrany, zrobiony szlif, wału, poma oleju, tuleje , tłoki nowe. Głowica zregenerowana. Po złożeniu i kilku minutach pracy gdy silnik się nagrzeje, płyn znów idzie do oleju. Na zdjętej głowicy i misie olejowej po spuszczeniu płynu z bloku i zalaniu gorącą wodą kanałów w bloku, poziom...
układ chłodzenia silnika schemat zapowietrzony układ chłodzenia silnika zapowietrza układ chłodzenia
wykorzystać monitor laptop podłączenie ground skrzyni biegów scenic
wirnik szlifierki celma wirnik szlifierki celma
Wsad BIOS Lenovo IdeaPad S145-15IWL - jak pobrać i zaktualizować? Zmywarka nie odpompowuje wody: przyczyny i rozwiązania