Diody te będą hamować silnik w czasie wykonywania skoków pierwszy raz o tym słyszę , może kolega darek_lisu wyjaśni to i odpowie dlaczego , tak na marginesie to większość producentów też popełnia błąd stosując wewnątrz struktury tranzystora czy układu scalonego diody zabezpieczające ! pawelob zastosuj szybkie diody i nie martw się o jakieś hamowanie...
Można wykonać to na falowniku z pełnym sprzężeniem zwrotnym (pełny wektor) plus dwa czujniki - pierwszy wyłącza szybki powrót drugi zatrzymuje w pozycji - prawdopodobnie nie będzie potrzebny rezystor hamujący, można wykożystać prędkości low medium i high załączane z listwy zaciskowej programowane z panelu na falowniku ustawiając szybki powrót -prędkość...
wystarczy 8 lub 16 Wystarczy. czy nie można użyć zwykłych silniczków o wysokich obrotach lub użyć jakiegoś innego silnika (tani) Byleby działał. Musisz wypróbować. Z wysokoobrotowym (znaczy - bez przekładni?) bym uważał. bez użycia sterownika (mostek H). Sam mostek H nie jest sterownikiem. Jeśli zakładasz, że silnik kręcić się będzie tylko w 1 stronę,...
Układ ten może znaleźć zastosowanie w poruszaniu ramienia mechanicznego, np. w robocie lub w tokarce sterowanej komputerem. Zły pomysł bo taki napęd (luźno latajacy rdzeń w cewce trzymany tylko siłami pola) nie będzie miał odpowiedniej sztywności żeby utrzymać zadaną pozycje gdy bedą działały siły na nóż w tokarce. W robocie też sie nie sprawdzi bo...
OK, tyle spokojnie wystraczy, by wysterować NPN. Schematu nie ma co rysować. Potrzebny jest jakiś dowolny mały NPN - najlepiej z dużą β, literka C, np. BC547C ( B też może być ). Oporek ok. 100Ω i jakiś kondziorek 1 do 10µF ( 100 też może być ). Gdzie trzeba wpiąć kolektor już wiesz. Emiter trzeba wpiąć w (-) accu - poprowadzić bezpośrednio...
Do 24V trzeba każdemu MOS-owi mocy zabezpieczyć bramki zenerkami 18V ( dać między GS ). 4905 trzeba dodać między bramkę a dren BS170 po oporku 390Ω ( diody z bramek 3205 muszą iść do drenów 170 ). Bez tych R padną albo te zenerki albo BS. Układ działa tak: - gdy na A, B i PWM jest L wtedy przewodzą oba 3205 ( hamują ) Jeżeli nie chcesz hamulca...
Jak podasz 230 zamiast 12 to jest szansa hamować mocniej :) układ ciekawy, na moje podstawowy prąd płynie przez jedną diodę, być może druga przydaje się do tłumienia przepięć, 2 pozostałe wyglądają na nie użyte. Może łatwiej jest o scalony mostek i jego podłączenie niż pojedynczą diodę... Jeśli ograniczysz czas działania takiego układu, to silnik o...
Zbudowałem dwa układy regulatorów silnika prądu stałego zasilanego napięciem 12V, których schematy zamieszczam w załączniku. Chciałbym aby mój pojazd elektryczny wyposażony w popularny ostatnio silnik Proszę nie wstawiać linków do źródeł wygasających. Czy można hamować owym silnikiem i jednocześnie ładując akumulatory? Jaki układ ładowania będzie odpowiedni?...
Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
Dokładnie DF066. Jak nie miałem podkładki założonej to na zimnym silniku miałem zawsze DF066/3. Po zapaleniu na dwa razy było ok ale przy ok 185k przebiegu zaczął nierówno pracować. Podłożyłem podkładkę i było ok ale tylko jak jest ciepło, powyżej 10 stopni. Poniżej zaczynają się problemy takie,że jedziesz i jak się zacznie hamować silnikiem to pojawia...
No im dalej w las tym bardziej ciemny jestem... Ale naprawdę producent zaleca nie hamować silnikiem! Także jeżeli kierowca zadziała prawidłowo, wówczas podczas hamowania silnikiem nie dojdzie do awarii, a jedynie sprzęgło będzie nieco szybciej się zużywało (oczywiście przy pracy w częściowym poślizgu). Dodatkowo podczas hamowania silnikiem układ zasilania...
Te MOSFETY IRF mi się podobają zamiast tyrystorów ;) Chodziło mi o schemat w postaci jpg lub PDF, bo używam od pewnego czasu open sourcowego gEDA pod Linux do projektowania płytek i nie wiem czy te pliki *.sch się załadują do niego. No jakoś z tym silnikami rowerowymi BLDC działają dedykowane do nich sterowniki BAC i mają funkcję odzysku energii hamowania,...
Tp ja może dodam że jeśli masz ten układ na dwuch przekaźnikach to po zaatakowaniu krańcówki silnik ma zwierane wyprowadzenia co go powinno hamować i tak też się dzieje. Jeśli masz jakieś inne sterowanie to albo wymień albo zastosuj giętkie elastyczne elementy atakujące... Sprężynki czy coś w ten deseń :) A 24V to optimum takie w sam raz ;) Pozdrawiam.
Możliwość hamowania - czyli co konkretnie? Pytam, bo z tego co mi wiadomo to silniki indukcyjne też można hamować i to na wiele sposobów. Wszystkie silniki elektryczne można hamować metodami elektrycznymi. Pomijam hamowanie mechaniczne, które też bywa stosowane. Tu pierwszy z brzegu artykuł na temat hamowania silników indukcyjnych: https://www.utrzymanieruchu.pl/hamowanie...
Nie wiem po co Ci pomiar napięcia indukowanego po odjęciu zasilania. Do hamowania przy użyciu mostkowego przekształtnika DC/DC (tzw. mostka H) potrzebny Ci jest pomiar prądu płynącego przez silnik. Przy hamowaniu zadajesz prąd o przeciwnym zwrocie i żądanej wartości, a układ sterowania ma tak wysterować tranzystorami mostka by odtworzyć prąd zadany....
Witam, Potrzebuję wykonać hamowanie prądem stałym silnika asynchronicznego klatkowego. Hamowanie ma się odbywać długotrwale (czasy rzędu 1-10 min), nie ma ono na celu wyhamowania silnika, lecz zadawania stałej siły hamującej. W jaki sposób mam dobrać rząd wartości parametrów prądu stałego ? Czy wystarczy zmierzyć opór na fazie stojana, przemnożyć go...
Ja dostałem takie wskazówki: hamować nie wciskając sprzęgła, a to wcisnąć tuż przed całkowitym zatrzymaniem, żeby nie zgasić silnika. Hamowanie silnikiem tylko poprzez puszczenie gazu, żadnych dziwnych manewrów z rzuceniem 2 lub 1 biegu przy 50 km/ha jak to jeden znajomy robił w służbowym samochodzie. Uzasadnienie hamowania silnikiem - w czasie takiego...
http://obrazki.elektroda.pl/9544003900_1... Obrazek z naniesionymi przebiegami dla PWM25%. Jak widzisz na drugim wejściu masz za inwerterem już 75% a na wyjściu prawie stały o odpowiednich napięciach 1/4Vcc i 3/4Vcc tzw. prąd trzymania stosuje się w układach z silnikiem krokowym a nie z DC , można zrobić na L298 hamulec dynamiczne wystarczy...
Witam Mam taki problem: Klient ma silnik spalinowy który wymyślił sobie podpiąć do silnika elektrycznego z falownikiem. Cały układ ma pracować jako hamownia do tego silnika spalinowego. Moc silnika spalinowego to około 47KW. Silniki są spięte pasem na wale. Wg mnie taki układ nie ma sensu , bo falownik nie może pracować bez napięcia i jednocześnie hamować...
Witam Szukam rozwiązania zapewniającego sterowanie ON/OFF ze zmianą kierónku obrotów, bez regulacji prędkości silnikiem DC - dokładnie 24V , prąd ciągły ok. 6A, chwilowy nawet do 20A. Jest to silnik podobny do typowych silników od wycieraczek , chyba szeregowy. Wyprowadzone tylko dwa zaciski. Wykluczam sterowanie za pomocą przekaźników ze względu na...
Podobny problem. Rozkręcony rowerek. I magnesy, które maja hamować kolo są przy kole. Przekręcanie zasilaniem 3V silnika, który odsuwa i dosuwa ten łukowaty płaskownik z magnesami daje efekt. Ale po załączeniu układ sam się pozycjonuje. Przyczyną jest potencjometr rezystancyjny (przepraszam za nazwę, może nie fachowa). Na chłopski rozum, trzeba go rozsprzęglić....
Witam, już od jakiegoś czasu dochodziły mnie słuchy że podczas hamowania silnikiem silnik nie bieże paliwa, znaazłem w jednym z postów info że tylko powyżej 2000 obr/min, czy jest to prawdą, a drugie pytanie to jak dobrze hamować silnikiem???
Witam, potrzebuje pomocy odnośnie silnika i kwestii jego podłączenia, w szczególności jego hamulca jest to silnik jednofazowy w którym chciałbym sterować kierunkiem oraz żeby mial dwie prędkości w każda ze stron, jaki uklad do tego zastosować? Na dole schemat podłączenia w puszce Proszę o pomoc https://obrazki.elektroda.pl/8531545500_...
Istnieje taka możliwość, ale hamulec elektromagnetyczny musi pozostać na swoim miejscu, inaczej nie będzie można zapewnić pewnego zatrzymania i zablokowania mechanizmu po wyłączeniu. Cewka hamulca musi być wtedy zasilana napięciem sieci poprzez stycznik, sterowany przekaźnikiem wewnętrznym przemiennika- klasyczny układ dźwignicowy. Przemiennik służyłby...
Ja sam myślałem żeby koło postawić na jakimś wale, który byłby połączony z silnikiem elektrycznym. Hamować możnaby wtedy przeciwprądem generowanym przez dynamo lub prądnice połączoną również z tym wałem. Pytania: 1. Silnik na prąd zmienny czy stały? 2. Jaka moc powinien mieć ten silnik? Nie pamiętam ile mocy generuje kolarz ale chodzi mi po głowie liczba...
Cześć, tak mnie ostatnio zastanawiało - skoro od parametrów prądu jaki podamy silnikowi zależy z jak dużą siłą będzie się coś obracać, to od czego zależy z jak dużą siłą silnik będzie "hamował"? Mam na myśli silniki wykorzystywane w np. samochodach elektrycznych... jak w np rowerze z silnikiem w piaście jest rozwiązywana kwestia wyłączania silnika w...
Potrzebuję porady fachowca. Problem jest następujący. Na zatrzymany silnik trójfazowy, pomiędzy dwie końcówki, podałem napięcie stałe o wartości takiej, przy której stały prąd płynący przez uzwojenie silnika wynosił ok 1/2 prądu znamionowego (przy normalnej pracy). Następnie zacząłem obracać wał. Na wale silnika, przy wolnym obracaniu, był wyczuwalny...
Witam Musze wiedziec jaka srednice ma miec kolo ktore mam przymocowac do tego silnika (wynika to podajze z jakiegos wzoru, ktorego nie umiem znalesc) Prosze o pomoc :)
można hamować tzw "przeciwprądem" - czyli na moment przełączyć polaryzację zasilania - tak żeby silnik był zasilany odwrornie ...tylko pytanie jaki układ preferujesz - pełne zasilanie stałopradowe - wtedy np jakiś szeregowy regulator napięcia na mocno grzejącym się tranzystorze - czy tez układ zasilany zmiennym (pulsującym) napięciem z regulacją szerokości...
:arrow: MaciekWroclaw Piszesz niejasno, ale mam wrażenie, że robisz błąd w stwierdzeniu, że agregaty nie będą hamować silnika; w rzeczywistości będą tym bardziej, im więcej z nich pobierzesz mocy na wytwarzanie wodoru - zawsze wytworzenie wodoru przez elektrolizę będzie hamować silnik bardziej, niż napędzi go spalenie w nim tego wodoru, więc taki układ...
Patrząc na twój rysunek C i uwzględniając indukcyjność silnika, widzę że podczas hamowania, zarówno przy załączonym jak i wyłączonym PMOSFET'cie indukcyjności pracują szeregowo, od stosunku indukcyjności będzie zależało która przeniesie więcej mocy i jak się rozłożą straty. Dlatego uważam że warto zmierzyć indukcyjność silnika (najlepiej zrobić kilka...
Witam, Mam takie zagadnienie: Silnik szeregowy (zasilany z akumulatora w samochodzie) kręci przekładnią. Po wyłączeniu zasilania całość ma na tyle dużą bezwładność, że przez jakiś czas jeszcze się kręci - tego chciałbym uniknąć. Wymyśliłem, żeby silnik hamować podobnie jak hamuje silnik np od wycieraczek (czyli przez zwarcie). Pytanie, czy dobrze będzie...
Witam. Mam problem ze swoją Renatką - mianowicie od jakichś 2 miesięcy nastąpił stopniowy spadek mocy. W ramach naprawy było już zrobione : regulacja zaworów, dekrystalizacja katalizatora, programowanie kasety, wymienione zaworki zwrotne niskiego ciśnienia (2szt), intelcooler sprawdzono i cały układ doładowania, turbo tez... Niestety nic nie pomaga...
Dojeżdżasz na poziomej drodze do skrzyżowania i musisz wytracić prędkość, możesz wtedy: 1. wrzucić na luz i naciskając hamulec wytracać prędkość - bardziej zużywają się hamulce, silnik zużywa paliwo. 2. hamować silnikiem i w końcowej fazie zatrzymania użyć hamulców - silnik nie zużywa paliwa hamulce się mniej zużywają (krócej są używane). Co twoim...
Może to się przyda. Układ ma 2 wejścia. Przez podanie różnych stanów logicznych na wejścia silnik obraca się w lewo lub prawo, jeśli stany na obu wejściach są identyczne silnik bedzie stał. Układ moze być zasilany napięciem do 45V i prądzie max. 2A. Regulacja prędkości obrotowej przez podanie na jedno wejście jedynki logicznej i podawanie na drugie...
Witam, Mam pewien problem. W jaki sposób jest tracona energia silnika podczas hamowania prądem stałym? W niektórych opracowaniach można przeczytać, że cała energia jest wytracana w postaci ciepła na silniku. Wg innych jest przekazywana do obwodu pośredniego falownika i trzeba wtedy zastosować rezystor hamowania. Domyślam się, że drugie stwierdzenie...
Chciałbym zauważyć że układ HIP4081 ma 4 wejścia sterujące ... tak więc każdy tranzystor można załączyć osobno pod warunkiem że nie spowoduje to stanu zagrożonego ( patrz dokumentacja rysunek str.3 ) . Atutem tego drivera jest jak już wcześniej wspominałem pompa ładunkowa dzięki której układ może pracować statycznie. Należy przy tym pamiętać że silnik...
Zwarcie mostków nie spowoduje skoku prądu silnika, co tutaj ma miejsce, tylko zwarcie jest bezpośrednio na szynie w takim przypadku zabezpieczenia polecą to pewne ale prąd zwarcia przez silnik nie płynie. Bardziej pasuje to na przrzut falownikowy, bo zachodzi tylko przy zwalnianiu i hamowaniu, układ zaczyna hamować po zadaniu mniejszych obrotów, przechodzi...
Jest tak jak napisał kolega Pfemek. Przy zdjęciu nogi z gazu układ regulacji (gaźnik/wtrysk) odcina paliwo do momentu osiągnięcia przez silnik minimalnych obrotów, wtedy paliwo jest przywracane, żeby silnik nie zgasł. Oczywiście zależy to od konstrukcji układu zasilania paliwem. Inna sprawa, że przy zjeżdżaniu z górki należy hamować silnikiem, bo jeśli...
Witam. Po zakupie zauważyłem, że samochód po postoju nie ma hamulców. Tzn. normalne hamowanie jest możliwe, natomiast nie można zblokować kół gwałtownym naciśnięciem na pedał hamulca. Nikt nie umie tego zrobić. Nie wiadomo w czym tkwi problem. Dokładnie wygląda to tak: Rano samochód zimny w pierwszej fazie jazdy czyli tak do około 5 hamowań i ok 3km...
Już nawet nie musi być wyskalowany, wystarczy żebym miał odniesienie kiedy pali więcej, a kiedy mniej. Silnik jest na gaźniku Webera, nie jestem pewny, ale elektroniki tam nie ma. Stosunek benzy do powietrza = const, a silnikiem się nie hamuje, najekonomiczniejsza jest jazda na luzie. Słuchaj, długo dzisiaj pracowałem, nie podnoś mi ciśnienia pisząc...
Możesz spróbować hamować przeciwprądem przy obniżonym napięciu i przy zmniejszeniu prędkości zwiększać napięcie . Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać płynnie obrót żurawia wieżowego (kilka - kilkanaście ton balastu przeciwwagi rozpędzonych na promieniu 10-15m , wysięgnik ze względu na długość też ma pewną bezwładność) w ciągu kilku sekund Widziałem...
Witam wszystkich. Pytanie do osób zajmujących się tym na codzień. Moim zdaniem (może to być subiektywnie) pedał hamulca w tym samochodzie nie chodzi tak jak kiedyś. Twardy jak skała, choć na ostatnim przeglądzie hamulce wyszly idealnie. Po odpaleniu praktycznie pedał nie wpada. W związku z tym czy spotkaliście się z takim uszkozeniem serwa by trzymało...
Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
Witam serdecznie, mam pytanie bardziej natury naukowej niż technicznej. Mam pewien układ z mostkiem H do sterowania silnikiem z prądem Imax 3A na napięcie 24V. Mostek jest zbudowany na mosfetach P/N i drivery ich bramek są złożone z elementów dyskretnych (stan zabroniony wykluczony przy użyciu bramek logicznych). Ogólnie całość działa poprawnie jednak...
Co do projektu to tak: Silnik będzie sterował wózkiem który przemieszcza się z punktu A do punktu B i z B do A. Wózek porusza się w lewo i w prawo (nie góra dół) więc obciążenie jest zawsze takie samo nie zależnie od kierunku i prędkości. Problem polega na tym że nie wiadomo jaka jest odległość A-B i Układ sterowania musi się nauczyć tej odległości...
Witam Mam problem z analizą usterki. Silnik to V6/2014 3.7L (Ford Cyclone/Duratec) 103kkm. Problem się zaczął po tym jak kiepski fachowiec zainstalował LPG (LPGTECH 326-OBD). Po raz pierwszy błąd wyskoczył 2 dni po odebraniu samochodu od gazownika. Wymieniłem cewkę według zaleceń fachmana. Problem ustąpił od razu. Niestety powrócił kilka dni później...
Sposób jaki przedstawił kolega beezer92 jest najprostszym sposobem pozycjonowania tarczy gobo/kolorów. Trzeba tylko pamiętać o jednej ważniej sprawie. Silnik (kiedy czujnik trafi na pozycję) nie może zostać po prostu odłączony od zasilania, tylko musi byś hamowany! Mam nadzieję, że wszyscy wiedzą jak ;) Jeśli nie ma hamowania, rozpędzona przekładnia...
Panewki sprawdzone , delikatnie przesmarowałem olejem maszynowym - silnik przy wyłączonym zasilaniu nie ma oporów .Jeśli chodzi o efekt stop klatki - zgadza się . Cewki silnika sprawdzone - bez uwag. Moim zdaniem nagrzewanie się silnika spowodowane jest uszkodzeniem elektroniki sterującej silnikiem ( czy ten silnik może hamować elektrycznie ? ) Próbowałem...
Licznik trójfazowy energii to silnik elektryczny Piąta harmoniczna prądu (250Hz) wywołuje przeciwny moment napędowy czyli stara się hamować licznik - teoretycznie może go nawet zatrzymać Można teraz wyobrazić sobie urządzenie które pobiera z sieci tylko piątą harmoniczną i użyć go np. do zasilenia oświetlenia żarowego - żarówce i świetlówce kompaktowej...
Witam! Kiedyś osoby z tego forum bardzo mi pomogły dlatego mam nadzieje, że i teraz ktoś mnie na kieruję na właściwą drogę. Poniżej opis problemu W tym roku wymieniłem klocki z przodu i okładziny w bębnach. Zmieniłem również płyn hamulcowy ale podczas odpowietrzania urwałem odpowietrznik. Wymieniłem cylinderki oba z tyłu (wyciekło mi wtedy sporo płynu)...
Witam Posiadam Golfa III 2.0 GTI, 93 r 115KM, silnik 2E; układ zapłonowy Digifant! Auto pracuje na instalacji gazowej II generacji firmy ElpiGaz.. Samochód przejechał na gazie ok. 40tyś km .Instalacja jest serwisowana i ma robione wszystkie przeglądy zgodnie z książką serwisową Od ok. tygodnia czasu zaczęły się dziać dziwne „rzeczy” z obrotami...
podpiąłem AVcc, AGnd już był uziemiony tylko źle narysowałem to na tym moim schemacie. Dałem też kondziorki ale dalej to samo. Jedzie przez kilka chwil i nagle dostaje sygnał od czujników a to jest niemożliwe bo jedzie po prostej. Silniki przy duuużym obciążeniu biorą tak ~500mA a l293d powinien wytrzymać dla jednego kanału 600mA stałego. A ja na każdy...
https://obrazki.elektroda.pl/4973139800_... O ten układ mi chodziło.
muszę na pomiary zaprojektować układ hamowania dynamicznego silnika bocznikowego. A wiesz przynajmniej na czym ono polega? Bo na schemacie raczej tego nie widzę.
Do interfejsu instalacji II gen (Bingo, Autronic itp) na 100% działa kabel COM od Siemensa. Wystarczy tylko do płytki w puste miejsce z oznaczeniem V podać 5V (tak jakby producent przewidział :)). Nie żadne 12, jak niektórzy robili paląc MAXA:) +12V występuje w gnieździe diagnostycznym i można to zostawić niepodłączone. Ja +5V uzyskałem podłączając...
Ten rezystor prawdopodobnie siedzi w układzie hamowania silnika. sprawdź mosfeta koło niego.
układ hamować falownik hamować silnik silnik indukcyjny hamować
instalacja elektryczna altana conica beretta polecacie kawałki
pilot sharp aquos pilot sharp aquos
Ticon NEMUS-02 T-CON Board Voltage Points for TCL, Vestel, LCD/LED TV Faults Rezonator kwarcowy - czy ma polaryzację?