Wymieniono Ci także płyn chłodniczy z tego co piszesz. Czy sprawdzałeś odpowietrzenie ukladu? Miałem kiedyś podobny przypadek i skończyło się naprawą silnika, nienwiem jakim cudem ale częściowo zablokowany/zapowietrzony układ chłodzenia doprowadził do problemów z silnikiem.
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia silnika bądź uszkodzony termostat. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.
Okazało się że winnym była zapowietrzony układ chłodzenia silnika. Na postoju przy wysokich temp na zewnątrz wskazówka temp silnika podnosiła się co powodowało, że klima w tym momencie wyłączała się. Pomogło odpowietrzenie .
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia, tym bardziej jeżeli wymieniałeś silnik.
Czytałem że przyczyną może być zapowietrzony układ. Sprawdzałem na kodach błyskowych i wyskoczył czujnik położenia przepustnicy więc go wyjąłem i sprawdziłem miernikiem ale nie wiem jakie wskazanie powinien mieć. Nie wiem czy problem jeszcze jest aktualny, ale w większości wypadków w tym silniku mazdy za falowanie obrotów odpowiada zapowietrzony układ...
Sprawdź krążenie płynu w silniku, termostat, możliwe też zapowietrzenie układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
układ chłodzenia nie jest zapowietrzony ? ten motor jest bardzo wrażliwy na nie odpowietrzony układ chłodzenia
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
Witam. na mój gust to problem leż w układzie chłodzenia inwertera ,uszkodzona jedna z wielu pomp obiegowych lub zapowietrzony układ .Pasowało by podejżeć parametry bieżące temperatury silnika oraz inwertera .
Zobacz jeszcze w momencie samego powrotu na benzynę jak jest gorący - może przymarza bo jest układ chłodzenia zapowietrzony?
Najprawdopodobniejszą przyczyną może być zapowietrzony układ chłodzenia silnika, w którego obieg włączony jest system podgrzewania rozprężającego się gazu lub zaśniedziałe styki na złączach elektrycznych instalacji. Sprawdź i oczyść wszystkie nasadki na elektrozaworach gazu: przy butli, reduktorze, na przewodzie doprowadzającym gaz /jeśli jest zainstalowany/,...
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
Witam Wymieniłem płyn w układzie chłodzenia, niestety po nagrzaniu silnika nie otwiera się duży obieg. Przypuszczam, że jest zapowietrzony układ bo przed wymianą było wszystko ok. Czy ktoś wie jak go odpowietrzyć ?
Sprawdź układ chłodzenia może być zapowietrzony
Może układ chłodzenia zapowietrzony?
marek_z_ustki może i masz rację,jednak nie w tym wypadku.Rocznik samochodu wskazuje na silnik 1Z lub AFN,są to stare i sprawdzone pierwsze konstrukcje silników doładowanych na pompie Vp37.Tak wiec zapowietrzony układ chłodzenia jest źle trafiony.
SILNIK NAGRZEWA SIE DO TEMP NAWET 120 ^C. TO MAM ROZUMIEC ZE NAGLE SAM SIE UKŁAD CHŁODZENIA ZAPOWIETRZYŁ , PŁYNU NIE BRAKOWAŁO OBJAW::: JADE I NAGLE SILNIK MA 120 A CHŁODNICA ZIMNA? ZALEWAM DO PEŁNA UKŁAD CHODZENIA ZAPALAM ICZEKAM PŁYNU NIE UBYWA A NAWET PÓZNIEJ ZACZYNA GO WYRZUCAC
Więc zmierz temperaturę tego płynu w zbiorniczku... Robiłeś coś ostatnimi czasy z układem chłodzenia ? Może układ jest zapowietrzony ?
Witam Co może być? Na przykład - uszkodzona pompa wody - zapowietrzony układ chłodzenia - nie drożny układ chłodzenia
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
Przyczyną może być ograniczona zdolność chłodzenia przez chłodnicę. Może zapchana brudem. Może zapowietrzony układ. Jak jest możliwość, to sprawdź czy po nagrzaniu silnika dół i góra chłodnicy ma taką samą temperaturę.
Nie chce się mądrzyć , ale tankuj gaz gdzie indziej i raczej na dobrych stacjach. Masz pewnie zanieczyszczony układ. Jeśli będzie ci zamarzał na trasie to masz też za mało płynu w chłodnicy lub zapowietrzony układ chłodzenia .
Dzięki za zaiteresowanie tematem. Sprawdzę to jak sugerujecie - i stawiam na zapowietrzony układ chłodzenia, gdyż dość długo się rozgrzewa silnik. Ale o wynikach poinformuję.
Witam przyczyną grzania się silnika może być przypchana chłodnica lub zapowietrzony układ całego chłodzenia. ale przy 16 normą jest temperatura ok 90 st. C
Skoro nie ma ogrzewania i przegrzewa się silnik, to coś nie tak z układem chłodzenia. Zapowietrzony nie jest?
Zapowietrzony układ albo zbyt powolny przepływ płynu przez parownik (np. złe podpięcie do układu chłodzenia.) Silnik się nie przegrzewa ?
Obstawiam uszkodzony termostat lub zapowietrzony układ chłodzenia. Stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym sprawdziłeś?
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Jeśli dochodzi do 75% to chyba jeszcze nic strasznego się nie dzieje. Gorsze chłodzenie może być spowodowane zanieczyszczonym lub zapowietrzonym układem chłodzenia.
zaciągnij paliwo przez przelewy i nie pozwól mu uciec, popuść wszystkie przewody wys. ciśnienia i niech ktoś kręci rozrusznikiem, gdy zacznie walić z któregoś dokręcaj i tak dalej. Pamiętaj że sterownik jest chłodzony w VP44 paliwem. WSZYSTKO JEST NA FORUM.
No silnik musi być niesamowicie ciepły, rzekł bym nawet gorący hehehe. Jak włączysz klime to też się nie załącza wentylatora? Jak nie masz ogrzewania to albo masz zamuloną nagrzewnicę, zapowietrzony układ chłodzenia, albo pompa wody dała ciała....
Układ chłodzenia jest w dalszym ciągu zapowietrzony przez co termostat nie jest zalany cieczą i nie ma skąd otrzymać czujnik 8nformacji o temperaturze.
Test spalin w zbiorniczku wyrównawczym wyeliminuje podejrzenie uszczelki. Miękkie węże, przelewanie się płynu - prawdopodobnie układ chłodzenia jest zapowietrzony. Po rozgrzaniu silnika (otwarciu termostatu) sprawdź ciepłotę i twardość węży na wejściu i wyjściu z chłodnicy. Układ powinien się sam odpowietrzyć, ale uniemożliwia to np. uszkodzona pompa...
Układ chłodzenia w tym silniku nie może ci się "zapowietrzyć". Napisz co robiłeś (czy wymieniałeś płyn, sprawdzałeś drożność nagrzewnicy, czy szukałeś już na forum w innych tematach...) Ogólnie poczytaj najpierw forum bo temat poruszanych dzisiaj tylko był juz kilka razy...
Typowe objawy zapowietrzonego układu chłodzenia.
Witam. Jak zalewałeś płynem, to zawór od nagrzewnicy był otwarty na maksa?Może masz zapowietrzony układ.
a może zapowietrzony układ chłodzenia lub zatkana rurka doprowadzająca płyn do "automatycznego ssania"
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
Może jest po prostu zapowietrzony układ chłodzenia. Pozdrawiam
Objawem typowego zapowietrzenia układu są twarde przewody na gorącym silniku (im bardziej zapowietrzony układ tym twardsze i twardość rośnie ze wzrostem temperatury), ale po ostygnięciu silnika miękną. Przy przedmuchach do układu chłodzenia przewody szybko twardnieją (jeszcze przed osiągnięciem przez silnik właściwej temperatury) i raczej po ostygnięciu...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Witam. :D Według mnie sytuacja jest normalna. Ale być może po wymianie płynu masz zapowietrzony układ chłodzenia, wtedy może temperatura się tak podnosić. Zagrzej silnik włącz ogrzewanie na max i odpowietrz układ.
Prawdopodobnie układ chłodzenia masz zapowietrzony, trzeba go odpowietrzyć. Nie mozna odkręcać korka przy włączonym silniku
Termostat do du... wyrzucenia( wśród nowych też się zdarza), może być jeszcze zapowietrzony, ale w tym modelu raczej mało prawdopodobne.
Jeśli po zdjęciu wtyczki wentylatory się włączają na obie prędkości to albo silnik zbyt zimny albo układ chłodzenia zapowietrzony.
Ten silnik to ogólnie gównolit, taki i rozrząd jak i reszta. Pompa wody powinna być sprawdzona od razu przy wymianie termostatu. Mam takie 5008 na warsztacie z 1.6 vti pozmianowym po 2010 r zajechane do cna (wszystko zatarte) przebieg 112 tys. Nie jest to odosobniony przypadek te silniki kosztują kolo 5k za goły słupek. ALE ty MASZ 2009 ROK więc silnik...
Płyn jest ? Nie zapowietrzony układ chłodzenia ? Chłodnica nagrzewa się równomiernie od początku pracy silnika ? Może układ nie drożny ? Może brak obiegu ? Załącz zimny silnik i rękoma kontroluj czy rośnie temperatura przewodów do chłodnicy i parownika wraz z temperaturą silnika.
Na pierwszy "rzut oka" wygląda to na zapowietrzony/niedrożny układ chłodzenia. Czyniłeś jakieś wysiłki w tym kierunku ?
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
Tak na prawdę prawidłowo to wentylator powinien się załączać zdecydowanie ponad 1/2 skali, w okolicy kreski 3/4. Niestety, przynajmniej w Puntach (ale to en sam silnik), normą jest zmiana charakterystyki czujnika z upływem czasu. Wahania wskazówki na wysokich obrotach mogą mieć dwojakie podłoże - zapowietrzony układ chłodzeniu lub problem ze stabilizacją...
Możliwe uszkodzenie uszczelki pod głowicą, przez to są przedmuchy do układu chłodzenia i wrażenie gotowania lub mocno zapowietrzony układ. Dobry mechanik jest to w stanie sprawdzić bez rozbierania silnika. Przy uszkodzonej uszczelce możliwy wyciek płynu na tłoki. Na mokrych świecach samochód nie odpali, dopóki się nie osuszą.
Jeśli było mało płynu w układzie chłodzenia silnika to zapowietrzona nagrzewnica. Odpowietrznik jest z lewej strony na podszybiu po otwarciu maski.
Częstą przyczyną przegrzania silnika jest zbyt uboga mieszanka (częste przy "budżetowych" instalacjach LPG przy większym obciążeniu silnika) lub utrata cieczy chłodzącej/zapowietrzenie układu chłodzenia (tu również instalacja LPG często się do tego przyczynia). Gęstszy olej tu nic nie pomoże, zwłaszcza że jak twierdzisz przy delikatnej jeździe silnik...
Nieewiem jaka temperature powinien posiadac twuj silnik ale możesz miec dwie przyczyny które powodują takie zachowanie. Pierwsza to taka ze możesz miec uszkodzony termostat a druga to taka że masz zapowietrzony układ chłodzenia. Ponieważ czujnik temperatury znajduje sie w innym miejscu niż termostat to w wyniku zapowietrzenia możesz miec przegrzewany...
Jeśli czujnik jest sprawny to poziom płynu w zbiorniku wyrownawczym opada niemal do dna lub bardziej. Jeśli nkesprawny to dla bezpieczeństwa silnika napraw. W tym aucie układ chłodzenia wariuje przy usterkach, wyciekach lub zapowietrzeniu, ta kontrolka nie jest niepotrzebnym bajerem.
A czy nie masz przypadkiem zapowietrzonego układu chłodzenia?
witam Panów. Miałem ten sam problem tyle że temperatura silnika też była minimalna.chwilowo pomogła wymiana termostatu na jakiś miesiąc. problemem może być też zatkana chłodniczka i nie ma obiegu cieczy chłodzącej. można ją wymienic podobno tania jest, albo wlać w układ chłodzenia specjalnego płynu. Niestety później trzeba cały płyn wymienić . w moim...
Po prostu ten komunikat odcina paliwo ponieważ jest zagrożenie zapalenia się silnika. Trzeba sprawdzić poziom cieczy w zbiorniczku, może być uszkodzony przewód cieczy chłodzącej, co spowoduje dostanie się powietrza na czujniku temperatury, czyli zapowietrzony układ chłodzenia.
Ja ci polecam uzupełnić płyn chłodniczy włączyć ogrzewanie na maksa, opalić silnik i czekać aż się zagrzeje. Podczas zmiany uszczelki pod głowicą mógł się zapowietrzyć układ chłodzenia. Jeśli termostat by nie puszczał to chłodnica będzie cały czas zimna.
Na pierwszej stronie tego tematu jest post użytkownika z linkiem do pobrania "manuala" ogrzewania "Eber" Jest budowa różnych wersji,schematy,sposoby diagnozowania i napraw. A w odpowiedzi na pytanie. Tak - po trzech nieudanych próbach uruchomienia następuje blokada sterownika. Wystarczy zrestartować wyjmując bezpiecznik główny piecyka,chociaż z własnego...
No głupotę roku popełniłeś wymieniając nagrzewnicę na nową bez uprzedniego płukania całego układu... Renówki są znane z tego ze fabryczny płyn zastosowany w układach chłodzenia zasyfia skutecznie cały układ chłodzenia. Nagrzewnice to początek, później lecą uszczelki pod głowicą bo silnik się notorycznie grzeje. Odnośnie zapowietrzenia... to by się objawiło...
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
Rozrząd wymieniałem już raz w ASO przy 120 000 (bo 5 lat mineło). Takie zalecenia producenta. Samochód z odpowietrzonym silnikiem (zimny) po zapaleniu - układ chłodzenia zostaje zapowietrzony ponownie. Wystarczy max 3 min i temat wraca.
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
- termostat wymieniony jakoś tydzień temu tez tak myślałem - zamulony układ -nagrzewnicę wymieniałem 2 lata temu całą -zapowietrzony układ chłodzenia -jest ok -za mało plynu w chłodnicy -jest ok temeratura silnika -jest ok Brak innych pomysłów ????
Tak jak koledzy sugerują, nawet najlepsza pompka z najwyższej półki się popsuje jak będzie kręcić na sucho. Woda w takiej pompce pełni dokładnie taką samą rolę jak olej w silniku samochodowym. Po pierwsze smaruje łożyska, po drugie chłodzi pompkę. Pompkę najlepiej jest przenieść na powrót kotła, dzięki czemu do pompki nie będzie się dostawało powietrze...
Parę pytań: 1. Czy chłodnica jest drożna, nie dla cieczy chłodzącej, ale dla powietrza chłodzącego. 2. Czy przewody po wystygnięciu silnika miękną do takiego samego stopnia jak po odpowietrzeniu układu: - jeżeli tak, a poziom cieczy w zbiorniku wyrównaczym wrócił do poprzedniego poziomu i nie było wyrzucenia płynu z układu, to wg mnie układ jest tylko...
Kolego, o wszystkim piszesz tj. "zalałem dziś wodę na zimnym silniku samochód pochodził 5 min i wszystkie węże zrobiły się gorące a dolny od chłodnicy był zimny ,ale wygląda na to ze obieg wody jest" - tą informacją sam sobie przeczysz, chyba że temperatura była poniżej progu otwarcia termostatu, ale nie o tym co istotne. Jak Ci się zagotowało, to dolny...
- w zbiorniku wyrównawczym jest czujnik poziomu płynu i to jest też prawdopodobnie powód do świecenia, - jeśli czujnik jest sprawny i oryginalny to może zapowietrzony jest układ chłodzenia i od czasu do czasu jak się silnik nagrzeje nie ma tam płynu i czujnik pokazuje zbyt wysoką temp. powodzenia
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
a czy jest możliwe, że układ chłodzenia jest zapowietrzony czy powinien sam się odpowietrzyć po tym jak zalałem płyn?
Sprawdź wydech czy jest szczelny, zobacz czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, jak to będzie ok to zaprogramuj sobie wolne obroty.
Mam go dotknąć czy cos? Można dotknąć, ale ostrożnie. Zamarzający parownik zazwyczaj jest oszroniony, gdy silnik zaczyna przerywać - gasnąć na lpg. Zwykle wiąże się to z zapowietrzeniem układu chłodzenia. Najczęściej na skutek a)optymistycznie - za niskiego poziomu płynu b)pesymistycznie - wydmuchanej uszczelki pod głowicą Pozdrawiam
SQ24 też nie miały takiej możliwości dopiero po zmianie na SQ24MY07 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Miałem kiedyś Kadetta z pierwsza generacją, odpalał i jeździł tylko i wyłącznie na gazie bo zbiornik paliwa był przegniły a mechaniczna pompka paliwa na silniku rozwalona. Jedynie musiałem porobić wycieki w układzie chłodzenia bo jak...
Zapowietrzony układ chłodzenia, termostat do wymiany, zakamieniona chłodnica i nagrzewnica, sprawdź poziom płynu w układzie. Jak zachowuje się wskaźnik tem. silnika? Czy leci choć troszkę ciepłe powietrze ?
Jeżeli z układem chłodzenia nie było w ostatnim czasie nic robione, żeby układ mógł się zapowietrzyć, a temperatura silnika jest normalna, to nienormalny jest objaw wydobywania sie bąbli powietrza (gazu) w zbiorniku wyrównawczym. Bąble gazu pojawiać się będą wtedy gdy dojdzie do wrzenia płynu (temperatura b. wysoka), w przypadku początków przedmuchania...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Dzięki przed chwileczką zaczęło lecieć ciepłe powietrze ale wentylator nadal się nie załącza. Wczoraj sprawdzałem na wodzie i wszystko było ok. dzisiaj nalałem płynu i problem się pojawił. Może poczekać aż silnik przestygnie i spróbować powtórzyć zabieg.
Ile jest płynu gdy silnik jest zimny? Jeżeli płynu nie wywala na zewnątrz to by wskazywało na zapowietrzony układ chłodzenia, jeżeli wyrzuca płyn na zewnątrz to by wskazywało na przedmuchy do układu chłodzenia.
Po pierwsze, to podłącz diagnoskop i odczytaj numery błędów związanych z tą sytuacją. Inaczej to wróżenie z fusów co może być przyczyna takiego wzrostu temperatury, zimnej chłodnicy i późnego załączania się wentylatora? - brak płynu chłodzącego - zapowietrzony układ chłodzenia - uszkodzony czujnik temperatury - uszkodzony regulator wentylatora - zacinający...
Parownik powinien być ogrzewany od układu chłodzenia ,coś jest nie tak masz za mało płynu w chłodnicy i masz zapowietrzony układ . Na ciepłym silniku parownik powinien być ciepły wręcz gorący.Dlatego Ci go dusi na gazie. Dodano po 1 Wesołych Świąt wszystkim
Na pierwszy "ogień" sprawdż układ chłodzenia. Dokładnie odpowietrz i zobaczymy. W BMW już kilka razy tak miałem właśnie i albo układ był zapowietrzony, albo pompa wody padła. Sprawdż i opisz efekty. Pozdrawiam.
Czy remont wykonałeś z części dedykowanych do Twojego pojazdu, czy z tanich wiadomego pochodzenia. Jeśli nie chcesz inwestować, to korzystaj z silnika na ok. 90 % jego mocy. Przypuszczam, że nie "docierałeś" silnika po remoncie i jeździsz na max. obrotów i takie mogą być tego efekty. Sprawdź, czy silnik jest właściwie chłodzony tj. czy ma zalecaną ilość...
Witam, wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia..... I najpierw wymien korek na zbiorniku wyrównawczym,bo on robi takie psikusy....10 zł
Witam mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia w focusie. Wskaźnik pokazuje tem. ok. natomiast załączają się wentylatory i tak schładzają silnik że termostat nie może się otworzyć,termostat i czujnik tem. głowicy nowy. Czyjest jakiś odpowietrznik?
Zapowietrzony lub UPG. Ewentualnie mocno przekombinowany układ chłodzenia. Szczelny, jak nie ma bąbla powietrza, to nie puści z silnika do zbiorniczka wyrównawczego. Coś musi ten płyn pchać. Chyba że masz coś przerobione i jakiś wąż bądź nagrzewnica jest znacznie wyżej od zbiorniczka. Ale i tak podciśnienie powinno trzymać płyn nawet jak odessiesz.
A może " zabite" rurki w chłodnicy. Sprawdź ile płynu weszło do układu chłodzenia ,a jaką ma pojemność podaną fabrycznie ,wykluczysz zapowietrzenie układu oraz drożność chłodnicy, Jak ustawiony zapłon. Zobacz jeszcze czy wąż dolny jest tak samo gorący jak górny,
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Wymieniałem pompkę w Touranie. Nowa w serwisie kosztuje 700, na serwisie aukcyjnym 150-200, u przedstawiciela producenta dałem 300. Mój Touran nie grzał w kabinie, mimo nagrzanego silnika. Aby włączyć grzanie musiałem się zatrzymać, odkręcić korek od chłodzenia i popiłować silnikiem do 3-3,5 tys. obrotów. Pomagało czasami na 10 minut a czasami na tydzień....
Korek nie ma nic do tego - gdyby był uszkodzony to auto mogłoby się zagotować przy normalnej pracy, korkiem mógłby wylecieć płyn przy pracującym ciepłym silniku. Zapowietrzony? Tyle że ten układ sam się odpowietrza. Ubywa płynu?
Napisałem że w tradycyjny sposób się nie uda. Podciśnieniowo uda się w 100%. Bo przecież jak ma się zapowietrzyć jak z układu zostało odessane powietrze. . Nie zostało odessane w dalszym ciągu tam jest fizyka na poziomie szkoły podstawowej się kłania.
Jak już wcześniej napisał "płetwa" parownik jest zimny, a dokładniej ma temperaturę poniżej punktu rosy- dlatego skrapla się na nim para wodna z powietrza. Podczas pracy silnika parownik podgrzewany jest płynem chłodzącym z układu chłodzenia silnika i powinien mieć temperaturę praktycznie taką samą jak silnik- powinien być po prostu gorący. Jeśli tak...
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia nie puchłyby ci przewody a poza tym to raczej silnik wyposażony z zbiorniczek wyrównawczy sam powinien się ew. odpowietrzyć.
zapowietrzony układ chłodzenia zapowietrzony układ chłodzenia objawy układ chłodzenia silnika
pendrive odzyskanie partycji corsair cx600 instrukcje obsługi pralki zanussi
trabant schemat trabant schemat
Wartości rezystorów R22, R25, R27, R28 na karcie Bosch/Siemens 00651994 Czujnik spalania stukowego w Oplu - diagnostyka i naprawa